Godło Polski umieszczone w tarczy, według wzoru i kolorystyki zgodnych z ustawą

Przedszkole Nr 1
im. Janusza Korczaka
w Bełżycach

Grupa VII

     Witamy Rodziców i dzieci z grupy VII w nowym roku szkolnym 2018/2019 :)

 

Zapraszamy na konsultację:

 

Anna Pokładek - środa godz. 16.30 - 17.00

Anna Mazurek  -  środa godz. 13.30 - 14.00

Edyta Józefczak - wtorek godz. 16.30 - 17.00

 

Ramowy rozkład dnia w Przedszkolu Nr 1 im. Janusza Korczaka

w Bełżycach w roku szkolnym 2018/2019

 

7.30– 8.00

Schodzenie się dzieci: gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, gry i zabawy badawcze rozwijające u dziecka zainteresowania otaczającym światem, zajęcia rozwijające muzyczne, plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, gry i zabawy wspomagające rozwój ruchowy dziecka,  gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny  i społeczny dziecka.

 

8.00 – 13.00                REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO

 

8.00 – 8.45

Zabawy swobodne, zabawy przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy integracyjne; zabawy ruchowe.

Przygotowanie do śniadania (czynności samoobsługowe; czynności  higieniczno-porządkowe).

8.45 – 9.30

Śniadanie. Po posiłku mycie zębów, czynności samoobsługowe.

9.30 – 13.00

 

Zajęcia kierowane prowadzone przez nauczyciela przedszkola i nauczycieli specjalistów, zabawy swobodne, praca indywidualna z dziećmi, w tym rewalidacja i pomoc psychologiczno-pedagogiczna, pobyt na dworze, przygotowanie do obiadu:

Przygotowanie do II śniadania, II śniadanie

Poniedziałek: Język angielski - 11.00 - 11.30

 

Wtorek: Religia 12.00 - 12.30, Logopedia 12.30 - 13.00

 

Środa:  Rytmika 9.30 -10.00, Gimnastyka ogólnorozwojowa 10.30 -11.00

 

Czwartek: Język angielski 12.00 - 12.30

 

Piątek: Religia 9.30 - 10.00 , Rytmika 11.00 - 11.30

 

13.00

Obiad, czynności obsługowe

po obiedzie  - 15.10

Odpoczynek poobiedni (zabawy relaksacyjne, czytanie literatury dziecięcej); gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, gry  i zabawy badawcze rozwijające u dziecka zainteresowania otaczającym światem, zajęcia rozwijające muzyczne,  plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, gry i zabawy wspomagające rozwój ruchowy dziecka,  gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka; praca indywidualna;  przygotowanie do podwieczorku.

15.10 – 16.00

Podwieczorek, porządkowanie sali.

 

16.00 – 16.30

Gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, gry i zabawy badawcze rozwijające u dziecka zainteresowania otaczającym światem, zajęcia rozwijające muzyczne,  plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, gry i zabawy wspomagające rozwój ruchowy dziecka,  gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka; pobyt w ogrodzie przedszkolnym

W kosmosie

Wizyta w mobilnym planetarium; poznaliśmy obiekty i zjawiska występujące w kosmosie...

 

lightbox  lightbox

 

 Ziemia na dłoni - za pomocą hologramu dzieci mogły,, utrzymać "Ziemię na własnej dłoni...

 

lightbox  lightbox

 

Poszerzenie wiadomości na temat gwiazd , gwiazdozbiorów , układanie Małego Wozu  i Dużego Wozu , wyznaczanie Gwiazdy Polarnej

 

 

lightbox lightbox

 

Praca w grupach : etykietowanie kartonikami z cyframi ufoludków , układanie nazw planet , 

 

lightbox lightbox

 

 

lightbox lightbox

 

                                                                                       Oglądanie filmu edukacyjnego,, Kosmiczna bajka"

 

lightbox lightbox

Praca plastyczna " Kosmos "

  

 Lepienie z masy solnej: planet i rakiet :)

 

  Anna Pokładek

Anna Mazurek

Edyta Józefczak

 

 

Dzień Kobiet :)

 8 marca - wspaniały, pełen pozytywnej energii dzień ! Chłopcy jak przystało na prawdziwych dżentelmenów, zaśpiewali głośne Sto Lat dziewczynkom, po czym wręczyli drobne upominki koleżankom z grupy. Z dziewczęcych buź uśmiech nie schodził przez calutki dzień ! 

 

Drogie Panie w ten wyjątkowy dzień,

składamy najserdeczniejsze życzenia:

zdrowia,
pomyślności i samych pięknych dni.

                                                                       Chłopcy z grupy VII :)

 

 

                              

Wszystkie panie i dziewczynki dziękują chłopcom za piękne życzenia, i promienny uśmiech.

                                        

                                         Anna Pokładek

                                          Edyta Józefczak

                                          Anna Mazurek

Zwierzęta z naszych pól i lasów

W tym tygodniu  rozmawialiśmy na temat znaczenia pszczół w przyrodzie. Zapoznaliśmy się z warsztatem pracy pszczelarza,oglądaliśmy sprzęt pszczelarski oraz plaster miodu. Kosztowaliśmy miód spadziowy, faceliowy - poznaliśmy walory zdrowotne i lecznicze miodu. Miodek bardzo Nam smakował :)

" Od larwy do owada"

 

Praca w grupach zadaniowych na bazie materiału przyrodniczego (patyczaki rogate, ususzone okazy owadów- pszczoła,osa,motyl,mucha, bazie). Aktywność badawcza dzieci była ogromna, same wymyślały problemy badawcze i rozwiązywały je, wymyślały zabawy matematyczne.

 

Spontaniczne obserwacje przyrodnicze dzieci zainicjowały także w ogrodzie przedszkolnym.

 W czwartek wypożyczyliśmy interesujące książki. Dziękujemy p. Agnieszce :)

Uczestniczyliśmy w przedstawieniu teatralnym pt. " Komputerowy Czarodziej".

 

                                                                                                        Anna Pokładek

                                                                                                        Edyta Józefczak

                                                                                                        Anna Mazurek

 

 

Zadania dydaktyczno - wychowawcze na miesiąc marzec

Tematyka:

  1. Zwierzęta z naszych pól i lasów……….….04.03- 08.03. 2019
  2. Nie jesteśmy sami w kosmosie………   ..11.03 – 15.03. 2019
  3. Marcowa pogoda …………...……….….….18.03. – 22.03. 2019
  1. Wiosenne przebudzenie……...….……..….25.03. - 29.03 .2019

 

Zadania:

Zwierzęta z pól i lasów: Poznawanie warunków niezbędnych do rozwoju zwierząt (przestrzeń życiowa, bezpieczeństwo, pokarm). Obserwowanie, w sposób bezpośredni lub pośredni (zdjęcia, obrazki, filmy), łąki wiosną; zwracanie uwagi na rośliny i zwierzęta tam żyjące. Poznawanie wybranych owadów i ich roli w rozwoju roślin. Wyjaśnianie pojęć: ptaki, ssaki, owady.

Przyroda wiosną: Poznawanie oznak nadchodzącej wiosny. Uroczyste powitanie wiosny – poznawanie wybranych obrzędów ludowych związanych z tym dniem. Obserwowanie zmieniających się warunków pogodowych; poznawanie składników pogody: temperatura, wiatr, opady, ciśnienie; poznawanie przyrządów służących do pomiaru składników pogody (np. wiatromierz itp.).Poznawanie kalendarza pogody – systematyczne jego prowadzenie.

Nasza Ziemia. Poznawanie świata; poznawanie modelu kuli ziemskiej- globusa, wskazywanie kontynentów, oceanów, mórz. Poznanie nazw wybranych planet Układy Słonecznego, słuchanie ciekawostek na ich temat, gromadzenie literatury, zdjęć związanych z kosmosem, poznanie zawodów związanych z kosmosem np. kosmonauta, astronom.

Przyroda wiosną .Obserwowanie zmian zachodzących przed zbliżającą się wiosną (przedwiośnie) – coraz dłuższe dni, coraz wyższa temperatura, topnienie śniegu, lodu, pojawiające się pierwsze kwiaty (przebiśniegi, krokusy), powracające pierwsze ptaki (skowronki, czajki, szpaki), kwitnienie wierzby i leszczyny; pojawianie się paków na drzewach i krzewach. Poznawanie czynników potrzebnych do rozwoju roślin (światło, temperatura, wilgotność).Obserwowanie, w sposób lub pośredni (filmy, książki), prac wiosennych na działkach i w polu. Poznawanie etapów rozwojowych np. żaby, motyla.

Uprawa roślin i hodowla zwierząt : Zachęcanie do uprawy roślin doniczkowych w sali, w domu – dbanie o nie,umieszczania w nasłonecznionym miejscu, podlewania, rozsadzania itp.

Nasza edukacja matematyczna. Poznawanie cyfr: 0, 1,2, 3,4,5,6,7,8,9.10. Klasyfikowanie elementów według cech wspólnych: kolorów, wielkości, kształtu. Kształtowanie pojęć liczbowych i umiejętności liczenia, nazywanie figur geometrycznych: koło, kwadrat, prostokąt.

Rozwijanie umiejętności płynnego mówienia, wypowiadania się na temat  ilustracji, filmu, wysłuchanego tekstu, odwiedzanego miejsca.

Kształtowanie gotowości do czytania i pisania zapoznanie z  literą: u, p, c, ł: małą i wielką, drukowaną i pisaną.

Śpiewanie piosenek, prowadzenie zabaw ruchowo-rytmicznych.

Współdziałanie w grupie − uczestniczenie we wspólnych zabawach.

Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych − ściąganie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu, zakładanie ubrań, butów,  składanie ubrań, korzystanie z toalety, spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem, nożem. 

Zawodowy zawrót głowy

W tym tygodniu gromadzimy informacje na temat pracy osób w różnych zawodach.

 

"Stokrotka - zakupy jak z płatka"

W poniedziałek 25 lutego, wybraliśmy się do miejscowego marketu " Stokrotka". Zapoznaliśmy się  z warsztatem pracy sprzedawcy.Dzieci miały okazję poznać wyposażenie sklepu, magazyn, pracę ekspedientek i innych pracowników oraz obserwować klientów robiących zakupy. Umiały doskonale nazywać stoiska i jego asortyment.Na zakończenie spotkania przedszkolaki wręczyły upominek miłym Paniom,  i ślicznie podziękowały za cenne uwagi. :)

 

" Fale, loki, koki" :) 

We wtorek 26 lutego,  odwiedziliśmy fryzjera. Dzieci mogły obejrzeć wystrój salonu od środka, obserwować pracę pań fryzjerek oraz poznać urządzenia i akcesoria potrzebne do pracy fryzjerowi. Największą frajdą było czesanie fryzur i malowanie pasemek włosów dzieciom przez p. fryzjerki  – śmiechu i radości było co niemiara. Dziękujemy mamie Julki Galik, za serdeczne przyjęcie, słodki poczęstunek i uśmiech.

 

 

Lekcja przedsiębiorczości 

27 lutego w środę zaraz po śniadaniu, udaliśmy się do pobliskiego Banku Spółdzielczego w Nałęczowie. Przywitał Nas serdecznie           p. Krzysztof Chołody, który wprowadził Nas w tajniki bankowości. Dzieci poznały podstawowe zasady funkcjonowania banku, oraz zapoznały się z obsługą bankomatu. Dziękujemy za tak miłe przyjęcie, pyszne cukierki i świetne upominki - kamizelki odblaskowe z logo banku :) 

 

Nie da Nas się nie zauważyć...!

 

" Do wypieków ...gotowi...START"

 

"Powiedział Bartek, że dziś tłusty czwartek, a Bartkowa uwierzyła, dobrych pączków nasmażyła" - mówi staropolskie przysłowie. My poznaliśmy zwyczaje i tradycję  związane  z Tłustym Czwartkiem, oraz wykonaliśmy własne " Oponki " mniam...   

 

Nazywamy składniki na ciasto, przeliczamy je. Zapoznajemy się z warsztatem pracy Cukiernika :) 

         

Zaczynamy działać...

Odmierzamy 4 szklanki mąki,  zgrabnie wbijamy 3 jajka....:)

Obserwujemy co się dzieje z drożdżami, po dodaniu 1 łyżki cukru... , a jak pachną.Dodajemy pół kostki margaryny, pół szklanki kwaśnej śmietany. Zagniatamy, wałkujemy. 

Z tak przygotowanego ciasta wycinamy różnej wielkości oponki ...

Gotowe oponki odkładamy i cierpliwie czekamy, aż p. Lucynka je usmaży :)

SMACZNEGO !

 

 

Dziękujemy z całego serca: mamie Martynki Błaszczak i mamie Zuzi Patyry za pomoc przy organizacji Tłustego Czwartku.

Serdecznie Dziękujemy Rodzicom za przygotowanie fartuszków dla dzieci. :)

 

 

                                         Anna Pokładek

                                         Edyta Józefczak

                                        Anna Mazurek

 

 

Audycja muzyczna

26 lutego uczestniczyliśmy w audycji muzycznej pt. " Urodziny Fryderyka Chopina" - utrwaliliśmy wiadomości na temat życia i twórczości wybitnego kompozytora. A na scenie nasza koleżanka Lilka ...Brawo :) 

Anna Pokładek 

Edyta Józefczak 

Anna Mazurek

Urodziny Julki i Zuzi :)

Dzisiaj świętowaliśmy urodziny Naszych wspaniałych koleżanek Julki i Zuzi , więc było podwójnie radośnie i słodko.....:)

                                                                         

    Droga Julko! Droga Zuziu !

 

Najlepsze życzonka, dużo zdrówka i słonka
Humoru dobrego, życia kolorowego
I wielkich wrażeń przy spełnianiu marzeń!

Życzą

Dzieci i Panie z gr. VII.

 

Choć Walentynki wypadają 14 lutego to kto powiedział, że My nie możemy okazywać sobie uczuć codziennie. Dzisiejszy dzień okazał się dla Nas bogaty w uczucia: szczęścia i miłości. Nasz kolega Mikołaj, częstował wszystkich lizakami w kształcie serduszek.

Poczuliśmy dziecięcą radość :)

 

 

 

W karnawale same bale

,,Tydzień dzieci miał siedmioro'' - zabawy z wierszem J.Brzechwy. Wprowadzenie cyfry 7, poznanie obrazu graficznego liczby 7.

 

lightbox

 

W karnawale same bale... Nasz był wyjątkowo udany :) Wszyscy wcieliliśmy się w ulubione przez nas postacie.

 

lightbox

 

 

lightbox lightbox

 

lightbox

 

lightbox

 

Gimnastyka to podstawa... ćwiczenia gimnastyczne z woreczkami.

 

lightbox lightbox

 

Wyszukiwanie obrazków na podaną głoskę.

 

lightbox

 

Nasi muzycy dają koncert :) W rolę dyrygenta naszej orkiestry wcieliła się Lilianna. Jak się okazało, nie było to łatwe zadanie :)

 

lightbox

 

Anna Pokładek

Anna Mazurek

Edyta Józefczak

Muzyka wokół Nas

W tym tygodniu próbowaliśmy odpowiedzieć na pytanie: Co to jest muzyka?. Poznaliśmy różne instrumenty muzyczne, czytaliśmy ich nazwy, pokazywaliśmy jak się na nich gra. Wzbogaciliśmy wiadomości na temat wielkiego polskiego kompozytora - Fryderyka Chopina. Słuchaliśmy muzyki poważnej. Wiele radości sprawiło Nam muzykowanie na wybranych instrumentach perkusyjnych :) 

 

"Malujemy muzykę", która nas relaksuje, wycisza, uspokaja, poprawia koncentrację, myślenie i pamięć czyli sprzyja efektywności    uczenia się :) 

Ćwiczymy z woreczkami gimnastycznymi :)

Uczestniczymy w przedstawieniu teatralnym pt. " Zuzia w krainie dobroci". 

                                        Anna Pokładek

                                          Edyta Józefczak

                                        Anna Mazurek

Zaproszenie na Bal Karnawałowy !

Zapraszamy na Bal Karnawałowy, który odbędzie się w środę 6 lutego 2019 r. 

Bardzo prosimy Państwa Rodziców o przygotowanie dzieciom odpowiednich strojów.

Dziękujemy :)

 

 

 

Zadania dydaktyczno - wychowawcze na miesiąc luty

 

Tematyka:

  1. Muzyka wokół nas ……………………….…......04.02- 08.02. 2019

  2. Zwierzęta z dżungli i sawanny…………........11.02 – 15.02 2019

  3. Kubusiowi przyjaciele natury..……….….…...18.02. – 22.02 2019

  4. Zawodowy zawrót głowy……...….……..….....25.02 - 01.03 .2019

 

Zadania:

 

1.Dbamy o nasze zdrowie.Ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych w danej porze roku (zapobieganie przegrzaniu i zmarznięciu); przebywanie na świeżym powietrzu, uczestniczenie w spacerach, zabawach i ćwiczeniach ruchowych. Poznanie zasad ekologii i zdrowego odżywiania.

2. Praca dorosłych.Gromadzenie informacji na temat pracy osób w różnych zawodach (dostępnych bezpośredniej obserwacji).Zapoznanie z warsztatem pracy: księgowej, bankowca, ekspedientki, kucharza, nauczyciela. Określanie roli różnych zawodów w życiu społecznym. Poznawanie ważniejszych punktów usługowych znajdujących się w pobliżu, określanie pełnionych przez nie funkcji. Bogacenie słownika dziecka o słownictwo specjalistyczne.

3.Muzyka. Słuchanie muzyki o różnym charakterze, w tym muzyki klasycznej. Poznawanie nazw różnych instrumentów wykorzystywanych przez muzyków filharmonii wykonujących koncert dla dzieci w przedszkolu.

Instrumenty perkusyjne. Poznawanie instrumentów perkusyjnych: kołatki, grzechotki, bębenka, trójkąta, talerzy, drewienek, oraz sposobu gry na nich. Akompaniowanie do piosenek na instrumentach lub różnych przedmiotach, indywidualnie lub grupowo (orkiestra).

Tworzenie muzyki z wykorzystaniem różnych przedmiotów, według podanego kodu (zastępowanie obrazka przedstawiającego daną czynność znakiem graficznym, np. gniecenie papieru – znakiem zygzaka).

4.Nasza edukacja matematyczna. Poznawanie cyfr: 0, 1,2, 3,4,5,6,7,8,9.10. Klasyfikowanie elementów według cech wspólnych: kolorów, wielkości, kształtu.Kształtowanie pojęć liczbowych i umiejętności liczenia ,nazywanie figur geometrycznych: koło, kwadrat, prostokąt.

5.Świat zwierząt. Poznawanie, w sposób bezpośredni (zoo) lub pośredni (filmy, albumy), zwierząt z innych stref klimatycznych (zwierzęta egzotyczne). Wyjaśnianie roli ogrodów zoologicznych.

6.Kształtowanie postaw prozdrowotnych i nawyków promujących zdrowy tryb życia.

7.Rozwijanie umiejętności płynnego mówienia, wypowiadania się na temat ilustracji, filmu, wysłuchanego tekstu, odwiedzanego miejsca.

8.Kształtowanie gotowości do czytania i pisania zapoznanie z literą: w, p, z:małą iwielką,drukowaną i pisaną.

9.Śpiewanie piosenek, prowadzenie zabaw ruchowo-rytmicznych.

10.Współdziałanie w grupie− uczestniczenie we wspólnychzabawach.

11.Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych − ściąganie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu, zakładanie ubrań, butów, składanie ubrań, korzystanie z toalety, spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem, nożem.

 

W krainie baśni

Zabawy badawcze z wodą tym razem wyczarowaliśmy śnieg ... co to była za zabawa ... :)

 

 

lightbox lightbox

 

Przygotowaliśmy prace plastyczne na konkurs ...a jaki  ? zgadnijcie sami.. :)

 

lightbox

 

 

 

Poznawanie i rozpoznawanie baśni , rozwijanie wyobrażni literackiej, etykietowanie obrazków kartonikami z cyframi , opowiadanie o baśni ze wskazaną cyfrą .

 

lightbox  lightbox

 

 

Opowiadamy baśń ,,O Smoku Wawelskim" , rozwijanie umiejętności swobodnego wypowiadania się ...

 

lightbox  lightbox

 

układanie historyjki obrazkowej , kształtowanie umiejętności ustalania kolejności zdarzeń w baśni..

 

lightbox lightbox

 

Poznanie obrazu graficznego głoski ,,N" ,,n", doskonalenie słuchu fonematycznego , rozpoznawanie i nazywanie litery ,,N" ,,n" , odwzorowywanie kształtu litery ,,N" , ,,n" na folii ruchomej .

 

lightbox

 

 

Wspólnie z Tadziem świętowaliśmy jego urodziny tradycyjnie nie zabrakło urodzinowej piosenki , życzeń, całusów , cukierków i cudownej zabawy..:)


Dla Prymuska kochanego
Życzymy wszystkiego najlepszego
Ile świat ma zagadek
Ile w zeszycie jest kratek
Ile ziarenek piasku na plaży
Tylu spełnionych życzymy Ci marzeń
Tylu sukcesów i wspaniałości
I niekończącej się ciekawości! 

 

 

 

lightbox

 

 Mieliśmy przyjemność gościć mamę Tadzia , która przeprowadziła z nami lekcję francuskiego .Poznaliśmy kilka zwrotów komunikacyjnych, umiemy powiedzieć w języku francuskim dzień dobry , do widzenia , umiemy się przedstawić , dowiedzieliśmy się jak wygląda dzień we francuskim przedszkolu....i wiele ciekawostek o Francji .Tadzio poczęstował nas czekoladkami ,,merci"już wiemy co oznacza to słowo i my również dziękujemy pani Ani za wspaniałe spotkanie...:)

 

lightbox  lightbox

 

 Anna Pokładek

Anna Mazurek

Edyta Józefczak

 

Życzenia dla Babci i Dziadka.

 

 

 

 

Kochamy Babcię i Dziadka  - dla Nich wykonaliśmy laurki i piękne podarunki:) 

 

Droga Babciu , Drogi Dziadziu !

  Bukiet przecudnych kwiatów,

promień słońca i uśmiech motyla,
to wszystko przyjmij dziś, Babciu i Dziadku
I niech szczęście w życiu Wam sprzyja !!

                                                     Kochające wnuczęta i Panie z gr. VII

 

 

 

 Przygotowujemy prace konkursowe o naszym patronie Januszu Korczaku..

 

lightbox

 

 

Prowadzimy zajęcia o uczuciach ; rozpoznajemy i nazywamy nasze uczucia , uczymy się je okazywać oraz jak sobie z nimi radzićw sytuacjach trudnych i konfliktowych 

 

 

lightbox  lightbox

 

W piątek swoje urodziny obchodził Wojtuś , było wspólne świętowanie i wesoła zabawa ...nie zabrakło również słodkości :)

 

Niech Ci słonko ciepło gra, 
niech Twój uśmiech długo trwa,
nie trać swej wesołej minki, 
bo dziś są Twoje urodzinki

 

 

lightbox

 

 

 

 

Anna Pokładek 

Edyta Józefczak

Anna Mazurek

Wyjście do Urzędu Miasta

W czwartek 17 stycznia udaliśmy się do Urzędu Miasta w Bełżycach, aby zaprosić Pana Burmistrza i pracowników                                  na Koncert Noworoczny. Dziękujemy za ciepłe i serdeczne przyjęcie ;) 

                                                                  Anna Pokładek

                                                                    Edyta Józefczak

                                                                   Anna Mazurek

Urodziny Martynki :)

Dzisiaj obchodziliśmy urodziny naszej koleżanki Martynki. Jak zwykle w takim dniu  były życzenia, głośno odśpiewane                          Sto lat !   Oczywiście, nie mogło zabraknąć słodkości :)

 

Martynko !

 Dla Ciebie wszystkie cuda tego świata.

Dla Ciebie ciepło słonecznego lata.

Dla Ciebie gwiazdki, co błyszczą na niebie.

Dla Ciebie nutki w ptaszków śpiewie.

Dla Ciebie kwiatki kolorowe.

I marzenia deserowe... 

 

 

 

Teatrzyk japoński Kamishibai

Dzisiaj po raz kolejny spotkaliśmy się z tradycyjną japońską sztuką opowiadania historii, za pomocą ilustracji wykonanych na kartonowych planszach.  Bajka pt. " Trzy małe świnki" i baśń  pt. " Kot w butach"  w wykonaniu p. Agnieszki Zasady cieszyła się ogromnym zainteresowaniem. Dziękujemy. :)

                                                                                                                               Anna Pokładek

                                                                                                                               Edyta Józefczak 

                                                                                                                               Anna Mazurek

 

 

Mijają dni, miesiące, lata...

Czas szybko płynie... kolejny tydzień za Nami. Na zajęciach dydaktycznych rozmawialiśmy, na temat  stałego następstwa pór dnia, dni tygodnia, miesięcy, pór roku. Nazywaliśmy kolejno dni tygodnia, miesiące, pory roku. Czytaliśmy ich nazwy globalnie, określaliśmy głoski w nagłosie, śródgłosie, wygłosie.

 

 

lightbox lightbox

 

lightbox  lightbox

 

Nie zabrakło spacerów i zimowego szaleństwa :)

 

lightbox  lightbox

 

Swoje urodziny obchodzili Kamilka i Tymonek więc było słodkie wspólne świętowanie

 

 Z okazji urodzin składamy Ci życzenia:
Uśmiechu, zdrowia, radości,
Mnóstwa prezentów i gości,
Przyjaźni wielkich i małych,
Wielu przygód niebywałych,
Uśmiechu wesołego i wszystkiego,
Wszystkiego najlepszego!

 

lightbox

 

 

W dniu urodzin futbolmaniaka
futbolżyczenia dla superchłopaka
Życzymy Ci tyle radości
Ile w meczach  wspaniałości
Niech wszystko Ci się układa 
Jak czteropasmowa autostrada
Ile jest aut na planecie
Ile jest dróg na świecie
Tyle dla Ciebie szczęścia pragniemy
I z taką radością świętujemy

 

lightbox

Zorganizowaliśmy w sali  - Kącik pomiaru czasu.

 Wykonaliśmy własne "Zegary".

Po raz kolejny z ogromną przyjemnością wypożyczyliśmy książki. Uwielbiamy spotkania z p. Agnieszką Zasadą. Dziękujemy :)

Uczestniczyliśmy w audycji muzycznej „ Spod strzechy do pałacu” – poznaliśmy historię polskich tańców narodowych. 

 

                                                                                                                       Anna Pokładek

                                                                                                                       Edyta Józefczak

                                                                                                                       Anna Mazurek 

 

Witamy Nowy Rok !

Pierwsze spotkanie w Nowym Roku ! Już od rana radośnie się bawiliśmy, tańcząc i pląsając przy muzyce.

Na zajęciach zapoznaliśmy się z zawodem zegarmistrza, narzędziami potrzebnymi do jego pracy, historią powstania zegara. Obejrzeliśmy ilustracje poszczególnych zegarów: zegar wodny, zegar słoneczny, klepsydra, zegar mechaniczny, zegar elektroniczny. Czytaliśmy globalnie ich nazwy. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie : " Po co ludzie wymyślili zegary ? " , " Co robi czas ?".Na koniec zajęć wyciągnęliśmy wnioski, że nie watro niczego odkładać na później :).

                                                                                                                  Anna Pokładek

                                                                                                                  Edyta Józefczak

                                                                                                                  Anna Mazurek

 

Urodziny Błażeja

W naszej sali, już od rana było cukierkowo, radośnie i wystrzałowo. 30 grudnia nasz kolega Błażej obchodzi swoje URODZINY !

 

Drogi Błażeju !!!

Z okazji Twych urodzin,Twego święta

niech Twoja buzia będzie uśmiechnięta

przez cały czas, jak słoneczko na niebie.

Ślemy też moc buziaków dla Ciebie.

Dzieci i Panie z gr. VII

 

 

Zadania dydaktyczno - wychowawcze na miesiąc styczeń

Tematyka:

1.Witamy Nowy Rok……………………………....02.01 - 04.01.2019

2.Mijają dni, miesiące, lata………………………07.01 - 11.01.2019

3.Zima i zwierzęta…………………………………14.01 - 18.01.2019

4.Babcia i dziadek………………………………….21.01 - 25.01.2019

5.Baśnie, bajki, bajeczki………………………… 28.01- 01.02.2019

 

Zadania:

Zima i zwierzęta– poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy (opady śniegu, szron, grad, zawieje śnieżne), wzbogacanie wiedzy na temat wybranych gatunków zwierząt, zwrócenie uwagi na sposób przetrwania przez zwietrzą okresu zimowego, zwrócenie uwagi na konieczność dokarmiania zimą zwierząt leśnych.

Nasi dziadkowie– kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku do starszych osób, poznawanie przybliżonych dat świąt rodzinnych.

Teatr dziecięcy. Poznawanie pojęć związanych z teatrem: scena, scenografia, aktor, rekwizyty, odgrywanie ról w zabawach parateatralnych; posługiwanie się mową, gestem, ruchem. Zapoznanie z warsztatem pracy aktora.Przejawy ekspresji uczestniczenie w zabawach opartych na wybranych technikach i metodach aktywizujących np.: wizualizacja, personifikacja, analogia, drama.

 Edukacja matematyczna - kształtowanie pojęć liczbowych i umiejętności liczenia – rozpoznawanie cyfr 0,1,2,2,4,5,6,7,8.  Organizowanie przestrzeni i czasu; dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dnia i nocy, pór roku, dni tygodnia, miesięcy. Nazywanie kolejno pór roku, dni tygodnia, miesięcy, określanie aktualnej pory roku, miesiąca, dnia tygodnia. Nazywanie pór dnia: rano, południe, popołudnie, wieczór, noc. Odpowiednie stosowanie określeń: przedwczoraj, wczoraj, jutro, pojutrze. Zapoznanie z warsztatem pracy zegarmistrza.

 Kształtowanie gotowości do czytania i pisania - rozpoznawanie i nazywanie małej i wielkiej litery: s, n, b, g  drukowanej i pisanej. Czytanie sylab ( wyrazów ) o prostej budowie fonetycznej.

Nasze zdrowie -ubieranie się odpowiednio do  warunków atmosferycznych przebywanie na świeżym powietrzu; uczestniczenie w grach i zabawach.

Śpiewanie piosenek, prowadzenie zabaw ruchowo-rytmicznych.

Współdziałanie w grupie − uczestniczenie we wspólnych zabawach.

Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych − ściąganie ubrań, butów, umieszczanie ich w  wyznaczonym miejscu, zakładanie ubrań, butów,  składanie ubrań, korzystanie z toalety, spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.

 

Świąteczne Życzenia

 

Niech Nowy Rok niesie blaski !

Bożej chwały, Bożej łaski !

a blask gwiazdy betlejemskiej

świeci wśród wędrówki ziemskiej ! 

     Serdecznych Świąt 

                    otulonych                     
    śniegiem i ciepłem rodzinnym

Życzą 

Panie i dzieci z gr VII. 

 

 

Jasełka

Wszyscy ulegli magii występów naszych przedszkolaków. Mali artyści z dużym przejęciem i zaangażowaniem wiernie odtwarzali swoje role, prezentowali umiejętności recytatorskie i wokalne. Na scenie nie zabrakło aniołów, pasterzy, a do Pana Jezusa przybyli Trzej Królowie.

    Mieliśmy przyjemność gościć Panią Dyrektor - Jolantę Barszcz - Skowronek dziękujemy za uśmiech, serdeczność, życzenia świąteczne. Dziękujemy Rodzicom za przygotowanie pięknych strojów dla dzieci, poczęstunek, zaangażowanie. Wszystkim przybyłym Gościom za niezwykłą, rodzinną atmosferę :) 

19 grudnia 2018 r -  Spotkanie świąteczne społeczności przedszkolnej :) 

 

                               Anna Pokładek

                                                                                                Edyta Józefczak

                                                                                                 Anna Mazurek

Zaproszenie na Jasełka

 

 

 

                           Serdecznie zapraszamy Rodziny naszych przedszkolaków na                        Jasełka, które odbędą się 20 grudnia 2018 r (czwartek)

o godz. 16.30 w sali grupy IV .

           

                                                                          Panie i dzieci z grupy VII. 

Wielkie przygotowania...

Za oknem już biało i temperatura spadła poniżej zera....Jasełka tuż, tuż i musimy się dobrze przygotować do występu. Codziennie intensywnie ćwiczymy :) 

Byliśmy bardzo hojni i zebraliśmy ogromną ilość zabawek, książek, gier i słodyczy dla Domu Pomocy Społecznej w Matczynie.  

 

Zwierzaki z Schroniska w Lublinie wesoło zamerdają ogonkami na widok tylu pyszności . 

Jeszcze raz dziękujemy Rodzicom za wrażliwość i hojność ... " Tylko dzięki dawaniu będziemy w stanie otrzymywać więcej, niż już mamy". (J. Rohn). 

 

Akcja Pomóż Dzieciom Przetrwać Zimę zakończona nasze przedszkolaki jak zwykle nie zawiodły.. :)

lightbox

 

Zabawy z pudełkiem sensorycznym...

 

lightbox

 

Na spacer wybraliśmy się do pobliskich sklepów w poszukiwaniu świątecznych klimatów... 

 

lightbox

 

 

Nasze koleżanki Zuzia Patyra i Martynka Błaszczak  otrzymały wyróżnienie w konkursie plastycznym organizowanym przez Bank Spółdzielczy w Nałęczowie ,,Projekt kalendarzyka na 2019 rok"

 

lightbox

 

Coraz bliżej Święta ... Ozdabianie choinki sprawiło Nam wiele radości. 

W świąteczny nastrój wprowadziła Nas audycja muzyczna " Hej kolęda , kolęda"  - poznaliśmy kolędy i pastorałki z różnych regionów Polski. 

Przygotowania do Świąt w toku ...  Pieczemy pierniki  :) 

 

Wielkie wydarzenie
pierniki pieczemy.
Ciasto wyrobione,
więc je wałkujemy.

Wycinamy w cieście 
serca i księżyce,
domek i aniołka,
piękną baletnicę.

Kiedy się upieką 
to je ozdobimy.
Lukrowane na choince
                wspólnie powiesimy.  ( B. Forma)

 

  

 

 

lightbox  lightbox

 

Nasze przedszkolaki z życzeniami świątecznymi ...

 

lightbox  lightbox

                                         Anna Pokładek 

                                          Edyta Józefczak

                                          Anna Mazurek 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Urodziny Martynki i Igorka

6 grudnia - cóż za wspaniały dzień. Już od rana w sali było głośno i radośnie, bowiem nasza koleżanka Martynka obchodzi tego dnia swoje urodziny:)

 

Martynko! 

Zdrowia, szczęścia

i słodyczy

cała VII grupa

Tobie Życzy !!!

Oby spełniły się wszystkie 

Twoje marzenia

nawet 

niemożliwe do spełnienia.

Sto Lat !

                                                       

 

 

 

7 grudnia swoje urodziny obchodził Igorek Kwiecień było radośnie i oczywiście słodko...:)

 

 

 Najlepsze życzonka,
pięknego w życiu słonka,
smutków małych jak biedronka
i szczęścia wielkiego jak smok!

 

 

lightbox

 

 

 

Mikołajki

Czekając na tajemniczego gościa, uczciliśmy imieniny naszego kolegi Mikołaja.

A niezwykły gość zbliżał się do przedszkola, z workiem pełnym prezentów  "Kto to? , Kto to ? ... To Mikołaj "  :)

W prezencie dla Św. Mikołaja  zaśpiewaliśmy piękną piosenkę. To były magiczne chwile. 

 

                                       Anna Pokładek

                                         Edyta Józefczak 

                                           Anna Mazurek

Jak wyglądał świat przed milionami lat

 Początek grudniowego tygodnia, od samego rana był dla Nas wyjątkowy. Do Naszej grupy dołączył nowy kolega Alan. Przyjęliśmy Alana z wielką serdecznością i otwartością...I od razu zaprosiliśmy do wspólnej zabawy :) 

Dinozaury -" ogromne jaszczury"  żyjące 65 milionów lat temu . To na ich temat rozmawialiśmy przez cały tydzień opowiadaliśmy o ich cechach fizycznych, nawykach żywieniowych. Oglądaliśmy książki, atlasy, obrazki. Dowiedzieliśmy się jak powstał węgiel i dlaczego dinozaury wyginęły. 

Kochamy dinozaury 

 

 

 

 

Stworzyliśmy " Kącik dinozaurów" . 

 

Poznanie obrazu graficznego głoski ,,l" , doskonalenie słuchu fonematycznego , rozpoznawanie i nazywanie litery ,,l" ,,L" , odwzorowywanie kształtu litery ,,l" , ,,L" na folii ruchomej .

 

lightbox  lightbox

Zabawy matematyczne ...

lightbox  lightbox

 

 

Ubraliśmy wspólnie choinkę :) 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A oto efekt ...:)

Aktywnie uczestniczymy w akcji " Góra grosza" 

Interesuje Nas los zwierząt ze schroniska w Lublinie 

 

Dziękujemy Rodzicom naszych kochanych dzieci, za zaangażowanie w akcje społeczne i tę niezwykłą wrażliwość serc.

                                                                                                                                     Anna Pokładek

                                                                                                                                     Edyta Józefczak

                                                                                                                                     Anna Mazurek

Zadania dydaktyczno - wychowawcze na miesiąc grudzień

Tematyka:

  1. Jak wyglądał świat przed milionami lat…..03.12- 07.12 2018

  2. Idzie zima ze śniegiem..………………..….... 10.12 – 14.12 2018

  3. Idą święta……………………………………........17.12. – 21.12 2018

  4. Czas po świętach…………………...….…….....27.12 - 31.12 .2018

 

Zadania:

  1. Jesień- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych, np.: padającego deszczu, mgły, obniżającej się temperatury, skracającej się długości dnia.

  2. Poznawanie warunków niezbędnych do rozwoju zwierząt; dostrzeganie różnic w budowie dzikich zwierząt dostępnych bezpośredniej obserwacji. Nazywanie domów zwierząt, sposobów poruszania się zwierząt, odżywiania. Poznanie historii powstawania węgla kamiennego, jego właściwości; poznawanie wybranych zwierząt (dinozaury) i roślin (np; olbrzymie paprocie) występujących w tamtym okresie.

 

  1. Dbałość o higienę- ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku (zapobieganie przegrzaniu i zmarznięciu), przebywanie na świeżym powietrzu; uczestniczenie w spacerach ,zabawach i ćwiczeniach ruchowych.

  2. Zima- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą; zwrócenie uwagi

na koloryt i piękno przyrody w zimowej szacie, poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy, nazywanie ich, np.: opady śniegu, szron, szadź, zawieje śnieżne, poznawanie wybranych właściwości fizycznych śniegu i lodu, zwracanie uwagi na zanieczyszczenia, które zatrzymują w sobie.

  1. Wzmacnianie więzów w rodzinie- kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych, np.związanych ze świętami Bożego Narodzenia, wzajemne okazywanie sobie uczuć,mówienie nichtworzenie wzajemnych relacji, opartych na szacunku,akceptacji imiłości.

  2. Rozwijanie umiejętności płynnego mówienia, wypowiadania się na temat ilustracji, filmu, wysłuchanego tekstu, odwiedzanego miejsca.

  3. Klasyfikowanie elementów według cech wspólnych: kolorów, wielkości, kształtu.Kształtowanie pojęć liczbowych i umiejętności liczenia – rozpoznawanie cyfr: 6, 7 nazywanie figur geometrycznych: koło, kwadrat, prostokąt.

  4. Kształtowanie gotowości do czytania i pisania – zapoznanie z literą: l, t, r, y:małą  i wielką,drukowaną i pisaną.

  5. Śpiewanie piosenek, prowadzenie zabaw ruchowo-rytmicznych.

  6. Współdziałanie w grupie− uczestniczenie we wspólnyczabawach.

  7. Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych − ściąganie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu, zakładanie ubrań, butów, składanie ubrań, korzystanie z toalety, spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.

 

Akademia Aqufresh

Dzieci z naszej grupy uczestniczą w zajęciach Programu „Akademia Aquafresh”, którego nadrzędnym celem jest zwrócenie uwagi na konieczność dbania o higienę jamy ustnej. Przedszkolaki poznały już mieszkańców Pastusiowej Krainy – Milky, Lilly i Billego oraz Szczotkusia, którzy pomagają Zębusiowi w walce z Robaczkiem Próchniaczkiem. Dzieci  wiedzą, że zęby należy myć przynajmniej dwa razy w ciągu dnia, a zamiast słodyczy warto zjeść owoc albo warzywo. 

 

Model szczęki :uczymy się prawidłowo szczotkować zęby 

 

 

lightbox

 

 

Spotkanie z zakresu pierwszej pomocy przedmedycznej z p. Andrzejem Zagajewskim i młodzieżą z Liceum im. Mikołaja Kopernika w Bełżycach. Dziękujemy za cenna lekcję :) 

 

 

- opatrywanie ran 

- zabezpieczenie organizmu przed wychłodzeniem folią termiczną 

- pozycja boczna bezpieczna 

Zabawy badawcze z wodą...

 

lightbox  lightbox

 

 

W gabinecie stomatologicznym. Dziękujemy p. Ewie Berger za serdeczne przyjęcie , cenne  uwagi na temat dbania o zęby, oraz zachęcenie do odwiedzania gabinetu i bezstresowego siadania na fotel dentystyczny. Dla Nas to była czysta przyjemność  :) 

 

Włączamy się w akcję zbiórki darów dla  DPS w Matczynie  

 Jesteśmy wrażliwi na byt bezdomnych zwierząt ze schroniska w Lublinie...

Pierwsza  ozdoba na Naszą grupową choinkę -  łańcuch z kolorowego papieru. Jesteśmy dumni ze wspólnej pracy :)

Serdecznie dziękujemy mamie Zuzi Patyry za piękną choinkę :)

Przygotowujemy prace na konkurs plastyczny " Kartka Boże Narodzenie" 

 

Zabawy andrzejkowe : poznaliśmy elementy obrzędowości ludowej  nie zabrakło wróżb i tańców ... :)

 

lightbox  lightbox

 

lightbox  lightbox

 

lightbox

 

 

 

 

                                                                                              Anna Pokładek

                                                                                             Edyta Józefczak

                                                                                             Anna Mazurek 

 

 

 

Mój dom

W tym tygodniu, rozmawialiśmy na temat pracy architekta i murarza.Rozwijaliśmy zainteresowania aranżacją wnętrz, wzbogacaliśmy słownictwo o nazwy pomieszczeń, występujących w nich sprzętów i przedmiotów oraz wykonywanych czynności.

 Zabawy badawcze z magnesem.

 Naelektryzowanie balona przez pocieranie o dywan - sprawdzenie, czy przyciągnie kawałki papieru....

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 5, dopełnianie i ujmowanie do 5.

 

 

 

lightbox

Poznanie obrazu graficznego głoski ,,t" , doskonalenie słuchu fonematycznego , rozpoznawanie i nazywanie litery ,,t" ,,T" , odwzorowywanie kształtu litery ,,t" , ,,T" na folii ruchomej .

 

 Prac plastyczna:  Mój miś. My już dziś pomyśleliśmy o jutrzejszych urodzinach pluszowego misia :)

 

Każdy miś " Zosia" , " Franio", " Grubcio", " Maciek", " Tymek", "Oliwka", " Czyścioszek".... jest wyjątkowy i niepowtarzalny lubi : "  jeść słodycze " ,  " pływać" , " tańczyć" , " podróżować", " przytulać się" , "grać w piłkę" , " jeść spaghetti "  :)

 

                     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aktywnie włączamy się w akcję ,,Góra grosza"| 

 

lightbox lightbox

 

Utrwalenie pojęć : para , koło , szereg...

 

lightbox

 

W piątek 23 listopada obchodziliśmy Światowy Dzień Pluszowego Misia"przypomnieliśmy sobie historię pluszowego misia , prezentowaliśmy swoje misie , klasyfikowaliśmy je , opowiadaliśmy przygodę misia, który spadł z  drzewa , pogłębiliśmy wiedzę z zakresu zawodów, części ciała  i udzielania pierwszej pomocy.

 

lightbox  lightbox

 

lightbox  lightbox

 

lightbox  

 

lightbox  

 

 

                       Anna Pokładek

                        Edyta Józefczak

                       Anna Mazurek

 

 

 

Nasze kąciki

Kącik badacza magnesu

Kącik małego chemika

                                                       Anna Pokładek

                                                        Edyta Józefczak

                                                     Anna Mazurek

Przedstawienie pt. " Śnieżka"

W piątek 16 listopada, tuż przed 9.00 wyjechaliśmy autokarem do Lublina na przedstawienie teatralne pt. " Śnieżka" .  Bardzo podobał nam się spektakl . Było i śmiesznie i  zarazem pouczająco :)

                                              Anna Pokładek

                                                Edyta Józefczak

                                                Anna Mazurek

Moja rodzina

W tym tygodniu : rozmawialiśmy o swoich najbliższych, zawodach jakie wykonują Nasi rodzice.Poznanie obrazu graficznego głoski ,,i" , doskonalenie słuchu fonematycznego , rozpoznawanie i nazywanie litery ,,i" ,,I" , odwzorowywanie kształtu litery ,,i" , ,,I" na folii ruchomej .Czytaliśmy globalnie nazwy zawodów dzieląc wyrazy na głoski, wyróżniając głoski w nagłosie i wygłosie.

 

 

lightbox  lightbox

 

 

lightbox  lightbox

 

Wykonaliśmy prace na konkurs plastyczny ,,Jesienne zwierzątko"

 

lightbox

 

Jesienne inspiracje - Nasza wspólna praca

Audycja muzyczna .... a na scenie Kamilka, Lilka, Wojtuś , Mikołaj , Jaś , Tadzio .... Brawo :)

Wypożyczamy książki .....

 

 

                                                                                                                                Anna Pokładek

                                                                                                                                Edyta Józefczak

                                                                                                                                Anna Mazurek

100 lat Niepodległości

Dziś świętowaliśmy okrągłą rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości. Z tej okazji uczestniczyliśmy w uroczystej akademii przygotowanej przez grupę V.Do przedszkola tego dnia przyszliśmy w strojach galowych  ozdobą były kotyliony , które wspólnie z rodzicami wykonaliśmy w domu.

 

lightbox

 

lightbox

Anna Pokładek 

Edyta Józefczak

Anna Mazurek

 

 

 

6 dzień projektu " Mam Talent"

W czwartek w ranku zaprezentowaliśmy swoje kotyliony. Omówiliśmy ich wygląd.

Bawiliśmy się w parach ....naśladując codzienne czynności wykonywane przez Polaków....

  Na zajęciach próbowaliśmy odpowiedzieć na pytanie : " Co to jest talent?" . Oglądaliśmy różne talenty dzieci, w odniesieniu do Święta     11 listopada. W naszej grupie, każde dziecko posiada wrodzone predyspozycje w różnych dziedzinach :

- ruchowej

- plastycznej

- muzycznej

- intelektualnej

- gastronomicznej

- matematycznej

- artystycznej..... Brawo :)

 

 

                                                                                                          Anna Pokładek

                                                                                                          Edyta Józefczak

                                                                                                          Anna Mazaurek

Polska mój kraj

W ranku oglądaliśmy piękne flagi , które wykonaliśmy w domu...:)

 

lightbox

 

 

Wirtualna Polska – zabawy dydaktyczne z wykorzystaniem komputera i tablicy interaktywnej.

 

lightbox

 

Na spacer wybraliśmy się w poszukiwaniu symboli narodowych oczywiście z własnoręcznie wykonanymi flagami. 

lightbox  lightbox

 

Anna Pokładek

Edyta Józefczak

Anna Mazurek

 

 

5 dzień projektu " Wirtualna Polska"

 

lightbox

 

Zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem komputera, szukanie informacji na temat Polski, oglądnie filmu pt. " Symbole Narodowe Polski" . Zachęcenie dzieci do samodzielnego wyszukiwania informacji, czuwanie nad bezpieczeństwem podczas korzystania z laptopa.

Teatr Obrazkowy

Dzisiaj mieliśmy okazję  zapoznać się z tradycyjną  japońską  sztuką opowiadania historii za pomocą ilustracji wykonanych na kartonowych planszach, wsuwanych do małej, drewnianej, otwartej częściowo skrzynki, pełniącej rolę sceny/ekranu.

Legenda o " Czechu , Lechu i Rusie"  i " O Smoku Wawelskim "  w wykonaniu p. Agnieszki cieszyła się ogromnym zainteresowaniem. Dziękujemy. 

 

Zajęcia plastyczne: " Moja Flaga"

" Powiewa flaga, gdy wiatr się zerwie a na tej fladze jest: biel i czerwień. Czerwień to miłość, biel serce czyste -  piękne są Nasze barwy Ojczyste".

Wykonujemy pracę na konkurs pt. " Moja mała Ojczyzna"

                                                                                                                                             

Praca domowa na wtorek: Przynieś minerały ziemi ( węgiel, sól, kamyki itp.)

                                                                                                            Anna Pokładek

                                                                                                            Edyta Józefczak

                                                                                                            Anna Mazurek

 

4 dzień projektu Badanie skarbów ziemi

Sprawdzenie pracy domowej - prezentacja przyniesionych przez dzieci skarbów ziemi - zorganizowanie kącika

 

 

lightbox

 

Mali badacze - - badanie przyniesionych przez dzieci minerałów, poznawanie za pomocą zmysłów i różnych przyrządów.Sprawdzenie czy się rozpuszcza w wodzie , kolorów , kształtu , twardości.Szukanie odpowiedzi na pytanie co pływa , a co tonie ... dlaczego tak się dzieje, zabawy z kisielem .Wiemy już teraz dlaczego przedmioty nie toną w kisielu , a toną w wodzie...

 

lightbox

 

Anna Pokładek

Edyta Józefczak

Anna Mazurek

 

 

 

3 dzień projektu ; Moja Ojczyzna - mój skarb

Prezentacja przyniesionych narzędzi do mierzenia , pan Witek pokazał nam swoje narzędzia i opowiedział o ich wykorzystywaniu w przedszkolu..

 

lightbox  lightbox

 

Mikołaj wraz ze swoim tatą przynieśli nam akcesoria wojskowe , z wielką pasją i wiedzą opowiadał o nich wzbudzając ogromne zainteresowanie swoich kolegów i koleżanek...

 

lightbox  lightbox

 

Zabawa badawcza : Mapa Polski - wyszukiwaliśmy pośród map z różnych okresów Polski mapy aktualnej .Porównywanie kształtu naszego kraju , mierzenie granic , odszukiwanie ważnych miejsc , wskazywanie na mapie stolicy Polski, poznanie miast i regionów Polski.

 

 

lightbox  lightbox

 

 Spacer odbyliśmy ,,Szlakiem miejsc pamięci narodowej"

 

 

lightbox  lightbox

 

                                                                          Praca w grupach : puzzle , układanie mapy Polski

 

 

Praca domowa : znajdż w internecie z rodzicami ciekawy link na temat Polski

 

 

Anna Pokładek

Edyta Józefczak 

Anna Mazurek

 

2 dzień projektu ; Polak odwiedza prawdziwą królową

Ranek rozpoczęliśmy od sprawdzenia pracy domowej prezentując swoje pamiątki z dalekich podróży...powstał piękny kącik podróżnika.

Obejrzeliśmy krótki film o Wielkiej Brytanii , wysłuchaliśmy hymnu, poznaliśmy flagę i godło , przywitaliśmy się w języku angielskim.. :)

 

lightbox lightbox

 

Rozmowa przy mapie Unii Europejskiej - określanie położenia Anglii a Polski, uświadomienie dzieciom , że w Anglii mieszka prawdziwa królowa, która jest głową państwa.Poznaliśmy ważniejsze zabytki Londynu...

 

lightbox

 

Na spacer wybraliśmy się do miejsc pamięci narodowej naszego miasta...

 

lightbox

 

 

Praca domowa na środę 31.10.2018: Przynieść różne przybory i narzędzia potrzebne do mierzenia :sznurówka , linijka , włóczka itp.

 

Anna Pokładek

Edyta Józefczak

Anna Mazurek

Projekt Edukacyjny " Niepodległość" 29.10 - 09.11. 2018r

 29 października, już od samego rana zaczęliśmy realizować projekt edukacyjny. Zaprezentowaliśmy książki o Polsce, Wielkich Polakach, symbolach narodowych.Próbowaliśmy odpowiedzieć na pytanie: Co to jest Polska?

Odpowiedzi dzieci:

- "kraj", " mój rodzinny dom", " rodzina", " las, pola, rzeki, jeziora" , "góry, morze Bałtyckie" ," kościół, religia", " wieś", "miasto", " sklepy".

Zaśpiewaliśmy hymn państwowy przy właściwej postawie ciała na baczność ....

Szlakiem Miejsc Pamięci Narodowej - udaliśmy się uczcić pamięć o ofiarach holocaustu...

 

 

 Praca domowa na wtorek 30.10. 18r : Przynieś pamiątkę z dalekiej podróży.

 

                                                                                                                                                      Anna Pokładek

                                                                                                                                                      Edyta Józefczak

                                                                                                                                                      Anna Mazurek

Zadania dydaktyczno - wychowawcze na miesiąc listopad

Tematyka:

  1. Projekt edukacyjny Niepodległość ………...........29.10 - 02.11.2018
  2. Projekt edukacyjny Niepodległość…… ……...….. 05.11 - 09.11.2018
  3. Moja rodzina….....................………………. ...... 13.11 - 16.11.2018
  4. Mój dom…………………………............................19.11. – 23.11.2018
  1. Akademia Aquafresh ………............................ 26.11 – 30.11.2018

 

 

Zadania:

  1. Nasze rodziny – podawanie powiązań między członkami rodziny. Poznawanie wartości moralnych, takich jak: dobro, szacunek, uczciwość, odpowiedzialność. Wzmacnianie więzów w rodzinie – kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych, np. związanych z Dniem Wszystkich Świętych i Dniem Zadusznym.
  2. Rozwijanie poczucia przynależności narodowej: stosowanie zwrotów: Jestem Polakiem. Mieszkam w Polsce. Mówię po polsku. Podawanie nazwy naszego kraju, symboli narodowych : flagi, godła, hymnu.  Nazywanie największych rzek Polski: Wisły i Odry, morza – Bałtyku, gór – Tatr oraz większych miast Polski. Poznanie ważniejszych wydarzeń z życia  Polski. Wskazywanie Polski na mapie Europy, nazywanie jej sąsiadów.
  3. Nasza miejscowość, nasz region – nazywanie swojej miejscowości, poznawanie jej historii, poznawanie legend, opowieści związanych z Bełżycami, wskazywanie lokalizacji swojej miejscowości na mapie Polski, poznawanie zapisu nazwy swojej miejscowości, jej herbu. Spacery, wycieczki po swoim regionie – zakłady przemysłowe, miejsca pamięci narodowej, cmentarz parafialny, ukształtowanie terenu, roślinność.
  4. Poznajemy przyrodę – jesieńobserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych, np.: padającego deszczu, mgły, obniżającej się temperatury, skracającej się długości dnia; wyjaśnienie roli wody w życiu ludzi, zwierząt i roślin.
    1. Kształtowanie u dzieci zachowań prozdrowotnych – profilaktyka stomatologiczna ( jak dbać o zęby, skąd się biorą zęby, dlaczego należy chodzić do dentysty, co należy jeść, by mieć zdrowe zęby) – realizacja ogólnopolskiego  programu edukacji zdrowotnej Akademia Aquafresh.
    2. Rozwijanie umiejętności płynnego mówienia, wypowiadania się na temat  ilustracji, filmu, wysłuchanego tekstu, odwiedzanego miejsca.
      1. Klasyfikowanie elementów według cech wspólnych: kolorów, wielkości, kształtu. Kształtowanie pojęć liczbowych i umiejętności liczenia – rozpoznawanie cyfr: 1, 2, 3 , 4, nazywanie figur geometrycznych: koło, kwadrat, prostokąt.
      2. Kształtowanie gotowości do czytania i pisania – zapoznanie z  literą: D, K,  I: małą i wielką, drukowaną i pisaną.
      3. Śpiewanie piosenek, prowadzenie zabaw ruchowo-rytmicznych.
      4. Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych − ściąganie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu, zakładanie ubrań, butów,  składanie ubrań, korzystanie z toalety, spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.
  1. Współdziałanie w grupie − uczestniczenie we wspólnych zabawach.

 

 

 

 

 

 

Książki - nasza pasja !

 Spotkania z p. Agnieszką Zasadą rozwijają w Nas pasję czytelniczą. Pani Agnieszko Dziękujemy :)

                                                                                                                                             Anna Pokładek

                                                                                                                                             Edyta Józefczak

                                                                                                                                             Anna Mazurek

Audycja muzyczna

25 października mieliśmy okazję podziwiać  stroje i tańce ludowe z Mazowsza. Przenieśliśmy się również w czasy przedwojenne i bawiliśmy się świetnie, przy piosenkach z tamtego okresu.

 

 

   Na zajęciach rozwijaliśmy koordynację wzrokowo - ruchową i sprawności manualne :)

 

                                                                                                                                                       Anna Pokładek

                                                                                                                                                       Edyta Józefczak

                                                                                                                                                       Anna Mazurek

Idzie jesień z deszczem

 

Poznanie obrazu graficznego głoski ,,e" , doskonalenie słuchu fonematycznego , rozpoznawanie i nazywanie litery ,,e," ,,E" , odwzorowywanie kształtu litery ,,e" , ,,E" na folii ruchomej.

 

 

lightbox

 

Udział naszych kolegów z grupy Tadzia Rakusia i Wojtusia Wójtowicza w Przeglądzie Recytatorskim  w Lublinie ,,W jesiennym nastroju" nasi artyści pięknie się zaprezentowali w jesiennych wierszach autorstwa pani Anny Mazurek .Gratulujemy naszym artystom wspaniałego występu :) Rodzicom dziękujemy za przygotowanie pięknych strojów.

 

 

lightbox   lightbox

 

 

 

lightbox  lightbox

 

Jesienne parasole na deszczową pogodę...

 

lightbox

 

 

 

Anna Pokładek 

Edyta Józefczak

 Anna Mazurek

Nasze sukcesy :)

 

Cieszymy się z sukcesów naszych koleżanek z grupy, które otrzymały dyplomy za udział w konkursie pt. " Pszczółka mała". Gratulujemy!

 

                                                                                                                                                         Anna Pokładek

                                                                                                                                                         Edyta Józefczak

                                                                                                                                                         Anna Mazurek

Urodziny Malwinki

W naszej sali, już od rana było cukierkowo, radośnie i wystrzałowo.21 października nasza koleżanka Malwinka obchodzi swoje URODZINY

 

Droga Malwinko!

 

W dniu Twych urodzin,
w dniu pełnym radości,
Życzymy aby uśmiech
na Twej twarzy zawsze gościł!
Niech się spełni rychło
każde Twe marzenie.

Abyś zawsze żyła jak w niebie
i mnóstwo przyjaciół miała w koło siebie.

STO LAT!

                                                                                                          Życzą dzieci  i panie z grupy :)

 

Co z czego otrzymujemy

 Poznanie obrazu graficznego głoski ,,m" , doskonalenie słuchu fonematycznego , rozpoznawanie i nazywanie litery ,,m," ,,M" , odwzorowywanie kształtu litery ,,m" , ,,M" na folii ruchomej.

 

 

lightbox  

 

 

Wzięliśmy udział w uroczystości z okazji  Dnia Edukacji Narodowej przygotowaną  przez dzieci z grupy VI. 

 

 

 

Od buraka do lizaka - układanie i opowiadanie treści historyjki obrazkowej , nadanie tytułów poszczególnym ilustracjom i całej serii obrazków , doskonalenie myślenia przyczynowo - skutkowego.

 

 

lightbox   lightbox

 

Od ziarenka do bochenka - poznanie etapów powstawania chleba i rodzajów pieczywa, wzbogacenie słownika czynnego w zakresie tematyki.

 

 

lightbox  lightbox

 

Degustacja pieczywa...mniam :)

 

lightbox

 

Wspólnie z Wiktorem świętowaliśmy jego imieniny...

 

DzisiajTwoje imieniny,
zatem zawsze dziarskiej miny.
Do zabawy mnóstwo siły, żeby każdy
dzień był miły – pełen śmiechu i radości.
Stu imieninowych gości,
aut, klocków i pluszaków.
Sto prezentów, sto buziaków!

 

lightbox  lightbox

 Nie ma jak to siostrzany uścisk... :)

 

 

 

 Gimnastyka to podstawa dla przedszkolaka ważna sprawa.....

 

lightbox  lightbox

 

Anna Pokładek 

Edyta Józefczak 

Anna Mazurek

 

 

Idzie jesień.... do zwierząt

Wyszukiwanie ilustracji , których nazwa rozpoczyna się głoską ,,a"

 

 

lightbox

 

odkrywanie litery a ; małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.Układanie schematów i modeli słów album, Ala, określanie samogłoski w słowie. 

 

lightbox

Spotkanie z harcerkami w ramach akcji Cała Polska Czyta Dzieciom , dziękujemy za miłe spotkanie :)

 

lightbox

 

Jak jeż szukał mieszkania - historyjka obrazkowa; poszerzenie wiadomości na temat życia i sposobu przygotowania się niektórych zwierząt dziko żyjących do zimy rozwijanie rozumowania przyczynowo - skutkowego , nabywanie odwagi w prezentowaniu się na forum grupy, rozwijanie mowy.

 

lightbox

 

Dary jesieni - zabawy matematyczne inspirowane wierszem I. R. Salach; rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie dostępnym dziecku; odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 3 .

 

lightbox

 

Anna Pokładek

Edyta Józefczak

Anna Mazurek

 

Poznajemy tajemnice owoców

Umieszczenie w kąciku przyrody warzyw i owoców ; nazywanie ich czytanie całościowe - nazw wyrazów, opisywanie i przeliczanie zgromadzonych darów z sadu i ogrodu.

 

 

lightbox  lightbox

 

Świętujemy ,,Dzień Chłopaka :)

 

lightbox

 

Przygoda z osą - rozmowa inspirowana rymowanką I. Fabiszewskiej Ola w sadzie .Dostrzeganie zmian zachodzących jesienią w sadzie, rozwijanie wrażliwości fonemowej .Odkrywanie literymałej i wielkiej, drukowanej i pisanej. Układanie schematów i modeli słów osa , Ola,, określanie miejsca samogłoski w słowie.

 

 

lightbox

 

 

Owoce 3 D - wykonanie pracy plastycznej ; poznanie nowej techniki,kształcenie wrażliwości estetycznej

 

lightbox  lightbox

 

Warzywa i owoce z targu - zabawy matematyczne; odkrywanie zapisu cyfrowego liczb 1,2

 

lightbox

 

Jesienna wizyta w ogródkach działkowych

 

 

lightbox  lightbox

 

 

Anna Pokładek

Edyta Józefczak

Anna Mazurek

Zadania dydaktyczno - wychowawcze na miesiąc pażdziernik

 

Tematyka:

  1. Idzie jesień przez… ogród i sad.……01-05.10.2018

  2. Idzie jesień do…zwierząt………….... 08- 12.10.2018

  3. Co z czego otrzymujemy?. …………..15- 19.10.2018

  4. Idzie jesień… z deszczem.. ….…….. 22 -26.10.2018

  5. Rodzina………………………………........29-02.11 2018

 

Zadania:

Poznajemy przyrodę. Jesień:

- rozpoznawanie drzew owocowych po owocach, wyjaśnienie znaczenia słowa sad

-rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw; rozróżnianie ich za pomocą wzroku, dotyku, smaku, zapachu.

-nazywanie przetworów z owoców i warzyw ( soki, dżemy, kiszonki, kompoty)

- poznawanie wybranych owoców egzotycznych

Przyroda w sali, w domu:

- poznawanie zasad dbania o zwierzęta hodowane w domu: karmienia ich, wizyt u weterynarza, wychodzenia na spacer.

- nazywanie dorosłych i młodych zwierząt

- wykorzystywanie tworzywa przyrodniczego w działalności plastycznej, technicznej, matematycznej, muzycznej.

Nasze rodziny:

- podawanie informacji na temat swojej rodziny : jakie zawody wykonują rodzice, czym się zajmują.

- określanie czynności domowych wykonywanych przez poszczególnych członków rodziny

- wyjaśnienie wieloznaczności słowa „ dom”

- dzielenie się wiadomościami na temat życia w rodzinie

- wzmocnienie więzów w rodzinie: wzajemne okazywanie sobie uczuć, mówienie o nich- tworzenie wzajemnych relacji, opartych na szacunku, akceptacji, miłości.

Edukacja matematyczna:

- kształtowanie pojęć liczbowych i umiejętności liczenia – rozpoznawanie cyfr: 1, 2, 3 , 4.

- nazywanie figur geometrycznych: koło, kwadrat, prostokąt.

- posługiwanie się, w celowo stworzonych sytuacjach, liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym

Początkowa nauka czytania i pisania

Słuch fonematyczny

- tworzenie słów (lub wyszukiwanie obrazów) zawierających daną sylabę na początku, na końcu lub w środku

- układanie rymów do podanych słów

- wyodrębnianie ze słów głosek: w nagłosie, wygłosie, śródgłosie.

Próby czytania:

- rozpoznawanie i nazywanie małych i wielkich liter: o, O, a, A, m , M , i , I.

- czytanie sylab, wyrazów ( o prostej budowie fonetycznej)

Przygotowanie do pisania

- rozwijanie sprawności manualnej poprzez uczestnictwo w zabawach (np. z zastosowaniem klamerek, spinaczy) oraz poprzez podejmowanie działalności plastycznej

- odróżnianie druku od pisma

- wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych

- budzenie zainteresowania podejmowaniem prób pisania

Idzie jesień przez park i las

Barwny korowód ulicami miasta z okazji Światowego Dnia Przedszkolaka.

 

lightbox

 

Wykonanie pracy plastycznej z wykorzystaniem tworzywa przyrodniczego.

 

lightbox lightbox

 

Rozpoznawanie drzew po liściach i owocach, nazywanie gatunków drzew, poznawanie ogólnej budowy drzewa, wyjaśnianie przyczyny opadania liści.

 

 lightbox

 

Nazywanie wybranych drzew iglastych, stworzenie warunków do doświadczeń i zabaw badawczych, rozbudzanie zainteresowania światem przyrody.

 

lightbox lightbox

 

Liczenie obiektów i pokazywanie ich liczby na zbiorach zastępczych. 

 

lightbox

 

Spotkanie z panią Agnieszką Zasadą, wypożyczanie książek.

 

 

Wesołe zabawy na placu zabaw.

 

 

 Anna Pokładek 

Edyta Józefczak

Anna Mazurek

 

Zadania dydaktyczno - wychowawcze na miesiąc wrzesień

Tematyka:

  1. Moja grupa………….. ………...…. 03 - 07.09.2018
  2. To jestem ja ..………………..….... 10 - 14.09.2018
  3. Moja droga do przedszkola ……….17 - 21.09.2018
  4. Idzie jesień przez park, las ….……. 24 - 28.09.2018

 

Zadania:

  1. Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie –przypomnienie i utrwalenie imion i nazwisk dzieci z grupy, przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
  2. Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji – współdziałanie podczas zabaw, gier, tańców integracyjnych, stosowanie form grzecznościowych względem siebie.
  3. Poznawanie swojego ciała poprzez zabawy – rysowanie siebie, dostrzeganie swojej niepowtarzalności, a także niepowtarzalności innych, szanowanie jej.
  4. Nasz kontakt z techniką – Środki transportu – poznanie różnych środków transportu: lądowego, wodnego, powietrznego; poznanie znaczenia pasów, sygnalizacji świetlnej, znaków drogowych; zaznajamianie z zasadami ruchu drogowego z wykorzystaniem zabaw tematycznych, literatury, wycieczek; poznawanie wybranych pojazdów, w tym specjalistycznych, np.: straży pożarnej, karetki pogotowia, policji.  
  5. Poznajemy przyrodę – jesień – oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu, nazywanie ich, wyjaśnianie zjawiska usychania liści; rozpoznawanie drzew po ich liściach i owocach; zbieranie owoców drzew, wykorzystywanie owoców w działalności plastycznej, technicznej, matematycznej, muzycznej oraz w inny niestandardowy sposób; poznawanie wybranych przedstawicieli grzybów jadalnych (borowik, maślak) i niejadalnych (muchomor sromotnikowy); pokazywanie na wybranych przykładach (jeża, wiewiórki, bociana), jak zwierzęta przygotowują się do nadchodzącej zimy (odlatują do Afryki, gromadzą zapasy, zasypiają); zwracanie uwagi na zmiany w  wyglądzie zwierząt (zmiana ubarwienia, gęstnienie futra, piór).
  6. Klasyfikowanie elementów według cech wspólnych.
  7. Kształtowanie gotowości do czytania i pisania.
  8. Śpiewanie piosenek, prowadzenie zabaw ruchowo-rytmicznych.
  9. Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych − ściąganie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu, zakładanie ubrań, butów, korzystanie z toalety, spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.

 

 

[ Cookies - info ]Oprogramowanie CMS: DragoN-NogarD © ( www: http://nogard.pl )