Godło Polski umieszczone w tarczy, według wzoru i kolorystyki zgodnych z ustawą

Przedszkole Nr 1
im. Janusza Korczaka
w Bełżycach

Grupa VI

Konsultacje

Agnieszka Adamczyk: Poniedziałek godz: 16.30 - 17.00

Anna Olszak-Pluta: Wtorek godz. 16.30 - 17.00

 

 

 

Ramowy rozkład dnia

w Przedszkolu Nr 1 im. Janusza Korczaka w Bełżycach

w roku szkolnym 2019/20

 

6.30 – 8.00

Schodzenie się dzieci: gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, gry i zabawy badawcze rozwijające u dziecka zainteresowania otaczającym światem, zajęcia rozwijające muzyczne, plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, gry i zabawy wspomagające rozwój ruchowy dziecka,  gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny                       i społeczny dziecka.

 

8.00 – 13.00                REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO

 

8.00 – 8.45

Zabawy swobodne, zabawy przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy integracyjne; zabawy ruchowe.

Przygotowanie do śniadania (czynności samoobsługowe; czynności  higieniczno-porządkowe).

8.45 – 9.30

Śniadanie. Po posiłku mycie zębów, czynności samoobsługowe.

9.30 – 13.00

 

Zajęcia kierowane prowadzone przez nauczyciela przedszkola i nauczycieli specjalistów, zabawy swobodne, praca indywidualna z dziećmi, w tym rewalidacja i pomoc psychologiczno-pedagogiczna, pobyt na dworze, przygotowanie do obiadu:

Przygotowanie do II śniadania, II śniadanie

Poniedziałek:

Katecheza 11.30 – 12.00

Rytmika 12.00 – 12.30

10.45 - 11.15

Wtorek:

J. angielski 10.00 – 10.30

10.45 - 11.15

Środa:

Gimnastyka ogólnorozwojowa 8.00 – 8.30

Rytmika 12.30 – 13.00

10.40 - 11.15

Czwartek:

J. angielski 9.30 – 10.00

Logopedia 10.00 – 10.30

10.40 - 11.15

Piątek:

Katecheza 10.00 – 10.30

10.40 - 11.15

13.00

Obiad, czynności obsługowe

po obiedzie  - 15.10

  • Gr. VI – odpoczynek poobiedni (zabawy relaksacyjne, czytanie literatury dziecięcej); gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, gry i zabawy badawcze rozwijające u dziecka zainteresowania otaczającym światem, zajęcia rozwijające muzyczne,  plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, gry i zabawy wspomagające rozwój ruchowy dziecka,  gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka; praca indywidualna; pobyt w ogrodzie przedszkolnym;  przygotowanie do podwieczorku;

15.10 – 16.00

Podwieczorek, porządkowanie sali.

 

16.00 – 16.30

gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, gry i zabawy badawcze rozwijające u dziecka zainteresowania otaczającym światem, zajęcia rozwijające muzyczne,  plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, gry i zabawy wspomagające rozwój ruchowy dziecka,  gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka; pobyt w ogrodzie przedszkolnym

Program edukacji przedszkolnej "Nasze Przedszkole"
opis dokumentutypdata

Program edukacji przedszkolnej " Nasze przedszkole" autorstwa M. Kwaśniewskiej, W. Żaby - Żabińskiej.

pdf11-09-2019[ Pobierz ]
5 118 kB
03.04.2020. katecheza

Szczęść Boże!

Niedziela Palmowa – Pan Jezus wjeżdża do Jerozolimy

 

„Hosanna! Błogosławiony Ten, który przychodzi w imię Pańskie” (Mk 11,9)

 

Rodzicu przeczytaj dziecku opowiadanie

Przed wielu laty w pewnym zamku życie płynęło wspaniale. Pewnego dnia król zamku powiedział: – Nadszedł czas, by zorganizować piękną uroczystość. Zaprosimy wszystkich królów, królewny i wszystkich rycerzy, których znamy. Jak powiedział, tak uczynił. Wysłał do wszystkich znajomych posłańców z zaproszeniem, w którym napisano: „Wszystkich królów, królowe, księżniczki i królewiczów oraz rycerzy zapraszamy na zamek, aby wspólnie uczestniczy-li we wspólnej zabawie. Król byłby rad, gdyby wszyscy goście mieli na sobie najcenniejsze szaty i najwspanialsze klejnoty”. Wszyscy rzeczywiście ubrali się w szaty najpiękniejsze i mieli na sobie korony, pierścienie i naszyjniki. Do zamku przybyli w kryształowych karetach. Po wspaniałej uczcie wrócili do swoich domów. Przez długie lata wszyscy opowiadali o niezwykłym spotkaniu i o bogactwie, które królowie pokazali.

Zapytaj

– Kogo król zaprosił na uroczystość?

– O co król poprosił królów, królowe, księżniczki i królewiczów?

– O czym długo opowiadano?

Wyjaśnij

Pan Jezus również jest królem, ale zupełnie innym, niż ci królowie, o których słyszeliśmy w opowiadaniu. Nie posiadał bogactwa, pięknych szat, klejnotów, ani kryształowej karety. Jest królem ludzkich serc i pragnie, aby wszyscy byli dla siebie dobrzy i wzajemnie się kochali. Żyjąc tu na ziemi, nie wymagał, aby Mu ludzie służyli, lecz to On służył innym – pomagał, uzdrawiał, pocieszał, nawoływał wszystkich do miłości. Ludziom podobała się Jego postawa, dlatego też, kiedy przybywał do jakiejś miejscowości wszyscy bardzo się cieszyli i witali Go radośnie. Niezwykłe powitanie przygotowali Mu mieszkańcy Jerozolimy.

Ludzie, witając Pana Jezusa, pragnęli oddać Mu hołd jak Królowi. Pan Jezus, wjeżdżając na osiołku, chciał pokazać, że jest królem cichym, skromnym i niosącym pokój. Podobnie, jak mieszkańcy Jerozolimy i my oddamy cześć Panu Jezusowi.

 

Wspólna recytacja wiersza - modlitwy.

Hosanna, Hosanna, Jezu nasz i Panie.

Niech Twa cześć i chwała nigdy nie ustanie.

Przyjmij nasze palmy i serca dziecięce.

Chcemy Twoją chwałę śpiewać coraz więcej.

 

POBIERZ I WYDRUKUJ

Nadchodząca Niedziela Palmowa rozpoczyna Wielki Tydzień. Wykonaj wraz z dzieckiem  pracę z gotowych materiałów.

http://www.paperloving.com/wp-content/uploads/2015/03/palm-sunday-paper-craft.pdf

 

„Radość tchnij w serce me”(posłuchaj, zaśpiewajcie razem)

https://www.youtube.com/watch?v=OIoQ-1ol9dQ&list=RDOIoQ-1ol9dQ&index=2

https://www.youtube.com/watch?v=gXeFfdTCCZg

 

Radość tchnij w serce me, bym Cię chwalił.

Radość tchnij, proszę, w serce me.

Radość tchnij w serce me, bym Cię chwalił,

bym Cię zawsze chwalił, Panie mój.

 

Ref. Śpiewaj hosanna, śpiewaj hosanna!

Śpiewaj Panu, który Królem jest!

Śpiewaj hosanna, śpiewaj hosanna!

Śpiewaj Panu cały dzień.

                                                               Szczęść Boże, pozdrawiam, całuski     Bożena Dziewicka

 

Skacz i licz! 02.04

Kochane Dzieci! Poskaczemy razem?

 

Przygotujcie:

 

  • kawałki gazety/karton
  • flamastry,
  • nożyczki

 

Potnij kawałki gazety w koła, kwadraty, trójkąty i prostokąty, żeby było Ci łatwiej wycinać poproś rodzica lub starsze rodzeństwo o narysowanie figur flamastrem na gazecie. Ponumerujcie flamastrem figury 1 – 5 lub więcej. Skacz z figury na figurę nazywając jej kształt. Kiedy już nazwiesz wszystkie figury dodaj cyfry.

Udanej zabawy Dzieciaczki!

 

P.S. Jeśli chcecie zaprezentować nam jak spędzacie czas w domu lub swoje prace – przyślijcie nam zdjęcia na adres: agula.adamczyk@gmail.com

A. Adamczyk

E. Paśnik

Prace naszych przedszkolaków 02.04

Oto nadleciały bociany prosto od Weronisi i Alanka :) Pięknie wykonane kukiełki, brawo moje przedszkolaki!

 

lightbox lightbox

A. Adamczyk

Rytmika z rodzicem.

Witam Państwa bardzo serdecznie . Dzisiaj proponuję abyśmy pobawili się z dzieciakami zabawą ludową pt.,, Wieziemy tu kogucika". podaję tekst przyśpiewki:

 

Wieziemy tu kogucika
dajcie jajek do koszyka
dajcie aby choć ze cztery
a do tego ze trzy sery
dla kogucika!
Kukuryku!

Oj, zieleni się, zieleni
młoda trawka tuż przy ziemi
kukuryku, kukuryku
już i pełno jest w koszyku
dla kogucika!
Kukuryku!

Do was tutaj wstępujemy
zdrowia, szczęścia winszujemy
dajcie też co macie dodać
zdrowia, szczęścia nie żałować
dla kogucika!
Kukuryku!

 

Zabawę możemy obejrzeć na YouTube , wystarczy wpisać ,, Wieziemy tu kogucika".

 

Życzę miłej zabawy. Pozdrawiam serdecznie .

                         Urszula Wnuk

Bocian - kukiełka 01.04

Drogie Dzieci! Zachęcam Was do wykonania bociana z płatków kosmetycznych :)

 

Potrzebne nam będą:

 

  • 4 płatki kosmetyczne
  • patyk do szaszłyków
  • klej
  • flamaster
  • nożyczki
  • papier kolorowy (czarny i czerwony)

 

Jak zrobić bociana?

 

  • wytnij z czarnego papieru 2 skrzydła, które posmaruj klejem i przyklej do płatka
  • z czerwonego papieru wytnij dzióbek który przykleisz do drugiego płatka
  • długie czerwone paski przyklej do tego płatka z czarnym skrzydełkiem
  • czyste płatki posmaruj klejem i połóż na nich patyczek , a następnie doklej płatki ze skrzydełkiem i dziobem
  • pomaluj oko i już gotowe :)

 

lightbox

 

Nasz kukiełkowy bocian gotowy, możecie wykonać ich kilka i wykorzystać do teatrzyku kukiełkowego. Wiem, że poszło Wam świetnie. Jeśli chcecie podzielić się z nami swoimi pracami przyślijcie je do nas na adres: agula.adamczyk@gmail.com

 A. Adamczyk

E. Paśnik

Rosnące farby 31.03

Oto piękny motyl wykonany techniką - rosnących farb nadesłany przez Oliwię :)

 

lightbox 

A. Adamczyk

Liczymy po angielsku

Dzień dobry

Dziś propozycja zabaw rozwijających umiejętność liczenia.

 

http://linoit.com/users/edit188/canvases/Kindergarden3%3ANumbers

 

Pozdrawiam

Edyta Sobczyk-Wilkołazka

31/03/2020 "...bardzo sprawny język mam..." - logopedyczne zabawy
  1. Lustrzane odbicie” (ćwiczenia usprawniające aparat mowy):

 

    Ciasteczkowy Potwór spędza czas w domu. Do zabawy potrzebuje kogoś takiego, jak Ty :). Kogoś, kto siedzi po drugiej stronie ekranu i jest gotowy na nowe wyzwania! Kamerka w komputerze uchwyciła Ciasteczkowego Potwora podczas „językowej gimnastyki”. Czy potrafisz zrobić taką minę jak on? Zostań jego lustrzanym odbiciem ;)

 

Język giętki,

język zwinny...

 

Biega, skacze i figluje

czasem sobie podskakuje.

Dotknie tutaj, dotknie tam

bardzo sprawny język mam.

 

Już do nosa unieść umiem

i wahadło naśladuję.

Zrobię rurkę i łyżeczkę,

napracuję się troszeczkę.

 

Mój języczek zmienia kształty,

czasem trochę jest uparty.

Jest szeroki, wąski, długi,

lubi tańczyć ługi-bugi.

 

Aż się czasem dziwię sobie

ile sztuczek tutaj zrobię!

 

To nie bajka moi mili...

 

To co wszystko opisuję,

w swym lusterku podpatruję.

 

  I. Jackowska, Język sportowiec, [w:] tejże, Buzi gimnastyka w wierszykach. Ćwiczenia usprawniające motorykę narządów mowy u dzieci, Poznań 2010, s. 6.

 

 

  1. CIASTECZKOWY POTWÓR”

 

      a)  Rodzic czyta wiersz. Zadaje pytania do tekstu:

 

  • O kim jest to utwór? (Kto się w nim pojawia?)

  • Czy pamiętasz, co Sabina kupiła swojemu przyjacielowi?

  • W jaki dzień wybrała się na zakupy?

  • Na jaką ulicę dostarczyła zakupy?

 

        Sabina z Ciasteczkowym Potworem się zaprzyjaźniła,

        na czas epidemii pomocną dłonią mu służyła.

        W sobotę Sabina zakupy mu sprawiła,

        pod jego drzwi postawiła:

        sok, truskawki, dwie musujące wody

        oraz jego ulubione kaktusowe lody.

        Konserwę sardynek,

        i paczkę eukaliptusowych landrynek.

       Smutny nastój Ciasteczkowego Potwora

       na pewno poprawi smakowita zapiekanka serowa.

       Sabina też o higienie jego pomyślała,

       i pastę do torby schowała.

       Potwora skryte marzenie spełniła

       i nie jeden - lecz dwa komiksy o Asteriksie mu kupiła!

      Potem to wszystko na ulicę Sezamkową dostarczyła.

                                                                        

                                                                                (A. Boruch)

 

b)    Narysuj produkty, które Sabina dostarczyła swojemu przyjacielowi. Następnie wspólnie podzielcie te wyrazy na sylaby, układając przy tym odpowiednią liczbę ciasteczek na talerzu. Osoba dorosła jeszcze raz powtarza „sylabowy zapis” (przedłużając głoskę „s”w wyrazie i wskazując kolejno ułożone ciasteczka). Czy potrafisz wskazać, które ciasteczko oznacza sylabę z głoską „s”?. Pamiętaj, podczas wymowy „s” nie wysuwamy języka między zęby! Czubek języka znajduje się przy dolnych zębach, usta – rozciągnięte w „uśmiech”, a zęby – zbliżone do siebie.
     A teraz czas na nagrodę - zjadajcie tylko te ciasteczka, które zostały prawidłowo wytypowane ;).

 

                              

                         

 

                    schemat przedstawiający układ narządów mowy podczas wymawiania głoski „s”

                            za: R. Sprawka, Terapia logopedyczna głosek szeregu syczącego. Scenariusze zajęć, Gdańsk 2011, s. 10.

 

c) Jak Ty wyobrażasz sobie CIASTECZKOWEGO POTWORA? - możesz go narysować, ulepić, a może uda się Wam go …. upiec (korzystając z przepisu na pierniczki). W ten sposób możecie mu nadać dowolny kształt i …. schrupać z apetytem! ;)

 

                      

 

 

                                                             Życzę SMACZNEJ zabawy ;) - Anna Boruch

 

 

Zabawy z piosenką 31.03

Zapraszam do posłuchania piosenki :)

 

https://www.youtube.com/watch?v=VR50rxz_wGM

 

ZIELONA WIOSNA

słowa i muzyka D. i K. Jagiełło

 

1. Nad brzegiem rzeki żabki siedziały
i coś do ucha sobie szeptały

Kum , kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum

Kum , kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum (bis)

 

2. Przyleciał bociek, usiadł na błocie
i do drugiego boćka klekoce

Kle, kle, kle, kle, kle ,kle, kle ,kle ,kle

Kle, kle, kle, kle, kle ,kle, kle ,kle (bis)

 

3. Wszystko usłyszał mały wróbelek
i przetłumaczył na ptasie trele

Ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir

Ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir.

 

Wiosna, wiosna, znów przyszła wiosna,
Wiosna, wiosna jest już wśród nas.

 

  • W trakcie słuchania spróbujcie naśladować odgłosy występujące w piosence kum, kum. kle, kle, ćwir, ćwir.
  • Świetnie! Teraz zamieńcie się w żabę i skaczcie wysoko. Dobrze, a teraz naśladujmy bociana. Brawo! Czas na małego wróbelka.

A. Adamczyk

Rytmika z rodzicem.

Witam. Proszę państwa proponuję na ten tydzień taniec integracyjny pt.,,Qusi Que no", wpisujemy tylko tytuł na yuotobe i się pojawia. Niech dziecko ogląda i na ile może ćwiczy  choreografię, nie dłużej niż 25 minut dziennie. Bardzo proszę o powtórzenie też piosenki pt.,, Piosenka o wiośnie" z repertuaru Orkiestry Dni Naszych.

 

 Życzę miłej zabawy.

 

                                                       Urszula Wnuk

Wiosenne powroty 30.03

Drogie dzieci! 

Na dzisiaj przygotowałam dla Was wiersz o...... posłuchajcie sami ;) 

 

"Wiosenne powroty"

 

Przyszła wiosna, tuż za nią ptaki przyleciały.
Teraz będą jak co roku gniazda zakładały.
Bocian lubi patrzeć z góry – dom ma na topoli.
Za to żuraw wśród mokradeł raczej mieszkać woli.
A jaskółka gdzieś pod dachem gniazdko swe zakłada.
Zaś kukułka swoje jajka niesie do sąsiada.
Tyle ptaków powróciło do nas razem z wiosną!
W dużych gniazdach, małych gniazdkach niech pisklęta rosną!

B. Szelągowska

 

Powiedzcie jakie ptaki powróciły z ciepłych krajów? Ile ptaków udało Ci się rozpoznać? Czy wiesz jak wyglądają?

 

Zabawa badawcza "Co pierwsze spadnie?"
Trzymaj w jednej ręce kartkę papieru, a w drugiej piórko. Co pierwsze spadnie na podłogę piórko czy kartka? W ten sposób możesz porównywać różne przedmioty, tylko pamiętaj wybieraj te które się podczas upadku nie rozbiją lub nie pękną?

A. Adamczyk

30.03.2020. katecheza

 

Szczęść Boże!!!

 

Boża wiosna daje nam dar życia

Uczymy dzieci, że wszystko, co budzi się do życia, jest darem Pana Boga. Wzbudzamy u dzieci pragnienie dziękowania Panu Bogu za Jego dary.

 

Rodzicu przeczytaj dziecku list, niech dziecko odpowie na zadane w liście pytania, posłuchajcie i zaśpiewajcie piosenkę.

Pączuszki, kwiatuszki, Dzieciaczki, cudaczki!

Jestem zieloną, kwitnącą wiosną.

Piszę do was list, aby powiedzieć Wam,

że już wiosenny wiaterek wieje, słoneczko coraz cieplej grzeje,

a na drzewach nabrzmiewają pąki.

Spotkałam szarego ptaszka, który zaśpiewał jak dzwonek.

Znacie go dobrze Dzieci, bo to był skowronek.

A teraz mam do was pytanie:

Czy kaczeńce i kaczuszki zawsze mają mokre nóżki?

Kto odpowie, czy baranki lubią zapach macierzanki?

O czym gwiżdże sobie szpaczek, kiedy po gałęziach skacze?

Gdy wyjdziecie na spacerek, wnet odpowiedź będzie znana.

Odpowiedzcie wszyscy pięknie na zadane tu pytania.

Na tym kończę list Dzieciaki i przesyłam wam wiosenne swe radosne dziś buziaki.

 

 

 

Powiedzmy dobremu Bogu o naszej radości i wdzięczności za Jego dary tak, jak każdy potrafi.

Źródła: Pan Jezus mnie kocha.

Piosenka: Już teraz we mnie kwitną Twe ogrody

https://www.youtube.com/watch?v=-bJMbQm2jbY

 

                                                                                                                                             Bożena Dziewicka

Wiosna malowana muzyką 26 - 27.03

Oto piękna wiosenna praca naszego Tomaszka :)

 

lightbox

 

Oto zestaw pięknych prac nadesłanych przez Nataszkę :)

 

lightbox

 

Bardzo serdecznie dziękuje :)

A. Adamczyk

Biegniemy, skaczemy, ćwiczymy 27.03

Dzisiejsza propozycja to sportowa ruletka. Wejdź w link poniżej i zakręć :) czy uda Wam się powtórzyć wszystkie, ćwiczenia?

 

 

lightbox

https://wordwall.net/pl/resource/893767/wychowanie-fizyczne/wf-online-w-domu-%c4%87wiczenia

 

Nasze ćwiczenia będą o wiele przyjemniejsze jak będziemy wykonywać je przy muzyce, którą lubimy, proponuję:

 

https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA

 

A. Adamczyk

27.03.2020. katecheza

Droga krzyżowa Pana Jezusa

 

Na drodze Cię, Jezu spotykam i krzyża ciężkiego dotykam,

Więc pójdę za Tobą cichutko, by ulżyć choć trochę Twym smutkom.

 

Kochany przedszkolaku!

Jeśli chcesz pomóc Jezusowi pokoloruj obrazek lub narysuj z pomocą rodziców Drogę krzyżową.

 

 

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcRjY2rWeTXN7ZEUNUXX4idgVvT7_GpcCyhv6MbnNpQ532ZnlszN

 

Drodzy Rodzice

 

Droga Krzyżowa jest dowodem wielkiej miłości Boga do nas. Znaleźli się na niej różni ludzie i różną przybierali postawę (opowiedz dziecku kogo Pan Jezus spotkał na swojej drodze).

                                                                                                                                       Bożena Dziewicka

 

Źródło: W świecie mojego Boga

Wiosenna hodowla 26.03

Witajcie Kochane Dzieci! :)

 

Pobawimy się w małych ogrodników?

 

Potrzebne nam będą:

  • słoik
  • podstawka
  • fasola
  • woda
  • gaza
  • gumka recepturka

 

Gazę naciągnijcie na słoik i przymocujcie gumką. Wciśnijcie trochę gazy do środka tak, żeby powstał dołek i umieśćcie w nim fasolę. Do słoika wlejcie wodę tak, żeby nasiona były stale wilgotne. podstawcie spodek, bo gdy gaza nasiąknie będzie ściskała po słoiku. Z tego względu należy kilka razy dziennie uzupełniać wodę w słoiku, aby zapewnić nasionom ciągły dostęp wilgoci. Gdy pojawią się korzenie nie będzie konieczne tak częste uzupełnianie wody. Teraz czekamy, podlewamy i obserwujemy.

Pamiętajcie przy zakładaniu hodowli poproście o pomoc rodziców lub starsze rodzeństwo :)

 

lightbox

 

Po skończonej pracy zapraszam Was do zabawy - fasolki rosną na wiosnę. Kucnijcie i powoli niczym fasolki unoście się do góry lekko się obracając. Do tej zabawy wykorzystajcie wczorajszą melodię :)

 

Udanej zabawy :)

A. Adamczyk

E. Paśnik

Wiosna malowana muzyką 25.03

Kochane Przedszkolaki!

 

Usiądźcie wygodnie, weźcie farby, pędzelek, wodę i kartkę. Włączcie muzykę (dostępna w linku poniżej). Do dzieła! Namalujcie wiosenny obraz, niech muzyka pokieruje waszą dłonią :) Udanej zabawy :)

 

https://www.youtube.com/watch?v=jdLlJHuQeNI

 

....a jak już wasze dzieło będzie gotowe, wstańcie i tańczcie :)

A. Adamczyk

E. Paśnik

Rytmika z rodzicem.

Witam, Proszę Państwa proszę o utrwalanie z dzieckiem zabaw z poniedziałku.

      Pozdrawiam serdecznie

                   Urszula Wnuk

Propozycje zabaw 24.03.2020

A oto kolejne propozycje ciekawych zabaw:

 

„Deszcz”

Do wykonania tej zabawy potrzebne są: słoik, pianka do golenia, strzykawka, granatowy tusz (lekko rozcieńczony wodą) lub barwnik spożywczy z wodą. Słoik napełniamy wodą do 3/4 wysokości, na pozostałą część wyciskamy piankę do golenia. Przy pomocy strzykawki  zakraplamy kolorowy płyn na powstała chmurę. Obserwujemy efekt!

 

"Kwiatuszki"

Pokoloruj lub wyklej plasteliną poniższy szablon. Miłej zabawy!

A. Adamczyk

A. Olszak - Pluta

opis dokumentutypdata

Załącznik nr 1 - kwiatuszki

jpg23-03-2020[ Pobierz ]
203 kB
Gimnastyka fajna sprawa!

Drodzy Państwo!

Przedstawiam  Państwu kilka ćwiczeń dla dzieci w domu, zachęcam do codziennego ruchu.

 

Rozgrzewka:

Marsz w miejscu

Wysokie unoszenie kolan naprzemian

Krążenia ramion w przód następnie w tył

Podskoki na jednej nodze

 

Po rozgrzewce skupimy się na rzutach i łapaniu różnych przedmiotów, moga to być: piłki rożnej wielkości, rolka papieru toaletowego, para skarpetek zwinietych w kulke, kulka z gazety itp.

Ustawiamy na dywanie w niewielkiej odległości ok 2-3m kosz lub jakis pojemnik do którego dziecko będzie trafiało ww przedmiotami, nastpenie rodzic wyjmuje przedmioty z kosza i rzuca do dziecka, które ma za zadanie złapać. ;)

 

 

 

                                                                                                                                                      Justyna Giza

Rytmika z rodzicem.

Witam serdecznie.

W dniu dzisiejszym będziemy pracować nad uwrażliwieniem dzieci na zmiany rytmu,tempa i dynamiki.

 

Proponuję następujące zabawy:

 

1. Muzyczne powitanie(dowolna- wymyślona  przez dziecko melodia)'

2.Zabawa ruchowa:

    -przy wesołej muzyce- skacze we wszystkie strony jak tylko potrafi(,,wesołki"),

    -przy smutnej siada skrzyżnie i chowa głowę między kolana(,,smutki").

 

              Państwo sami dobieracie utwory z własnej płytoteki.

              Zabawę należy powtórzyć kilkakrotnie.

 

3. Uczymy się piosenki pt.,, Marcowa pogoda"(internet).

      

            1. Ugotuję dziś pogodę, na marcową zmienną porę

               Wleję deszczu kilka kropel , dodam też lodowy sopel

               Słońca żółcią wnet poleję, niech się w garnku słońce grzeje.

           

            2.Już pogoda się gotuje, wszystko mieszam i próbuję

              Jak mgła z garnka para bucha, och, pogoda mnie nie słucha

              Już unosi się pokrywa, zerkam- w garnku tęcza pływa.

.

 Możecie Państwo z dzieckiem skomponować własną  melodię , rytm, tempo i dynamikę(gdzie głośno a gdzie cicho).

 

4. Muzyczne pożegnanie( może być oparte na melodii z piosenki).

 

 

                                                     Miłej zabawy Urszula Wnuk

Pobawimy się razem? 23.03

Kochane Przedszkolaki, mamy nadzieję, że dobrze się bawiliście z nami w minionym tygodniu. Oto dwie propozycje dla was na dziś:

 

  • zabawa z kubeczkami: potrzebujemy trzech jednakowych kubeczków (muszą być nieprzezroczyste), coś małego (guzik, piłeczka, mała zabawka - na pewno coś znajdziecie w swoich zbiorach). Ustawiamy kubeczki, pod jednym chowamy nasz przedmiot i zamieniamy kubeczki miejscami. Patrz uważnie, nie wiadomo gdzie ukrył się twój przedmiot. Zaczynamy!

 

lightbox

 

  • Papierowe drzewa. Potrzebujemy kilka rolek po papierze toaletowym (na początek proponuję 5 szt. oczywiście można i więcej :)), papier, klej, nożyczki. Rolki ozdabiamy według własnego pomysłu, przyklejamy na nich karteczkę z cyframi od 1 -5. Nacinamy od góry w dwóch miejscach na ok 1 cm. Z papieru wycinamy korony drzew i na każdej przyklejamy kolejno kółka (jabłka) od 1 do 5 (można więcej). Zabawa polega na dopasowaniu korony drzewa z odpowiednią ilością jabłek do właściwej cyfry na pniu.

 

lightbox

 

Udanej zabawy wspaniałe przedszkolaki! :)

ZACZYNAMY!!!

A. Adamczyk

A. Olszak - Pluta

23.03.2020. katecheza

 Krzyż znakiem miłości Pana Jezusa do ludzi.

 

Uczymy dzieci postawy szacunku dla Krzyża.

 

Dzieci wykonują krzyżyki z papieru np.; wycinając dwa paski ( jeden dłuższy, drugi krótszy) łączą je klejem i kolorują.

 

Modląc się z dziećmi – zaśpiewajmy piosenkę: „Rysuję Krzyż”.

 

1. Rysuję krzyż z kropelką krwi i z jedną dużą łzą,

za krzyżem drzwi do nieba drzwi.

Dla mnie otwarte są.

 

Ref. Za ten krzyż i Twoje łzy, za serdeczne krople krwi

Jezu dziękuję Ci.

Za otwarte nieba drzwi, dróżkę, którą szedłeś Ty

Jezu dziękuję Ci.

 

                                                                                                                                                 Bożena Dziewicka

 

 

20. 03. 2020. katecheza

Chcę być dobrym jak Pan Jezus.

 

Drogie dzieci:

 

Pan Jezus dał nam  przykazanie. Przykazanie to nazywamy przykazaniem miłości:

 

"To jest moje przykazanie, abyście się wzajemnie miłowali, tak jak Ja was umiłowałem" (J 15,12)

 

Pan Jezus uczy nas, abyśmy pomagali sobie wzajemnie i obdarzali miłością wszystkich ludzi.

 

Rodzicu porozmawiaj z dzieckiem na temat:

W jaki sposób dzieci mogą wypełniać przykazanie miłości ? ( dziecko wymienia dobre uczynki).

 

Wiersz do nauki

Gdy pomogę mamie posprzątać dom,

choremu koledze prezent dam.

Gdy potrafię z bratem w zgodzie żyć,

czynię co Pan Jezus uczył nas.

                                                                                                                                              Bożena Dziewicka

Propozycje zabaw 20.03.2020

A oto kolejna porcja ciekawych zabaw:

 

1. „Domowa piankolina”

Składniki: 1 kg mąki ziemniaczanej, 1/5 szklanki płynu do mycia naczyń, pianka do golenia (całe opakowanie), barwniki spożywcze. Wymieszaj w misce mąkę, piankę i płyn do naczyń. W razie konieczności dolej płynu do mycia naczyń. Podziel powstałą masę i dodaj wybrane barwniki. Gotowe!

 

2. „Ukryty skarb”

Do zabawy potrzebne jest: pudełko, ryż, drobne przedmioty (kluczyk, drewniany klocek itp.), kartka papieru, flamaster. Wypełnij pudełko ryżem a następnie ukryj na danie pudełka drobny przedmiot np. kluczyk. Zadaniem dziecka jest odnaleźć przedmiot i odrysować jego kontur na kartce papieru. Udanej zabawy!

 

 

 


 

 

 

A. Adamczyk

A. Olszak - Pluta

Nasze propozycje 19.03

Nasze dzisiejsze propozycje:

  • Doświadczenie - krystalizacja soli
    potrzebne nam będą : kubek lub słoik, sól (sporo soli), łyżeczka, sznurek, woda, patyczek.
    Przygotowujemy roztwór nasycony soli (rozpuszczamy w wodzie tyle soli aż przestanie się rozpuszczać), woda z solą już gotowa (możemy dodać barwnika spożywczego, żeby woda uzyskała inny kolor). Kolejny krok to przymocowanie kawałek sznurka do patyczka i umieszczenie go na słoiku w taki sposób, żeby swobodnie zwisał. Kubeczki odkładamy w ciepłe miejsce i czekamy :)

 

lightbox

 

  • wycinanie po śladzie: narysuj dowolny wzór na kartce za pomocą flamastra lub kredki i wycinaj :)

 

lightbox

 

Udanej zabawy :)

A. Adamczyk

A. Olszak - Pluta

 

 

19/03/2020 Zabawy logopedyczne

Własnoręcznie zrobiona pomoc logopedyczna :)

 

 

Potrzebne:

 

  • odcięty lejek od butelki (wraz z nakrętką)

  • słomka

  • nożyczki

  • kulka z waty lub pomponik (można także użyć piórka)

  • gruby gwóźdź

 

   Z butelki odcinamy lejek. Następnie gwoździem robimy niewielki otwór w nakrętce. Wkładamy w niego słomkę, a w lejku butelki umieszczamy pomponik, watę lub piórko.
   Zadaniem dziecka jest nabranie dużej ilości powietrza przez nos i wypuszczenie mocnym strumieniem przez usta tak, aby zamieszczona w lejku kulka uniosła się do góry. Jeśli będziemy dmuchać z odpowiednią siłą, kulka „zawiśnie” w powietrzu.

 

    Celem zabawy jest: pogłębianie wdechu, wydłużanie fazy wydechowej, regulowanie siły wydechu oraz utrwalanie prawidłowego toru oddychania.

 

 

      Nieprawidłowy sposób oddychania może spowodować:

 

  • niedostateczne dotlenienie organizmu (słabo rozwinięta klatka piersiowa);

  • częste infekcje górnych dróg oddechowych;

  • wiotkość mięśni warg i policzków (na skutek ciągłego rozchylenia ust);

  • wady zgryzu;

  • zaburzenia płynności mowy (niewłaściwe fazy oddechowe);

  • wady wymowy (obniżona sprawność języka w zakresie ruchów pionowych - problemy z artykulacją głosek szeregu szumiącego, głoski „l” czy „r”, częsta przyczyna międzyzębowości).

 

 

    „Na celowniku” to druga propozycja na ciekawe spędzenie czasu z dzieckiem i przemycenie w zabawie ćwiczeń logopedycznych;)

 

     Przygotuj:

 

  • 5 ponumerowanych rolek po papierze toaletowym

  • 5 piłeczek pingpongowych (lub 5 nadmuchanych małych baloników)

  • ryż preparowany

  • słone paluszki (lub chrupki kukurydziane)

  • świeczka

  • pasek papieru (szerokości ok. 2 cm; długości ok. 10 cm)

  • płatki śniadaniowe (najlepiej w kształcie kółka z dziurką)

  • odcięty lejek od plastikowej butelki (np. po mleku) wraz z nakrętką

  • 1 balon

 

    Rolki po papierze możemy pomalować farbami. Następnie ustawiamy je w rzędzie. Na rolkach (delikatnie) ustawiamy piłeczki pingpongowe (lub nadmuchane małe baloniki).

    Balon i lejek od butelki posłużą do przygotowania wyrzutni. (Zawiązujemy balon na jednym końcu. Z drugiej strony odcinamy taki kawałek, by naciągnąć balon na lejek od butelki). W środku umieszczamy pomponik lub kulkę z waty. Stajemy w niewielkiej odległości od ustawionych rolek i próbujemy „zestrzelić” umieszczone na rolkach piłeczki (lub małe baloniki). Jeśli się uda, odczytujemy numer zapisany na rolce i wykonujemy ćwiczenie przypisane do konkretnej cyfry:

 

  1. ryż preparowany – dociskanie czubkiem języka ziarenka ryżu preparowanego do podniebienia przy szeroko otwartej buzi;

  2. słone paluszki (lub chrupki kukurydziane) – jak najszybsze zjedzenie paluszka bez użycia rąk (wciąganie ustami);

  3. świeczka – dmuchamy leciutko na płomień świecy tak, by „tańczył” ale nie zgasł. Druga próba – próbujemy zgasić płomień świecy wymawiając „p”. Trzecia próba - próbujemy zgasić płomień świecy wymawiając „t” i dociskając czubek języka do górnego „wałka dziąsłowego”;

  4. pasek papieru - wyciąganie z ust dziecka paska papieru („siłowanie” się z nim);

  5. płatki śniadaniowe – na czubek języka, który zamienia się teraz w „windę”, kładziemy płatek śniadaniowy. Zadaniem dziecka jest unoszenie płatka w górę i w dół (pilnujemy, by ruchy języka odbywały się w jamie ustnej. Ćwiczenie wykonujemy przy szeroko otwartej buzi).

 

                       A teraz zamiana ról ;)

 

   Druga wersja tej zabawy (polecam dzieciom uczęszczającym na terapię logopedyczną) – na piłeczkach lub nadmuchanych balonikach zapisujemy sylaby z wywołaną głoską (np. „s”: sa, so, se, su, sy, asa, oso, ese, usu, ysy, as, es, os, us, ys). Zadaniem dziecka jest powtórzenie sylab zapisanych na zestrzelonych piłeczkach (lub balonikach). Można dodatkowo użyć kostki i powtarzać daną sylabę tyle razy, ile wskazuje liczba wyrzuconych oczek.                   

 

                 

                                                                                                       Udanej zabawy :)

 

                                                                                                                                        Anna Boruch (logopeda)

  

Zróbmy coś razem 18.03. 2020

A o to kolejne ciekawe zabawy...........

 

1. "Magiczny woreczek"

Do zabawy potrzebny jest: strunowy woreczek, żel do włosów, różne guziki, marker. Na woreczku narysujemy zbiory, do których będzie można przemieszczać elementy w odpowiednim kolorze. Następie umieszczamy w woreczku guziki oraz dużą porcję żelu do włosów, szczelnie zamykamy woreczek. Zawody czas zacząć!

 

2. "Raz , dwa, trzy - do pudełka patrzysz Ty"

Do zabawy potrzebne są: pudełka o różnej wielkości, kamyczek. Zabawę rozpoczynamy od schowania w najmniejszym drobiazgu "magicznego kryształu", spełniającego marzenia. Najmniejsze pudełko wkładamy do kolejnego większego, większe - do kolejnego itp., aż wszystkie schowamy i pozostanie największe pudełko. Bawimy się z wyliczanką "raz, dwa trzy, do pudełka patrzysz Ty". Kto będzie szczęśliwcem i otworzy ostatnie pudełko? 

 

 

Przyjemnej zabawy :)

 A. Adamczyk
A. Olszak - Pluta

18.03.20 Rytmika z rodzicem

 

Proszę Państwa 

bardzo proszę o obejrzenie na internecie filmików z nagrań występów przedszkolaków tańczących poloneza, tańce śląskie  i lubelskie. Proszę o pośpiewanie z dzieckiem piosenki o wiośnie.

Podaję linki :

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=PW19iiWC3uU

https://www.youtube.com/watch?v=xh1chdtZ0YE

https://www.youtube.com/watch?v=Y9rB4ADGI0U

https://www.youtube.com/watch?v=hHvqucAAN28

 

                   Urszula Wnuk

Uczymy się języka angielskiego 17/03/2020

Poniższy link odeśle Państwa do propozycji zabaw, piosenek przeznaczonych do nauki języka angielskiego. 

 

 http://linoit.com/users/edit188/canvases/1.Kindrergarden1

 

 

Edyta Sobczyk-Wilkołazka

Zróbmy coś razem 17.03.

Kochane Dzieci i Szanowni Rodzice, oto propozycje zabaw na dziś :) Mamy nadzieję, że przyjemnie spędzicie z nami czas online. 

 

  • Nauczmy się wspólnie wierszyka :)

lightbox

 

  • Rosnące farby: potrzebujesz: wodę, mąkę, sól (wszystko w równych proporcjach), Te trzy składniki mieszamy razem i powstaje nam bazowa masa do rosnących farb. Możesz dodać barwnika lub kolorowej farby. Namaluj co zechcesz lub nałóż farbę na gotowy już wzór. Następnie włóż kartkę do mikrofali na 30/60 sekund (w zależności od grubości nałożonej farby). Efekt jest naprawdę zadowalający.

 

lightbox

 

 

Przyjemnej zabawy :)
Zapraszamy do codziennego odwiedzania naszej strony.

 

A. Adamczyk
A. Olszak - Pluta

Święto kobiet

Dzień Kobiet to wydarzenie wyjątkowe dla wszystkich kobiet, zarówno tych dużych, jak i małych. W naszej grupie radosna atmosfera panowała już od samego rana. Chłopcy bardzo starali się, aby ten dzień uczynić wyjątkowo miłym.  Mali dżentelmeni odśpiewali dziewczynkom „sto lat”, złożyli życzenia  oraz wręczyli upominki. 

 

A.Adamczyk

A. Olszak - Pluta

 

Kubusiowi przyjaciele natury 02-06.03

Tydzień spędzony razem z Kubusiem był bardzo pracowity. Dowiedzieliśmy się dużo ciekawych informacji o odżywianiu oraz o aktywności fizycznej. Korzystając z naszej tablicy, razem z Kubusiem rozwiązywaliśmy rożne łamogłowki.

 

lightbox lightbox

A.Adamczyk

A. Olszak - Pluta

Konkurs "Janusz Korczak w oczach dziecka"

Serdecznie gratulujemy naszym laureatkom konkursu "Janusz Korczak w oczach dziecka" , zorganizowanego przez Miejskie Przedszkole Nr 10 im. Janusza Korczaka w Ciechanowie. 

 

 

 

 

 

Anna Olszak-Pluta

Agnieszka Adamczyk

Zadania dydaktyczno - wychowawcze na marzaec

Tematyka:

 

  1. Kubusiowi przyjaciele natury……......….02 – 06.03.2020
  2. Dbamy o Ziemię…............................. 11 - 15.03.2020  
  3. Marcowa pogoda …………...…….......... 18 - 22.03.2020
  4. Wiosenne przebudzenie …………......... 25 - 29.03.2020

 

 

Zadania:

  1. Nasze zabawy i zainteresowania: Uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcję i radość.
  2. Poznaję przyrodę. Ochrona przyrody
  • poznawanie zagrożeń dla środowiska przyrody: zatruwanie gleby, wody, wyrzucanie śmieci, niszczenie roślin,
  • poznawanie sposobów troszczenia się o środowisko: nieziszczenie roślin, segregacja śmieci, porządkowanie miejsca zabaw, sprzątanie trawników.
  1. Poznajemy przyrodę. Wiosna – obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną, np. coraz dłuższe dni, coraz wyższa temperatura, topnienie śniegu i lodu, powracające pierwsza ptaki (skowronki, czajki, szpaki), pojawiające się pierwsze kwiaty (przebiśniegi, krokusy); poznawanie zwiastunów wiosny, np. kwitnienie wierzby i leszczyny, pojawienie się pąków na drzewach i krzewach.
  2. Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.
  1. Dbamy o nasze zdrowie. Dbałość o higienę. Ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku; przebywanie na świeżym powietrzu; uczestniczenie w spacerach, zabawach. Uświadomienie niebezpieczeństw wynikających z nieprzestrzegania zakazów: poznawanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu: bawienia się w miejscach niedozwolonych, np. przy ruchliwej ulicy, na zamarzniętym stawie.
  2. Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie –przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
  3. Rozwijanie mowy: komunikowanie się w grupie – mówienie o swoich potrzebach, odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu, słuchanie i rozpoznawanie odgłosów dochodzących z otoczenia, słuchanie i powtarzanie podanych słów, zdań.
  4. Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji - stosowanie form grzecznościowych względem siebie.
  5. Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych − ściąganie ubrań i butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu, zakładanie ubrań i butów, korzystanie z toalety, spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.
  1. Kształtowanie gotowości do czytania i pisania.
  2. Śpiewanie piosenek, wyrażanie muzyki ruchem, zabawy ruchowo-rytmiczne.
  3. Edukacja matematyczna – przeliczanie elementów zbioru w zakresie dostępnym dziecku, porównywanie liczebności, określanie wielkości przedmiotów, ustalanie równoliczności zbiorów poprzez łączenie ich elementów w pary, nakładanie ich na siebie lub przeliczanie, dobieranie przedmiotów w pary funkcyjne.
  4. Wspieranie dzieci w rozwoju czynności intelektualnych.
  5. Treści programowe z zakresu doradztwa zawodowego:
  • Poznanie siebie – dziecko określa, co lubi robić; określa, co robi dobrze; podejmuje działania i opisuje, co z nich wyniknęło dla niego i dla innych.
  • Świat zawodów i rynek pracy - dziecko odgrywa różne role zawodowe w zabawie; podaje nazwy zawodów wykonywanych przez osoby w jego najbliższym otoczeniu i nazwy tych zawodów, które wzbudziły jego zainteresowanie, oraz identyfikuje i opisuje czynności zawodowe wykonywane przez te osoby; wskazuje zawody zaangażowane w powstawanie produktów codziennego użytku oraz w zdarzenia, w których dziecko uczestniczy, takie jak wyjście na zakupy, koncert, pocztę; podejmuje próby posługiwania się przyborami i narzędziami zgodnie z ich przeznaczeniem oraz w sposób twórczy i niekonwencjonalny; opowiada o sobie w grupie rówieśniczej.
  • Rynek edukacyjny i uczenie się  przez całe życie - dziecko nazywa czynności, których lubi się uczyć.
  • Planowanie własnego rozwoju i podejmowanie decyzji edukacyjno-zawodowych - dziecko opowiada, kim chciałoby zostać; na miarę swoich możliwości planuje własne działania lub działania grupy rówieśniczej przez wskazanie pojedynczych czynności i zadań niezbędnych do realizacji celu; podejmuje próby decydowania w ważnych dla niego sprawach, indywidualnie i w ramach działań grupy rówieśniczej.
Nie jesteśmy samow kosmosie 24.02 - 28.02

Podczas kosmicznych podróży pojawiły się ufoludki...pompowanie słomką rękawicy z kubeczka :)

 

lightbox

 

Ufoludki odwiedzają naszą planetę - przedmuchiwanie piłeczki

 

lightbox

 

Podróż przez tunel pełen spadających meteorytów ;)

 

lightbox

 

Nasze ufoludki :)

 

lightbox foto i realizacja Anna Boruch

A.Adamczyk

A.Olszak - Pluta

Zawsze dobrze się bawimy 10-14.02

W wolnej chwili...bawimy się kubeczkami, kodujemy, układamy multimedialne puzzle, wypożyczamy książki. 

 

lightbox lightbox

 

lightbox lightbox

 

lightbox lightbox

 

 

Z okazji Walentynek samodzielnie wykonaliśmy okulary w kształcie serca ……...

 

A.Adamczyk

A.Olszak - Pluta

Bal karnawałowy 05.02.2020

Szaleństwo karnawałowe za nami...było świetnie. Dziękujemy Pani Justynie i Pani Uli za wspaniałą zabawę :)

 

lightbox lightbox

 

lightbox lightbox

A. Adamczyk

A. Olszak - Pluta

Koncert muzyczny 03.02.2020

Tym razem artyści przybliżyli nam "Niemcy i Austria - światowa kariera wiedeńskich tańców i niemieckich melodii".

 

lightbox

A.Adamczyk

A.Olszak - Pluta

Zadani dydaktyczno - wychowawcze na luty

Tematyka:

  1. Zimowe zabawy………..…………………..... 03 – 07.02.2020
  2. Zima i zwierzęta ……………………………...10 – 14.02.2020
  3. Muzyka wokół nas  …………...……..............17 – 21.02.2020
  4. Nie jesteśmy sami w kosmosie …………........24 – 28.02.2020

 

 

Zadania:

 

Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie – przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie, współdziałanie podczas zabaw, gier, tańców integracyjnych, stosowanie form grzecznościowych względem siebie

Zimowe zabawy obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie, poznanie wybranych sportów zimowych, poznanie zasad bezpieczeństwa podczas zabaw zimowych.

Zima i zwierzęta – wzbogacanie wiadomości na temat wyglądu i sposobu przygotowania się wybranych zwierząt do zimy, zwrócenie uwagi na konieczność dokarmiania zwierząt leśnych zimą.

Muzyka wokół nas - zapoznanie z nazwami i brzmieniem wybranych instrumentów muzycznych, rozpoznawanie i rozróżnianie dźwięków otoczenia zimową porą,  poznanie roli muzyki w życiu człowieka, rozbudzanie zainteresowań muzyką.

Kosmoszdobywanie wiadomości na temat układu słonczego, rozbudzanie zainteresowań kosmosem.

Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych − ściąganie ubrań i butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu, zakładanie ubrań i butów, korzystanie z toalety, spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.

Śpiewanie piosenek, wyrażanie muzyki ruchem, zabawy ruchowo-rytmiczne.

Edukacja matematyczna – przeliczanie elementów zbioru w zakresie dostępnym dziecku, porównywanie liczebności, określanie wielkości przedmiotów, ustalanie równoliczności zbiorów poprzez łączenie ich elementów w pary, nakładanie ich na siebie lub przeliczanie, dobieranie przedmiotów w pary funkcyjne.

Wspieranie dzieci w rozwoju czynności intelektualnych.

Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.

Rozwijanie sprawności manualnej.

Kształtowanie gotowości do czytania i pisania.

Urodziny Michalinki 07.01.2020r.

Michalinko!

 

Ile drzew rośnie w lesie,
Ile ciężarów siłacz uniesie,
Ile uciągnie lokomotywa,
Ile włosów liczy lwia grzywa,
Ile ciastek w ciastkarni,
A bułek w piekarni,
Tyle szczęścia i słodyczy
W dniu urodzin Tobie życzymy :)

 

lightbox

Dzieci i panie  z gr

Zadania dydaktyczno - wychowawcze na styczeń

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ

NA  STYCZEŃ 2019 W GRUPIE VI (DZIECI 4-LETNIE)

 

 

Tematyka:

  1.  Kartki z kalendarza …………………....... 01 - 02.01.2020
  2.  W krainie baśni………. ………...............06 - 10.01.2020
  3.  Zimo baw się z nami …………...…….... 13 - 17.01.2020
  4.  Moja babcia i mój dziadek …………..... 20 - 24.01.2020
  5. Ptasie pogotowie…………………….....……27 - 31.01.2020

 

Zadania:

Wzmacnianie więzów w rodzinie – Odczuwamy poczucie więzi z najbliższymi krewnymi, rozumiemy konieczność niesienia pomocy starszym. Poznajemy sposoby ciekawego spędzania czasu z babcią i dziadkiem, rozumiemy, że każdy ma prawo do rozwijania własnych zainteresowań oraz odpoczynku. Doskonalimy umiejętność wypowiadania się na określony temat, rozumiemy pojęcie „drzewo genealogiczne” w odniesieniu do własnej rodziny

Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie –przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie. Poznajemy tradycje karnawałowe w Polsce i na świecie. Odczuwamy radość z wspólnych tańców i zabaw przy muzyce. Nabywamy umiejętność stosowania określeń dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni i względem siebie

Poznajemy różne gatunki ptaków, środowiska ich przebywania oraz zwyczaje i ciekawostki dotyczące ich życia

Znamy sposoby i niesiemy pomoc ptakom w okresie zimy

Rozpoznajemy i stosujemy nazwy gatunków ptaków żyjących w naszej okolicy

Rozwijanie mowy: komunikowanie się w grupie – mówienie o swoich potrzebach, odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu, słuchanie i rozpoznawanie odgłosów dochodzących z otoczenia, słuchanie i powtarzanie podanych słów, zdań.

Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji - stosowanie form grzecznościowych względem siebie.

Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych − ściąganie ubrań i butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu, zakładanie ubrań i butów, korzystanie z toalety, spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.

Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.

Kształtowanie gotowości do czytania i pisania.

Śpiewanie piosenek, wyrażanie muzyki ruchem, zabawy ruchowo-rytmiczne.

Edukacja matematyczna – przeliczanie elementów zbioru w zakresie dostępnym dziecku, porównywanie liczebności, określanie wielkości przedmiotów, ustalanie równoliczności zbiorów poprzez łączenie ich elementów w pary, nakładanie ich na siebie lub przeliczanie, dobieranie przedmiotów w pary funkcyjne .

Wspieranie dzieci w rozwoju czynności intelektualnych.

Rozwijanie sprawności manualnej.

Wspieranie dzieci w rozwoju czynności intelektualnych.

Kształtowanie gotowości do czytania i pisania.

Urodziny Weroniki 20.12.2019r.

Weronisiu!

Wszystkiego najlepszego…
Szczęścia i radości moc…
Ciepłego słoneczka co dzień…
Kolorowych snów co noc…

 

lightbox

Dzieci i Panie z gr II

Urodziny Alicji 18.12.2019r.

Alu!

Ile w ulu pszczół robotnic,
ile pociąg mija zwrotnic,
ile kwiatów liczy łąka,
ile kropek ma biedronka,
tyle szczęścia i słodyczy
w Dniu Urodzin Tobie życzymy.

 

lightbox

Dzieci i panie z gr II

PDPZ - podsumowanie akcji

Nasza grupa w tym roku zebrała 15.6 kg makaronu i 8.5 kg słodyczy. Serdecznie dziękujemy wszystkim, którzy włączyli się w akcję :)

 

lightbox

A.Adamczyk

A.Olszak - Pluta

Urodziny Juleczki

 

Juleczko!

Najlepsze życzonka,
pięknego w życiu słonka,
smutków małych jak biedronka
i szczęścia wielkiego jak smok!

 

 

Dzieci i Panie z grupy

Imieniny Nataszki

Nataszko!

Dla Kochanej Dziecinki
życzenia na imieninki.
Poznaj bajek miliony,
przygód dwa tysiące,
miej buzię wesołą,
promienną jak słońce!

 

 

Dzieci i Panie z grupy

Spotkanie z Mikołajem 06.12.2019r.

Czy to duży, czy też mały, każdy czeka na Mikołaja :) Tym razem to My odwiedziliśmy Mikołaja. Zanim jednak to się stało, obejrzeliśmy występ Teatru Baniek Mydlanych w Centrum Kongresowym na UP w Lublinie.

 

lightbox lightbox

 

lightbox

Po powrocie do przedszkola czekały na nas prezenty :) Dziękujemy, do zobaczenia za rok Mikołaju!

A.Adamczyk

A.Olszak - Pluta

Przedszkolne pieczenie pierniczków 5.12.2019r.

Zapach i magia pieczonych pierników pozytywnie nas nastroiła do zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia. Najfajniejsze jest to, że mogliśmy zrobić, ozdobić i zjeść je sami :)

 

lightbox lightbox

 

Oczywiście dla najbliższych też coś zostało ;)

 

lightbox

A.Adamczyk

A.Olszak - Pluta

 

Zabawy andrzejkowe 29.11.2019r.

W miniony piątek nasze Przedszkolaki przeniosły się w magiczny świat wróżb i zabaw andrzejkowych. Dzieci poznały znaczenie różnych kolorów, liczb oraz magicznych przedmiotów. Przedszkolaki mogły także „zajrzeć” w przyszłość i sprawdzić co je czeka. Ten magiczny dzień był okazją do zapoznania się z tradycją ludową oraz integracji grupy.

 

 

 

 

A.Adamczyk

A. Olszak - Pluta

 

Mobilna biblioteka 03.12.19r.

Spotkanie  z p. Agnieszką Zasadą.

 

lightbox

A.Adamczyk

A. Olszak - Pluta

Audycja muzyczna 27.11.19r.

Spotkanie z grupą EduArte na które zawsze z niecierpliwością czekamy. Tym razem wysłuchaliśmy audycji muzycznej na żołnierską nutę :)

 

lightbox

A.Adamczyk

A. Olszak - Pluta

Zadania dydaktyczno - wychowawcze na grudzień

 

Tematyka:

  1.  Czy odwiedzi nas Św. Mikołaj? ………...... 02 – 06.12.2019
  2.  Przygotowania do świąt ………................ 09 - 13.12.2019
  3.  Święta Bożego Narodzenia tuż, tuż .…….. 16 - 20.12.2019
  4.  Świąteczny czas .………………………......... 23 - 28.12.2019

 

Zadania:

  1. Wzmacnianie więzów w rodzinie – kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych związanych ze Świętami Bożego Narodzenia. Wzajemne okazywanie sobie uczuć, mówienie o nich – tworzenie wzajemnych relacji opartych na szacunku, akceptacji i miłości.
  2. Nasze rodziny. Organizowanie świąt o charakterze rodzinnym – przygotowanie i prezentowanie programu artystycznego, wspólne kolędowanie z przybyłymi gośćmi.
  3. Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie –przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
  4. Rozwijanie mowy: komunikowanie się w grupie – mówienie o swoich potrzebach, odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu, słuchanie i rozpoznawanie odgłosów dochodzących z otoczenia, słuchanie i powtarzanie podanych słów, zdań.
  5. Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji - stosowanie form grzecznościowych względem siebie.
  6. Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych − ściąganie ubrań i butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu, zakładanie ubrań i butów, korzystanie z toalety, spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.
  1. Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.
  1. Kształtowanie gotowości do czytania i pisania.
  2. Śpiewanie piosenek, wyrażanie muzyki ruchem, zabawy ruchowo-rytmiczne.
  3. Edukacja matematyczna – przeliczanie elementów zbioru w zakresie dostępnym dziecku, porównywanie liczebności, określanie wielkości przedmiotów, ustalanie równoliczności zbiorów poprzez łączenie ich elementów w pary, nakładanie ich na siebie lub przeliczanie, dobieranie przedmiotów w pary funkcyjne .
  4. Wspieranie dzieci w rozwoju czynności intelektualnych.
  5. Rozwijanie sprawności manualnej.
  6. Wspieranie dzieci w rozwoju czynności intelektualnych.
  7. Kształtowanie gotowości do czytania i pisania.
Światowy Dzień Pluszowego Misia

Dnia 25 listopada obchodziliśmy w naszym przedszkolu Światowy Dzień Pluszowego Misia. Z tej okazji przygotowaliśmy wiele atrakcji dla naszych "milusińskich". Cały dzień upłynął w miłej i wesołej atmosferze.

 

 

 

A. Adamczyk

A. Olszak - Pluta

"Rodzina jest najważniejsza"

Nasze laureatki konkursu "Rodzina jest najważniejsza", organizowanego przez Miejsko - Gminną Bibliotekę Publiczną w Bełżycach:

II miejsce ex aequo Barbara Czuryszkiewicz i Alicja Tarczyńska

 

lightbox

 

lightbox

Gratulujemy!!! :)

Po ogłoszeniu wyników odbyło się przedstawienie teatralne "Na misiowych urodzinkach".

 

lightbox

A. Adamczyk

A. Olszak - Pluta

"Pinokio" - z wizytą w teatrze

8 listopada wybraliśmy się na wycieczkę do Centrum Kongresowego Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie na przedstawienie teatralne. Celem wycieczki było między innymi rozbudzanie zainteresowania kulturą oraz wyzwalanie pozytywnych uczuć i emocji. Bajka bardzo nam się podobała a podróż autokarem była super doświadczeniem ;)

 

lightbox lightbox

 

lightbox lightbox

A.Adamczyk

A. Olszak - Pluta

Biało - Czerwoni

„Barwy ojczyste”
Czesław Janczarski

Powiewa flaga, gdy wiatr się zerwie,
A na tej fladze, biel i czerwień,
Czerwień to miłość,
Biel serce czyste,
Piękne są nasze barwy ojczyste.

 

lightbox

A.Adamczyk

A. Olszak - Pluta

Urodziny Tomka

Tomaszku!

Z okazji Twoich 4 urodzin:

Niech Ci słonko ciepło gra,
niech Twój uśmiech długo trwa,
nie trać swej wesołej minki,
bo dziś są Twoje urodzinki.

 

Dzieci i Panie z grupy

Zadania dydaktyczo - wychowawcze na listopad

Tematyka:

 

  1. Moja rodzina...………………………….......…….04.11 – 09.11.2019 r.
  2. Mój dom …………………………………..….........12.11 – 15.11.2019 r.
  3. Moje prawa i obowiązki…………………..….....18.11.- 22.112019 r.
  4. Moje zdrowie i bezpieczeństwo………………..25.11.-29.11.2019 r.

 

Zadania:

 

1. Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie:

  • utrwalenie imion i nazwisk dzieci z grupy
  • przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycia w grupie
  • samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych np. toaleta
  • zdejmowanie ubrań, butów i umieszczanie ich na wyznaczonym miejscu
  • spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką i widelcem
  •  rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji, podejmowanie prób wspólnych zabaw; stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także, osób dorosłych w każdej sytuacji
  • aktywne uczestniczenie w dbaniu o porządek i wystrój sali zajęć-udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie. 

2. Podawanie informacji na temat swojej rodziny:

  • podawanie informacji jak mają na imię członkowie rodziny bliższej i dalszej, jakie zawody wykonują rodzice.
  • opisywanie wyglądu rodziców, dostrzeganie charakterystycznych cech wyglądu,
  • wyjaśnianie wieloznaczności słowa dom
  • szanowanie domowników, ich przyzwyczajeń, nie przeszkadzanie im w czasie odpoczynku i pracy.
  • Wzajemne okazywanie sobie uczuć, tworzenie wzajemnych relacji opartych na szacunku, akceptacji i miłości.

3. Nasze prawa i obowiązki;

  • poznanie znaczenia słów prawo, obowiązek
  • poznanie praw dziecka
  • poznanie obowiązków dziecka w przedszkolu i domu,
  • dbamy o nasze zdrowie:
  • spożywanie zdrowej żywności, : warzyw, owoców, mięsa, ograniczenie spożycia słodyczy.
  • ubieranie się stosowne do warunków atmosferycznych,
  • przebywanie na świeżym powietrzu, uczestniczenie w spacerach , zabawach,
  • samodzielne ubieranie się i rozbieranie,
  • mycie zębów po posiłkach.

6. Śpiewanie piosenek, wyrażanie muzyki ruchem, zabawy ruchowo-rytmiczne.

7. Edukacja matematyczna – orientacja przestrzenna : określanie położenia przedmiotów w przestrzeni: stosowanie określeń – na, nad, pod, przed, obok, za.

8. Przeliczanie elementów w zakresie do 4

9. Rozpoznawanie i nazywanie większości kolorów.

10. Rozwijanie mowy.

11. Rozwijanie sprawności manualnej.

12. Wspieranie dzieci w rozwoju czynności intelektualnych.

13. Kształtowanie gotowości do czytania i pisania.

Tomaszku!

W dniu tak pięknym i wspaniałym
życzymy Ci serduszkiem całym
dużo zdrowia, sto lat życia,
moc zabawek do zdobycia.

 

 

 

 

Dzieci i Panie z grupy

 

Urodziny Anastazji

Anastazjo!

Z okazji Twoich 4 urodzin:

Wszystko, co piękne i wymarzone
Niech w Twym życiu będzie spełnione.
Niech życie słodko płynie,
a wszystko, co złe niech szybko minie!

 

lightbox

Dzieci i panie z grupy

Idzie jesień z deszczem...

Za oknem słońce świeci, a my eksperymentujemy i zamykamy deszcz w słoiku...

 

lightbox lightbox

 

Po eksperymentach czas na literaturę. Wizyta pani Agnieszki z biblioteki.

 

lightbox

 

Audycja muzyczna - "Włochy - ojczyzna pięknego śpiewu, opery i niezapomnianych muzycznych przeżyć"

 

lightbox

A. Adamczyk

A. Olszak - Pluta

Dzień Edukacji Narodowej

15 października uczestniczyliśmy w przedstawieniu artystycznym przygotowanym przez dzieci z gr. VIII. Bardzo nam się podobało. Dziękujemy :)

 

lightbox

A. Adamczyk

A. Olszak - Pluta

Przedstawianie teatralne "Pinokio"

8 października gościliśmy artystów, którzy zaprezentowali nam bajkę pt. "Pinokio". Dziękujemy :)

 

lightboxfoto. A. Olszak - Pluta

A.Adamczyk

A. Olszak - Pluta

Zadania dydaktyczno - wychowawcze na październik

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ

NA  PAŹDZIERNIK 2019 W GRUPIE VI (DZIECI 4-LETNIE)

 

 

 

Tematyka:

 

  1. Idzie jesień przez … las, park…...……………….30.09.-04.10.2019 r.
  2. Idzie jesień przez … ogród i sad………………....07.10.-11.10.2019 r.
  3. Idzie jesień … do zwierząt…………………….....14.10.-18.10.2019 r.
  4. Idzie jesień z deszczem…………………………...21.10.-25.10.2019 r.
  5. Co z czego otrzymujemy………………………….28.10.-01.11.2019 r.

 

 

Zadania:

 

1. Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie:

  •   utrwalenie imion i nazwisk dzieci z grupy
  • przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycia w grupie
  • samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych np. toaleta
  • zdejmowanie ubrań, butów i umieszczanie ich na wyznaczonym miejscu
  • spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką i widelcem
  • rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji, podejmowanie prób wspólnych zabaw; stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także, osób dorosłych w każdej sytuacji
  • aktywne uczestniczenie w dbaniu o porządek i wystrój sali zajęć-udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie. 

2. Poznajemy przyrodę – jesień w lesie, parku:

  • poznanie charakterystycznych cech późnojesiennej pogody
  • poznanie znaczenia słów: las, park
  • poznanie środowiska leśnego oraz zasad zachowania się w lesie
  • oglądanie drzew, nazywanie, wyjaśnianie zjawiska usychania liści
  • poznawanie wybranych przedstawicieli grzybów jadalnych (borowik, maślak) i niejadalnych (muchomor sromotnikowy)

3. Poznajemy przyrodę – jesień w sadzie i ogrodzie:

  • poznanie znaczenia słów: sad, ogród,
  • rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw i owoców; rozróżnianie owoców i warzywa za pomocą wzroku, dotyku, smaku, zapachu,
  • nazywanie przetworów z owoców i warzyw

4. Poznajemy przyrodę – jesień a zachowania zwierząt:

  • rozpoznawanie i nazywanie zwierząt
  • zdobycie wiedzy na temat życia i sposobu przygotowywania się zwierząt do zimy

5. Surowce i produkty spożywcze:

  • poznanie wybranych rodzajów produktów, poznanie źródła ich pochodzenia
  • rozpoznawanie wybranych produktów, które są uzyskiwane dzięki hodowli zwierząt

6. Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.

7. Śpiewanie piosenek, wyrażanie muzyki ruchem, zabawy ruchowo-rytmiczne.

8. Edukacja matematyczna – orientacja przestrzenna : określanie położenia przedmiotów w przestrzeni: stosowanie określeń – na, nad, pod, przed, obok, za.

9. Przeliczanie elementów w zakresie do 4

10. Rozpoznawanie i nazywanie większości kolorów.

11. Rozwijanie mowy.

12. Rozwijanie sprawności manualnej.

13. Wspieranie dzieci w rozwoju czynności intelektualnych.

14. Kształtowanie gotowości do czytania i pisania.

 

Dzień chłopaka

Buzia Twoja uśmiechnięta,
w dniu radosnym Twego święta
Przyjmij proszę te życzenia,
niech się spełnią Twe marzenia
Ważna dzisiaj data taka,
bo to przecież Dzień Chłopaka!

 

Dnia 30 września w naszym przedszkolu obchodziliśmy Dzień Chłopaka. Dziewczynki wspólnie z Paniami odśpiewały uroczyste „sto lat” i złożyły bohaterom dnia najserdeczniejsze życzenia. Chłopcy otrzymali drobne upominki. Był to dzień pełen wrażeń i dobrej zabawy.

 

 

A.Adamczyk

A. Olszak - Pluta

 

 

Mobilna biblioteka

Pierwsze spotkanie z Panią Agnieszką Zasadą w nowym roku szkolnym.

 

lightbox lightbox

Pamiętajmy o przynoszeniu przeczytanych już książek :)

A.Adamczyk

A. Olszak - Pluta

Urodziny Ignasia

Ignasiu!

Z okazji Twoich 4 urodzin składamy Ci życzenia:

Wszystko, co piękne i wymarzone
Niech w Twym życiu będzie spełnione.
Niech życie słodko płynie,
a wszystko, co złe niech szybko minie!

 

lightbox

Dzieci i Panie z grupy

Bezpieczne ulice

O bezpieczeństwie na drodze wiemy coraz więcej...

 

lightbox lightbox

 

lightbox

A.Adamczyk

A. Olszak - Pluta

Ogólnopolski Dzień przedszkolaka 20.09.2019r.

Dziś każdy przedszkolak duży i mały świętuje razem z nami. Tak prezentowaliśmy się tuż przed uroczystością "Pasowania na Przedszkolaka" naszych młodszych kolegów i koleżanek...

 

lightbox

 

przygotowania do barwnego korowodu z balonami...

 

lightbox

A.Adamczyk

A. Olszak - Pluta

Ruch na świeżym powietrzu

W zdrowym ciele, zdrowy duch. Malowanie kredą, gry w piłkę oraz rzut dyskiem.

 

lightbox lightbox

 

lightbox

A. Adamczyk

A. Olszak - Pluta

Wycieczka po przedszkolu

Pewnego dnia wybraliśmy się na wycieczkę po naszym przedszkolu. Odwiedziliśmy miejsca, których jeszcze nie znaliśmy...

 

  • z wizytą w kuchni i piwnicy (tam podobało nam się najbardziej ;))

 

lightbox lightbox

 

  • obejrzeliśmy windę, którą jeżdżą posiłki

 

lightbox

 

  • odwiedziliśmy naszą dawną salę

 

lightbox

 

  • pokój logopedyczny

 

lightbox

 

  • oraz sekretariat - nasze małe centrum, w którym dużo się dzieje

 

lightbox

A. Adamczyk

A. Olszak - Pluta

Urodziny Wojtusia

Wojtusiu!
z okazji Twoich 4 urodzin składamy Ci życzenia:
uśmiechu, zdrowia, radości,
mnóstwa prezentów i gości,
przyjaźni wielkich i małych,
wielu przygód niebywałych,
uśmiechu wesołego i wszystkiego,
wszystkiego najlepszego!

 

lightbox

1 2 3 4

Dzieci i Panie z grupy

 

 

Spotkanie po wakacjach...

lightbox

A.Adamczyk

A. Olszak- Pluta

Zadania dydaktyczno - wychowawcze na wrzesień

Tematyka:

 

  1. Taki jestem…………..……………………....……02.09 - 06. 09. 2019 r.
  2. Nasza grupa……………………………....……….09.09 - 13. 09. 2019 r.
  3. Jestem przedszkolakiem………………………. 16.09. -20. 09. 2019 r.
  4. Droga do przedszkola …………………..………23. 09. -27. 09. 2019 r.

 

 

Zadania:

 

1. Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie

-  przypomnienie imion i nazwisk dzieci z grupy,

-  przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycia w grupie.

-  podawanie informacji o sobie

-  określanie swoich ulubionych zabaw, zajęć,

-  samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych np. toaleta,

-  zdejmowanie ubrań, butów i umieszczanie ich na wyznaczonym miejscu,

-  spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką i widelcem.

-  rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji, podejmowanie prób wspólnych zabaw; stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także, osób dorosłych w każdej sytuacji.

-  aktywne uczestniczenie w dbaniu o porządek i wystrój sali zajęć-udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie. 

2. Środki transportu

-  poznawanie wybranych środków transportu: lądowego, wodnego, powietrznego,

-  poznawanie znaczenia znaków drogowych, pasów, sygnalizacji świetlnej,

-  zaznajomienia z zasadami ruchu drogowego, z wykorzystaniem zabaw, literatury, spacerów,  wycieczek.

3. Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.

4. Śpiewanie piosenek, wyrażanie muzyki ruchem, zabawy ruchowo-rytmiczne.

5. Edukacja matematyczna – orientacja przestrzenna : określanie położenia przedmiotów w przestrzeni: stosowanie określeń – na, nad, pod, przed, obok, za.

6. Przeliczanie elementów w zakresie

7. Rozpoznawanie i nazywanie większości kolorów.

8. Rozwijanie mowy.

9. Rozwijanie sprawności manualnej.

10. Wspieranie dzieci w rozwoju czynności intelektualnych.

11. Kształtowanie gotowości do czytania i pisania.

12. Przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.

Witamy serdecznie !!!

lightbox

Panie z gr VI

Jasełka 2019

Uroczystość Jasełek od wielu lat wpisana jest do kalendarza uroczystości organizowanych w naszym przedszkolu. W tym roku również postanowiliśmy w naszej grupie przeprowadzić te uroczystość, integrując dom rodzinny i przedszkole wprowadzając świąteczny nastrój oraz pokazując rodzicom umiejętność prezentowania swoich umiejętności wokalno - recytatroskich. 

 

                                      fot. Jolanta Barszcz- Skowronek

 

 

                                                                                                                              Jolanta Karaś

 

[ Cookies - info ]Oprogramowanie CMS: DragoN-NogarD © ( www: http://nogard.pl )