Godło Polski umieszczone w tarczy, według wzoru i kolorystyki zgodnych z ustawą

Przedszkole Nr 1
im. Janusza Korczaka
w Bełżycach

Grupa VII

Konsultacje indywidualne : 

  • Mariola Masternak: piątek 15.30- 16.00  lub w innym ustalonym terminie
  • Jolanta Barszcz-Skowronek: poniedziałek 8.00 - 8.30 lub w innym ustalonym terminie

 woźna oddziałowa : Beata Jośko

 

 Ramowy rozkład dnia w gr. VII

w Przedszkolu Nr 1 im. Janusza Korczaka w Bełżycach

w roku szkolnym 2019/20

 

7.30 – 8.00

Schodzenie się dzieci: gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, gry i zabawy badawcze rozwijające u dziecka zainteresowania otaczającym światem, zajęcia rozwijające muzyczne, plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, gry i zabawy wspomagające rozwój ruchowy dziecka,  gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka.

 

8.00 – 13.00                REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO

 

8.00 – 8.45

Zabawy swobodne, zabawy przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy integracyjne; zabawy ruchowe.

Przygotowanie do śniadania (czynności samoobsługowe; czynności  higieniczno-porządkowe).

8.45 – 9.30

Śniadanie. Po posiłku mycie zębów, czynności samoobsługowe.

9.30 – 13.00

 

Zajęcia kierowane prowadzone przez nauczyciela przedszkola i nauczycieli specjalistów, zabawy swobodne, praca indywidualna z dziećmi,  pomoc psychologiczno-pedagogiczna, pobyt na dworze, przygotowanie do obiadu:

Przygotowanie do II śniadania, II śniadanie

Poniedziałek: religia :  10.30- 11.00,  rytmika 11.00- 11.30

 10.30

Wtorek: język angielski : 9.30- 10.00

 10.30

Środa: rytmika : 11.30- 12.00 , gimnastyka : 12.00- 12.30

 10.30

Czwartek: logopedia : 9.30- 10.00 , język angielski : 10.00- 10.30

 10.30

Piątek: religia: 12.00- 12.30

 10.30

13.00

Obiad, czynności obsługowe

po obiedzie  do 15.10

  •  odpoczynek poobiedni (zabawy relaksacyjne, czytanie literatury dziecięcej); gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, gry i zabawy badawcze rozwijające u dziecka zainteresowania otaczającym światem, zajęcia rozwijające muzyczne,  plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, gry i zabawy wspomagające rozwój ruchowy dziecka,  gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka; praca indywidualna; pobyt w ogrodzie przedszkolnym;  

15.10 – 15.30

przygotowanie do podwieczorku, podwieczorek, porządkowanie sali.

 

Program edukacji przedszkolnej " Nasze przedszkole" autorstwa M. Kwaśniewskiej, W. Żaby - Żabińskiej.
opis dokumentutypdata

Program edukacji przedszkolnej " Nasze przedszkole" autorstwa M. Kwaśniewskiej, W. Żaby - Żabińskiej.

pdf11-10-2019[ Pobierz ]
5 118 kB
Wyjazd do teatru na spektakl pt,, Pinokio;;

 

12.11.2019 r Spotkanie z książką ...

W dniu dzisiejszym,przybyła do nas Pani Agnieszka Zasada z M-GBP w Bełżycach. 

Dzieci  znowu wypożyczyły ciekawe książeczki.

 

     

 

Dziękujemy pani Agnieszce  i do zobaczenia za 2 tygodnie!!

,, Marsz marsz Dąbrowski....''

W dniu dzisiejszym w naszej grupie rozmawialiśmy o tym:  Co to znaczy ,,być Polakiem” i co o tym wie kilkulatek?

Uczucia dzieci związane z domem, regionem i rodzinnym krajem ukształtują jego dorosłe poczucie narodowej tożsamości. Warto zadbać o to, by brały z mądrych rozmów, rozwojowych zabaw i dobrych doświadczeń. Dziecko najpierw musi zrozumieć , kim jest, gdzie mieszka, kogo najbardziej powinno kochać i szanować, jak wygląda jego dom rodzinny, droga do przedszkola, najbliższe otoczenie i wszystko, co jest blisko.  Najważniejsze jest wzmocnienie więzi między dziećmi a rodziną – rodzicami, rodzeństwem, dziadkami. Najmniejsza Ojczyzna to dom i rodzina.

Odśpiewaniem hymnu przygotowaliśmy się do ważnego  dnia jakim jest 11 listopada.

 

 

fot. Mariola Masternak

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ

NA LISTOPAD 2019 W GRUPIE VII (DZIECI 5 LETNIE)

 

Tematyka:

  1. Moja rodzina …………….04.11 -08.11.2019

  2. Mój dom ………….……..11.11- 15.11.2019

  3. Moje prawa i obowiązki . ………….18.11- 22.11.2019

  4. Moje zdrowie i bezpieczeństwo... ….…25.11-29.11.2019

 

 

 

Treści programowe:

Aktywność ruchowa

Sprawność ruchowa

  • przyjmowanie poprawnej postawy podczas wykonywania różnych czynności

  • uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych

Procesy poznawcze

Myślenie (logiczne)

  • rozwiązywanie zagadek.

Uwaga

  • skupianie uwagi na przedmiotach, treściach przekazywanych przez nauczyciela lub kolegów

Aktywność językowa

Wypowiedzi ustne

: formułowanie dłuższych wypowiedzi o ważnych sprawach

Ćwiczenia oddechowe

  • uczestniczenie w zabawach rozwijających umiejętność regulowania oddechu

Początkowa nauka czytania i pisania

Słuch fonematyczny

  • rytmiczny podział słów (samodzielny, swobodny podział słów na sylaby, np. w zabawach: wymyślanie mowy robotów, kosmitów, wołanie kogoś z podwórka do domu)

  • wyodrębnianie w słowach głosek początkowych (w nagłosie)

Przygotowanie do czytania

  • obserwowanie nauczyciela czytającego książeczki i podejmowanie prób naśladowania go (zainteresowanie nabywaniem umiejętności czytania)

Przygotowanie do pisania

  • rozwijanie sprawności ruchowej

  • rozwijanie sprawności manualnej poprzez uczestnictwo w zabawach (np. z zastosowaniem klamerek, spinaczy) oraz poprzez podejmowanie działalności plastycznej

Elementy matematyki

Intuicja geometryczna

  • nazywanie figur geometrycznych: koło, trójkąt

Liczenie

  • liczenie elementów w naturalnych sytuacjach, np. ręczników w łazience, par butów w szatni, kwiatów w wazonie itp.

Przyroda

Obserwacja przyrody

  • obserwowanie przyrody w naturalnym otoczeniu, podczas pobytu na świeżym powietrzu w ogrodzie przedszkolnym oraz podczas spacerów i wycieczekomawianie zdjęć rodzinnych (prezentowanie postaci i najważniejszych informacji o nich)

  • rysowanie, malowanie – korzystanie z różnych materiałów i przyborów

  • W świecie sztuki – muzyka

  • Muzyka i śpiew

  • słuchanie piosenek śpiewanych przez nauczyciela oraz ich profesjonalnych nagrań.

31.10.2019 r Halloween.

 

W gr. VII  dzieci uczestniczyły w różnych zabawach związanych z Halloween. Przedszkole stało się najstraszniejszym miejscem zabaw na świecie. Nie zabrakło konkursów w jedzeniu cukierków na magicznym sznureczku, tańców w parach z balonami, slalomu przeszkód oraz innych zabaw.  Impreza z pewnością była świetną formą relaksu z elementami zabawy i nauki - w tym m.in., poznawania elementów kultury anglosaskiej. Dzieci uczyły się piosenek w języku angielskim, a następnie śpiewały je przy okazji wspólnych zabaw.

Zapoznały się  z podstawowymi wyrazami w języku angielskim: with, cat, bat, spider, trick or tret, pump kin.

 

   

 

 

fot. Mariola Masternak

 

 

 

 

 

 

 

30.10.2019 r Wycieczka do Zakładów Mleczarskich w Bychawie.

30 października z samego rana przedszkolaki z gr VII wyruszyły na wycieczkę do Bychawy. Punktem programu były Zakłady Mleczarskie w Bychawie. Tam najpierw zaproszono nas na degustację produktów OSM w Bychawie. Ten poczęstunek można było potraktować jako drugie śniadanie. Dzieciaki miały możliwość posmakowania bychawskich jogurtów, kefirów, serów i cukierków ,,krówek”, które rzecz oczywista cieszyły się największym powodzeniem.  Dzięki tej wycieczce  nasze przedszkolaki posiadają pewne wiadomości na temat tego, jak powstaje ser, kefir, masło, które kupują z rodzicami w sklepie.

Serdecznie dziękujemy pani prezes Ewie Bartnik oraz p. kierownik laboratorium Bożenie Łopuckiej  za wspaniałe  zaznajomienie nas z produktami mleczarni.

 

      

fot.Mariola Masternak

 

 

 

 

 

 

 

17.10.2019 r Co z czego otrzymujemy?

Gotowanie z dziećmi w przedszkolu to nauka przez zabawę. Jest podróżą do kulinarnego świata smaków, kolorów i zapachów, a więc również elementem terapii sensorycznej. Co więcej, potrafi rozbudzić ciekawość poznawczą dzieci. Zgodnie z podstawą programową wychowania przedszkolnego stanowi jeden z elementów przygotowania do nauki w szkole. Przedszkolaki powinny znać walory odżywcze i zdrowotne produktów spożywczych oraz mieć możliwość samodzielnego skomponowania potraw , w naszym przypadku to było wykonanie makaronu.

  

 

 fot.Mariola Masternak

10.10.2019 r Przedstawienie teatralne pt.,, Pinokio''

14.10.2019 r Pokaz ekologiczny pt,, Życie Drzew''

W poniedziałek 14 października  w naszym  przedszkolu gościło MOBILNE PLANETARIUM .

Dzięki najnowszej technologii dzieci mogły obejrzeć film ekologiczny o ochronie przyrody  pt. „Życie drzew”.

Dzieci wzbogaciły swoją wiedzę o życiu drzew i owadów.Przypomniały  sobie, dlaczego, należy dbać o przyrodę.

Seans  wszystkim się podobał i dostarczył wielu niezapomnianych przeżyć.

 

  

fot. Mariola Masternak

 

 

 

9.10.2019 r 5 URODZINY FILIPA PUTOWSKIEGO.

Filipku !!!                                                                   

Ile w ulu pszczół robotnic,
ile pociąg mija zwrotnic,ile kwiatów liczy łąka                                                  

ile kropek ma biedronka,    
tyle szczęścia i słodyczy

w Dniu urodzin tobie życzy...

 

                                                    fot.Mariola Masternak

:życzą Panie i dzieci z gr VII

 

 

4.10.2019 5 URODZINY DOMINIKI MUZYKI

 

Dominiko !!!

Niech Ci słonko ciepło gra,

niech Twój uśmiech długo trwa,
nie trać swej wesołej minki

bo dziś są twoje urodzinki...

 

fot. Mariola Masternak   

 

                                   życzą Panie i dzieci z gr VII

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ NA PAŹDZIERNIK 2019 W GRUPIE VII (DZIECI 5 LETNIE)

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ

NA PAŹDZIERNIK 2019 W GRUPIE VII (DZIECI 5 LETNIE)

 

Tematyka:

  1. Idzie jesień przez… ogród i sad.……..30.09 -04.10.2019

  2. Idzie jesień do…zwierząt………….... 07- 11.10.2019

  3. Co z czego otrzymujemy?. ………….14- 18.10.2019

  4. Idzie jesień… z deszczem.. ….……… 21 -25.10.2019

  5. Rodzina……………………………….28.10 - 31.10. 2019

 

Zadania:

Poznajemy przyrodę. Jesień:

- rozpoznawanie drzew owocowych po owocach, wyjaśnienie znaczenia słowa sad

-rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw; rozróżnianie ich za pomocą wzroku, dotyku, smaku, zapachu.

-nazywanie przetworów z owoców i warzyw ( soki, dżemy, kiszonki, kompoty)

- poznawanie wybranych owoców egzotycznych

Przyroda w sali, w domu:

- poznawanie zasad dbania o zwierzęta hodowane w domu: karmienia ich, wizyt u weterynarza, wychodzenia na spacer.

- nazywanie dorosłych i młodych zwierząt

- wykorzystywanie tworzywa przyrodniczego w działalności plastycznej, technicznej, matematycznej, muzycznej.

Nasze rodziny:

- podawanie informacji na temat swojej rodziny : jakie zawody wykonują rodzice, czym się zajmują.

- określanie czynności domowych wykonywanych przez poszczególnych członków rodziny

- wyjaśnienie wieloznaczności słowa „ dom”

- dzielenie się wiadomościami na temat życia w rodzinie

- wzmocnienie więzów w rodzinie: wzajemne okazywanie sobie uczuć, mówienie o nich- tworzenie wzajemnych relacji, opartych na szacunku, akceptacji, miłości.

Edukacja matematyczna:

- kształtowanie pojęć liczbowych i umiejętności liczenia – rozpoznawanie cyfr: 1, 2, 3 , 4.

- nazywanie figur geometrycznych: koło, kwadrat, prostokąt.

- posługiwanie się, w celowo stworzonych sytuacjach, liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym

Początkowa nauka czytania i pisania

Słuch fonematyczny

- tworzenie słów (lub wyszukiwanie obrazów) zawierających daną sylabę na początku, na końcu lub w środku

- układanie rymów do podanych słów

- wyodrębnianie ze słów głosek: w nagłosie, wygłosie, śródgłosie.

Próby czytania:

- rozpoznawanie i nazywanie małych i wielkich liter: o, O, a, A, m , M , i , I.

- czytanie sylab, wyrazów ( o prostej budowie fonetycznej)

Przygotowanie do pisania

- rozwijanie sprawności manualnej poprzez uczestnictwo w zabawach (np. z zastosowaniem klamerek, spinaczy) oraz poprzez podejmowanie działalności plastycznej

- odróżnianie druku od pisma

- wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych

- budzenie zainteresowania podejmowaniem prób pisania

Nasza grupa: współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie
- przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
- rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi na wzajemnym szacunku i akceptacji: współdziałanie podczas zabaw, gier, tańców integracyjnych.
Nasze zdrowie:
- rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej
- samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych
- wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych.

30.09.2019 r DZIEŃ CHŁOPAKA

W poniedziałek 30 września świętowaliśmy dzień chłopaka.

Naszym wspaniałym chłopcom : Natan  Dalmata, Krystian Furmańczyk, Daniel Furmańczyk, Antoś Gontarczyk , Michał Kowalski, Karol Marczyński, Filip Putowski, Sebastian Rusinek, Antoś Sieńczyk , Szymon Winiarski, składamy najserdeczniejsze życzenia, wszystkiego najlepszego życzą : Panie i dziewczynki z gr VII.

 

   

fot.Jolanta Barszcz- Skowronek.

WRZESIEŃ : ĆWICZYĆ KAŻDY MOŻE......

 „Kolorowa gimnastyka” – zestaw ćwiczeń z wykorzystaniem sprzętu sportowego.

Zabawy i gry skoczne, ćwiczenia gimnastyczne z przyborami , prawidłowa postawa ciała, ćwiczenia zwinności koordynacji ruchów doskonalenie podań i chwytów, ćwiczenia czucia postawy ciała w przestrzeni z wykorzystaniem reakcji równoważnych, wzmacnianie mięśni grzbietu i brzucha, utrwalanie nawyku prawidłowej
postawy.ciała,

 

 

 

fot.Mariola Masternak

20.09.2019 r Pasowanie w ,, Dzień Przedszkolaka''

W piątek 20 września oficjalnie nasi młodsi   koledzy stali się prawdziwymi przedszkolakami.

Cieszymy się i gratulujemy !!!

W naszej grupie powitaliśmy : Dominikę Muzykę , Blankę Łopion oraz Antoniego Sieńczyka.

 

Dla uczczenia ,, Dnia Przedszkolaka uczestniczyliśmy w barwnym korowodzie ulicami naszego miasta.

   

 

Dziękujemy serdecznie panu Michałowi i Szymonowi Winiarskim  za to , że w tym ważnym dniu ,stali się na moment Januszem Korczakiem naszym patronem i królem Maciusiem.

Dziękujemy !!!!

fot. Mariola Masternak

SUKCESY NASZYCH KOLEGÓW Z GRUPY

Wielkie gratulacje dla Antoniego Gontarczyka za udział w  Biegu  Charytatywnym organizowanym przez PKO  Bank Polski.

Brawo Antoś!!!

 

fot. Mariola Masternak

16.09.2019 r Wiemy jak bezpiecznie przechodzić przez jezdnię.

Kształtowanie prawidłowego zachowania się na ulicy, skrzyżowaniu, bezpieczne poruszanie się po drogach.

Wykonanie pracy plastyczno - technicznej -: uliczne sygnały.

  

 

   

fot. Mariola Masternak

11.09 2019 r OTO JA : MOJE IMIĘ

 

Moja wizytówka : zabawa z literami. Stwarzanie sytuacji edukacyjnych sprzyjających wyzwalaniu pozytywnej motywacji do nauki czytania , rozpoznawanie i nazywanie różnych stanów emocjonalnych.Praca z książką.

 

 

fot. Mariola Masternak

WITAMY W PRZEDSZKOLU GR VII

Witamy w przedszkolu po wakacjach .

Mamy nadzieję ,iż  wszystkie Wasze pociechy  odkryją nowe zainteresowania,

poznają nowych przyjaciół, zdobędą nowe umiejętności, usamodzielnią się w każdych działaniach i każdy dzień będzie dla nich wyjątkowy ....) 

     

 

  

Mariola Masternak 

Jolanta Barszcz- Skowronek.

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ

NA  WRZESIEŃ 2019 W GRUPIE VII (DZIECI 5 LETNIE)

 

Tematyka:

  1. Moja grupa………….. ………...…. 02 - 06.09.2019
  2. To jestem ja ..………………..….... 09 - 13.09.2019
  3. Moja droga do przedszkola ……….16 - 20.09.2019
  4. Idzie jesień przez park, las ….……. 23 - 27.09.2019

 

Zadania:

  1. Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie –przypomnienie i utrwalenie imion i nazwisk dzieci z grupy, przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
  2. Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji – współdziałanie podczas zabaw, gier, tańców integracyjnych, stosowanie form grzecznościowych względem siebie.
  3. Poznawanie swojego ciała poprzez zabawy – rysowanie siebie, dostrzeganie swojej niepowtarzalności, a także niepowtarzalności innych, szanowanie jej.
  4. Nasz kontakt z techniką – Środki transportu – poznanie różnych środków transportu: lądowego, wodnego, powietrznego; poznanie znaczenia pasów, sygnalizacji świetlnej, znaków drogowych; zaznajamianie z zasadami ruchu drogowego z wykorzystaniem zabaw tematycznych, literatury, wycieczek; poznawanie wybranych pojazdów, w tym specjalistycznych, np.: straży pożarnej, karetki pogotowia, policji.  
  5. Poznajemy przyrodę – jesień – oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu, nazywanie ich, wyjaśnianie zjawiska usychania liści; rozpoznawanie drzew po ich liściach i owocach; zbieranie owoców drzew, wykorzystywanie owoców w działalności plastycznej, technicznej, matematycznej, muzycznej oraz w inny niestandardowy sposób; poznawanie wybranych przedstawicieli grzybów jadalnych (borowik, maślak) i niejadalnych (muchomor sromotnikowy); pokazywanie na wybranych przykładach (jeża, wiewiórki, bociana), jak zwierzęta przygotowują się do nadchodzącej zimy (odlatują do Afryki, gromadzą zapasy, zasypiają); zwracanie uwagi na zmiany w  wyglądzie zwierząt (zmiana ubarwienia, gęstnienie futra, piór).
  6. Klasyfikowanie elementów według cech wspólnych.
  7. Kształtowanie gotowości do czytania i pisania.
  8. Śpiewanie piosenek, prowadzenie zabaw ruchowo-rytmicznych.
  9. Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych − ściąganie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu, zakładanie ubrań, butów, korzystanie z toalety, spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.

 

 

 

 

[ Cookies - info ]Oprogramowanie CMS: DragoN-NogarD © ( www: http://nogard.pl )