Godło Polski umieszczone w tarczy, według wzoru i kolorystyki zgodnych z ustawą

Przedszkole Nr 1
im. Janusza Korczaka
w Bełżycach

Grupa VIII

ZAPRASZAMY NA KONSULTACJE:

  • Bożena Dziewicka – wtorek godz. 16.00 - 16.30
  • Beata Badowska – czwartek godz. 16.00 – 16.30

 

Ramowy rozkład dnia

w Przedszkolu Nr 1 im. Janusza Korczaka w Bełżycach

w roku szkolnym 2019/20

 

Grupa VIII (dzieci 5-letnie)  7.00 – 16.00

 

7.00 – 8.00

Schodzenie się dzieci: gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, gry i zabawy badawcze rozwijające u dziecka zainteresowania otaczającym światem, zajęcia rozwijające muzyczne, plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, gry i zabawy wspomagające rozwój ruchowy dziecka,  gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka.

 

8.00 – 13.00                REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO

 

8.00 – 8.45

Zabawy swobodne, zabawy przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy integracyjne; zabawy ruchowe.

Przygotowanie do śniadania (czynności samoobsługowe; czynności  higieniczno-porządkowe).

8.45 – 9.30

Śniadanie. Po posiłku mycie zębów, czynności samoobsługowe.

9.30 – 13.00

 

Zajęcia kierowane prowadzone przez nauczyciela przedszkola i nauczycieli specjalistów, zabawy swobodne, praca indywidualna z dziećmi, w tym pomoc psychologiczno-pedagogiczna, pobyt na dworze, przygotowanie do obiadu.

Przygotowanie do II śniadania, II śniadanie

Poniedziałek:

  • religia – 8.00-8.30
  • rytmika – 9.30-10.00

 

Wtorek:

  • język angielski – 11.00-11.30

 

Środa:

  • rytmika – 12.00-12.30
  • zajęcia ruchowe – 12.30-13.00

 

Czwartek:

  • język angielski – 9.00-9.30
  • zajęcia logopedyczne – 10.30-11.00

 

Piątek:

  • religia – 8.00-8.30

 

13.00 – 13.30

Obiad, czynności samoobsługowe.

po obiedzie - 15.10

Odpoczynek poobiedni (zabawy relaksacyjne, czytanie literatury dziecięcej); gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka; gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka; gry i zabawy badawcze rozwijające u dziecka zainteresowania otaczającym światem; zajęcia rozwijające plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci; gry i zabawy ruchowe; praca indywidualna; pobyt w ogrodzie przedszkolnym; przygotowanie do podwieczorku.

15.10 – 16.00

Podwieczorek, porządkowanie sali.

Program edukacji przedszkolnej "Nasze przedszkole"
opis dokumentutypdata

Program edukacji przedszkolnej "Nasze przedszkole" Małgorzata Kwaśniewska, Wiesława Żaba-Żabińska

pdf11-09-2019[ Pobierz ]
5 118 kB
Konsultacje z Rodzicami

Drodzy Rodzice!

 

Uprzejmie informujemy, że od 25 marca 2020 roku

konsultacje z wychowawcami grupy VIII

są możliwe przez kontakt mailowy i komunikator w dzienniku elektronicznym.

 

Dane kontaktowe umieszczone w komunikatorze dziennika elektronicznego. 

 

Pozdrawiamy serdecznie :-) ;-)

 

Bożena Dziewicka

Beata Badowska

03.04.2020. katecheza

Szczęść Boże!

Niedziela Palmowa – Pan Jezus wjeżdża do Jerozolimy

 

„Hosanna! Błogosławiony Ten, który przychodzi w imię Pańskie” (Mk 11,9)

 

Rodzicu przeczytaj dziecku opowiadanie

Przed wielu laty w pewnym zamku życie płynęło wspaniale. Pewnego dnia król zamku powiedział: – Nadszedł czas, by zorganizować piękną uroczystość. Zaprosimy wszystkich królów, królewny i wszystkich rycerzy, których znamy. Jak powiedział, tak uczynił. Wysłał do wszystkich znajomych posłańców z zaproszeniem, w którym napisano: „Wszystkich królów, królowe, księżniczki i królewiczów oraz rycerzy zapraszamy na zamek, aby wspólnie uczestniczy-li we wspólnej zabawie. Król byłby rad, gdyby wszyscy goście mieli na sobie najcenniejsze szaty i najwspanialsze klejnoty”. Wszyscy rzeczywiście ubrali się w szaty najpiękniejsze i mieli na sobie korony, pierścienie i naszyjniki. Do zamku przybyli w kryształowych karetach. Po wspaniałej uczcie wrócili do swoich domów. Przez długie lata wszyscy opowiadali o niezwykłym spotkaniu i o bogactwie, które królowie pokazali.

Zapytaj

– Kogo król zaprosił na uroczystość?

– O co król poprosił królów, królowe, księżniczki i królewiczów?

– O czym długo opowiadano?

Wyjaśnij

Pan Jezus również jest królem, ale zupełnie innym, niż ci królowie, o których słyszeliśmy w opowiadaniu. Nie posiadał bogactwa, pięknych szat, klejnotów, ani kryształowej karety. Jest królem ludzkich serc i pragnie, aby wszyscy byli dla siebie dobrzy i wzajemnie się kochali. Żyjąc tu na ziemi, nie wymagał, aby Mu ludzie służyli, lecz to On służył innym – pomagał, uzdrawiał, pocieszał, nawoływał wszystkich do miłości. Ludziom podobała się Jego postawa, dlatego też, kiedy przybywał do jakiejś miejscowości wszyscy bardzo się cieszyli i witali Go radośnie. Niezwykłe powitanie przygotowali Mu mieszkańcy Jerozolimy.

Ludzie, witając Pana Jezusa, pragnęli oddać Mu hołd jak Królowi. Pan Jezus, wjeżdżając na osiołku, chciał pokazać, że jest królem cichym, skromnym i niosącym pokój. Podobnie, jak mieszkańcy Jerozolimy i my oddamy cześć Panu Jezusowi.

 

Wspólna recytacja wiersza - modlitwy.

Hosanna, Hosanna, Jezu nasz i Panie.

Niech Twa cześć i chwała nigdy nie ustanie.

Przyjmij nasze palmy i serca dziecięce.

Chcemy Twoją chwałę śpiewać coraz więcej.

 

POBIERZ I WYDRUKUJ

Nadchodząca Niedziela Palmowa rozpoczyna Wielki Tydzień. Wykonaj wraz z dzieckiem  pracę z gotowych materiałów.

http://www.paperloving.com/wp-content/uploads/2015/03/palm-sunday-paper-craft.pdf

 

„Radość tchnij w serce me”(posłuchaj, zaśpiewajcie razem)

https://www.youtube.com/watch?v=OIoQ-1ol9dQ&list=RDOIoQ-1ol9dQ&index=2

https://www.youtube.com/watch?v=gXeFfdTCCZg

 

Radość tchnij w serce me, bym Cię chwalił.

Radość tchnij, proszę, w serce me.

Radość tchnij w serce me, bym Cię chwalił,

bym Cię zawsze chwalił, Panie mój.

 

Ref. Śpiewaj hosanna, śpiewaj hosanna!

Śpiewaj Panu, który Królem jest!

Śpiewaj hosanna, śpiewaj hosanna!

Śpiewaj Panu cały dzień.

                                                               Szczęść Boże, pozdrawiam, całuski     Bożena Dziewicka

Prima aprilisowy rysunek - 02.04.2020

Tak prezentują się śmieszne, prima aprilisowe rysunki wykonane przez dziewczynki:

 

  • Anielkę 

 

lightbox lightbox lightbox

 

  • Polę ("Książęcy żółw na deskorolce")                                 

 

lightbox 

 

  • Kaję

 

 lightbox

 

Brawa dla naszych Artystek ;-) ;-) ;-)

 

Serdecznie dziękujemy Rodzicom za przesłane zdjęcia.

Pozdrawiamy!!!!

 

Beata Badowska

Bożena Dziewicka

02. 04. 2020. Wiosenne powroty ptaków

Witam serdecznie. Dziś proponuję - Wiosenne powroty ptaków.  

 

Opowieść ruchowa przy muzyce – Wiosna

Rodzic czyta tekst przy muzyce. (dowolna muzyka instrumentalna z płytoteki domowej)

Dziecko stara się obrazować tekst ruchem.

 

Wiosna wychodzi na spacer.                                                    

Dz.  kładzie ręce na biodrach i  maszeruje.

Kiedy dotyka ziemi, topnieje śnieg i pojawiają się kwiaty.

Dz. Wykonuje przysiady dotykając dłońmi dywanu.

Trochę się zmęczyła. Przysiadła na starym pniu drzewa i postanowiła odpocząć.

Dz. Przechodzi do leżenia na plecach.

Głęboko oddycha, wciągając pachnące świeżą ziemią powietrze.

Dz. Wciąga powietrze nosem, a wypuszcza ustami.

- Jak przyjemnie. Szkoda, że muszę iść dalej. Zobaczę co słychać w sadzie.

Dz. Wyciąga się na plecach, unosi ręce w górę, rozkłada na boki.

Wyczaruję liście na drzewach i zaproszę ptaki. Niech wypełniają swym śpiewem okolicę.

Dz. Wykonuje podskoki, obroty, unosi ręce do góry.

Muszę przeskoczyć strumyk, nie mocząc sukni. Dz. Wykonuje poskoki obunóż w przód,

Teraz posłucham jeszcze śpiewu ptaków.

Dz. Wykonuje mały rozkrok i wykonuje skręty tułowia raz w prawa a raz w lewą stronę.

Pora wrócić do domu. Zanim to zrobię porozmawiam z drzewami.

Dz. Stoi, kołysze rękami w dowolnych kierunkach i naśladuje szum drzew z różnym natężeniem głosowym.

 

Proszę o obejrzenie filmików:  Ptaki wiosną – rozbudzanie zainteresowań światem przyrody.

https://www.youtube.com/watch?v=l5c4hxgdaB4

Ptaki wracają. Idzie wiosna?

https://www.youtube.com/watch?v=8fDZcbOXvkg

 

Drodzy rodzice, pokażcie dzieciom obrazki ptaków, następnie przeczytajcie zagadki. Po rozwiązaniu zagadki dzieci wskazują zdjęcie odpowiedniego ptaka.

 

        

https://d-art.ppstatic.pl/kadry/k/r/1/1e/95/55ada5017f921_o_medium.jpg

https://i.ytimg.com/vi/cWMmzFO7Lhc/hqdefault.jpg

https://www.tapeciarnia.pl/tapety/normalne/181494_kukulka_galazka.jpg

https://dinoanimals.pl/blogi/silencenature/wp-content/uploads/sites/15/2017/06/Skowronek_zwyczajny-8.jpg

 

Pióra biało-czarne,

buciki czerwone;

uciekają przed nim żabki,

bardzo przestraszone.                 (bocian)  

Wiosną do nas przyleciała

ta ptaszyna czarna, mała.

Murować się nie uczyła,

ale gniazdko ulepiła.               (jaskółka)

Już po lesie kuka,

gniazdka sobie szuka.

Jak znajdzie, podrzuca jaja,

niech inni je wygrzewają.       (kukułka)

Śpiewa wysoko

piosenki do słonka,

głos ma podobny

do drżenia dzwonka.              (skowronek)

 

Źródła: strony internetowe

Nowe przygody Olka i Ady cz. 4                                                      

                                                                                                                Pozdrawiam                        Bożena Dziewicka

Wiosna i Prima aprilis - 01.04.2020

Witam serdecznie

 

Zabawy przy piosence "Maszeruje wiosna" K. Bożek-Gowik.

Doskonalenie płynnego poruszania się przy muzyce.

https://www.youtube.com/watch?v=LFPthrmErcY

 

Dziecko porusza się po pokoju zachowując poczucie rytmu, ilustruje ruchem tekst piosenki, może śpiewać wraz z rodzicem.

 

1. Tam daleko gdzie wysoka sosna
maszeruje drogą mała wiosna.
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.

Ref. Maszeruje wiosna a ptaki wokoło
lecą i świergocą głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat,
gdy go w górę wznosi zielenieje świat !

2. Nosi wiosna dżinsową kurteczkę, na ramieniu
małą torebeczkę. Chętnie żuje gumę i robi
balony a z nich każdy jest zielony.

Ref. Maszeruje wiosna a ptaki wokoło...


3. Wiosno, wiosno nie zapomnij o nas
każda trawka chce być już zielona.
gdybyś zapomniała inną drogą poszła
zima by została mroźna.

Ref. Maszeruje wiosna a ptaki wokoło... .

 

Zapraszam Was, drogie przedszkolaki, do utrwalenia nazw ptaków. Wskażcie na obrazku: słowika, wróbla, jaskółkę i bociana – podzielcie ich nazwy na sylaby.  Pokolorujcie rysunki ptaków  (zadanie pochodzi z książki str. 65) .

Link do KART PRACY: 

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-3.pdf (strony można drukować pojedynczo)

 

Źródło: Nowe Przygody Olka i Ady( przewodnik, karty pracy)

strony internetowe

 

                                                                   Pozdrawiam                                         Bożena Dziewicka

 

 

Na powitanie wszyscy razem

Hip, hip, hura! Hip, hip, hura! 

Hip, hip, hura!

Z całego serca pełnym gazem.

Witamy Was, witamy Was,

witamy Was ;-)

 

  • Zagadka (na rozgrzewkę):

 

Mogą to robić chłopcy i dziewczynki,
dorośli też to robią czasami.

Robimy to zwykle wtedy,
gdy dobry humor mamy.
Gdy ktoś powie coś śmiesznego,
k
iedy zdarzy się coś miłego.
A każdy wam powie,
Że on to – zdrowie.         
(śmiech)

 

  • Co to jest Prima aprilis? - rozmowa z dzieckiem. 

 

Prima aprilis (z łac.prima (dies) Aprilis oznacza dosłownie pierwszy (dzień) kwietnia), dzień żartów obyczaj obchodzony pierwszego dnia kwietnia w wielu krajach świata. Polega on na robieniu żartów, celowym wprowadzaniu w błąd, nabierania kogoś, konkurowaniu w próbach sprawienia, by inni uwierzyli w coś nieprawdziwego. Tego dnia w wielu mediach pojawiają się różne żartobliwe informacje. Pochodzenie tego zwyczaju nie jest dokładnie wyjaśnione. 

Źródło: Wikipedia

 

  • Prima aprilisowy rysunek – zabawa plastyczna.

 

Dziecko z pomocą mamy/taty/starszego rodzeństwa drukuje wybrany przez siebie rysunek (hipopotama lub żółwia) - załączniki. Dorysowuje takie elementy, aby powstał śmieszny rysunek, np. okulary, buty, ubranie, śmieszną fryzurę, wielkie uszy lub ogon itp. I oczywiście koloruje - też jakoś śmiesznie ;-)))).

 

Śmiejmy się dzisiaj ;-)))))))))))))))))))))))))))))

 

Do jutra, kochane przedszkolaki!

Beata Badowska

opis dokumentutypdata

śmieszny hipopotam

pdf01-04-2020[ Pobierz ]
43 kB

śmieszny żółw

odt01-04-2020[ Pobierz ]
202 kB
Rytmika z rodzicem.

Witam Państwa bardzo serdecznie . Dzisiaj proponuję abyśmy pobawili się z dzieciakami zabawą ludową pt.,, Wieziemy tu kogucika". podaję tekst przyśpiewki:

 

Wieziemy tu kogucika
dajcie jajek do koszyka
dajcie aby choć ze cztery
a do tego ze trzy sery
dla kogucika!
Kukuryku!

Oj, zieleni się, zieleni
młoda trawka tuż przy ziemi
kukuryku, kukuryku
już i pełno jest w koszyku
dla kogucika!
Kukuryku!

Do was tutaj wstępujemy
zdrowia, szczęścia winszujemy
dajcie też co macie dodać
zdrowia, szczęścia nie żałować
dla kogucika!
Kukuryku!

 

Zabawę możemy obejrzeć na YouTube , wystarczy wpisać ,, Wieziemy tu kogucika".

 

Życzę miłej zabawy. Pozdrawiam serdecznie .

                         Urszula Wnuk

Gimnastyka!

Gimnastyka z gazetą

 

1. Stanie w rozkroku, trzymanie oburącz złożonej gazety – w skłonie w przód wymachy

gazetą w tył i w przód. Po kilku ruchach wyprost i potrząsanie gazetą w górze.

2. Klęk podparty, dłonie na gazecie, skierowane palcami do wewnątrz – przy zgiętych 
w łokciach rękach opad tułowia w przód, dotknięcie gazety brodą i powrót do pozycji wyjściowej. Powtórzone ostatni raz ćwiczenie pozwoli przejść do leżenia przodem za przesuwaną gazetą.

3. W leżeniu przodem unieść gazetę trzymaną za końce oburącz (ręce zgięte w łokciach skierowane w bok), dmuchać na gazetę wprowadzając ją w ruch.

4. Usiąść na złożonej gazecie, odepchnąć się piętami i rękami, zakręcić wkoło („karuzela”), a następnie odpychając się rękami z boku, a piętami z przodu wszyscy poruszają się  w dowolnych kierunkach (powtarzamy ćwiczenie łącznie 3 – 4 razy – „karuzelę” i poślizg).

5. Położyć gazetę na podłodze, zwinąć ją po przekątnej w rulon i przeskakiwać przez nią bokiem z jednej strony na drugą, od jednego do drugiego końca.

6. W staniu, rulonik trzymany za końce z przodu – przełożyć nogę przez rulonik, wytrzymać stanie jednonóż wykonując dowolne ruchy wzniesioną nogą, a następnie tą samą drogą przejść do pozycji wyjściowej (ćwiczenie wykonywać prawą i lewą nogą na zmianę).

 

 

                                                                                                                                                                 Justyna Giza

31. 03. 2020.

Temat dnia: Zadania o ptakach

 

     Zabawa twórcza: Ptaki z figur.

 

     Proszę przygotować dzieciakom kilkanaście kół o różnej wielkości i w różnym kolorze.

     Dzieci układają z kół wymyślone przez siebie ptaki.

     Inspiracją mogą być obrazki.

 

         

          https://i.pinimg.com/originals/25/b1/1c/25b11cb5849eced8d725ffe5886914d9.jpg

          https://i.pinimg.com/474x/13/ff/0b/13ff0b568df436dcd0f11ae23f5b5e5a.jpg

          https://i.pinimg.com/736x/13/14/38/1314380f723cd08fb98159e1f8134931.jpg

 

     Zabawa matematyczna: Ptaki.   Dziecko może mieć dowolne liczmany( patyczki, klocki, własne palce, kredki itp).

     Rozwiązuje  zadania podane przez dorosłego doskonalące przeliczanie

     w zakresie 10. ( dokładanie i odejmowanie elementów, dowolna liczba zadań)

     - Na drzewie siedziało 6 wróbli (dziecko układa 6 np. patyczków). Potem przyleciały jeszcze 2

      ( dziecko dokłada jeszcze 2 patyczki).  Ile wróbli siedzi na drzewie. ( dziecko przelicza i podaje liczbę).

     - Na drzewie siedziało 8 gołębi. Przejeżdżający samochód wystraszył je i odleciały wszystkie. Ile gołębi pozostało na drzewie.

     Podobne zadania może wymyślać rodzic. (Dziecko dla rodzica też potrafi – proszę sprawdzić).

 

     Zabawy ruchowe: Skoki mniejsze i większe

  • Skoki przez drabinkę - Wykonaj drabinkę, np. z gazety. Wystarczy pociąć ją na 5-centymetrowe paski, które ułożycie na ziemi na wzór drabinki. Zadanie dziecka polega na sprawnym przeskakiwaniu kolejnych szczebelków.
  • Skoki przez linkę - To ćwiczenie bardzo pomaga w ćwiczeniu równowagi. Do tej zabawy potrzebna jest linka, którą musisz zamocować dla dziecka  na wysokości 35–40 cm.
  • Spacerek – Rodzic puszcza dowolną muzykę i podaje różne polecenia: np. gdy muzyka gra „Gonimy motyle!” – dziecko biega i łapie niewidoczne motylki. Na przerwę w muzyce zatrzymuje się i odpoczywa w dowolnej pozycji,  słucha kolejnego polecenia „Po łące biega bocian” i inne.  Będzie dużo śmiechu.

 

Źródło:

Nowe przygody Olka i Ady cz. 4,

https://przedszkole2.koscian.pl/Zabawy_ruchowe_dla_dzieci_-_propozycje.html

 

 

                                                                             Miłej zabawy    Bożena Dziewicka

Jak budować gniazdo? - 30.03.2020

Na powitanie wszyscy razem

Hip, hip, hura! Hip, hip, hura! 

Hip, hip, hura!

Z całego serca pełnym gazem.

Witamy Was, witamy Was,

witamy Was ;-)

 

  • Ptasie gniazda 

 

Drogi przedszkolaku, wygodnie usiądź przed komputerem. Zapraszam Cię do obejrzenia filmów przyrodniczych na temat budowania gniazd przez ptaki:

 

 

 

 

Potem porozmawiaj o tym z rodzicem. Opowiedz mu, co najbardziej Cię zainteresowało, co podobało się w tych filmach. 

 

  • Zabawa konstrukcyjna Moje gniazdo w domu 

 

Teraz Ty będziesz budowniczym gniazda. Do tego możesz wykorzystać: koce, poduszki, tkaniny, włókninę i inne rzeczy, które są pod ręką w domu.

Życzę pomysłowości!

Powodzenia ;-)

 

  • Odpoczynek w gnieździe

 

Po tak ciężkiej pracy pora na odpoczynek. Połóż się w wygodnej pozycji w swoim gnieździe i posłuchaj wiosennego śpiewu polskich ptaków.  

 

 

Do jutra, kochane przedszkolaki!

Beata Badowska

Rytmika z rodzicem.

Witam. Proszę państwa proponuję na ten tydzień taniec integracyjny pt.,,Qusi Que no", wpisujemy tylko tytuł na YouTube i się pojawia. Niech dziecko ogląda i na ile może ćwiczy  choreografię, nie dłużej niż 25 minut dziennie. Bardzo proszę o powtórzenie też piosenki pt.,, Piosenka o wiośnie" z repertuaru Orkiestry Dni Naszych.

 

 Życzę miłej zabawy.

 

                                                       Urszula Wnuk

30.03.2020. katecheza

Szczęść Boże!!!

 

Boża wiosna daje nam dar życia

Uczymy dzieci, że wszystko, co budzi się do życia, jest darem Pana Boga. Wzbudzamy u dzieci pragnienie dziękowania Panu Bogu za Jego dary.

 

Rodzicu przeczytaj dziecku list, niech dziecko odpowie na zadane w liście pytania, posłuchajcie i zaśpiewajcie piosenkę.

Pączuszki, kwiatuszki, Dzieciaczki, cudaczki!

Jestem zieloną, kwitnącą wiosną.

Piszę do was list, aby powiedzieć Wam,

że już wiosenny wiaterek wieje, słoneczko coraz cieplej grzeje,

a na drzewach nabrzmiewają pąki.

Spotkałam szarego ptaszka, który zaśpiewał jak dzwonek.

Znacie go dobrze Dzieci, bo to był skowronek.

A teraz mam do was pytanie:

Czy kaczeńce i kaczuszki zawsze mają mokre nóżki?

Kto odpowie, czy baranki lubią zapach macierzanki?

O czym gwiżdże sobie szpaczek, kiedy po gałęziach skacze?

Gdy wyjdziecie na spacerek, wnet odpowiedź będzie znana.

Odpowiedzcie wszyscy pięknie na zadane tu pytania.

Na tym kończę list Dzieciaki i przesyłam wam wiosenne swe radosne dziś buziaki.

 

 

 

Powiedzmy dobremu Bogu o naszej radości i wdzięczności za Jego dary tak, jak każdy potrafi.

Źródła: Pan Jezus mnie kocha.

Piosenka: Już teraz we mnie kwitną Twe ogrody

https://www.youtube.com/watch?v=-bJMbQm2jbY

 

                                                                                                                                             Bożena Dziewicka

 

Motyle i kwiaty - 27.03.2020

Wszyscy są witam Was,

zaczynamy już czas.

Jestem ja, jesteś Ty

raz, dwa, trzy!

 

  • Zabawa dydaktyczna Motyle i kwiaty

 

Rodzic przedstawia dziecku sytuacje (zadania tekstowe), np.:

  • Pewnego dnia zakwitły na łące 2 stokrotki, następnego dnia zakwitły jeszcze 3. Ile stokrotek zakwitło na łące? 
  • Na łące rosło 8 stokrotek. Dzieci zerwały 4 stokrotki. Ile stokrotek zostało?
  • W słoneczny dzień nad łąką fruwały 4 motylki cytrynki. Za chwilę przyfrunęło jeszcze 6 motylków. Ile motyli fruwa teraz nad łąką?
  • Na kwiatach siedziało 10 motyli, 3 motyle odfrunęło. Ile motyli zostało na kwiatach?

 

Dziecko układa liczmany (patyczki, klocki, kredki, zapałki, guziki itp.), liczy je i odpowiada na pytanie.

 

  • Ćwiczenia gimnastyczne z wykorzystaniem woreczka foliowego - załącznik.  

 

Źródło: Przewodnik metodyczny Nowe przygody Olka i Ady, cz. 4

  

Do poniedziałku, kochane przedszkolaki ;-)

 Beata Badowska

opis dokumentutypdata

ćwiczenia gimnastyczne (woreczek foliowy)

odt27-03-2020[ Pobierz ]
22 kB
27.03.2020

 

Witam serdecznie. Dziś proponuję:

 

 

Utrwalenie zabawy przy piosence   "Wiosenne buziaki" K. Gowik i A. Żurawska

 https://www.youtube.com/watch?v=iXVw5asKVGU  

 

        

 

                                                                                                                   Bożena Dziewicka

27/03/2020 Wiosenne porządki z... przymrużeniem oka ;) - zabawy logopedyczne w domu

1. „Porządkowanie szafy” - ćwiczenia słuchu fonematycznego

 

      Zajrzyjcie do swojej szafy. Może warto w niej zrobić „wiosenne porządki”? ;) ;)

Potrzebne będą: wieszaki i … dużo, dużo ubrań;);) tych, które w swej nazwie zawierają głoskę „s” i „sz”, np.:

 

sukienka, spódnica, skarpetki, spodnie, dresy, pasek, opaska, rajstopy....

kapelusz, kaszkiet, koszula, muszka, kalosze, podkoszulek, szelki, płaszcz, apaszka, szalik... .

 

Zaczynamy porządkowanie! Na wieszakach w swej szafie umieść tylko te rzeczy, które w swej nazwie zawierają głoskę „sz”. Powodzenia! ;)

 

   

 

2. "Kosz" - zabawy z głoską "sz" (podział wyrazów na sylaby)

 

   Potrzebne: kulki z gazet, kosz, wybrane rzeczy z głoską „sz” (z poprzedniego zadania) i ... dobre humory ;)

Dziecko wrzuca tyle kulek do kosza, ile jest sylab we wskazanym wyrazie z głoską „sz”.

 

                                                      Zabawę czas zacząć!;)

 

                                                                                                            Anna Boruch

27.03.2020. katecheza

 

Droga krzyżowa Pana Jezusa

 

Na drodze Cię, Jezu spotykam i krzyża ciężkiego dotykam,

Więc pójdę za Tobą cichutko, by ulżyć choć trochę Twym smutkom.

 

Kochany przedszkolaku!

Jeśli chcesz pomóc Jezusowi pokoloruj obrazek lub narysuj z pomocą rodziców Drogę krzyżową.

 

 

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcRjY2rWeTXN7ZEUNUXX4idgVvT7_GpcCyhv6MbnNpQ532ZnlszN

 

Drodzy Rodzice

 

Droga Krzyżowa jest dowodem wielkiej miłości Boga do nas. Znaleźli się na niej różni ludzie i różną przybierali postawę (opowiedz dziecku kogo Pan Jezus spotkał na swojej drodze).

                                                                                                                                       Bożena Dziewicka

 

Źródło: W świecie mojego Boga

 

Motyl - malowanie plasteliną - 26.03.2020

Oto zdjęcia nadesłane przez Rodziców:

 

lightbox lightbox 

                    Autor: Pola (widoczna na zdjęciu;-)                                                      Autor: Kaja   

 

lightbox

                                                                              Autor: Gabrysia

 

Bardzo dziękuję Rodzicom, a Dzieciom gratuluję  wspaniałych prac!!!

:-) :-) :-)

 

Beata Badowska

Rytmika z rodzicem.

Witam, Proszę Państwa proszę o utrwalanie z dzieckiem zabaw z poniedziałku.

      Pozdrawiam serdecznie

                   Urszula Wnuk

26.03.2020.

Witam serdecznie

 

Wiosenne kwiaty – rozmowa z dzieckiem na temat wczesnowiosennych kwiatów z wykorzystaniem obrazka. Rozwijanie mowy – wypowiadanie się zdaniem. Nazywanie kwiatów. Poznawanie przyczyn ochrony roślin. Proponuję wykorzystanie obrazka( może być inny wybrany przez rodzica).