Godło Polski umieszczone w tarczy, według wzoru i kolorystyki zgodnych z ustawą

Przedszkole Nr 1
im. Janusza Korczaka
w Bełżycach

Grupa 7

Konsultacje dla Rodziców:

Tel. 81 517 20 85

lub przez komunikator dziennika elektronicznego

Edyta Maliborska:  wtorek: 12.00 – 12.30

 

Ramowy rozkład dnia

w Przedszkolu Nr 1 im. Janusza Korczaka w Bełżycach

z oddziałami zamiejscowymi w Wierzchowiskach

w roku szkolnym 2020/21

 

Grupa VII

 

7.30 – 8.00

Schodzenie się dzieci: gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, gry i zabawy badawcze rozwijające u dziecka zainteresowania otaczającym światem, zajęcia rozwijające muzyczne, plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, gry i zabawy wspomagające rozwój ruchowy dziecka,  gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny                       i społeczny dziecka.

 

8.00 – 13.00                REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO

 

8.00 – 8.45

Zabawy swobodne, zabawy przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy integracyjne; zabawy ruchowe.

Przygotowanie do śniadania (czynności samoobsługowe; czynności  higieniczno-porządkowe).

8.45 - 9.30

Śniadanie. Po posiłku czynności samoobsługowe.

9.30– 13.00

 

Zajęcia kierowane prowadzone przez nauczyciela przedszkola i nauczycieli specjalistów, zabawy swobodne, praca indywidualna z dziećmi, pobyt na dworze, przygotowanie do obiadu:

Przygotowanie do II śniadania, II śniadanie

Poniedziałek:

  • Katecheza: 12.00-12.30

10.45-11.15

Wtorek:

  • J. angielski: 12.00-12.30

10.45-11.15

Środa:

  • Gry i zabawy logopedyczne: 12.00-12.30

10.45-11.15

Czwartek:

  • Gimnastyka ogólnorozwojowa: 12.00-12.30
  • J. angielski: 12.30-13.00

10.45-11.15

Piątek:

  • Katecheza: 10.00-10.30

10.45-11.15

13.00

Obiad, czynności obsługowe

po obiedzie  - 15.10

  •  odpoczynek poobiedni (zabawy relaksacyjne, czytanie literatury dziecięcej); gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, gry i zabawy badawcze rozwijające u dziecka zainteresowania otaczającym światem, zajęcia rozwijające muzyczne,  plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, gry i zabawy wspomagające rozwój ruchowy dziecka,  gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka; praca indywidualna; pobyt w ogrodzie przedszkolnym;  przygotowanie do podwieczorku;

 

15.10 – 15.30

Podwieczorek, zabawy i gry stolikowe, porządkowanie sali.

Program edukacji przedszkolnej
opis dokumentutypdata

Program edukacji przedszkolnej " Nasze przedszkole" autorstwa M. Kwaśniewskiej, W. Żaby - Żabińskiej.

pdf15-09-2020[ Pobierz ]
5 118 kB
BABCIA I DZIADZIUŚ 18.01. - 22.01.2021

 

„…Bo Babcia z Dziadkiem to nasze są Skarby, malują uśmiech bez pędzla i farby.
Więc dla Nich cza-czę na soplach gra wiatr, a my życzymy i śpiewamy tak:

        Kochana Babciu żyj STO LAT, ciesz się wnukami i kochaj świat.
        Kochany Dziadku żyj STO LAT, śpiewaj z nami głośno: cza, cza, cza.”

 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥  

 

 

 

 ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥  

 

 

 Nasze zimowe zabawy:

 

foto: E. Maliborska

 

Edyta Maliborska

ZIMOWE ZABAWY

"Zima, zima, zima,

Pada, pada śnieg.

Jadę, jadę w świat sankami..."

 

 

  

Foto: E. Maliborska

 

Edyta Maliborska

ZADANIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA STYCZEŃ

Tematyka:

  1.  Mijają dni, miesiące, lata ……………….... …………..04.01 - 08.01.2021
  2.  Zwierzęta są głodne………………………………....…..11.01 - 15.01.2021
  3.  Babcia i dziadziuś.............................................18.01 - 22.01.2021   
  4.  Zimowe zabawy…............................................ 25.01- 29.01.2021

 

Zadania:

  1. Językowa aktywność dziecka - wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą.
  2. Poznawcza aktywność dziecka:
    • nazywanie ptaków odwiedzających karmnik,
    • pomaganie zwierzętom, np. dokarmianie zwierząt w schronisku, ptaków zimą,
    • uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela,
    • rozwijanie myślenia logicznego poprzez: zadawanie pytań,
    • nazywanie kolejno pór roku, dni tygodnia
    • łączenie przedmiotów w grupy na podstawie cechy percepcyjnej, np. barwy, wielkości, kształtu, a następnie cech funkcjonalnych,
    • rozróżnianie błędnego liczenia od poprawnego.
  3. Ruchowa aktywność dziecka.

    * ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku (zapobieganie przegrzaniu i zmarznięciu),
    * poznawanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu: bawienie się w miejscach niedozwolonych, np. przy ruchliwej ulicy, na zamarzniętym stawie.
    * uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych,Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka.
  4. Społeczna aktywność dziecka
    - określanie czynności domowych wykonywanych przez poszczególnych członków rodziny,- dzielenie się wiadomościami na temat życia w rodzinie, np. o sposobach wspólnego spędzania czasu, pojawienie się nowego dziecka.- wyrażanie i nazywanie różnych emocji podczas zabaw,- szanowanie domowników, ich przyzwyczajeń, nieprzeszkadzanie im w wypoczynku, pracy.- rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji: współdziałanie podczas zabaw, gier, tańców integracyjnych. 
    - uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcję i radość.
  5. Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych − ściąganie ubrań i butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu, zakładanie ubrań i butów, korzystanie z toalety, spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.
  6. Śpiewanie piosenek, wyrażanie muzyki ruchem, zabawy ruchowo-rytmiczne.
ŚWIĘTA, ŚWIĘTA... 21.12 - 24.12.2012

To właśnie tego wieczoru, gdy mróz lśni jak gwiazda na dworze,
Przy stołach są miejsca dla obcych, bo nikt być samotny nie może.

To właśnie tego wieczoru zło ze wstydu umiera,
Widząc jak silna i piękna jest Miłość, gdy pięści rozwiera.

To właśnie tego wieczoru od bardzo wielu wieków,
Pod dachem pięknej kolędy Bóg rodzi się w człowieku.

 

        

Na Święta – radosnego pokoju, świątecznego nastroju, zdrowia,

miłości, radości oraz Szczęśliwego Nowego Roku!

 

           życzą Dzieci i Panie z grupy VII

 

 

Święta tuż, tuż…- nasze ostatnie przygotowania:

 

 

 

W tym tygodniu otrzymaliśmy dyplom dla Emilki, która brała udział w konkursie plastycznym „Mój Anioł” organizowanym przez MDK w Krasnymstawie  i Jej praca została zakwalifikowana do wystawy. Emilko gratulujemy :)))

 

foto: E. Maliborska

 

Edyta Maliborska

PRZYGOTOWANIA DO ŚWIĄT BOŻEGO NARODZENIA 14.12 -18.12.2020

- „Idą Święta wigilijny czas….”

 

foto: A. Mazurek

 

„Świąteczny czas, świąteczny czas wesoło wita  nas”

 

- 17 grudnia pięknie ubrani przygotowujemy świąteczny stół:

 

foto: U. Kijewska, E. Maliborska

 

- „…świąteczny nadszedł wreszcie czas…”:

Szła kolęda w noc grudniową

Pukała do drzwi

I wołała żeby ludzie

Do stajenki szli

Dziecko małe, maluteńkie

Przyszło na ten świat

A w stajence ściany cienkie

I dziurawy dach

 

 

 

foto: J. Giza, E. Maliborska

- „zastawiony wigilijny stół , a przy stole siedzi gości tłum…”:

 

foto: E. Maliborska

 

Edyta Maliborska

TU ROSŁY PAPROCIE 07.12 - 11.12.2020

W tym tygodniu rozmawialiśmy o zwierzętach prehistorycznych – dinozaurach, poznaliśmy pracę górnika oraz rodzaje kopalni.

 

 

foto: A. Mazurek

 

 

8. grudnia świętowaliśmy piąte urodziny Julii Stachyry.

 

Niech się śmieje do Ciebie cały świat,
blaskiem szczęśliwych, pogodnych lat.

Zdrowia i pomyślności, w każdej chwili moc radości!

 

 

Juleczko 100 lat !!!

życzą Dzieci i Panie z grupy VII

 

Rozpoczęliśmy już przygotowania do Świąt Bożego Narodzenia:

 

 

W piątek dwie koleżanki z naszej grupy otrzymały dyplomy i nagrody za udział w integracyjnym konkursie plastycznym „Pięć ziarenek, czyli historia nie całkiem zielona” organizowanym przez Szkołę Specjalną i DPS w Matczynie.

 

foto: E. Maliborska

 

 

Basia Czuryszkiewicz zajęła I miejsce, a Marcelinka Stanek II miejsce.

GRATULUJEMY !!!

 

Edyta Maliborska

ZADANIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA GRUDZIEŃ

Tematyka:

  1.  Tu rosły paprocie……………………..….. …………...........07.12 - 11.12.2020
  2.  Przygotowania do świąt Bożego Narodzenia……..…..14.12 - 18.12.2020
  3.  Święta, Święta.......................................................21.12 - 25.12.2020   
  4.  Nadeszła zima …................................................... 28.12.- 01.01.2021

 

  

 

Zadania:

1.  Nadchodzi zima- poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy, nazywanie ich, np.: opady śniegu, szron, szadź, zawieje śnieżne, poznawanie wybranych właściwości fizycznych śniegu i lodu, zwracanie uwagi na zanieczyszczenia, które zatrzymują w sobie, poznawanie charakterystycznych oznak zimy: krótkie dni, niska temperatura.

2.  Święta - poznawanie świątecznych obrzędów, zwyczajów, tradycji ludzi różnych narodowości. Kultywowanie tradycji związanych ze świętami.

3. Tu rosły paprocie - poznawanie wybranych zwierząt prehistorycznych (dinozaury) i roślin (np. olbrzymie paprocie) występujących w tamtym okresie,

4. Językowa aktywność dziecka - rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych); wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą;

5.  Poznawcza aktywność dziecka - uczestniczenie w zabawach rozwijających: aktywność badawczą, umiejętność rozwiązywania problemów, myślenie, wyobrażenia; umiejętność klasyfikowania, uogólniania, rozumowania, przyczynowo - skutkowego, poznawania samego siebie; rozwijanie myślenia logicznego poprzez: zadawanie pytań; łączenie przedmiotów w grupy na podstawie cechy percepcyjnej, np. barwy, wielkości, kształtu, a następnie cech funkcjonalnych.

6.   Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych − ściąganie ubrań i butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu, zakładanie ubrań i butów, korzystanie z toalety, spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.

7.   Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.

8.   Śpiewanie piosenek, wyrażanie muzyki ruchem, zabawy ruchowo-rytmiczne.

9.   Poznawcza aktywność dziecka rozróżnianie błędnego liczenia od poprawnego, porównywanie szacunkowe liczebności zbiorów, np. poprzez łączenie w pary ich elementów, nakładanie ich na siebie, rozwijanie wyobraźni przestrzennej.

DBAMY O ZDROWIE 30.11.- 04.12.2020

 - W tym tygodniu rozmawialiśmy o naszym zdrowiu, o tym, co należy robić, aby dbać o swoje zdrowie, poznaliśmy piramidę zdrowego odżywania:

 

 

- Nasze przygotowania do odwiedzin Świętego Mikołaja:

 

 

 

4. grudnia świętowaliśmy imieniny naszej koleżanki Basi

 

BASIU !!!

 

W dniu Twojego święta, jest ktoś kto o Tobie pamięta.
Pamięta o Tobie i śle Ci życzenia,
by spełniły się wszystkie Twoje marzenia.
Żyj w szczęściu i radości,

a Twój promienny uśmiech niech na buzi zawsze gości.

 

Foto: E. Maliborska 

 

Basiu 100 lat !!!

życzą Dzieci i Panie z grupy VII

 

 

- Odwiedziny oczekiwanego Gościa:

 

MY śpiewamy Ci:

„Mój kochany Mikołaju cały rok czekałem

Byłem bardzo, bardzo grzeczny,

Bardzo się starałem”.

 

Foto: Jarosław Maliborski

 

 Foto: Urszula Kijewska

 

Edyta Maliborska

URZĄDZENIA ELEKTRYCZNE 23.11.- 27.11.2020

W tym tygodniu poznaliśmy wybrane urządzenia elektryczne oraz ich znaczenie w naszym codziennym życiu.

 

foto: E. Maliborska

 

25 listopada obchodziliśmy Światowy Dzień Pluszowego MISIA (w tym roku nieco inaczej):

 

 

Prawda, że SUPER z NAS MISIAKI? !!!

 

foto: A. Mazurek

 

Był też czas na wróżby andrzejkowe oraz tańce:

 

 

foto: E. Maliborska

 

Edyta Maliborska

MOJE DOMOWE ZWIERZĄTKO 16.11. - 20.11.2020

W tym tygodniu rozmawialiśmy o zwierzętach hodowanych w domu, poznawaliśmy zasady dbania o nie, a także opowiadaliśmy o swoich podopiecznych.

 

foto: E. Maliborska

 

Obserwowaliśmy patyczaki:

 

foto: A. Mazurek

 

Nasze zwierzęta z figur geometrycznych i papieru:

 

 

 

Badaliśmy właściwości magnesu:

 

foto: E. Maliborska

 

Edyta Maliborska

POLSKA NASZĄ OJCZYZNĄ 09.11.-13.11.2020

Jestem Polakiem.

Mieszkam w Polsce. Znam symbole narodowe: flagę, godło, hymn.

 

Nasze przygotowania do Święta Niepodległości:

 

 

 

Uroczyste odśpiewanie hymnu Polski - 10.11.2020r. godz. 11.11:

 

 

Uroczysty spacer:

 

 

Nasza mapa:

 

foto: E. Maliborska

 

Edyta Maliborska

JESIENNE NASTROJE 2.11. - 6.11.2020

Nasze sposoby na jesienną pogodę i na różne nastroje:

 

- malowanie "mokre w mokrym":

 

 

foto: E. Maliborska

 

- wydzieranki:

 

foto: E. Maliborska

 

- zabawy ruchowe - "ruch to zdrowie":

 

 

foto: A. Mazurek

 

Edyta Maliborska

 

ZADANIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA LISTOPAD

 

Tematyka:

  1.  Jesienne nastroje……………………..….. .02.11 – 06.11.2020
  2.  Polska naszą Ojczyzną…………………….09.11- 13.11.2020
  3.  Moje domowe zwierzątko..................16.11- 20.11.2020   
  4.  Urządzenia elektryczne …................. 23.11- 27.11.2020
  5.  Dbamy o zdrowie...………………….......30.11- 04.12.2020

 

Zadania:

  1. Poznajemy przyrodę– jesieńobserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych, np.: padającego deszczu, mgły, obniżającej się temperatury, skracającej się długości dnia; wyjaśnienie roli wody w życiu ludzi, zwierząt i roślin.
  2. Rozwijanie poczucia przynależności narodowej: stosowanie zwrotów: Jestem Polakiem. Mieszkam w Polsce. Mówię po polsku. Podawanie nazwy naszego kraju, symboli narodowych : flagi, godła, hymnu.  Nazywanie największych rzek Polski: Wisły i Odry, morza – Bałtyku, gór – Tatr oraz większych miast Polski. Poznanie ważniejszych wydarzeń z życia  Polski. Wskazywanie Polski na mapie Europy, nazywanie jej sąsiadów.
  3. Przyroda wokół nas- poznawanie zasad dbania o zwierzęta hodowane w domu: karmienia ich, wizyt u weterynarza, wychodzenia na spacer,  nazywanie dorosłych i młodych zwierząt
  4. W świecie techniki- zapoznanie z wybranymi urządzeniami elektrycznymi, ich znaczeniem w gospodarstwie człowieka, rozbudzanie zainteresowań technicznych.
  5. Dbanie o nasze zdrowie i higienę: ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku (zapobieganie przegrzaniu i zmarznięciu);

 przebywanie na świeżym powietrzu; uczestniczenie w spacerach, zabawach i ćwiczeniach ruchowych; nabywanie świadomości na temat zdrowego odżywiania

      6. Językowa aktywność dziecka; swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom w kontaktach grupowych, wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą.

      7. Społeczna aktywność dziecka

określanie swoich cech fizycznych: wzrostu (w odniesieniu do innych), kolor włosów, kolor oczu, uczestniczenie w sytuacjach stwarzających możliwość wyboru, przewidywanie skutków zachowań, zwracanie uwagi na konsekwencje wynikające z danego wyboru, szukanie kompromisu w spornych sprawach, przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie, unikanie zachowań agresywnych, powstrzymywanie ich, dążenie do kompromisu.

8. Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych − ściąganie ubrań i butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu, zakładanie ubrań i butów, korzystanie z toalety, spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.

9. Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.

10. Śpiewanie piosenek, wyrażanie muzyki ruchem, zabawy ruchowo-rytmiczne.

11. Poznawcza aktywność dziecka

rozróżnianie błędnego liczenia od poprawnego,

porównywanie szacunkowe liczebności zbiorów, np. poprzez łączenie w pary ich elementów, nakładanie ich na siebie, rozwijanie wyobraźni przestrzennej.

JESIEŃ NA DZIAŁCE 19.10. - 23.10.2020

„Zapukała raz marchewka do przedszkola,

Za marchewką idą groszek i fasola.

Z tyłu się cebulka toczy i przeciera złote oczy.

Do przedszkola chcemy dzisiaj wszystkie wejść.

                 Idą, idą witaminki dla całej przedszkolnej rodzinki.

                 Samo zdrowie, samo zdrowie, każdy ci to powie.

                 Samo zdrowie, samo zdrowie, każdy ci to powie.”

 

W tym tygodniu rozmawialiśmy o warzywach, poznawaliśmy ich nazwy, dzielili na sylaby, głoski, nazywaliśmy przetwory, lepiliśmy z plasteliny, malowaliśmy stempelkami z warzyw., wiemy jak ważne jest spożywanie warzyw dla naszego zdrowia.

 

 

 

foto. E. Maliborska

 

 

foto. A. Mazurek

 

Edyta Maliborska

 

JESIEŃ W SADZIE 12.10. - 16.10.2020

"Jesienią, jesienią

Sady się rumienią: 

Czerwone jabłuszka

Pomiędzy zielenią. 

Czerwone jabłuszka, 

Złociste gruszeczki

Świecą się, jak gwiazdy, 

Pomiędzy listeczki....."

M. Konopnicka "Jesienią"

 

Nasze owocowe zabawy:

 - słowne, matematyczne

 

 

 

 

 

- plastyczne

 

 

- zabawy ruchowe

 

Foto: E. Maliborska

- Dzień Chleba - 16 października:

 

 Foto: A. Mazurek

 

Edyta Maliborska

CO ROBIĄ ZWIERZĘTA JESIENIĄ? 05.10-09.10.2020

Co robią zwierzęta jesienią?

Staraliśmy się odpowiedzieć na powyższe pytanie - poznaliśmy sposoby przygotowania się wybranych zwierząt do zimy.

 

- nasze jesienne spacery:

 

Foto: E. Maliborska

- „idzie, idzie jeż, ten kolczasty zwierz…”:

 

Foto: E. Maliborska

- układamy jesienne rytmy, przeliczamy:

 

Foto: E. Maliborska

 

 Foto: A. Mazurek

 

- bawimy się, ale mamy też czas na odpoczynek:

 

Foto: E. Maliborska

 

Edyta Maliborska

ZADANIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA PAŹDZIERNIK

Tematyka:

  1.   Co robią zwierzęta jesienią?………...…….. 05 - 09.10.2020
  2.   Jesień w sadzie ………………………...… .....12 - 16.10.2020
  3.   Jesień na działce .................................19 - 23.10.2020   
  4.   O sobie samym…….............................. 26 - 30.10.2020

 

 

Zadania:

  1. Poznawanie sposobów przygotowania się wybranych zwierząt do zimy - zwracanie uwagi na zmiany w wyglądzie zwierząt przed zbliżającą się zimą: zmiana ubarwienia, gęstnienie futra, piór, zwiększenie masy ciała, poznawanie warunków niezbędnych do rozwoju zwierząt.
  2. Przyroda jesienią - poznanie charakterystycznych cech późnojesiennej pogody, wyjaśnienie znaczenia słowa sad, ogród, rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw i owoców, drzew owocowych, rozróżnianie owoców i warzywa za pomocą wzroku, dotyku, smaku, zapachu, nazywanie przetworów z owoców i warzyw, rozumienie konieczności spożywania owoców i warzyw.
  3. Społeczna aktywność dziecka: dostrzeganie swojej niepowtarzalności, a także niepowtarzalności innych, szanowanie jej, współdecydowanie o sposobie wykonywania danej czynności,przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
  4. Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji – współdziałanie podczas zabaw, gier, tańców integracyjnych, stosowanie form grzecznościowych względem siebie.
  5. Językowa aktywność dziecka; swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom w kontaktach grupowych, wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą.
  6. Społeczna aktywność dziecka

         określanie swoich cech fizycznych: wzrostu (w odniesieniu do innych), kolor włosów, kolor oczu,

         uczestniczenie w sytuacjach stwarzających możliwość wyboru, przewidywanie skutków zachowań, zwracanie uwagi na     konsekwencje wynikające z danego wyboru, szukanie kompromisu w spornych sprawach, przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie, unikanie zachowań agresywnych, powstrzymywanie ich, dążenie do kompromisu.

       7. Dbamy o nasze zdrowie – przebywanie na świeżym powietrzu, uczestniczenie w spacerach, zabawach i ćwiczeniach ruchowych.

       8. Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych − ściąganie ubrań i butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu,      zakładanie ubrań i butów, korzystanie z toalety, spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.

       9. Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.

      10. Śpiewanie piosenek, wyrażanie muzyki ruchem, zabawy ruchowo-rytmiczne.

      11. Poznawcza aktywność dziecka:

       rozróżnianie błędnego liczenia od poprawnego,

       porównywanie szacunkowe liczebności zbiorów, np. poprzez łączenie w pary ich elementów, nakładanie ich na siebie,

       rozwijanie wyobraźni przestrzennej.

IDZIE JESIEŃ.... PRZEZ LAS, PARK 28.09.- 2.10.2020

30 września bardzo uroczyście świętowaliśmy Dzień Chłopaka. Dziewczynki wręczyły upominki oraz złożyły życzenia swoim Kolegom.

 

Foto: A. Mazurek

 

STO LAT KOCHANI CHŁOPCY !!!

 

życzą Dziewczynki i Panie z grupy VII

 

Foto: A. Mazurek

 

W tym tygodniu rozpoznawaliśmy drzewa po liściach i owocach, poznaliśmy zjawisko usychania liści, a także przedstawicieli grzybów jadalnych (borowik, maślak) i niejadalnych (muchomor sromotnikowy). Mimo deszczowej pogody bawiliśmy się bardzo wesoło.

 

 

Foto: E. Maliborska

 

Edyta Maliborska

MOJA DROGA DO PRZEDSZKOLA 21-25.09.2020

„Zielone światło - możesz iść,

Czerwone światło – stój i czekaj!

Gdy zielone znów zabłyśnie,

Śmiało idź, nie zwlekaj!”

 

 

Tematyka ostatniego tygodnia upłynęła na poznawaniu zasad ruchu drogowego: przypomnieliśmy sobie znaczenie pasów na ulicy, sygnalizacji świetlnej, poznaliśmy i utrwalili znaki drogowe:

 

 

 

Foto: E. Maliborska

 

Wykonaliśmy wspólną pracę kolorową kredą pt. „Ruch uliczny”:

 

Foto: A. Mazurek

 

Świętowaliśmy Dzień Przedszkolaka:

 

Foto: E. Maliborska

 

WSZYSTKIM KOCHANYM PRZEDSZKOLAKOM

ŻYCZYMY TYLKO DOBRYCH, PIĘKNYCH, RADOSNYCH DNI :)))

 

Edyta Maliborslka

 

MOJA GRUPA 14 - 18.09.2020

Ten tydzień upłynął nam na rozwijaniu relacji między sobą opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji , stosowaliśmy magiczne słowa  „dziękuję, proszę, przepraszam”, uczyliśmy się rozróżniania prawej i lewej strony.

 

„Dziękuję, proszę, przepraszam

To czarodziejskie słowa trzy

Mówię je bardzo często

I często je mówisz TY.”

 

-  stworzyliśmy grupowe drzewko dłoni:

 

  

Foto: Anna Mazurek

- z zainteresowaniem oglądaliśmy swoje karty pracy:

 

 

- z radością bawiliśmy się w ogrodzie przedszkolnym korzystając z pięknej pogody:

 

 

- bawiliśmy się w kodowanie:

 

Foto: Edyta Maliborska

 

Foto: Anna Mazurek

Edyta Maliborska

ZEBRANIE GRUPOWE

Drodzy Rodzice

 

Serdecznie zapraszam Państwa

na zebranie grupowe, które odbędzie się

17 września 2020 roku (czwartek)

o godz. 17.50.

w sali przy wejściu od strony Biedronki.

 

Edyta Maliborska

TO JESTEM JA 07-11-09.2020

Ten tydzień upłynął nam na bliższym poznaniu siebie: utrwaliliśmy nazwy części ciała, poznaliśmy narządy zmysłów oraz różne stany emocjonalne- złość, smutek, strach, radość; chętnie uczestniczyliśmy w zabawach ruchowych, towarzyszyła nam piosenka "Czuję świat".

 

"Moje oczy widzą świat w kolorach, barw chyba sto.

Moje uszy słyszą to co muszą i co chcą.

A mój nosek wącha, wącha, wącha, w buźce czuję smak.

A gdy dotknę czegoś tu i tam, to już wiem,

jakie szczęście mam".

 

 

 

 

 

 

 Edyta Maliborska

ZADANIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA WRZESIEŃ

Tematyka:

  1.    Witamy w przedszkolu ………...…....….. 01 - 04.09.2020
  2.   To jestem ja ………………………...…........ 07 - 11.09.2020
  3.   Moja grupa ....................................... 14 - 18.09.2020   
  4.   Moja droga do przedszkola ……........... 21 - 25.09.2020
  5.   Idzie jesień … przez las, park…..…...... 28.09 - 02.10.2020

 

Zadania:

  1. Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie - przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
  2. Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji – współdziałanie podczas zabaw, gier, tańców integracyjnych, stosowanie form grzecznościowych względem siebie.
  3. Poznawanie swojego ciała poprzez zabawy – rysowanie siebie, dostrzeganie swojej niepowtarzalności, a także niepowtarzalności innych, szanowanie jej.
  4. Nasz kontakt z techniką – Środki transportu – poznanie różnych środków transportu: lądowego, wodnego, powietrznego; poznanie znaczenia pasów, sygnalizacji świetlnej, znaków drogowych; zaznajamianie z zasadami ruchu drogowego z wykorzystaniem zabaw tematycznych, literatury, wycieczek; poznawanie wybranych pojazdów, w tym specjalistycznych, np.: straży pożarnej, karetki pogotowia, policji. 
  5. Poznajemy przyrodę – jesień – oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu, nazywanie ich, wyjaśnianie zjawiska usychania liści; rozpoznawanie drzew po ich liściach i owocach; zbieranie owoców drzew, wykorzystywanie owoców w działalności plastycznej, technicznej, matematycznej, muzycznej oraz w inny niestandardowy sposób; poznawanie wybranych przedstawicieli grzybów jadalnych (borowik, maślak) i niejadalnych (muchomor sromotnikowy); pokazywanie na wybranych przykładach (jeża, wiewiórki, bociana), jak zwierzęta przygotowują się do nadchodzącej zimy (odlatują do Afryki, gromadzą zapasy, zasypiają); zwracanie uwagi na zmiany w  wyglądzie zwierząt (zmiana ubarwienia, gęstnienie futra, piór).
  6. Dbamy o nasze zdrowie – przebywanie na świeżym powietrzu, uczestniczenie w spacerach, zabawach i ćwiczeniach ruchowych.
  7. Rozwijanie mowy: komunikowanie się w grupie – mówienie o swoich potrzebach, odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu, słuchanie i rozpoznawanie odgłosów dochodzących z otoczenia, słuchanie i powtarzanie podanych słów, zdań.
  8. Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych − ściąganie ubrań i butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu, zakładanie ubrań i butów, korzystanie z toalety, spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.
  9. Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.
  10. Śpiewanie piosenek, wyrażanie muzyki ruchem, zabawy ruchowo-rytmiczne.
  11. Edukacja matematyczna – przeliczanie elementów zbioru w zakresie dostępnym dziecku, porównywanie liczebności, określanie wielkości przedmiotów, ustalanie równoliczności zbiorów poprzez łączenie ich elementów w pary, nakładanie ich na siebie lub przeliczanie, dobieranie przedmiotów w pary funkcyjne.
WITAMY W NOWYM ROKU SZKOLNYM 2020/21

Serdecznie witamy Dzieci i Rodziców 

w nowym roku szkolnym 2020/21

 

Wszystkim przedszkolakom życzymy dużo, dużo zdrowia i radosnego spędzania

czasu w gronie rówieśników :))

 

 

Za nami pierwszy wspólny tydzień:

 

- nasza grupa:

 

 

- nasze zabawy:

 

 

- wspólne śniadanie:

 

 

- zabawy w ogrodzie przedszkolnym:

 

 

- przypominamy sobie „Kodeks Przedszkolaka”:

 

 

Edyta Maliborska

[ Cookies - info ]Oprogramowanie CMS: DragoN-NogarD © ( www: http://nogard.pl )