Godło Polski umieszczone w tarczy, według wzoru i kolorystyki zgodnych z ustawą

Przedszkole Nr 1
im. Janusza Korczaka
w Bełżycach

GR.8 

 

WITAMY W ROKU SZKOLNYM 2020/2021. 

 

Serdecznie witamy Wszystkie nasze... - Przedszkole Miejskie Nr 2  "Słoneczne" w Białogardzie | Facebookilustracja pobrana z printoteka.pl

 

WSZYSTKIM DZIECIOM  ŻYCZYMY WIELU  RADOSNYCH  CHWIL

SPĘDZONYCH

W NASZYM  PRZEDSZKOLU 

DUŻO  USMIECHU,WSPANIAŁYCH ZABAW, CIEKAWYCH ZAJĘĆ.

   

RODZICOM  ŻYCZYMY,ABY  WASZE DZIECI  CODZIENNIE  ZASKAKIWAŁY  WAS

                      SWOIMI  NOWYMI  OSIĄGIĘCIAMI  I  SUKCESAMI        

 

                                                                                                                              Panie z gr.VIII                                                                  

GRUPA VIII

Wychowawcy grupy: Mariola Masternak

                                   Marta Wójtowicz

 

Pani woźna grupy: Barbara Kozieł

 

konsultacje telefoniczne: p.Mariola tel: 783509326 piątek od godz. 11.30-17.00

     p.Marta tel: 509322517 wtorek od godz.  12.00-12.30

 

 

 

 

 

opis dokumentutypdata

Program wychowania przedszkolnego - Wiesława Żaba-Żabińska, Wioletta Majewska, Renata Paździo

pdf04-10-2020[ Pobierz ]
1 162 kB

Ramowy rozkład dnia

w Przedszkolu Nr 1 im. Janusza Korczaka w Bełżycach

z oddziałami zamiejscowymi w Wierzchowiskach

w roku szkolnym 2020/21

GR VIII

 

6.00 – 8.00

Schodzenie się dzieci: gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, gry i zabawy badawcze rozwijające u dziecka zainteresowania otaczającym światem, zajęcia rozwijające muzyczne, plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, gry i zabawy wspomagające rozwój ruchowy dziecka, gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka.

 

8.00 – 13.00 REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO

 

8.00 – 8.45 (9.00)

Zabawy swobodne, zabawy przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy integracyjne; zabawy ruchowe.

Przygotowanie do śniadania (czynności samoobsługowe; czynności higieniczno-porządkowe).

8.45 (9.00)– 9.30 (9.45)

Śniadanie. Po posiłku mycie zębów, czynności samoobsługowe.

9.30 (9.45) – 13.00

 

Zajęcia kierowane prowadzone przez nauczyciela przedszkola i nauczycieli specjalistów, zabawy swobodne, praca indywidualna z dziećmi, pobyt na dworze, przygotowanie do obiadu:

Przygotowanie do II śniadania, II śniadanie

Poniedziałek: 8.00- 8.30: gimnastyka ogólnorozwojowa

8.30-9.00: j.angielski

10.30

Wtorek: 8.00-8.30: logopedia

9.30-10.00: religia

10.30

Środa:8.00-8.30: religia

10.30

Czwartek: -

10.30

Piątek: 10.00-10.30: j. angielski

10.30

13.00

Obiad, czynności obsługowe

po obiedzie - 15.10

Odpoczynek poobiedni (leżakowanie, relaksacja); czynności obsługowe; przygotowanie do podwieczorku

15.10 – 16.00

Podwieczorek, zabawy i gry stolikowe, porządkowanie sali.

 

16.00 – 17.00

Gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, gry i zabawy badawcze rozwijające u dziecka zainteresowania otaczającym światem, zajęcia rozwijające muzyczne, plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, gry i zabawy wspomagające rozwój ruchowy dziecka, gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka; pobyt w ogrodzie przedszkolnym

ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA M-C MAJ 2021R.

 

Tematyka:

  1. Łąka wiosną………………………….......03-07.05.2021
  2. Wiosna na wsi...............................10-14.05.2021

      3.   Poznajemy różne zawody ….………17-21.05.2021

      4.   Moja rodzina……………………….......24-28.05.2021

 

Realizacja podstawy programowej:

1. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.

2. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.

3. Społeczny obszar rozwoju dziecka.

4. Poznawczy obszar rozwoju dziecka.

 

Zadania:

  1. Poznajemy przyrodę. Wiosna. Poznawanie zwiastunów wiosny – tego jak przyroda budzi się do życia w różnym środowisku. Poznawanie mieszkańców łąk i wiejskiej zagrody.
  2. Poznajemy różne zawody – poznawanie różnych zawodów, w tym zawodów jakie wykonują rodzice dzieci.
  3. Poznajemy członków rodziny – opowiadanie o swoich rodzinach, poznawanie swoich przodków, wspólne oglądanie zdjęć rodzinnych.
  4. Nasze zabawy i zainteresowania – uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcję i radość; organizowanie zabaw w kącikach zainteresowań i innych miejscach do zabaw – wykorzystywanie w zabawach różnych zabawek, przedmiotów, znaków i symboli, wymienianie poglądów na temat ulubionych zabawek.
  5. Kształtowanie pojęć liczbowych i umiejętności liczenia:  liczenie z wymienianiem kolejnych liczebników głównych; zwrócenie uwagi na rolę ostatniego liczebnika. Posługiwanie się liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym.  
  6. Komunikowanie się w grupie – mówienie o swoich potrzebach, odpowiadanie na pytania.
  7. Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji - stosowanie form grzecznościowych względem siebie.
  8. Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych − ściąganie ubrań i butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu, zakładanie ubrań i butów, korzystanie z toalety, spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.
  9. Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.
  10. Śpiewanie piosenek, prowadzenie zabaw ruchowo-rytmicznych.
Dbamy o Ziemię:19.04 - 23.04.2021r.

Świętowanie Międzynarodowego Dnia Ziemi -22.04.2021r.

 

 

 

 

 

W dniu 22.04.2021r. spotkała nas miła niespodzianka - Obchodziliśmy Dzień Czekolady!

Dziękujemy za wspólne świętowanie!:)))

 

 

 

Fot. Marta Wójtowicz

16.04.2021r Wyprawa w kosmos.

                                                         Witajcie Drodzy Rodzice , Kochane Przedszkolaki  !!

 

 

Nasza propozycja zabaw na dziś:

 

1.Filmik edukacyjny o Układzie Słonecznym:

 

https://www.youtube.com/watch?v=Aug7FRYvIHU

 

2.Wysłuchanie wiersza pt. „Trampolinek w kosmosie” 

 

Wiersz „Trampolinek w kosmosie” Urszuli Piotrowskiej

 

 

 

Mknie Trampolinek w kosmos rakietą,

 

Żeby się z bliska przyjrzeć planetom.

 

Patrzy, jak krążą, krążą bez końca

 

Po swych orbitach wokoło Słońca

 

I po kolei nazwy wymienia:

 

Najpierw Merkury, Wenus i Ziemia,

 

Mars jest następny, za Marsem Jowisz

 

(wierzyć możecie Trampolinkowi)

 

I dalej Saturn, a za nim Uran,

 

Wreszcie na końcu mamy Neptuna!

 

Mknie Trampolinek, goni komety,

 

Kosmos podziwia z okien rakiety.

 

Zapas paliwa ma jeszcze spory,

 

Chętnie odwiedza więc gwiazdozbiory

 

I Niedźwiedzicom, Dużej i Małej,

 

zdjęcie za zdjęciem robi wspaniałe.

 

Kurs teraz nowy na Księżyc bierze

 

I już po chwili biega w kraterze,

 

a za nim łazik krok w krok się kręci,

 

bo na zabawę ma wielkie chęci.

 

Koniec zabawy, bo Ziemia wzywa!

 

Czy ta wyprawa była prawdziwa?

 

 

Rozmowa z rodzicem na temat wiersza:

 

-Czym Trampolinek wybrał się w podróż?

 

- Czemu chciał się przyjrzeć?

 

- Po czym krążą planety?

 

- Dookoła czego krążą planety?

 

- Jakie planety widział Trampolinek?

 

3.Propozycje  doświadczeń:

 Napełnijcie balon powietrzem i puśćcie go. Wniosek z doświadczenia: strumień wyrzucanego gazu napędza przedmiot. Na takiej samej zasadzie działa silnik odrzutowy.

 

Księżyc to ciało niebieskie pokryte szarym pyłem. Wydaje się nam, że świeci w nocy, ale tak nie jest.

 Zróbcie kulkę z folii aluminiowej „Księżyc”. Następnie kierujcie na niego światło latarki.

 Widzimy, jak światło się odbija i stwarza wrażenie jakby „księżyc” świecił.

Wniosek z doświadczenia: księżyc nie świeci własnym światłem, tylko odbija światło słoneczne.

 

4. Rozwiązywanie zagadek (rodzic czyta dziecko odgaduje):

 

Kiedy po niebie wędruje nocą,
dokoła niego gwiazdy migocą.
Raz jest jak rogalik,
raz okrągły jak talerz.
Kiedy słońce wschodzi, wnet z nieba ucieka. ( księżyc)

Co to za złota świetlana kula,
która swym ciepłem Ziemię otula? (słońce)

W dzień ich nie ujrzysz,
chociaż są nad nami.
Można je zobaczyć
nocą i wieczorami. (gwiazdy)

Co to za okrągła planeta,
na której bez wody,
tlenu i słońca nie byłoby życia. (Ziemia)

Z ziemi do gwiazd mknie pocisk złoty,
szybszy niż wiatr i samoloty. (rakieta)

Co to za przestrzeń
między Ziemią, Księżycem,
planetami oraz między gwiazdami? (kosmos)

 

 

5. Utrwalenie piosenki "Zielone Ufoludki" - https://www.youtube.com/watch?v=HHeZUbouzP4

 

          Życzymy wam miłego, spokojnego weekendu  i do zobaczenia w Przedszkolu!!!

 

zródło: you tube

scholaris-portal wiedzy dla nauczycieli 

                                                                                                                                                        Mariola Masternak

                                                                                                                                                         Marta Wójtowicz

 

 

Język angielski 16.04.21

Hello Everyone! Witajcie Kochani!

Today, we are going to the moon again! Dzis ponownie wybieramy się w kosmos!

Are you ready? Czy jesteście gotowi?

 

https://www.youtube.com/watch?v=DEHBrmZxAf8

 

https://www.youtube.com/watch?v=FfyVPTuikiI

 

Czy pamiętacie słownictwo?

rocket- rakieta

spaceship- statek kosmiczny

moon-księżyc

sun-słońce

take off- odlecieć

 

Have fun! Miłej zabawy!

 

Pozdrawiam,

Ewa Baprawska

 

                           źródło You Tube

Na niebie pełno gwiazd: 15.04.2021r.

Dzień dobry kochane przedszkolaki!

 

Witamy Was i Waszych Rodziców!

Oto propozycje na dzisiejszy dzień przygód o kosmosie.

 

1. Na początek spróbujcie odgadnąć zagadkę, co to może być?

 

Są wielkie, chociaż tak małe z Ziemi.

Każda na nocnym niebie się mieni. 

                                               Brawo, to są Gwiazdy!

 

2. Zabawa klasyfikacyjna "Od najmniejszej do największej".

 

Do zabawy potrzebne nam będą papierowe gwiazdki w trzech rozmiarach, tacki.

 

Dzieci zbierają papierowe gwiazdki rozsypane przez Rodzica na dywanie. Układają je na tackach zgodnie z ich wielkością. Układają łańcuch z gwiazdek z zastosowaniem rytmu: mała, większa, największa, mała większa, największa (trzy sekwencje).

 

3. Nauka rymowanki, ruchowa interpretacja jej treści.

 

Kosmonauta idzie dróżką,

przytupuje jedną nóżką,

klaszcze w ręce raz i dwa, 

podskakuje: hopsasa.

Już w rakiecie prosto siada,

kiwa głową na sąsiada.

Ster rakiety w ruch już wprawia,

choć to wcale nie zabawa,

i rakieta się unosi,

bo ją o to ładnie prosi.

 

Rodzic zachęca dziecko do naśladowania jego gestów oraz powtarzania rymowanki indywidualnie.

 

4. Zabawa rozwijająca inwencję twórczą - Niebo pełne gwiazd

 

Potrzebne nam będą: gwiazdki różnych rozmiarów, granatowe kartki, klej.

Dzieci przyklejają gwiazdki różnych rozmiarów na granatowych kartkach - tworzą własne kompozycje.

 

5. Na koniec zapraszamy do wykonania pracy plastycznej "O Kosmosie".

 

 

Potrzebne materiały: kartka kartonu z naszkicowanymi przez rodziców gwiazdkami i księżycem, niebieska farba, pędzel.

Dzieci malują niebo na niebiesko tak, aby nie pomalować gwiazdek i księżyca.

 

 6. Propozycja bajki do obejrzenia dla dzieci o Ciekawskim Georgu, który oglądał gwiazdy.

 Link do bajki: https://www.youtube.com/watch?v=c8C3xvgEwP0

 

                                                

                                                  Życzymy gwiaździstej zabawy i miłego dnia!

 

 

 

Źródło: Przewodnik metodyczny, cz.3, Odkrywam siebie.

Źródło: Zbiór zagadek w wieku przedszkolnym, Bliżej przedszkola.

Źródło: You tube

Marta Wójtowicz

Mariola Masternak

                                                                                                                                                         

 

 

 

14. 04. 2021. katecheza

Kochane Dzieci, Drodzy Rodzice oto propozycje na dzisiejszą katechezę

 

Zmartwychwstały Pan Jezus mówi do nas

 

Uświadamiamy dziecku, że Pana Jezusa możemy usłyszeć, chociaż Go nie widzimy

 

 

 

https://www.przewodnik-katolicki.pl/getattachment/d6711d00-c05e-4fb6-90e4-47aa3d6f2179/.aspx

– Kogo widzisz na tym zdjęciu ?(kapłan)

– Co on robi? (czyta księgę)

– Co to za księga, którą kapłan odczytuje podczas Mszy św.?(Pismo Święte)

– Czyje słowa zapisane są w Piśmie św.? (Pana Jezusa)

– Kto do nas mówi, gdy kapłan czyta Pismo św. (Pan Jezus)

 

Rodzicu pokaż dziecku Pismo Święte, odczytaj wybrany fragment.

 

https://static.abstore.pl/img/wds/1ca8b559-2fc7-4235-b8fa-a6170e201b66/l/ilustrowane-pismo-swiete-dla-dzieci.jpg

Rodzicu: Uświadom dziecku, że Pan Jezus mówi do nas w liturgii słowa (Msza św. – poprzez słuchanie słów zapisanych w Piśmie Świętym). Choć nie można Go wtedy zobaczyć, to jednak mocno wierzymy, że tak jest. Możemy Go wtedy usłyszeć. Poprośmy Pana Jezusa, żeby w naszych sercach było wciąż „światełko wiary” i powiedzmy Mu, że wierzymy Jego słowom. Uczmy dzieci otwartości na słowo Boże.

 

Piosenka: „Wierzę i kocham Go”, modlitwa na zakończenie (odtworzenie nagrania z piosenką)

https://www.youtube.com/watch?v=vTvfpmO2NAQ

 

– Czy wierzysz, że Pan Bóg pokochał cię?

Wierzę i kocham Go.

– Że wszystko, co dobre, od Niego jest?

Wierzę i kocham Go.

– Czy wierzysz, że Bóg Jezusa nam dał?

 Wierzę i kocham Go.

– To tak, jakby serce swoje nam dał.

Wierzę i kocham Go.

– Czy wierzysz, że Jezus też dzieckiem był?

Wierzę i kocham Go.

– I po to, by kochać, jedynie żył?

Wierzę i kocham Go.

– Życie na krzyżu wysłużył nam.

Wierzę i kocham Go.

– Przez Ducha Świętego pomaga nam.

Wierzę i kocham Go.

W związku Tygodniem Biblijnym czytajmy dziecku fragmenty Pisma Świętego dla dzieci.

                                                 Szczęść Boże!                                                               Bożena Dziewicka


14.04.2021r Chciałbym zostać kosmonautą.
 Witajcie Drodzy Rodzice , Kochane Przedszkolaki  !!
 Oto propozycje zabaw na dziś:
1. Zabawy konstrukcyjne "Budujemy statek kosmiczny"
Różne rodzaje klocków, różnego rodzaju kartony do budowy rakiety. 
Dziecko buduje z różnych klocków statek kosmiczny, którym można byłoby udać się w podróż kosmiczną.
Możemy również zbudować z dużych kartonów wraz z dzieckiem ogromną rakietę, którą możemy pomalować i ozdobić.
2. Słuchanie opowiadania Joanny Papuzińskiej " Jak nasza mama zreperowała księżyc" - link do opowiadania poniżej (źródło youtube)
Porozmawiajmy z dzieckiem na temat opowiadania:
- Kto płakał w nocy i obudził mamę? Co się stało księżycowi?
- O co martwił się księżyc? Na jaki pomysł wpadła mama?
- Z jakich składników zrobiła ciasto?
- Czego użyła do przyklejenia brakującego rożka?
- O co mama poprosiła księżyc?
3. " Kolorowy księżyc" - dziecko koloruje rysunek zabawnego księżyca z wykorzystaniem wybranych przez siebie kolorów. Dziecko nazywa kolory, których użyło. (dowolna kolorowanka dostępna w sieci - w przypadku braku możliwości druku rysujemy z dzieckiem zabawny księżyc). Utrwalamy nazwy kolorów.
4. Opowieść ruchowa "Wyprawa w kosmos" - przy nagraniu spokojnej melodii. 
Pokazujemy dziecku jak wygląda kosmonauta. Omawiamy kim jest a także jego wygląd.
Dziecko naśladuje czynności, o których opowiada rodzic.
"Pewnego dnia dzieci postanowiły wybrać się w podróż kosmiczną, aby sprawdzić, czy w kosmosie można spotkać żywe istoty, Założyły skafandry kosmiczne, weszły po drabince do statku kosmicznego, zapięły pasy bezpieczeństwa i wystartowały. Leciały, leciały, omijały inne statki, machały rękami do pilotujących je kosmonautów, aż wylądowały na nieznanej planecie. Po drabince wysiadły ze statku i przeskakiwały z kamienia na kamień, których pełno było dookoła. Następnie czołgały się przez gęste trawy do małego jeziorka. Wrzucały do niego drobne kamyczki, aby się przekonać, czy jest głębokie. Nagle zobaczyły dziwną postać. Poruszała się na szeroko rozstawionych nogach, stawiając duże kroki. Co pewien czas podskakiwała w górę. dzieci bardzo się przestraszyły. Zaczęły biec w kierunku swojego statku.. Dopiero kiedy w nim usiadły, poczuły się bezpiecznie, chociaż nieco zmartwione, że bliżej nie poznały mieszkańca planety, którą odwiedziły.
 
Kosmos, ufoludek, ufo - zestaw naklejek Pojazdy 268 :: Naklejkolandia
5. Propozycje piosenek dla dzieci (źródło youtube). Dowolny taniec przy muzyce.
6. Praca plastyczna - malowanie wymyślonej przez dziecko postaci palcem maczanym w farbach w różnych kolorach po przeczytaniu rymowanki "Spotkanie z ufoludkiem"
To jest Zieluś piegowaty.
Ma ubranko w białe łaty.
Uszy wielkie jak u słonia,
gruby nos i zęby konia.
Oczka małe, rozbiegane,
włosy długie, rozczochrane.
Brzuch okrągły tak jak bania.
małe czułki do wąchania.
Skrzydła z ramion mu wystają,
śmieszne nóżki zasłaniają.
Dwa ogony zakrzywione,
stopy wielkie i czerwone.
7. Nauka rymowanki " Ziemia - nasza planeta"
Ziemia to nasza planeta 
i na niej wszyscy mieszkamy.
Jest domem dla ludzi i zwierząt,
więc za to ją bardzo kochamy. 
źródło: you tube
Kochane Przedszkolaki nie zapomnijcie o wspólnym  spacerze z rodzicami  na świeżym powietrzu !!
Pozdrawiamy Was cieplutko, miłej zabawy!!
Mariola Masternak
Marta Wójtowicz
Przybysze z kosmosu: 13.04. 2021r.

Dzień dobry kochane Przedszkolaki!  Dzień dobry drodzy Rodzice!

 

Witamy Was serdecznie i zapraszamy do dzisiejszej wspólnej zabawy (kosmicznej zabawy)!;)))

 

Na dobry początek dnia wybierzemy się w kosmos - kosmiczna gimnastyka

Zapraszamy do opowieści ruchowej "Wyprawa w Kosmos" - https://www.youtube.com/watch?v=yfLCMgs9T1Q

 

 

Posłuchajcie słów kosmicznej rymowanki, a następnie spróbujcie powtórzyć ją kilka razy dołączając do tego określone ruchy. 

https://www.youtube.com/watch?v=_SJHaDIsr6Q

 

Ufoludek, Ufoludek, 

to malutki śmieszny ludek,

ma dwie ręce, nogi dwie,

oczy wielkości spodka, 

no i buzię jak u kotka.

 

 

Ufoludki – zabawa przy piosence. Rozwijanie poczucia rytmu, umiejętności poruszania się w rytm muzyki. UFO startuje – zabawa ruchowa 

Teraz pobawimy się przy piosence "Zielone Ufoludki" - poruszajcie się w rytm słuchanej muzyki tak jak tylko potraficie, możecie wykonywać przy tym różne figury oraz pokazywać śmieszne miny. 

 

"Zielone Ufoludki" - https://www.youtube.com/watch?v=HHeZUbouzP4

 

Życzymy kosmicznej zabawy!

 

 

Źródło: You tube

 

                                                                                                                                                        Marta Wójtowicz

                                                                                                                                                        Mariola Masternak

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13. 04. 2021. katecheza

Kochane Dzieci, Drodzy Rodzice oto propozycje na dzisiejszą katechezę

 Dobry Pasterz prowadzi mnie przez życie

Modlitwa „Aniele Boży” i śpiew: „Spotkał mnie dziś Pan”.

https://www.youtube.com/watch?v=NS3V4kLhV8s

 

Opowiadanie.

Dawno, dawno temu zdarzyła się ciekawa historia. Pewien pasterz, który codziennie wieczorem przeliczał swoje owieczki, zauważył, że jedna z nich gdzieś się zagubiła. Była to mała Kropeczka – bo pasterz każdą z nich nazywał po imieniu. Ona zawsze biegła na końcu, tak że nieraz pasterz, chcąc pośpieszyć całe stado, brał ją na ręce, aby się nie zmęczyła lub nie pokaleczyła. Tym razem nie pamiętał nawet, kiedy widział ją po raz ostatni. Chodził po całej zagrodzie, szukał i wołał. Kropeczka zaginęła. Pasterz pozamykał swoją owczarnię i wyruszył na poszukiwanie zagubionej. Była już ciemna noc, księżyc wciąż chował się za chmurę, a wilki wyły groźnie, gdzieś w pobliżu. Pasterz z pośpiechu zapomniał nawet latarki. Szedł więc po ciemku i nasłuchując myślał, że może ona gdzieś jest tu blisko. Kiedy schodził ostrożnie z urwiska, usłyszał ciche kwilenie. Ależ tak! To jego owieczka! Choć było to bardzo niebezpieczne, pasterz pochylił się całym ciałem ze skały, aby spośród cierniowego krzaku wyciągnąć zagubioną i wystraszoną Kropeczkę. Przyniósł ją do domu, nakarmił, a potem długo jeszcze trzymał w ramionach, dopóki się nie uspokoiła.

Rozmowa na temat opowiadania:

– Co stało się z małą owieczką?

– Dlaczego owieczka się zagubiła?

– Co zrobił pasterz, gdy zobaczył, że nie ma owieczki?

– Jaki był pasterz dla swoich owiec?

 

Odczytanie tekstu z Pisma Świętego i omówienie ilustracji

„Ja jestem dobrym pasterzem. Dobry pasterz daje życie swoje za owce” (J 10,11)

 

https://sliwamariusz.files.wordpress.com/2015/04/do_blogaaaaa.jpg

Analiza tekstu biblijnego.

– Co Pan Jezus mówi o sobie?

– Kim są owieczki Pana Jezusa?

– Co robi dobry pasterz dla swoich owiec?

– Co zrobił Pan Jezus dla ludzi – swoich owieczek?

– Jakim pasterzem jest Pan Jezus?

Pan Jezus jest naszym Dobrym Pasterzem. Oddał za nas swoje życie na krzyżu i troszczy się o nas, wskazując drogę do nieba. Wszyscy powinniśmy starać się o to, aby się nie zagubić. Musimy być blisko Pana Jezusa.

Odpowiedz

– Kiedy jesteśmy blisko Pana Jezusa?

 

Pan Jezus porównał siebie do Dobrego Pasterza, a nas nazwał swoimi owieczkami. Zawsze, kiedy słuchamy słów Pana Jezusa i wypełniamy je, jesteśmy blisko Niego

 

Modlitwa na zakończenie: „Pan jest pasterzem moim”  (odtworzenie nagrania z piosenką)

https://www.youtube.com/watch?v=dPt_7ekZCK8

 

Pan jest moim pasterzem,

niczego mi nie braknie.

Na niwach zielonych pasie mnie,

nad wody spokojne prowadzi mnie. /x2

 

Dziecko koloruje obrazek pt. „Owieczka”.

 

https://www.buliba.pl/attachments/games/zwierzeta-na-wsi-owca-podglad.jpg

 

Źródło: podręcznik – Jezus mnie kocha, Internet:

https://www.youtube.com/watch?v=NS3V4kLhV8s

https://sliwamariusz.files.wordpress.com/2015/04/do_blogaaaaa.jpg

https://www.youtube.com/watch?v=dPt_7ekZCK8

https://www.buliba.pl/attachments/games/zwierzeta-na-wsi-owca-podglad.jpg

                                                                                Bożena Dziewicka

13.04.2021 LOGOPEDYCZNE ZABAWY W ...KOSMOSIE ;)

Kochane Przedszkolaki,



zachęcam do zabawy:

 

 

kliknij w poniższy link:

 

https://view.genial.ly/606dcd4736be9d0d9f8e4735/interactive-content-kosmiczne-zabawy



Pozdrawiam serdecznie

Anna Boruch

12.04.2021r WYPRAWA W KOSMOS

                                       Witajcie Drodzy Rodzice , Kochane Przedszkolaki  !!

 

Nadszedł nowy tydzień, a wraz z nim nowe zadania. Wybieramy się w kosmiczną podróż.

Potrzebna nam będzie rakieta, aby odwiedzić kosmos – planety, gwiazdy. Czy dzięki niej uda Wam się przefrunąć przez wszystkie zadania? Jesteśmy bardzo ciekawe. Zapinamy pasy i wyruszamy.

 

1.Poproście Rodziców i wspólnie wykonajcie rakietę .

       Podajemy link do wykonania rakiety: https://www.youtube.com/watch?v=-Qj8IU-rlRs

 Rakieta kosmiczna - praca plastyczna - YouTube

2. Posłuchajcie  wiersza o kosmosie i odpowiedzcie  na pytania:

 -Jak nazywa się miejsce, w którym znajdują się słońce i planety?- kosmos, przestrzeń kosmiczna, wszechświat

- Czym jest słońce?- gwiazdą

- Co robią planety w stosunku do słońca?- krążą

- Jak nazywa się tor po którym poruszają się planety?- orbity

- Ile planet krąży wokoło słońca? 9 (w tym Pluton to planeta karłowata)

- Czy potraficie podać kolejno nazwy planet w Układzie Słonecznym?

- Którą planetą z kolei od słońca jest ziemia?- trzecią

- Która planeta jest największa, a która najmniejsza?

-W jaki sposób można udać się w kosmos i kto może tego dokonać?

 

3.Zabawa „Słońce parzy”
Dziecko ustawia się w kręgu, a rodzic stoi w środku koła. Rzuca piłką do  dziecka po kolei i podaje nazwę planet np. Jowisz, Mars. Zadaniem dziecka jest złapać piłkę i odrzucić do rodzica. Dopiero kiedy padnie słowo „Słońce” to nie można łapać.

 

zródło: you tube

przewodnik kolorowy start część II    

                         

                             Kochani nie zapomnijcie o spacerze na świeżym powietrzu !!!

 

Mariola Masternak

Marta Wójtowicz

 

 

Dzisiaj jest Dzień Czekolady, a więc zapraszamy do świętowania!:) 12.04.2021r.

 

Zapraszamy Was do obejrzenia filmu o produkcji czekolady.  Jest to film edukacyjny - Jak powstaje czekolada?

 

 

  • Kakao – zabawa badawcza.

Podstawowym składnikiem czekolady jest kakao. Drogi Rodzicu, proszę pokaż je Przedszkolakowi i wspólnie badajcie (jaki ma kolor, jaki smak, jaką konsystencję, czy ma zapach).

Chyba nie musimy zachęcać do degustacji czekolad? ;-)

  

Teraz zapraszamy do wspólnego tańca. Czekolada - zabawa przy piosence.

 

 

Propozycja dla chętnych.

Przygotowanie czekoladowego fondue, jest to połączenie czekolady, śmietanki deserowej i owoców, które macza się w półpłynnej czekoladzie.

 

 Składniki: 

2 tabliczki gorzkiej czekolady,

1 tabliczka mlecznej czekolady, 

200 g śmietany kremówki,

świeże owoce np. banan, kiwi, jabłko, brzoskwinia, winogrona, truskawki. Można wykorzystać również owoce z puszki np. ananasy, brzoskwinie, gruszki.

 

Wykonanie:

W rondelku zagotować słodką śmietankę, a czekoladę połamać na małe kawałki. Po zagotowaniu śmietankę zdjąć z ognia i dodać do niej rozdrobnioną czekoladę. Do smaku można dodać cynamon i przyprawy korzenne. Tak przygotowaną masę przelać do naczynia i zapalić pod nim świeczkę, by utrzymać temperaturę. Umyte owoce nadziewamy na patyczki do szaszłyków. Owoce zanurzamy w czekoladzie (można przygotować dowolne posypki np. orzeszki pistacjowe pokruszone, ziarna słonecznika),a następnie w dowolnej posypce.

 

   Pyszny deser gotowy!

                     

                                 Czekoladowe fondue: https://www.youtube.com/watch?v=0CQed8B23ms

 

Polecamy również link do obejrzenia propozycji książkowej dla dzieci na Dzień Czekolady - Warto czytać:

https://www.youtube.com/watch?v=aHMWppQUHq4

 

 

Źródło: You tube

                         Pozdrawiamy słodko i czekoladowo!  

 

                                                               Marta Wójtowicz 

Mariola Masternak

 

 

 

 

 

Język angielski 12.04.2021

Hello Everyone! Witajcie Kochani!

Today, we are going to the moon! Dzis wybieramy się w kosmos!

Are you ready? Czy jesteście gotowi?

 

https://www.youtube.com/watch?v=FfyVPTuikiI

 

Słownictwo:

rocket- rakieta

spaceship- statek kosmiczny

moon-księżyc

sun-słońce

take off- odlecieć

 

Have fun! Miłej zabawy!

 

Pozdrawiam,

Ewa Baprawska

 

                           źródło You Tube

 

 

Gimnastyka 12.04.2021

Witajcie Przedszkolaki;)

 

Oto propozycja ćwiczeń. Zachęcam Was do aktywności fizycznej. 

 

   

    Justyna Giza

09.04.2021 r WIOSENNA OGRODNICZKA

                                        Witajcie Drodzy Rodzice , Kochane Przedszkolaki  !!!

 

Dzisiejszy dzień zacznijmy od piosenki pt. "Ogrodniczka"

https://www.youtube.com/watch?v=KoAEIDEzG3Y

 

1.Posłuchajcie nazw kwiatów(czyta Rodzic-dziecko powtarza)przebiśniegi, krokusy, sasanki, zawilce, pierwiosnki i przylaszczki. Powtórzcie nazwy za Rodzicem. Określcie kolor kwiatów. Rodzic wyjaśnia, że te kwiaty występują rzadko i dlatego nie wolno ich zrywać – one są tylko do oglądania.

 

2.Słuchanie wiersza ( Rodzic czyta tekst)

Przyszła do nas wiosna, nasionka posiała.

Ogrzała je słoneczkiem, deszczykiem podlała.

Na łąkach i w ogrodach zakwitły śliczne kwiatki: krokusy, przebiśniegi, żonkile i bratki…Rozmowa na temat wiersza.

Co zrobiła wiosna?

Co ogrzało nasionko?

Co podlało nasionko?

Czy jeśli nasionko ma ciepło i wodę, to urośnie z niego roślinka?

Jakie kwiaty zakwitły na łąkach i w ogrodach?

 

3.Jako podsumowanie tematyki "Wiosna wszędzie’’ "zapraszamy na film:

https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY

Po obejrzeniu filmu wybierzcie się na spacer, będzie on dobrym pretekstem do poznania

różnych fakturdotykamy patyków, mchu, kamieni, liści, trawę i porównujemy ich fakturę.
Czarujemywystarczy patyk, który będzie imitował różdżkę i zmieniamy dziecko w dowolne zwierzątko.

 

 

Źródło: Przewodnik metodyczny 3,4 Kolorowy Start

 

Źródło: You tube

 

 

Życzymy miłego dnia !!!

Pozdrawiamy Was cieplutko!!

                                                                     Mariola Masternak

                                                                             Marta Wójtowicz

Język angielski 09.04.2021

Witam Was Kochane Przedszkolaki! Hello everyone!

 

Czy pamiętacie nazwy zawodów z naszych ostatnich zajęć?

 

doktor- doctor

pielęgniarka- nurse

policjant- police man

strażak-firefighter

nauczyciel-teacher

rolnik- farmer

 

https://www.youtube.com/watch?v=r6Oxqyd5qUw

 

Dzisiaj poznamy zwrot I want to be....Ja chcę zostać/być ....

Kim chciałbyś zostać w przyszłości? Spróbujcie odpowiedzieć w języku angielskim.

 

Na koniec przypomnijmy sobie dni tygodnia- days of the week.

 

https://www.youtube.com/watch?v=mXMofxtDPUQ

 

Have fun!

 

Pozdrawiam was serdecznie,

Ewa Baprawska.

Wiosna w lesie: 08.04.2021r.

 

Witamy Rodziców i naszych Przedszkolaków!

 

 Propozycje zabaw na dzisiejszy dzień.

 

 Wycieczka do lasu - zabawa ruchowa.

 

Rodzic zaprasza dziecko na wycieczkę do lasu, gdzie rosną bardzo smaczne jagody i poziomki. Dziecko improwizuje ruchem: maszeruje, kierując się w stronę lasu, przedziera się przez gęste zarośla – odgarnia gałęzie, zatrzymuje się – słucha śpiewu ptaków, pokonuje przeszkody np. czołga się pod nisko położonymi gałęziami, zatrzymuje się i wdycha leśne powietrze – wciąga powietrze nosem, a wydycha ustami, przeskakuje przez kamienie.

Zapraszamy do obejrzenia filmików, w których dzieci mogą spróbować odgadnąć jakie zwierzęta zamieszkują w lesie oraz utrwalić poznane już nam wiosenne kwiaty.

Linki do filmu: Zwierzęta i rośliny występujące w lesie.

https://www.youtube.com/watch?v=MhW_l3nlVWY

https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY

 

Zabawa Gdzie jest dzięcioł? – rozwijanie orientacji przestrzennej.

 

Rodzic pokazuje dzieciom zdjęcie przedstawiające dzięcioła. Prosi, aby dziecko opisało jego wygląd. R. opowiada ciekawostki na jego temat, zwracając szczególną uwagę na rolę, jaką pełni on w lesie. Następnie chowa sylwetę dzięcioła. Dziecko odnajduje jego kryjówkę. Nazywa to miejsce, używając określeń wysoko, nisko, na, pod, za, obok, przed itp.

 

Pamiętajmy, że pomimo panujących obostrzeń, ważne jest by spędzać czas na świeżym powietrzu. Jeżeli macie w pobliżu Waszego miejsca zamieszkania las i pogoda na to pozwoli - wybierzcie się dziś na spacer wspólnie z rodzicami i rodzeństwem.

Po powrocie z wycieczki do lasu spróbujcie narysować las, a w nim zaobserwowane zwierzątko i wiosennego kwiatka.

 

Ćwiczenia oddechowe - naśladowanie wąchania kwiatów

 Rodzic pokazuje obrazek i mówi nazwę kwiatów, które wąchają dzieci - wciągając powietrze nosem, a wydychając ustami. Np. Wąchacie rosnące krokusy - dzieci kucają, pochylają głowy i wąchają kwiaty. Wąchacie tulipany w wazonie - dzieci stoją i naśladują wąchanie kwiatów.

 

 

Źródło: Przewodnik metodyczny 3 Kolorowy Start

Źródło: You tube

 

 

Życzymy wspaniałej zabawy!:)))

 

 

            Marta Wójtowicz

            Mariola Masternak

 

07.04.2021 r ,,DZIEŃ MARCHEWKI''

WITAJCIE DRODZY RODZICE , KOCHANE PRZEDSZKOLAKI!!

Marchew by filipekk2018 on emaze

 Dzisiaj w przedszkolu obchodzimy nietypowe święto jakim jest ,,Dzień Marchewki''

Dlatego przygotowałyśmy kilka propozycji zabaw do wyboru i gorąco zachęcamy do wspólnej zabawy! 

 

1.Rodzicu przeczytaj dziecku poniższą zagadkę o marchewce.

 

Lubią mnie chrupać zajączki,

 

lubią także dzieci.

 

Jestem słodka, pomarańczowa,

 

najsmaczniejsza na świecie.

 

 

2..Słuchanie wiersza K. Dworackiej „Marchewkowe święto”. 

Przedszkolaczki uważnie posłuchajcie wiersza czytanego przez rodzica... 

 

Czas już zacząć świętowanie!

 

Mili panowie, drogie panie,

 

Oto nasza jest królowa,

 

Bardzo piękna, pomarańczowa.

 

Jest warzywem korzeniowym

 

I do tego bardzo zdrowym.

 

Chrupią z chęcią ją dzieciaki,

 

Uwielbiają takie przysmaki.

 

Nasza piękna miss rudości

 

W wielu daniach zawsze gości,

 

Wszędzie też jest zapraszana:

 

Bywa w zupie jaśnie pana,

 

W sosach, sokach i surówkach.

 

Jej obecność wzmacnia zdrówko!

 

Ma witamin zestaw cały,

 

A do tego minerały!

 

Wzmacnia oczy, siły, skórę,

 

Zalet wszelkich ma istną górę!

 

Smakiem nikt jej nie pokona,

 

Dzisiaj o tym się przekonasz!

 

Wszystko dawno już gotowe,

 

Czas rozpocząć święto marchewkowe!

 

Proponowane pytania:

 

O czym był wiersz?

 

W jakich daniach możemy znaleźć marchewkę?

 Dlaczego marchewka jest zdrowa?

 

3. Zabawa dydaktyczna „Marchewki w koszyczkach” –  rodzicu wspólnie z dziećmi możecie przeliczać marchewki w koszykach, porównywać gdzie jest mniej a gdzie jest więcej. Następnie wyciągnijcie wszystkie marchewki i ułóżcie od największej do najmniejszej marchewki i odwrotnie.

 

4. Zabawa kulinarna „ Marchewkowa pychota” –

– Sok z marchewki – rodzicu wspólnie z dziećmi możecie przygotować przepyszne zdrowe marchewkowe soki z dodatkiem ulubionych owoców.

– Surówka – możemy wykonać surówkę z marchewki, dodając jabłko, trochę soku z cytryny..

 

 

Na zakończenie polecamy bajkę ,, Dzień Marchewki'' link umieszczamy poniżej...

                                       https://www.youtube.com/watch?v=znW1dzkvgFs

 

  Życzymy udanej zabawy i miłego dnia !!                                                                                                                         

                                                                                       Mariola Masternak

                                                                                                                                       Marta Wójtowicz

 

Źródła: youtube.com, książka pt. “W kalendarzu przedszkolaka” K. Dworcka

 

 

 

07. 04. 2021. katecheza

Apostołowie mówią o zmartwychwstaniu  Pana Jezusa

Rodzicu zaśpiewaj, opowiedz, przeczytaj, zachęć do wspólnej modlitwy

 „Spotkał mnie dziś Pan” - (odtworzenie nagrania z piosenką)

https://www.youtube.com/watch?v=NS3V4kLhV8s

 

Spotkał mnie dziś Pan i radość ogromną w sercu mam.

Z tej radości chcę śpiewać i klaskać w dłonie swe.

Więc wszyscy razem chwalmy Go za to, że trzyma nas ręką swą.

 

W czasach, gdy żył na ziemi Pan Jezus nie było radia, telewizji, gazet. Ludzie wspólnie dzielili się usłyszanymi wiadomościami. Gdy wydarzyło się coś istotnego, przekazywano wiadomości ustnie, bądź specjalny posłaniec wędrował z jednej miejscowości do drugiej, oznajmiając o tym, co się stało.

Opowiadanie.

Rano w niedzielę, o wschodzie słońca, Pan Jezus powstał z grobu żywy. Strażnicy, którzy strzegli grobu bardzo się wystraszyli. W tym czasie, szły do grobu trzy niewiasty, bardzo smutne, chciały namaścić ciało Pana Jezusa olejami. Kiedy doszły do grobu, zdziwiły się, bo grób był pusty, kamień odsunięty. Był tam anioł. Anioł oznajmił niewiastom, że Pan Jezus zmartwychwstał. Kobiety bardzo się ucieszyły i pobiegły do Apostołów, aby im to opowiedzieć. Apostołowie nie chcieli uwierzyć, ale niedługo potem sam Pan Jezus ukazał się im żywy i piękny. Aby przekonać Apostołów, że naprawdę żyje, zjadł z nimi kolację. Pan Jezus jeszcze kilkakrotnie spotykał się po zmartwychwstaniu ze swoimi Apostołami. Dawał im ostatnie rady. Wszyscy się cieszyli i opowiadali ludziom: „Pan Jezus żyje, wstał z grobu!”. Apostołowie potwierdzili, że Jezus zmartwychwstał, byli dumni, że mogą mówić o Jego zmartwychwstaniu, byli szczęśliwi, że są świadkami tego wydarzenia.

– Kto był świadkiem zmartwychwstania Pana Jezusa?

– Dlaczego Apostołowie mówili o zmartwychwstaniu?

Apostołowie mówili o zmartwychwstaniu Pana Jezusa, ponieważ byli świadkami tego niezwykłego wydarzenia. Aby oznajmić wszystkim ludziom, co wydarzyło się w Wielką Niedzielę, udali się na cały świat. Całym swoim życiem głosili prawdę o zmartwychwstaniu Jezusa.

– Kto obecnie głosi prawdę o zmartwychwstaniu Pana Jezusa?

Kapłani nauczają o Panu Jezusie Zmartwychwstałym, ale także każdy z nas może być apostołem zmartwychwstałego Pana Jezusa i opowiadać o Nim innym.

 

https://ekai.pl/wp-content/uploads/2017/06/Ks.-Bruno-Th%C3%A9venin.jpg

Modlitwa: wspólne śpiewanie piosenki -  „Spotkał mnie dziś Pan”.

Narysuj Kapłana, który mówi o Panu Jezusie.

Źródło:podręcznik – Jezus mnie kocha, internet:

https://www.youtube.com/watch?v=NS3V4kLhV8s

https://ekai.pl/wp-content/uploads/2017/06/Ks.-Bruno-Th%C3%A9venin.jpg

                                                                                                                         Bożena Dziewicka

NADESZŁA WIOSNA: 06.04.2021r.

Wszyscy są ,witam Was!

Zaczynamy już czas.

Jestem ja, jesteś Ty,

Raz, dwa, trzy.

Witamy Was Drodzy Rodzice i Kochane Dzieci w  poświątecznym czasie. Zachęcamy do skorzystania z zajęć i zabaw przewidzianych na dzisiaj.

Szanowni Państwo!

 

1.Na początek mała gimnastyka mózgu i kilka zagadek słownych do rozwiązania związanych z tematyką dnia.

 

Tulipany, róże, bławatki, to są kolorowe… (kwiatki)

Niebieściutkie są te kwiatki, delikatne mają płatki, żółtymi oczkami mrugają, nad strumykiem zakwitają…. (niezapominajki)

Są zwiastunem wiosny, białe płatki mają i to one pierwsze w śniegu zakwitają… (przebiśniegi)

Białe, wąskie płatki, w środku żółta kropka. Jaki to jest kwiatek? To właśnie… (stokrotka)

Małe fiołki ogrodowe, mają kolorowe płatki, ozdabiają nam tarasy. Już wiadomo, że to… (bratki)

 

2.Zabawa z elementem skokuUwaga! Bocian!

Dzieci- żabki – skaczą po sali (pokoju)-łące. Na hasło Uwaga! Bocian! – zatrzymują się przez chwilę w bezruchu.

 

3.Teraz proponuję zabawę przy piosence pt. „Kwiatki, bratki”

 

  • Jestem sobie ogrodniczka,

mam nasionek pół koszyczka.

Jedne gładkie, drugie w łatki,

a z tych nasion będą kwiatki.

 

Ref. Kwiatki, bratki i stokrotki

        dla  Malwinki, dla Dorotki.

        Kolorowe i pachnące,

        Malowane słońcem (2x).

 

  • Mam konewkę z dużym uchem,

co podlewa grządki suche,

Mam łopatkę oraz grabki,

bo ja dbam o swoje kwiatki.

 

Ref. Kwiatki, bratki i stokrotki…

Oto link do piosenki: youtube.com/watch:v=zhvQF/04CX8

 

4. Słuchając powyższej piosenki pomalujcie za pomocą farb plakatowych i rysunku stokrotki. (Jeśli mają Państwo możliwość drukowania, to poproście dziecko o wykonanie karty pracy „Stokrotka”)

 

Dzieci malują palcami ilustrację kwiatka "Stokrotka"

 

 

 

 

5. Pobawimy się w małych ogrodników?

 

Zaproście do założenia hodowli rodziców lub starsze rodzeństwo.

 

 

Potrzebne nam będą: ziemia, kilka małych doniczek, małą konewkę z wodą i cebulki wiosennych hiacyntów. Rodzice lub starsze rodzeństwo nazywają przygotowane rzeczy i cebulkę rośliny oraz czynności, które wykonuje –wsypuje ziemię do doniczek, wsadza cebule, lekko oklepuje ziemię, podlewa. Potem pytają, gdzie powinni położyć doniczki z cebulami hiacyntów. Jeżeli dzieci powiedzą właściwie, powinni zapytać, dlaczego akurat tam, na parapecie okna. Na koniec ustawiają doniczki na parapecie i zachęcają dzieci do obserwowania, jak rozwijają się kwiaty.

 

 

Owocnej pracy !

 

 

Źródło: Przewodnik metodyczny 3, Kolorowy Start, wyd.mac.

 

Źródło: You tube.

 

 

 

                                                                                                                                         Marta Wójtowicz

 

                                                                                                                                         Mariola Masternak

 

 

 

 

 

 

 

06. 04. 2021. katecheza

RADUJĘ SIĘ ZMARTWYCHWSTANIEM JEZUSA

Bóg nie umarł (piosenka)

https://www.youtube.com/watch?v=JAwddr6OEDQ

Wszyscy ludzie, którzy wierzą w Jezusa i kochają Go, cieszą się z Jego zmartwychwstania.

 My również cieszymy się, że Jezus powstał z martwych, dlatego dajemy temu wyraz w piosence.

 

Bóg nie umarł, Jezus żyje x3

                               (dzieci najpierw kiwają palcem, a następnie wskazują nim w górę)

Daj mu ręce swe,             (dzieci klaszczą w dłonie)

Daj mu nogi swe,              (dzieci tupią nogami)

Daj mu serce swe,            (dzieci uderzają lekko pięścią w swoje serce, naśladując jego bicie)

On zawsze z nami jest.       (dzieci radośnie podskakują

Znaki zmartwychwstałego Jezusa w kościele

Aby uczcić zmartwychwstanie Jezusa przychodzimy do kościoła na Mszę Świętą- teraz modlimy się w domu. W kościele znajdujemy wiele znaków przypominających nam o radosnym wydarzeniu, jakim było zmartwychwstanie Jezusa.

Paschał

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9d/Pascha%C5%82.JPG

Paschał jest to duża świeca, która oznacza Jezusa zmartwychwstałego. Jak światło tej świecy rozświetla  ciemność,

tak Jezus panuje nad życiem i śmiercią.

 Figura zmartwychwstałego Jezusa

 

https://christiana-dabrowscy.com/743/figura-chrystusa-zmartwychwsta%C5%82ego.jpg

Figura przedstawia Jezusa, który trzyma w ręku zwycięską czerwoną chorągiew. Oznacza to, że jest On Królem, który pokonał śmierć.

Rymowanka – naucz dziecko

Radości nadszedł czas –Jezus żyje pośród nas.

Źródło: strony internetowe: https://www.youtube.com/watch?v=JAwddr6OEDQ

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9d/Pascha%C5%82.JPG

https://christiana-dabrowscy.com/743/figura-chrystusa-zmartwychwsta%C5%82ego.jpg

 Przewodnik metodyczny: Kocham Dobrego Boga.               &n