Godło Polski umieszczone w tarczy, według wzoru i kolorystyki zgodnych z ustawą

Samorządowe Przedszkole Publiczne
  
w Bełżycach

Grupa VI - 2015/16

Konsultacje indywidualne:

Jolanta Karaś - czwartki 15.30 - 16.00

 

Ramowy rozkład dnia

w Samorządowym Przedszkolu Publicznym w Bełżycach

oddział VI dzieci  5-letnie - 7.30- 15.30

7.30-8.00

Gry zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy, emocjonalny i społeczny  dziecka, gry i zabawy badawcze rozwijające u dziecka zainteresowania otaczającym światem, zajęcia muzyczne, plastyczne i  teatralne rozwijające uzdolnienia dzieci, gry i zabawy wspomagające rozwój ruchowy dziecka, gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka; praca indywidualna z dziećmi.

 

8.00- 13.00

REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO

 

8.00 – 8.30

Zabawy swobodne, zabawy przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy integracyjne, zabawy ruchowe; ćwiczenia poranne; przygotowanie do śniadania (czynności samoobsługowe; czynności higieniczno-porządkowe).

8.30 – 9.30

Śniadanie. Po śniadaniu mycie zębów, czynności samoobsługowe.

9.30 - 13.00

Zajęcia planowe prowadzone przez nauczyciela przedszkola i nauczycieli specjalistów:
•    Katecheza – wtorek 11.30- 12.00, piątek 12.00 - 12.30
•    Rytmika –środa 8.30 - 9.00, piątek 9.30 - 10.00
•    Język angielski – poniedziałek 12.00 - 12.30, środa 12.00 - 12.30
•    Gimnastyka korekcyjna w grupach – czwartek 11.30 - 12.00
•    Gry i zabawy logopedyczne w grupie – czwartek 12.00 - 12.30
zabawy swobodne, praca indywidualna, przygotowanie do wyjścia na dwór, pobyt na powietrzu (spacery, zabawy w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze i ogrodnicze). Przygotowanie do obiadu

10.45  – 11.00

Przygotowanie do II  śniadania,  II śniadanie

13.00

Obiad, czynności samoobsługowe

Po obiedzie – 15.10

 

Odpoczynek poobiedni, słuchanie bajek i muzyki relaksacyjnej, czytanie książek, gry
i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, gry i zabawy badawcze rozwijające u dziecka zainteresowania otaczającym światem, zabawy tematyczne, zajęcia muzyczne, plastyczne i  teatralne rozwijające uzdolnienia dzieci, gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka; praca indywidualna, pobyt na powietrzu.

15.10 – 15.30

Przygotowanie do podwieczorku, podwieczorek, porządkowanie sali

 

Urodziny Jarka

27 czerwca świętowaliśmy urodziny Jarka Chomickiego.

Chociaż było nas tak niewiele, zaśpiewaliśmy "Sto lat!", złożyliśmy uroczyste  zyczenia i jedliśmy słodziutkie cukiereczki.

 

JARKU

W dniu tak pięknym i wspaniałym
życzymy Tobie sercem całym
moc uśmiechu i radości
szczęścia, zdrowia, pomyślności.
Niech w takim dzionku jak ten
wszystkie troski umkną hen
i nie wracają wcale,
to wtedy będzie całkiem wspaniale!

 

Dzieci z gr. VI

 

lightbox

 

 

Małgorzata Suchora

 

 

 

Pożegnanie przedszkola 24.06.16

Dzisiaj ostatni raz mieliśmy przyjemność zaprezentować się podczas uroczystego zakończenia roku. Opuszczamy przedszkole i rozpoczynamy nowy rozdział w naszym życiu. Życzę wszystkim swoim wychowankom samych sukcesów.

 

lightbox

Jolanta Karaś

Urodziny Gabrysi i Mateusza

23 czerwca świętowaliśmy 6 urodziny Gabrysi Chudzik i Mateusza Kozieja. Naszym jubilatom zaśpiewaliśmy głośne "Sto lat!", złożyliśmy serdeczne życzenia, a potem częstowaliśmy się pysznymi cukierkami. 

 

GABRYSIU I MATEUSZU!

Ile płatków ma stokrotka,
ile jabłek ma szarlotka,
ile kurek jest w kurniku,
ile ząbków jest w grzebyku,
tyle słońca bez cienia goryczy,
cała grupa VI serdecznie Wam życzy!

 

lightbox

 

lightbox

 

Małgorzata Suchora

Projekt PSZCZOŁA dzień 10

Dzisiaj ostatni dzień naszego projektu. Na zakończenia nasza grupa poczęstowała wszystkich gości upieczonymi samodzielnie :) pierniczkami z miodem.

 

lightbox

Jolanta Karaś

Projekt "Pszczoła" - dzień dziewiąty

W dniu dzisiejszym wybraliśmy się do pasieki pana Witolda Brewczaka. Widzieliśmy tam sprzęt pasieczny, którego gospodarz używa do pracy w wielkiej rodzinie pszczół.

 

lightbox

 

Wizyta w pasiece

 

Następnie odwiedziliśmy pszczoły w ulach, a na koniec pan Brewczak poczęstował nas świeżutkim miodem, który mogliśmy sami odwirować. 

To była "pyszna" wycieczka .....

Dziękujemy naszemu ekspertowi  :-)

 

lightbox    lightbox

 

lightbox

 

lightbox    lightbox

 

Małgorzata Suchora

Projekt PSZCZOŁA dzień 8

W dniu dzisiejszym oglądaliśmy zielniki wykonane wspólnie z rodzicami poznając nazwy roślin oraz wykonaliśmy plakat łąki. Następnie odwiedził nas ekspert od pszczół - pan Stanisław Kamiński , który przyniósł ze sobą szklany ul z rodziną pszczół. Dowiedzieliśmy się wielu ciekawostek o życiu i zwyczajach pszczół . Spotkanie zakończyło się degustacją pysznego miodu . Dziękujemy za spotkanie :)

 

lightbox

 

lightbox

 

lightbox

 

lightbox

Jolanta Karaś

Projekt "Pszczoła" - dzień siódmy

14 czerwca poznawaliśmy rożne rodzaje miodu. Próbowaliśmy się dowiedzieć jak smakuje miód, jaki ma kolor, jaki ma zapach. Sprawdzaliśmy także, czy miód "skrzypi". Jednak najbardziej podobała nam się degustacja miodów różnych rodzajów: lipowego, wielokwiatowego, rzepakowego i gryczanego.

 

lightbox

 

lightbox    lightbox

 

lightbox    lightbox

 

Małgorzata Suchora

Projekt PSZCZOŁA dzień 6

W dniu dzisiejszym wybraliśmy się na wycieczkę do cukierni z pytaniem "Czy mód używany jest w cukiernictwie?"

 

lightbox

 

po powrocie zainspirowani słodkościami upiekliśmy własne pierniczki  z miodem...

 

lightbox

 

lightbox

Jolanta Karaś

10.06.16 Projekt PSZCZOŁA DZIEŃ 5

lightbox

 

Pszczelarze wyglądali zjawiskowo

 

lightbox

 

Oglądamy film o pszczołach

 

lightbox

 

Taniec pszczółek

 

lightbox  lightbox

 

Prezentacja sprzętu pasiecznego  

 

 

 

 

Przez lupę widać lepiej

Jolanta Karaś

Dzień Otwarty w Szkole Podstawowej 9.06.2016

W dniu dzisiejszym wybraliśmy się na Dzień Otwarty w Szkole Podstawowej w Bełżycach. Uczniowie powitali nas ciekawymi występami, tańcami oraz wesołymi zabawami.  Tam poznawaliśmy nauczycieli, a starsi koledzy oprowadzali nas po swojej placówce. Bardzo duża ta szkoła, ale przy pomocy starszych kolegów nie jest taka straszna. 

Dziękujemy za zaproszenie. :-)

 

lightbox   lightbox

 

lightbox    lightbox

 

lightbox    lightbox

 

Małgorzata Suchora

Projekt "Pszczoła" - dzień czwarty

9 czerwca rozmawialiśmy o zawodach związanych z pszczelarstwem. Dzięki uprzejmości mamy Oli Sadlak mogliśmy badać wielki blok wosku pszczelego: poznawaliśmy zapach, kolor, ciężar oraz przeznaczenie.

 

lightbox

 

lightbox

 

Małgorzata Suchora

08.06.16r. Projekt Pszczoła DZIEŃ 3

Wspólnie z rodzicami dzieci wykonały przepiękne maskotki pszczoły. Pomysłowość wykonawców była zadziwiająca. Oto efekty ich pracy :

 

lightbox

 

lightbox

 

Dzieci w poszukiwaniu pszczół podczas ich pracy w naturalnym środowisku - ogródki działkowe: 

 

lightbox  lightbox

 

Jolanta Karaś

07.06.16 r. projekt Pszczoła DZIEŃ 2

W drodze do sklepu spożywczego spotkaliśmy panią sprzedającą różne rodzaje miodu : akacjowy, gryczany , leśny.

 

lightbox

 

W sklepie dzieci wyszukały z różnych asortymentów spożywczych: miód naturalny oraz płatki kukurydziane z miodem.

 

lightbox

 

Jolanta Karaś

 

 

 

Projekt "Pszczoła"- dzień drugi

7 czerwca od rana przynosiliśmy rośliny miododajne. Wśród nich pojawiły się takie okazy jak: lipa, lawenda, rzepak, koniczyna, miodunka i wiele innych. Wszyscy byliśmy bardzo podekscytowani, a oto nasze okazy....

 

lightbox    lightbox 

 

Następnie wybraliśmy się do pobliskiej apteki, aby sprawdzić, czy są leki, kosmetyki, do których powstania przyczyniły się pszczoły. 

 

lightbox   lightbox

 

lightbox    lightbox

 

Małgorzata Suchora

 

 

Zabawy integracyjne 2.06.2016

W dniu dzisiejszy gościliśmy w naszym przedszkolu starszych kolegów ze Szkoły Podstawowej w Bełżycach, którzy przyszli , aby się z nami trochę pobawić. Chociaż pogoda nie była zachęcająca, my bawiliśmy się suuuper!  :-)

Dziękujemy naszym miłym gościom.

 

lightbox   lightbox

 

lightbox   lightbox

 

Małgorzata Suchora

ZADANIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA CZERWIEC

 

 

Tematyka:

  1. Projekt PSZCZOŁA………………………….…06.06 – 17.06
  2. Projekt PSZCZOŁA…………………………….13.06 – 17.06
  3. Kubusiowi Przyjaciele Natury…….………. 20.06 -  24.06
  4. Pożegnania nadszedł czas…………………..27.06 – 01.07

 

 

Zadania:.

 

  1. Kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej  potrzebnej do radzenia sobie w sytuacjach trudnych.
  2. Poznanie różnych sposobów zdobywania informacji o otaczającym świecie poprzez korzystanie z różnych źródeł wiedzy; literatury, czasopism, filmu, internetu.
  3. Poznanie różnych środków transportu lądowego, wodnego, powietrznego, oglądanie przedstawionych na obrazkach środków lokomocji.
  4. Nabywanie umiejętności obserwowania roślin i owadów ( pszczół) w ich naturalnym środowisku z wykorzystaniem lupy.
  5. Poznanie budowy, zwyczajów, znaczenia pszczoły dla człowieka
  6. Obserwowanie zjawisk przyrodniczych i zaznaczanie symbolami graficznymi w kalendarzu przyrody.
  7. Kształtowanie pojęć liczbowych i umiejętności liczenia
  8.  Doskonalenie umiejętności szeregowania i klasyfikowania, porównywanie liczebności zbiorów poprzez ustawianie elementów pary lub ich liczenie.
  9. Doskonalenie orientacji przestrzennej- orientowanie się na kartce papieru, np. prawy górny róg, lewy dolny itp.
  10. Wzbudzanie zainteresowania literaturą: słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów;  recytowanie, indywidualnie i zespołowo, długich wierszy tworzenie własnych książek dotyczących znanych bajek lub wymyślonych przez dzieci, składających się z obrazków lub tekstu ułożonego przez nie, a zapisanych przez nauczyciela.
  11. Udział w przedstawieniach teatralnych: oglądanie przedstawień teatralnych dla dzieci w przedszkolu ;
  12. Uczestniczenie w zabawach twórczych, teatralnych –wyrażanie swoich uczuć, wrażeń za pomocą gestu, miny itp.
  13. Wzajemne okazywanie uczuć, mówienie o nich- tworzenie wzajemnych relacji opartych na szacunku i akceptacji.
  14. Przygotowanie spektaklu teatralnego dla rodziców i bliskich z okazji Dnia  Rodziny.
  15. Doskonalenie koordynacji wzrokowo- słuchowo- ruchowej w zabawach i ćwiczeniach zadaniowych.
  16. Rozwijanie umiejętności płynnego mówienia, wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu, budowanie dłuższych wypowiedzi,
  17. Kształtowanie gotowości do czytania i pisania.

 

 

 Jolanta Karaś 

 

 

 

Spotkanie ze sztuką 1.06.2016

Dzisiaj mieliśmy okazję obejrzeć przedstawienie pt. "Dwie Dorotki". Lubimy comiesięczne spotkania z aktorami, którzy odwiedzają nasze przedszkole.

 

lightbox

Jolanta Karaś

Przedszkoliada

30 maja wzięliśmy udział w Przedszkoliadzie zorganizowanej prze CKFiS. Mieliśmy okazję sprawdzić swoje możliwości sportowe na Orliku w Bełżycach.

 

lightbox

 

lightbox

 

lightbox

 

lightbox

Jolanta Karaś

Bezpieczne przedszkole

W ramach ogólnopolskiej akcji Bezpieczne przedszkole dziś – bezpieczne społeczeństwo jutro w naszym przedszkolu gościły służby ratownicze Straż Pożarna, Pogotowie Ratunkowe, Policja. Dzieci miały możliwość  zapoznania  się z wyposażeniem pojazdów ratowniczych.  Dzieci pogłębiły swoją wiedzę o pracy strażaków, ratowników medycznych oraz policjantów. 

 

 

 

 

 lightbox

 

lightbox  lightbox

 

lightbox  lightbox

 

Dzień drugi : zabawy w miasteczku rowerowym

 

lightbox

 

Dzień trzeci: przemarsz ulicami miasta 

 

lightbox

 

Jolanta Karaś 

 

 

 

 

Odwiedziny Juleczki 20.05.2016

W piątek odwiedziła nas nasza koleżanka Juleczka, która nie chodzi do przedszkola z powodu złamania nogi. Towarzyszyła jej mama. Julcia opowiadała o wypadku na trampolinie, przestrzegała dzieci  aby uważały  podczas tego typu zabaw. Julcia bawiła się z koleżankami oraz wykonała wspólnie z innymi dziećmi laurkę dla swojej mamy z okazji zbliżającego się Dnia Mamy.

 

lightbox

 

Jolanta Karaś 

Niezwykli goście16.05.2016

W naszej grupie gościli niecodzienni goście z Nigerii i Gruzji: Isaiah   i Mariam, Opowiadali o krajach z których pochodzą, o panujących tam  obyczajach i tradycjach. Chociaż nie mówili w polskim  języku  to  dzieci dużo dowiedziały się dzięki tłumaczeniom naszej pani Basi, która prowadzi zajęcia z socjoterapii.  Dzieciom to spotkanie dostarczyło dużo emocji i radości. 

 

Goście

 

lightbox

 

lightbox

 

Jolanta Karaś 

 

 

Dni Bezpiecznego Przedszkola 24.06.2016

W dniu dzisiejszym odwiedzili nas funkcjonariusze policji, którzy opowiadali nam, jak zachować się w różnych niebezpiecznych sytuacjach i kogo prosić o pomoc. Następnie nasi  goście opowiadali nam o daktyloskopii i wszyscy mogliśmy złożyć swoje odciski palców.

Dziękujemy naszym miłym gościom. :-))

 

lightbox

 

lightbox

 

Potem bawiliśmy się w miasteczku rowerowym, pod czujnym okiem pani Justyny Gizy. To był wesoło spędzony czas!

 

lightbox

 

lightbox

 

Małgorzata Suchora

Cała Polska Czyta Dzieciom - 19.05.2016

W dniu dzisiejszym gościliśmy panią Magdalenę Widelską dyrektora Miejsko - Gminnej Biblioteki Publicznej w Bełżycach, która czytała nam bardzo zabawne wierszyki. 

Dziękujemy miłemu gościowi :-))

 

lightbox

 

Małgorzata Suchora

Wizyta w szkole

13 maja, w piątek, absolwenci naszego przedszkola przygotowali dla nas część artystyczną pt. ,, Książka to mistrz - który darmo nauki udziela''. W ich wykonaniu wysłuchaliśmy wierszy z repertuaru literatury polskiej. Dziękujemy za miłe spotkanie:) 

 

 Jolanta Karaś 

 

lightbox lightbox

 

 

Urodziny Lenki - 12.05.2016

W czwartek  świętowaliśmy urodziny Leny Bartuzi. Zaczęliśmy od gromkiego "Sto lat", potem składaliśmy serdeczne życzenia, a na koniec był słodziutki poczęstunek. 

 

Droga Lenko!

Niech Ci słonko ciepło gra,
niech Twój uśmiech długo trwa,
nie trać swej wesołej minki,
bo dziś Twoje urodzinki!

Życzą Ci koledzy i koleżanki z gr. VI.

 

lightbox

 

 

Małgorzata Suchora

Zdrowo się odżywiamy

10 maja gościliśmy w naszym przedszkolu panią Justynę Libera, która jest dietetykiem. Razem z naszym gościem rozmawialiśmy o zdrowym stylu życia i poznawaliśmy warzywa i owoce, które codziennie powinny znaleźć się w naszej diecie. 

Bardzo dziękujemy.... :-)

 

lightbox

 

lightbox

 

Małgorzata Suchora

Wycieczka na łąkę

Dnia 04 maja udaliśmy się na pobliską łąkę. Mieliśmy okazję obserwować m.in bociany, łabędzie, kaczki, biedronki, słuchaliśmy rechotu żab, oglądaliśmy przez lupę małe zwierzątka zamieszkujące łąkę. Była to ciekawa lekcja przyrody:) nie zabrakło również dużo ruchu i miłej zabawy. 

 

lightbox  lightbox

 

lightbox  lightbox

Julii udało się znaleźć czterolistną koniczynkę :) 

 

Jolanta Karaś

ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA MAJ

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ

NA MAJ 2016 W GRUPIE VI (DZIECI 5-LETNIE)

 

Tematyka:

  1. Mieszkańcy łąki …………………………………….…….…02.05 – 06.05
  2. W zoo…….…………………………………..……………... 09.05 – 10.05
  3. Muzyka jest wokół nas ……………………………………... 16.05 -  20.05
  4. Przyjęcie dla mamy i taty ……………………………...……23.05 – 27.05
  5. Czym podróżujemy?…………………………………………30.05 – 03.06

 

Realizacja podstawy programowej:

  1. Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodnie funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych.
  2. Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych. Wdrażanie dzieci do utrzymywaniu ładu i porządku.
  3. Wspomaganie rozwoju mowy dzieci.
  4. Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie  i swojego otoczenia.
  5. Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci.
  6. Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych (próbuje samodzielnie  i bezpiecznie organizować sobie czas wolny w przedszkolu i w domu)
  7. Wychowanie przez sztukę - dziecko widzem i aktorem.

        8.     Wychowanie przez sztukę - muzyka i śpiew, pląsy i taniec.

  1. Wychowanie przez sztukę- różne formy plastyczne.
  2. Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne, , budzenie zainteresowań technicznych.
  3. Pomaganie dzieciom w rozumieniu istoty zjawisk atmosferycznych i w unikaniu zagrożeń.
  4. Wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt.
  5. Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną.
  6. Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania.
  7. Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne.
  8.  Przygotowanie dzieci do posługiwania się językiem obcym nowożytnym.

 

Zadania:.

 

  1. Rozpoznawanie i określanie w sposób bezpośredni lub pośredni zmian zachodzących w przyrodzie w wybranych środowiskach.
  2. Poznawanie zasad bezpieczeństwa, jak należy postępować, jak unikać zagrożeń.
  3. Poznanie różnych środków transportu lądowego, wodnego, powietrznego, oglądanie przedstawionych na obrazkach środków lokomocji niedostępnych bezpośredniej obserwacji (samolot, pociąg, samochód, statek)
  4. Dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dnia i nocy, pór roku, dni tygodnia, miesięcy, nazywanie kolejno pór roku, dni tygodnia, miesięcy; określanie aktualnej pory roku, miesiąca, dnia tygodnia
  5. Obserwowanie zjawisk przyrodniczych i zaznaczanie symbolami graficznymi w kalendarzu przyrody.
  6. Kształtowanie pojęć liczbowych i umiejętności liczenia w dostępnym dla dziecka zakresie. Utrwalanie pojęć matematycznych.
  7. Nauka współpracy w zespołach małych i dużych. Wdrażanie do zgodnego działania w zespole.
  8.  Posługiwanie się liczbami w aspektach kardynalnym i porządkowym
  9. Wzbudzanie zainteresowania literaturą: słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów;  recytowanie, indywidualnie i zespołowo, długich wierszy tworzenie własnych książek dotyczących znanych bajek lub wymyślonych przez dzieci, składających się z obrazków lub tekstu ułożonego przez nie, a zapisanych przez nauczyciela.
  10. Udział w przedstawieniach teatralnych: oglądanie przedstawień teatralnych dla dzieci w przedszkolu ;
  11. Budowanie systemu wartości, doskonalenie umiejętności werbalizowania swoich przemyśleń i przeżyć dotyczących uczucia złości.
  12. Kształtowanie ogólnej sprawności organizmu. Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa.
  13. Rozwijanie umiejętności organizowania pola spostrzeżeniowego, ćwiczenie pamięci wzrokowej,
  14. Doskonalenie koordynacji wzrokowo- słuchowo- ruchowej w zabawach i ćwiczeniach zadaniowych.
  15. Rozwijanie umiejętności płynnego mówienia, wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu, budowanie dłuższych wypowiedzi,
  16. Kształtowanie gotowości do czytania i pisania.
Kopciuszek

27 kwietnia wybraliśmy się do teatru muzycznego w Lublinie na spektakl pt. ,, Kopciuszek '' . Przedstawienie bardzo nam się podobało :) 

 

lightbox  lightbox

 

Jolanta Karaś 

Cała Polska Czyta Dzieciom

W ramach akcji ,,Cała Polska Czyta Dzieciom'' tym razem odwiedził nas zastępca burmistrza pan Marcin Olszak .Słuchaliśmy w jego wykonaniu opowiadań ze zbioru Renaty Piątkowskiej ,, Bartek , Lenka i sny''. Dziękujemy za miłe spotkanie.

 

lightbox

 

Jolanta Karaś 

Międzynarodowy Dzień Ziemi

22 kwietnia świętowaliśmy Międzynarodowy Dzień Ziemi. Najpierw Pani Justynka zaprosiła nas na warsztaty recyklingowe, a potem wybraliśmy się do naszego ogrodu na zabawy ekologiczne.

 

lightbox

        lightbox

 

lightbox

 

Małgorzata Suchora

Przegląd Piosenki Przedszkolnej

Podczas Przeglądu Piosenki Przedszkolnej naszą grupę reprezentowali Tosia Rakuś i Adam Ciciak w piosence "Wiosna".

 

lightbox

 

lightbox

Jolanta Karaś

Przegląd Recytatorski

Podczas Przeglądu Recytatorskiego "Zielono dookoła" reprezentował nasze przedszkole Przemek Szpyra.

 

lightbox

 

lightbox

Jolanta Karaś

Dzień Czekolady

12 kwietnia świętowaliśmy Światowy Dzień Czekolady. Na początku wspólnie z dziećmi z gr. IV oglądaliśmy film o tym, jak powstaje czekolada. 

 

 

 

lightbox

 

Małgorzata Suchora

Światowy Dzień Czekolady

12 kwietnia całe przedszkole obchodziło słodkie święto czekolady. Wszystkim nam bardzo podobał się ten dzień, a najbardziej smakowały nam czekoladowe szaszłyki . 

 

lightbox

 

Jolanta Karaś

Urodziny Gabrysi - 5.04.2016

W dniu dzisiejszym świętowaliśmy 6 urodziny Gabrysi Bednarz. Zaśpiewaliśmy wszyscy głośne "Sto lat!", potem składaliśmy życzenia, a na koniec częstowaliśmy się słodziutkimi cukierkami. :-)

 

GABRYSIU!

Ile płatków ma stokrotka,
ile jabłek ma szarlotka,
ile kurek jest w kurniku,
ile ząbków jest w grzebyku,
tyle słońca bez cienia goryczy,
cała grupa VI serdecznie Ci życzy!

 

lightbox

 

 

Małgorzata Suchora

ZADANIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA KWIECIEŃ

Tematyka:

  1. Poznaję swój organizm …………………………………….…04.04 – 08.04
  2. Cuda i dziwy…….…………………………………………....... 11.04 – 15.04
  3. Mali strażnicy przyrody ……………………………………... 18.04-  22.04
  4. Jestem Polakiem i Europejczykiem ………………………..25.04 – 29.04

 

 

Zadania:.

 

  1. Rozpoznawanie i określanie swoich stanów emocjonalnych w czasie zabaw i innych działań: określanie sytuacji wywołujących różne emocje, stosowanie technik i metod pozwalających przezwyciężyć negatywne emocje.
  2. Poznawanie wartości moralnych:  dążenie do rozumienia i przeżywania wartości jak: dobro, odpowiedzialność, odwaga, szczęście.
  3. Poznanie różnych środków transportu lądowego, wodnego, powietrznego, oglądanie przedstawionych na obrazkach środków lokomocji niedostępnych bezpośredniej obserwacji (rakieta, prom kosmiczny,)
  4. Poznawanie zagrożeń dla środowiska przyrodniczego wynikających z niszczycielskiej działalności ludzi .
  5. Poznanie zagrożeń wynikających z przebywania w zadymionych nikotyną pomieszczeniach, zwiększenie wiedzy dzieci na temat skutków palenia papierosów.
  6. Dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dnia i nocy, pór roku, dni tygodnia, miesięcy, nazywanie kolejno pór roku, dni tygodnia, miesięcy; określanie aktualnej pory roku, miesiąca, dnia tygodnia
  7. Obserwowanie zjawisk przyrodniczych i zaznaczanie symbolami graficznymi w kalendarzu przyrody.
  8. Kształtowanie pojęć liczbowych i umiejętności liczenia
  9.  Posługiwanie się liczbami w aspektach kardynalnym i porządkowym
  10. Wzbudzanie zainteresowania literaturą: słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów;  recytowanie, indywidualnie i zespołowo, długich wierszy tworzenie własnych książek dotyczących znanych bajek lub wymyślonych przez dzieci, składających się z obrazków lub tekstu ułożonego przez nie, a zapisanych przez nauczyciela.
  11. Udział w przedstawieniach teatralnych: oglądanie przedstawień teatralnych dla dzieci w przedszkolu ;
  12. Budowanie systemu wartości, doskonalenie umiejętności werbalizowania swoich przemyśleń i przeżyć dotyczących uczucia złości,
  13. Rozwijanie umiejętności organizowania pola spostrzeżeniowego, ćwiczenie pamięci wzrokowej,
  14. Doskonalenie koordynacji wzrokowo- słuchowo- ruchowej w zabawach i ćwiczeniach zadaniowych.
  15. Rozwijanie umiejętności płynnego mówienia, wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu, budowanie dłuższych wypowiedzi,
  16. Kształtowanie gotowości do czytania i pisania.

 Jolanta Karaś

 

Urodziny Oli

23 marca świętowaliśmy urodziny naszej koleżanki Oli .

Jeszcze raz wszystkiego najlepszego! 

 

Idzie misio, idzie konik, 
małpka, piesek no i słonik.
Wszyscy razem z balonami, 
z najlepszymi życzeniami.
Bo to dzień radosny wielce 
-masz już jeden roczek więcej!

 

lightbox

 

 

Jolanta Karaś 

 

 

Witamy wiosnę

A tak żegnaliśmy zimę i witaliśmy wiosnę ... 

 

lightbox

 

lightbox

 

lightbox

 

Jolanta Karaś 

Cała Polska Czyta Dzieciom

15 marca odwiedziła nas pani Alicja Czerniec, która czytała nam ciekawe historie o wiośnie i nadchodzących Świętach Wielkanocnych. Bardzo nam się podobał strój ludowy  lubelski, w którym nasz miły gość pojawił się w naszym przedszkolu. 

bardzo dziękujemy. :-)

 

lightbox

 

lightbox

 

Małgorzata Suchora

Świąteczne przygotowania

W środę odwiedziła nas twórczyni ludowa - pani Katarzyna Kamińska . Zaprezentowała ona  własne wytwory , które bardzo się nam podobały. Wykonaliśmy wspólnie świąteczne pisanki techniką decupage. Choć to technika trudna z pomocą pań dzieci sprostały wyzwaniu . Oto efekty ich pracy :

 

 

 

Jolanta Karaś 

Koncert muzyczny

W poniedziałek 14 marca odwiedzili nas muzycy z Ośrodka Muzycznego Intro w Świdniku w koncercie pt. ,, Co by było gdy ... ? ''

 

 

Jolanta Karaś

Nasze zabawy - 10.03.2016

W dniu dzisiejszym pojawiły się w naszej sali nowe zabawki. Wspólna zabawa to była frajda... Każdy mógł zrealizować swój pomysł. Naszym zabawom nie było końca. 

 

 lightbox

 

lightbox

 

Małgorzata Suchora

Książki, książki...

8 marca również gościliśmy po raz kolejny Panią Agnieszkę Zasadę, która jak zwykle przyniosła bardzo ciekawe i lubiane przez dzieci książki. Wszyscy bardzo chętnie je oglądali  i wybierali najciekawsze pozycje do poczytania z rodzicami.

Biblioteka mobilna...hm... to super sprawa...

Pamiętajmy o oddawaniu książeczek zawsze we wtorki.

 

 lightbox   lightbox   lightbox

 

Małgorzata Suchora

Dzień Kobiet - 8 marca

      

 

8 marca dzień radosny, 
dużo kwiatów, dużo wiosny. 
Niech dla Ciebie słońce świeci. 
Niech Ci czas radośnie leci.

Bądź bardzo mądra, bądź bardzo miła. 
Bądź zawsze szczera, miej wszystkie zalety. 
Niech z Ciebie będzie ideał kobiety.

 

W naszej grupie również świętowaliśmy ten piękny dzień, nasze dziewczynki otrzymały od chłopców obrazki - laurki, które sami wykonali. To były wzruszające chwile...  :-)

 

lightbox

 

 

Małgorzata Suchora

ZADANIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA MARZEC

Tematyka:

  1. Nasze zainteresowania ………………….……………..07.03  –  11.03
  2. Zdrowy jadłospis………………………………………... 07.12  –  11.12
  3. Wkrótce Wielkanoc……………………………………... 21.03  –  25.03
  4. Szukamy wiosny……………………………………..….. 29.03  –  01.04

 

Zadania:.

 

  1. Kształcenie umiejętności organizowania czasu wolnego, rozwijanie zainteresowań czytelniczych, przyrodniczych, oraz innych zgodnych z potencjałem dziecka.
  2. Nabywanie umiejętności ubierania się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku (zapobieganie przegrzaniu i zmarznięciu).
  3. Zachęcanie do spożywania zdrowej żywności: warzyw, owoców, mięsa, nabiału (ograniczanie spożycia słodyczy, chipsów), picie kompotów, soków (ograniczenie napojów gazowanych) , przezwyciężenie niechęci do nieznanych potraw,  udział w projektowaniu jadłospisu dziennego.
  4. Kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych, związanych ze świętami  Wielkanocnymi, wzajemne okazywanie sobie uczuć, mówienie o nich  tworzenie wzajemnych relacji, opartych na  szacunku i akceptacji.
  5. Poznanie tradycji związanych ze Świętami Wielkanocnymi, zachęcanie do kultywowanie tych tradycji w domach rodzinnych.
  6. Dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dnia i nocy, pór roku, dni tygodnia, miesięcy, nazywanie kolejno pór roku, dni tygodnia, miesięcy; określanie aktualnej pory roku, miesiąca, dnia tygodnia
  7. Obserwowanie zjawisk przyrodniczych i zaznaczanie symbolami graficznymi w kalendarzu przyrody.
  8. Kształtowanie pojęć liczbowych i umiejętności liczenia
  9.  Posługiwanie się liczbami w aspektach kardynalnym i porządkowym
  10. Wzbudzanie zainteresowania literaturą: słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów;  recytowanie, indywidualnie i zespołowo, długich wierszy tworzenie własnych książek dotyczących znanych bajek lub wymyślonych przez dzieci, składających się z obrazków lub tekstu ułożonego przez nie, a zapisanych przez nauczyciela.
  11. Udział w przedstawieniach teatralnych: oglądanie przedstawień teatralnych dla dzieci w przedszkolu ;
  12. Budowanie systemu wartości, doskonalenie umiejętności werbalizowania swoich przemyśleń i przeżyć dotyczących uczucia złości,
  13. Rozwijanie umiejętności organizowania pola spostrzeżeniowego, ćwiczenie pamięci wzrokowej,
  14. Doskonalenie koordynacji wzrokowo- słuchowo- ruchowej w zabawach i ćwiczeniach zadaniowych.
  15. Rozwijanie umiejętności płynnego mówienia, wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu, budowanie dłuższych wypowiedzi,
  16. Kształtowanie gotowości do czytania i pisania.

 

Jolanta Karaś

Czytamy Książeczki - 02.02.2016

Po raz kolejny gościliśmy panią Agnieszkę Zasadę z Miejsko - Gminnej Biblioteki Publicznej w Bełżycach, która odwiedziła nas, abyśmy mogli wypożyczyć nasze ulubione bajeczki.

 

lightbox

 

 lightbox       lightbox

 

Małgorzata Suchora

Czerwony Kapturek

2 lutego gościliśmy w naszym przedszkolu artystów z Teatru ART RE w Krakowie z przedstawieniem pt. "Czerwony Kapturek". Bajka była bardzo ciekawa, a dzieci chętnie  uczestniczyły w jej przebiegu.

 

lightbox    lightbox

 

      lightbox     lightbox

 

Małgorzata Suchora

Koncer Noworoczny

Podczas Koncertu Noworocznego dzieci zaprezentowały "Taniec Kaczeńców i Elfów" Tytusa Wojnowicza.

 

lightbox lightbox

lightbox lightbox

Jolanta Karaś

Bal Karnawałowy 01.02.2016

Dzisiaj odbył się Bal Karnawałowy. Nie zabrakło dobrej zabawy oraz super przebrań. Było bardzo fajnie.

 

lightbox lightbox lightbox lightbox lightbox lightbox lightbox lightbox

Jolanta Karaś

Prace aukcyjne

 

 Grupa VI prezentowała kaczeńce . Oto efekty pracy naszych dzieci .

Jolanta Karaś

Próba przed koncertem

      

 Taniec elfów z kaczeńcami .                                                      Tylko pyłku brak :)

 

Jolanta Karaś

Ogłoszenie
  • Planowane wyjścia na próby (Hala CKFiS) przed Koncertem w dniach 27.01 (środa), 29.01 (piątek)- po śniadaniu.
  • Zbiórka dzieci w dniu Koncertu Noworocznego 30.01.2016r. (SOBOTA) o godzinie 16.00

 

 

SERDECZNIE PROSIMY RODZICÓW O POMOC PRZY KONCERCIE :) DZIĘKUJEMY!

Zadania dydaktyczno wychowawcze na luty

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ

NA LUTY 2015 W GRUPIE V(DZIECI 5,6-LETNIE)

 

 

 

Tematyka:

  1. Zima nie jest zła………………………………..…..…..01.02 – 05.02
  2. Ważymy i mierzymy……..……………..……….……..08.02 – 12.02
  3. Kształty i kolory…..…………………………………….15.02 – 19.02
  4. Wyprawa w kosmos ………………………………...….22.02 – 26.02
  5. Nasze zdrowie to skarb…...…………………..…….......29.02 – 04.03

 

Zadania:.

 

  • Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie: przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie. Rozwijanie wzajemnych relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji: szanowanie wytworów pracy innych oraz  szanowanie ich własności; stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych, w każdej sytuacji (w domu, w przedszkolu, na ulicy); unikanie zachowań agresywnych, powstrzymywanie się przed nimi, dążenie do kompromisu.
  • Uświadomienie niebezpieczeństw wynikających z nieprzestrzegania zakazów: bezpieczne korzystanie ze sprzętu sportowego, przyborów, narzędzi, urządzeń znajdujących się na placu zabaw.
  • Zima: obserwowanie środowiska przyrodniczego, zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie; oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu.
  • Dbałość o higienę . Ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku (zapobieganie przegrzaniu i zmarznięciu),  przebywanie na świeżym powietrzu, uczestniczenie w spacerach, zabawach i ćwiczeniach ruchowych.
  • Pokazywanie na wybranych przykładach jak zwierzęta żyją zimą.
  • Rozwijanie umiejętności szeregowania i klasyfikowania. Budowanie danego szeregu w toku praktycznego działania, przewidywanie jego całościowego obrazu; łączenie przedmiotów w grupy na podstawie cechy percepcyjnej, np.: barwy, wielkości, kształtu, a następnie cech funkcjonalnych; klasyfikowanie przedmiotów pod względem jednej lub kilku cech wspólnych; porównywanie liczebności zbiorów poprzez ustawianie elementów w pary lub ich liczenie; Organizacja przestrzeni i czasu. Dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dnia i nocy, pór roku, dni tygodnia, miesięcy
  • Środki transportu. Poznawanie różnych środków transportu: lądowego, wodnego, powietrznego oglądanie przedstawionych na obrazkach środków lokomocji niedostępnych bezpośredniej obserwacji, np.: rakiety, promu kosmicznego, nazywanie ich
  • Rozwijanie umiejętności organizowania pola spostrzeżeniowego, ćwiczenie pamięci wzrokowej,
  • Rozwijanie umiejętności płynnego mówienia, wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu, budowanie dłuższych wypowiedzi,
  • Śpiewanie piosenek, prowadzenie zabaw ruchowo-rytmicznych.

Reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu.

  • Aktywne uczestniczenie w dbaniu o porządek i wystrój sali zajęć − udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie.
  • Klasyfikowanie elementów według cech wspólnych.
  • Kształtowanie gotowości do czytania i pisania.
Cała Polska Czyta Dzieciom

26 stycznia po raz kolejny mogliśmy słuchać ciekawych historii w ramach akcji Cała Polska Czyta Dzieciom. "Piegowate opowiadania" i historia o rybce czytana przez panią Agnieszkę Zasadę, pracownika Miejsko - Gminnej Biblioteki Publicznej w Bełżycach, okazały się bardzo interesujące.

potem mieliśmy okazję wypożyczyć książeczki do poczytania w domu.

Bardzo dziękujemy i czekamy na następną wizytę. :-)

 

 lightbox

 

lightbox

 

Małgorzata Suchora

Urodziny Adasia - 26.01.2016

W dniu dzisiejszym świętowaliśmy urodziny Adasia Ciciaka. To były wspaniałe chwile, życzenia, śpiewanie "Sto lat", a na koniec coś słodkiego. 

Wszystkiego najlepszego Adasiu!

 

Jak marzeń tysiące,
Jak kwiatów tysiące,
Jak motyli tysiące
Tak my Ci składamy życzenia gorące!

                                                                       życzą koleżanki i koledzy z gr. VI

 

 

lightbox

 

 

Małgorzata Suchora

Imieniny Jarka - 21.01.2016

W dniu dzisiejszym świętowaliśmy imieniny naszego kolegi Jarosława Chomickiego. Szkoda tylko, że było nas tak mało, ale i tak było bardzo wesoło i słodko...

 

Ile godzin bije czas

Ile liści sypie las

Tyle szczęścia i słodyczy

W dniu imienin Tobie życzą…

 

                                                                           Koleżanki i koledzy z gr. VI

 

lightbox

 

Małgorzata Suchora

Przygotowania

Przygotowania do Koncertu Noworocznego trwają, wszyscy bardzo się starają...

 

lightbox  lightbox

Jolanta Karaś

Babcie i Dziadkowie...

Zbliża się święto naszych najmilszych Babć i Dziadków, dlatego dzieci wykonały portrety swoich najbliższych.

A oto efekty ich pracy:

 

lightbox

 

Małgorzata Suchora

Urodziny Martynki - 19.01.2016

W dniu dzisiejszym świętowaliśmy urodziny Martynki Zawiślak. Było bardzo miło i słodko, a cieplutkie życzenia i gromkie "Sto lat" rozweseliły naszą jubilatkę. 

 

Urodzinki, urodzinki,
wszyscy robią słodkie minki
żyj nam długo i szczęśliwie,
pomyśl czasem o nas mile...

                                                                  życzą koleżanki i koledzy z gr. VI

 

      lightbox

 

Małgorzata Suchora

Koncert muzyczny

18 stycznia odwiedzili nas uczniowie ze Szkoły Muzycznej im. Henryka Wieniawskiego w Bełżycach.

 

lightbox

Jolanta Karaś

Bajki, bajeczki... 14.01.2016

Każde dziecko lubi bajki, szczególnie te, które są czytane przez najbliższych. Czytanie bajek, baśni zawsze pobudza dziecięcą wyobraźnię, rozwija wrażliwość na krzywdę innych. My również kochamy bajki, szczególnie te, które zawsze dobrze się kończą, a dobro zwycięża zło. 

W dniu dzisiejszym rysowaliśmy baśniowy świat  w małych zespołach, a efekty naszej pracy zamieszczamy poniżej... :-)

 

       lightbox      lightbox

 

       lightbox      lightbox

 

Małgorzata Suchora

    

Imieniny Kacperka - 5.01.2016

W dniu dzisiejszym świętowaliśmy imieniny Kacperka Stępniaka. Na pamiątkę wykonaliśmy dla naszego kolegi książeczkę z pięknymi obrazkami wykonanymi przez siebie. Było bardzo słodko i miło, śpiewaliśmy "Sto lat" i składaliśmy życzenia, a potem częstowaliśmy się pysznymi cukiereczkami.... Mniam...

 

Dzień Twych imienin z kalendarza
okazję miłą do życzeń stwarza:
ciesz się z życia dobrego,
niech nie przyniesie Ci nic złego,
niech Ci zdrowie i szczęście sprzyja,
a dobroć ludzka niech Cię nie omija...

 

 Życzą Ci Kacperku wszystkie dzieci i panie

 

lightbox

 

Małgorzata Suchora

Zadania dydaktyczno wychowawcze na styczeń

 

Tematyka:

 

  1. W poszukiwaniu zimy…………………………………………………04.01 – 08.01
  2. Dawniej i dziś ………………………………………………………….11.01 – 15.01
  3. W kręgu baśni ……………………………………………………………18.01 – 22.01
  4. W karnawale ………………………………………………………………25.01 – 29.01

 

Zadania:.

 

  1. Nabywanie umiejętności ubierania się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w            danej porze roku (zapobieganie przegrzaniu i zmarznięciu).
  2. Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą; zwrócenie uwagi na koloryt i piękno przyrody      w zimowej szacie
  3. Poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy, nazywanie ich, np.: opady śniegu,    szron, szadź, zawieje śnieżne.
  4. Poznawanie wybranych właściwości fizycznych śniegu i lodu, zwracanie uwagi na zanieczyszczenia, które zatrzymują w sobie.
  5. Dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dnia i nocy, pór roku, dni tygodnia, miesięcy, nazywanie kolejno pór roku, dni tygodnia, miesięcy; określanie aktualnej pory roku, miesiąca, dnia tygodnia, nazywanie pór dnia: rano, południe, popołudnie, wieczór, i noc
  6. Wzbudzanie zainteresowania literaturą,  słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich
      i zagranicznych autorów,  recytowanie, indywidualnie i zespołowo, długich wierszy, tworzenie własnych    książek dotyczących znanych bajek lub wymyślonych przez dzieci, składających się
    z obrazków lub tekstu ułożonego przez nie, a zapisanego przez nauczyciela
  7. Wzmacnianie więzów w rodzinie, poznawanie historii rodziny, jej rodowodu, kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych wzajemne okazywanie sobie uczuć, mówienie o nich  tworzenie wzajemnych relacji, opartych na szacunku, akceptacji i miłości, samodzielne (lub z pomocą nauczyciela) wykonanie upominków,
  8. Kształtowanie pojęć liczbowych i umiejętności liczenia
  9. Posługiwanie się liczbami w aspektach kardynalnym i porządkowym
  10. Udział w przedstawieniach teatralnych: oglądanie przedstawień teatralnych dla dzieci w przedszkolu ;
  11. Budowanie systemu wartości, doskonalenie umiejętności werbalizowania swoich przemyśleń i przeżyć dotyczących uczucia złości,
  12. Rozwijanie umiejętności organizowania pola spostrzeżeniowego, ćwiczenie pamięci wzrokowej,
  13. Rozwijanie umiejętności płynnego mówienia, wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu, budowanie dłuższych wypowiedzi,
  14. Kształtowanie gotowości do czytania i pisania.

 

 

Urodzimy Mai Dudy - 15.12.2015

Dzisiejszego dnia świętowaliśmy urodziny Mai Dudy. Było gromkie Sto lat!, wspaniałe życzenia oraz bardzo słodki poczęstunek. 

 

   

W dniu tak pięknym i wspaniałym
życzymy Tobie sercem całym
moc uśmiechu i radości
szczęścia, zdrowia, pomyślności.
Niech w takim dzionku jak ten
wszystkie troski umkną hen
i nie wracają wcale,
to wtedy będzie całkiem wspaniale!

Życzą Ci Maju koledzy i koleżanki z gr.VI.

 

lightbox

 

 

Małgorzata Suchora

Cała Polska Czyta Dzieciom - 15.12.2015

W dniu dzisiejszym gościliśmy Panią Dorotę Plewik- pracownika naszego przedszkola, która czytała nam wspaniałe wierszyki J. Brzechwy w ramach akcji Cała Polska Czyta Dzieciom. 

Bardzo dziękujemy naszemu miłemu gościowi. :-)

 

                  lightbox

 

                                                                                                             Małgorzata Suchora

Pomóż Dzieciom Przetrwać Zimę

11 grudnia zakończyliśmy w naszym przedszkolu wielką akcję charytatywną Pomóż Dzieciom Przetrwać Zimę. W gr. VI zbieraliśmy kawę, herbatę oraz słodycze, ale też wszystko to, czym nasi milusińscy chcieli się podzielić z potrzebującymi. Darów od dzieci było bardzo dużo. Bardzo dziękujemy za wszystkie produkty i zaangażowanie rodziców.  :-)

 

                lightbox

 

                                                                                                             Małgorzata Suchora

Jasełka

Zapraszamy na jasełka,

które odbędą się 16 grudnia 2015r.

o godzinie 17.30

Jolanta Karaś

Pieczemy pierniczki

W dniu dzisiejszym piekliśmy pierniczki. Było przy tym dużo pracy ale i też zabawy. Smakowało nam...mniam

 

lightbox lightbox lightbox lightbox

Jolanta Karaś

Wilk i zając - 8.12.2015

W dniu dzisiejszym gościliśmy artystów z Teatru ART RE w Krakowie, którzy wystąpili z przedstawieniem pt. Wilk i zając. Dzieci bardzo dobrze się bawiły podczas spektaklu. 

Dziękujemy bardzo artystom. :-)

 

               lightbox

 

                                                                                                       Małgorzata Suchora

Wizyta Świętego Mikołaja

Nadszedł wreszcie długo oczekiwany dzień. Wszystkie dzieci już od samego rana z wielką niecierpliwością spoglądały na drzwi, nasłuchiwały „Mikołajowych” dzwoneczków.

Święty Mikołaj nie zawiódł  dzieci i nie kazał długo na siebie czekać... :) 

 

Jolanta Karaś 

Nasze Mikołaje

Przygotowując się do wizyty Mikołaja wykonaliśmy o nim prace plastyczne . Oto one :) 

 

Jolanta Karaś

ZADANIA DYDAKTYCZNO WYCHOWAWCZE NA GRUDZIEŃ

Tematyka:

  1. Dbamy o zdrowie ………………….……………..30.12 –  04.12
  2. Moja rodzina………………………………………..07.12  –  11.12
  3. Święta tuż-tuż……………………………………...14.12  –  18.11
  4. Święta tuż – tuż…………………………………….21.12 –  25.12
  5. Zegary, zegarki, czas …………………………….28.12 –   01.01

 

 

 

Zadania:.

 

  1. Nabywanie umiejętności ubierania się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w            danej porze roku (zapobieganie przegrzaniu i zmarznięciu).
  2. Zachęcanie do spożywania zdrowej żywności: warzyw, owoców, mięsa, nabiału (ograniczanie spożycia słodyczy, chipsów), picie kompotów, soków (ograniczenie napojów gazowanych) , przezwyciężenie niechęci do nieznanych potraw
  3. Podawanie informacji, jakie zawody wykonują rodzice, czym się zajmują, próby opisywania wyglądu rodziców, dostrzeganie ich charakterystycznych cech (wygląd, charakter).
  4. Przygotowanie programu artystycznego dla rodziców, z okazji świąt Bożego Narodzenia
  5. Kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych, związanych ze świętami Bożego Narodzenia,

          wzajemne okazywanie sobie uczuć, mówienie o nich  tworzenie wzajemnych relacji, opartych na

        szacunku i akceptacji.

  1. Nabywanie umiejętności bezpiecznego  korzystania z wybranych urządzeń technicznych, np.: telewizora, komputera, odtwarzacza płyt kompaktowych, wideo
  2. Poznawanie, w sposób bezpośredni lub pośredni, różnych form zastosowania techniki w życiu ludzi (np. korzystanie z telefonu stacjonarnego lub komórkowego, komputera)- poznawanie współczesnych środków łączności: radia, telewizji,
  3. Dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dnia i nocy, pór roku, dni tygodnia, miesięcy, nazywanie kolejno pór roku, dni tygodnia, miesięcy; określanie aktualnej pory roku, miesiąca, dnia tygodnia
  4. Kształtowanie pojęć liczbowych i umiejętności liczenia
  5.  Posługiwanie się liczbami w aspektach kardynalnym i porządkowym
  6. Wzbudzanie zainteresowania literaturą: słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów;  recytowanie, indywidualnie i zespołowo, długich wierszy tworzenie własnych książek dotyczących znanych bajek lub wymyślonych przez dzieci, składających się z obrazków lub tekstu ułożonego przez nie, a zapisanych przez nauczyciela.
  7. Udział w przedstawieniach teatralnych: oglądanie przedstawień teatralnych dla dzieci w przedszkolu ;
  8. Budowanie systemu wartości, doskonalenie umiejętności werbalizowania swoich przemyśleń i przeżyć dotyczących uczucia złości,
  9. Rozwijanie umiejętności organizowania pola spostrzeżeniowego, ćwiczenie pamięci wzrokowej,
  10. Rozwijanie umiejętności płynnego mówienia, wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu, budowanie dłuższych wypowiedzi,
  11. Kształtowanie gotowości do czytania i pisania.
Wizyta lekarza

W dniu 2.12.2015 gościliśmy mamę naszego kolegi Kacpra- panią dr Magdalenę Stępniak. Pani doktor zapoznała nas z zawodem lekarza, jak należy dbać o zdrowie oraz korzystając z okazji zmierzyła nam ciśnienie, temperaturę oraz zajrzała do gardła.

 

lightbox lightbox

Jolanta Karaś

Urodziny Mani Osipowicz 26.11.205

 

...Ile godzin bije czas

Ile liści sypie las

Tyle szczęścia i słodyczy

W dniu urodzin Tobie życzą dzieci z oddziału VI...

 

             lightbox

 

                                                                                                            Małgorzata Suchora

 

 

 

Dzień Pluszowego Misia

W dniu dzisiejszym obchodziliśmy Światowy Dzień Pluszowego Misia. Cała sala wypełniona była pluszakami. Było bardzo miło, ciepło i przytulnie. Dzieci bardzo się cieszyły z obecności swoich towarzyszy.

 

Pluszowy miś

Jolanta Karaś

Teatr Muzyczny

17 listopada wybraliśmy się do Teatru Muzycznego w Lublinie na widowisko baletowe "Królewna Śnieżka". Obejrzeliśmy losy dobrej i pięknej, lecz znienawidzonej przez złą macochę Śnieżki oraz siedmiu wesołych krasnali dostarczających dzieciom niezapomnianych emocji.

 

 Teatr Muzyczny

Jolanta Karaś

"Cukier lukier"

Odwiedziliśmy cukierkownie w Lublinie "Cukier lukier". Przyglądaliśmy się jak powstają słodycze. Każde dziecko wykonało samodzielnie lizaka i otrzymało rożek cukierków. Było bardzo słodko.

 

Cukierkownia

 

Jolanta Karaś

Święto Niepodległości

W przeddzień Dnia Niepodległości przedszkolaki wykonały kotyliony w barwach narodowych dla uczczenia patriotycznego święta Polski. 

 

 Jolanta Karaś

Małgorzata Suchora

Cała Polska Czyta Dzieciom 03.11.15

W dniu dzisiejszym gościliśmy w przedszkolu Pana Dariusza Pruszkowskiego z Państwowej Straży Pożarnej w Bełżycach. Miły gość czytał nam bajkę o Smoku Wawelskim w ramach akcji Cała Polska Czyta Dzieciom. 

Bardzo serdecznie dziękujemy... :-)

 

 

                                                                                                     Małgorzata Suchora

Nasze czytanie

ZADANIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA LISTOPAD

Tematyka:

  1. Mój dom i inne domy ………………….………………..02.11 – 06.11
  2. Nasza miejscowość i nasz region…………………....09.11 – 13.11
  3. Szara jesień………………………………………….….....16.11 – 20.11
  4. Baśnie i bajki pod parasolem…………………………..23.11 – 27.11

 

 

 

Zadania:.

 

  • Spacery, wycieczki po swojej miejscowości, swoim regionie: zwracanie uwagi na ukształtowanie terenu, występującą roślinność, ważniejsze zakłady przemysłowe, miejsca pamięci narodowej; wykonywanie  albumów o swojej miejscowości, swoim  regionie; poznanie zasad organizacji życia społecznego w swojej miejscowości, swoim regionie; poznanie zasad organizacji życia społecznego w swojej miejscowości, swoim regionie
  • Poznanie osób pracujących w bliskim otoczeniu przedszkola: odwiedzanie punktów usługowych, poznawanie pracy zatrudnionych w nich osób; poznawanie, na podstawie swojej miejscowości, sposobów budowania dawniej i współcześnie; zwracanie uwagi na materiały, jakie wykorzystywano w  budownictwie dawniej, a jakie wykorzystuje się obecnie; nazywanie zawodów związanych z budownictwem; zwracanie uwagi na architekturę zieleni  i wnętrz zwiedzanych obiektów znajdujących się we własnej miejscowości.
  • Przyroda w sali, w domu: poznawanie zasad dbania o zwierzęta hodowane w domu: karmienie ich, wizyty u weterynarza, zapewnienie odpowiedniego miejsca na odpoczynek i sen, wychodzenie na spacer, nazywanie do-rosłych i młodych zwierząt.
  • Jesień: obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych, np.: padającego deszczu, mgły, obniżającej się temperatury, skracającej się długości dnia wyjaśnienie roli wody w życiu ludzi i zwierząt.
  • Wzbudzanie zainteresowania literaturą: słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów;  recytowanie, indywidualnie i zespołowo, długich wierszy tworzenie własnych książek dotyczących znanych bajek lub wymyślonych przez dzieci, składających się z obrazków lub tekstu ułożonego przez nie, a zapisanych przez nauczyciela.
  • Udział w przedstawieniach teatralnych: oglądanie przedstawień teatralnych dla dzieci w przedszkolu i w teatrze; przygotowywanie przedstawień wybranych baśni poprzez przydzielenie ról, przygotowanie scenografii i akcesoriów.
  • Budowanie systemu wartości, doskonalenie umiejętności werbalizowania swoich przemyśleń i przeżyć dotyczących uczucia złości,
  • Rozwijanie umiejętności organizowania pola spostrzeżeniowego, ćwiczenie pamięci wzrokowej,
  • Rozwijanie umiejętności płynnego mówienia, wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu, budowanie dłuższych wypowiedzi,
  • Śpiewanie piosenek, prowadzenie zabaw ruchowo-rytmicznych.

          Reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu.

  • Aktywne uczestniczenie w dbaniu o porządek i wystrój sali zajęć − udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie.
  • Klasyfikowanie elementów według cech wspólnych.
  • Kształtowanie gotowości do czytania i pisania.
Pamietamy...

28 października udaliśmy się na pobliski cmentarz w celu zapalenia zniczy przy pomniku ks. Stanisława Siennickiego, który był inicjatorem założenia w Bełżycach w 1917 roku "ochronki" dla dzieci w wieku przedszkolnym.

 

lightbox lightbox

Jolanta Karaś

Cała Polska Czyta Dzieciom

27 października gościliśmy Panią Annę Kruczyńską, pracownika Powiatowego Urzędu Pracy Filia w Bełżycach, która czytała nam piękną bajkę "O rybaku i złotej rybce" w ramach akcji Cała Polska Czyta Dzieciom.

Bardzo dziękujemy miłemu gościowi.  :-)

 

 

     

 

 

                                                                                                   Małgorzata Suchora

Przygody Koziołka Niematołka

20 października gościliśmy artystów z Teatru ART RE, którzy zaprezentowali nam bajkę pt. Przygody Koziołka Niematołka. Było bardzo wesoło i ciekawie, a dzieci chętne były do zabaw z miłym gościem.

 

                                                                                                        Małgorzata Suchora

 

Przygody Koziołka Niematołka

Święto Drzewa 9.10.2015

Za nami 13 edycja Święta Drzewa. Z pomocą pana leśniczego z tej okazji zasadziliśmy w ogrodzie przedszkolnym drzewko iglaste.

 

lightbox

Jolanta Karaś

ZADANIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA PAŹDZIERNIK 2015

Tematyka:

  1. Poznajemy zwierzęta…………………………………...........28.09 – 02.10
  2. Kolorowa jesień……………………………………….............05.10 – 09.10
  3. Wspólne zabawy………………………………………............12.10 – 16.10
  4. Jesteśmy samodzielni …………………………………..........19.10 – 23.10
  5. Wiem, co z czego otrzymujemy niektóre produkty.......26.20 – 30.10

 

 

 

 

Zadania:

 

  • Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie: przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie. Rozwijanie wzajemnych relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji: szanowanie wytworów pracy innych oraz  szanowanie ich własności; stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych, w każdej sytuacji (w domu, w przedszkolu, na ulicy); unikanie zachowań agresywnych, powstrzymywanie się przed nimi, dążenie do kompromisu.
  • Uświadomienie niebezpieczeństw wynikających z nieprzestrzegania zakazów: bezpieczne korzystanie ze sprzętu sportowego, przyborów, narzędzi, urządzeń znajdujących się na placu zabaw.
  • Jesień: obserwowanie środowiska przyrodniczego, zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie; oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu, nazywanie ich, wyjaśnienie zjawiska kolorowania i usychania liści,
  • Zbieranie owoców drzew ,wzbogacanie kącika przyrody, wykorzystywanie ich do działalności plastycznej
  • Pokazywanie na wybranych przykładach jak zwierzęta przygotowują  się do zimy
  • Poznawanie etapów otrzymywania wybranych produktów : cukru, chleba. wełny.
  • Budowanie systemu wartości, doskonalenie umiejętności werbalizowania swoich przemyśleń i przeżyć dotyczących uczucia złości,
  • Rozwijanie umiejętności organizowania pola spostrzeżeniowego, ćwiczenie pamięci wzrokowej,
  • Rozwijanie umiejętności płynnego mówienia, wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu, budowanie dłuższych wypowiedzi,
  • Śpiewanie piosenek, prowadzenie zabaw ruchowo-rytmicznych.

          Reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu.

  • Aktywne uczestniczenie w dbaniu o porządek i wystrój sali zajęć − udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie.
  • Klasyfikowanie elementów według cech wspólnych.
  • Kształtowanie gotowości do czytania i pisania.

 

 

Owocowe szaszłyki

O tym jak ważne dla naszego organizmu i zdrowia jest spożywanie owoców wiedzą nasze przedszkolaki. Przyniesione owoce segregowały, określały ich kształt, kolor, wielkość oraz nazwę. Dzieci tego dnia miały dużo pracy, każdy kroił owoce na kawałki oraz nadziewał na patyczki tworząc pyszne i zdrowe szaszłyki owocowe. Po skończonej pracy wszystkie dzieci ze smakiem zjadły owocowe przysmaki. Przygotowanie szaszłyków dało dzieciom wiele satysfakcji i radości.

 

Owocowe szaszłyki

Jolanta Karaś

"Pinokio"

W dniu dzisiejszym do naszego przedszkola przyjechali aktorzy z teatru ART.RE prezentując nam bajkę pt. "Pinokio".

 

   

Jolanta Karaś

Urodziny Laury - 2.09.2015

W dniu dzisiejszym Laura świętowała swoje 5 urodziny. Bardzo miło nam było zaśpiewać bardzo głośne "Sto lat". Następnie wszyscy kolejno składaliśmy najlepsze życzenia i na koniec częstowaliśmy się słodziutkimi cukierkami.

Wszystkiego, co najlepsze Lauro!

                                                                                                 Małgorzata Suchora

Urodziny Laury

ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA WRZESIEŃ 2015

 

Tematyka:

  1. Jestem w przedszkolu……...……...…………………01.09 – 06.09
  2. Bądźmy ostrożni……………...............................08.09 – 13.09
  3. Nadeszła jesień.………..…...…………..................15.09 – 20.09
  4. Jesień w sadzie i w ogrodzie………………………...22.09 - 27.09

 

Zadania:

  1. Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie: przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie. Rozwijanie wzajemnych relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji: szanowanie wytworów pracy innych oraz  szanowanie ich własności; stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych, w każdej sytuacji (w domu, w przedszkolu, na ulicy); unikanie zachowań agresywnych, powstrzymywanie się przed nimi, dążenie do kompromisu.
  2. Uświadomienie niebezpieczeństw wynikających z nieprzestrzegania zakazów: bezpieczne korzystanie ze sprzętu sportowego, przyborów, narzędzi, urządzeń znajdujących się na placu zabaw.
  3. Środki transportu: poznanie różnych środków transportu: lądowego, wodnego, powietrznego; poznanie znaczenia pasów, sygnalizacji świetlnej i znaków drogowych; zaznajamianie z zasadami ruchu drogowego, z wykorzystaniem zabaw tematycznych, literatury, wycieczek; poznanie wybranych samochodów specjalistycznych, np. straży pożarnej, karetki pogotowia,  policji.
  4. Poznanie zasad bezpieczeństwa, przestrzeganie ich: poznawanie zasad ruchu drogowego dotyczących prawidłowego i bezpiecznego poruszania się po ulicach i drogach.
  5. Jesień: obserwowanie środowiska przyrodniczego, zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie; oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu, nazywanie ich; poznawanie wybranych przedstawicieli grzybów jadalnych (borowik, maślak) i niejadalnych (muchomor sromotnikowy).
  6. Jesień: rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw, rozróżnianie ich za pomocą wzroku, dotyku, smaku i węchu; rozpoznawanie owoców po wyglądzie, kształcie, smaku.
  7. Rozwijanie umiejętności płynnego mówienia, wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu.
  8. Rozwijanie orientacji przestrzennej, wskazywanie wymienionych części ciała

pokazywanie wymienionych części ciała u partnera.

  1. Śpiewanie piosenek, prowadzenie zabaw ruchowo-rytmicznych.

Reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu.

  1. Aktywne uczestniczenie w dbaniu o porządek i wystrój sali zajęć − udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie.
  2. Klasyfikowanie elementów według cech wspólnych.
  3. Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.
  4. Kształtowanie gotowości do czytania i pisania.
[ Cookies - info ]Oprogramowanie CMS: DragoN-NogarD © ( www: http://nogard.pl )