Godło Polski umieszczone w tarczy, według wzoru i kolorystyki zgodnych z ustawą

Przedszkole Nr 1
im. Janusza Korczaka
w Bełżycach

Grupa VIII

ZAPRASZAMY NA KONSULTACJE:

  • Bożena Dziewicka – wtorek godz. 16.00 - 16.30
  • Beata Badowska – czwartek godz. 16.00 – 16.30

 

Ramowy rozkład dnia

w Przedszkolu Nr 1 im. Janusza Korczaka w Bełżycach

w roku szkolnym 2019/20

 

Grupa VIII (dzieci 5-letnie)  7.00 – 16.00

 

7.00 – 8.00

Schodzenie się dzieci: gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, gry i zabawy badawcze rozwijające u dziecka zainteresowania otaczającym światem, zajęcia rozwijające muzyczne, plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, gry i zabawy wspomagające rozwój ruchowy dziecka,  gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka.

 

8.00 – 13.00                REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO

 

8.00 – 8.45

Zabawy swobodne, zabawy przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy integracyjne; zabawy ruchowe.

Przygotowanie do śniadania (czynności samoobsługowe; czynności  higieniczno-porządkowe).

8.45 – 9.30

Śniadanie. Po posiłku mycie zębów, czynności samoobsługowe.

9.30 – 13.00

 

Zajęcia kierowane prowadzone przez nauczyciela przedszkola i nauczycieli specjalistów, zabawy swobodne, praca indywidualna z dziećmi, w tym pomoc psychologiczno-pedagogiczna, pobyt na dworze, przygotowanie do obiadu.

Przygotowanie do II śniadania, II śniadanie

Poniedziałek:

  • religia – 8.00-8.30
  • rytmika – 9.30-10.00

 

Wtorek:

  • język angielski – 11.00-11.30

 

Środa:

  • rytmika – 12.00-12.30
  • zajęcia ruchowe – 12.30-13.00

 

Czwartek:

  • język angielski – 9.00-9.30
  • zajęcia logopedyczne – 10.30-11.00

 

Piątek:

  • religia – 8.00-8.30

 

13.00 – 13.30

Obiad, czynności samoobsługowe.

po obiedzie - 15.10

Odpoczynek poobiedni (zabawy relaksacyjne, czytanie literatury dziecięcej); gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka; gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka; gry i zabawy badawcze rozwijające u dziecka zainteresowania otaczającym światem; zajęcia rozwijające plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci; gry i zabawy ruchowe; praca indywidualna; pobyt w ogrodzie przedszkolnym; przygotowanie do podwieczorku.

15.10 – 16.00

Podwieczorek, porządkowanie sali.

Program edukacji przedszkolnej "Nasze przedszkole"
opis dokumentutypdata

Program edukacji przedszkolnej "Nasze przedszkole" Małgorzata Kwaśniewska, Wiesława Żaba-Żabińska

pdf11-09-2019[ Pobierz ]
5 118 kB
Konsultacje z Rodzicami

Drodzy Rodzice!

 

Uprzejmie informujemy, że od 25 marca 2020 roku

konsultacje z wychowawcami grupy VIII

są możliwe przez kontakt mailowy i komunikator w dzienniku elektronicznym.

 

Dane kontaktowe umieszczone w komunikatorze dziennika elektronicznego. 

 

Pozdrawiamy serdecznie :-) ;-)

 

Bożena Dziewicka

Beata Badowska

Podziękowania dla Rodziców i Dzieci

Drodzy Rodzice i Kochane Dzieci, 

 

DZIĘKUJEMY

za każdą rozmowę, zabawę,

każdy uśmiech, który jest „najkrótszą drogą do drugiego człowieka” ,

za każdą wspólnie przeżytą uroczystość przedszkolną.

 

DZIĘKUJEMY za wspólne 3 lata!

 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ 

Bożena Dziewicka

Alina Szyszko

Paulina Pluta

Barbara Gustyn

Wioletta Bukowska

Dorota Plewik

Beata Badowska

Bezpieczne wakacje – 26.06.2020

Witamy serdecznie Dzieci i Rodziców!

  • Bezpieczne wakacje – filmy edukacyjne.

Kochane Dzieciaki i drodzy Rodzice, zapraszamy do obejrzenia filmów edukacyjnych o bezpieczeństwie w czasie wakacji. Potem porozmawiajcie na ten bardzo ważny temat.

 

 

  • Bezpieczne wakacje - zabawa przy piosence. 

 

A teraz trochę ruchu przy piosence:

 

 

  • Plecak pełen … - rysowanie kredkami, flamastrami.

 

Zachęcamy Was do narysowania rzeczy, które trzeba zabrać ze sobą w plecaku na górski szlak.

 

 Źródło: YouTube

 

Wspaniałych i bezpiecznych

WAKACJI!!!

 

Kochane Dzieciaki, powodzenia w szkole ;-) ;-)

 

Beata Badowska

Bożena Dziewicka

26. 06. 2020. katecheza

 Kochane Dzieci, Drodzy Rodzice oto propozycje na dzisiejszą katechezę

Wakacje z Panem Jezusem

 

„Niech będzie pochwalony  Jezus Chrystus”

 

Przez cały rok szkolny spotykaliśmy się razem i mówiliśmy o Jezusie. On był z nami, mówił do nas.

Zastanówmy się, gdzie możemy Go spotkać w czasie wakacji?

 

Posłuchaj piosenki: Jak odnaleźć mam Chrystusa  - Kasia Nowak

https://www.youtube.com/watch?v=dl8i15t2JRE

 

Z Jezusem możemy się spotykać wszędzie: w górach, w lesie, na łące, w parku, nad wodą. Dobry Jezus chce, abyśmy byli szczęśliwi. Pragnie, abyśmy się cieszyli słońcem, ciepłą wodą, śpiewem ptaków, kwiatami na łące i drzewami w lesie. Lecz Jezus chce się spotkać z każdym dzieckiem nie tylko w tych miejscach. Jest też jedno miejsce bardzo szczególne, wyjątkowe. To świątynia. On czeka na spotkanie z nami i cieszy się, gdy z Nim rozmawiamy, gdy Mu dziękujemy, gdy okazujemy swą miłość. 

 

Nauczmy się rymowanki:

Choć wakacji nadszedł czas,

Jezus zawsze czeka nas.

 

Drogie Przedszkolaki, Drodzy Rodzice!

Bardzo dziękuję Wam za czas spędzony  w przedszkolu i podczas zdalnego nauczania. Mam nadzieję, że w tym czasie

dużo się dowiedzieliście, nabyliście nowych umiejętności. Ufam, że lekcje religii pomogły Wam bardziej poznać

i pokochać Pana Jezusa.

Życzę błogosławieństwa Bożego oraz radosnego przeżycia czasu wakacji.

Niech będzie to czas odpoczynku, ale również umocnienia wiary i miłości.

 

Wszystkim uczestnikom naszych spotkań dedykuję radosną piosenkę: Małe TGD - Ukulele

https://www.youtube.com/watch?v=theV7DbihP4&feature=youtu.be

 Źródło: Przewodnik metodyczny: W świecie mojego Boga, internet, YouTube.

 

„Z Panem Bogiem”              Bożena Dziewicka

 

25. 06. 2020.

Zabawy na wakacje

 

Zabawa ruchowo-naśladowcza: „Wakacyjny pociąg”

 

 

 

Dziecko ( lub więcej dzieci ustawiają się jedno za drugim i kładą ręce na ramionach osoby stojącej przed nimi)  – tworzy wakacyjny pociąg. Maszynistą jest dorosły. Pociąg będzie jechał przez różne miejsca, których nazwy będzie podawał dorosły (np. las, łąkę, plażę, góry…). Gdy dorosły wymieni dane miejsce, pociąg się zatrzymuje, a dziecko (dzieci) naśladuje to, co można robić w tym miejscu.

 

Zabawa: Wakacje

kartka, kredki

Rysowanie w prawym górnym rogu kartki słoneczka, z jednoczesnym wypowiadaniem zdania: Wakacje muszą być słoneczne. 

Rysowanie w lewym dolnym rogu kartki kwiatka i wypowiadanie zdania: Wakacje muszą być pachnące. 

Rysowanie w lewym górnym rogu kartki lodów i wypowiadanie zdania: Wakacje muszą być słodkie. 

Rysowanie w ostatnim, pustym rogu kartki skrzyni i wypowiadanie zdania: Wakacje muszą być tajemnicze. 

Określanie, który to róg. Rysowanie na środku kartki siebie na wakacjach.

 

Zabawa plastyczna: Moje wakacyjne marzenia
arkusz papier A3, pastele olejne lub kredki
Dziecko rysuje na temat "Moje wakacyjne marzenia". Po wykonaniu pracy prezentuje ją dorosłemu i opowiada o swoich marzeniach.

 

Wakacyjne zabawy taneczne

Zabawa muzyczno-ruchowa dla dzieci i rodziców

https://www.youtube.com/watch?v=Y4lnJz2BTJY

 

Taniec dla dzieci Gumi miś

https://www.youtube.com/watch?v=oGJg1RSOof4

 

Propozycja relaksacji

https://www.youtube.com/watch?v=Eh_dH40FRhc

 

Miłych wakacji !!!

Źródło: Nowe przygody Olka i Ady, YouTube.

 

 

                                                                                                                                                Beata Badowska

                                                                                                                                                Bożena Dziewicka

Rytmika z rodzicem 24.06.2020

Witam. Proponuję dziś piosenki na deszczowa pogodę.

Podaję linki:

 

https://www.youtube.com/watch?v=nusPMHbwlrQ

 

https://www.youtube.com/watch?v=L3QdGJA7T4A

 

https://www.youtube.com/watch?v=CTHycKz70H

 

Pozdrawiam serdecznie

                            Urszula Wnuk

Gimnastyka 24.06.2020

Witajcie!

 

Dziś zagrajcie w ruletkę i świetnie się bawcie;) 

 

https://wordwall.net/pl/resource/1059556/gimnastyka-dla-przedszkolak%C3%B3w

 

 

Pozdrawiam

Justyna Giza

24.06.2020. Wakacje z uśmiechem

 

Kochane Dzieci, Drodzy Rodzice oto propozycje wspólnych zabaw i zajęć

 

Zabawa ruchowa

RYTMIKA PANA DOMINIKA - Wakacji Czas

https://www.youtube.com/watch?v=ue82bNmhv6g

 

Rozmowa z wykorzystaniem wiersza pt. „Uprzejmość”

Rodzic czyta wiersz

Na piaszczystej plaży

Zuzia zamek buduje.

Nagle Krzyś piłką rzuca

i cały zamek psuje.

Potem szybko podbiega,

piłkę z piachu wyjmuje,

a tym, że zamek zniszczył

wcale się nie przejmuje.

Jednak mama to widzi,

woła Krzysia do siebie.

– Czemu nie przeprosiłeś?

Wstyd mi Krzysiu za ciebie.

 A teraz spróbujcie odpowiedzieć na pytania, które zadaje rodzic:

- Co robiła Zuzia na plaży?

- Co zrobił Krzyś?

-  Jak zachował się Krzyś po zniszczeniu zamku?

- Dlaczego mamie było wstyd za Krzysia?

 

Ćwiczenia w liczeniu za pomocą patyczków:

Potrzebne będą patyczki w różnych kolorach.

 

Dzieci biorą sobie po tyle patyczków, ile mają palców u rąk, i siadają.

• Układanie z patyczków kształtów figur geometrycznych. Dzieci układają z patyczków trójkąt, prostokąt, kwadrat. Określają, ile patyczków potrzebowały do ułożenia kształtu każdej figury.

• Układanie patyczków według kolorów: Dzieci liczą patyczki w każdym kolorze. Podają całkowitą liczbę patyczków, mówiąc np., 3 patyczki czerwone dodać 4 patyczki zielone i dodać 3 patyczki żółte to razem 10 patyczków.

• Odkładanie patyczków, np. w kolorze żółtym: Dzieci liczą pozostałe patyczki, mówiąc: 10 odjąć 3 to siedem.

• Odkładanie patyczków, np. czerwonych: Dzieci liczą pozostałe patyczki, mówiąc: 7 odjąć 3 to cztery.

Dalsze ćwiczenia  w dodawanie i odejmowanie patyczków przeprowadzamy analogicznie.

 

Pokolorujcie obrazek według kodu, zobaczcie jakie przedmioty są w nim ukryte i gdzie możemy je wykorzystać.

 

 

https://cloud2s.edupage.org/cloud?z%3Ai8Kt1KIA%2FvH3F0dLJHH9v8HpHkdrSVIpYSmH0ivBlcvvRzskB4g%2Bazmr97%2BSoAIy

 

Zabawa z rodzicami, rodzeństwem z wykorzystaniem piosenki dla dzieci: Spoko Loko - Tańce Połamańce

https://www.youtube.com/watch?v=MG6iPAU2b0I

 

Źródło: Nowe przygody Olka i Ady - przewodnik, kart pracy, YouTube.

                                                                                                                                                Beata Badowska

                                                                                                                                                Bożena Dziewicka

Dzień Taty - 23.06.2020

Witajcie, kochane Dzieciaki!

 

Dzisiaj jest święto wspaniałych i kochanych osób na świecie – Święto Taty ;-)

 

Drogi Przedszkolaku, przygotuj dla swojego Taty jakąś niespodziankę. Na pewno "coś" wymyślicie wspólnie z mamą lub starszym bratem, starszą siostrą.

 

Wszystkim Tatom dedykujemy wiersz oraz piosenki:

 

Kochany Tato -

zacznę zwyczajnie, że z Tobą w domu zawsze jest fajnie:

i w deszcz, i w słotę, w smutku, w radości.
W
spierasz i uczysz mnie życia w miłości.
Dzisiaj za wszystko chcę Ci dziękować i mocno ucałować.

 

 

 

Źródło: YouTube

 

Pozdrawiamy serdecznie Tatusiów i Dzieciaczki z naszej paczki

;-) ;-)

 MIŁEGO DNIA!

Beata Badowska

Bożena Dziewicka

Rytmika z rodzicem. 22.06.2020
Witam bardzo serdecznie . Zapraszam do nauki tańca pt.,, Piękny dzień"

https://www.youtube.com/watch?v=36-QWe-JeO8

oraz ,,Latający dywan'

 

https://www.youtube.com/watch?v=HPbZTS2Zxnc

 

 Życzę miłej zabawy. Pozdrawiam serdecznie.

 

                    Urszula Wnuk

Pocieszajki dla maluchów - 22.06.2020

Witamy serdecznie Dzieci i Rodziców!

 

  • Pocieszajki dla maluchów - słuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej.

Książka (s. 86–89).

 

Ada była bardzo dumna z tego, że po wakacjach pójdzie do szkoły. Będzie miała kolorowy plecak, a w nim książki, zeszyty i piórnik z przyborami. Bardzo chciała się nauczyć samodzielnie czytać, bo obiecała Olkowi, że w przyszłości to ona przeczyta mu bajkę na dobranoc, a nie odwrotnie. Na zakończenie ostatniego roku w przedszkolu zaproszono wszystkich rodziców, a młodsze
grupy zadbały o niespodzianki: zaśpiewały pożegnalne piosenki i wręczyły starszakom samodzielnie przygotowane sadzonki drzewek szczęścia w małych doniczkach. Grupa Ady odwdzięczyła się przedstawieniem teatralnym dla maluchów o misiu, który trafił do przedszkola i niczego nie potrafił robić samodzielnie: nie umiał sam jeść, ubierać się, wiązać sznurowadeł i budować domku z drewnianych klocków. Nie wiedział nawet, że przed jedzeniem trzeba myć łapki, ani nie znał słów: „proszę, dziękuję, przepraszam”. Ten miś musiał się wszystkiego nauczyć w przedszkolu, a dzieci mu w tym pomagały. Był to teatrzyk kukiełkowy, w którym Ada przedstawiała postać dziewczynki o imieniu Basia. Tomek trzymał kukiełkę niedźwiadka, a Basia uczyła misia, jak należy myć łapki:

– O! Popatrz, misiu, tu jest łazienka, wodą się zmywa farbę na rękach, a ty masz łapki całe w powidłach, więc musisz użyć wody i mydła! Piotrek, Janek i Paweł poruszali kukiełkami zielonych żabek i śpiewali piosenkę:
Kum, kum, kum!
Rech, rech, rech!
Było przedszkolaków trzech.
Hopsa, w lewo!
Hopsa, w prawo!
Skaczą zwinnie. Brawo! Brawo!
Ucz się, misiu, z nimi ćwicz,
skacz i do dziesięciu licz!
Tu następowała wyliczanka do dziesięciu: jeden, dwa, trzy, cztery, pięć i tak dalej… Potem na scenie pojawiły się symbole pór roku: słońce, bałwanek, kasztany i skowronek. Dzieci z młodszych grup doskonale wiedziały, które symbolizują wiosnę, lato, jesień i zimę.
Na zakończenie przedstawienia wszystkie starszaki ukłoniły się pięknie i wyrecytowały:
– Nie płaczcie, kochani, gdy nas tu nie będzie,
nasz wesoły uśmiech zostawimy wszędzie,
a gdy po wakacjach znajdziemy się w szkole,
będziemy wspominać kochane przedszkole!
Młodszym dzieciom bardzo podobało się przedstawienie, a po spektaklu wszyscy chcieli obejrzeć z bliska kukiełki. Ada stanęła pod oknem i przyglądała się swoim koleżankom i kolegom. Z jednej strony cieszyła się na myśl o szkole, z drugiej jednak czuła, że będzie tęsknić.
– Trochę mi smutno – powiedziała do Kasi.
– Mnie też – odpowiedziała dziewczynka. – Nauczyłam się tutaj pisać swoje imię: K A S I A – przeliterowała.
– A ja się nauczyłam sama korzystać z łazienki, bo jak byłam mała, to nie umiałam spuszczać wody – dodała Ada.
– Piotrek mi pokazał, jak bezpiecznie zjeżdżać ze zjeżdżalni i wspinać się po drabinkach.
– Mnie też!
– I umiemy już rozpoznawać kształty: kółka, trójkąty, prostokąty i kwa… kwa… – zająknęła się Kasia.
– Kwadraty – dokończyła Ada.
– Tak! Kwadraty!
– I co jeszcze?
– Pani pokazała nam, jak się kroi warzywa, tak żeby się nie skaleczyć.

– I już umiemy same zrobić sałatkę z majonezem – odparła z dumą Ada.
– A pamiętasz, jak lepiłyśmy pączki z piasku do naszej cukierni? Tomek ugryzł jednego i pani kazała mu szybko wypłukać buzię.
– Cha, cha! Nigdy tego nie zapomnę.
– I piekliśmy ciasto na Dzień Mamy, a wyszedł nam zakalec!
– Pamiętam. Pani polała je rozpuszczoną czekoladą i powiedziała, że takie ciasto jada się we Francji.
– Było bardzo dobre. Wszyscy prosili o dokładkę.
Dziewczynki wymieniły jeszcze wiele wesołych wspomnień i obiecały sobie, że będą odwiedzać swoje przedszkole i ulubioną panią. Pożegnały się z innymi dziećmi, z kucharkami, panem „złotą rączką”, który potrafił naprawić każdą rzecz, a nawet z zabawkami.
Przed wyjściem z przedszkola Ada położyła coś ukradkiem w swojej szafce w szatni.
– Co tam zostawiłaś? – zdziwiła się mama.
– Zostawiłam pudełko z pocieszajkami.
– A co to są pocieszajki?

– To są kolorowanki ze zwierzątkami. Powiedziałam pani, że jak jakiś maluch będzie płakał, to może mu dać taką kolorowankę i poprosić, żeby pomalował smutne zwierzątko. Ja też kiedyś płakałam za tobą w przedszkolu i wtedy pomalowałam krowę na żółto. Świeciła jak słońce i od razu mi było lepiej.
– To wspaniały pomysł – mama spojrzała z podziwem na Adę i mocno ją przytuliła.
– Pa, pa! Przedszkole! – powiedziała Ada. – Kiedyś cię odwiedzę.

 

Rozmowa na temat opowiadania.
− Co przygotowała grupa Ady na pożegnanie przedszkola?
− Co przygotowali młodsi koledzy?
− Co robiły Ada i Kasia?
− Kogo pożegnała Ada?
− Co to były "pocieszajki" Ady?
− Gdzie je zostawiła?

 

  • Nasz wesoły uśmiech - nauka wierszyka metodą ze słuchu.

 

Nie płaczcie, kochani, gdy nas tu nie będzie,
nasz wesoły uśmiech zostawimy wszędzie,
a gdy po wakacjach znajdziemy się w szkole,
będziemy wspominać kochane przedszkole!

 

Źródło: Przewodnik metodyczny: Nowe przygody Olka i Ady, cz.5

 

Pozdrawiamy Rodziców i Dzieciaczki z naszej paczki  

 ;-) ;-) 

MIŁEGO DNIA!

 

Do zobaczenia jutro!!!

Beata Badowska

 Bożena Dziewicka 

22.06.2020. katecheza

 Kochane Dzieci, Drodzy Rodzice oto propozycje na dzisiejszą katechezę

Wychwalamy Boga modlitwą i śpiewem.

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus

 

Możemy wychwalać Boga słowem, czyli modlić się.

Zapraszam do obejrzenia filmiku: Codzienna modlitwa

https://www.youtube.com/watch?v=OkbHk1CQv9c

 

Możemy także chwałę Bogu wyśpiewać - wtedy czynimy to za pomocą pieśni (piosenek) i to też będzie naszą modlitwą.

Zapraszam Was do wychwalania Boga piosenką zatytułowaną ”Sercem kocham Jezusa”

https://www.youtube.com/watch?v=vhiu1I5a_0E

 

Jest jeden szczególny dzień tygodnia, w którym modlimy się i śpiewamy Bogu w kościele.

Rodzicu pokaż dziecku kalendarz i wytłumacz, jakimi kolorami oznaczone są dni.

Niektóre dni oznaczone są kolorem czerwonym – są to święta i niedziele.

 Niedziela jest wyjątkowym dniem, ponieważ jest pamiątką Zmartwychwstania Pana Jezusa. Dlatego jest to dla nas szczególny dzień, uroczysty, to dzień odpoczynku i czasu dla rodziny.

Obejrzyj krótki film: Niedzielna Msza

 https://www.youtube.com/watch?v=hJWumUxqZr8&feature=youtu.be

 

Bardzo ważne jest, by modlić się i  śpiewać w czasie Mszy Świętej razem ze wszystkimi wiernymi.

Święty Augustyn powiedział, że ten, kto śpiewa, modli się podwójnie.

Zachęcam wszystkie dzieci, zarówno młodsze jak i starsze, do nauki piosenki. Będzie to piosenka o graniu i śpiewaniu dla Boga (możecie pokazywać):

Uszy, oczy, ręce dwie, https://www.youtube.com/watch?v=Pw9ltLk5W-o


Uszy, oczy, ręce dwie

buzia nie zamyka się.
Pan Bóg ci to wszystko dał,
żebyś śpiewał Mu i grał.
Ref.
Bo granie i śpiewanie to twoje zadanie./4

 

Modlitwa
Zapraszam Was do uwielbienia-wychwalania Boga modlitwą: „Ojcze Nasz”

 

Źródło: Przewodnik metodyczny: W świecie mojego Boga, internet.

 

                                                                                                                                                  Bożena Dziewicka

Wakacje na Mazurach - 19.06.2020

Witamy serdecznie Dzieci i Rodziców!

 

  • Mazury – filmy edukacyjne.

Drodzy Rodzice i kochane Dzieciaki, Mazury to cudowny zakątek naszego kraju. Dzisiaj tam Was "zabieramy". Zapraszamy do obejrzenia filmów:

 

 

Drogi Rodzicu, wspólnie z dzieckiem odszukajcie Mazury na mapie Polski.

 

  • Statek – technika origami.

Wspólnie wykonajcie statek z papieru. Potrzebna będzie kartka formatu A4 (może być kolorowa).

 

Poniżej film instruktażowy:

 

Przedszkolaku, takim statkiem można bawić się w wannie, basenie ogrodowym lub w misce z wodą.

 

W tym tygodniu „byliśmy” nad polskim morzem, w górach i na Mazurach.

Trzeba stwierdzić jedno: POLSKA JEST PIĘKNA ;-)

 

Źródło: YouTube

 

Pozdrawiamy Rodziców i Dzieciaki z naszej paki  

 ;-) ;-) 

RADOSNEGO DNIA!

Beata Badowska

Bożena Dziewicka

język angielski

Dzień dobry

Dziś przypomnienie nazw dzikich zwierząt.

https://view.genial.ly/5eda5fd19543960d59dbded6/presentation-3-latki-animals

 

Pozdrawiam

Edyta Sobczyk-Wilkołazka

19.06.2020. katecheza

 

 Kochane Dzieci, Drodzy Rodzice oto propozycje na dzisiejszą katechezę

 

Serce Pana Jezusa źródłem miłości i dobroci

 

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus

 

Kochane Dzieci, jest takie serce, które najmocniej kocha wszystkich ludzi. To Serce Pana Jezusa. W tym sercu mieści się najwięcej miłości i dobroci. To serce uwielbiane jest przez nas zawsze, ale szczególnie w miesiącu czerwcu.

 

Dzisiaj dla pogłębienia, poszerzenia wiadomości o Sercu Pana Jezusa proponuję film z serii:

Moja katolicka Rodzina Św.  Maria Małgorzata i nabożeństwo do Serca Jezusowego

https://www.youtube.com/watch?v=G8nOrvLyUIk

 

Z wdzięczności wysłuchajmy i zaśpiewajmy razem z zespołem Serduszka piosenkę:

„Serduszko”

https://www.youtube.com/watch?v=mwZUeGR2aSE

 

Dorosły pokazuje dziecku obraz przedstawiający Najświętsze Serce Pana Jezusa i mówi:

 

 

https://wf1.xcdn.pl/files/18/06/08/430603_QGBi_731734_SERCE20JEZUSA_7.jpg

 

Serce Jezusa, w którym mieści się tyle miłości i dobroci, uwielbiane jest przez nas zawsze, ale szczególnie w czerwcu.

W świątyniach odprawiane jest wtedy nabożeństwo, podczas którego modlimy się Litanią do Najświętszego Serca Jezusa. Pomódlmy się fragmentem tej modlitwy, powtarzając: „Zmiłuj się nad nami”. Prosimy tymi słowami Jezusa, aby wybaczył nam to, że nie zawsze chcemy Go naśladować.

 

Dorosły: Serce Jezusa dobroci i miłości pełne.

Dz.: Zmiłuj się nad nami.

D: Serce Jezusa cierpliwe i wielkiego miłosierdzia.

Dz.: Zmiłuj się nad nami.

D: Serce Jezusa włócznią przebite.

Dz.: Zmiłuj się nad nami.

D: Serce Jezusa źródło wszelkiej pociechy.

Dz.: Zmiłuj się nad nami.

 

Dorosły wyjaśnia dzieciom znaczenie poszczególnych wezwań litanii.

 Rymowanka: 

Jezu, bardzo Cię prosimy,

pomóż zmieniać nasze czyny.

 

Modlitwa na zakończenie: Ojcze Nasz...

 

Źródło: Przewodnik metodyczny: W świecie mojego Boga, internet.

 

                                                                                                                                                  Bożena Dziewicka

18. 06. 2020 Nadeszło lato

Kochane Dzieci, Drodzy Rodzice oto propozycje wspólnych zabaw i zajęć

 

Zabawa: Burza na morzu.

Dziecko jest marynarzem, siada na krzesełku.

Rodzic stoi i wypowiada komendy, na które dziecko reaguje odpowiednim zachowaniem.

− Spokój na morzu – dziecko delikatnie kołysze się (na boki) na krzesełku, mówiąc cicho szszyy…

− Na lewą burtę – pochyla się w lewą stronę.

− Na prawą burtę – pochyla się w prawą stronę.

− Burza na morzu – zamieniają się miejscami (rodzic – dziecko)

 

Nadeszło lato – rozmowa na temat nowej pory roku.

Zabawa słowna

Dziecko ogląda obrazki i dzieli nazwy obrazków na sylaby ( może wyodrębniać głoski na początku  słowa)

Obrazki: ananas, okulary, lalka, banany

 

    

Źródło: Pinterest

 

 

Układanie zdań na temat lata.

Latem na polu dojrzewa zboże.

Latem w ogrodach i na polach ludzie zbierają truskawki.

Latem w lesie rosną jagody…

Dziecko liczy w zdaniach wyrazy.

 

Śpiewanie na wymyślone melodie tekstu

Wiele dni czekałem/czekałam na to, żeby przyszło lato.

 

Zabawa ruchowa z wykorzystaniem rymowanki o wakacjach.

Dziecko powtarza  rymowankę i rytmiczne klaszcze.

Wakacje, wakacje

to wspaniały czas,

czekają na nas morze,

góry, rzeka, las.

 

Rozwiązywanie zagadek o różnych środkach lokomocji.

Dziecko rozwiązuje zagadki i wskazują obrazki/zdjęcia przedstawiające ich rozwiązania.

Pędzi po torze szybko, z daleka,

bo tłum podróżnych na stacji czeka. (pociąg)

 

Ma skrzydła, choć nie jest ptakiem.

Lata podniebnym szlakiem. (samolot)

 

Ma maskę, a pod nią konie,

cylindry – nie na głowie.

A w środku siedzi człowiek. (samochód)

 

Ta wielka latająca maszyna

owada – ważkę, przypomina. (helikopter)