Godło Polski umieszczone w tarczy, według wzoru i kolorystyki zgodnych z ustawą

Przedszkole Nr 1
im. Janusza Korczaka
w Bełżycach

Gimnastyka korekcyjna

Cele gimnastyki korekcyjno - kompensacyjnej

 

Cel główny

  • Skorygowanie istniejących zaburzeń statyki ciała i doprowadzenie jej, o ile jest to możliwe do stanu prawidłowego.
  • Niedopuszczenie do powstania wad postawy, gdy zaistnieją warunki sprzyjające ich powstaniu

 

Cele szczegółowe:

  • Wdrażanie do samoegzekwowania nawyku prawidłowej postawy we wszystkich sytuacjach i czynnościach dnia codziennego.
  • Opanowanie przez dziecko i jego środowisko opiekuńcze wiedzy i      umiejętności dotyczących spraw jego zdrowia.

 

Zadania:

  • Poznawanie możliwości własnego organizmu.
  • Wdrażanie do higieny osobistej.
  • Kształtowanie nawyku prawidłowej postawy.
  • Wyposażenie dziecka w zasób wiedzy i umiejętności niezbędnych do podejmowania systematycznych oraz samodzielnych działań, których  celem jest podnoszenie poziomu sprawności ruchowej i zwiększenie wydolności organizmu. 
  • Wytworzenie silnej i wytrzymałej stabilizacji mięśniowo-więzadłowej kręgosłupa, uaktywnienie układu ruchowego oraz krążeniowo-oddechowego.

ZESTAW ĆWICZEŃ DLA DZIECI Z BOCZNYMI SKRZYWIENIAMI KRĘGOSŁUPA
1. P.w. - leżenie na plecach, NN ugięte w stawach kolanowych,stopy oparte na podłodze,RR splecione na karku,wdech nosem,wydech ustami głośno sycząc.
2. P.w. - Leżenie na plecach, NN ugięte w stawach kolanowych, RR skrzyżowane na klatce piersiowej.
- unoszenie głowy i RR w przód(naśladowanie ruchu siadania) wytrzymać licząc do 4 lub 6 ipowrót do p.w.
3. P.w. - leżenie na brzuchu,RR wyciągnięte w przód(broda przyciągnięta do klatki piersiowej) NN wyprostowane i złączone.
- wznos NN w górę
- rozkrok NN
- złączyć NN
- powrót do p.w.
4. P.w. - leżenie przodem, ramiona w bok, w jednej ręce piłka.
- uniesienie tułowia w górę i toczenie piłki z jednej ręki do drugiej na wysokości głowy.
5. P.w. - siad klęczny dwójkami przodem, ramiona w przód w skos,szeroki nachwyt laski.
- opad tułowia w tył z wzajemnym oporowaniem.
6. P.w. - jw. Skłon tułowia w przód, ręce dotykają podłogi.
- unoszenie głowy i laski w górę.

ZESTAW ĆWICZEŃ NA OKRĄGŁE PLECY
1. P.w. siad skrzyżny, RR w skurczu poziomym 1, 2, 3 wymachy prostych RR do tyłu. (10x)
2. P.w. jw. RR splecione na karku 1, 2, 3 odchylenie łokci do tyłu (15x)
3. P.w. leżenie przodem RR splecione na pośladkach 1, 2, 3 unoszenie prostych RR w górę,ściąganie łopatek (12x)
4. P.w. jw. RR wyciągnięte w przód 1,2,3 unoszenie prostych RR, NN w górę (8x)
5. P.w. leżenie tyłem RR splecione na karku,łokcie mocno dociśnięte do podłogi i uniesienie nóg w górę 2, 3, 4, 5 rozkroki (10x)
6. P.w. leżenie przodem
- RR w bok woreczki w dłoniach
- 1, 2, 3 - unoszenie RR w górę(15x)
7. P.w. stanie, RR wyprostowane, w dłoniach kij, trzymać na wysokości pośladków, podciąganie kija po plecach do góry (20x)
8. P.w. stanie, kij założyć na łopatki marsz 5 minut

ZESTAW ĆWICZEŃ NA STOPY PŁASKO - KOŚLAWE, KOŚLAWOŚĆ KOLAN LUB BIODER
1. Marsz na palcach - podciąganie pięt do wewnątrz
2. Marsz na piętach
3. Siad na ławce, krześle - uderzanie o podłogę palcami
4. P.w. jw. - zbieranie ręcznika palcami stóp
5. Siad rozkroczny - toczenie piłki między podeszwami
6. Leżenie na plecach - "jazda na rowerze"z "naciskaniem pedałów" palcami - praca palców
7. Leżenie na plecach nogi zgięte, oparte o ścianę - toczenie piłki w górę podeszwami
8. Pozycja stojąca lub siad na podłodze, krześle, taborecie - zbieranie palcami drobnych przedmiotów (ołówka, kamyki, fasolę), podnoszenie woreczka z grochem i wyrzucanie do przodu
9. Stanie ze stopami ustawionymi równolegle - kierowanie ciężaru ciała za zewnętrzny brzeg stopy z naciskiem palcami na podłoże
10. Siad na brzegu taboretu, tułów odchylony do tyłu,kolana wyprostowane - szybkie naprzemienne uderzanie palcami stóp o podłogę
11. Stanie na ławce lub grubej desce - naprzemienne przyciskanie zgiętych palców do krawędzi ławki
12. Przysiad - podnoszenie się na palcach z wysokim unoszeniem pięt
13. Marsz na zewnętrznych krawędziach stóp - silne podkurczanie palców.
14. Siad na taborecie, krześle - układanie stóp na powierzchni piłki
15. "Pomaszerować"stopami do przodu i w tył.
16. "Klaskanie "stopami

ZESTAW ĆWICZEŃ NA KOLANA SZPOTAWE
1. Siad klęczny
2. Marsz na wewnętrznych krawędziach stóp
3. Siad na krześle - kolana związane - pełny wyprost nóg
4. Siad na krześle - kolana związane - powstanie do pozycji wyprostowanej.
5. Przysiady - kolana związane, stopy złączone.
6. Siad na krześle - zakładanie nogi na nogę dociskając kolano do kolana
7. Zajęcze skoki - kolana związane stopy złączone.
8. Naprzemienne leżenie na boku prawym i lewym - unoszenie prostej nogi do góry.

[ Cookies - info ]Oprogramowanie CMS: DragoN-NogarD © ( www: http://nogard.pl )