Godło Polski umieszczone w tarczy, według wzoru i kolorystyki zgodnych z ustawą

Przedszkole Nr 1
im. Janusza Korczaka
w Bełżycach

Grupa VII

Konsultacje indywidualne : 

  • Mariola Masternak: piątek 15.30- 16.00  lub w innym ustalonym terminie
  • Jolanta Barszcz-Skowronek: poniedziałek 8.00 - 8.30 lub w innym ustalonym terminie

 woźna oddziałowa : Beata Jośko

 

 Ramowy rozkład dnia w gr. VII

w Przedszkolu Nr 1 im. Janusza Korczaka w Bełżycach

w roku szkolnym 2019/20

 

7.30 – 8.00

Schodzenie się dzieci: gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, gry i zabawy badawcze rozwijające u dziecka zainteresowania otaczającym światem, zajęcia rozwijające muzyczne, plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, gry i zabawy wspomagające rozwój ruchowy dziecka,  gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka.

 

8.00 – 13.00                REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO

 

8.00 – 8.45

Zabawy swobodne, zabawy przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy integracyjne; zabawy ruchowe.

Przygotowanie do śniadania (czynności samoobsługowe; czynności  higieniczno-porządkowe).

8.45 – 9.30

Śniadanie. Po posiłku mycie zębów, czynności samoobsługowe.

9.30 – 13.00

 

Zajęcia kierowane prowadzone przez nauczyciela przedszkola i nauczycieli specjalistów, zabawy swobodne, praca indywidualna z dziećmi,  pomoc psychologiczno-pedagogiczna, pobyt na dworze, przygotowanie do obiadu:

Przygotowanie do II śniadania, II śniadanie

Poniedziałek: religia :  10.30- 11.00,  rytmika 11.00- 11.30

 10.30

Wtorek: język angielski : 9.30- 10.00

 10.30

Środa: rytmika : 11.30- 12.00 , gimnastyka : 12.00- 12.30

 10.30

Czwartek: logopedia : 9.30- 10.00 , język angielski : 10.00- 10.30

 10.30

Piątek: religia: 10.00- 10.30

 10.30

13.00

Obiad, czynności obsługowe

po obiedzie  do 15.10

  •  odpoczynek poobiedni (zabawy relaksacyjne, czytanie literatury dziecięcej); gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, gry i zabawy badawcze rozwijające u dziecka zainteresowania otaczającym światem, zajęcia rozwijające muzyczne,  plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, gry i zabawy wspomagające rozwój ruchowy dziecka,  gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka; praca indywidualna; pobyt w ogrodzie przedszkolnym;  

15.10 – 15.30

przygotowanie do podwieczorku, podwieczorek, porządkowanie sali.

 

Program edukacji przedszkolnej " Nasze przedszkole" autorstwa M. Kwaśniewskiej, W. Żaby - Żabińskiej.
opis dokumentutypdata

Program edukacji przedszkolnej " Nasze przedszkole" autorstwa M. Kwaśniewskiej, W. Żaby - Żabińskiej.

pdf11-10-2019[ Pobierz ]
5 118 kB
Rytmika z rodzicem.

Witam Państwa bardzo serdecznie . Dzisiaj proponuję abyśmy pobawili się z dzieciakami zabawą ludową pt.,, Wieziemy tu kogucika". podaję tekst przyśpiewki:

 

Wieziemy tu kogucika
dajcie jajek do koszyka
dajcie aby choć ze cztery
a do tego ze trzy sery
dla kogucika!
Kukuryku!

Oj, zieleni się, zieleni
młoda trawka tuż przy ziemi
kukuryku, kukuryku
już i pełno jest w koszyku
dla kogucika!
Kukuryku!

Do was tutaj wstępujemy
zdrowia, szczęścia winszujemy
dajcie też co macie dodać
zdrowia, szczęścia nie żałować
dla kogucika!
Kukuryku!

 

Zabawę możemy obejrzeć na YouTube, wystarczy wpisać ,, Wieziemy tu kogucika".

 

Życzę miłej zabawy. Pozdrawiam serdecznie .

                         Urszula Wnuk

03.04.2020. katecheza

Szczęść Boże!

Niedziela Palmowa – Pan Jezus wjeżdża do Jerozolimy

 

„Hosanna! Błogosławiony Ten, który przychodzi w imię Pańskie” (Mk 11,9)

 

Rodzicu przeczytaj dziecku opowiadanie

Przed wielu laty w pewnym zamku życie płynęło wspaniale. Pewnego dnia król zamku powiedział: – Nadszedł czas, by zorganizować piękną uroczystość. Zaprosimy wszystkich królów, królewny i wszystkich rycerzy, których znamy. Jak powiedział, tak uczynił. Wysłał do wszystkich znajomych posłańców z zaproszeniem, w którym napisano: „Wszystkich królów, królowe, księżniczki i królewiczów oraz rycerzy zapraszamy na zamek, aby wspólnie uczestniczy-li we wspólnej zabawie. Król byłby rad, gdyby wszyscy goście mieli na sobie najcenniejsze szaty i najwspanialsze klejnoty”. Wszyscy rzeczywiście ubrali się w szaty najpiękniejsze i mieli na sobie korony, pierścienie i naszyjniki. Do zamku przybyli w kryształowych karetach. Po wspaniałej uczcie wrócili do swoich domów. Przez długie lata wszyscy opowiadali o niezwykłym spotkaniu i o bogactwie, które królowie pokazali.

Zapytaj

– Kogo król zaprosił na uroczystość?

– O co król poprosił królów, królowe, księżniczki i królewiczów?

– O czym długo opowiadano?

Wyjaśnij

Pan Jezus również jest królem, ale zupełnie innym, niż ci królowie, o których słyszeliśmy w opowiadaniu. Nie posiadał bogactwa, pięknych szat, klejnotów, ani kryształowej karety. Jest królem ludzkich serc i pragnie, aby wszyscy byli dla siebie dobrzy i wzajemnie się kochali. Żyjąc tu na ziemi, nie wymagał, aby Mu ludzie służyli, lecz to On służył innym – pomagał, uzdrawiał, pocieszał, nawoływał wszystkich do miłości. Ludziom podobała się Jego postawa, dlatego też, kiedy przybywał do jakiejś miejscowości wszyscy bardzo się cieszyli i witali Go radośnie. Niezwykłe powitanie przygotowali Mu mieszkańcy Jerozolimy.

Ludzie, witając Pana Jezusa, pragnęli oddać Mu hołd jak Królowi. Pan Jezus, wjeżdżając na osiołku, chciał pokazać, że jest królem cichym, skromnym i niosącym pokój. Podobnie, jak mieszkańcy Jerozolimy i my oddamy cześć Panu Jezusowi.

 

Wspólna recytacja wiersza - modlitwy.

Hosanna, Hosanna, Jezu nasz i Panie.

Niech Twa cześć i chwała nigdy nie ustanie.

Przyjmij nasze palmy i serca dziecięce.

Chcemy Twoją chwałę śpiewać coraz więcej.

 

POBIERZ I WYDRUKUJ

Nadchodząca Niedziela Palmowa rozpoczyna Wielki Tydzień. Wykonaj wraz z dzieckiem  pracę z gotowych materiałów.

http://www.paperloving.com/wp-content/uploads/2015/03/palm-sunday-paper-craft.pdf

 

„Radość tchnij w serce me”(posłuchaj, zaśpiewajcie razem)

https://www.youtube.com/watch?v=OIoQ-1ol9dQ&list=RDOIoQ-1ol9dQ&index=2

https://www.youtube.com/watch?v=gXeFfdTCCZg

 

Radość tchnij w serce me, bym Cię chwalił.

Radość tchnij, proszę, w serce me.

Radość tchnij w serce me, bym Cię chwalił,

bym Cię zawsze chwalił, Panie mój.

 

Ref. Śpiewaj hosanna, śpiewaj hosanna!

Śpiewaj Panu, który Królem jest!

Śpiewaj hosanna, śpiewaj hosanna!

Śpiewaj Panu cały dzień.

                                                               Szczęść Boże, pozdrawiam, całuski     Bożena Dziewicka

 

Propozycja zabaw 03.04.2020 r

1. Kochane przedszkolaki zachęcamy was do obejrzenia filmiku o wiośnie , na pewno zainspiruje was do wykonania pracy plastycznej :  https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY

2. Bocian z białej  serwetki.

Bociany na wiosennej łące

 

Dzieci  przecinamy  białą serwetkę na połowę i przyklejamy  do kartki tworząc tułów bociana. Doklejamy pozostałe części: szyję, głowę,  dziob, nogi, czarne skrzydło. Następnie tworzymy  łąkę pełną kwiatów  według własnego pomysłu.

 

Potrzebujemy: białą serwetkę ,kolorowy papier,marker , kredki, nożyczki , klej

Powodzenia!!

Mariola Masternak

Jolanta Barszcz- 
  

 

 

Zabawy w domu 02.04.2020

1.Zabawa ruchowa Kto wyżej - Rodzic stoi z ołówkiem lub markerem przy futrynie, a maluchy kolejno podchodzą i z wyciągniętą jedną rączką do góry w miejscu podskakują najwyżej, jak umieją.

Wszystkie wyniki muszą być zaznaczone, a zwycięża dziecko, które podskoczyło najwyżej.

Maluchy będą zadziwione, dokąd umieją dosięgnąć!

  

2.Praca plastyczno -techniczna : żabka .

 

Potrzebujemy: rolkę po papierze toaletowym , zieloną bibułę ( zielony i czarny  papier),tekturkę.

zaba1 zaba2  zaba3

 

1.Górną część rolki ucinamy , na kształt paszczy i delikatnie spłaszczamy.

2.Rolkę oklejamy bibułą, wpychając jej nadmiar do środka.

3. Z grubszej tekturki wycinamy łapy, które oklejamy zielonym papierem i przyklejamy do boków tułowia.

4. Paszczę dla kontrastu wypełniamy czerwonym papierem, dodajemy jeszcze długi język, który jest znakiem rozpoznawczym każdej żaby. Doklejamy oczy i gotowe …

 

Mariola Masternak

Jolanta Barszcz- Skowronek

Powodzenia !!!

Wspaniałe żabki wykonane przez: Alicję ,Szymona, Laurę , Filipa i Antosia

   

 

 

fot.I.Roszkiewicz, K.Winiarska,I. Matyjasik, J.Putowska, M.Gontarczyk

Liczymy po angielsku

Dzień dobry

Dziś propozycja zabaw rozwijających umiejętność liczenia.

 

http://linoit.com/users/edit188/canvases/Kindergarden3%3ANumbers

 

Pozdrawiam

Edyta Sobczyk-Wilkołazka

Zabawy w domu 01.04.2020 r.

Witamy  was kochane przedszkolaki , chcemy wam udostępnić kolejny ciekawy eksperyment pt,, Meduza w butelce'' do obejrzenia na stronie :https://dziecisawazne.pl/10-prostych-eksperymentow-dla-przedszkolakow/.

Zaproście rodziców i zróbcie taki  sam eksperyment  wspólnie w domu: fot.I .Roszkiewicz i K. Winiarska

Potrzebne będzie : butelka, niebieski barwnik do żywności( farba plakatowa), woda i folia spożywcza.Folię tniemy na kawałki i formujemy z niej coś na kształt meduzy. Wlewamy do butelki wodę i odrobinę barwnika. Następnie umieszczamy tam meduzę, zakręcamy i gotowe!

Praca plastyczna: Biedronka

Do wykonania pracy potrzebujemy: blok techniczny :(czerwony, czarny, biały), klej , nożyczki, czarny marker.

Na ilustracjach widać krok po kroku jak powstaje biedronka .

Powodzenia!!

 

Materials Cut strips and circles  Making the body

Making the Ladybug Craft Ladybug details Fun Ladybug Paper Craft - Ladybug Crafts

Mariola Masternak

Jolanta Barszcz- Skowronek

 

Biedronki naszych przedszkolaków: Szymonka, Alicji , Antosia, Filipa i Laury ..

  

  

 

fot. K.Winiarska, I. Roszkiewicz, M.Gontarczyk ,J.Putowska, I. Matyjasik, K.Matyjasik, M.Fryc  

(DZIĘKUJEMY ZA WYSŁANE ZDJĘCIA)

 

31/03/2020 Kiedy pani Mariola nie widzi:))

lightbox    lightbox

 

 

Smutno nam bez Was......

Drodzy Rodzice, kochane  Dzieci.

 

Bardzo cieszymy się, że korzystacie z naszych pomocy, które umieszczamy dla Was na stronie przedszkola, świadczą o tym wasze prace które do nas nadsyłacie .

Dziękujemy i czekamy na kolejne.

Nowy tydzień, nowe wyzwania, trzymajmy się razem w tym trudnym czasie.

 

Pozdrawiamy was: Mariola Masternak, Jolanta Barszcz- Skowronek.

Zabawy w domu 31.03.2020 r

 

I.Eksperyment: wędrująca woda  do obejrzenia na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=CjqoJpTWK44

 

   

 II. Tulipany z ziemniaka: (Do tej pracy potrzebna będzie pomoc rodziców )

 

Materiały i przybory: kartka, ziemniak, nożyk, farby, pędzel, podkładka

 

 1.Ziemniaka przecinamy na pół - na obu częściach przy pomocy nożyka wycinamy kształt główki tulipana.

 

stemplowanie ziemniakiem tulipany 

2. Ziemniakowa pieczątka w dłoń i do dzieła! Pieczętowanie to prawdziwa frajda:)

3.Domalowujemy zielone łodygi i liście…. i gotowe!

 

Mariola Masternak

Jolanta Barszcz- Skowronek

                             Kochane przedszkolaki Powodzenia!! 

 

Piękne tulipany :Alicji, Szymonka,Laury ,Gabrysi ,Filipka,Antosia ,Emilki i Michałka

 

     

 

   

 

 

Zabawy w domu 30.03.2020 r

1.Zabawy ze sznurkiem

Potrzebny będzie sznurek długości minimum 1,5 m. Możecie sobie wyobrazić, że jest to most, wąż lub cyrkowa lina. Sznurek leży na podłodze, tworzycie z niego dowolny kształt. Zadań może być wiele:
-spacer po sznurku uważając by z niego nie "spaść"
-przeskakiwanie przez sznurek raz na jedną, raz na drugą stronę
- przejście po sznurku "stópkami", tyłem, bokiem

 

2. Hodowla fasolki:

Co będzie potrzebne:

znaleźć słoik, nałożyć gazę (może być  opatrunek jałowy), obwiązać wokoło gumką lub sznurkiem, żeby się trzymało i lekko wcisnąć do środka, żeby gaza lekko zamoczyła się w wodzie. Na to położyć ziarenko fasolki.

Przez kolejne dni obserwujemy jak fasolka nam wzrasta.

Można narysować kolejne etapy rozwijającej się roślinki.

 

A tu możecie porównywać, czy Wasza fasola zmienia się jak ta z filmu:    https://www.youtube.com/watch?v=yztFDxDw2rQ

 

3.Praca plastyczna dowolną techniką: Mój warzywnik.

 

Mariola Masternak, Jolanta Barszcz- Skowronek.

 

Czekamy na wasze prace!   Powodzenia!!

 

Już są piękne prace : Mój warzywnik..

 

  

  

 

Brawo!!   Szymon, Emilka , Laura , Filip ,Alicja i Gabrysia.

30/03/2020 "Szumiące" zabawy... - logopedia w domu

1. „Pajac” - językowa rozgrzewka

 

     Osoba dorosła czyta wierszyk i wspólnie z dzieckiem ilustruje tekst ćwiczeniami... nie tylko języka ;)

 

Gimnastyka, gimnastyka

pajac skacze,

gra muzyka.     (robimy „pajacyki”)

 

Język w górę,    (dotykanie czubkiem języka górnego „wałka dziąsłowego" przy otwartej buzi)

w boki dwa        (czubek języka dotyka kącików ust)

gra orkiestra,

hop sa sa.           (podskoki)

 

Ręka w górę,         (podnoszenie: raz prawej ręki, raz lewej...)

język w górę         (... i dotykanie czubkiem języka górnego "wałka dziąsłowego" przy otwartej buzi)

patrzę, widzę teraz chmurę.     (wodzenie wzrokiem po suficie)

 

Język w bok,       (wypychanie czubkiem języka raz: lewego policzka przy zamkniętych ustach...)

i ręka w bok,        (... z jednoczesnym wymachem lewej ręki, potem zmiana: prawy policzek i prawa ręka)

noga tez chce zrobić skok.     (i... odpowiednio: lewa/ prawa noga ;)

 

Ręce obie robią pranie,     (podnoszenie obu rąk do góry...)

język z góry                        (.. i „przyklejanie” masy języka do podniebienia przy otwartej buzi...)

patrzy na nie.               (...przytrzymywanie kilka sekund i „głośne odklejanie" języka od podniebienia z jednoczesnym opuszczaniem rąk)

 

Kiedy język sam nie może    (powtarzamy poprzednie ćwiczenie)

to mu rączka dopomoże.

 

         (I. Jackowska, Pajac, [w:] tejże, Buzi gimnastyka w wierszykach, Poznań 2010, s. 24).

 

2. "Szykowna myszka”

 

    Posłuchaj wiersza „Szykowna myszka”. Czy potrafisz wymienić z niego wszystkie "szumiące" wyrazy?

  Spróbuj uzupełnić wiersz, dopowiadając za rodzicem rymujące się wyrazy. Zapytaj, co oznacza zwrot „w pełnym szyku”.

 

Myszka szuka kapelusza,

a kapelusz ma na uszach.

Myszka szuka też szalika -

szalik ma na dnie koszyka.

Myszka szalik już wyjęła

szybko szyje owinęła.

W kapeluszu i w szaliku,

myszka wyszła w pełnym szyku.

 

           (E. i W. Szwajkowscy, Sto wierszyków atrakcyjnych do ćwiczeń dykcyjnych, Warszawa 2017).

 

    Niech wiersz stanie się pretekstem do wyszukania innych słów, w których ukryła się głoska ”sz”. Zajrzyjcie do swojej szafy – spróbujcie wynaleźć inne „szumiące” ubrania i wyposażyć w nie szafę myszki. Narysuj je na kartce. Możesz także wykorzystać do tego kolorowe czasopisma i z wycinanek skomponować nową garderobę myszki. Czekam na Wasze propozycje!

 

   

 

Zabawę czas zacząć! ;) - Anna Boruch

 

 

DZIĘKUJĘ ZA NADESŁANE PRACE "SZYKOWNYM MYSZKOM" ;)

 

     

 

Rytmika z rodzicem.

Witam. Proszę państwa proponuję na ten tydzień taniec integracyjny pt.,,Qusi Que no", wpisujemy tylko tytuł na yuotobe i się pojawia. Niech dziecko ogląda i na ile może ćwiczy  choreografię, nie dłużej niż 25 minut dziennie. Bardzo proszę o powtórzenie też piosenki pt.,, Piosenka o wiośnie" z repertuaru Orkiestry Dni Naszych.

 

 Życzę miłej zabawy.

 

                                                       Urszula Wnuk

30.03.2020. katecheza

Szczęść Boże !!!

 

Boża wiosna daje nam dar życia

Uczymy dzieci, że wszystko, co budzi się do życia, jest darem Pana Boga. Wzbudzamy u dzieci pragnienie dziękowania Panu Bogu za Jego dary.

 

Rodzicu przeczytaj dziecku list, niech dziecko odpowie na zadane w liście pytania, posłuchajcie i zaśpiewajcie piosenkę.

Pączuszki, kwiatuszki, Dzieciaczki, cudaczki!

Jestem zieloną, kwitnącą wiosną.

Piszę do was list, aby powiedzieć Wam,

że już wiosenny wiaterek wieje, słoneczko coraz cieplej grzeje,

a na drzewach nabrzmiewają pąki.

Spotkałam szarego ptaszka, który zaśpiewał jak dzwonek.

Znacie go dobrze Dzieci, bo to był skowronek.

A teraz mam do was pytanie:

Czy kaczeńce i kaczuszki zawsze mają mokre nóżki?

Kto odpowie, czy baranki lubią zapach macierzanki?

O czym gwiżdże sobie szpaczek, kiedy po gałęziach skacze?

Gdy wyjdziecie na spacerek, wnet odpowiedź będzie znana.

Odpowiedzcie wszyscy pięknie na zadane tu pytania.

Na tym kończę list Dzieciaki i przesyłam wam wiosenne swe radosne dziś buziaki.

 

 

 

Powiedzmy dobremu Bogu o naszej radości i wdzięczności za Jego dary tak, jak każdy potrafi.

Źródła: Pan Jezus mnie kocha.

Piosenka: Już teraz we mnie kwitną Twe ogrody

https://www.youtube.com/watch?v=-bJMbQm2jbY

 

 

 

                                                                                                                                       Bożena Dziewicka

 

 

 

Zabawy w domu 27.03.2020 r

1. Ćwiczenia grafomotoryczne: https://eduzabawy.com/karty_pracy/grafomotoryka/

 

2.Przestrzenne prace z gazet.

Materiały i przybory:

  • gazeta
  • szklanka, kieliszek, nakrętki, pokrywki
  • ołówek
  • nożyczki
  • klej, 
  • biała kartka
  • kolorowe markery

1. Na złożonej gazecie od szklanki lub innej okrągłej rzeczy odrysowujemy kółko. Nie rozkładając gazety wycinamy cały plik kółeczek na raz.

2. Każde z wyciętych kółeczek składamy na pół.

3. Złożone kółeczko smarujemy z jednej strony klejem [wystarczy odrobina na środku] i przykładamy następne złożone kółeczko. Czynność tę powtarzamy kilka razy, aż po rozłożeniu kółeczek uzyskamy efekt przestrzennej kulki. W zależności od  wielkości kółeczek należy użyć około 6 do 10 elementów.

4. Postępując w wyżej opisany sposób, szykujemy kilka przestrzennych kulek w różnych rozmiarach.

5. Przyklejamy kulkę na kartce. Wymyślamy czym stanie się kulka i z resztek gazety doklejamy brakujące elementy.

6. Na koniec dorysowujemy markerem charakterystyczne, dla danej postaci lub rzeczy, detale. 

Gotowy obrazek przedstawiający dziecko z pieskiem w parku. Bardzo podoba mi się ten przestrzenny efekt!

 

Mariola Masternak , Jolanta Barszcz- Skowronek

 Czekamy  na wasze prace na messenger bądź na emalia : mariola 28@poczta.onet.pl 

Powodzenia!!

 

        

 

 

 

Piękne obrazki przestrzenne Laury , Gabrysi  ,Antosia  ,Alicji ,Emilki ,Szymonka i Karolka

Konsultacje

Szanowni Państwo

 

w tym wyjątkowo trudnym czasie, jesteśmy z Wami i dla Was. 

Jeżeli potrzebujecie chwili z nami, jesteśmy do Państwa dyspozycji.

 

Prosimy o kontakt droga mailową, przez dziennik elektroniczny, messengera.... 

 

Damy radę:) Jeszcze będzie przepięknie, jeszcze będzie normalnie

 

 

Pozdrawiamy serdecznie

 

Mariola Masternak i Jolanta Barszcz-Skowronek

27.03.2020. katecheza

 

Droga krzyżowa Pana Jezusa

 

Na drodze Cię, Jezu spotykam i krzyża ciężkiego dotykam,

Więc pójdę za Tobą cichutko, by ulżyć choć trochę Twym smutkom.

 

Kochany przedszkolaku!

Jeśli chcesz pomóc Jezusowi pokoloruj obrazek lub narysuj z pomocą rodziców Drogę krzyżową.

 

 

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcRjY2rWeTXN7ZEUNUXX4idgVvT7_GpcCyhv6MbnNpQ532ZnlszN

 

Drodzy Rodzice

 

Droga Krzyżowa jest dowodem wielkiej miłości Boga do nas. Znaleźli się na niej różni ludzie i różną przybierali postawę (opowiedz dziecku kogo Pan Jezus spotkał na swojej drodze).

                                                                                                                                       Bożena Dziewicka

 

Źródło: W świecie mojego Boga

 

     

fot. K.Winiarska i J. Putowska 

 

Propozycja zabaw w domu 26.03.2020 r

1. Zabawa ruchowa : Butelkowy slalom

Spróbujcie wspólnie z rodzicami wykonać butelkowy slalom w domu.Ta zabawa poprawia koncentrację, ćwiczy zapamiętywanie i koordynację ruchową. Zaczynacie od rozstawienia dwóch butelek po pokoju. Dziecko ma chwilę na przyjrzenie się i zapamiętanie gdzie stoją, po czym zawiązujecie mu oczy. Zadanie polega na przejściu w taki sposób, aby nie przewrócić żadnej z butelek. Gdy uda mu się przejść poziom, dokładacie kolejną przeszkodę i tak do momentu, aż skończą Wam się w domu plastikowe butelki.

2. Wykonaj dowolną techniką i na dowolnym formacie portret,, Pani Wiosny''.

3. Po narysowaniu portretu czas na piosenkę , na początek 1 zwrotka piosenki pt.,, Maszeruje wiosna'' 

Tam daleko gdzie wysoka sosna
maszeruje drogą mała wiosna.
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.
Ref.
Maszeruje wiosna
a ptaki wokoło
lecą i świergoczą
głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku
trzyma kwiat gdy go
w górę wznosi
zielenieje świat !

Piosenkę znajdziecie również na kanale you tube: https://youtu.be/LFPthrmErcY

Powodzenia !!

Pani wiosna w wykonaniu przedszkolaków: Gabrysi, Antosia , Karola , Michałka, Alicji ,Emilki, Szymonka

                 

 

 

Rytmika z rodzicem.

Witam, Proszę Państwa proszę o utrwalanie z dzieckiem zabaw z poniedziałku.

      Pozdrawiam serdecznie

                   Urszula Wnuk

Rytmika z rodzicem.

Witam serdecznie.

W dniu dzisiejszym będziemy pracować nad uwrażliwieniem dzieci na zmiany rytmu,tempa i dynamiki.

 

Proponuję następujące zabawy:

 

1. Muzyczne powitanie(dowolna- wymyślona  przez dziecko melodia)'

2.Zabawa ruchowa:

    -przy wesołej muzyce- skacze we wszystkie strony jak tylko potrafi(,,wesołki"),

    -przy smutnej siada skrzyżnie i chowa głowę między kolana(,,smutki").

 

              Państwo sami dobieracie utwory z własnej płytoteki.

              Zabawę należy powtórzyć kilkakrotnie.

 

3. Uczymy się piosenki pt.,, Marcowa pogoda"(internet).

      

            1. Ugotuję dziś pogodę, na marcową zmienną porę

               Wleję deszczu kilka kropel , dodam też lodowy sopel

               Słońca żółcią wnet poleję, niech się w garnku słońce grzeje.

           

            2.Już pogoda się gotuje, wszystko mieszam i próbuję

              Jak mgła z garnka para bucha, och, pogoda mnie nie słucha

              Już unosi się pokrywa, zerkam- w garnku tęcza pływa.

.

 Możecie Państwo z dzieckiem skomponować własną  melodię , rytm, tempo i dynamikę(gdzie głośno a gdzie cicho).

 

4. Muzyczne pożegnanie( może być oparte na melodii z piosenki).

 

 

                                                     Miłej zabawy Urszula Wnuk

Propozycja zabaw 25.03.2020 r

1.Ruchowe kalambury

W kalambury możemy bawić się całą rodziną. Jedna osoba pokazuje (np. zamienia się w lwa, pieska, ptaka albo samochód), a pozostałe osoby zgadują (mogą też naśladować ruchy)

2.Odbijanie grafik z plasteliny

Na plastelinowej matrycy tworzycie rysunek i wydłubujecie go przy pomocy wykałaczki lub wsuwki do włosów. Następnie pokrywacie matryce farbą i odbijacie rysunek na papierze, tworząc w ten sposób przepiękna grafikę techniką wypukłodruku.

Możecie tworzyć własne wzory .Powodzenia.

 

 

 

 

 

plasteliny   

Mariola Masternak

Jolanta Barszcz- Skowronek.

 

 

fot.  K.Winiarska  i J.Putowska 

Prace Szymonka i Filipka , piękne prace.

 

 

 

Propozycja zabaw 24.03.2020 r

Domowa ciastolina

Czego potrzebujesz?

  • 1 szklanka mąki,
  • 1 szklanka wody,
  • ½ szklanki soli kuchennej,
  • 1 łyżka proszku do pieczenia,
  • 1 łyżka oliwy lub oleju,
  • barwniki spożywcze.

Wymieszaj mąkę połączoną z wodą, solą i proszkiem do pieczenia. Masę podgrzewaj na małym ogniu, aż zgęstnieje. Następnie odstaw, poczekaj aż ostygnie i do wystudzonej dodaj oliwę. Wyrób dokładnie ciasto na stolnicy. Całość podziel na sześć kawałków i każdy zabarw barwnikiem spożywczym na inny kolor, wciąż zagniatając ciasto, do uzyskania jednolitej barwy.

 

Życzymy udanej zabawy : Mariola Masternak , Jolanta Barszcz-Skowronek

  

fot. Olga Ć , Katarzyna M, Iwona R

Piękne prace z  ciastoliny : Gabrysi, Oli M i Alicji 

23.03.2020. katecheza

 Krzyż znakiem miłości Pana Jezusa do ludzi.

 

Uczymy dzieci postawy szacunku dla Krzyża.

 

Dzieci wykonują krzyżyki z papieru np.; wycinając dwa paski ( jeden dłuższy, drugi krótszy) łączą je klejem i kolorują.

 

Modląc się z dziećmi – zaśpiewajmy piosenkę: „Rysuję Krzyż”.

 

1. Rysuję krzyż z kropelką krwi i z jedną dużą łzą,

za krzyżem drzwi do nieba drzwi.

Dla mnie otwarte są.

 

Ref. Za ten krzyż i Twoje łzy, za serdeczne krople krwi

Jezu dziękuję Ci.

Za otwarte nieba drzwi, dróżkę, którą szedłeś Ty

Jezu dziękuję Ci.

 

                                                                                                                                             Bożena Dziewicka

 

 

 

Propozycja zabaw 23.03.2020 r.

1.Zabawa „Pracusie i leniuszki” – pracusie wykonują różne czynności, np. zamiatają, podlewają kwiaty, układają zabawki..., leniuszki – przeciągają się, ziewają, poruszają się bardzo wolno itp.

 

 2.Zabawa słownikowa „Jaki?”, z wykorzystaniem piłki – rodzice  określą, że wymienioną cechę należy połączyć z nazwą zwierzątka np.:
łaciata...jest krowa,
miękki, puszysty, mruczący, miły...kot,
wierny, czujny, przyjacielski...pies,
pracowity, silny...koń,
mecząca, brodata...koza,
grzebiąca, gdacząca...kura,
gęgająca, pływająca.....gęś,
puszysta, łagodna...owca.

 

Wiosenne drzewko to idealna praca plastyczna na ostatnie dni zimy. Już za chwilę rozkwitnie Forsycja, Magnolia, Bez i drzewka owocowe, więc to idealny czas. Praca jest łatwa w wykonaniu, efektowna, a przy okazji jest świetnym treningiem małej motoryki, czyli sprawności palców i dłoni.Do wykonania pracy potrzebujesz: rolkę po papierze, brązową i różową bibułę, kartkę z bloku technicznego, brązową plastelinę, zielony pisak, kredkę lub plastelinę.

 Brązową bibułę zgniatamy mocno i delikatnie rozkładamy. Następnie kładziemy na bibułę rolkę po papierze, owijamy dookoła rolki, a końce bibuły wciskamy do środka rolki.

Z kartki z bloku technicznego wycinamy koronę drzewa. Z brązowej plasteliny toczymy paluszkami małe wężyki, z których formujemy gałęzie, które przyklejamy do korony drzewa. Możemy je też delikatnie rozcierać palcami, a paznokciami zrobić fakturę imitującą korę drzewa. To świetne ćwiczenie wpierające małą motorykę, podobnie jak zgniatanie kulek z bibuły. Takie prace plastyczne wspierają zdolności manualne dziecka i doskonale przygotowują do nauki pisania.

 Zielone listki możemy narysować pisakiem, kredką lub wykleić z bibuły, czy plasteliny

 

wiosenne drzewko

Mariola Masternak

Jolanta Barszcz- Skowronek

 

          

fot. Katarzyna Winiarska, J.Putowska

Szymon ,Bartosz i Filip   wykonali piękne drzewka wiosenne.

Brawo chłopcy !!

Angielski dla starszaków 19/03/2020

Drodzy Państwo

W załączeniu przesyłam link do kolejnych propozycji zabaw z języka angielskiego.

 

http://linoit.com/users/edit188/canvases/Kindergarden%2CFood%285%2C6%29

 

Edyta Sobczyk-Wilkołazka

20. 03. 2020. katecheza

Chcę być dobrym jak Pan Jezus.

 

Drogie dzieci:

 

Pan Jezus dał nam  przykazanie. Przykazanie to nazywamy przykazaniem miłości:

 

"To jest moje przykazanie, abyście się wzajemnie miłowali, tak jak Ja was umiłowałem" (J 15,12)

 

Pan Jezus uczy nas, abyśmy pomagali sobie wzajemnie i obdarzali miłością wszystkich ludzi.

 

Rodzicu porozmawiaj z dzieckiem na temat:

W jaki sposób dzieci mogą wypełniać przykazanie miłości ? ( dziecko wymienia dobre uczynki).

 

Wiersz do nauki

Gdy pomogę mamie posprzątać dom,

choremu koledze prezent dam.

Gdy potrafię z bratem w zgodzie żyć,

czynię co Pan Jezus uczył nas.

                                                                                                                                              Bożena Dziewicka

 

 

Propozycja zabaw 20.03.2020 r

 strona do ćwiczeń grafomotorycznych:

https://cdn.files.smcloud.net/t/media/files/szlaczki-do-druku.pdf

 

Wielobarwna pajęczyna

… czyli malowanie techniką słomkową.

Co potrzebujemy : stare gazety,fartuszki lub stare koszule,papier rysunkowy,barwniki spożywcze,plastikowe pojemniczki bądź słoiczki,słomki.

Wyłóż podłogę gazetami. Załóż dzieciom fartuszki bądź ubrania “do wybrudzenia”. Do słoiczków wlej wodę i dodaj barwniki spożywcze. Pokaż dziecku , jak przytrzymywać kropelki wody w słomce – włóż ją do wody i zamknij drugi koniec palcem. Słomkę przenieś nad papier i delikatnie w nią dmuchnij. Zabarwiona woda skapująca na kartkę utworzy na niej kształt przypominający pajęczynę. Wzory na papierze mogą się na siebie nakładać, tworząc różnokolorowe kompozycje.

Jolanta Barszcz -Skowronek 

Mariola Masternak

Gimnastyka fajna sprawa! 19.03.2020

Drodzy Państwo!

Przedstawiam  Państwu kilka ćwiczeń dla dzieci w domu, zachęcam do codziennego ruchu.

 

Rozgrzewka:

Marsz w miejscu

Wysokie unoszenie kolan naprzemian

Krążenia ramion w przód następnie w tył

Podskoki na jednej nodze

 

Po rozgrzewce skupimy się na rzutach i łapaniu różnych przedmiotów, moga to być: piłki rożnej wielkości, rolka papieru toaletowego, para skarpetek zwinietych w kulke, kulka z gazety itp.

Ustawiamy na dywanie w niewielkiej odległości ok 2-3m kosz lub jakis pojemnik do którego dziecko będzie trafiało ww przedmiotami, nastpenie rodzic wyjmuje przedmioty z kosza i rzuca do dziecka, które ma za zadanie złapać. ;)

 

 

                                                                                                                                                Justyna Giza

PROPOZYCJA ZABAW 19.03.2020.

ZABAWY PLASTYCZNE

 

Przebiśniegi stemplowane rolką: 

Materiały i przybory:

  • szary papier
  • rolki po papierze toaletowym
  • farby, pędzel, płaski pojemnik oraz podkładka
  • nożyczki

1. Kartkę szarego papieru przycinamy aby nadać jej kształt kwadratu.

2. Rolki po papierze toaletowym spłaszczamy. Na płaski pojemnik wyciskamy białą i zieloną farbę.

3. Rolkę moczymy w białej farbie i stemplujemy kształt kwiatów przebiśniegów.

4. Do wykonania liści również używamy spłaszczonej rolki – moczymy ją w farbie a następnie przesuwamy po papierze.

5. Wypełniamy kontury przy użyciu grubego pędzla i farby, dodajemy intensywnie niebieską ramkę. Przebiśnieg najlepiej prezentuje się namalowany właśnie na szarym papierze.

 

 To piękna i niezbyt skomplikowana do wykonania wiosenna praca plastyczna dla dzieci. Nie wymaga również wielu kosztownych materiałów – wystarczy zachować zużyte rolki po papierze.

Zachęcamy do Wspólnego malowania i czerpania radości z tworzenia 

 

Mariola Masternak i Jolanta Barszcz- Skowronek

 

     fot.Katarzyna W. i Olga.Ć

 

A oto prace naszych przedszkolaków: Szymon Winiarski i Gabrysia Ćwiklińska      Brawo!!

18.03.20 Rytmika z rodzicem

Proszę Państwa 

bardzo proszę o obejrzenie na internecie filmików z nagrań występów przedszkolaków tańczących poloneza, tańce śląskie  i lubelskie. Proszę o pośpiewanie z dzieckiem piosenki o wiośnie.

 

Podaję linki :

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=PW19iiWC3uU

https://www.youtube.com/watch?v=xh1chdtZ0YE

https://www.youtube.com/watch?v=Y9rB4ADGI0U

https://www.youtube.com/watch?v=hHvqucAAN28

 

                                       Urszula Wnuk

Uczymy się języka angielskiego 17/03/2020

Poniższy link odeśle Państwa do propozycji zabaw, piosenek przeznaczonych do nauki języka angielskiego. 

 

 http://linoit.com/users/edit188/canvases/1.Kindrergarden1

 

 

Edyta Sobczyk-Wilkołazka

18/03/2020 Logopedia w domu

  Jak utrzymać "słuch i mowę" w dobrej kondycji? - oto propozycja zabaw logopedycznych, które mogą być jednocześnie okazją do wspólnego spędzenia czasu. Zapraszam :)

 

Zadanie 1

 

Ćwiczenia słuchowego różnicowania głoski „sz” i „s”

 

Do zabawy potrzebne będą:

 

  • schematy (przedstawiające układ narządów mowy podczas wymowy głoski „sz” i „s”),

  • 2 słomki;

  • 2 papierowe kółka (o średnicy ok. 10 cm) w różnych kolorach;

  • zestaw wyrazów z głoską „sz” i „s”.

 

Wykonanie "lizaków logopedycznych": wycinamy „schematy głosek” i przyklejamy je na papierowe kółka. Następnie nożykiem nacinamy jeden koniec słomek (na głębokość ok. 1 cm) i wsuwamy papierowe kółka.

 

Osoba dorosła wymawia imiona z „sz” i „s” (przedłużając te głoski w wyrazach). Zadaniem dziecka jest podniesienie odpowiedniego "lizaka", gdy usłyszy daną głoskę w wyrazie.

 

Materiał wyrazowy: Szymon, Sandra, Mariusz, Aleksandra, Miłosz, Sabina, Agnieszka, Eugeniusz, Mateusz, Konstanty, Tytus, Ryszard, Faustyna, Władysław, Franciszek, Justyna, Bolesław, Seweryn, Sławomir, Tomasz, Wirgiliusz, Ksawery, Kryspin, Dariusz.

 

 

   Zadanie 2

 

    "Kółko i krzyżyk" - wersja logopedyczna (materiał obrazkowy z "sz" i "s") -  załącznik nr 2.

 

 

                                                                 Serdecznie zapraszam - Anna Boruch (logopeda)

opis dokumentutypdata

Załącznik nr 1 - lizaki logopedyczne

pdf21-03-2020[ Pobierz ]
936 kB

Załącznik nr 2 - "Kółko i krzyżyk" (wersja logopedyczna)

pdf21-03-2020[ Pobierz ]
881 kB
Propozycja zabaw dla dzieci uczęszczających na kółko matematyczne

Gry matematyczne dla dzieci - Liczby i miary:

 

https://ciufcia.pl/gry-dla-dzieci-starszych/liczby-i-miary

 

Znalezione obrazy dla zapytania: zadania matematyczne dla 5 latka online

PROPOZYCJE ZABAW 18.03.2020 r

1.Zabawa ruchowa z gazetami :

 

„Czapeczka” – marsz z gazetą na głowie, tak aby nie upadła.

„Wokół gazety” – marsz wokół gazety, na przerwę (uderzenie w bębenek) zatrzymujemy się i kucamy na gazecie.

Przeskoki nad gazetą (obunóż, jednonóż).

Siad klęczny – gazeta leży przed dzieckiem. Dłonie oparte na gazecie – przesuwanie gazety (do przodu, do tyłu), powrót do pozycji wejściowej.

„Rolki” – Kartony ułożone pod stopami, naśladujemy jazdę na rolkach.

„Jazda na gazecie” – (siad na gazecie lub kartce A4, odpychanienie się kończynami dolnymi i górnymi).

Zgniatanie gazety w kulkę.

2. Zabawa plastyczna:

Przepis na piankolinę : 1 kg mąki ziemniaczanej, jedno opakowanie pianki do golenia oraz odrobinę płynu do mycia naczyń najlepiej białego lub bezbarwnego.

 Dzieci  samodzielnie łączą wszystkie składniki w dużej kuwecie, która zawsze nam służy do tego typu zabaw. Wyciskanie pianki, obserwowanie jak rośnie, mieszanie jej z mąką wprawia  w dokonały nastrój. 

zabawy sensoryczne

Z piankoliny możemy tworzyć rozmaite babki, budowle, zakopywać skarby, bawić się autkami czy ludzikami, odciskać dłonie, a nawet pisać literki za pomocą wykałaczki. Jeśli biała puszysta masa nam się znudzi możemy dodać do niej odrobinę barwników spożywczych, a nawet brokatu. Zabawa w barwienie i obserwowanie jak kolorowa masa miesza się razem dostarcza dodatkowych bodźców i urozmaica zabawę na dłużej. Możliwość mieszania różnych produktów zawsze dostarcza dzieciom wiele emocji i radości, bo dzięki temu zaspokajamy ich potrzebę odkrywania i doświadczania świta wokół.

 

Życzymy wspaniałej zabawy : Mariola Masternak i Jolanta Barszcz- Skowronek

 

 

 

 

6 URODZINY ANTONINY JASEK

TOSIU!!!

 

W pierwszym wagonie olbrzymie słonie.
Dalej żyrafy... lisy... niedźwiedzie...
Na samym końcu pyszny tort jedzie...
Zające z miną uśmiechniętą wołają:
"Dziś jest Twoje święto” 

 

  

: życzą Panie oraz dzieci z gr VII

17/03/2020 Graficzne dyktando

Graficzne dyktanda to wspaniała zabawa dla dużych i małych. 

 

Proszę przygotować kartkę w kratkę, postawić kropkę i... zaczynamy zabawę.

To nic innego jak kodowanie... na kartce

 

Miłego wieczoru

 

Pozdrawiamy serdecznie

Jolanta Barszcz-Skowronek i Mariola Masternak

 

Obraz może zawierać: rysunek

 

 

DZIEŃ KOBIET

 

 "Dla Was  dziś kwiaty i uśmiechy. 
   I pierwszy promień bliskiej wiosny. 
   Dzień bez kłopotów i bez trosk. 
    Dużo radości. 

                 Dla mamy, Pani, dla dziewczynek, 
                  W domu, w przedszkolu, na wycieczce. 
                  Każdego dnia dobry uczynek - 
                  To jest od chłopców upominek"

 

 

fot.Mariola Masternak

 

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ

NA MARZEC 2020 W GRUPIE VII (DZIECI 5 LETNIE)

 

Tematyka:

  1. Zwierzęta z dżungli i sawanny……02.03. -06.03.2020 r

  2. Zwierzęta naszych pól i lasów………09- 13.03.2020 r

  3. Marcowa pogoda………………. 16- 20.03.2020 r

  4. Program edukacyjny ,, Mamo , tato wolę wodę’’. ……..23 -27.02.2020 r

 

 

Treści programowe:

Przyroda

Obserwacja przyrody

  • obserwowanie przyrody w naturalnym otoczeniu, podczas pobytu na świeżym powietrzu w ogrodzie przedszkolnym oraz podczas spacerów i wycieczek

  • obserwowanie okazów przyrodniczych za pośrednictwem filmów, książek, zdjęć

Procesy poznawcze

Myślenie (twórcze)

  • uczestniczenie w różnego rodzaju zabawach twórczych - ruchowych

Myślenie (logiczne)

  • rozwiązywanie zagadek

Pamięć: zapamiętywanie wyglądu kilku przedmiotów, obrazków

 

Początkowa nauka czytania i pisania

Słuch fonematyczny: rytmiczny podział słów (samodzielny, swobodny podział słów na sylaby, np. w zabawach: wymyślanie mowy robotów, kosmitów, wołanie kogoś z podwórka do domu)

wyodrębnianie w słowach głosek początkowych (w nagłosie)

Przygotowanie do czytania:obserwowanie nauczyciela czytającego książeczki i podejmowanie prób naśladowania go (zainteresowanie nabywaniem umiejętności czytania)

Przygotowanie do pisania: rozwijanie sprawności ruchowej

 

Aktywność językowa: Ćwiczenia narządów artykulacyjnych: uczestniczenie w ćwiczeniach rozwijających umiejętność świadomego kierowania ruchami narządów artykulacyjnych

Elementy matematyki: Liczenie,odróżnianie błędnego liczenia od liczenia poprawnego

 

Działalność plastyczna: Zainteresowania plastyczne

  • rysowanie, malowanie – korzystanie z różnych materiałów i przyborów

  • lepienie z plasteliny, masy solnej, masy papierowej

W świecie sztuki – muzyka : Muzyka i śpiew ,śpiewanie piosenek z repertuaru dziecięcego,nauka krótkich piosenek (forma AB): Instrumenty perkusyjne

próby akompaniowania do piosenek na wykonanych instrumentach

Koledzy, grupa przedszkolna: Dziecięce relacje

uczestniczenie w działaniach grupowych organizowanych przez nauczyciela oraz we wspólnych swobodnych zabawach

Rozwój fizyczny: Higiena ciała i otoczenia ,częste przebywanie na świeżym powietrzu we wszystkich porach roku: przestrzeganie podstawowych zasad związanych z higieną

Aktywność ruchowa

Sprawność ruchowa: uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych

uczestniczenie w zabawach ruchowych: orientacyjno-porządkowych, ze śpiewem.

 

XII EDYCJA PROGRAMU : Kubusiowi Przyjaciele Natury

Po raz kolejny  nasze przedszkole przystąpiło do XII  edycji Programu „Kubusiowi Przyjaciele Natury” .
Celem programu jest zachęcanie dzieci do dbania o środowisko naturalne oraz zdrowy tryb życia.

Podczas realizacji zadań,organizowane były zajęcia o tematyce ekologicznej , fizycznej oraz  przyrodniczej. Przedszkolaki uczyły się doceniać rolę warzyw i owoców w codziennej diecie. Poznawały środowisko, z których je czerpiemy. Dzieci poznawały również sposoby ochrony środowiska naturalnego wiedząc o tym, że natura dostarcza nam wszystko czego potrzebujemy aby prawidłowo funkcjonować.

Na koniec dzieci pogłębiły wiedzę na temat segregacji śmieci i udowodniły  że można stworzyć z nich coś nowego .

  

 

 

tekst i foto M. Masternak.

 

 

 

22.02.2020 r NIE JESTEŚMY SAMI W KOSMOSIE....

Nasze przedszkolaki  przez cały tydzień zajmowały się tematyką kosmosu. Różnorodne ilustracje ,plansze edukacyjne, atlasy, globusy zachęciły do poszukiwania odpowiedzi na nurtujące pytania. Jakie planety tworzą Układ Słoneczny i czy ktoś je zamieszkuje?; Co to jest orbita?; Czy słońce jest planetą?, Jak wyglądają gwiazdozbiory?, Kto to był Mikołaj Kopernik? To tylko niektóre pytania, które padały wśród przedszkolaków. Ciekawość poznawcza jak również chęć tworzenia została uwieczniona w pracach plastycznych.

 

            

           

tekst i foto. Mariola Masternak

 

19.02.2020.r 6 URODZINY KAROLA MARCZYŃSKIEGO.

KAROLKU !!!

 

Niech Ci słonko ciepło gra,
niech Twój uśmiech długo trwa,
nie trać swej wesołej minki,
bo dziś są Twoje urodzinki.

  : życzą Panie i dzieci z gr VII

fot. Mariola Masternak

17.02.2020 r 6 URODZINY SZYMONA WINIARSKIEGO.

SZYMONKU !!!!

 

W pierwszym wagonie olbrzymie słonie.

Dalej żyrafy... lisy... niedźwiedzie...
Na samym końcu pyszny tort jedzie...
Zające z miną uśmiechniętą wołają:
"Dziś jest Twoje święto” 

 fot.M.Masternak 

Życzą Panie oraz dzieci z gr VII

14.02.2020 r WIZYTA U FOTOGRAFA ( POZNAJEMY ZAWODY)

W dniu dzisiejszym nasze przedszkolaki dowiedziały się jak ciężka , a zarazem ciekawa jest praca fotografa.

Pani Kinga Kamińska: fotograf  opowiedziała dzieciom na czym polega wykonywany przez nią zawód, jaką szkołę trzeba ukończyć by móc pracować w zawodzie fotografa. Pokazała im również różne sprzęty , które wykorzystuje podczas sesji fotograficznych. Przedszkolaki mogły także same uczestniczyć w przygotowanej dla nich „mini” sesji fotograficznej. Dziękujemy pani Kindze  za to spotkanie.

 

        

 

  

 

   

 

fot i tekst.Mariola Masternak

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ

NA LUTY 2020 W GRUPIE VII (DZIECI 5 LETNIE)

 

Tematyka:

  1. Baśnie , bajki , bajeczki …………………….03.02. -07.02.2020 r

  2. Muzyka wokół nas………….... …………….10- 14.02.2020 r

  3. Nie jesteśmy sami w kosmosie.……………….17- 21.02.2020 r

  4. Program Kubusiowi Przyjaciele Natury . ……..24 -28.02.2020 r

 

Treści programowe:

Mali artyści

Przejawy ekspresji

  • podejmowanie działań zgodnych z własnymi zainteresowaniami, upodobaniami, uzdolnieniami

Świat wartości

Wartości społeczno-moralne : ocenianie zachowań postaci z literatury dziecięcej

Procesy poznawcze

Myślenie (logiczne): rozwiązywanie zagadek

Aktywność językowa: Wypowiedzi ustne

  • opowiadanie o obrazkach przedstawiających różne sytuacje, wypowiadanie się na temat wysłuchanych utworów literackich

W świecie techniki: Działalność badawcza

  • uczestniczenie w wybranych zabawach badawczych, np. badanie tonięcia i pływania ciał

Początkowa nauka czytania i pisania

Słuch fonematyczny: rytmiczny podział słów (samodzielny, swobodny podział słów na sylaby, np. w zabawach: wymyślanie mowy robotów, kosmitów, wołanie kogoś z podwórka do domu), wyodrębnianie w słowach głosek początkowych (w nagłosie)

Przygotowanie do czytania: obserwowanie nauczyciela czytającego książeczki i podejmowanie prób naśladowania go (zainteresowanie nabywaniem umiejętności: czytania,przygotowanie do pisania, rozwijanie sprawności ruchowej,zainteresowania czytelnicze, słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów

  • Elementy matematyki: Intuicja geometryczna

  • nazywanie figur geometrycznych: koło, trójkąt

  • wykorzystywanie figur geometrycznych w ćwiczeniach matematycznych, zabawach, grach

  • Liczenie: liczenie elementów w naturalnych sytuacjach, np. ręczników w łazience, par butów ,szatni, kwiatów w wazonie itp.

  • Koledzy, grupa przedszkolna: Dziecięce relacje,uczestniczenie w działaniach grupowych organizowanych przez nauczyciela oraz we wspólnych swobodnych zabawach

  • Działalność plastyczna: Zainteresowania plastyczne,rysowanie, malowanie – korzystanie z różnych materiałów i przyborów,lepienie z plasteliny, masy solnej, masy papierowej

  • W świecie sztuki – muzyka :Muzyka i śpiew,nauka krótkich piosenek (forma AB),śpiewanie piosenek z repertuaru dziecięcego: Muzyka i ruch, uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych:ze śpiewem,tanecznych,przy akompaniamencie instrumentu

  • Rozwój fizyczny

  • Higiena ciała i otoczenia

  • częste przebywanie na świeżym powietrzu we wszystkich porach roku

  • przestrzeganie podstawowych zasad związanych z higieną

  • Aktywność ruchowa

  • Sprawność ruchowa

  • uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych

 

27.01. 2020 r 6 URODZINY EMILKI FRYC

EMILKO !!!

Słońce świeci dziś dla Ciebie,

a chmurki tańczą na niebie.
Śmieją się motylki,
a biedronki i kwiatki
przesyłają życzenia
i słodkie buziaczki !

 

: życzą Panie i dzieci z gr. VII.

fot. Mariola Masternak

27.01.2020 r DZIEŃ BABCI I DZIADKA.

Babcia i Dziadek to słowa, które każdemu dziecku kojarzą się z ciepłem, miłością i wszystkim, co dobre. 

W dniu tak wyjątkowym, dzieci  z gr VII wykonały pięknie pachnące mydełka oraz  narysowały własnoręczne serduszka z życzeniami .

     

    fot.Mariola M.

 

Wszystkim Babciom i Dziadkom 

życzymy dużo zdrowia, młodzieńczej energii oraz pociechy z wnuków.

Nadziei w to, że każdy dzień będzie lepszy!

: życzą Panie oraz dzieci z gr VII.

16.01.2020. 6 URODZINY ALICJI ROSZKIEWICZ

 ALICJO !!!

Słońce świeci dziś dla Ciebie,
a chmurki tańczą na niebie.
Śmieją się motylki,
a biedronki i kwiatki
przesyłają życzenia
i słodkie buziaczki!

 

 : życzą Panie i dzieci z gr VII.

fot. Mariola Masternak.

08.01.2020 r. 6 URODZINY BLANKI ŁOPION.

          BLANKO !!

W pierwszym wagonie olbrzymie słonie.
Dalej żyrafy... lisy... niedźwiedzie...
Na samym końcu pyszny tort jedzie...
Zające z miną uśmiechniętą wołają:
"Dziś jest Twoje święto”

 

 : życzą Panie i dzieci z gr VII.

fot. Agnieszka Adamczyk

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ

NA STYCZEŃ 2020 W GRUPIE VII (DZIECI 5 LETNIE)

 

Tematyka:

  1. Projekt przyjaźń …………...30.12 -03.01.2020 r.

  2. Mijają dni, miesiące , lata ………07- 10.01.2020 r.

  3. Idzie jesień do zwierząt ………….13- 17.01.2020 r.

  4. Babcia i dziadek ……………..20 -24.01.2020 r.

  5. Bezpieczeństwo zimą…………..27.10 - 31.01 2020 r.

 

 

Treści programowe:

Przyroda

Obserwacja przyrody: obserwowanie przyrody w naturalnym otoczeniu, podczas pobytu na świeżym powietrzu w ogrodzie przedszkolnym oraz podczas spacerów i wycieczek

Uprawa roślin i hodowla zwierząt , uczestniczenie w pracach dorosłych dbających o rośliny w ich otoczeniu (np. pomoc przy podlewaniu roślin doniczkowych)

 

Ja

Emocje, radzenie sobie z nimi: nazywanie i przedstawianie podczas zabaw różnych stanów emocjonalnych (np.: smutek, radość, złość, strach itp.), wyrażanie emocji w naturalnych sytuacjach, np.: rozstawania się z rodzicami, przegranej w grze itp.; próby opanowywania negatywnych emocji w wyniku wspólnych rozmów o przeżywanych odczuciach

Koledzy, grupa przedszkolna

Dziecięce relacje: przestrzeganie ustalonych umów i zasad obowiązujących przedszkolu,współdziałanie podczas zabaw, gier, podawanie imion, nazwisk, znaczków rozpoznawczych dzieci z grupy

Współdziałanie w grupie: uczestniczenie we wspólnych zabawach organizowanych przez nauczyciela(z elementami zespołowego współdziałania)

Komunikowanie się w grupie: dzielenie się wrażeniami, spostrzeżeniami z obserwacji daneg

zdarzenia, danej sytuacji.

Procesy poznawcze

Spostrzeganie słuchowe: rozpoznawanie dźwięków celowo wytwarzanych, rozpoznawanie

osób po głosie.

Rodzina

Wiedza o rodzinie: określanie pokrewieństwa pomiędzy członkami rodziny (np. babcia to mama mamy itp.)

Rodzinne święta: przedstawianie przygotowanego programu artystycznego dla rodziców lub dziadków z okazji ich świąt; wykonywanie upominków; wspólna zabawa z przybyłymi gośćmi

Procesy poznawcze

Pamięć: powtarzanie z pamięci rymowanek, krótkich wierszy, piosenek

W świecie techniki

Działalność badawcza , uczestniczenie w wybranych zabawach badawczych, np. badanie tonięcia i pływania ciał

Początkowa nauka czytania i pisania

Słuch fonematyczny: rytmiczny podział słów (samodzielny, swobodny podział słów na sylaby, np. w zabawach: wymyślanie mowy robotów, kosmitów, wołanie kogoś z podwórka do domu) : wyodrębnianie w słowach głosek początkowych (w nagłosie)

Przygotowanie do czytania: obserwowanie nauczyciela czytającego książeczki i podejmowanie prób naśladowania go (zainteresowanie nabywaniem umiejętności czytania)

Przygotowanie do pisania: rozwijanie sprawności ruchowej

Elementy matematyki

Liczenie: odróżnianie błędnego liczenia od liczenia poprawnego

Działalność plastyczna

Zainteresowania plastyczne: rysowanie, malowanie – korzystanie z różnych materiałów i przyborów

W świecie sztuki – muzyka

Muzyka i śpiew : śpiewanie piosenek z repertuaru dziecięcego, nauka krótkich piosenek (forma AB)

Muzyka i ruch: estetyczne, rytmiczne poruszanie się przy muzyce

Rozwój fizyczny

Higiena ciała i otoczenia: częste przebywanie na świeżym powietrzu we wszystkich porach roku, przestrzeganie podstawowych zasad związanych z higieną

Aktywność ruchowa : Sprawność ruchowa, uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych

10.12.2019 r Spotkanie jasełkowe pt. ,,Ach co za noc''

Dzieci z gr.VII przygotowały pod okiem swoich pań Uroczyste Jasełka pt,, Ach co za noc'', do których bardzo  pilnie się przygotowywały.  Mali aktorzy, we wspaniałych strojach prezentowali się doskonale na tle  bożonarodzeniowej dekoracji. Wszyscy ulegli magii występów przedszkolaków. Mali artyści z dużym przejęciem i zaangażowaniem wiernie odtwarzali swoje role, prezentowali umiejętności recytatorskie i wokalne , duże brawa dla nich !!!!

   

   

fot.p. Monika Gontarczyk i Agnieszka Adamczyk.

Serdecznie dziękujemy rodzicom za pomoc w organizacji tego spotkania ....

 

06.12.2019 r MIKOŁAJKI

 06.12 2019 r (piątek)  wszystkie dzieci z naszego przedszkola uczestniczyły w widowisku pt. Teatr Baniek Mydlanych w Centrum Kongresowym UP w Lublinie.

 

 

  

fot. Jolanta Barszcz- Skowronek.

05.12.2019 r Świąteczne Pieczenie Pierników

Święta tuż, tuż… czas więc na pieczenie pierników.

Dzisiaj w  naszym  przedszkolu unosił się zapach korzennych przypraw.

05 grudnia dla dzieci był bardzo pracowity, bowiem tego dnia piekły one pierniczki. Najpierw odpowiednio się przygotowały dbając o czyste  rączki oraz zakładając fartuszki. Poznały też składniki i sposób wykonania ciasta, potrzebne przybory kuchenne a także zasady bezpieczeństwa. Gdy wszystko było gotowe przedszkolaki z ogromnym zapałem i zaangażowaniem zabrały się do pracy – wałkowały ciasto, wykrawały ciasteczka.  Efektem  naszej pracy były pełne blaszki pierniczków, które zanieśliśmy do kuchni. Tu pod czujnym okiem naszych pań kuchareczek pierniki nabierały koloru piekąc się w piekarniku.

 

     

W czasie gdy pierniki nabierały koloru , dzieci malowały i ozdabiały  Mikołaja .

 

 

fot. Mariola Masternak

ZAPROSZENIE

 

ZAPRASZAMY RODZICÓW

ORAZ BABCIE I DZIADKÓW NA

JASEŁKA BOŻONARODZENIOWE

,, ACH CO ZA NOC’’

KTÓRE ODBĘDĄ SIĘ

10.12.2019 r o godz 10.00.

 

Dzieci oraz Panie z gr VII.

Znalezione obrazy dla zapytania ilustracje zaproszenie na jasełka

 

 

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ

NA GRUDZIEŃ W GRUPIE VII (DZIECI 5-LETNIE)

 

Tematyka:

  1. Jak wyglądał świat przed milionami lat?…02.12. - 06.12. 2019

  2. Idą święta………………………………. .09.12. - 13.12. 2019

  3. W blasku świątecznej choinki………….....16.12. - 20.12. 2019

  4. Wigilijny wieczór…………………………23.12. - 27.12.2019

 

Realizacja podstawy programowej:

  1. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.

  2. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.

  3. Społeczny obszar rozwoju dziecka.

  1. Poznawczy obszar rozwoju dziecka.

 

Zadania:

  1. Wzmacnianie więzów w rodzinie – kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych związanych ze Świętami Bożego Narodzenia. Wzajemne okazywanie sobie uczuć, mówienie o nich – tworzenie wzajemnych relacji opartych na szacunku, akceptacji i miłości.

  2. Nasze rodziny. Organizowanie świąt o charakterze rodzinnym – przygotowanie i prezentowanie programu artystycznego- jasełka, wspólne kolędowanie z przybyłymi gośćmi.

  3. Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie –przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.

  4. Rozwijanie mowy: komunikowanie się w grupie – mówienie o swoich potrzebach, odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu, słuchanie i rozpoznawanie odgłosów dochodzących z otoczenia, słuchanie i powtarzanie podanych słów, zdań.

  5. Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji - stosowanie form grzecznościowych względem siebie.

  6. Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych − ściąganie ubrań i butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu, zakładanie ubrań i butów, korzystanie z toalety, spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.

  7. Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.

  8. Kształtowanie gotowości do czytania i pisania.

  9. Śpiewanie piosenek, wyrażanie muzyki ruchem, zabawy ruchowo-rytmiczne.

  10. Edukacja matematyczna – przeliczanie elementów zbioru w zakresie dostępnym dziecku, porównywanie liczebności, określanie wielkości przedmiotów, ustalanie równoliczności zbiorów poprzez łączenie ich elementów w pary, nakładanie ich na siebie lub przeliczanie, dobieranie przedmiotów w pary funkcyjne .

  11. Wspieranie dzieci w rozwoju czynności intelektualnych.

 

 

 

 

29.11.2019 Andrzejki.

,,Andrzejki” to stary ludowy zwyczaj. Wróżby czyniono 29 listopada. Miały one dać odpowiedź na pytanie, co kogo czeka w przyszłości. W wigilię św. Andrzeja prześcigano się więc w pomysłach, by z najróżniejszych oznak wyczytać swoją przyszłość. Tradycja wróżb przetrwała do dzisiaj. Obecnie “Andrzejki” są wspaniałą zabawą, dostarczającą wielu przeżyć i emocji.

Tak też było u nas w gr VII wiele wspaniałych wróżb i zapach lanego wosku ....

 

   

   

 fot.Mariola Masternak

 

25.11.2019 r Dzień Pluszowego Misia

W dniu 25.11.2019 r. nasze przedszkolaki z  grupy uczestniczyły w obchodach Światowego Dnia Pluszowego Misia.
Tego dnia każde dziecko przyszło do przedszkola ze swoim małym lub dużym przyjacielem Misiem. Przedszkolaki zostały zaproszone do wspólnej zabawy w misiowej krainie. Dla dzieci w tym dniu przygotowano wiele atrakcji: ćwiczenia gimnastyczne z misiami, zabawy, pląsy, poznały historię święta, bawiły się przy piosenkach .Wykonały prace plastyczno - techniczne, na koniec dnia spacerowaliśmy z naszymi misiami .

 

      

   

fot.Mariola Masternak

 

RODZINA JEST NAJWAŻNIEJSZA

Nasza laureatka konkursu "Rodzina jest najważniejsza", organizowanego przez Miejsko - Gminną Bibliotekę Publiczną w Bełżycach:

III miejsce Alicja Roszkiewicz    GRATULUJEMY !!!!

        

 Po ogłoszeniu wyników odbyło się przedstawienie teatralne "Na misiowych urodzinkach".

 

Wyjazd do teatru na spektakl pt,, Pinokio;;

 

12.11.2019 r Spotkanie z książką ...

W dniu dzisiejszym,przybyła do nas Pani Agnieszka Zasada z M-GBP w Bełżycach. 

Dzieci  znowu wypożyczyły ciekawe książeczki.

 

     

 

Dziękujemy pani Agnieszce  i do zobaczenia za 2 tygodnie!!

,, Marsz marsz Dąbrowski....''

W dniu dzisiejszym w naszej grupie rozmawialiśmy o tym:  Co to znaczy ,,być Polakiem” i co o tym wie kilkulatek?

Uczucia dzieci związane z domem, regionem i rodzinnym krajem ukształtują jego dorosłe poczucie narodowej tożsamości. Warto zadbać o to, by brały z mądrych rozmów, rozwojowych zabaw i dobrych doświadczeń. Dziecko najpierw musi zrozumieć , kim jest, gdzie mieszka, kogo najbardziej powinno kochać i szanować, jak wygląda jego dom rodzinny, droga do przedszkola, najbliższe otoczenie i wszystko, co jest blisko.  Najważniejsze jest wzmocnienie więzi między dziećmi a rodziną – rodzicami, rodzeństwem, dziadkami. Najmniejsza Ojczyzna to dom i rodzina.

Odśpiewaniem hymnu przygotowaliśmy się do ważnego  dnia jakim jest 11 listopada.

 

 

fot. Mariola Masternak

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ

NA LISTOPAD 2019 W GRUPIE VII (DZIECI 5 LETNIE)

 

Tematyka:

  1. Moja rodzina …………….04.11 -08.11.2019

  2. Mój dom ………….……..11.11- 15.11.2019

  3. Moje prawa i obowiązki . ………….18.11- 22.11.2019

  4. Moje zdrowie i bezpieczeństwo... ….…25.11-29.11.2019

 

 

 

Treści programowe:

Aktywność ruchowa

Sprawność ruchowa

  • przyjmowanie poprawnej postawy podczas wykonywania różnych czynności

  • uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych

Procesy poznawcze

Myślenie (logiczne)

  • rozwiązywanie zagadek.

Uwaga

  • skupianie uwagi na przedmiotach, treściach przekazywanych przez nauczyciela lub kolegów

Aktywność językowa

Wypowiedzi ustne

: formułowanie dłuższych wypowiedzi o ważnych sprawach

Ćwiczenia oddechowe

  • uczestniczenie w zabawach rozwijających umiejętność regulowania oddechu

Początkowa nauka czytania i pisania

Słuch fonematyczny

  • rytmiczny podział słów (samodzielny, swobodny podział słów na sylaby, np. w zabawach: wymyślanie mowy robotów, kosmitów, wołanie kogoś z podwórka do domu)

  • wyodrębnianie w słowach głosek początkowych (w nagłosie)

Przygotowanie do czytania

  • obserwowanie nauczyciela czytającego książeczki i podejmowanie prób naśladowania go (zainteresowanie nabywaniem umiejętności czytania)

Przygotowanie do pisania

  • rozwijanie sprawności ruchowej

  • rozwijanie sprawności manualnej poprzez uczestnictwo w zabawach (np. z zastosowaniem klamerek, spinaczy) oraz poprzez podejmowanie działalności plastycznej

Elementy matematyki

Intuicja geometryczna

  • nazywanie figur geometrycznych: koło, trójkąt

Liczenie

  • liczenie elementów w naturalnych sytuacjach, np. ręczników w łazience, par butów w szatni, kwiatów w wazonie itp.

Przyroda

Obserwacja przyrody

  • obserwowanie przyrody w naturalnym otoczeniu, podczas pobytu na świeżym powietrzu w ogrodzie przedszkolnym oraz podczas spacerów i wycieczekomawianie zdjęć rodzinnych (prezentowanie postaci i najważniejszych informacji o nich)

  • rysowanie, malowanie – korzystanie z różnych materiałów i przyborów

  • W świecie sztuki – muzyka

  • Muzyka i śpiew

  • słuchanie piosenek śpiewanych przez nauczyciela oraz ich profesjonalnych nagrań.

31.10.2019 r Halloween.

 

W gr. VII  dzieci uczestniczyły w różnych zabawach związanych z Halloween. Przedszkole stało się najstraszniejszym miejscem zabaw na świecie. Nie zabrakło konkursów w jedzeniu cukierków na magicznym sznureczku, tańców w parach z balonami, slalomu przeszkód oraz innych zabaw.  Impreza z pewnością była świetną formą relaksu z elementami zabawy i nauki - w tym m.in., poznawania elementów kultury anglosaskiej. Dzieci uczyły się piosenek w języku angielskim, a następnie śpiewały je przy okazji wspólnych zabaw.

Zapoznały się  z podstawowymi wyrazami w języku angielskim: with, cat, bat, spider, trick or tret, pump kin.

 

   

 

 

fot. Mariola Masternak

 

 

 

 

 

 

 

30.10.2019 r Wycieczka do Zakładów Mleczarskich w Bychawie.

30 października z samego rana przedszkolaki z gr VII wyruszyły na wycieczkę do Bychawy. Punktem programu były Zakłady Mleczarskie w Bychawie. Tam najpierw zaproszono nas na degustację produktów OSM w Bychawie. Ten poczęstunek można było potraktować jako drugie śniadanie. Dzieciaki miały możliwość posmakowania bychawskich jogurtów, kefirów, serów i cukierków ,,krówek”, które rzecz oczywista cieszyły się największym powodzeniem.  Dzięki tej wycieczce  nasze przedszkolaki posiadają pewne wiadomości na temat tego, jak powstaje ser, kefir, masło, które kupują z rodzicami w sklepie.

Serdecznie dziękujemy pani prezes Ewie Bartnik oraz p. kierownik laboratorium Bożenie Łopuckiej  za wspaniałe  zaznajomienie nas z produktami mleczarni.

 

      

fot.Mariola Masternak

 

 

 

 

 

 

 

17.10.2019 r Co z czego otrzymujemy?

Gotowanie z dziećmi w przedszkolu to nauka przez zabawę. Jest podróżą do kulinarnego świata smaków, kolorów i zapachów, a więc również elementem terapii sensorycznej. Co więcej, potrafi rozbudzić ciekawość poznawczą dzieci. Zgodnie z podstawą programową wychowania przedszkolnego stanowi jeden z elementów przygotowania do nauki w szkole. Przedszkolaki powinny znać walory odżywcze i zdrowotne produktów spożywczych oraz mieć możliwość samodzielnego skomponowania potraw , w naszym przypadku to było wykonanie makaronu.

  

 

 fot.Mariola Masternak

10.10.2019 r Przedstawienie teatralne pt.,, Pinokio''

14.10.2019 r Pokaz ekologiczny pt,, Życie Drzew''

W poniedziałek 14 października  w naszym  przedszkolu gościło MOBILNE PLANETARIUM .

Dzięki najnowszej technologii dzieci mogły obejrzeć film ekologiczny o ochronie przyrody  pt. „Życie drzew”.

Dzieci wzbogaciły swoją wiedzę o życiu drzew i owadów.Przypomniały  sobie, dlaczego, należy dbać o przyrodę.

Seans  wszystkim się podobał i dostarczył wielu niezapomnianych przeżyć.

 

  

fot. Mariola Masternak

 

 

 

9.10.2019 r 5 URODZINY FILIPA PUTOWSKIEGO.

Filipku !!!                                                                   

Ile w ulu pszczół robotnic,
ile pociąg mija zwrotnic,ile kwiatów liczy łąka                                                  

ile kropek ma biedronka,    
tyle szczęścia i słodyczy

w Dniu urodzin tobie życzy...

 

                                           fot.Mariola Masternak

:życzą Panie i dzieci z gr VII

 

 

4.10.2019 5 URODZINY DOMINIKI MUZYKI

 

Dominiko !!!

Niech Ci słonko ciepło gra,

niech Twój uśmiech długo trwa,
nie trać swej wesołej minki

bo dziś są twoje urodzinki...

 

fot. Mariola Masternak   

 

                                   życzą Panie i dzieci z gr VII

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ NA PAŹDZIERNIK 2019 W GRUPIE VII (DZIECI 5 LETNIE)

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ

NA PAŹDZIERNIK 2019 W GRUPIE VII (DZIECI 5 LETNIE)

 

Tematyka:

  1. Idzie jesień przez… ogród i sad.……..30.09 -04.10.2019

  2. Idzie jesień do…zwierząt………….... 07- 11.10.2019

  3. Co z czego otrzymujemy?. ………….14- 18.10.2019

  4. Idzie jesień… z deszczem.. ….……… 21 -25.10.2019

  5. Rodzina……………………………….28.10 - 31.10. 2019

 

Zadania:

Poznajemy przyrodę. Jesień:

- rozpoznawanie drzew owocowych po owocach, wyjaśnienie znaczenia słowa sad

-rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw; rozróżnianie ich za pomocą wzroku, dotyku, smaku, zapachu.

-nazywanie przetworów z owoców i warzyw ( soki, dżemy, kiszonki, kompoty)

- poznawanie wybranych owoców egzotycznych

Przyroda w sali, w domu:

- poznawanie zasad dbania o zwierzęta hodowane w domu: karmienia ich, wizyt u weterynarza, wychodzenia na spacer.

- nazywanie dorosłych i młodych zwierząt

- wykorzystywanie tworzywa przyrodniczego w działalności plastycznej, technicznej, matematycznej, muzycznej.

Nasze rodziny:

- podawanie informacji na temat swojej rodziny : jakie zawody wykonują rodzice, czym się zajmują.

- określanie czynności domowych wykonywanych przez poszczególnych członków rodziny

- wyjaśnienie wieloznaczności słowa „ dom”

- dzielenie się wiadomościami na temat życia w rodzinie

- wzmocnienie więzów w rodzinie: wzajemne okazywanie sobie uczuć, mówienie o nich- tworzenie wzajemnych relacji, opartych na szacunku, akceptacji, miłości.

Edukacja matematyczna:

- kształtowanie pojęć liczbowych i umiejętności liczenia – rozpoznawanie cyfr: 1, 2, 3 , 4.

- nazywanie figur geometrycznych: koło, kwadrat, prostokąt.

- posługiwanie się, w celowo stworzonych sytuacjach, liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym

Początkowa nauka czytania i pisania

Słuch fonematyczny

- tworzenie słów (lub wyszukiwanie obrazów) zawierających daną sylabę na początku, na końcu lub w środku

- układanie rymów do podanych słów

- wyodrębnianie ze słów głosek: w nagłosie, wygłosie, śródgłosie.

Próby czytania:

- rozpoznawanie i nazywanie małych i wielkich liter: o, O, a, A, m , M , i , I.

- czytanie sylab, wyrazów ( o prostej budowie fonetycznej)

Przygotowanie do pisania

- rozwijanie sprawności manualnej poprzez uczestnictwo w zabawach (np. z zastosowaniem klamerek, spinaczy) oraz poprzez podejmowanie działalności plastycznej

- odróżnianie druku od pisma

- wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych

- budzenie zainteresowania podejmowaniem prób pisania

Nasza grupa: współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie
- przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
- rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi na wzajemnym szacunku i akceptacji: współdziałanie podczas zabaw, gier, tańców integracyjnych.
Nasze zdrowie:
- rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej
- samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych
- wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych.

30.09.2019 r DZIEŃ CHŁOPAKA

W poniedziałek 30 września świętowaliśmy dzień chłopaka.

Naszym wspaniałym chłopcom : Natan  Dalmata, Krystian Furmańczyk, Daniel Furmańczyk, Antoś Gontarczyk , Michał Kowalski, Karol Marczyński, Filip Putowski, Sebastian Rusinek, Antoś Sieńczyk , Szymon Winiarski, składamy najserdeczniejsze życzenia, wszystkiego najlepszego życzą : Panie i dziewczynki z gr VII.

 

 

fot.Jolanta Barszcz- Skowronek.

WRZESIEŃ : ĆWICZYĆ KAŻDY MOŻE......

 „Kolorowa gimnastyka” – zestaw ćwiczeń z wykorzystaniem sprzętu sportowego.

Zabawy i gry skoczne, ćwiczenia gimnastyczne z przyborami , prawidłowa postawa ciała, ćwiczenia zwinności koordynacji ruchów doskonalenie podań i chwytów, ćwiczenia czucia postawy ciała w przestrzeni z wykorzystaniem reakcji równoważnych, wzmacnianie mięśni grzbietu i brzucha, utrwalanie nawyku prawidłowej
postawy.ciała,

 

    

  

fot.Mariola Masternak

20.09.2019 r Pasowanie w ,, Dzień Przedszkolaka''

W piątek 20 września oficjalnie nasi młodsi   koledzy stali się prawdziwymi przedszkolakami.

Cieszymy się i gratulujemy !!!

W naszej grupie powitaliśmy : Dominikę Muzykę , Blankę Łopion oraz Antoniego Sieńczyka.

 

Dla uczczenia ,, Dnia Przedszkolaka uczestniczyliśmy w barwnym korowodzie ulicami naszego miasta.

 

   

  

Dziękujemy serdecznie panu Michałowi i Szymonowi Winiarskim  za to , że w tym ważnym dniu ,stali się na moment Januszem Korczakiem naszym patronem i królem Maciusiem.

Dziękujemy !!!!

fot. Mariola Masternak

SUKCESY NASZYCH KOLEGÓW Z GRUPY

Wielkie gratulacje dla Antoniego Gontarczyka za udział w  Biegu  Charytatywnym organizowanym przez PKO  Bank Polski.

Brawo Antoś!!!

 

fot. Mariola Masternak

16.09.2019 r Wiemy jak bezpiecznie przechodzić przez jezdnię.

Kształtowanie prawidłowego zachowania się na ulicy, skrzyżowaniu, bezpieczne poruszanie się po drogach.

Wykonanie pracy plastyczno - technicznej -: uliczne sygnały.

  

 

   

fot. Mariola Masternak

11.09 2019 r OTO JA : MOJE IMIĘ

 

Moja wizytówka : zabawa z literami. Stwarzanie sytuacji edukacyjnych sprzyjających wyzwalaniu pozytywnej motywacji do nauki czytania , rozpoznawanie i nazywanie różnych stanów emocjonalnych.Praca z książką.

 

 

fot. Mariola Masternak

WITAMY W PRZEDSZKOLU GR VII

Witamy w przedszkolu po wakacjach .

Mamy nadzieję ,iż  wszystkie Wasze pociechy  odkryją nowe zainteresowania,

poznają nowych przyjaciół, zdobędą nowe umiejętności, usamodzielnią się w każdych działaniach i każdy dzień będzie dla nich wyjątkowy ....) 

     

 

   

Mariola Masternak 

Jolanta Barszcz- Skowronek.

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ

NA  WRZESIEŃ 2019 W GRUPIE VII (DZIECI 5 LETNIE)

 

Tematyka:

  1. Moja grupa………….. ………...…. 02 - 06.09.2019
  2. To jestem ja ..………………..….... 09 - 13.09.2019
  3. Moja droga do przedszkola ……….16 - 20.09.2019
  4. Idzie jesień przez park, las ….……. 23 - 27.09.2019

 

Zadania:

  1. Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie –przypomnienie i utrwalenie imion i nazwisk dzieci z grupy, przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
  2. Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji – współdziałanie podczas zabaw, gier, tańców integracyjnych, stosowanie form grzecznościowych względem siebie.
  3. Poznawanie swojego ciała poprzez zabawy – rysowanie siebie, dostrzeganie swojej niepowtarzalności, a także niepowtarzalności innych, szanowanie jej.
  4. Nasz kontakt z techniką – Środki transportu – poznanie różnych środków transportu: lądowego, wodnego, powietrznego; poznanie znaczenia pasów, sygnalizacji świetlnej, znaków drogowych; zaznajamianie z zasadami ruchu drogowego z wykorzystaniem zabaw tematycznych, literatury, wycieczek; poznawanie wybranych pojazdów, w tym specjalistycznych, np.: straży pożarnej, karetki pogotowia, policji.  
  5. Poznajemy przyrodę – jesień – oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu, nazywanie ich, wyjaśnianie zjawiska usychania liści; rozpoznawanie drzew po ich liściach i owocach; zbieranie owoców drzew, wykorzystywanie owoców w działalności plastycznej, technicznej, matematycznej, muzycznej oraz w inny niestandardowy sposób; poznawanie wybranych przedstawicieli grzybów jadalnych (borowik, maślak) i niejadalnych (muchomor sromotnikowy); pokazywanie na wybranych przykładach (jeża, wiewiórki, bociana), jak zwierzęta przygotowują się do nadchodzącej zimy (odlatują do Afryki, gromadzą zapasy, zasypiają); zwracanie uwagi na zmiany w  wyglądzie zwierząt (zmiana ubarwienia, gęstnienie futra, piór).
  6. Klasyfikowanie elementów według cech wspólnych.
  7. Kształtowanie gotowości do czytania i pisania.
  8. Śpiewanie piosenek, prowadzenie zabaw ruchowo-rytmicznych.
  9. Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych − ściąganie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu, zakładanie ubrań, butów, korzystanie z toalety, spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.

 

 

 

 

[ Cookies - info ]Oprogramowanie CMS: DragoN-NogarD © ( www: http://nogard.pl )