Godło Polski umieszczone w tarczy, według wzoru i kolorystyki zgodnych z ustawą

Przedszkole Nr 1
im. Janusza Korczaka
w Bełżycach

Grupa III

Jolanta Karaś

 

Ramowy rozkład dnia

w Przedszkolu Nr 1 im. Janusza Korczaka w Bełżycach

w roku szkolnym 2018/19

 

6.00 – 8.00

Schodzenie się dzieci: gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, gry i zabawy badawcze rozwijające u dziecka zainteresowania otaczającym światem, zajęcia rozwijające muzyczne, plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, gry i zabawy wspomagające rozwój ruchowy dziecka,  gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny                       i społeczny dziecka.

 

8.00 – 13.00                REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO

 

8.00 – 8.45

Zabawy swobodne, zabawy przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy integracyjne; zabawy ruchowe.

Przygotowanie do śniadania (czynności samoobsługowe; czynności  higieniczno-porządkowe).

8.45 – 9.30

Śniadanie. Po posiłku mycie zębów, czynności samoobsługowe.

9.30 – 13.00

 

Zajęcia kierowane prowadzone przez nauczyciela przedszkola i nauczycieli specjalistów, zabawy swobodne, praca indywidualna z dziećmi, w tym rewalidacja i pomoc psychologiczno-pedagogiczna, czytanie literatury dziecięcej, pobyt na dworze, przygotowanie do obiadu:

Przygotowanie do II śniadania, II śniadanie

Poniedziałek:

Język angielski: godz.11 – 11.30

 

Wtorek:

Zajęcia ruchowe: 9.30 – 10.00

Zajęcia logopedyczne : 10.00 – 10.30,

Katecheza : 10.30 – 11.00

 

Środa:

Rytmika:12.00 – 12.30

 

Czwartek:

Język angielski: 11.30 – 12.00

 

Piątek:

Rytmika: 12.00 – 12.30

Katecheza: 12.30 – 13.00

 

13.00

Obiad, czynności obsługowe

po obiedzie  - 15.10

 

  • Gr. III – leżakowanie, relaksacja; czynności obsługowe; przygotowanie do podwieczorku

 

15.10 – 16.00

Podwieczorek, porządkowanie sali.

 

16.00 – 17.00

gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, gry i zabawy badawcze rozwijające u dziecka zainteresowania otaczającym światem, zajęcia rozwijające muzyczne,  plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, gry i zabawy wspomagające rozwój ruchowy dziecka,  gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka; pobyt w ogrodzie przedszkolnym

Projekt edukacyjny "Niepodległa Polska" 29.10-09.11.2018r.

Każdego dnia trwania projektu sprawdzaliśmy prace domowe,z których tworzyliśmy kąciki badawcze.

 

I Dzień-kącik o ojczyźnie.

 

lightbox

 

II Dzień - kącik podróżnika

 

lightbox

 

III Dzień- kącik przyrządów pomiarowych

 

lightbox

 

IV Dzień - dzieci oglądały teatrzyk japoński- Legenda o Leczu, Czechu i Rusie oraz O Smoku Wawelskim, który przedstawiła Pani Agnieszka Zasada z MGBP w Bełżycach.

 

V Dzień - oglądanie przyniesionych skarbów ziemi

 

lightbox

 

VI Dzień.

 

Dzieci śpiewały hymn i ćwiczyły stanie bez ruchu.

 

 

VII Dzień.

 

Prezentacja flag zrobionych przez dzieci.

 

lightbox

 

VIII Dzień

 

Prezentujemy pięknie wykonane wspólnie z rodzicami - KOTYLIONY.

 

lightbox

 

IX Dzień 

 

Uczestniczyliśmy w części artystycznej przygotowanej przez grupę V,podczas przedstawienia biliśmy ''Rekord dla Niepodległej"-włączając się w akcję -MEN,wspólnie zaśpiewaliśmy 4-zwrotkowy hymn narodowy o godz.11:11.

Dziękujemy.

 

lightbox lightbox

 

lightbox

Jolanta Karaś

Marta Wójtowicz

Zadania dydaktyczno - wychowawcze na listopad

Tematyka:

 

1. Projekt edukacyjny …………………………………29.10 -  02.11

2. Projekt edukacyjny……………………………….…05.11- 09.11

3. Domy i domki ……………………………..…..…...12.11 – 16.11

4. A deszcz pada i pada………………………………..19.11 – 23.11  

5. Dbamy o zdrowie…………………………...……....26.11 – 30.11    

 

Zadania:

  1. Rozwijanie poczucia przynależności narodowej: stosowanie zwrotów: Jestem Polakiem. Mieszkam w Polsce. Mówię po polsku. Podawanie nazwy naszego kraju, symboli narodowych: flagi, godła, hymnu. Oglądanie zdjęć, ilustracji, słuchanie wierszy, opowiadań; odwoływanie się do własnych obserwacji w celu zwrócenia uwagi na piękno naszego kraju.
  2. Nasza miejscowość nasz region. Poznawanie osób pracujących w bliskim otoczeniu przedszkola.
  3. Zdrowa żywność. Dbanie o nasze zdrowie poprzez spożywanie zdrowej żywności: warzyw, owoców, mięsa, nabiału.
  4. Pokazywanie na wybranych przykładach (np. jeża, wiewiórki, bociana), jak zwierzęta przygotowują się do nadchodzącej zimy (odlatują do Afryki, gromadzą zapasy, zasypiają).
  5. Obserwowanie zmian zachodzących późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych (padającego deszczu, mgły, obniżającej się temperatury, skracającej się długości dnia)
  6. Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji:

stosowanie form grzecznościowych względem siebie.

  1. Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych: ściąganie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu, zakładanie ubrań, butów, korzystanie z toalety, spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.
  2. Kształtowanie nawyków higienicznych i kulturalnych: poprawne umycie się, poprawne umycie zębów, właściwe zachowanie się przy stole podczas posiłków.
  3. Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.
  4. Kształtowanie gotowości do czytania i pisania.
  5. Śpiewanie piosenek, prowadzenie zabaw ruchowo-rytmicznych.
Zadania dydaktyczno - wychowawcze na październik

Tematyka:

 

1. Jesień w sadzie……………………….…………01.10 - 05.10

2. Kolorowe warzywa……………………..………08.10 - 12.10

3. Nasze rodziny……………………........…..…..15.10 - 19.10

4. Domowi ulubieńcy..……………..……….…....22.10 - 26.10       

 

Zadania:

  1. Poznajemy przyrodę Jesień – obserwowanie środowiska przyrodniczego, zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę; zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie; oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu.
  2. Rozpoznawanie wybranych owoców po wyglądzie, kształcie, smaku - poznawanie wybranych owoców egzotycznych.
  3. Rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw; rozróżnianie ich za pomocą wzroku, dotyku, smaku, zapachu.
  4. Pokazywanie na wybranych przykładach (np. jeża, wiewiórki, bociana), jak zwierzęta przygotowują się do nadchodzącej zimy (odlatują do Afryki, gromadzą zapasy, zasypiają).
  5. Organizowanie świąt o charakterze rodzinnym – uczestniczenie w krótkich programach artystycznych; przygotowywanie programu artystycznego na uroczystość Pasowania na Przedszkolaka.
  6. Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji:

          stosowanie form grzecznościowych względem siebie.

  1. Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych: ściąganie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu, zakładanie ubrań, butów, korzystanie z toalety, spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.
  2. Kształtowanie nawyków higienicznych i kulturalnych: poprawne umycie się, poprawne umycie zębów, właściwe zachowanie się przy stole podczas posiłków.
  3. Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.
  4. Kształtowanie gotowości do czytania i pisania.
  5. Śpiewanie piosenek, prowadzenie zabaw ruchowo-rytmicznych.

 

 

Jesień

Oglądaliśmy oraz segregowaliśmy przyniesione dary jesieni. Zabawy manipulacyjne kasztanami bardzo nam się podobały.

lightbox lightbox

Jolanta Karaś

 

 

Dzień chłopaka

28 września dziewczynki przygotowały dla chłopców niespodziankę z okazji Dnia chłopaka. Zaśpiewały chłopcom Sto lat i wręczyły upominki. Na koniec był słodki poczęstunek.

lightbox lightbox

Jolanta Karaś

Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka

20 września obchodziliśmy Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka. Barwnym korowodem w asyście balonów, przeszliśmy ulicami naszego miasta.

lightbox lightbox

Obejrzeliśmy audycje muzyczną zaprezentowaną przez artystów z EDUARTTE w Lublinie, którzy zabrali nas w "Podróż po Lubelszczyźnie".

lightbox lightbox

Jolanta Karaś

Zadania dydaktyczno - wychowawcze na wrzesień

 Tematyka:

  1. Pierwszy raz w przedszkolu……………………03.09-  05.03 2018 r.
  2. Jestem przedszkolakiem…..............................08.09 -14.09 2018 r.
  3. Bezpieczne ulice…………..............................17.09 - 21.09. 2018r.
  4. Nadeszła jesień………...………………………24.09 - 28.09. 2018 r.

 

 

Zadania:

 

1. Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie:

  •  poznawanie imion i nazwisk dzieci z grupy
  • przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.

2. Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji

  • stosowanie form grzecznościowych względem siebie.

3. Rozwijanie umiejętności komunikowania się w grupie:

  •  mówienie o swoich potrzebach;
  • odpowiadanie na pytania.

4. Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych:

  • ściąganie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu
  • zakładanie ubrań, butów      
  • korzystanie z toalety
  • spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.

5. Rozwijanie zainteresowań techniką:

  •  poznawanie wybranych środków transportu: lądowego, wodnego, powietrznego;            
  •  poznawanie znaczenia pasów, sygnalizacji świetlnej.

6. Uświadomienie niebezpieczeństw wynikających z nieprzestrzegania zakazów:

  • Poznanie sytuacji zagrażających zdrowiu,
  • Uwrażliwienie dzieci na niebezpieczeństwo zabaw w pobliżu jezdni i ulic.

7. Zainteresowanie dzieci zjawiskami przyrodniczymi:

  • obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany jakie zachodzą w przyrodzie
  • oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu
  • zbieranie owoców drzew, wzbogacanie nimi kącika przyrody.
  1. Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.

8.  Kształtowanie gotowości do czytania i pisania.

9. Śpiewanie piosenek, prowadzenie zabaw ruchowo-rytmicznych.

[ Cookies - info ]Oprogramowanie CMS: DragoN-NogarD © ( www: http://nogard.pl )