Godło Polski umieszczone w tarczy, według wzoru i kolorystyki zgodnych z ustawą

Przedszkole Nr 1
im. Janusza Korczaka
w Bełżycach

Grupa VII

Konsultacje indywidualne : 

  • Mariola Masternak: piątek 15.30- 16.00  lub w innym ustalonym terminie
  • Jolanta Barszcz-Skowronek: poniedziałek 8.00 - 8.30 lub w innym ustalonym terminie

 woźna oddziałowa : Beata Jośko

 

 Ramowy rozkład dnia w gr. VII

w Przedszkolu Nr 1 im. Janusza Korczaka w Bełżycach

w roku szkolnym 2019/20

 

7.30 – 8.00

Schodzenie się dzieci: gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, gry i zabawy badawcze rozwijające u dziecka zainteresowania otaczającym światem, zajęcia rozwijające muzyczne, plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, gry i zabawy wspomagające rozwój ruchowy dziecka,  gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka.

 

8.00 – 13.00                REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO

 

8.00 – 8.45

Zabawy swobodne, zabawy przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy integracyjne; zabawy ruchowe.

Przygotowanie do śniadania (czynności samoobsługowe; czynności  higieniczno-porządkowe).

8.45 – 9.30

Śniadanie. Po posiłku mycie zębów, czynności samoobsługowe.

9.30 – 13.00

 

Zajęcia kierowane prowadzone przez nauczyciela przedszkola i nauczycieli specjalistów, zabawy swobodne, praca indywidualna z dziećmi,  pomoc psychologiczno-pedagogiczna, pobyt na dworze, przygotowanie do obiadu:

Przygotowanie do II śniadania, II śniadanie

Poniedziałek: religia :  10.30- 11.00,  rytmika 11.00- 11.30

 10.30

Wtorek: język angielski : 9.30- 10.00

 10.30

Środa: rytmika : 11.30- 12.00 , gimnastyka : 12.00- 12.30

 10.30

Czwartek: logopedia : 9.30- 10.00 , język angielski : 10.00- 10.30

 10.30

Piątek: religia: 12.00- 12.30

 10.30

13.00

Obiad, czynności obsługowe

po obiedzie  do 15.10

  •  odpoczynek poobiedni (zabawy relaksacyjne, czytanie literatury dziecięcej); gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, gry i zabawy badawcze rozwijające u dziecka zainteresowania otaczającym światem, zajęcia rozwijające muzyczne,  plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, gry i zabawy wspomagające rozwój ruchowy dziecka,  gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka; praca indywidualna; pobyt w ogrodzie przedszkolnym;  

15.10 – 15.30

przygotowanie do podwieczorku, podwieczorek, porządkowanie sali.

 

Program edukacji przedszkolnej " Nasze przedszkole" autorstwa M. Kwaśniewskiej, W. Żaby - Żabińskiej.
opis dokumentutypdata

Program edukacji przedszkolnej " Nasze przedszkole" autorstwa M. Kwaśniewskiej, W. Żaby - Żabińskiej.

pdf11-10-2019[ Pobierz ]
5 118 kB
16.01.2020. 6 URODZINY ALICJI ROSZKIEWICZ

 ALICJO !!!

Słońce świeci dziś dla Ciebie,
a chmurki tańczą na niebie.
Śmieją się motylki,
a biedronki i kwiatki
przesyłają życzenia
i słodkie buziaczki!

 

 : życzą Panie i dzieci z gr VII.

fot. Mariola Masternak.

08.01.2020 r. 6 URODZINY BLANKI ŁOPION.

          BLANKO !!

W pierwszym wagonie olbrzymie słonie.
Dalej żyrafy... lisy... niedźwiedzie...
Na samym końcu pyszny tort jedzie...
Zające z miną uśmiechniętą wołają:
"Dziś jest Twoje święto”

 

 : życzą Panie i dzieci z gr VII.

fot. Agnieszka Adamczyk

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ

NA STYCZEŃ 2020 W GRUPIE VII (DZIECI 5 LETNIE)

 

Tematyka:

  1. Projekt przyjaźń …………...30.12 -03.01.2020 r.

  2. Mijają dni, miesiące , lata ………07- 10.01.2020 r.

  3. Idzie jesień do zwierząt ………….13- 17.01.2020 r.

  4. Babcia i dziadek ……………..20 -24.01.2020 r.

  5. Bezpieczeństwo zimą…………..27.10 - 31.01 2020 r.

 

 

Treści programowe:

Przyroda

Obserwacja przyrody: obserwowanie przyrody w naturalnym otoczeniu, podczas pobytu na świeżym powietrzu w ogrodzie przedszkolnym oraz podczas spacerów i wycieczek

Uprawa roślin i hodowla zwierząt , uczestniczenie w pracach dorosłych dbających o rośliny w ich otoczeniu (np. pomoc przy podlewaniu roślin doniczkowych)

 

Ja

Emocje, radzenie sobie z nimi: nazywanie i przedstawianie podczas zabaw różnych stanów emocjonalnych (np.: smutek, radość, złość, strach itp.), wyrażanie emocji w naturalnych sytuacjach, np.: rozstawania się z rodzicami, przegranej w grze itp.; próby opanowywania negatywnych emocji w wyniku wspólnych rozmów o przeżywanych odczuciach

Koledzy, grupa przedszkolna

Dziecięce relacje: przestrzeganie ustalonych umów i zasad obowiązujących przedszkolu,współdziałanie podczas zabaw, gier, podawanie imion, nazwisk, znaczków rozpoznawczych dzieci z grupy

Współdziałanie w grupie: uczestniczenie we wspólnych zabawach organizowanych przez nauczyciela(z elementami zespołowego współdziałania)

Komunikowanie się w grupie: dzielenie się wrażeniami, spostrzeżeniami z obserwacji daneg

zdarzenia, danej sytuacji.

Procesy poznawcze

Spostrzeganie słuchowe: rozpoznawanie dźwięków celowo wytwarzanych, rozpoznawanie

osób po głosie.

Rodzina

Wiedza o rodzinie: określanie pokrewieństwa pomiędzy członkami rodziny (np. babcia to mama mamy itp.)

Rodzinne święta: przedstawianie przygotowanego programu artystycznego dla rodziców lub dziadków z okazji ich świąt; wykonywanie upominków; wspólna zabawa z przybyłymi gośćmi

Procesy poznawcze

Pamięć: powtarzanie z pamięci rymowanek, krótkich wierszy, piosenek

W świecie techniki

Działalność badawcza , uczestniczenie w wybranych zabawach badawczych, np. badanie tonięcia i pływania ciał

Początkowa nauka czytania i pisania

Słuch fonematyczny: rytmiczny podział słów (samodzielny, swobodny podział słów na sylaby, np. w zabawach: wymyślanie mowy robotów, kosmitów, wołanie kogoś z podwórka do domu) : wyodrębnianie w słowach głosek początkowych (w nagłosie)

Przygotowanie do czytania: obserwowanie nauczyciela czytającego książeczki i podejmowanie prób naśladowania go (zainteresowanie nabywaniem umiejętności czytania)

Przygotowanie do pisania: rozwijanie sprawności ruchowej

Elementy matematyki

Liczenie: odróżnianie błędnego liczenia od liczenia poprawnego

Działalność plastyczna

Zainteresowania plastyczne: rysowanie, malowanie – korzystanie z różnych materiałów i przyborów

W świecie sztuki – muzyka

Muzyka i śpiew : śpiewanie piosenek z repertuaru dziecięcego, nauka krótkich piosenek (forma AB)

Muzyka i ruch: estetyczne, rytmiczne poruszanie się przy muzyce

Rozwój fizyczny

Higiena ciała i otoczenia: częste przebywanie na świeżym powietrzu we wszystkich porach roku, przestrzeganie podstawowych zasad związanych z higieną

Aktywność ruchowa : Sprawność ruchowa, uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych

10.12.2019 r Spotkanie jasełkowe pt. ,,Ach co za noc''

Dzieci z gr.VII przygotowały pod okiem swoich pań Uroczyste Jasełka pt,, Ach co za noc'', do których bardzo  pilnie się przygotowywały.  Mali aktorzy, we wspaniałych strojach prezentowali się doskonale na tle  bożonarodzeniowej dekoracji. Wszyscy ulegli magii występów przedszkolaków. Mali artyści z dużym przejęciem i zaangażowaniem wiernie odtwarzali swoje role, prezentowali umiejętności recytatorskie i wokalne , duże brawa dla nich !!!!

   

   

fot.p. Monika Gontarczyk i Agnieszka Adamczyk.

Serdecznie dziękujemy rodzicom za pomoc w organizacji tego spotkania ....

 

06.12.2019 r MIKOŁAJKI

 06.12 2019 r (piątek)  wszystkie dzieci z naszego przedszkola uczestniczyły w widowisku pt. Teatr Baniek Mydlanych w Centrum Kongresowym UP w Lublinie.

 

 

  

fot. Jolanta Barszcz- Skowronek.

05.12.2019 r Świąteczne Pieczenie Pierników

Święta tuż, tuż… czas więc na pieczenie pierników.

Dzisiaj w  naszym  przedszkolu unosił się zapach korzennych przypraw.

05 grudnia dla dzieci był bardzo pracowity, bowiem tego dnia piekły one pierniczki. Najpierw odpowiednio się przygotowały dbając o czyste  rączki oraz zakładając fartuszki. Poznały też składniki i sposób wykonania ciasta, potrzebne przybory kuchenne a także zasady bezpieczeństwa. Gdy wszystko było gotowe przedszkolaki z ogromnym zapałem i zaangażowaniem zabrały się do pracy – wałkowały ciasto, wykrawały ciasteczka.  Efektem  naszej pracy były pełne blaszki pierniczków, które zanieśliśmy do kuchni. Tu pod czujnym okiem naszych pań kuchareczek pierniki nabierały koloru piekąc się w piekarniku.

 

     

W czasie gdy pierniki nabierały koloru , dzieci malowały i ozdabiały  Mikołaja .

 

 

fot. Mariola Masternak

ZAPROSZENIE

 

ZAPRASZAMY RODZICÓW

ORAZ BABCIE I DZIADKÓW NA

JASEŁKA BOŻONARODZENIOWE

,, ACH CO ZA NOC’’

KTÓRE ODBĘDĄ SIĘ

10.12.2019 r o godz 10.00.

 

Dzieci oraz Panie z gr VII.

Znalezione obrazy dla zapytania ilustracje zaproszenie na jasełka

 

 

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ

NA GRUDZIEŃ W GRUPIE VII (DZIECI 5-LETNIE)

 

Tematyka:

  1. Jak wyglądał świat przed milionami lat?…02.12. - 06.12. 2019

  2. Idą święta………………………………. .09.12. - 13.12. 2019

  3. W blasku świątecznej choinki………….....16.12. - 20.12. 2019

  4. Wigilijny wieczór…………………………23.12. - 27.12.2019

 

Realizacja podstawy programowej:

  1. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.

  2. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.

  3. Społeczny obszar rozwoju dziecka.

  1. Poznawczy obszar rozwoju dziecka.

 

Zadania:

  1. Wzmacnianie więzów w rodzinie – kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych związanych ze Świętami Bożego Narodzenia. Wzajemne okazywanie sobie uczuć, mówienie o nich – tworzenie wzajemnych relacji opartych na szacunku, akceptacji i miłości.

  2. Nasze rodziny. Organizowanie świąt o charakterze rodzinnym – przygotowanie i prezentowanie programu artystycznego- jasełka, wspólne kolędowanie z przybyłymi gośćmi.

  3. Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie –przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.

  4. Rozwijanie mowy: komunikowanie się w grupie – mówienie o swoich potrzebach, odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu, słuchanie i rozpoznawanie odgłosów dochodzących z otoczenia, słuchanie i powtarzanie podanych słów, zdań.

  5. Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji - stosowanie form grzecznościowych względem siebie.

  6. Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych − ściąganie ubrań i butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu, zakładanie ubrań i butów, korzystanie z toalety, spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.

  7. Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.

  8. Kształtowanie gotowości do czytania i pisania.

  9. Śpiewanie piosenek, wyrażanie muzyki ruchem, zabawy ruchowo-rytmiczne.

  10. Edukacja matematyczna – przeliczanie elementów zbioru w zakresie dostępnym dziecku, porównywanie liczebności, określanie wielkości przedmiotów, ustalanie równoliczności zbiorów poprzez łączenie ich elementów w pary, nakładanie ich na siebie lub przeliczanie, dobieranie przedmiotów w pary funkcyjne .

  11. Wspieranie dzieci w rozwoju czynności intelektualnych.

 

 

 

 

29.11.2019 Andrzejki.

,,Andrzejki” to stary ludowy zwyczaj. Wróżby czyniono 29 listopada. Miały one dać odpowiedź na pytanie, co kogo czeka w przyszłości. W wigilię św. Andrzeja prześcigano się więc w pomysłach, by z najróżniejszych oznak wyczytać swoją przyszłość. Tradycja wróżb przetrwała do dzisiaj. Obecnie “Andrzejki” są wspaniałą zabawą, dostarczającą wielu przeżyć i emocji.

Tak też było u nas w gr VII wiele wspaniałych wróżb i zapach lanego wosku ....

 

   

   

 fot.Mariola Masternak

 

25.11.2019 r Dzień Pluszowego Misia

W dniu 25.11.2019 r. nasze przedszkolaki z  grupy uczestniczyły w obchodach Światowego Dnia Pluszowego Misia.
Tego dnia każde dziecko przyszło do przedszkola ze swoim małym lub dużym przyjacielem Misiem. Przedszkolaki zostały zaproszone do wspólnej zabawy w misiowej krainie. Dla dzieci w tym dniu przygotowano wiele atrakcji: ćwiczenia gimnastyczne z misiami, zabawy, pląsy, poznały historię święta, bawiły się przy piosenkach .Wykonały prace plastyczno - techniczne, na koniec dnia spacerowaliśmy z naszymi misiami .

 

      

   

fot.Mariola Masternak

 

RODZINA JEST NAJWAŻNIEJSZA

Nasza laureatka konkursu "Rodzina jest najważniejsza", organizowanego przez Miejsko - Gminną Bibliotekę Publiczną w Bełżycach:

III miejsce Alicja Roszkiewicz    GRATULUJEMY !!!!

        

 Po ogłoszeniu wyników odbyło się przedstawienie teatralne "Na misiowych urodzinkach".

 

Wyjazd do teatru na spektakl pt,, Pinokio;;

 

12.11.2019 r Spotkanie z książką ...

W dniu dzisiejszym,przybyła do nas Pani Agnieszka Zasada z M-GBP w Bełżycach. 

Dzieci  znowu wypożyczyły ciekawe książeczki.

 

     

 

Dziękujemy pani Agnieszce  i do zobaczenia za 2 tygodnie!!

,, Marsz marsz Dąbrowski....''

W dniu dzisiejszym w naszej grupie rozmawialiśmy o tym:  Co to znaczy ,,być Polakiem” i co o tym wie kilkulatek?

Uczucia dzieci związane z domem, regionem i rodzinnym krajem ukształtują jego dorosłe poczucie narodowej tożsamości. Warto zadbać o to, by brały z mądrych rozmów, rozwojowych zabaw i dobrych doświadczeń. Dziecko najpierw musi zrozumieć , kim jest, gdzie mieszka, kogo najbardziej powinno kochać i szanować, jak wygląda jego dom rodzinny, droga do przedszkola, najbliższe otoczenie i wszystko, co jest blisko.  Najważniejsze jest wzmocnienie więzi między dziećmi a rodziną – rodzicami, rodzeństwem, dziadkami. Najmniejsza Ojczyzna to dom i rodzina.

Odśpiewaniem hymnu przygotowaliśmy się do ważnego  dnia jakim jest 11 listopada.

 

 

fot. Mariola Masternak

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ

NA LISTOPAD 2019 W GRUPIE VII (DZIECI 5 LETNIE)

 

Tematyka:

  1. Moja rodzina …………….04.11 -08.11.2019

  2. Mój dom ………….……..11.11- 15.11.2019

  3. Moje prawa i obowiązki . ………….18.11- 22.11.2019

  4. Moje zdrowie i bezpieczeństwo... ….…25.11-29.11.2019

 

 

 

Treści programowe:

Aktywność ruchowa

Sprawność ruchowa

  • przyjmowanie poprawnej postawy podczas wykonywania różnych czynności

  • uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych

Procesy poznawcze

Myślenie (logiczne)

  • rozwiązywanie zagadek.

Uwaga

  • skupianie uwagi na przedmiotach, treściach przekazywanych przez nauczyciela lub kolegów

Aktywność językowa

Wypowiedzi ustne

: formułowanie dłuższych wypowiedzi o ważnych sprawach

Ćwiczenia oddechowe

  • uczestniczenie w zabawach rozwijających umiejętność regulowania oddechu

Początkowa nauka czytania i pisania

Słuch fonematyczny

  • rytmiczny podział słów (samodzielny, swobodny podział słów na sylaby, np. w zabawach: wymyślanie mowy robotów, kosmitów, wołanie kogoś z podwórka do domu)

  • wyodrębnianie w słowach głosek początkowych (w nagłosie)

Przygotowanie do czytania

  • obserwowanie nauczyciela czytającego książeczki i podejmowanie prób naśladowania go (zainteresowanie nabywaniem umiejętności czytania)

Przygotowanie do pisania

  • rozwijanie sprawności ruchowej

  • rozwijanie sprawności manualnej poprzez uczestnictwo w zabawach (np. z zastosowaniem klamerek, spinaczy) oraz poprzez podejmowanie działalności plastycznej

Elementy matematyki

Intuicja geometryczna

  • nazywanie figur geometrycznych: koło, trójkąt

Liczenie

  • liczenie elementów w naturalnych sytuacjach, np. ręczników w łazience, par butów w szatni, kwiatów w wazonie itp.

Przyroda

Obserwacja przyrody

  • obserwowanie przyrody w naturalnym otoczeniu, podczas pobytu na świeżym powietrzu w ogrodzie przedszkolnym oraz podczas spacerów i wycieczekomawianie zdjęć rodzinnych (prezentowanie postaci i najważniejszych informacji o nich)

  • rysowanie, malowanie – korzystanie z różnych materiałów i przyborów

  • W świecie sztuki – muzyka

  • Muzyka i śpiew

  • słuchanie piosenek śpiewanych przez nauczyciela oraz ich profesjonalnych nagrań.

31.10.2019 r Halloween.

 

W gr. VII  dzieci uczestniczyły w różnych zabawach związanych z Halloween. Przedszkole stało się najstraszniejszym miejscem zabaw na świecie. Nie zabrakło konkursów w jedzeniu cukierków na magicznym sznureczku, tańców w parach z balonami, slalomu przeszkód oraz innych zabaw.  Impreza z pewnością była świetną formą relaksu z elementami zabawy i nauki - w tym m.in., poznawania elementów kultury anglosaskiej. Dzieci uczyły się piosenek w języku angielskim, a następnie śpiewały je przy okazji wspólnych zabaw.

Zapoznały się  z podstawowymi wyrazami w języku angielskim: with, cat, bat, spider, trick or tret, pump kin.

 

   

 

 

fot. Mariola Masternak

 

 

 

 

 

 

 

30.10.2019 r Wycieczka do Zakładów Mleczarskich w Bychawie.

30 października z samego rana przedszkolaki z gr VII wyruszyły na wycieczkę do Bychawy. Punktem programu były Zakłady Mleczarskie w Bychawie. Tam najpierw zaproszono nas na degustację produktów OSM w Bychawie. Ten poczęstunek można było potraktować jako drugie śniadanie. Dzieciaki miały możliwość posmakowania bychawskich jogurtów, kefirów, serów i cukierków ,,krówek”, które rzecz oczywista cieszyły się największym powodzeniem.  Dzięki tej wycieczce  nasze przedszkolaki posiadają pewne wiadomości na temat tego, jak powstaje ser, kefir, masło, które kupują z rodzicami w sklepie.

Serdecznie dziękujemy pani prezes Ewie Bartnik oraz p. kierownik laboratorium Bożenie Łopuckiej  za wspaniałe  zaznajomienie nas z produktami mleczarni.

 

      

fot.Mariola Masternak

 

 

 

 

 

 

 

17.10.2019 r Co z czego otrzymujemy?

Gotowanie z dziećmi w przedszkolu to nauka przez zabawę. Jest podróżą do kulinarnego świata smaków, kolorów i zapachów, a więc również elementem terapii sensorycznej. Co więcej, potrafi rozbudzić ciekawość poznawczą dzieci. Zgodnie z podstawą programową wychowania przedszkolnego stanowi jeden z elementów przygotowania do nauki w szkole. Przedszkolaki powinny znać walory odżywcze i zdrowotne produktów spożywczych oraz mieć możliwość samodzielnego skomponowania potraw , w naszym przypadku to było wykonanie makaronu.

  

 

 fot.Mariola Masternak

10.10.2019 r Przedstawienie teatralne pt.,, Pinokio''

14.10.2019 r Pokaz ekologiczny pt,, Życie Drzew''

W poniedziałek 14 października  w naszym  przedszkolu gościło MOBILNE PLANETARIUM .

Dzięki najnowszej technologii dzieci mogły obejrzeć film ekologiczny o ochronie przyrody  pt. „Życie drzew”.

Dzieci wzbogaciły swoją wiedzę o życiu drzew i owadów.Przypomniały  sobie, dlaczego, należy dbać o przyrodę.

Seans  wszystkim się podobał i dostarczył wielu niezapomnianych przeżyć.

 

  

fot. Mariola Masternak

 

 

 

9.10.2019 r 5 URODZINY FILIPA PUTOWSKIEGO.

Filipku !!!                                                                   

Ile w ulu pszczół robotnic,
ile pociąg mija zwrotnic,ile kwiatów liczy łąka                                                  

ile kropek ma biedronka,    
tyle szczęścia i słodyczy

w Dniu urodzin tobie życzy...

 

                                           fot.Mariola Masternak

:życzą Panie i dzieci z gr VII

 

 

4.10.2019 5 URODZINY DOMINIKI MUZYKI

 

Dominiko !!!

Niech Ci słonko ciepło gra,

niech Twój uśmiech długo trwa,
nie trać swej wesołej minki

bo dziś są twoje urodzinki...

 

fot. Mariola Masternak   

 

                                   życzą Panie i dzieci z gr VII

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ NA PAŹDZIERNIK 2019 W GRUPIE VII (DZIECI 5 LETNIE)

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ

NA PAŹDZIERNIK 2019 W GRUPIE VII (DZIECI 5 LETNIE)

 

Tematyka:

  1. Idzie jesień przez… ogród i sad.……..30.09 -04.10.2019

  2. Idzie jesień do…zwierząt………….... 07- 11.10.2019

  3. Co z czego otrzymujemy?. ………….14- 18.10.2019

  4. Idzie jesień… z deszczem.. ….……… 21 -25.10.2019

  5. Rodzina……………………………….28.10 - 31.10. 2019

 

Zadania:

Poznajemy przyrodę. Jesień:

- rozpoznawanie drzew owocowych po owocach, wyjaśnienie znaczenia słowa sad

-rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw; rozróżnianie ich za pomocą wzroku, dotyku, smaku, zapachu.

-nazywanie przetworów z owoców i warzyw ( soki, dżemy, kiszonki, kompoty)

- poznawanie wybranych owoców egzotycznych

Przyroda w sali, w domu:

- poznawanie zasad dbania o zwierzęta hodowane w domu: karmienia ich, wizyt u weterynarza, wychodzenia na spacer.

- nazywanie dorosłych i młodych zwierząt

- wykorzystywanie tworzywa przyrodniczego w działalności plastycznej, technicznej, matematycznej, muzycznej.

Nasze rodziny:

- podawanie informacji na temat swojej rodziny : jakie zawody wykonują rodzice, czym się zajmują.

- określanie czynności domowych wykonywanych przez poszczególnych członków rodziny

- wyjaśnienie wieloznaczności słowa „ dom”

- dzielenie się wiadomościami na temat życia w rodzinie

- wzmocnienie więzów w rodzinie: wzajemne okazywanie sobie uczuć, mówienie o nich- tworzenie wzajemnych relacji, opartych na szacunku, akceptacji, miłości.

Edukacja matematyczna:

- kształtowanie pojęć liczbowych i umiejętności liczenia – rozpoznawanie cyfr: 1, 2, 3 , 4.

- nazywanie figur geometrycznych: koło, kwadrat, prostokąt.

- posługiwanie się, w celowo stworzonych sytuacjach, liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym

Początkowa nauka czytania i pisania

Słuch fonematyczny

- tworzenie słów (lub wyszukiwanie obrazów) zawierających daną sylabę na początku, na końcu lub w środku

- układanie rymów do podanych słów

- wyodrębnianie ze słów głosek: w nagłosie, wygłosie, śródgłosie.

Próby czytania:

- rozpoznawanie i nazywanie małych i wielkich liter: o, O, a, A, m , M , i , I.

- czytanie sylab, wyrazów ( o prostej budowie fonetycznej)

Przygotowanie do pisania

- rozwijanie sprawności manualnej poprzez uczestnictwo w zabawach (np. z zastosowaniem klamerek, spinaczy) oraz poprzez podejmowanie działalności plastycznej

- odróżnianie druku od pisma

- wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych

- budzenie zainteresowania podejmowaniem prób pisania

Nasza grupa: współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie
- przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
- rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi na wzajemnym szacunku i akceptacji: współdziałanie podczas zabaw, gier, tańców integracyjnych.
Nasze zdrowie:
- rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej
- samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych
- wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych.

30.09.2019 r DZIEŃ CHŁOPAKA

W poniedziałek 30 września świętowaliśmy dzień chłopaka.

Naszym wspaniałym chłopcom : Natan  Dalmata, Krystian Furmańczyk, Daniel Furmańczyk, Antoś Gontarczyk , Michał Kowalski, Karol Marczyński, Filip Putowski, Sebastian Rusinek, Antoś Sieńczyk , Szymon Winiarski, składamy najserdeczniejsze życzenia, wszystkiego najlepszego życzą : Panie i dziewczynki z gr VII.

 

 

fot.Jolanta Barszcz- Skowronek.

WRZESIEŃ : ĆWICZYĆ KAŻDY MOŻE......

 „Kolorowa gimnastyka” – zestaw ćwiczeń z wykorzystaniem sprzętu sportowego.

Zabawy i gry skoczne, ćwiczenia gimnastyczne z przyborami , prawidłowa postawa ciała, ćwiczenia zwinności koordynacji ruchów doskonalenie podań i chwytów, ćwiczenia czucia postawy ciała w przestrzeni z wykorzystaniem reakcji równoważnych, wzmacnianie mięśni grzbietu i brzucha, utrwalanie nawyku prawidłowej
postawy.ciała,

 

    

  

fot.Mariola Masternak

20.09.2019 r Pasowanie w ,, Dzień Przedszkolaka''

W piątek 20 września oficjalnie nasi młodsi   koledzy stali się prawdziwymi przedszkolakami.

Cieszymy się i gratulujemy !!!

W naszej grupie powitaliśmy : Dominikę Muzykę , Blankę Łopion oraz Antoniego Sieńczyka.

 

Dla uczczenia ,, Dnia Przedszkolaka uczestniczyliśmy w barwnym korowodzie ulicami naszego miasta.

 

   

  

Dziękujemy serdecznie panu Michałowi i Szymonowi Winiarskim  za to , że w tym ważnym dniu ,stali się na moment Januszem Korczakiem naszym patronem i królem Maciusiem.

Dziękujemy !!!!

fot. Mariola Masternak

SUKCESY NASZYCH KOLEGÓW Z GRUPY

Wielkie gratulacje dla Antoniego Gontarczyka za udział w  Biegu  Charytatywnym organizowanym przez PKO  Bank Polski.

Brawo Antoś!!!

 

fot. Mariola Masternak

16.09.2019 r Wiemy jak bezpiecznie przechodzić przez jezdnię.

Kształtowanie prawidłowego zachowania się na ulicy, skrzyżowaniu, bezpieczne poruszanie się po drogach.

Wykonanie pracy plastyczno - technicznej -: uliczne sygnały.

  

 

   

fot. Mariola Masternak

11.09 2019 r OTO JA : MOJE IMIĘ

 

Moja wizytówka : zabawa z literami. Stwarzanie sytuacji edukacyjnych sprzyjających wyzwalaniu pozytywnej motywacji do nauki czytania , rozpoznawanie i nazywanie różnych stanów emocjonalnych.Praca z książką.

 

 

fot. Mariola Masternak

WITAMY W PRZEDSZKOLU GR VII

Witamy w przedszkolu po wakacjach .

Mamy nadzieję ,iż  wszystkie Wasze pociechy  odkryją nowe zainteresowania,

poznają nowych przyjaciół, zdobędą nowe umiejętności, usamodzielnią się w każdych działaniach i każdy dzień będzie dla nich wyjątkowy ....) 

     

 

   

Mariola Masternak 

Jolanta Barszcz- Skowronek.

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ

NA  WRZESIEŃ 2019 W GRUPIE VII (DZIECI 5 LETNIE)

 

Tematyka:

  1. Moja grupa………….. ………...…. 02 - 06.09.2019
  2. To jestem ja ..………………..….... 09 - 13.09.2019
  3. Moja droga do przedszkola ……….16 - 20.09.2019
  4. Idzie jesień przez park, las ….……. 23 - 27.09.2019

 

Zadania:

  1. Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie –przypomnienie i utrwalenie imion i nazwisk dzieci z grupy, przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
  2. Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji – współdziałanie podczas zabaw, gier, tańców integracyjnych, stosowanie form grzecznościowych względem siebie.
  3. Poznawanie swojego ciała poprzez zabawy – rysowanie siebie, dostrzeganie swojej niepowtarzalności, a także niepowtarzalności innych, szanowanie jej.
  4. Nasz kontakt z techniką – Środki transportu – poznanie różnych środków transportu: lądowego, wodnego, powietrznego; poznanie znaczenia pasów, sygnalizacji świetlnej, znaków drogowych; zaznajamianie z zasadami ruchu drogowego z wykorzystaniem zabaw tematycznych, literatury, wycieczek; poznawanie wybranych pojazdów, w tym specjalistycznych, np.: straży pożarnej, karetki pogotowia, policji.  
  5. Poznajemy przyrodę – jesień – oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu, nazywanie ich, wyjaśnianie zjawiska usychania liści; rozpoznawanie drzew po ich liściach i owocach; zbieranie owoców drzew, wykorzystywanie owoców w działalności plastycznej, technicznej, matematycznej, muzycznej oraz w inny niestandardowy sposób; poznawanie wybranych przedstawicieli grzybów jadalnych (borowik, maślak) i niejadalnych (muchomor sromotnikowy); pokazywanie na wybranych przykładach (jeża, wiewiórki, bociana), jak zwierzęta przygotowują się do nadchodzącej zimy (odlatują do Afryki, gromadzą zapasy, zasypiają); zwracanie uwagi na zmiany w  wyglądzie zwierząt (zmiana ubarwienia, gęstnienie futra, piór).
  6. Klasyfikowanie elementów według cech wspólnych.
  7. Kształtowanie gotowości do czytania i pisania.
  8. Śpiewanie piosenek, prowadzenie zabaw ruchowo-rytmicznych.
  9. Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych − ściąganie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu, zakładanie ubrań, butów, korzystanie z toalety, spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.

 

 

 

 

[ Cookies - info ]Oprogramowanie CMS: DragoN-NogarD © ( www: http://nogard.pl )