Godło Polski umieszczone w tarczy, według wzoru i kolorystyki zgodnych z ustawą

Przedszkole Nr 1
im. Janusza Korczaka
w Bełżycach

Grupa 9

KONSULTACJE DLA RODZICÓW:

  • kontakt telefoniczny: Beata Badowska – środa godz. 8.30 – 9.00

        tel. 798 288 744;

  • komunikator w dzienniku elektronicznym.

 

Ramowy rozkład dnia

w Przedszkolu Nr 1 im. Janusza Korczaka w Bełżycach

z oddziałami zamiejscowymi w Wierzchowiskach

w roku szkolnym 2020/21

 

Grupa IX (dzieci 3-letnie)

 

7.00 – 8.00

Schodzenie się dzieci: gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, gry i zabawy badawcze rozwijające u dziecka zainteresowania otaczającym światem, zajęcia rozwijające muzyczne, plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, gry i zabawy wspomagające rozwój ruchowy dziecka,  gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka.

 

8.00 – 13.00                REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO

 

8.00 – 9.00

Zabawy swobodne, zabawy przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy integracyjne; zabawy ruchowe.

Przygotowanie do śniadania (czynności samoobsługowe; czynności  higieniczno-porządkowe).

9.00 – 9.45

Śniadanie, czynności samoobsługowe i higieniczne.

9.45 – 13.00

 

Zajęcia kierowane prowadzone przez nauczyciela przedszkola i nauczycieli specjalistów, zabawy swobodne, praca indywidualna z dziećmi, pobyt na dworze, przygotowanie do obiadu.

Przygotowanie do II śniadania, II śniadanie

Poniedziałek:

  • język angielski – 8.00 - 8.30
  • zajęcia ruchowe – 8.30 – 9.00

10.50 – 11.15

Wtorek:

  • gry i zabawy logopedyczne – 8.30 - 9.00
  • katecheza – 10.00 - 10.30

10.50 – 11.15

Środa:

  • katecheza – 08.30 - 9.00

10.50 – 11.15

Czwartek:

 

10.50 – 11.15

Piątek:

  • język angielski – 9.30 - 10.00

10.50 – 11.15

13.00

Obiad, czynności samoobsługowe.

po obiedzie - 15.10

Odpoczynek poobiedni (leżakowanie, relaksacja); czynności obsługowe; przygotowanie do podwieczorku.

15.10 – 16.00

Podwieczorek, zabawy i gry stolikowe, porządkowanie sali.

Program wychowania przedszkolnego
opis dokumentutypdata

Program wychowania przedszkolnego - Wiesława Żaba-Żabińska, Wioletta Majewska, Renata Paździo

pdf27-09-2020[ Pobierz ]
1 162 kB
Poznajemy różne zawody - 17-21.05.2021
  • Lizak policyjny – działalność plastyczna (17.05). Dzisiaj rozmawialiśmy o pracy policjanta i wykonaliśmy lizaki policyjne.

 

lightbox

STOP!

Beata Badowska

Wiosna na wsi - 10-14.05.2021
  • Pan kogut - praca plastyczna (12.05). Dzisiaj dłonie, kredki i flamastry poszły w ruch i ... powstały dumne koguty.

;-)

lightbox

lightbox

 

  • Bawimy się wesoło - zabawy ruchowe metodą Weroniki Sherborne (14.05).

 

lightbox

lightbox

 Beata Badowska

Łąka wiosną - 04-07.05.2021
  • Motyl - działalność plastyczna z wykorzystaniem rolek po papierze toaletowym (05.05). 

 

lightbox

 

Wiosna, wiosna, ach to ty! ;-))))

lightbox

 

  • Święto Unii Europejskiej - wykonaliśmy flagi (07.05). 

 

lightbox

lightbox

Beata Badowska

Zadania dydaktyczno-wychowawcze na maj 2021

Tematyka:

  1. Łąka wiosną  .…….……………........... 03 - 07.05.2021
  2. Wiosna na wsi ……………….….…...... 10 - 14.05.2021
  3. Poznajemy różne zawody ……......… 17 - 21.05.2021
  4. Moja rodzina ……………….....…........ 24 - 28.05.2021

 

Zadania:

  1. Poznajemy przyrodę. Wiosna. Poznawanie zwiastunów wiosny – tego jak przyroda budzi się do życia w różnym środowisku. Poznawanie mieszkańców łąk i wiejskiej zagrody.
  2. Poznajemy różne zawody – poznawanie różnych zawodów, w tym zawodów jakie wykonują rodzice dzieci.
  3. Nasze zabawy i zainteresowania – uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcję i radość; organizowanie zabaw w kącikach zainteresowań i innych miejscach do zabaw – wykorzystywanie w zabawach różnych zabawek, przedmiotów, znaków i symboli, wymienianie poglądów na temat ulubionych zabawek.
  4. Nasze rodziny – Podawanie informacji nt. swojej rodziny: jak mają na imię mama, tata, brat, siostra; pełnienie ról społecznych (członkowie rodziny), np. w toku zabaw tematycznych; dzielenie się informacjami nt. ważnych wydarzeń w życiu rodziny.
  5. Kształtowanie pojęć liczbowych i umiejętności liczenia: liczenie z wymienianiem kolejnych liczebników głównych; zwrócenie uwagi na rolę ostatniego liczebnika. Posługiwanie się liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym.
  6. Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie – poznawanie imion i nazwisk dzieci z grupy, przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie
    w grupie.
  7. Komunikowanie się w grupie – mówienie o swoich potrzebach, odpowiadanie na pytania.
  8. Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji - stosowanie form grzecznościowych względem siebie.
  9. Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych − ściąganie ubrań i butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu, zakładanie ubrań i butów, korzystanie z toalety, spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.
  10. Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.
  11. Śpiewanie piosenek, prowadzenie zabaw ruchowo-rytmicznych.
Jestem Polakiem - 26-30.04.2021
  • Polski pejzaż - działalność plastyczna (28.04). Z wielkim zaangażowaniem stemplowaliśmy nakrętkami i rolką po papierze toaletowym.  

 

lightbox

lightbox

 

  • Dzień Flagi - przemarsz z biało-czerwonymi flagami po okolicy (30.04). 

 

"Jesteśmy Polką i Polakiem

Dziewczynką fajną i chłopakiem

Kochamy Polskę z całych sił

Chcemy byś również kochał ją i Ty. "

                                                       

                                                Justyna Tomańska, Mariusz Totoszko

 

lightbox

lightbox

Beata Badowska

Dbamy o Ziemię - 19-23.04.2021
  • Woda – zabawy badawcze (21.04). Prowadziliśmy obserwacje i wyciągaliśmy wnioski z doświadczeń z wodą.

 

lightbox 

 

  • Czekoladowa niespodzianka (22.04). Świętowaliśmy Dzień Czekolady w przedszkolu.

PYCHOTKA ;-)

 

lightbox

 

  • Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich (23.04). 

 Szeregowaliśmy książki od najmniejszej do największej i wiemy już jak należy z nich korzystać.

 

lightbox

 

"Kolorowa książka, książka ulubiona,

obrazkami, literkami chce przemówić do nas." 

                                                                                                            K. Pomorska

Beata Badowska

Dla Marysi ... - 19.04.2021

Dzisiaj Marysia była w naszym przedszkolu po raz ostatni, bo czaka na Nią już nowe przedszkole.

Z tej okazji przygotowaliśmy dla Niej prezenty - niespodzianki ;-)

 

Marysiu!

 Dziękujemy za wspólnie spędzony czas w przedszkolu.

Niech to, co nowe będzie dla Ciebie DOBRE  

 

lightbox

 

POWODZENIA!

I mówimy: Do zobaczenia!

Dzieci i panie z gr. IX

Urodziny Idy - 19.04.2021

Dzisiaj swoje 4. urodziny świętowała razem z nami Idusia. Naszej Jubilatce odśpiewaliśmy "Sto lat" i złożyliśmy serdeczne życzenia. Oczywiście były słodkie pyszności;-) Dziękujemy!

 

IDUSIU!

Zdrowia, szczęścia, pomyślności,
niech co dzień radość gości.

Przyjaźni wielkich i małych,
wielu przygód niebywałych.
Uśmiechu wesołego i wszystkiego,
wszystkiego najlepszego!

 

lightbox 

Dzieci i panie z gr. IX

Podróż kosmiczna - 16.04.2021

Witam Rodziców i Przedszkolaki z naszej paki ;-)

 

  • Pokonywanie przeszkód w przestrzeni kosmicznej – zabawa ruchowa.

Do zabawy potrzebne będą:

  • papierowe statki kosmiczne,
  • sznurki.

 

Najpierw trzeba wykonać papierowy statek kosmiczny z kartki o formacie A4 dla każdego uczestnika zabawy.

 

Gdy kosmiczne pojazdy są już gotowe, to przechodzimy do następnej fazy zabawy. Rozwieszamy między stołami, krzesłami i regałami w pomieszczeniu sznurki, nad którymi muszą przelecieć statki kosmiczne. Uczestnicy zabawy muszą dobrze nimi celować i spokojnie rzucać, aby nie dotykały sznurków. W tej zabawie ćwiczymy zdolność rzucania i celowania.

 

  • Księżyc cię lubi! – masaż.

Dziecko wygodnie kładzie się na brzuchu albo siada na podłodze. Rodzic opowiada historyjkę i porusza przy tym rękami, dotykając nimi pleców dziecka.

 

Księżyc wyrusza cicho, cichutko w podróż!

Rodzic zatacza jedną ręką duże koła na plecach dziecka.

Patrzy on w dół na świat i budzi nocne zwierzęta.

Koniuszki palców opukują plecy.

Światło księżyca pada również na ciebie, księżyc mówi, jak bardzo cię lubi!

Palcem wskazującym rysujemy na plecach duże serce.

Zamykasz oczy i rozkoszujesz się niebiańskim spokojem!

Dziecko zamyka oczy i spokojnie leży lub siedzi jeszcze przez chwilę.

 

Źródło: YouTube,

Andrea Erkert, Zajęcia sportowe w przedszkolu. Pomysły na każdy dzień.

 

FANTASTYCZNEGO DNIA!

Pozdrawiam z wiosennym deszczem

DO ZOBACZENIA W PONIEDZIAŁEK

W PRZEDSZKOLU :-)

Beata Badowska

Język angielski 16.04.21

Hello Everyone! Witajcie Kochani!

Today, we are going to the moon again! Dzis ponownie wybieramy się w kosmos!

Are you ready? Czy jesteście gotowi?

 

https://www.youtube.com/watch?v=DEHBrmZxAf8

 

https://www.youtube.com/watch?v=FfyVPTuikiI

 

Czy pamiętacie słownictwo?

rocket- rakieta

spaceship- statek kosmiczny

moon-księżyc

sun-słońce

take off- odlecieć

 

Have fun! Miłej zabawy!

 

Pozdrawiam,

Ewa Baprawska

 

                           źródło You Tube

Na niebie pełno gwiazd 15.04.2021

                                                                     Dzień Dobry Przedszkolaczki!!! 

 

                                  Dzisiaj zaczniemy od zabawy ruchowej, trochę tańca na dobry początek ♥♥♥

                                    Poproście Rodziców o włączenie utworu zamieszczonego poniżej,

                                    wyobraźcie sobie niebo nocą i w rytm muzyki poruszajcie się jak migocące

                                    nocą  gwiazdeczki  ☻☻☻

                                    https://youtu.be/6UXoCl0gxEE

 

                                    Teraz czas na pracę plastyczną. Przygotujcie karton najlepiej czarny ale jeśli

                                    nie posiadacie, może być w dowolnym kolorze. Poproście Rodziców o przybory

                                    plastyczne (kredki, farby, plastelina) i według własnego pomysłu stwórzcie

                                    pracę pt. NIEBO PEŁNE GWIAZD

                                    

 

                                    Życzę Wam Miłego Dzionka☺☺☺

                                    Serdecznie Pozdrawiam!!!

 

 

                                                                                                                                               Anna Węglińska

                                    

                                     

                                     

Dzień i noc - 14.04.2021

Witam Rodziców i Przedszkolaki z naszej paki ;-)

 

  • Dzień i noc na planecie Ziemia – zabawa dydaktyczna.

 Najpierw zapraszam do obejrzenia filmu edukacyjnego:

 

Po filmie spróbujcie sami przeprowadzić doświadczenie: Jak na Ziemi powstają dzień i noc?

Potrzebne będą:

  • balon,
  • sznurek,
  • marker,
  • latarka. 

 

  • Dzień-noc – zabawa orientacyjno-porządkowa.

Dziecko spaceruje po pokoju. Na hasło Dzień naśladuje różne zabawy: np. piłką (odbijanie, rzucanie), bieganie, skakanie, turlanie. Na hasło Noc - układa się na dywanie i udaje, że zasypia.  

 

Źródło: YouTube,

Odkrywam siebie. Przewodnik metodyczny, cz. 3

 

WSPANIAŁEGO DNIA!!! 

Pozdrawiam wiosennie

Beata Badowska

Przybysze z kosmosu 13.04.2021

                                                                    Witam Przedszkolaki z gr. IX

 

                          Na Dzień Dobry zapraszam Was do nauki krótkiej rymowanki o Naszej planecie♥

 

 

                                                                       

                                                                    Ziemia to nasza planeta

                                                                    i na niej wszyscy mieszkamy.

                                                                    Jest domem dla ludzi i zwierząt

                                                                    więc za to ją bardzo kochamy.

 

                            Myślę, że szybko się jej nauczycie☺☺☺

 

                            A teraz troszkę pośpiewamy..... Poproście rodziców o włączenie piosenki z linku pod spodem

                            https://www.youtube.com/watch?v=HHeZUbouzP4  i posłuchajcie uważnie !

                              Poniżej zamieszczam słowa ☻☻☻

 

                                

                               1. Mój brat wciąż czyta o kosmitach,

 

                                   Gwiazdach, planetach i orbitach.

 

                                   O niczym innym nie chce słyszeć,

 

                                   Nawet do UFO listy pisze.

 

                                   Wreszcie zasłużył na nagrodę

 

                                   I latający ujrzał spodek,

 

                                   Bo wylądował dziś w ogródku

 

                                   Pojazd zielonych ufoludków.

 

 

                             Ref. Zielone włosy, zielone butki,

 

                                    Całe zielone są ufoludki.

 

                                    Zielone włosy, zielone butki,

 

                                    Całe zielone są ufoludki.

 

 

                                2. Kot na ich widok zaraz zmyka,

 

                                    Dziwnego boi się ludzika.

 

                                    Pies szybko przykrył nos ogonem,

 

                                    Może to gryzie to zielone.

 

                                    A czym się żywi śmieszny stworek?

 

                                    Czy zjedzą z nami podwieczorek?

 

                                    Kompot dostały, tort dostały,

 

                                    Zjadły, wypiły, odleciały.

 

 

                             Ref. Zielone włosy.....

 


                         Tekst pochodzi z  https://www.tekstowo.pl/piosenka,fasolki,zielone_ufoludki.html

 

                         Czas na pracę plastyczną☺☺☺

                         Odrysujcie na kartce mały talerzyk, niech to będzie nasza planeta i pokolorujcie ją według

                         własnego uznania, możecie też ponaklejać powycinane z gazet postacie, zwierzęta, rośliny.

                             

                         Jeśli pogoda na to pozwoli to zachęcam do zabawy na świeżym powietrzu ☻☻☻

                         Życzę Wam Miłego Dzionka♥

                         Pozdrawiam Was Serdecznie!!!

                                                                                                                                 Anna Węglińska

 

                                

                               

14. 04. 2021. katecheza

Kochane Dzieci, Drodzy Rodzice oto propozycje na dzisiejszą katechezę

 

Zmartwychwstały Pan Jezus mówi do nas

 

Uświadamiamy dziecku, że Pana Jezusa możemy usłyszeć, chociaż Go nie widzimy

 

 

 

https://www.przewodnik-katolicki.pl/getattachment/d6711d00-c05e-4fb6-90e4-47aa3d6f2179/.aspx

– Kogo widzisz na tym zdjęciu ?(kapłan)

– Co on robi? (czyta księgę)

– Co to za księga, którą kapłan odczytuje podczas Mszy św.?(Pismo Święte)

– Czyje słowa zapisane są w Piśmie św.? (Pana Jezusa)

– Kto do nas mówi, gdy kapłan czyta Pismo św. (Pan Jezus)

 

Rodzicu pokaż dziecku Pismo Święte, odczytaj wybrany fragment.

 

https://static.abstore.pl/img/wds/1ca8b559-2fc7-4235-b8fa-a6170e201b66/l/ilustrowane-pismo-swiete-dla-dzieci.jpg

Rodzicu: Uświadom dziecku, że Pan Jezus mówi do nas w liturgii słowa (Msza św. – poprzez słuchanie słów zapisanych w Piśmie Świętym). Choć nie można Go wtedy zobaczyć, to jednak mocno wierzymy, że tak jest. Możemy Go wtedy usłyszeć. Poprośmy Pana Jezusa, żeby w naszych sercach było wciąż „światełko wiary” i powiedzmy Mu, że wierzymy Jego słowom. Uczmy dzieci otwartości na słowo Boże.

 

Piosenka: „Wierzę i kocham Go”, modlitwa na zakończenie (odtworzenie nagrania z piosenką)

https://www.youtube.com/watch?v=vTvfpmO2NAQ

 

– Czy wierzysz, że Pan Bóg pokochał cię?

Wierzę i kocham Go.

– Że wszystko, co dobre, od Niego jest?

Wierzę i kocham Go.

– Czy wierzysz, że Bóg Jezusa nam dał?

 Wierzę i kocham Go.

– To tak, jakby serce swoje nam dał.

Wierzę i kocham Go.

– Czy wierzysz, że Jezus też dzieckiem był?

Wierzę i kocham Go.

– I po to, by kochać, jedynie żył?

Wierzę i kocham Go.

– Życie na krzyżu wysłużył nam.

Wierzę i kocham Go.

– Przez Ducha Świętego pomaga nam.

Wierzę i kocham Go.

W związku Tygodniem Biblijnym czytajmy dziecku fragmenty Pisma Świętego dla dzieci.

                                                 Szczęść Boże!                                                               Bożena Dziewicka

13. 04. 2021. katecheza

Kochane Dzieci, Drodzy Rodzice oto propozycje na dzisiejszą katechezę

 Dobry Pasterz prowadzi mnie przez życie

Modlitwa „Aniele Boży” i śpiew: „Spotkał mnie dziś Pan”.

https://www.youtube.com/watch?v=NS3V4kLhV8s

 

Opowiadanie.

Dawno, dawno temu zdarzyła się ciekawa historia. Pewien pasterz, który codziennie wieczorem przeliczał swoje owieczki, zauważył, że jedna z nich gdzieś się zagubiła. Była to mała Kropeczka – bo pasterz każdą z nich nazywał po imieniu. Ona zawsze biegła na końcu, tak że nieraz pasterz, chcąc pośpieszyć całe stado, brał ją na ręce, aby się nie zmęczyła lub nie pokaleczyła. Tym razem nie pamiętał nawet, kiedy widział ją po raz ostatni. Chodził po całej zagrodzie, szukał i wołał. Kropeczka zaginęła. Pasterz pozamykał swoją owczarnię i wyruszył na poszukiwanie zagubionej. Była już ciemna noc, księżyc wciąż chował się za chmurę, a wilki wyły groźnie, gdzieś w pobliżu. Pasterz z pośpiechu zapomniał nawet latarki. Szedł więc po ciemku i nasłuchując myślał, że może ona gdzieś jest tu blisko. Kiedy schodził ostrożnie z urwiska, usłyszał ciche kwilenie. Ależ tak! To jego owieczka! Choć było to bardzo niebezpieczne, pasterz pochylił się całym ciałem ze skały, aby spośród cierniowego krzaku wyciągnąć zagubioną i wystraszoną Kropeczkę. Przyniósł ją do domu, nakarmił, a potem długo jeszcze trzymał w ramionach, dopóki się nie uspokoiła.

Rozmowa na temat opowiadania:

– Co stało się z małą owieczką?

– Dlaczego owieczka się zagubiła?

– Co zrobił pasterz, gdy zobaczył, że nie ma owieczki?

– Jaki był pasterz dla swoich owiec?

 

Odczytanie tekstu z Pisma Świętego i omówienie ilustracji

„Ja jestem dobrym pasterzem. Dobry pasterz daje życie swoje za owce” (J 10,11)

 

https://sliwamariusz.files.wordpress.com/2015/04/do_blogaaaaa.jpg

Analiza tekstu biblijnego.

– Co Pan Jezus mówi o sobie?

– Kim są owieczki Pana Jezusa?

– Co robi dobry pasterz dla swoich owiec?

– Co zrobił Pan Jezus dla ludzi – swoich owieczek?

– Jakim pasterzem jest Pan Jezus?

Pan Jezus jest naszym Dobrym Pasterzem. Oddał za nas swoje życie na krzyżu i troszczy się o nas, wskazując drogę do nieba. Wszyscy powinniśmy starać się o to, aby się nie zagubić. Musimy być blisko Pana Jezusa.

Odpowiedz

– Kiedy jesteśmy blisko Pana Jezusa?

 

Pan Jezus porównał siebie do Dobrego Pasterza, a nas nazwał swoimi owieczkami. Zawsze, kiedy słuchamy słów Pana Jezusa i wypełniamy je, jesteśmy blisko Niego

 

Modlitwa na zakończenie: „Pan jest pasterzem moim”  (odtworzenie nagrania z piosenką)

https://www.youtube.com/watch?v=dPt_7ekZCK8

 

Pan jest moim pasterzem,

niczego mi nie braknie.

Na niwach zielonych pasie mnie,

nad wody spokojne prowadzi mnie. /x2

 

Dziecko koloruje obrazek pt. „Owieczka”.

 

https://www.buliba.pl/attachments/games/zwierzeta-na-wsi-owca-podglad.jpg

 

Źródło: podręcznik – Jezus mnie kocha, Internet:

https://www.youtube.com/watch?v=NS3V4kLhV8s

https://sliwamariusz.files.wordpress.com/2015/04/do_blogaaaaa.jpg

https://www.youtube.com/watch?v=dPt_7ekZCK8

https://www.buliba.pl/attachments/games/zwierzeta-na-wsi-owca-podglad.jpg

                                                                                Bożena Dziewicka

13.04.2021 LOGOPEDYCZNE ZABAWY W ...KOSMOSIE ;)

Kochane Przedszkolaki,



zachęcam do zabawy:

 

 

 

kliknij w poniższy link:

https://view.genial.ly/606dcd4736be9d0d9f8e4735/interactive-content-kosmiczne-zabawy



Pozdrawiam serdecznie

Anna Boruch

Światowy Dzień Czekolady - 12.04.2021

Witam Rodziców i Dzieciaki z naszej paki!

 

Dzisiaj świętujemy Dzień Czekolady, a więc będzie pysznie ;-)

  • Jak powstaje czekolada? – film edukacyjny.

Zapraszam Was do obejrzenia filmu o produkcji czekolady. Uważnie patrzcie i słuchajcie. 

 

  • Kakao – zabawa badawcza.

Podstawowym składnikiem czekolady jest kakao. Drogi Rodzicu, proszę pokaż je Przedszkolakowi i wspólnie badajcie (jaki ma kolor, jaki smak, jaką konsystencję, czy ma zapach).

Chyba nie muszę zachęcać do degustacji czekolad? ;-)

 

  • Czekolada – zabawa przy piosence. 

 Teraz wspólnie zatańczcie. 

 

  • Szyszki z ryżu - przygotowanie czekoladowego deseru.
    Propozycja dla chętnych ;-)

 

Składniki:

250 g masła

½ szklanki cukru

5 łyżek płynnego mleka

2 łyżki kakao

1 i ½ szklanki mleka w proszku (pełnego)

150-180 g ryżu preparowanego

 

Wykonanie:

Masło rozpuszczamy, dodajemy cukier, mleko płynne i kakao. Dokładnie mieszamy składniki na polewę. Wszystko rozpuszczamy, zagotowujemy i odstawiamy do wystudzenia. Wystudzoną polewę wlewamy do miski, przesiewamy 1 i ½ szklanki mleka w proszku (pełnego). Mieszamy. Dodajemy 150-180 g ryżu preparowanego i dokładnie mieszamy. Formujemy szyszki i odstawiamy do lodówki.

Deser już gotowy!

 

 

Źródło: YouTube

SMACZNEGO DNIA!!!

Pozdrawiam słodko-czekoladowo

Beata Badowska

Gimnastyka 12.04.2021

Witajcie Przedszkolaki;)

 

Oto propozycja ćwiczeń. Zachęcam Was do aktywności fizycznej. 

 

   

       Justyna Giza

Język angielski 12.04.2021

Hello Everyone! Witajcie Kochani!

Today, we are going to the moon! Dzis wybieramy się w kosmos!

Are you ready? Czy jesteście gotowi?

 

https://www.youtube.com/watch?v=FfyVPTuikiI

 

Słownictwo:

rocket- rakieta

spaceship- statek kosmiczny

moon-księżyc

sun-słońce

take off- odlecieć

 

Have fun! Miłej zabawy!

 

Pozdrawiam,

Ewa Baprawska

 

                           źródło You Tube

Piłka skacze - 09.04.2021

Witam Rodziców i Dzieciaki z naszej paki!

 

  • Piłka skacze – zabawy ruchowe z piłką.

 

Oto kilka zabaw z piłką, które z powodzeniem można przeprowadzić w domu.

Potrzebne będą: piłka, koc, krzesła, kosz lub kuferek na zabawki.

 

  1. Rzut i chwyt. Zabawa w parze w pozycji stojącej. Rzucamy i chwytamy piłkę.

  2. Turlanie. Zabawa w parze w pozycji siedzącej. Turlamy i chwytamy piłkę.

  3. Piłka do kosza. Kosz lub kuferek na zabawki stawiamy na podłodze, wyznaczamy np. sznurkiem lub skakanką linię, z której należy rzucić piłkę i celujemy tak, aby wpadła do środka.

  4. Do celu. Rozstawiamy w pokoju krzesełka. Dziecko toczy piłkę przed sobą stopami tak, aby przetoczyć ją pod krzesłami.

  5. Piłka na kocu. Zabawa w parze w pozycji stojącej. Trzymamy koc za rogi i poruszamy nim tak, aby piłka nie spadła na podłogę.

 

Teraz odkładamy wszystkie rzeczy na swoje miejsce oprócz koca. Do tej zabawy wyciszającej zapraszam dwie dorosłe osoby, które będą trzymały koc. Dziecko kładzie się na kocu, a osoby trzymające koc kołyszą (robią taki hamak). Można przy tym włączyć muzykę relaksacyjną ;-)

Tzabawz pewnością dadzą dużo radości ;-)

 

 DOBREGO DNIA!!!

Pozdrawiam serdecznie♥

 Beata Badowska

Wiosna w lesie 08.04.2021

                                                                     Dzień Dobry Przedszkolaki ☺☺☺

                                                                     Jesteście gotowi? Zaczynamy ♥♥♥

 

                                           Dzisiaj zaczniemy od porannej gimnastyki, mam dla Was kilka fajnych zadań.

                                           Zaproście do wspólnej zabawy Rodziców i Rodzeństwo.

 

                                           - krocz jak bocian, wysoko podnosząc kolana,

                                           - biegaj machając rękami jak jaskółka skrzydłami,

                                           - zrób 5 małych skoków jak żabka,

                                           - chodź na palcach jak padający deszczyk,

                                           - zrób 5 dużych skoków jak zajączek,

                                           - zrób 5 pajacyków wesołych jak słoneczko,

                                           - zerwij na niby 5 tulipanów,

                                           - udawaj, że łapiesz motylka,

                                           - biegaj machając rękami, na klaśnięcie zakręć kuperkiem,

                                           - pełzaj jak gąsienica wśród trawy,

                                           - czołgaj się jak ślimak po podłodze,

                                           - chodź na rączkach i nóżkach jak pająk

 

                                  Widzicie jakie figle płata nam pogoda? Wczoraj padał śnieg... a jest już kalendarzowa wiosna... 

                                  Pamiętacie nasze marcowe przysłowie? 

                                  W MARCU JAK W GARNCU!!!

                                  Kwiecień też potrafi płatać figle....

                                  KWIECIEŃ PLECIEŃ BO PRZEPLATA, TROCHĘ ZIMY, TROCHĘ LATA!!!  

                                   

                                 Czas na nasze zajęcia pt. Wiosna w Lesie

                                 Jeśli macie gdzieś blisko las, zachęcam do spaceru i wyszukania zwiastunów wiosny.

                                 Spróbujcie nazwać i opisać zaobserwowane zjawiska przepowiadające wiosnę, może się uda 

                                 spotkać jakieś zwierzęta...

                                 Kilka małych podpowiedzi co i kogo możemy spotkać wiosną w lesie☺☺☺

       

                                                        

                        Rozpoznajecie te zwierzęta? Jestem pewna, że tak♥♥♥ 

 

               

                      

                    Czy wiecie jakie to rośliny? Zapytajcie Rodziców lub Dziadków, oni na pewno to wiedzą♥

                    Możemy je spotkać w wiosennym lesie.

 

                Żeby przywołać wiosnę, poproście Rodziców o przeczytanie wierszyka i narysujcie to co jest w jego treści☺

                Przygotujcie kartkę i kredki i zaczynamy...

                

                Rysuję kółeczko,

                żółciutkie, gorące.

                Dorysuję kreseczki 

                i otrzymam słońce☻ 

 

                Życzę Wam Miłego Dzionka i Serdecznie Pozdrawiam ♥♥♥

                                                                                                                     Anna Węglińska

    

                

                         

                                 

Język angielski 09.04.2021

Witam Was Kochane Przedszkolaki! Hello everyone!

 

Czy pamiętacie nazwy zawodów z naszych ostatnich zajęć?

 

doktor- doctor

pielęgniarka- nurse

policjant- police man

strażak-firefighter

nauczyciel-teacher

rolnik- farmer

 

https://www.youtube.com/watch?v=r6Oxqyd5qUw

 

Dzisiaj poznamy zwrot I want to be....Ja chcę zostać/być ....

Kim chciałbyś zostać w przyszłości? Spróbujcie odpowiedzieć w języku angielskim.

 

Na koniec przypomnijmy sobie dni tygodnia- days of the week.

 

https://www.youtube.com/watch?v=mXMofxtDPUQ

 

Have fun!

 

Pozdrawiam was serdecznie,

Ewa Baprawska.

Kolorowa wiosna - 07.04.2021

Witam Rodziców i Dzieciaki z naszej paki!

 

  • Krokusy – zabawa plastyczna (wyklejanie plasteliną). 

Drogi Przedszkolaku, zanim przystąpisz do zabawy plastycznej, proszę obejrzyj razem z Rodzicami zdjęcie krokusów https://kb.pl/porady/krokusy-krok-po-kroku-sadzenie-z-cebulek-uprawa-kolory-pielegnacja/.

Zwróć uwagę na ich kształt, kolor. A może spróbujcie policzyć te krokusy?

Teraz poproś Mamę, Tatę lub starsze Rodzeństwo o pomoc w wydrukowaniu karty pracy oraz o plastelinę. Do dzieła!

 

Pamiętajcie, że po zabawie należy posprzątać swoje miejsce pracy. 

 

  • Wiosenny spacerek.

Zachęcam Was dzisiaj do spaceru i zabaw na świeżym powietrzu;-) Może uda się zobaczyć w ogródku naturalne krokusy?

Źródło: www.kb.pl

www.przedszkola.edu.pl

 

Wspaniałej zabawy i cudownego dnia!

 Pozdrawiam razem ze słońcem

 Beata Badowska

opis dokumentutypdata

krokus-karta pracy do wyklejania plasteliną

pdf07-04-2021[ Pobierz ]
108 kB
07. 04. 2021. katecheza

Apostołowie mówią o zmartwychwstaniu  Pana Jezusa

Rodzicu zaśpiewaj, opowiedz, przeczytaj, zachęć do wspólnej modlitwy

 „Spotkał mnie dziś Pan” - (odtworzenie nagrania z piosenką)

https://www.youtube.com/watch?v=NS3V4kLhV8s

 

Spotkał mnie dziś Pan i radość ogromną w sercu mam.

Z tej radości chcę śpiewać i klaskać w dłonie swe.

Więc wszyscy razem chwalmy Go za to, że trzyma nas ręką swą.

 

W czasach, gdy żył na ziemi Pan Jezus nie było radia, telewizji, gazet. Ludzie wspólnie dzielili się usłyszanymi wiadomościami. Gdy wydarzyło się coś istotnego, przekazywano wiadomości ustnie, bądź specjalny posłaniec wędrował z jednej miejscowości do drugiej, oznajmiając o tym, co się stało.

Opowiadanie.

Rano w niedzielę, o wschodzie słońca, Pan Jezus powstał z grobu żywy. Strażnicy, którzy strzegli grobu bardzo się wystraszyli. W tym czasie, szły do grobu trzy niewiasty, bardzo smutne, chciały namaścić ciało Pana Jezusa olejami. Kiedy doszły do grobu, zdziwiły się, bo grób był pusty, kamień odsunięty. Był tam anioł. Anioł oznajmił niewiastom, że Pan Jezus zmartwychwstał. Kobiety bardzo się ucieszyły i pobiegły do Apostołów, aby im to opowiedzieć. Apostołowie nie chcieli uwierzyć, ale niedługo potem sam Pan Jezus ukazał się im żywy i piękny. Aby przekonać Apostołów, że naprawdę żyje, zjadł z nimi kolację. Pan Jezus jeszcze kilkakrotnie spotykał się po zmartwychwstaniu ze swoimi Apostołami. Dawał im ostatnie rady. Wszyscy się cieszyli i opowiadali ludziom: „Pan Jezus żyje, wstał z grobu!”. Apostołowie potwierdzili, że Jezus zmartwychwstał, byli dumni, że mogą mówić o Jego zmartwychwstaniu, byli szczęśliwi, że są świadkami tego wydarzenia.

– Kto był świadkiem zmartwychwstania Pana Jezusa?

– Dlaczego Apostołowie mówili o zmartwychwstaniu?

Apostołowie mówili o zmartwychwstaniu Pana Jezusa, ponieważ byli świadkami tego niezwykłego wydarzenia. Aby oznajmić wszystkim ludziom, co wydarzyło się w Wielką Niedzielę, udali się na cały świat. Całym swoim życiem głosili prawdę o zmartwychwstaniu Jezusa.

– Kto obecnie głosi prawdę o zmartwychwstaniu Pana Jezusa?

Kapłani nauczają o Panu Jezusie Zmartwychwstałym, ale także każdy z nas może być apostołem zmartwychwstałego Pana Jezusa i opowiadać o Nim innym.

 

https://ekai.pl/wp-content/uploads/2017/06/Ks.-Bruno-Th%C3%A9venin.jpg

Modlitwa: wspólne śpiewanie piosenki -  „Spotkał mnie dziś Pan”.

Narysuj Kapłana, który mówi o Panu Jezusie.

Źródło:podręcznik – Jezus mnie kocha, internet:

https://www.youtube.com/watch?v=NS3V4kLhV8s

https://ekai.pl/wp-content/uploads/2017/06/Ks.-Bruno-Th%C3%A9venin.jpg

                                                                                                                         Bożena Dziewicka

Kwiatki, bratki. 06.04.21

                                                                               Hej hej Dzieciaczki !!!

                                                            Witam Was Serdecznie po przerwie świątecznej☺☺☺

 

                                                         Dzisiaj troszkę pośpiewamy...  ale najpierw trochę ruchu!!!

                     

                   Proponuję zabawę z elementami skoku - Uwaga! Bocian! Zaproście do zabawy całą rodzinę i zaczynamy...

                   Wszyscy radośnie skaczemy, naśladując żabki a na hasło Uwaga! Bocian! , zatrzymujemy się bez ruchu. 

                   Powtarzamy zabawę kilka razy... zmęczeni? To czas na naukę piosenki pt. Kwiatki Bratki i Stokrotki.  

                   Poproście rodziców o włączenie piosenki i postarajcie się zapamiętać słowa, pod spodem zamieszczam film

                   z utworem i słowa♥♥♥

                   www.youtube.com/watch?v=KoAEIDEzG3Y 

                  

                            Jestem sobie ogrodniczka,

                            Mam nasionek pół koszyczka.

                            Jedne gładkie, drugie w łatki,

                            A z tych nasion będą kwiatki.

 

                     Ref: Kwiatki, bratki i stokrotki

                            Dla Malwinki, dla Dorotki.

                            Kolorowe i pachnące, 

                            Malowane słońcem.

 

                            Mam konewkę z dużym uchem

                            Co podlewa grządki suche.

                            Mam łopatkę, oraz grabki

                            Bo ja dbam o moje kwiatki.

 

                      Ref: Kwiatki, bratki i stokrotki

                             Dla Malwinki, dla Dorotki.

                             Kolorowe i pachnące,

                             Malowane słońcem.


                     Tekst pochodzi z https://www.tekstowo.pl/piosenka,dla_dzieci,jestem_sobie_ogrodniczka.html

 

                     Życzę Miłej Zabawy! Pozdrawiam Serdecznie☻☻☻

                      

                                                                                                                                     Anna Węglińska

06. 04. 2021. katecheza

RADUJĘ SIĘ ZMARTWYCHWSTANIEM JEZUSA

Bóg nie umarł (piosenka)

https://www.youtube.com/watch?v=JAwddr6OEDQ

Wszyscy ludzie, którzy wierzą w Jezusa i kochają Go, cieszą się z Jego zmartwychwstania.

 My również cieszymy się, że Jezus powstał z martwych, dlatego dajemy temu wyraz w piosence.

 

Bóg nie umarł, Jezus żyje x3

                               (dzieci najpierw kiwają palcem, a następnie wskazują nim w górę)

Daj mu ręce swe,             (dzieci klaszczą w dłonie)

Daj mu nogi swe,              (dzieci tupią nogami)

Daj mu serce swe,            (dzieci uderzają lekko pięścią w swoje serce, naśladując jego bicie)

On zawsze z nami jest.       (dzieci radośnie podskakują

Znaki zmartwychwstałego Jezusa w kościele

Aby uczcić zmartwychwstanie Jezusa przychodzimy do kościoła na Mszę Świętą- teraz modlimy się w domu. W kościele znajdujemy wiele znaków przypominających nam o radosnym wydarzeniu, jakim było zmartwychwstanie Jezusa.

Paschał

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9d/Pascha%C5%82.JPG

Paschał jest to duża świeca, która oznacza Jezusa zmartwychwstałego. Jak światło tej świecy rozświetla  ciemność,

tak Jezus panuje nad życiem i śmiercią.

 Figura zmartwychwstałego Jezusa

 

https://christiana-dabrowscy.com/743/figura-chrystusa-zmartwychwsta%C5%82ego.jpg

Figura przedstawia Jezusa, który trzyma w ręku zwycięską czerwoną chorągiew. Oznacza to, że jest On Królem, który pokonał śmierć.

Rymowanka – naucz dziecko

Radości nadszedł czas –Jezus żyje pośród nas.

Źródło: strony internetowe: https://www.youtube.com/watch?v=JAwddr6OEDQ

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9d/Pascha%C5%82.JPG

https://christiana-dabrowscy.com/743/figura-chrystusa-zmartwychwsta%C5%82ego.jpg

 Przewodnik metodyczny: Kocham Dobrego Boga.                          Bożena Dziewicka

Życzenia wielkanocne 2021

Z okazji Świąt Wielkiej Nocy 

życzymy wszystkim,

aby Miłość Zmartwychwstałego Chrystusa stała się

źródłem siły, mocy, radości, wiary i nadziei. 

 

lightbox

 

Panie z gr. IX

Wielki Piątek - 02.04.2021

Witam Rodziców i wspaniałe Przedszkolaki

piosenką:

 

Na powitanie wszyscy razem

Hip, hip, hura! Hip, hip, hura! 

Hip, hip, hura!

Z całego serca pełnym gazem.

Witam Was, witam Was,

witam Was!

 

  • Tor z przeszkodami – zabawa ruchowa.

Dzisiaj zachęcam do rozwijania sprawności ruchowej. Drogi Przedszkolaku, proszę zbuduj w domu tor wspólnie z Mamą, Tatą lub starszym Rodzeństwem. Przeszkodami mogą być: krzesło, pufa, koc, poduszki, łóżko, stolik, duże klocki. Potem postarajcie się pokonać ten tor z przeszkodami;-) Pamiętajcie, że po zabawie należy odłożyć rzeczy na swoje miejsce. 

 

Miłej zabawy i dobrego dnia!

Pozdrawiam wiosennie

Beata Badowska

 

PS Oczywiście nie zapomnijcie o wiosennym spacerze i zabawach na świeżym powietrzu;-)

Język angielski 02.04.2021

Witajcie Kochane Przedszkolaki!

Zapraszam Was do obejrzenia piosenki o króliczku.

 

https://www.youtube.com/watch?v=nZLIiq7B85g

 

 

W ramach utrwalenia wielkanocnego słownictwa proszę obejrzycie 

 

https://www.youtube.com/watch?v=8MWFfwZmAjo.

 

Nowe słownictwo:

Easter basket- wielkanocny koszyczek

Easter lamb- wielkanocny baranek.

 

Dzieci liczą małe wielkanocne zajączki (Little Easter Bunnies) z piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=Tyyh8rhwKQ8

 

i poruszają się tak jak one:

-kiedy usłyszymy - hop, hop, hop,… - skoki obunóż,

-kiedy usłyszymy - run, run, run,… - bieganie,

-kiedy usłyszymy – walk, walk, walk,… - spacerowanie,

-kiedy usłyszymy – skip, skip, skip,… - podskoki „z nóżki na nóżkę."

 

Życzę wszystkim Wesołych Świąt- Happy Easter!

Ewa Baprawska.

 

                                                                                                                Źródło You Tube.

 

Wielki Czwartek 01.04.2021

                                                                               Witam Moi Drodzy!!!

 

 

                                                                           Dzisiaj trochę Matematyki!!!

                                                               Poćwiczymy umiejętność liczenia na konkretach 

                                                                                   w zakresie 3/4 

 

                                       Ale jak zwykle naszą wspólną zabawę rozpoczniemy piosenką powitanką ☻☻☻

 

                                                                             Wszyscy są witam Was

                                                                             Zaczynamy już czas.

                                                                             Jestem ja, jesteś Ty

                                                                             Raz, dwa, trzy! 

 

 

                                                       A teraz rozpoczynamy naszą przygodę z liczeniem ☺☺☺

                Poproście Rodziców o przygotowanie kilku kolorowych pisanek, mogą być również wycięte z papieru.

                Na pewno macie już przygotowany koszyczek do święcenia wielkanocnych pokarmów, więc wykorzystamy go

                w naszej matematycznej zabawie.

                Rozłóżcie swoje kolorowe pisanki koło koszyczka i licząc na głos jeden, dwa, trzy... wkładajcie po kolei

                jajeczka do środka. Ile pisanek mamy w koszyczku?

                Teraz dołóżcie jeszcze jedno jajeczko i jeszcze raz je przeliczcie.  

                Udało się??? Brawo ♥♥♥

 

 

                Jako Zabawę Ruchową zalecam długi spacer i zabawy na świeżym powietrzu. 

                Korzystajmy z pięknej pogody i dotleniajmy nasze organizmy !!!

 

                                                          Pozdrawiam Was Serdecznie i Życzę Wam;

         

                                                          Kolorowych jajeczek

                                                          Wełnianych owieczek

                                                          Kicających Króliczków

                                                          Dużo jedzenie w koszyczku i

                                                          Mokrych ubranek w poniedziałkowy poranek!

                                                                                                                                            Anna Węglińska

                                                          

                                                          

Wielkanoc w muzyce i piosence - 31.03.2021

 Dzień dobry,

Drodzy Rodzice i Kochane Zuchy!

 

  • Na dobry początek dnia przywitamy się piosenką:

 

Czy (imię) jest dziś z nami?

Tak, jestem dzisiaj z wami.

Ooo, (imię) jest dziś z nami.

Witajmy Ją (Go) brawami!

 

  • Wielkanoc w muzyce i piosence – składamy życzenia.

 

Dzisiaj zachęcam Was do przygotowania krótkiego montażu słowno-muzycznego zawierającego życzenia z okazji Świąt Wielkanocnych. Może uda się nagrać film z tego wydarzenia, który będzie wielkanocną niespodzianką dla bliskich i znajomych oraz pamiątką z dzieciństwa ;-)))

 

Wielkanocne piosenki, mogące przydać się do wykonania tego twórczego zadania:

 

Źródło: YouTube

Pozdrawiam słonecznie

Beata Badowska

31. 03. 2021. katecheza

  Kochane Dzieci, Drodzy Rodzice oto propozycje na dzisiejszą katechezę

Święcenie pokarmów na wielkanocny stół - Koszyczek dobrych życzeń

 

https://i.pinimg.com/originals/c9/96/d8/c996d8c322ec77ce519593e8b4b42e2b.jpg

 

Rodzicu - wraz z dzieckiem przygotuj koszyczek ze święconką, wytłumacz co oznaczają poszczególne potrawy.

Przygotowany koszyczek odstawmy w chodne miejsce, żeby czekał na nasze wielkanocne śniadanie.

 

Przy świątecznym stole w Wielką Niedzielę, dzieląc się pokarmami z koszyczka powiedzcie wraz z dziećmi modlitwę:

„Panie Jezu Chryste, zasiądź między nami i udziel nam radości Twego zmartwychwstania, a stół nasz

niech będzie znakiem pojednania. Alleluja!” (można nauczyć się w sobotę).

 

Posłuchajcie piosenek:

Wielkanocna piosenka

https://www.youtube.com/watch?v=cNT7haqYeqw

 

Wesołego Alleluja

https://www.youtube.com/watch?v=lVsbR81g8UM