Godło Polski umieszczone w tarczy, według wzoru i kolorystyki zgodnych z ustawą

Przedszkole Nr 1
im. Janusza Korczaka
w Bełżycach

Grupa 7

Konsultacje dla Rodziców:

Tel. 81 517 20 85

lub przez komunikator dziennika elektronicznego

Edyta Maliborska:  wtorek: 12.00 – 12.30

 

Ramowy rozkład dnia

w Przedszkolu Nr 1 im. Janusza Korczaka w Bełżycach

z oddziałami zamiejscowymi w Wierzchowiskach

w roku szkolnym 2020/21

 

Grupa VII

 

7.30 – 8.00

Schodzenie się dzieci: gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, gry i zabawy badawcze rozwijające u dziecka zainteresowania otaczającym światem, zajęcia rozwijające muzyczne, plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, gry i zabawy wspomagające rozwój ruchowy dziecka,  gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny                       i społeczny dziecka.

 

8.00 – 13.00                REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO

 

8.00 – 8.45

Zabawy swobodne, zabawy przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy integracyjne; zabawy ruchowe.

Przygotowanie do śniadania (czynności samoobsługowe; czynności  higieniczno-porządkowe).

8.45 - 9.30

Śniadanie. Po posiłku czynności samoobsługowe.

9.30– 13.00

 

Zajęcia kierowane prowadzone przez nauczyciela przedszkola i nauczycieli specjalistów, zabawy swobodne, praca indywidualna z dziećmi, pobyt na dworze, przygotowanie do obiadu:

Przygotowanie do II śniadania, II śniadanie

Poniedziałek:

  • Katecheza: 12.00-12.30

10.45-11.15

Wtorek:

  • J. angielski: 12.00-12.30

10.45-11.15

Środa:

  • Gry i zabawy logopedyczne: 12.00-12.30

10.45-11.15

Czwartek:

  • Gimnastyka ogólnorozwojowa: 12.00-12.30
  • J. angielski: 12.30-13.00

10.45-11.15

Piątek:

  • Katecheza: 10.00-10.30

10.45-11.15

13.00

Obiad, czynności obsługowe

po obiedzie  - 15.10

  •  odpoczynek poobiedni (zabawy relaksacyjne, czytanie literatury dziecięcej); gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, gry i zabawy badawcze rozwijające u dziecka zainteresowania otaczającym światem, zajęcia rozwijające muzyczne,  plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, gry i zabawy wspomagające rozwój ruchowy dziecka,  gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka; praca indywidualna; pobyt w ogrodzie przedszkolnym;  przygotowanie do podwieczorku;

 

15.10 – 15.30

Podwieczorek, zabawy i gry stolikowe, porządkowanie sali.

Program edukacji przedszkolnej
opis dokumentutypdata

Program edukacji przedszkolnej " Nasze przedszkole" autorstwa M. Kwaśniewskiej, W. Żaby - Żabińskiej.

pdf15-09-2020[ Pobierz ]
5 118 kB
WAKACJE

Kochane Dzieci i Drodzy Rodzice

Dziękujemy za cały rok szkolny – za wspólnie spędzone chwile,

życzymy słonecznych, bezpiecznych,

wspaniałych wakacji!!! 

 

Panie z grupy VII

 

http://spbuk.pl/

URODZINY EMILKI

W środę świętowaliśmy szóste urodziny Emilki Zalewskiej, która obchodzi je 2. lipca.

 

EMILKO !

 

Życzymy Ci dzisiaj wszystkiego,
wszystkiego najsłodszego na ziemi,
niech Twe życie w sen piękny się zmieni.
To Ci pozwoli uśmiechać się zawsze,
śnij sny cudowne i najciekawsze!
Słońce świeci dziś dla Ciebie,
a chmurki tańczą na niebie.
Śmieją się motylki, a biedronki i kwiatki
przesyłają życzenia i słodkie buziaczki!

 

 

foto: Urszula Kijewska

 

Emilko 100 lat!!!

 

życzą Dzieci i Panie z grupy VII i VI

 

Edyta Maliborska

WKRÓTCE WAKACJE 21.06 - 25.06.2021r.

Uroczyste zakończenie roku szkolnego 2020/2021

 

„Przedszkola czas już minął nam i rozstać nam się trudno…”

 

foto: Agnieszka Winiarska

 

 foto: Agnieszka Winiarska, E. Maliborska

 

 

21 czerwca świętowaliśmy imieniny Alicji Wójcik oraz szóste urodziny Szymonka Grzegorczyka, 23 czerwca szóste urodziny Natalki Sadlak, a 25 czerwca szóste urodziny Jasia Sidora, (który będzie obchodził 17 lipca). 

 

 

Alu, Natalko, Szymonku, Jasiu

   

Zdrowia, szczęścia, pomyślności,
niech co dzień radość gości. 

Przyjaźni wielkich i małych,
wielu przygód niebywałych.
Uśmiechu wesołego i wszystkiego,
wszystkiego najlepszego!

 

 

100 lat!!!

 

życzą Dzieci i Panie z grupy VII

 

 

 

Dzień Taty - 23 czerwca 2021r.

 

Z okazji Tatusiowego Święta, za wczoraj i za dziś

Każdym czułym serca uderzeniem

I każdym z niego płynącym życzeniem

Zdrowia, sił i codziennej radości

Wraz ze słowami największej wdzięczności

Za wszystkie dla nas trudy i starania

Składamy Wam dzisiaj podziękowania.

100 lat!!!

 

 

Wasze Dzieci: Basia, Ala, Marcelinka, Emilka, Natalka, Julka,

Szymonek, Alanek, Mateuszek, Jasio, Tomek, Ignaś.

 

 

Lody w upalny pierwszy dzień lata – 21 czerwca

(za pieniądze, które zostały z rozliczenia wycieczki do Mini Zoo).

Pycha....

 

 

foto: E. Maliborska

 

Edyta Maliborska

MOJE PODWÓRKO 14.06 - 18.06.06.2021r.

15. czerwca świętowaliśmy szóste urodziny Macelinki Stanek.

 

MARCELINKO !

 

Dla Ciebie wszystkie cuda tego świata.

Dla Ciebie ciepło słonecznego lata.

Dla Ciebie gwiazdki, co błyszczą na niebie.

Dla Ciebie nutki w ptaszków śpiewie.

Dla Ciebie kwiatki kolorowe.

I marzenia deserowe...

 

 

Marcelinko 100 lat !!!

życzą Dzieci i Panie z grupy VII

 

"W zdrowym ciele, zdrowy duch" - to hasło tegorocznych Dni Bezpiecznego Przedszkola:

 

 

 foto: E. Maliborska

 

foto: A. Mazurek

 

foto: E. Maliborska

 

Edyta Maliborska

WYCIECZKA DO MINI ZOO - 08.06.2021

To był dzień pełen radości i niezapomnianych wrażeń :)))

 

 

 

 

 

foto: E. Maliborska

 

Było SUPER !!!

 

Edyta Maliborska

 

DZIECI Z CAŁEGO ŚWIATA 31.05 - 04.06.2021

Za nami tydzień, w którym obchodziliśmy NASZE ŚWIĘTO, czyli DZIEŃ DZIECKA

 

Oto MY i nasza grupowa niespodzianka:

 

 

 

Nasza przedszkolna niespodzianka:

 

 

Nasze wspólne zabawy w ogrodzie przedszkolnym:

 

 

foto: E. Maliborska

 

Bardzo lubię... (wypowiedzi dzieci):

- huśtać się na huśtawce,

- pomagać mamie w ogródku,

- jeździć na hulajnodze,

- jeździć na rowerze,

- bawić się na placu zabaw,

- tańczyć,

- puszczać bańki,

- jeździć do kolegi.

 

Oto NASZE marzenia:

Marzę: (wypowiedzi dzieci)

- żeby kupić sobie nowego chomika,

- o samochodzie,

- żeby być rolnikiem,

- o byciu policjantką, jak dorosnę,

- o domku na drzewie,

- żeby być królem,

- żeby dostać opaskę z koroną,

- o opasce z jednorożcem,

- żebym była księżniczką.

 

Życzę, żeby wszystkie te marzenia wypowiedziane i niewypowiedziane spełniły się :)))))

Dużo zdrowia i tylko dobrych dni :)))))

 

Edyta Maliborska

ZADANIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA CZERWIEC

Tematyka:

  1. Dzieci z całego świata………………. …...31.05 - 04.06.2021
  2. Dziecięce przyjaźnie..……………………...07.06 - 11.06.2021
  3. Moje podwórko.................................14.06 - 18.06.2021   
  4. Wkrótce wakacje……………................. 21.06 - 25.06.2021
  5. To już lato………………………………………28.06 – 30.06.2021

 

 

Zadania:

Językowa aktywność dziecka

  • swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom w kontaktach grupowych,
  • wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą,
  • wypowiadanie się złożonymi zdaniami, stosowanie kilkuzdaniowej wypowiedzi.
  • układanie rymów do podanych słów,
  • aktywne słuchanie rozmówcy,
  • układanie rymów do podanych słów,
  • rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich,
  • tworzenie wyrazów z poznanych liter i ich odczytywanie,
  • odpowiadanie na pytania, poprawne formułowanie pytań,
  • słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów,
  • wykonywanie ćwiczeń rozwijających orientację przestrzenną.

 

Poznawcza aktywność dziecka

  • uczestniczenie w zabawach, ćwiczeniach, pracach plastycznych, rozmowach, słuchaniu wierszy, opowiadań sprzyjających koncentracji uwagi,
  • rozróżnianie błędnego liczenia od poprawnego,
  • nazywanie figur geometrycznych,
  • składanie pociętych obrazków w całość bez wzoru,
  • kończenie rysowania danego przedmiotu według podanego wzoru,
  • rozwijanie myślenia logicznego poprzez: rozwiązywanie zagadek, rebusów,
  • rozróżnianie błędnego liczenia od poprawnego,
  • wskazywanie szczegółowych różnic pomiędzy dwoma przedmiotami, obrazkami,
  • uczestniczenie w zabawach, ćwiczeniach, pracach plastycznych, rozmowach, słuchaniu wierszy, opowiadań, rozwijanie myślenia logicznego poprzez: rozwiązywanie zagadek, określanie kolejności zdarzeń w różnych naturalnych sytuacjach, historyjkach.
  • poznawanie środków transportu: lądowego, wodnego, powietrznego.
  • mówienie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem, obrazem, dźwiękiem,
  • nauka na pamięć wierszy i piosenek treściowo bliskich dzieciom oraz sytuacjom, z jakimi się spotykają

 

Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka

  • uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych,
  • wybieranie bezpiecznego miejsca do zabaw
  • bezpieczne korzystanie ze sprzętu sportowego, urządzeń znajdujących się na placu zabaw.
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem,
  • aktywne uczestniczenie w zabawach na świeżym powietrzu,
  • bezpieczne posługiwanie się nożyczkami,
  • porządkowanie po sobie miejsca zabaw, pracy i spożywania posiłków,
  • wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np.: lepienie z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru, wycinanie, wydzieranie.

 

 

Społeczna aktywność dziecka

  • zwracanie uwagi na kulturę spożywania posiłków,
  • pełnienie dyżurów np. przy nakrywaniu stołu do posiłków,
  • odpowiadanie na zadane pytania, formułowanie własnych pytań,
  • wyrażanie i nazywanie swoich emocji podczas zabaw,
  • uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcje i radość,
  • samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych - ściąganie ubrań i butów, umieszczanie ich w wyznaczonych miejscu, zakładanie ubrań i butów, korzystanie z toalety,
  • spożywanie posiłków- prawidłowe posługiwanie się łyżką i widelcem,
  • współdecydowanie o sposobie wykonywania danej czynności,
  • dostrzeganie swojej niepowtarzalności, a także niepowtarzalności innych, szanowanie jej,
  • dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich
  • poznawanie kultury innych narodów poprzez korzystanie z książek, filmów, internetu.
  • dzielenie się wrażeniami, spostrzeżeniami z obserwacji danego zdarzenia, danej sytuacji.
  • prezentowanie własnych wyrobów, dokonanie samooceny ich wykonania.

 

 

Artystyczna aktywność dziecka

  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych, pląsach przy muzyce,
  • rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, akwarelami z użyciem palców lub pędzli, na różnym podłożu; wycinanie, wydzieranie z różnego materiału, obrysowywanie szablonów, lepienie z gliny, plasteliny, masy solnej i papierowej, modeliny, naklejanie, ugniatanie itd.
  • odczuwanie radości z tworzenia, działania plastycznego,
  • przygotowywanie programu artystycznego, samodzielne (lub z pomocą nauczyciela) wykonanie upominków, wspólna zabawa z przybyłymi gośćmi,
  • śpiewanie piosenek – zbiorowe i indywidualne,
  • reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu.

 

 

 

NASI KOCHANI RODZICE 24.05 - 28.05.2021

MAMUSIU !

Choć serduszko moje małe, Tobie dziś oddaję całe.

Byś na zawsze pamiętała i podziękę moją znała.

Za to wszystko coś zrobiła, za to żeś mnie urodziła,

I że byłaś mą ostoją, za to żeś jest mamą moją.

Ślę życzenia, a nie kwiatki oraz miłość na Dzień Matki.

 

 

 

Dzieci z grupy VII

 

 

 

Moja MAMA jest… (wypowiedzi dzieci):

- miła i kochana

- troskliwa

- uśmiechnięta

- kocha mnie

- mądra

 

Kocham moją MAMĘ za to, że….:

- pieści mnie i kupuje mi zabawki

- mnie urodziła

- zawsze jest przy mnie

- robi mi jedzenie

- gotuje mi obiady i robi herbatę

- przytula mnie

- codziennie się do mnie uśmiecha

- całuje mnie (wypowiedzi dzieci)

 

 

 

 

- Nasz  przedszkolny kwiatowy pociąg; oto wagonik naszej grupy:

 

foto: E. Maliborska

 

Edyta Maliborska

POZNAJEMY RÓŻNE ZAWODY 17.05 - 21.05.2021r.

Kim będę w przyszłości? - na to pytanie próbowaliśmy odpowiedzieć poznając różne zawody.

 

foto: A. Mazurek

  

21 maja obchodziliśmy Dzień Kosmosu. W tym dniu odwiedziła nas Pani Ania - Nasza Planeta:

 

foto: E. Maliborska

 

Edyta Maliborska

WIOSNA NA ŁĄCE 10.05 - 14.05.2021r.

Pamiętaliśmy o Święcie Unii Europejskiej, które obchodzone jest 9 maja:

 

foto: E. Maliborska

 

"Na majowej łące karuzela

dla biedronki, osy i dla trzmiela.

I mrówka jedzie z chrząszczem,

i żaba, i chrabąszcze,

i konik polny wskoczył,

i żuczek się przytoczył.

A karuzela wiruje w koło,

muzyczka gra wesoło, daba, daba, dam!"

 

 

 

foto: E. Maliborska

 

foto: A. Mazurek

 

Edyta Maliborska

 

NOWINKI Z WIEJSKIEGO PODWÓRKA - 04.05 - 07.05.2021r.

W minionym tygodniu poznawaliśmy zwierzęta hodowane na wsi – dorosłe i młode, ich domy, sposób poruszania, odżywiania, a także znaczenie hodowli zwierząt dla ludzi.

 

foto: E. Maliborska

 

foto: A. Mazurek

 

Edyta Maliborska

ZADANIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA MAJ

Tematyka:

  1. Nowinki z wiejskiego podwórka………………. …..03.05 - 07.05.2021
  2. Wiosna na łące..………………………………......…...10.05 - 14.05.2021
  3. Poznajemy różne zawody...............................17.05 - 21.05.2021   
  4. Nasi kochani rodzice……………........................ 24.05 - 28.05.2021

 

 

Zadania:

Językowa aktywność dziecka

  • wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą,
  • układanie rymów do podanych słów,
  • aktywne słuchanie rozmówcy,
  • wypowiadanie się złożonymi zdaniami, stosowanie kilkuzdaniowej wypowiedzi,
  • układanie rymów do podanych słów,
  • rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich,
  • tworzenie wyrazów z poznanych liter i ich odczytywanie,
  • odpowiadanie na pytania, poprawne formułowanie pytań,
  • słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów,
  • wykonywanie ćwiczeń rozwijających orientację przestrzenną.

 

Poznawcza aktywność dziecka

  • uczestniczenie w zabawach, ćwiczeniach, pracach plastycznych, rozmowach, słuchaniu wierszy, opowiadań sprzyjających koncentracji uwagi,
  • rozróżnianie błędnego liczenia od poprawnego,
  • nazywanie figur geometrycznych,
  • poznawanie zwierząt – dorosłych i młodych – hodowanych na wsi,
  • nazywanie domów zwierząt, sposobów poruszania się zwierząt, odżywiania,
  • wyjaśnianie znaczenia hodowli zwierząt dla ludzi,
  • poznawanie wybranych owadów np. pszczół, mrówek, ich pożyteczności dla przyrody i ludzi,
  • składanie pociętych obrazków w całość bez wzoru,
  • kończenie rysowania danego przedmiotu według podanego wzoru,
  • rozwijanie myślenia logicznego poprzez: rozwiązywanie zagadek, rebusów,
  • rozróżnianie błędnego liczenia od poprawnego,
  • wskazywanie szczegółowych różnic pomiędzy dwoma przedmiotami, obrazkami,
  • uczestniczenie w zabawach, ćwiczeniach, pracach plastycznych, rozmowach, słuchaniu wierszy, opowiadań, rozwijanie myślenia logicznego poprzez: rozwiązywanie zagadek, określanie kolejności zdarzeń w różnych naturalnych sytuacjach, historyjkach.

 

Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka

  • uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych,
  • bezpieczne korzystanie ze sprzętu sportowego, urządzeń znajdujących się na placu zabaw.
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem,
  • aktywne uczestniczenie w zabawach na świeżym powietrzu,
  • bezpieczne posługiwanie się nożyczkami,
  • porządkowanie po sobie miejsca zabaw, pracy i spożywania posiłków,
  • wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np.: lepienie z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru, wycinanie, wydzieranie.

 

 

Społeczna aktywność dziecka

  • zwracanie uwagi na kulturę spożywania posiłków,
  • pełnienie dyżurów np. przy nakrywaniu stołu do posiłków,
  • odpowiadanie na zadane pytania, formułowanie własnych pytań,
  • wyrażanie i nazywanie swoich emocji podczas zabaw,
  • uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcje i radość,
  • samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych - ściąganie ubrań i butów, umieszczanie ich w wyznaczonych miejscu, zakładanie ubrań i butów, korzystanie z toalety,
  • spożywanie posiłków- prawidłowe posługiwanie się łyżką i widelcem,
  • współdecydowanie o sposobie wykonywania danej czynności,
  •  podawanie nazw zawodów wykonywanych przez osoby w jego najbliższym otoczeniu i nazw tych zawodów, które wzbudziły jego zainteresowanie,
  • identyfikowanie i opisywanie czynności zawodowych wykonywanych przez te osoby,
  • opowiadanie o tym, kim chciałoby zostać,
  • opisywanie wyglądu rodziców, dostrzeganie ich charakterystycznych cech (wygląd, charakter),
  • określanie czynności domowych wykonywanych przez poszczególnych członków rodziny,
  • dzielenie się wiadomościami na temat życia w rodzinie, np. o sposobach wspólnego spędzania czasu, pojawienie się nowego dziecka.               

 

Artystyczna aktywność dziecka

  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych, pląsach przy muzyce,
  • rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, akwarelami z użyciem palców lub pędzli, na różnym podłożu; wycinanie, wydzieranie z różnego materiału, obrysowywanie szablonów, lepienie z gliny, plasteliny, masy solnej i papierowej, modeliny, naklejanie, ugniatanie itd.
  • reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu,
  • odczuwanie radości z tworzenia, działania plastycznego,
  • obserwowanie różnych zjawisk fizycznych, np. rozpuszczania ciał stałych w cieczy, krystalizacji, topnienia, parowania, tonięcia pływania ciał, rozszczepiania światła (tęcza), zjawisk akustycznych (echo), magnetycznych,
  • śpiewanie piosenek – zbiorowe i indywidualne,
  • dostrzeganie zmian w wysokości dźwięków.
JESTEM POLAKIEM I EUROPEJCZYKIEM 26.04 - 30.04.2021r.

„Kto Ty jesteś?

- Polak mały.

Jaki znak Twój?

- Orzeł biały…”

 

Za nami tydzień, w którym rozmawialiśmy o naszej Małej i Dużej OJCZYŹNIE, przypomnieliśmy sobie nasze symbole narodowe, wiemy, że jesteśmy Polakami i Europejczykami.

 

 

foto: E. Maliborska

 

foto: A. Mazurek

 

 foto: E. Maliborska

 

Edyta Maliborska

MALI STRAŻNICY PRZYRODY 19.04 - 23.04.2021r.

„Kochane dzieci na całym świecie!

Nie depczcie trawy, nie róbcie wrzawy. Gałęzi nie łamcie, śmieci do kosza wrzucajcie”.

 

  • nasze ekologiczne zabawy:

 

foto: E. Maliborska

 

foto: A. Mazurek

 

20. kwietnia świętowaliśmy szóste urodziny Basi Czuryszkiewicz i Alanka Rolli.

Basia obchodziła urodziny 23. marca, Alanek  2. kwietnia.

 

BASIU i ALANKU!

 

Samych uśmiechów, przyjaciół stu,
Tysiąca przygód, bajecznych snów,
Worka prezentów, uciech bez liku,
Słonecznych dni, lodów na patyku
I mnóstwa, mnóstwa słodyczy 

 grupa siódma Wam życzy.

 

 

Basiu i Alanku 100 lat !!!

życzą Dzieci i Panie z grupy VII

 

  • 22 kwietnia  obchodziliśmy Dzień Ziemi:

 

„… Ziemia to wyspa, to wyspa zielona

Wśród innych dalekich planet

To dom jest dla ludzi, dla ludzi i zwierząt

Więc musi być bardzo zadbany.”

 

 

  • Dzień czekolady w przedszkolu:

 

foto: E. Maliborska

 

Edyta Maliborska

ZABAWY Z MAMĄ I TATĄ - 16.04.2021r.

Witajcie Kochani :)))


Posłuchajcie wiersza M. Terlikowskiej Halo, tu Ziemia.


Dzień dobry, dzieci! Jestem Ziemia,
wielka, okrągła jak balonik.
Z tej strony – słońce mnie opromienia,
a z tamtej strony – nocy cień przesłonił.
Gdy jedna strona jest oświetlona,
to zaciemniona jest druga strona.
Wy zajadacie pierwsze śniadanie,
a spać się kładą – Amerykanie,
właśnie!
Bo ja się kręcę w krąg
jak bardzo, bardzo duży bąk.
- Dobranoc!- wołam
- Dzień dobry!- wołam,
to znaczy – zrobiłam obrót dokoła.
A oprócz tego wciąż, bez końca,
muszę się kręcić wokół Słońca.
Nigdyście jeszcze nie widzieli,
takiej olbrzymiej karuzeli!
Bo trzeba mi całego roku,
żeby Słońce obiec wokół.

 

Zapraszam Was do obejrzenia filmów:

Paxi - Dzień, noc i pory roku

https://www.youtube.com/watch?v=ekY5oZDdQ4k

Detektyw Łodyga | Piknik w królestwie nocy | bajki dla dzieci MIniMini+ 

https://www.youtube.com/watch?v=VxUqNKByRj8

 

Teraz sami spróbujcie wykonać doświadczenie z filmu.

 

Zatańczcie przy piosence: Układ Słoneczny – Śpiewające Brzdące

https://www.youtube.com/watch?v=MqrAV8D2zMg

 

Spróbujcie rozwiązać kilka zagadek:

Co to za przestrzeń między Ziemią, Księżycem planetami oraz między gwiazdami? (kosmos)
Zawsze jest nad nami. To płacze czasami deszczem, to śmieje się słońcem albo gwiazd tysiącem.(niebo)
Kiedy po niebie wędruje nocą, dokoła niego gwiazdy migocą. Raz jest jak rogalik, raz okrągły jak talerz. Kiedy słońce wschodzi, wnet      z nieba ucieka. (księżyc)
Co to za złota świetlana kula, która swym ciepłem Ziemię otula? (słońce)
Z ziemi do gwiazd mknie pocisk złoty, szybszy niż wiatr i samochody. (rakieta)
W dzień ich nie ujrzysz, chociaż są nad nami. Można je zobaczyć nocą i wieczorami. (gwiazdy)
Co to za okrągła planeta, na której bez wody, tlenu i słońca nie byłoby życia. (Ziemia)

 

Posłuchajcie piosenek kołysanek:

ZAPADA NOC - Piosenki dla dzieci - SING SING

https://www.youtube.com/watch?v=SjSWDW5ydQg

Ballada KSIĘŻYCOWA || NutkoSfera || Piosenki DLA DZIECI

https://www.youtube.com/watch?v=5Am8X_iHzz4

Piosenka o dniu i nocy

https://www.youtube.com/watch?v=AL1rgGE143s

 

źródło: Przewodnik metodyczny "Odkrywam siebie" cz. 4

YouTube

 

 

KOCHANI POZDRAWIAM WAS CIEPLUTKO

DO ZOBACZENIA W PONIEDZIAŁEK

W PRZEDSZKOLU :)))

Edyta Maliborska

16. 04. 2021. katecheza

Kochane Dzieci, Drodzy Rodzice oto propozycje na dzisiejszą katechezę

 

Zmartwychwstały Pan Jezus mówi do nas

 

Uświadamiamy dziecku, że Pana Jezusa możemy usłyszeć, chociaż Go nie widzimy

 

 

 

https://www.przewodnik-katolicki.pl/getattachment/d6711d00-c05e-4fb6-90e4-47aa3d6f2179/.aspx

– Kogo widzisz na tym zdjęciu ?(kapłan)

– Co on robi? (czyta księgę)

– Co to za księga, którą kapłan odczytuje podczas Mszy św.?(Pismo Święte)

– Czyje słowa zapisane są w Piśmie św.? (Pana Jezusa)

– Kto do nas mówi, gdy kapłan czyta Pismo św. (Pan Jezus)

 

Rodzicu pokaż dziecku Pismo Święte, odczytaj wybrany fragment.