Godło Polski umieszczone w tarczy, według wzoru i kolorystyki zgodnych z ustawą

Przedszkole Nr 1
im. Janusza Korczaka
w Bełżycach

Grupa IV

Ramowy rozkład dnia

w Przedszkolu Nr 1 im. Janusza Korczaka w Bełżycach

w roku szkolnym 2018/19-  gr. IV

8.00 – 13.00                REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO

8.00 – 8.45

Zabawy swobodne, zabawy przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy integracyjne; zabawy ruchowe. Przygotowanie do śniadania (czynności samoobsługowe; czynności  higieniczno-porządkowe).

8.45 – 9.30

Śniadanie. Po posiłku mycie zębów, czynności samoobsługowe.

9.30 – 13.00

 

Zajęcia kierowane prowadzone przez nauczyciela przedszkola i nauczycieli specjalistów, zabawy swobodne, praca indywidualna z dziećmi, w tym rewalidacja i pomoc psychologiczno-pedagogiczna, pobyt na dworze, przygotowanie do obiadu:

Przygotowanie do II śniadania, II śniadanie

Poniedziałek:

10.30- 11.00 j. angielski

 

Wtorek:

10.00- 10.30 religia

10.30- 11.00 zabawy logopedyczne

 

Środa:

8.00- 8.30 rytmika

9.30- 10.00 gimnastyka ogólnorozwojowa

 

Czwartek:

12.30- 13.00 j. angielski

 

Piątek:

12.00- 12.30 religia

12.30- 13.00 rytmika

 

13.00

Obiad, czynności obsługowe

po obiedzie  - 15.10

Gr. IV – leżakowanie, relaksacja; czynności obsługowe; przygotowanie do podwieczorku

 

15.10 – 16.00

Podwieczorek, porządkowanie sali.

Zadania dydaktyczno- wychowawcze na wrzesień

Tematyka:

  1. To jestem ja …………….………......…. 03 - 07.09.2018
  2. Moja grupa ……...…….……….......…. 10 - 14.09.2018
  3. Moja droga do przedszkola …..……. 17 - 21.09.2018
  4. Idzie jesień … przez las, park ……... 24 - 28.09.2018

 

Zadania:

  1. Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie – utrwalenie imion i nazwisk dzieci z grupy,  przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
  2. Komunikowanie się w grupie – mówienie o swoich potrzebach, odpowiadanie na pytania.
  3. Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji - stosowanie form grzecznościowych względem siebie.
  4. Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych − ściąganie ubrań i butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu, zakładanie ubrań i butów, korzystanie z toalety, spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.
  5. Środki transportu – poznawanie wybranych środków transportu (lądowego, wodnego, powietrznego), poznawanie znaczenia pasów, sygnalizacji świetlnej, znaków drogowych;  zaznajamianie z zasadami ruchu drogowego z wykorzystaniem zabaw tematycznych, literatury, wycieczek.
  6. Dbamy o nasze zdrowie – uświadomienie niebezpieczeństw wynikających z nieprzestrzegania zakazów, poznawanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu.
  7. Jesień - oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu, nazywanie ich; wyjaśnienie zjawiska usychania liści; zbieranie owoców drzew,  wzbogacanie nimi kącika przyrody; wykorzystanie owoców w działalności plastycznej, technicznej, matematycznej, muzycznej oraz w inny, niestandardowy sposób; pokazywanie na wybranych przykładach (np. jeża, wiewiórki, bociana) jak zwierzęta przygotowują się do nadchodzącej zimy (odlatują do Afryki, gromadzą zapasy, zasypiają); zwracanie uwagi na zmiany w wyglądzie zwierząt, np. zmiana ubarwienia, gęstnienie futra, piór.
  8. Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.
  9. Kształtowanie gotowości do czytania i pisania.
  10. Śpiewanie piosenek, wyrażanie muzyki ruchem, zabawy ruchowo-rytmiczne.
  11. Edukacja matematyczna – przeliczanie elementów zbioru, porównywanie liczebności, określanie wielkości przedmiotów.
  12. Rozwijanie mowy.
  13. Wspieranie dzieci w rozwoju czynności intelektualnych.
[ Cookies - info ]Oprogramowanie CMS: DragoN-NogarD © ( www: http://nogard.pl )