w Przedszkolu Nr 1 im. Janusza Korczaka w Bełżycach
z oddziałami zamiejscowymi w Wierzchowiskach
w roku szkolnym 2020/21
Grupa VII
7.30 – 8.00
Schodzenie się dzieci: gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, gry i zabawy badawcze rozwijające u dziecka zainteresowania otaczającym światem, zajęcia rozwijające muzyczne, plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, gry i zabawy wspomagające rozwój ruchowy dziecka, gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka.
Przygotowanie do śniadania (czynności samoobsługowe; czynności higieniczno-porządkowe).
8.45 - 9.30
Śniadanie. Po posiłku czynności samoobsługowe.
9.30– 13.00
Zajęcia kierowane prowadzone przez nauczyciela przedszkola i nauczycieli specjalistów, zabawy swobodne, praca indywidualna z dziećmi, pobyt na dworze, przygotowanie do obiadu:
Przygotowanie do II śniadania, II śniadanie
Poniedziałek:
Katecheza: 12.00-12.30
10.45-11.15
Wtorek:
J. angielski: 12.00-12.30
10.45-11.15
Środa:
Gry i zabawy logopedyczne: 12.00-12.30
10.45-11.15
Czwartek:
Gimnastyka ogólnorozwojowa: 12.00-12.30
J. angielski: 12.30-13.00
10.45-11.15
Piątek:
Katecheza: 10.00-10.30
10.45-11.15
13.00
Obiad, czynności obsługowe
po obiedzie - 15.10
odpoczynek poobiedni (zabawy relaksacyjne, czytanie literatury dziecięcej); gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, gry i zabawy badawcze rozwijające u dziecka zainteresowania otaczającym światem, zajęcia rozwijające muzyczne, plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, gry i zabawy wspomagające rozwój ruchowy dziecka, gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka; praca indywidualna; pobyt w ogrodzie przedszkolnym; przygotowanie do podwieczorku;
15.10 – 15.30
Podwieczorek, zabawy i gry stolikowe, porządkowanie sali.
Program edukacji przedszkolnej
opis dokumentu
typ
data
Program edukacji przedszkolnej " Nasze przedszkole" autorstwa M. Kwaśniewskiej, W. Żaby - Żabińskiej.
„…Bo Babcia z Dziadkiem to nasze są Skarby, malują uśmiech bez pędzla i farby. Więc dla Nich cza-czę na soplach gra wiatr, a my życzymy i śpiewamy tak:
Kochana Babciu żyj STO LAT, ciesz się wnukami i kochaj świat. Kochany Dziadku żyj STO LAT, śpiewaj z nami głośno: cza, cza, cza.”
♥♥ ♥♥ ♥♥ ♥♥
♥♥ ♥♥ ♥♥ ♥♥
Nasze zimowe zabawy:
foto: E. Maliborska
Edyta Maliborska
ZIMOWE ZABAWY
"Zima, zima, zima,
Pada, pada śnieg.
Jadę, jadę w świat sankami..."
Foto: E. Maliborska
Edyta Maliborska
ZADANIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA STYCZEŃ
Tematyka:
Mijają dni, miesiące, lata ……………….... …………..04.01 - 08.01.2021
Zwierzęta są głodne………………………………....…..11.01 - 15.01.2021
Babcia i dziadziuś.............................................18.01 - 22.01.2021
Językowa aktywność dziecka - wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą.
Poznawcza aktywność dziecka:
nazywanie ptaków odwiedzających karmnik,
pomaganie zwierzętom, np. dokarmianie zwierząt w schronisku, ptaków zimą,
uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela,
łączenie przedmiotów w grupy na podstawie cechy percepcyjnej, np. barwy, wielkości, kształtu, a następnie cech funkcjonalnych,
rozróżnianie błędnego liczenia od poprawnego.
Ruchowa aktywność dziecka.
* ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku (zapobieganie przegrzaniu i zmarznięciu), * poznawanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu: bawienie się w miejscach niedozwolonych, np. przy ruchliwej ulicy, na zamarzniętym stawie. * uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych,Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka.
Społeczna aktywność dziecka - określanie czynności domowych wykonywanych przez poszczególnych członków rodziny,- dzielenie się wiadomościami na temat życia w rodzinie, np. o sposobach wspólnego spędzania czasu, pojawienie się nowego dziecka.- wyrażanie i nazywanie różnych emocji podczas zabaw,- szanowanie domowników, ich przyzwyczajeń, nieprzeszkadzanie im w wypoczynku, pracy.- rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji: współdziałanie podczas zabaw, gier, tańców integracyjnych. - uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcję i radość.
Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych − ściąganie ubrań i butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu, zakładanie ubrań i butów, korzystanie z toalety, spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.
Śpiewanie piosenek, wyrażanie muzyki ruchem, zabawy ruchowo-rytmiczne.
ŚWIĘTA, ŚWIĘTA... 21.12 - 24.12.2012
To właśnie tego wieczoru, gdy mróz lśni jak gwiazda na dworze, Przy stołach są miejsca dla obcych, bo nikt być samotny nie może.
To właśnie tego wieczoru zło ze wstydu umiera, Widząc jak silna i piękna jest Miłość, gdy pięści rozwiera.
To właśnie tego wieczoru od bardzo wielu wieków, Pod dachem pięknej kolędy Bóg rodzi się w człowieku.
Na Święta – radosnego pokoju, świątecznego nastroju, zdrowia,
miłości, radości oraz Szczęśliwego Nowego Roku!
życzą Dzieci i Panie z grupy VII
Święta tuż, tuż…- nasze ostatnie przygotowania:
W tym tygodniu otrzymaliśmy dyplom dla Emilki, która brała udział w konkursie plastycznym „Mój Anioł” organizowanym przez MDK w Krasnymstawie i Jej praca została zakwalifikowana do wystawy. Emilko gratulujemy :)))
foto: E. Maliborska
Edyta Maliborska
PRZYGOTOWANIA DO ŚWIĄT BOŻEGO NARODZENIA 14.12 -18.12.2020
- „Idą Święta wigilijny czas….”
foto: A. Mazurek
„Świąteczny czas, świąteczny czas wesoło wita nas”
- 17 grudnia pięknie ubrani przygotowujemy świąteczny stół:
foto: U. Kijewska, E. Maliborska
- „…świąteczny nadszedł wreszcie czas…”:
Szła kolęda w noc grudniową
Pukała do drzwi
I wołała żeby ludzie
Do stajenki szli
Dziecko małe, maluteńkie
Przyszło na ten świat
A w stajence ściany cienkie
I dziurawy dach
foto: J. Giza, E. Maliborska
- „zastawiony wigilijny stół , a przy stole siedzi gości tłum…”:
foto: E. Maliborska
Edyta Maliborska
TU ROSŁY PAPROCIE 07.12 - 11.12.2020
W tym tygodniu rozmawialiśmy o zwierzętach prehistorycznych – dinozaurach, poznaliśmy pracę górnika oraz rodzaje kopalni.
foto: A. Mazurek
8. grudnia świętowaliśmy piąte urodziny Julii Stachyry.
Niech się śmieje do Ciebie cały świat, blaskiem szczęśliwych, pogodnych lat.
Zdrowia i pomyślności, w każdej chwili moc radości!
Juleczko 100 lat !!!
życzą Dzieci i Panie z grupy VII
Rozpoczęliśmy już przygotowania do Świąt Bożego Narodzenia:
W piątek dwie koleżanki z naszej grupy otrzymały dyplomy i nagrody za udział w integracyjnym konkursie plastycznym „Pięć ziarenek, czyli historia nie całkiem zielona” organizowanym przez Szkołę Specjalną i DPS w Matczynie.
foto: E. Maliborska
Basia Czuryszkiewicz zajęła I miejsce, a Marcelinka Stanek II miejsce.
GRATULUJEMY !!!
Edyta Maliborska
ZADANIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA GRUDZIEŃ
Tematyka:
Tu rosły paprocie……………………..….. …………...........07.12 - 11.12.2020
Przygotowania do świąt Bożego Narodzenia……..…..14.12 - 18.12.2020
1. Nadchodzi zima- poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy, nazywanie ich, np.: opady śniegu, szron, szadź, zawieje śnieżne,poznawanie wybranych właściwości fizycznych śniegu i lodu, zwracanie uwagi na zanieczyszczenia, które zatrzymują w sobie,poznawanie charakterystycznych oznak zimy: krótkie dni, niska temperatura.
2. Święta - poznawanie świątecznych obrzędów, zwyczajów, tradycji ludzi różnych narodowości. Kultywowanie tradycji związanych ze świętami.
3. Tu rosły paprocie - poznawanie wybranych zwierząt prehistorycznych (dinozaury) i roślin (np. olbrzymie paprocie) występujących w tamtym okresie,
4. Językowa aktywność dziecka - rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych); wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą;
5. Poznawcza aktywność dziecka - uczestniczenie w zabawach rozwijających: aktywność badawczą, umiejętność rozwiązywania problemów, myślenie, wyobrażenia; umiejętność klasyfikowania, uogólniania, rozumowania, przyczynowo - skutkowego, poznawania samego siebie; rozwijanie myślenia logicznego poprzez: zadawanie pytań; łączenie przedmiotów w grupy na podstawie cechy percepcyjnej, np. barwy, wielkości, kształtu, a następnie cech funkcjonalnych.
6. Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych − ściąganie ubrań i butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu, zakładanie ubrań i butów, korzystanie z toalety, spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.
7. Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.
8. Śpiewanie piosenek, wyrażanie muzyki ruchem, zabawy ruchowo-rytmiczne.
9. Poznawcza aktywność dziecka rozróżnianie błędnego liczenia od poprawnego,porównywanie szacunkowe liczebności zbiorów, np. poprzez łączenie w pary ich elementów, nakładanie ich na siebie, rozwijanie wyobraźni przestrzennej.
DBAMY O ZDROWIE 30.11.- 04.12.2020
- W tym tygodniu rozmawialiśmy o naszym zdrowiu, o tym, co należy robić, aby dbać o swoje zdrowie, poznaliśmy piramidę zdrowego odżywania:
- Nasze przygotowania do odwiedzin Świętego Mikołaja:
4. grudnia świętowaliśmy imieniny naszej koleżanki Basi
BASIU !!!
W dniu Twojego święta, jest ktoś kto o Tobie pamięta. Pamięta o Tobie i śle Ci życzenia, by spełniły się wszystkie Twoje marzenia. Żyj w szczęściu i radości,
a Twój promienny uśmiech niech na buzi zawsze gości.
Foto: E. Maliborska
Basiu 100 lat !!!
życzą Dzieci i Panie z grupy VII
- Odwiedziny oczekiwanego Gościa:
MY śpiewamy Ci:
„Mój kochany Mikołaju cały rok czekałem
Byłem bardzo, bardzo grzeczny,
Bardzo się starałem”.
Foto: Jarosław Maliborski
Foto: Urszula Kijewska
Edyta Maliborska
URZĄDZENIA ELEKTRYCZNE 23.11.- 27.11.2020
W tym tygodniu poznaliśmy wybrane urządzenia elektryczne oraz ich znaczenie w naszym codziennym życiu.
foto: E. Maliborska
25 listopada obchodziliśmy Światowy Dzień Pluszowego MISIA (w tym roku nieco inaczej):
Prawda, że SUPER z NAS MISIAKI? !!!
foto: A. Mazurek
Był też czas na wróżby andrzejkowe oraz tańce:
foto: E. Maliborska
Edyta Maliborska
MOJE DOMOWE ZWIERZĄTKO 16.11. - 20.11.2020
W tym tygodniu rozmawialiśmy o zwierzętach hodowanych w domu, poznawaliśmy zasady dbania o nie, a także opowiadaliśmy o swoich podopiecznych.
foto: E. Maliborska
Obserwowaliśmy patyczaki:
foto: A. Mazurek
Nasze zwierzęta z figur geometrycznych i papieru:
Badaliśmy właściwości magnesu:
foto: E. Maliborska
Edyta Maliborska
POLSKA NASZĄ OJCZYZNĄ 09.11.-13.11.2020
Jestem Polakiem.
Mieszkam w Polsce. Znam symbole narodowe: flagę, godło, hymn.
Nasze przygotowania do Święta Niepodległości:
Uroczyste odśpiewanie hymnu Polski - 10.11.2020r. godz. 11.11:
Uroczysty spacer:
Nasza mapa:
foto: E. Maliborska
Edyta Maliborska
JESIENNE NASTROJE 2.11. - 6.11.2020
Nasze sposoby na jesienną pogodę i na różne nastroje:
Urządzenia elektryczne …................. 23.11- 27.11.2020
Dbamy o zdrowie...………………….......30.11- 04.12.2020
Zadania:
Poznajemy przyrodę– jesień – obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych, np.: padającego deszczu, mgły, obniżającej się temperatury, skracającej się długości dnia; wyjaśnienie roli wody w życiu ludzi, zwierząt i roślin.
Rozwijanie poczucia przynależności narodowej: stosowanie zwrotów: Jestem Polakiem. Mieszkam w Polsce. Mówię po polsku. Podawanie nazwy naszego kraju, symboli narodowych : flagi, godła, hymnu. Nazywanie największych rzek Polski: Wisły i Odry, morza – Bałtyku, gór – Tatr oraz większych miast Polski. Poznanie ważniejszych wydarzeń z życia Polski. Wskazywanie Polski na mapie Europy, nazywanie jej sąsiadów.
Przyroda wokół nas- poznawanie zasad dbania o zwierzęta hodowane w domu: karmienia ich, wizyt u weterynarza, wychodzenia na spacer, nazywanie dorosłych i młodych zwierząt
W świecie techniki- zapoznanie z wybranymi urządzeniami elektrycznymi, ich znaczeniem w gospodarstwie człowieka, rozbudzanie zainteresowań technicznych.
Dbanie o nasze zdrowie i higienę: ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku (zapobieganie przegrzaniu i zmarznięciu);
przebywanie na świeżym powietrzu; uczestniczenie w spacerach, zabawach i ćwiczeniach ruchowych; nabywanie świadomości na temat zdrowego odżywiania
6. Językowa aktywność dziecka; swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom w kontaktach grupowych, wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą.
7. Społeczna aktywność dziecka
określanie swoich cech fizycznych: wzrostu (w odniesieniu do innych), kolor włosów, kolor oczu, uczestniczenie w sytuacjach stwarzających możliwość wyboru, przewidywanie skutków zachowań, zwracanie uwagi na konsekwencje wynikające z danego wyboru, szukanie kompromisu w spornych sprawach, przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie, unikanie zachowań agresywnych, powstrzymywanie ich, dążenie do kompromisu.
8. Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych − ściąganie ubrań i butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu, zakładanie ubrań i butów, korzystanie z toalety, spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.
9.Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.
10. Śpiewanie piosenek, wyrażanie muzyki ruchem, zabawy ruchowo-rytmiczne.
11.Poznawcza aktywność dziecka
rozróżnianie błędnego liczenia od poprawnego,
porównywanie szacunkowe liczebności zbiorów, np. poprzez łączenie w pary ich elementów, nakładanie ich na siebie, rozwijanie wyobraźni przestrzennej.
JESIEŃ NA DZIAŁCE 19.10. - 23.10.2020
„Zapukała raz marchewka do przedszkola,
Za marchewką idą groszek i fasola.
Z tyłu się cebulka toczy i przeciera złote oczy.
Do przedszkola chcemy dzisiaj wszystkie wejść.
Idą, idą witaminki dla całej przedszkolnej rodzinki.
Samo zdrowie, samo zdrowie, każdy ci to powie.
Samo zdrowie, samo zdrowie, każdy ci to powie.”
W tym tygodniu rozmawialiśmy o warzywach, poznawaliśmy ich nazwy, dzielili na sylaby, głoski, nazywaliśmy przetwory, lepiliśmy z plasteliny, malowaliśmy stempelkami z warzyw., wiemy jak ważne jest spożywanie warzyw dla naszego zdrowia.
foto. E. Maliborska
foto. A. Mazurek
Edyta Maliborska
JESIEŃ W SADZIE 12.10. - 16.10.2020
"Jesienią, jesienią
Sady się rumienią:
Czerwone jabłuszka
Pomiędzy zielenią.
Czerwone jabłuszka,
Złociste gruszeczki
Świecą się, jak gwiazdy,
Pomiędzy listeczki....."
M. Konopnicka "Jesienią"
Nasze owocowe zabawy:
- słowne, matematyczne
- plastyczne
- zabawy ruchowe
Foto: E. Maliborska
- Dzień Chleba - 16 października:
Foto: A. Mazurek
Edyta Maliborska
CO ROBIĄ ZWIERZĘTA JESIENIĄ? 05.10-09.10.2020
Co robią zwierzęta jesienią?
Staraliśmy się odpowiedzieć na powyższe pytanie - poznaliśmysposoby przygotowania się wybranych zwierząt do zimy.
- nasze jesienne spacery:
Foto: E. Maliborska
- „idzie, idzie jeż, ten kolczasty zwierz…”:
Foto: E. Maliborska
- układamy jesienne rytmy, przeliczamy:
Foto: E. Maliborska
Foto: A. Mazurek
- bawimy się, ale mamy też czas na odpoczynek:
Foto: E. Maliborska
Edyta Maliborska
ZADANIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA PAŹDZIERNIK
Tematyka:
Co robią zwierzęta jesienią?………...…….. 05 - 09.10.2020
Jesień w sadzie ………………………...… .....12 - 16.10.2020
Jesień na działce .................................19 - 23.10.2020
O sobie samym…….............................. 26 - 30.10.2020
Zadania:
Poznawanie sposobów przygotowania się wybranych zwierząt do zimy - zwracanie uwagi na zmiany w wyglądzie zwierząt przed zbliżającą się zimą: zmiana ubarwienia, gęstnienie futra, piór, zwiększenie masy ciała, poznawanie warunków niezbędnych do rozwoju zwierząt.
Przyroda jesienią - poznanie charakterystycznych cech późnojesiennej pogody, wyjaśnienie znaczenia słowa sad, ogród, rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw i owoców, drzew owocowych, rozróżnianie owoców i warzywa za pomocą wzroku, dotyku, smaku, zapachu, nazywanie przetworów z owoców i warzyw, rozumienie konieczności spożywania owoców i warzyw.
Społeczna aktywność dziecka: dostrzeganie swojej niepowtarzalności, a także niepowtarzalności innych, szanowanie jej, współdecydowanie o sposobie wykonywania danej czynności,przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji – współdziałanie podczas zabaw, gier, tańców integracyjnych, stosowanie form grzecznościowych względem siebie.
Językowa aktywność dziecka; swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom w kontaktach grupowych, wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą.
Społeczna aktywność dziecka
określanie swoich cech fizycznych: wzrostu (w odniesieniu do innych), kolor włosów, kolor oczu,
uczestniczenie w sytuacjach stwarzających możliwość wyboru, przewidywanie skutków zachowań, zwracanie uwagi na konsekwencje wynikające z danego wyboru, szukanie kompromisu w spornych sprawach, przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie, unikanie zachowań agresywnych, powstrzymywanie ich, dążenie do kompromisu.
7. Dbamy o nasze zdrowie – przebywanie na świeżym powietrzu, uczestniczenie w spacerach, zabawach i ćwiczeniach ruchowych.
8. Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych − ściąganie ubrań i butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu, zakładanie ubrań i butów, korzystanie z toalety, spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.
9. Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.
10. Śpiewanie piosenek, wyrażanie muzyki ruchem, zabawy ruchowo-rytmiczne.
11. Poznawcza aktywność dziecka:
rozróżnianie błędnego liczenia od poprawnego,
porównywanie szacunkowe liczebności zbiorów, np. poprzez łączenie w pary ich elementów, nakładanie ich na siebie,
rozwijanie wyobraźni przestrzennej.
IDZIE JESIEŃ.... PRZEZ LAS, PARK 28.09.- 2.10.2020
30 września bardzo uroczyście świętowaliśmy Dzień Chłopaka. Dziewczynki wręczyły upominki oraz złożyły życzenia swoim Kolegom.
Foto: A. Mazurek
STO LAT KOCHANI CHŁOPCY !!!
życzą Dziewczynki i Panie z grupy VII
Foto: A. Mazurek
W tym tygodniu rozpoznawaliśmy drzewa po liściach i owocach, poznaliśmy zjawisko usychania liści, a także przedstawicieli grzybów jadalnych (borowik, maślak) i niejadalnych (muchomor sromotnikowy). Mimo deszczowej pogody bawiliśmy się bardzo wesoło.
Foto: E. Maliborska
Edyta Maliborska
MOJA DROGA DO PRZEDSZKOLA 21-25.09.2020
„Zielone światło - możesz iść,
Czerwone światło – stój i czekaj!
Gdy zielone znów zabłyśnie,
Śmiało idź, nie zwlekaj!”
Tematyka ostatniego tygodnia upłynęła na poznawaniu zasad ruchu drogowego: przypomnieliśmy sobie znaczenie pasów na ulicy, sygnalizacji świetlnej, poznaliśmy i utrwalili znaki drogowe:
Foto: E. Maliborska
Wykonaliśmy wspólną pracę kolorową kredą pt. „Ruch uliczny”:
Foto: A. Mazurek
Świętowaliśmy Dzień Przedszkolaka:
Foto: E. Maliborska
WSZYSTKIM KOCHANYM PRZEDSZKOLAKOM
ŻYCZYMY TYLKO DOBRYCH, PIĘKNYCH, RADOSNYCH DNI :)))
Edyta Maliborslka
MOJA GRUPA 14 - 18.09.2020
Ten tydzień upłynął nam na rozwijaniu relacji między sobą opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji , stosowaliśmy magiczne słowa „dziękuję, proszę, przepraszam”, uczyliśmy się rozróżniania prawej i lewej strony.
„Dziękuję, proszę, przepraszam
To czarodziejskie słowa trzy
Mówię je bardzo często
I często je mówisz TY.”
- stworzyliśmy grupowe drzewko dłoni:
Foto: Anna Mazurek
- z zainteresowaniem oglądaliśmy swoje karty pracy:
- z radością bawiliśmy się w ogrodzie przedszkolnym korzystając z pięknej pogody:
- bawiliśmy się w kodowanie:
Foto: Edyta Maliborska
Foto: Anna Mazurek
Edyta Maliborska
ZEBRANIE GRUPOWE
Drodzy Rodzice
Serdecznie zapraszam Państwa
na zebranie grupowe, które odbędzie się
17 września 2020 roku (czwartek)
o godz. 17.50.
w sali przy wejściu od strony Biedronki.
Edyta Maliborska
TO JESTEM JA 07-11-09.2020
Ten tydzień upłynął nam na bliższym poznaniu siebie: utrwaliliśmy nazwy części ciała, poznaliśmy narządy zmysłów oraz różne stany emocjonalne- złość, smutek, strach, radość; chętnie uczestniczyliśmy w zabawach ruchowych, towarzyszyła nam piosenka "Czuję świat".
"Moje oczy widzą świat w kolorach, barw chyba sto.
Moje uszy słyszą to co muszą i co chcą.
A mój nosek wącha, wącha, wącha, w buźce czuję smak.
A gdy dotknę czegoś tu i tam, to już wiem,
jakie szczęście mam".
Edyta Maliborska
ZADANIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA WRZESIEŃ
Tematyka:
Witamy w przedszkolu ………...…....….. 01 - 04.09.2020
To jestem ja ………………………...…........ 07 - 11.09.2020
Moja grupa ....................................... 14 - 18.09.2020
Moja droga do przedszkola ……........... 21 - 25.09.2020
Idzie jesień … przez las, park…..…...... 28.09 - 02.10.2020
Zadania:
Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie - przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji – współdziałanie podczas zabaw, gier, tańców integracyjnych, stosowanie form grzecznościowych względem siebie.
Poznawanie swojego ciała poprzez zabawy – rysowanie siebie, dostrzeganie swojej niepowtarzalności, a także niepowtarzalności innych, szanowanie jej.
Nasz kontakt z techniką – Środki transportu – poznanie różnych środków transportu: lądowego, wodnego, powietrznego; poznanie znaczenia pasów, sygnalizacji świetlnej, znaków drogowych; zaznajamianie z zasadami ruchu drogowego z wykorzystaniem zabaw tematycznych, literatury, wycieczek; poznawanie wybranych pojazdów, w tym specjalistycznych, np.: straży pożarnej, karetki pogotowia, policji.
Poznajemy przyrodę – jesień – oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu, nazywanie ich, wyjaśnianie zjawiska usychania liści; rozpoznawanie drzew po ich liściach i owocach; zbieranie owoców drzew, wykorzystywanie owoców w działalności plastycznej, technicznej, matematycznej, muzycznej oraz w inny niestandardowy sposób; poznawanie wybranych przedstawicieli grzybów jadalnych (borowik, maślak) i niejadalnych (muchomor sromotnikowy); pokazywanie na wybranych przykładach (jeża, wiewiórki, bociana), jak zwierzęta przygotowują się do nadchodzącej zimy (odlatują do Afryki, gromadzą zapasy, zasypiają); zwracanie uwagi na zmiany w wyglądzie zwierząt (zmiana ubarwienia, gęstnienie futra, piór).
Dbamy o nasze zdrowie – przebywanie na świeżym powietrzu, uczestniczenie w spacerach, zabawach i ćwiczeniach ruchowych.
Rozwijanie mowy: komunikowanie się w grupie – mówienie o swoich potrzebach, odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu, słuchanie i rozpoznawanie odgłosów dochodzących z otoczenia, słuchanie i powtarzanie podanych słów, zdań.
Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych − ściąganie ubrań i butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu, zakładanie ubrań i butów, korzystanie z toalety, spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.
Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.
Śpiewanie piosenek, wyrażanie muzyki ruchem, zabawy ruchowo-rytmiczne.
Edukacja matematyczna – przeliczanie elementów zbioru w zakresie dostępnym dziecku, porównywanie liczebności, określanie wielkości przedmiotów, ustalanie równoliczności zbiorów poprzez łączenie ich elementów w pary, nakładanie ich na siebie lub przeliczanie, dobieranie przedmiotów w pary funkcyjne.
WITAMY W NOWYM ROKU SZKOLNYM 2020/21
Serdecznie witamy Dzieci i Rodziców
w nowym roku szkolnym 2020/21
Wszystkim przedszkolakom życzymy dużo, dużo zdrowia i radosnego spędzania