Godło Polski umieszczone w tarczy, według wzoru i kolorystyki zgodnych z ustawą

Przedszkole Nr 1
im. Janusza Korczaka
w Bełżycach

Grupa 7

Konsultacje dla Rodziców:

Tel. 81 517 20 85

lub przez komunikator dziennika elektronicznego

Edyta Maliborska:  wtorek: 12.00 – 12.30

 

Ramowy rozkład dnia

w Przedszkolu Nr 1 im. Janusza Korczaka w Bełżycach

z oddziałami zamiejscowymi w Wierzchowiskach

w roku szkolnym 2020/21

 

Grupa VII

 

7.30 – 8.00

Schodzenie się dzieci: gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, gry i zabawy badawcze rozwijające u dziecka zainteresowania otaczającym światem, zajęcia rozwijające muzyczne, plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, gry i zabawy wspomagające rozwój ruchowy dziecka,  gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny                       i społeczny dziecka.

 

8.00 – 13.00                REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO

 

8.00 – 8.45

Zabawy swobodne, zabawy przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy integracyjne; zabawy ruchowe.

Przygotowanie do śniadania (czynności samoobsługowe; czynności  higieniczno-porządkowe).

8.45 - 9.30

Śniadanie. Po posiłku czynności samoobsługowe.

9.30– 13.00

 

Zajęcia kierowane prowadzone przez nauczyciela przedszkola i nauczycieli specjalistów, zabawy swobodne, praca indywidualna z dziećmi, pobyt na dworze, przygotowanie do obiadu:

Przygotowanie do II śniadania, II śniadanie

Poniedziałek:

  • Katecheza: 12.00-12.30

10.45-11.15

Wtorek:

  • J. angielski: 12.00-12.30

10.45-11.15

Środa:

  • Gry i zabawy logopedyczne: 12.00-12.30

10.45-11.15

Czwartek:

  • Gimnastyka ogólnorozwojowa: 12.00-12.30
  • J. angielski: 12.30-13.00

10.45-11.15

Piątek:

  • Katecheza: 10.00-10.30

10.45-11.15

13.00

Obiad, czynności obsługowe

po obiedzie  - 15.10

  •  odpoczynek poobiedni (zabawy relaksacyjne, czytanie literatury dziecięcej); gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, gry i zabawy badawcze rozwijające u dziecka zainteresowania otaczającym światem, zajęcia rozwijające muzyczne,  plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, gry i zabawy wspomagające rozwój ruchowy dziecka,  gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka; praca indywidualna; pobyt w ogrodzie przedszkolnym;  przygotowanie do podwieczorku;

 

15.10 – 15.30

Podwieczorek, zabawy i gry stolikowe, porządkowanie sali.

Program edukacji przedszkolnej
opis dokumentutypdata

Program edukacji przedszkolnej " Nasze przedszkole" autorstwa M. Kwaśniewskiej, W. Żaby - Żabińskiej.

pdf15-09-2020[ Pobierz ]
5 118 kB
JESIEŃ NA DZIAŁCE 19.10. - 23.10.2020

„Zapukała raz marchewka do przedszkola,

Za marchewką idą groszek i fasola.

Z tyłu się cebulka toczy i przeciera złote oczy.

Do przedszkola chcemy dzisiaj wszystkie wejść.

                 Idą, idą witaminki dla całej przedszkolnej rodzinki.

                 Samo zdrowie, samo zdrowie, każdy ci to powie.

                 Samo zdrowie, samo zdrowie, każdy ci to powie.”

 

W tym tygodniu rozmawialiśmy o warzywach, poznawaliśmy ich nazwy, dzielili na sylaby, głoski, nazywaliśmy przetwory, lepiliśmy z plasteliny, malowaliśmy stempelkami z warzyw., wiemy jak ważne jest spożywanie warzyw dla naszego zdrowia.

 

 

 

foto. E. Maliborska

 

 

foto. A. Mazurek

 

Edyta Maliborska

 

JESIEŃ W SADZIE 12.10. - 16.10.2020

"Jesienią, jesienią

Sady się rumienią: 

Czerwone jabłuszka

Pomiędzy zielenią. 

Czerwone jabłuszka, 

Złociste gruszeczki

Świecą się, jak gwiazdy, 

Pomiędzy listeczki....."

M. Konopnicka "Jesienią"

 

Nasze owocowe zabawy:

 - słowne, matematyczne

 

 

 

 

 

- plastyczne

 

 

- zabawy ruchowe

 

Foto: E. Maliborska

- Dzień Chleba - 16 października:

 

 Foto: A. Mazurek

 

Edyta Maliborska

CO ROBIĄ ZWIERZĘTA JESIENIĄ? 05.10-09.10.2020

Co robią zwierzęta jesienią?

Staraliśmy się odpowiedzieć na powyższe pytanie - poznaliśmy sposoby przygotowania się wybranych zwierząt do zimy.

 

- nasze jesienne spacery:

 

Foto: E. Maliborska

- „idzie, idzie jeż, ten kolczasty zwierz…”:

 

Foto: E. Maliborska

- układamy jesienne rytmy, przeliczamy:

 

Foto: E. Maliborska

 

 Foto: A. Mazurek

 

- bawimy się, ale mamy też czas na odpoczynek:

 

Foto: E. Maliborska

 

Edyta Maliborska

ZADANIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA PAŹDZIERNIK

Tematyka:

  1.   Co robią zwierzęta jesienią?………...…….. 05 - 09.10.2020
  2.   Jesień w sadzie ………………………...… .....12 - 16.10.2020
  3.   Jesień na działce .................................19 - 23.10.2020   
  4.   O sobie samym…….............................. 26 - 30.10.2020

 

 

Zadania:

  1. Poznawanie sposobów przygotowania się wybranych zwierząt do zimy - zwracanie uwagi na zmiany w wyglądzie zwierząt przed zbliżającą się zimą: zmiana ubarwienia, gęstnienie futra, piór, zwiększenie masy ciała, poznawanie warunków niezbędnych do rozwoju zwierząt.
  2. Przyroda jesienią - poznanie charakterystycznych cech późnojesiennej pogody, wyjaśnienie znaczenia słowa sad, ogród, rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw i owoców, drzew owocowych, rozróżnianie owoców i warzywa za pomocą wzroku, dotyku, smaku, zapachu, nazywanie przetworów z owoców i warzyw, rozumienie konieczności spożywania owoców i warzyw.
  3. Społeczna aktywność dziecka: dostrzeganie swojej niepowtarzalności, a także niepowtarzalności innych, szanowanie jej, współdecydowanie o sposobie wykonywania danej czynności,przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
  4. Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji – współdziałanie podczas zabaw, gier, tańców integracyjnych, stosowanie form grzecznościowych względem siebie.
  5. Językowa aktywność dziecka; swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom w kontaktach grupowych, wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą.
  6. Społeczna aktywność dziecka

         określanie swoich cech fizycznych: wzrostu (w odniesieniu do innych), kolor włosów, kolor oczu,

         uczestniczenie w sytuacjach stwarzających możliwość wyboru, przewidywanie skutków zachowań, zwracanie uwagi na     konsekwencje wynikające z danego wyboru, szukanie kompromisu w spornych sprawach, przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie, unikanie zachowań agresywnych, powstrzymywanie ich, dążenie do kompromisu.

       7. Dbamy o nasze zdrowie – przebywanie na świeżym powietrzu, uczestniczenie w spacerach, zabawach i ćwiczeniach ruchowych.

       8. Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych − ściąganie ubrań i butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu,      zakładanie ubrań i butów, korzystanie z toalety, spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.

       9. Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.

      10. Śpiewanie piosenek, wyrażanie muzyki ruchem, zabawy ruchowo-rytmiczne.

      11. Poznawcza aktywność dziecka:

       rozróżnianie błędnego liczenia od poprawnego,

       porównywanie szacunkowe liczebności zbiorów, np. poprzez łączenie w pary ich elementów, nakładanie ich na siebie,

       rozwijanie wyobraźni przestrzennej.

IDZIE JESIEŃ.... PRZEZ LAS, PARK 28.09.- 2.10.2020

30 września bardzo uroczyście świętowaliśmy Dzień Chłopaka. Dziewczynki wręczyły upominki oraz złożyły życzenia swoim Kolegom.

 

Foto: A. Mazurek

 

STO LAT KOCHANI CHŁOPCY !!!

 

życzą Dziewczynki i Panie z grupy VII

 

Foto: A. Mazurek

 

W tym tygodniu rozpoznawaliśmy drzewa po liściach i owocach, poznaliśmy zjawisko usychania liści, a także przedstawicieli grzybów jadalnych (borowik, maślak) i niejadalnych (muchomor sromotnikowy). Mimo deszczowej pogody bawiliśmy się bardzo wesoło.

 

 

Foto: E. Maliborska

 

Edyta Maliborska

MOJA DROGA DO PRZEDSZKOLA 21-25.09.2020

„Zielone światło - możesz iść,

Czerwone światło – stój i czekaj!

Gdy zielone znów zabłyśnie,

Śmiało idź, nie zwlekaj!”

 

 

Tematyka ostatniego tygodnia upłynęła na poznawaniu zasad ruchu drogowego: przypomnieliśmy sobie znaczenie pasów na ulicy, sygnalizacji świetlnej, poznaliśmy i utrwalili znaki drogowe:

 

 

 

Foto: E. Maliborska

 

Wykonaliśmy wspólną pracę kolorową kredą pt. „Ruch uliczny”:

 

Foto: A. Mazurek

 

Świętowaliśmy Dzień Przedszkolaka:

 

Foto: E. Maliborska

 

WSZYSTKIM KOCHANYM PRZEDSZKOLAKOM

ŻYCZYMY TYLKO DOBRYCH, PIĘKNYCH, RADOSNYCH DNI :)))

 

Edyta Maliborslka

 

MOJA GRUPA 14 - 18.09.2020

Ten tydzień upłynął nam na rozwijaniu relacji między sobą opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji , stosowaliśmy magiczne słowa  „dziękuję, proszę, przepraszam”, uczyliśmy się rozróżniania prawej i lewej strony.

 

„Dziękuję, proszę, przepraszam

To czarodziejskie słowa trzy

Mówię je bardzo często

I często je mówisz TY.”

 

-  stworzyliśmy grupowe drzewko dłoni:

 

  

Foto: Anna Mazurek

- z zainteresowaniem oglądaliśmy swoje karty pracy:

 

 

- z radością bawiliśmy się w ogrodzie przedszkolnym korzystając z pięknej pogody:

 

 

- bawiliśmy się w kodowanie:

 

Foto: Edyta Maliborska

 

Foto: Anna Mazurek

Edyta Maliborska

ZEBRANIE GRUPOWE

Drodzy Rodzice

 

Serdecznie zapraszam Państwa

na zebranie grupowe, które odbędzie się

17 września 2020 roku (czwartek)

o godz. 17.50.

w sali przy wejściu od strony Biedronki.

 

Edyta Maliborska

TO JESTEM JA 07-11-09.2020

Ten tydzień upłynął nam na bliższym poznaniu siebie: utrwaliliśmy nazwy części ciała, poznaliśmy narządy zmysłów oraz różne stany emocjonalne- złość, smutek, strach, radość; chętnie uczestniczyliśmy w zabawach ruchowych, towarzyszyła nam piosenka "Czuję świat".

 

"Moje oczy widzą świat w kolorach, barw chyba sto.

Moje uszy słyszą to co muszą i co chcą.

A mój nosek wącha, wącha, wącha, w buźce czuję smak.

A gdy dotknę czegoś tu i tam, to już wiem,

jakie szczęście mam".

 

 

 

 

 

 

 Edyta Maliborska

ZADANIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA WRZESIEŃ

Tematyka:

  1.    Witamy w przedszkolu ………...…....….. 01 - 04.09.2020
  2.   To jestem ja ………………………...…........ 07 - 11.09.2020
  3.   Moja grupa ....................................... 14 - 18.09.2020   
  4.   Moja droga do przedszkola ……........... 21 - 25.09.2020
  5.   Idzie jesień … przez las, park…..…...... 28.09 - 02.10.2020

 

Zadania:

  1. Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie - przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
  2. Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji – współdziałanie podczas zabaw, gier, tańców integracyjnych, stosowanie form grzecznościowych względem siebie.
  3. Poznawanie swojego ciała poprzez zabawy – rysowanie siebie, dostrzeganie swojej niepowtarzalności, a także niepowtarzalności innych, szanowanie jej.
  4. Nasz kontakt z techniką – Środki transportu – poznanie różnych środków transportu: lądowego, wodnego, powietrznego; poznanie znaczenia pasów, sygnalizacji świetlnej, znaków drogowych; zaznajamianie z zasadami ruchu drogowego z wykorzystaniem zabaw tematycznych, literatury, wycieczek; poznawanie wybranych pojazdów, w tym specjalistycznych, np.: straży pożarnej, karetki pogotowia, policji. 
  5. Poznajemy przyrodę – jesień – oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu, nazywanie ich, wyjaśnianie zjawiska usychania liści; rozpoznawanie drzew po ich liściach i owocach; zbieranie owoców drzew, wykorzystywanie owoców w działalności plastycznej, technicznej, matematycznej, muzycznej oraz w inny niestandardowy sposób; poznawanie wybranych przedstawicieli grzybów jadalnych (borowik, maślak) i niejadalnych (muchomor sromotnikowy); pokazywanie na wybranych przykładach (jeża, wiewiórki, bociana), jak zwierzęta przygotowują się do nadchodzącej zimy (odlatują do Afryki, gromadzą zapasy, zasypiają); zwracanie uwagi na zmiany w  wyglądzie zwierząt (zmiana ubarwienia, gęstnienie futra, piór).
  6. Dbamy o nasze zdrowie – przebywanie na świeżym powietrzu, uczestniczenie w spacerach, zabawach i ćwiczeniach ruchowych.
  7. Rozwijanie mowy: komunikowanie się w grupie – mówienie o swoich potrzebach, odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu, słuchanie i rozpoznawanie odgłosów dochodzących z otoczenia, słuchanie i powtarzanie podanych słów, zdań.
  8. Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych − ściąganie ubrań i butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu, zakładanie ubrań i butów, korzystanie z toalety, spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.
  9. Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.
  10. Śpiewanie piosenek, wyrażanie muzyki ruchem, zabawy ruchowo-rytmiczne.
  11. Edukacja matematyczna – przeliczanie elementów zbioru w zakresie dostępnym dziecku, porównywanie liczebności, określanie wielkości przedmiotów, ustalanie równoliczności zbiorów poprzez łączenie ich elementów w pary, nakładanie ich na siebie lub przeliczanie, dobieranie przedmiotów w pary funkcyjne.
WITAMY W NOWYM ROKU SZKOLNYM 2020/21

Serdecznie witamy Dzieci i Rodziców 

w nowym roku szkolnym 2020/21

 

Wszystkim przedszkolakom życzymy dużo, dużo zdrowia i radosnego spędzania

czasu w gronie rówieśników :))

 

 

Za nami pierwszy wspólny tydzień:

 

- nasza grupa:

 

 

- nasze zabawy:

 

 

- wspólne śniadanie:

 

 

- zabawy w ogrodzie przedszkolnym:

 

 

- przypominamy sobie „Kodeks Przedszkolaka”:

 

 

Edyta Maliborska

[ Cookies - info ]Oprogramowanie CMS: DragoN-NogarD © ( www: http://nogard.pl )