Godło Polski umieszczone w tarczy, według wzoru i kolorystyki zgodnych z ustawą

Przedszkole Nr 1
im. Janusza Korczaka
w Bełżycach

GR.8 

 

WITAMY W ROKU SZKOLNYM 2020/2021. 

 

Serdecznie witamy Wszystkie nasze... - Przedszkole Miejskie Nr 2  "Słoneczne" w Białogardzie | Facebookilustracja pobrana z printoteka.pl

 

WSZYSTKIM DZIECIOM  ŻYCZYMY WIELU  RADOSNYCH  CHWIL

SPĘDZONYCH

W NASZYM  PRZEDSZKOLU 

DUŻO  USMIECHU,WSPANIAŁYCH ZABAW, CIEKAWYCH ZAJĘĆ.

   

RODZICOM  ŻYCZYMY,ABY  WASZE DZIECI  CODZIENNIE  ZASKAKIWAŁY  WAS

                      SWOIMI  NOWYMI  OSIĄGIĘCIAMI  I  SUKCESAMI        

 

                                                                                                                              Panie z gr.VIII                                                                  

GRUPA VIII

Wychowawcy grupy: Mariola Masternak

                                   Marta Wójtowicz

 

Pani woźna grupy: Barbara Kozieł

 

konsultacje telefoniczne: p.Mariola tel: 783509326 piątek od godz. 11.30-17.00

     p.Marta tel: 509322517 wtorek od godz.  12.00-17.00

 

 

 

 

 

opis dokumentutypdata

Program wychowania przedszkolnego - Wiesława Żaba-Żabińska, Wioletta Majewska, Renata Paździo

pdf04-10-2020[ Pobierz ]
1 162 kB

Ramowy rozkład dnia

w Przedszkolu Nr 1 im. Janusza Korczaka w Bełżycach

z oddziałami zamiejscowymi w Wierzchowiskach

w roku szkolnym 2020/21

GR VIII

 

6.00 – 8.00

Schodzenie się dzieci: gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, gry i zabawy badawcze rozwijające u dziecka zainteresowania otaczającym światem, zajęcia rozwijające muzyczne, plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, gry i zabawy wspomagające rozwój ruchowy dziecka, gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka.

 

8.00 – 13.00 REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO

 

8.00 – 8.45 (9.00)

Zabawy swobodne, zabawy przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy integracyjne; zabawy ruchowe.

Przygotowanie do śniadania (czynności samoobsługowe; czynności higieniczno-porządkowe).

8.45 (9.00)– 9.30 (9.45)

Śniadanie. Po posiłku mycie zębów, czynności samoobsługowe.

9.30 (9.45) – 13.00

 

Zajęcia kierowane prowadzone przez nauczyciela przedszkola i nauczycieli specjalistów, zabawy swobodne, praca indywidualna z dziećmi, pobyt na dworze, przygotowanie do obiadu:

Przygotowanie do II śniadania, II śniadanie

Poniedziałek: 8.00- 8.30: gimnastyka ogólnorozwojowa

8.30-9.00: j.angielski

10.30

Wtorek: 8.00-8.30: logopedia

9.30-10.00: religia

10.30

Środa:8.00-8.30: religia

10.30

Czwartek: -

10.30

Piątek: 10.00-10.30: j. angielski

10.30

13.00

Obiad, czynności obsługowe

po obiedzie - 15.10

Odpoczynek poobiedni (leżakowanie, relaksacja); czynności obsługowe; przygotowanie do podwieczorku

15.10 – 16.00

Podwieczorek, zabawy i gry stolikowe, porządkowanie sali.

 

16.00 – 17.00

Gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, gry i zabawy badawcze rozwijające u dziecka zainteresowania otaczającym światem, zajęcia rozwijające muzyczne, plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, gry i zabawy wspomagające rozwój ruchowy dziecka, gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka; pobyt w ogrodzie przedszkolnym

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ NA GRUDZIEŃ

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ

NA GRUDZIEŃ 2020 W GRUPIE VIII (DZIECI 3 - LETNIE)

 

Tematyka:

  1. Ulubione zabawki i zabawy…….…………30.11 - 04.12. 2020r.
  2. Zima biała………………..………….….....07.12 - 11.12. 2020r.
  3. Idą święta...…………...............………….14.12 - 18.12. 2020r.
  4. W świątecznym nastroju.…….…………..21.12 - 24.12. 2020r.
  5. Święta i po świętach……………………..28.12-31.12.2020r

 

Zadania:

1. Przyroda zimą:obserwowanie zmian zachodzących zimą, występujących wtedy zjawisk atmosferycznych, np. padającego deszczu, mgły, obniżającej się temperatury, skracającej się długości dnia.

2.Więzi rodzinne: kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych związanych ze świętami (np.: Bożego Narodzenia, Wielkanocy), przejmowanych od pokoleń.3. Działalność plastyczna: dostrzeganie piękna wokół siebie,

- tworzenie prac plastycznych różnymi technikami:  rozpoznawanie i nazywanie barw podstawowych (czerwona, żółta, niebieska) i wybranych barw pochodnych (zielona, pomarańczowa, fioletowa). 4. Elementy matematyki:określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, w, przed, za, obok.

Liczenie: liczenie wyodrębnianych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika,posługiwanie się, w celowo stworzonych sytuacjach, liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym.

Klasyfikowanie :porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek).

5. Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych:ściąganie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu, zakładanie ubrań, butów, korzystanie z toalety, spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.

6. Kształtowanie nawyków higienicznych i kulturalnych:poprawne umycie się, poprawne umycie zębów, właściwe zachowanie się przy stole podczas posiłków.

7. Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.8. Rozwijanie sprawności manualnej.

9. Kształtowanie gotowości do czytania i pisania.

10. Śpiewanie piosenek, prowadzenie zabaw ruchowo-rytmicznych.

 

 

 

ANDRZEJKI 2020 rok

                       

                                                                      

Zebrała się nasza gromada,

gdy już wieczór zapada.  

Chętni do zabaw w andrzejkową noc.

Bo dziś wróżb i magii moc.

 

                                                                         Tekst i fot. Marta Wójtowicz

25.11.2020r. Dzień Pluszowego Misia

 

 

Dzisiaj Dzień Pluszowego Misia,
Cieszą się wszyscy: Ola i Gabrysia.
Dzieci swoje misie przytulają,
Bo misie i dzieci bardzo się kochają.
Okrągłymi oczami misie mrugają,
Do wspólnej zabawy nas zapraszają.
Skaczmy wysoko, pokręćmy się wkoło
- niech nam dziś wszystkim będzie wesoło.

 

 

P.S. Dziękujemy Pani Ani W. z gr.X za przygotowanie i udostępnienie nam "Fotobudki z Pluszowym Misiem":)

                                                                                                     tekst i fot. Marta Wójtowicz

16.11-20.11.2020 r : Tutaj rosły paprocie.

W tym tygodniu, przedszkolaki pozostały  w pradawnej tematyce,postanowiły dowiedzieć się skąd tak naprawdę wziął się węgiel.

Na początku zajęć wysłuchaliśmy utworu H. Zdzitowieckiej pt. „O czym szeptały iskierki?”. Dzieci rozmawiały na temat usłyszanego utworu, a następnie wykorzystując historyjkę obrazkową pt. „Jak powstał węgiel” utrwaliliśmy sobie dzisiejsze wiadomości. Następnie na podstawie obrazków wyświetlanych na tablicy interaktywnej dowiedzieliśmy się, co takiego otrzymujemy z węgla. Maluszki wzięły także udział w zabawach badawczych. Dzieci oglądały różne odmiany węgla: kamiennego, węgiel leczniczy, do rysowania. Przedszkolaki oglądały, dotykały eksponaty, określały ich cechy zewnętrzne, wrzucały eksponaty do wody i określały ich zachowanie (rozpuszczanie, tonięcie itp.). Próbowaliśmy rysować kawałkami węgla na kartce, określaliśmy podobieństwa i różnice oraz wskazywaliśmy węgiel do opału. Dzieci obejrzały także wnętrze kotłowni naszego przedszkola, w którym węgiel wykorzystuje się do ogrzania budynku.

Jako pracę plastyczną wykonaliśmy  dinozaury z dłoni maczanych w zielonej farbie.

 

 

 

 foto i tekst Mariola Masternak.

12-13.11.2020 r: Dbamy ozdrowie.

Dni, w których zajmowaliśmy się dbaniem o zdrowie, pozwoliło na wdrażanie dzieci do sprawnego i prawidłowego wykonywania podstawowych czynności higienicznych. Zwracaliśmy uwagę  na konieczność jak najczęstszego korzystania ze środków higienicznych. 

Poznaliśmy podstawowe przedmioty potrzebne do dbania o czystość i zdrowie.

        

 

foto i tekst Mariola Masternak. 

9-10.11.2020r.Obchody Narodowego Święta Niepodległości

 

"Mały Polak - Wielkie Serce"

 

 

Dzisiaj obchodziliśmy Narodowe Święto Niepodległości. Dzieci zaprezentowały się w odświętnych strojach i przy właściwej postawie ciała "na baczność!" pięknie zaśpiewały Hymn Narodowy "Mazurek Dąbrowskiego".

 

  

                                                     Tekst i fot. Marta Wójtowicz

02-06.112020r Pada deszcz - dbamy o zdrowie jesienią.

 

W tym tygodniu dzieci rozwiązywały zagadki dotyczące deszczu.Porównywały  liczebność zbiorów i stosowały  określenia : jest mniej, jest więcej, jest równo.Uczestniczyły w doświadczeniu jak powstaje deszcz?.

Dzieci brały udział  w zabawie „Gdzie są kropelki ?”  odnajdywały papierowe krople deszczu ukryte w różnych częściach sali, tworzyły zbiory wg koloru i określały , których kropel jest mniej, więcej, równo. Wykonywały różne prace plastyczne o tematyce zmian zachodzacych w przyrodzie .

 

foto i tekst Mariola Masternak

                                                      A tak oto powstawały nasze kolorowe parasole:-)

                                               

                                                                                                                 Fot. Marta Wójtowicz

 

 

 

 

 

Zadania dydaktyczno-wychowawcze na listopad 2020r.w gr.VIII (dzieci 3-letnie)

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ NA LISTOPAD 2020 ROK W GRUPIE VIII (DZIECI 3 –LETNIE)

Tematyka:

 

 

1. Pada deszcz …….……………………………………….02.11 - 06.11

2. Dbamy o zdrowie…………………………...……..........09.11 – 13.11

3. Tutaj rosły paprocie…………………………………….16.11 - 20.11

4. Urządzenia elektryczne…………………………….........23.11 - 27.11

 

 

Realizacja podstawy programowej:

  1. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.

  2. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.

  3. Społeczny obszar rozwoju dziecka.

  4. Poznawczy obszar rozwoju dziecka.

 

 

Zadania:

 

  1. Obserwowanie zmian zachodzących późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych (padającego deszczu, mgły, obniżającej się temperatury, skracającej się długości dnia).

  2. Zdrowa żywność. Dbanie o nasze zdrowie poprzez spożywanie zdrowej żywności: warzyw, owoców, mięsa, nabiału. Dbamy o zdrowie poprzez czyste ręce: częste mycie rąk.

  3. Jurajski świat. Poznawanie historii powstawania węgla kamiennego, miejsca pracy górników. Oglądanie figurek dinozaurów, poznawanie czynności wykonywanych przez dinozaury (np. chodzenie, ryczenie, jedzenie…)

  4. Domowe urządzenia elektryczne. Poznawanie urządzeń gospodarstwa domowego. Dostrzeganie roli urządzeń gospodarstwa domowego w ułatwianiu pracy ludziom. Poznawanie zasad działania wybranych urządzeń, np.: odkurzacza, miksera, lodówki, zasad bezpiecznego korzystania z nich.

  5. Rozwijanie poczucia przynależności narodowej: stosowanie zwrotów: Jestem Polakiem. Mieszkam w Polsce. Mówię po polsku. Podawanie nazwy naszego kraju, symboli narodowych: flagi, godła, hymnu. Oglądanie zdjęć, ilustracji, słuchanie wierszy, opowiadań; odwoływanie się do własnych obserwacji w celu zwrócenia uwagi na piękni naszego kraju – obchody Narodowego Święta Niepodległości.

  6. Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji:

    1. stosowanie form grzecznościowych względem siebie.

  7. Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych: ściąganie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu, zakładanie ubrań, butów, korzystanie z toalety, spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.

  8. Kształtowanie nawyków higienicznych i kulturalnych: poprawne umycie się, właściwe zachowanie się przy stole podczas posiłków.

  9. Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.

  10. Kształtowanie gotowości do czytania i pisania.

  11. Śpiewanie piosenek, prowadzenie zabaw ruchowo-rytmicznych.                                                               

Przygoda rodzinki 30.10.2020r.

                  Serdecznie witam Dzieci i Rodziców z gr.VIII !

Dzisiaj spotykamy się w innej formie niż zwykle, ale mimo to zachęcam wszystkie dzieci i rodziców do wspólnej zabawy:-)

 

 

Drogie dzieci na powitanie zróbmy sobie rozgrzewkę przy rymowance "Gimnastyka".

Gimnastyka to podstawa,

    to dla dzieci ważna sprawa,

        ręce w górę, w przód i w bok.

            Skłon do przodu, przysiad, skok.

                    Zabawa integracyjna "Dzieci - rodzice". 

                         Dzieci i rodzice tańczą przy akompaniamencie muzyki.

                    Na przerwę w muzyce i hasło "pary" dzieci i rodzice dobierają się w pary i witają się ze sobą, np.rękami, nosami, czubkami butów, łokciami, policzkami.

 

- Zadanie dla rodziców:  rodzice przygotujcie swoim dzieciom kartkę papieru A4, farby plakatowe.

 

-Zadanie dla dzieci:  kochane dzieci namoczcie swoją dłoń w farbie dowolnego koloru, przyłóżcie ją do    kartki papieru i w ten sposób powstanie wasze odbicie dłoni. Następnie odznaczcie na każdym paluszku członków swojej rodziny.

 

Życzę przyjemnej zabawy i do miłego zobaczenia:-)

                                                                                                      Marta Wójtowicz

 

 

Nasze wspólne jesienne zabawy w dniach 19.10 -23.10.

W tym tygodniu poznawaliśmy zwierzęta jesienią (jeż, wiewiórka, bocian, niedźwiedź). Najbardziej podobała nam się zabawa "Stary niedźwiedź". Budowaliśmy  z klocków domki dla zwierząt, przyklejaliśmy wydzieraną gazetę na obrazek jeża i w taki oto sposób powstał nam piękny kolczatek. Było wesoło i kolorowo.

 

                                                    

                                                                                           fot. Marta Wójtowicz

12.10-16.10.2020r JESIEŃ W OGRODZIE WARZYWNYM

Kolejne jesienne  dni:  poznajemy bliżej dary jesieni  zbierane z naszych pól i ogrodów.

Rozpoznajemy i nazywamy różne warzywa i jarzyny.Podczas zajęć rozwiązywaliśmy jarzynowe zagadki, układaliśmy koszyk z warzywami, zastanawialiśmy się, rozmawialiśmy jakie dania możemy zrobić z warzyw. Ponadto bawiliśmy się z naszymi papierowymi kukiełkami. Urządziliśmy sobie w rytmach muzyki "Jarzynową paradę", gotowaliśmy "Zupę jarzynową", poznaliśmy nowe zabawy logorytmiczne, a wszystko to w jarzynowej oprawie. Nasze przedszkolaki dobrze wiedzą, że "Owoce i jarzyny, to są zdrowe witaminy"- nie zabrakło również zabaw ruchowych.

Zobaczcie sami, jak miło można spędzać czas w naszym przedszkolu.

.fot. i tekst.Mariola Masternak

 

 

Jesień w sadzie 05.10-10.2020 r

08.10.2020r:Szaszłyki owocowe - wykonanie szaszłyków z owoców (jabłko, gruszka, śliwka). Rozwijanie sprawności rąk i koordynacji wzrokowo-ruchowej. Degustacja własnoręcznie przygotowanych szaszłyków.

 

 

07.10.2020r: Jabłka-gruszki-śliwki – zabawa dydaktyczna. Kształtowanie umiejętności sortowania w oparciu o jedną cechę oraz liczenia w zakresie dostępnym dziecku. Co to za owoc? - zagadki dotykowe. Rozwijanie zmysłów: dotyku i węchu.

 06.10.2020r : (Dbamy o zdrowie) zestaw zabaw i ćwiczeń ruchowych z wykorzystaniem hula-hop i woreczków.

  

 

05.10.2020r : Jabłka,gruszki,śliwki: Co rośnie w sadzie? - rozmowa na podstawie naturalnych okazów owoców. Wielozmysłowe poznawanie owoców: jabłka, gruszki, śliwki - zwrócenie uwagi na kolorystykę, fakturę, wielkość.

  

Jesień w lesie ( uroczystości w grupie)28.09-02.10.2020 r

02.10.2020r obchodziliśmy w naszym przedszkolu ,,Światowy Dzień Uśmiechu''.

Była to dobra okazja, by porozmawiać o naszych emocjach, głównie smutku i radości, których na co dzień doświadczamy. 

Wszystkim przedszkolakom, rodzicom i pracownikom przedszkola życzymy, aby uśmiech gościł na ich twarzach zawsze, nie tylko od święta.

 

30.09.2020r W tym dniu w naszym przedszkolu  świętowaliśmy ,,Dzień chłopaka''.

Życzymy Wam chłopcy wszystkiego najlepszego,

Humoru radosnego

I aby codziennie spotkało Was coś magicznego.

 

                                                         :życzą dziewczynki  oraz Panie z grupy.

foto i tekst .Mariola Masternak

 

 28.09.2020 r ,, Jesień w lesie''  W tym dniu wybraliśmy się na wycieczkę po lesie. 

Dzieci miło spędziły czas na świeżym powietrzu, w otoczeniu pięknej i malowniczej przyrody.

Przechadzaliśmy się po lesie obserwując naturalny ekosystem świata roślin i zwierząt. Poznawaliśmy przyrodę patrząc, słuchając i dotykając. Dzieci oglądały różne okazy przyrodnicze (liście, mrowisko, korę drzew, rośliny i owady). Każdy starał się usłyszeć i zapamiętać jak najwięcej leśnych odgłosów. Była to dobra okazja do rozbudzenia zainteresowań otaczającą przyrodą, wzbogacenia wiedzy oraz kształtowania postaw proekologicznych u tak małych dzieci.  

fot.M.Masternak                                  

Plan pracy na pazdziernik.

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ

NA PAŹDZIERNIK 2020 ROK W GRUPIE VIII (DZIECI 3-LETNIE)

 

Tematyka:

  1. Jesień w lesie .…….……………........ 28.09 - 02.10.2020

  2. Jesień w sadzie ……………….….….. 05 - 09.10.2020

  3. Jesień w ogrodzie warzywnym …....…12 - 16.10.2020

  4. Zwierzęta jesienią ……………..…..... 19 - 23.10.2020

  5. Moja rodzina ……………………...… 26 – 30.10.2020

 

Realizacja podstawy programowej:

  1. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.

  2. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.

  3. Społeczny obszar rozwoju dziecka.

  4. Poznawczy obszar rozwoju dziecka.

 

Zadania:

  1. Poznajemy przyrodęJesień– obserwowanie środowiska przyrodniczego, zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę; zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie; oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu, zbieranie owoców drzew, wzbogacenie nimi kącika przyrody.

  2. Rozpoznawanie wybranych owoców po wyglądzie, kształcie, smaku poznawanie wybranych owoców egzotycznych. Rozpoznawanie drzew owocowych po owocach, wyjaśnienie znaczenia sad.

  3. Rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw; rozróżnianie ich za pomocą wzroku, dotyku, smaku, zapachu.

  4. Poznajemy przyrodę. Jesień – pokazywanie na wybranych przykładach (np. jeża, wiewiórki, bociana, niedźwiedzia), jak zwierzęta przygotowują się do nadchodzącej zimy (odlatują do Afryki, gromadzą zapasy, zasypiają); zwrócenie uwagi na zmiany zachodzące w wyglądzie zwierząt, np. zmiana ubarwienia, gęstnienie futra, piór.

  5. Organizowanie świąt o charakterze rodzinnym – uroczystość z okazji Dnia Chłopaka.

  6. Nasze rodziny – Podawanie informacji nt. swojej rodziny: jak mają na imię mama, tata, brat, siostra; pełnienie ról społecznych (członkowie rodziny), np. w toku zabaw tematycznych; dzielenie się informacjami nt. ważnych wydarzeń w życiu rodziny.

  7. Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie – poznawanie imion i nazwisk dzieci z grupy, przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie
    w grupie.

  8. Komunikowanie się w grupie – mówienie o swoich potrzebach, odpowiadanie na pytania.

  9. Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji - stosowanie form grzecznościowych względem siebie.

  10. Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych − ściąganie ubrań i butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu, zakładanie ubrań i butów, korzystanie z toalety, spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.

  11. Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.

  12. Śpiewanie piosenek, prowadzenie zabaw ruchowo-rytmicznych.

 

 

 

25.09.2020 r ,,Szukam grzybka muchomorka''

W dniu dzisiejszym dzieci wysłuchały wiersza pt.,,,,Muchomor” D. Gellnerowej , po czym odpowiedziały na pytania: 

- o jakim grzybku był wiersz?(muchomorze)

- co robił muchomor?(tańczył)

-co zgubił muchomor?(białe kropki z kapelusza)

Na końiec zajęc dzieci wykonały prace plasrtyczną,, Muchomorek''

      

 

tekst i fot.Mariola Masternak

24.09.2020 r PASOWANIE NA PRZEDSZKOLAKA

„Pasowanie na przedszkolaka" to pierwsza wyjątkowa uroczystość w życiu dzieci, które we wrześniu tego roku po raz pierwszy rozpoczęły swoją przygodę z przedszkolem. Dla najmłodszych było to ogromne przeżycie, ale trzymały się bardzo dzielnie.

Pani Dyrektor za pomocą „czarodziejskiego ołówka" i „wystrzałowego confetti" dokonała uroczystego „Aktu pasowania".

Nie zabrakło życzeń i słodkich upominków  dla każdego przedszkolaka. 

Na pewno był to niezapomniany dzień, pełen emocji i miłych wrażeń .

Wszystkim rodzicom dziękujemy za przepiękne stroje dla naszych przedszkolaków.

 

fot.Mariola Masternak

Po pasowaniu jesteście już prawdziwymi przedszkolakami. Z tej okazji życzymy Wam wielu radośnie spędzonych dni w przedszkolu. Byście poprzez wspólną naukę i zabawę poszerzyły swoje wiadomosci i umiejetności.

                                                                    Panie z gr.VIII

Nasza grupa- tydzień drugi 07-11.09.2020r.

     

 

Tak ćwiczyliśmy nasze paluszki,było wesoło i kolorowo!                                     

                                                                                                  Zdj.Marta Wójtowicz

Plan pracy na wrzesień

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ

NA WRZESIEŃ 2020 ROK W GRUPIE VIII (DZIECI 3-LETNIE)

 

Tematyka:

  1. Pierwszy raz w przedszkolu………………...............01.09. - 04.09. 2020r.

  2. Jestem przedszkolakiem….................................07.09. - 11.09.2020 r.

  3. Moja droga do przedszkola ...............................14.09. - 18.09. 2020r.

  4. Idzie jesień… przez las, park…………………...........21.09. - 25.09. 2020 r.

 

Zadania:

            1.Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie:

  • poznawanie imion i nazwisk dzieci z grupy

  • przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.                                                2.Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji

  • stosowanie form grzecznościowych względem siebie.                                                                                            3.Rozwijanie umiejętności komunikowania się w grupie:

      - mówienie o swoich potrzebach;

  • odpowiadanie na pytania.                                                                                                                                4.Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych:

  • ściąganie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu

  • zakładanie ubrań, butów

  • korzystanie z toalety

  • spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.                                                                     5.Rozwijanie zainteresowań techniką:

  • poznawanie wybranych środków transportu: lądowego, wodnego, powietrznego;

  • poznawanie znaczenia pasów, sygnalizacji świetlnej.                                                                                       6.Uświadomienie niebezpieczeństw wynikających z nieprzestrzegania zakazów:

  • Poznanie sytuacji zagrażających zdrowiu,

  • Uwrażliwienie dzieci na niebezpieczeństwo zabaw w pobliżu jezdni i ulic.                                                         7.Zainteresowanie dzieci zjawiskami przyrodniczymi:

  • obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany jakie zachodzą w przyrodzie

  • oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu

  • zbieranie owoców drzew, wzbogacanie nimi kącika przyrody.                                                                                 8.Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.                                                                                                     9.Kształtowanie gotowości do czytania i pisania.                                                                                                 10.Śpiewanie piosenek, prowadzenie zabaw ruchowo-rytmicznych.

 

Witamy w przedszkolu

Nowy rok szkolny 2020/2021:) 

 

                                                        Serdecznie witamy,dzieci i rodziców z grupy VIII    

 

   Za nami pierwszy wspólny tydzień,tydzień pełen wrażeń, łez, wspólnych zabaw z nowo poznanymi kolegami i koleżankami.

 

        

 

                                         Niech to będzie rok pełen przygód, wrażeń i radośnie spędzonego czasu w przedszkolu:)

 

                                                                           Panie z grupy: Mariola Masternak

                                                                                                Marta Wójtowicz

                                                                                                Barbara Kozieł

                                                                                                                                     Zdj. Marta Wójtowicz 

[ Cookies - info ]Oprogramowanie CMS: DragoN-NogarD © ( www: http://nogard.pl )