Godło Polski umieszczone w tarczy, według wzoru i kolorystyki zgodnych z ustawą

Przedszkole Nr 1
im. Janusza Korczaka
w Bełżycach

Grupa VI

Konsultacje

Agnieszka Adamczyk: Poniedziałek godz: 16.30 - 17.00

Anna Olszak-Pluta: Wtorek godz. 16.30 - 17.00

 

 

 

Ramowy rozkład dnia

w Przedszkolu Nr 1 im. Janusza Korczaka w Bełżycach

w roku szkolnym 2019/20

 

6.30 – 8.00

Schodzenie się dzieci: gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, gry i zabawy badawcze rozwijające u dziecka zainteresowania otaczającym światem, zajęcia rozwijające muzyczne, plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, gry i zabawy wspomagające rozwój ruchowy dziecka,  gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny                       i społeczny dziecka.

 

8.00 – 13.00                REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO

 

8.00 – 8.45

Zabawy swobodne, zabawy przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy integracyjne; zabawy ruchowe.

Przygotowanie do śniadania (czynności samoobsługowe; czynności  higieniczno-porządkowe).

8.45 – 9.30

Śniadanie. Po posiłku mycie zębów, czynności samoobsługowe.

9.30 – 13.00

 

Zajęcia kierowane prowadzone przez nauczyciela przedszkola i nauczycieli specjalistów, zabawy swobodne, praca indywidualna z dziećmi, w tym rewalidacja i pomoc psychologiczno-pedagogiczna, pobyt na dworze, przygotowanie do obiadu:

Przygotowanie do II śniadania, II śniadanie

Poniedziałek:

Katecheza 11.30 – 12.00

Rytmika 12.00 – 12.30

10.45 - 11.15

Wtorek:

J. angielski 10.00 – 10.30

10.45 - 11.15

Środa:

Gimnastyka ogólnorozwojowa 8.00 – 8.30

Rytmika 12.30 – 13.00

10.40 - 11.15

Czwartek:

J. angielski 9.30 – 10.00

Logopedia 10.00 – 10.30

10.40 - 11.15

Piątek:

Katecheza 10.00 – 10.30

10.40 - 11.15

13.00

Obiad, czynności obsługowe

po obiedzie  - 15.10

  • Gr. VI – odpoczynek poobiedni (zabawy relaksacyjne, czytanie literatury dziecięcej); gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, gry i zabawy badawcze rozwijające u dziecka zainteresowania otaczającym światem, zajęcia rozwijające muzyczne,  plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, gry i zabawy wspomagające rozwój ruchowy dziecka,  gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka; praca indywidualna; pobyt w ogrodzie przedszkolnym;  przygotowanie do podwieczorku;

15.10 – 16.00

Podwieczorek, porządkowanie sali.

 

16.00 – 16.30

gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, gry i zabawy badawcze rozwijające u dziecka zainteresowania otaczającym światem, zajęcia rozwijające muzyczne,  plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, gry i zabawy wspomagające rozwój ruchowy dziecka,  gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka; pobyt w ogrodzie przedszkolnym

Program edukacji przedszkolnej "Nasze Przedszkole"
opis dokumentutypdata

Program edukacji przedszkolnej " Nasze przedszkole" autorstwa M. Kwaśniewskiej, W. Żaby - Żabińskiej.

pdf11-09-2019[ Pobierz ]
5 118 kB
Powitanie lata - 26.06.20r.

Witajcie przedszkolaki:)

 

Dzisiaj proponuję:

 

1. Słuchanie wiersza B. Formy ,,Lato i dzieci”.

Lato do nas idzie, zatrzyma się w lesie.
Jagody, poziomki w dużym koszu niesie.
Słoneczka promienie rozrzuca dokoła.
− Chodźcie się pobawić! − głośno do nas woła.
Nad morze i w góry chce pojechać z nami.
Wie, że miło spędzi czas z przedszkolakami.

 

Rozmowa na podstawie wiersza i ilustracji.
– Gdzie zatrzymało się lato?
- Gdzie lato nas zaprasza? ( do lasu, nad morze, w góry)
- Jak powinniśmy zachowywać i czego nie powinniśmy robić podczas pobytu w lesie, w górach, nad wodą?

 

2. Piosenka: „Przyszło lato” - Piotr Fronczewski, Joanna Trzepiecińska

https://www.youtube.com/watch?v=Ls4y1_s5czI

 

3. Opowieść ruchowa:

Drogi Rodzicu zaproś dziecko do wspólnej zabawy.

Rodzic mówi: Zamykamy na chwilę oczy. Są wakacje.

Dzieci naśladują głos fal, wypowiadają zgłoski: szuuuuuu,

Jesteśmy nad morzem. Szumią morskie fale.

Dzieci równocześnie rysują w powietrzu fale.

Małe fale szumią cicho. naśladujemy szum fal cichym głosem,

Duże fale szumią głośno. naśladujemy szum fal donośnym głosem,

Teraz wchodzimy do morza. wykonują ruchy zgodnie z opowieścią Rodzica,

Skaczemy przez fale. wykonują mały wyskok w górę,

Uwaga! Mała fala.

Teraz zbliża się duża fala. wykonujemy wysoki wyskok w górę,

Pływamy w morzu. kładziemy się na brzuchach, naśladujemy pływanie,

Trochę jesteśmy zmęczeni. kładziemy się na plecach i zamykamy oczy,

Wychodzimy na brzeg i przez chwilę odpoczywamy.

Leżymy na ciepłym piasku i słuchamy głosów mew.

Zdobywamy wysokie szczyty. W górach można spotkać echo, echo, echo…

dzieci powtarzają słowo: echo.

 

4. Praca w książce ,,Nowe Przygody Olka i Ady".

karta pracy cz. II, str. 62

*Rodzicu przeczytaj tekst razem z dzieckiem, ty czytaj wyrazy, a dziecko niech dopowiada obrazki. Powodzenia!

*Rysuj kredką czerwoną po śladach wokół przedmiotów. Powiedz do czego służą te przedmioty. Powodzenia!

 Na tym kończymy pracę w książce ,,Nowe Przygody Olka i Ady"

 

5. Na koniec proponuję ćwiczenia logorytmiczne na powietrzu. Dziecko wykonuje ruchy wymienione w rymowance.

Zrób do przodu cztery kroki i rozejrzyj się na boki.

Tupnij nogą raz i dwa, bo zabawa nadal trwa.

Teraz w lewo jeden krok, przysiad i do góry skok.

Zrób do tyłu kroki trzy, by koledze otrzeć łzy.

Klaśnij w ręce razy pięć, na klaskanie też masz chęć.

Wkoło obróć się raz-dwa, skacz jak piłka: hop-sa-sa.

Ręce w górę i na boki, zrób zajęcze cztery skoki.

Gdy się zmęczysz, poleż sobie, w przód wyciągnij nogi obie.

 

BEZPIECZNE WAKACJE

https://www.youtube.com/watch?v=W4RHyjQLfCM

 

Dziękujemy wszystkim Rodzicom za współpracę, spędzony czas i wyrozumiałość.

Pozdrawiamy i życzymy miłej i bezpiecznej zabawy podczas wspólnego spędzania czasu:)

DO ZOBACZENIA PO WAKACJACH!!

Panie z grupy VI

 

 

Źródło: Przewodnik metodyczny Nowe przygody Olka i Ady, cz. 4, Karty pracy,YouTube.

 

                                                                          E. Paśnik

26. 06. 2020. katecheza

 Kochane Dzieci, Drodzy Rodzice oto propozycje na dzisiejszą katechezę

Wakacje z Panem Jezusem

 

„Niech będzie pochwalony  Jezus Chrystus”

 

Przez cały rok szkolny spotykaliśmy się razem i mówiliśmy o Jezusie. On był z nami, mówił do nas.

Zastanówmy się, gdzie możemy Go spotkać w czasie wakacji?

 

Posłuchaj piosenki: Jak odnaleźć mam Chrystusa  - Kasia Nowak

https://www.youtube.com/watch?v=dl8i15t2JRE

 

Z Jezusem możemy się spotykać wszędzie: w górach, w lesie, na łące, w parku, nad wodą. Dobry Jezus chce, abyśmy byli szczęśliwi. Pragnie, abyśmy się cieszyli słońcem, ciepłą wodą, śpiewem ptaków, kwiatami na łące i drzewami w lesie. Lecz Jezus chce się spotkać z każdym dzieckiem nie tylko w tych miejscach. Jest też jedno miejsce bardzo szczególne, wyjątkowe. To świątynia. On czeka na spotkanie z nami i cieszy się, gdy z Nim rozmawiamy, gdy Mu dziękujemy, gdy okazujemy swą miłość. 

 

Nauczmy się rymowanki:

Choć wakacji nadszedł czas,

Jezus zawsze czeka nas.

 

Drogie Przedszkolaki, Drodzy Rodzice!

Bardzo dziękuję Wam za czas spędzony  w przedszkolu i podczas zdalnego nauczania. Mam nadzieję, że w tym czasie

dużo się dowiedzieliście, nabyliście nowych umiejętności. Ufam, że lekcje religii pomogły Wam bardziej poznać

i pokochać Pana Jezusa.

Życzę błogosławieństwa Bożego oraz radosnego przeżycia czasu wakacji.

Niech będzie to czas odpoczynku, ale również umocnienia wiary i miłości.

 

Wszystkim uczestnikom naszych spotkań dedykuję radosną piosenkę: Małe TGD - Ukulele

https://www.youtube.com/watch?v=theV7DbihP4&feature=youtu.be

 Źródło: Przewodnik metodyczny: W świecie mojego Boga, internet, YouTube.

 

„Z Panem Bogiem”              Bożena Dziewicka

Wakacje z uśmiechem – 25.06.2020 r.

 

Witajcie kochani:)

 

1.Zabawa na powitanie.

Nagranie muzyki do marszu.

https://www.youtube.com/watch?v=Z0ZPPvV0Qkc

 

Rodzic włącza muzykę. Dziecko w rytm muzyki spaceruje, na przerwę w muzyce wita się miłymi gestami np. podajemy sobie ręce, uśmiechamy się, przytulamy się, uderzamy dłonią o dłoń (przybijamy piątki) itp.

 

2. Zabawa graficzna:

Kartka w formacie A4 z narysowaną leniwą ósemką w układzie poziomym. Rodzic proponuje dziecku wycieczkę po krętych leśnych ścieżkach. Układa na stole kartkę z narysowaną ósemką w układzie poziomym. Dziecko na zmianę wodzi palcem po wzorze raz jedną, raz drugą ręką, a potem obiema rękami. Na koniec dziecko wypełnia ósemkę ulubionym kolorem.

 

3. Słuchanie wiersza Iwony Fabiszewskiej „Uprzejmość”.

 

Na piaszczystej plaży

Zuzia zamek buduje.

Nagle Krzyś piłką rzuca

i cały zamek psuje.

Potem szybko podbiega,

piłkę z piachu wyjmuje,

a tym, że zamek zniszczył

wcale się nie przejmuje.

Jednak mama to widzi,

woła Krzysia do siebie.

Czemu nie przeprosiłeś?

Wstyd mi Krzysiu za ciebie.

 

4. Rozmowa na temat wiersza.

Rodzic zadaje pytania:

Co robiła Zuzia na plaży?

Co zrobił Krzyś?

Jak zachował się Krzyś po zniszczeniu zamku?

Dlaczego mamie było wstyd za Krzysia?

 

5. Dobre maniery - filmy edukacyjne ,,Myszka w paski | Dobre maniery | Mówimy dzień dobry” | ,,Do widzenia”.

https://www.youtube.com/watch?v=6-pu4vE75ZY

https://www.youtube.com/watch?v=lqS3e92mTFQ

 

6. Utrwalenie zasad zachowania podczas posiłków – quiz na temat Wiem, jak zachować się przy stole.

Sylweta buźki smutnej i wesołej. Rodzic rozdaje dziecku sylwetę uśmiechniętą i smutną. Mówi różne zdania. Jeśli dziecko zgadza się z wypowiedzią, podnosi do góry uśmiechniętą buzię. Jeśli się nie zgadza, podnosi smutną buzię. Dziecko podaje przykład poprawnego zachowania w miejsce tych, z którymi się nie zgadza.

 

Przykłady zdań:

Przed każdym posiłkiem myję ręce.

Ziemniaki jem łyżką.

Po zjedzeniu obiadu mówię „dziękuję”.

Mówię z pełną buzią.

Obiad jem palcami.

Uważam, aby nie rozlewać zupy.

Kładę głowę na stole.

 

8. Poruszajmy się do muzyki razem z Gumi misiem.)

https://www.youtube.com/watch?v=oGJg1RSOof4&t=89s

 

Źródło: Przewodnik metodyczny Nowe przygody Olka i Ady, cz. 4,YouTube.

 

Miłej zabawy:)

 

                                                                                                                 E. Paśnik

 

Rytmika z rodzicem 24.06.2020

Witam. proponuję dziś piosenki na deszczową pogodę.

Podaję linki:

 

https://www.youtube.com/watch?v=nusPMHbwlrQ

 

https://www.youtube.com/watch?v=L3QdGJA7T4A

 

https://www.youtube.com/watch?v=CTHycKz70H

 

Pozdrawiam serdecznie

                            Urszula Wnuk

Gimnastyka 24.04.2020

Witajcie!

 

Dziś zagrajcie w ruletkę i świetnie się bawcie;) 

 

https://wordwall.net/pl/resource/1059556/gimnastyka-dla-przedszkolak%C3%B3w

 

 

Pozdrawiam

Justyna Giza

Wakacje w lesie – 24.06.2020 r.

Witajcie przedszkolaki:)


Propozycje:

 

1. Wycieczka do lasu - zabawa ruchowa.

 

Rodzic zaprasza dziecko na wycieczkę do lasu, gdzie rosną bardzo smaczne jagody i poziomki. Dziecko improwizuje ruchem: maszeruje, kierując się w stronę lasu, przedziera się przez gęste zarośla – odgarnia gałęzie, zatrzymuje się – słucha śpiewu ptaków, pokonuje przeszkody np. czołga się pod nisko położonymi gałęziami, zatrzymuje się i wdycha leśne powietrze – wciąga powietrze nosem, a wydycha ustami, przeskakuje przez kamienie.

Link do filmu: Co nam daje las?

https://www.youtube.com/watch?v=GVxiSJ-E8HM

 

2. Zajęcie matematyczne. Układanie na tkaninie odpowiedniej liczby sylwet jagód i poziomek.

 

Potrzebne będą: zielona tkanina, 4 łodyżki wycięte z zielonego papieru lub krepiny i sylwety jagód (lub 10 fioletowych kółek) i poziomek (lub 10 czerwonych kółek), kartoniki z różną liczbą kółek (1–5) fioletowych i czerwonych. Rodzic rozkłada zieloną tkaninę, dziecko siada wokół niej. R. umieszcza na tkaninie 4 sylwety zielonych łodyżek. Pyta dziecko, jakie owoce mogłyby się teraz na niej znaleźć. Ustawia obok tkaniny tacę, na której znajdują się wycięte z papieru kolorowego sylwety jagód i poziomek. Pokazuje ukryte w woreczku kartoniki z narysowanymi na nich kółkami w takich samych kolorach. Dziecko, losuje kartonik, przelicza głośno znajdujące się na nich kółka. Odkłada kartonik, następnie bierze z tacy odpowiednią liczbę kółek (sylwety owoców) i układa je na wybranej łodyżce. R. sprawdza poprawność wykonania zadania. Dziecko liczy głośno sylwety jagód lub poziomek, a wynik pokazuje na palcach.

 

3. Liczenie i doklejanie na kartkach odpowiedniej liczby sylwet jagódek lub poziomek.

 

Potrzebne będą: kartki z narysowanymi na środku sylwetami łodyżek jagód i poziomek. Wycięte wcześniej jagody i poziomki. R. wręcza dziecku kartkę z sylwetami krzaków jagód i poziomek (same łodyżki) na jednej kartce jest 6 kropek fioletowych na drugiej 5 czerwonych. Wręcza dziecku 10 sylwet poziomek i 10 jagód. Dziecko liczy owoce (poziomki-czerwone i jagody-fioletowe), wykleja na sylwetach krzaków taką samą liczbę jagód i poziomek ile jest podane w zadaniu.

 

4. Zabawa Gdzie jest dzięcioł? – rozwijanie orientacji przestrzennej.

 

Rodzic pokazuje dzieciom zdjęcie przedstawiające dzięcioła. Prosi, aby dziecko opisało jego wygląd. R. opowiada ciekawostki na jego temat, zwracając szczególną uwagę na rolę, jaką pełni on w lesie. Następnie chowa sylwetę dzięcioła. Dziecko odnajduje jego kryjówkę. Nazywa to miejsce, używając określeń wysoko, nisko, na, pod, za, obok, przed itp.

 

5. Zabawa muzyczno-ruchowa ,,Domowa zabawa”. Zapraszamy rodziców i dzieci do wspólnej zabawy;)

https://www.youtube.com/watch?v=Bwi8nn9dB1g

 

 Źródło: Przewodnik metodyczny Nowe przygody Olka i Ady, cz. 4,YouTube.

 

Miłej zabawy:)

 

                                                                                                             E. Paśnik

Bezpieczne wakacje. 23.06.2020 r.

Witajcie kochane przedszkolaki:)

 

Dzisiaj proponuję:

1.Wakacyjne rady- słuchanie wiersza Barbary Kosmowskiej ,,Podjudzajka".

Rodzicu przeczytaj dziecku wierszyk, który ukazuje dzieciom rzeczy, których nie powinni wykonywać na wakacjach, w wolnym czasie. Porozmawiajcie o tym, pomogą w tym pytania pod tekstem. Powodzenia!

 

Zawsze jadę na wakacje w towarzystwie podjudzajki.

To istotka bardzo sprytna, pewnie rodem z jakiejś bajki.

I ma ulubione zdanie, gdy na pomysł wpadam zły,

 

Mówi: – Zrób to, zrób kochanie. I nie słuchaj swojej mamy!

 

Podjudzajka mnie podjudza, zakłócając letnie sny.

 

Wykąp się na dzikiej plaży, może się nieszczęście zdarzy?

 

Będzie potem płacz i łzy! Rozpal dziś ognisko w lesie,

 

To się szybko wieść rozniesie, kto z ostrzeżeń ważnych kpi!

 

Schowaj się przed mamą w sklepie, niech cię szuka i oblepi plakatami wszystkie drzwi!

 

Wymknij się po cichu z domu, Nie mów o tym nic nikomu.

 

Zgub się w tym okropnym mieście, będzie działo się nareszcie, będzie świetnie, mówię ci!

 

A ja śnię, że tak się dzieje, że drżę cała i truchleję,

 

I gdy budzę się nad ranem, pytam moją biedną mamę,

 

Czy niegrzeczna byłam znów? Czy uciekłam, zaginęłam, gdzieś przepadłam i zniknęłam w gąszczu moich strasznych snów?

 

Nic z tych rzeczy! – mówi mama. – To nie wakacyjny Dramat, tylko podjudzajki gra.

 

Kto rodziców zawsze słucha, nie chochlika i kłamczucha, ten wakacje piękne ma!

 

Oto pytania do wiersza:

 

-Kim była Podjudzajka?

 

-Do czego namawiała Podjudzajka dzieci?

 

-Dlaczego nie warto słuchać Podjudzajki?

 

Spróbujcie narysować taką Podjudzajkę? - Jak ona może wyglądać? Powodzenia!

 

  

2. Praca w książce ,,Nowe Przygody Olka i Ady".

 

karta pracy cz. II, str. 61

 

* Obejrzyj obrazek i powiedz, Co przedstawia?, Jaki krajobraz Polski? Pokoloruj go najpiękniej jak potrafisz, ponieważ jest to ostatnia praca w tym roku w twojej książce!!! Powodzenia!

 

*Odszukaj w naklejkach obrazki ryb. Naklej taką samą rybkę w każdym akwarium. Powodzenia!

 

 

 

3.,,Bezpieczne wakacje" - filmy edukacyjne

 

Rodzicu udostępnij dziecku filmy edukacyjne mówiące o zasadach bezpieczeństwa nad wodą. Oto link:

 

https://www.youtube.com/watch?v=0iidgRGFl60

 

https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA

 

https://www.youtube.com/watch?v=wS4SRvkvLio

 

 

 

4. Poznanie nowej piosenki „Już wkrótce wakacje” - nauka pierwszej zwrotki.

 

Link do piosenki:

 

https://www.youtube.com/watch?v=By6dA9peBi4

 

 

 

Zabawa z piosenką dla chętnych dzieci:

 

Dziecko:

 

I. Już wkrótce wakacje - unosi ręce od strony lewej do prawej (na zasadzie fali),

 

i piękna przygoda - porusza dłońmi w nadgarstkach,

 

wyjedźmy więc czym prędzej - wykonuje w lewo zwrot i naśladuje ruchami

 

bo każdej chwili szkoda.- rąk toczenie się kół pociągu, równocześnie uginając kolana,

 

Ref.: Gdzie grzywy morskich fal - zwraca się przodem do R. i rysuje przed sobą w powietrzu falę,

 

gdzie słońca złoty blask - unosi ręce i porusza nimi w nadgarstkach,

 

gdzie ptaków leśny chór - naśladuje ruchy skrzydeł ptaków,

 

swym śpiewem wita nas - wykonuje obrót wokół siebie,

 

II. Żegnamy się z panią - macha w kierunku R.,

 

z Maciusiem i z Anią,

 

gotowi, spakowani - maszeruje w miejscu,

 

dziś w drogę wyruszamy.

 

 

 

III. Lecimy, jedziemy - maszeruje w prawo,

 

idziemy, płyniemy,

 

powietrzem, lądem, wodą - unosi ręce, wyciąga przed siebie,

 

by spotkać się z przyrodą - miarowo klaszcze.

 

 

 

5. Ćwiczenie ortofoniczne – Czym podróżujemy.

 

Potrzebne będą: nagranie piosenki Już wkrótce wakacje, odtwarzacz CD, ilustracje: pociągu, statku, samolotu.

 

Dziecko swobodnie maszeruje w rytm piosenki. Na przerwę w muzyce R. unosi wybrany przez siebie obrazek. Dziecko zatrzymuje się i wypowiada ustalone zgłoski:

 

wrrrr (samolot),

 

tuf,tuf,tuf (pociąg),

 

szszsz, uuu (statek).

 

 

 

6. Zabawa muzyczno-ruchowa ,, Hop do góry”

 

https://www.youtube.com/watch?v=pQjB7kgnQpI

 

 

 

Wszystkim Tatusiom z okazji ich święta życzymy wszystkiego najlepszego!!!

 

"Czas tak szybko krąży,

 

za rokiem rok mija,

 

z życzeniami dąży,

 

Niech Ci Tatku szczęście sprzyja!

 

Za Twe czułe serce, za mądre nakazy,

 

w dniu Twojego święta

 

dziękuję sto razy!"

 

 

 

 

 

Źródło: Przewodnik metodyczny Nowe przygody Olka i Ady, cz. 4, Karty pracy,YouTube.

 

 

Miłego dnia i wspaniałej zabawy:)

 

 

                                                                                                                           E. Paśnik

 

Rytmika z rodzicem 22.06.2020
Witam bardzo serdecznie . Zapraszam do nauki tańca pt.,, Piękny dzień"

https://www.youtube.com/watch?v=36-QWe-JeO8

oraz ,,Latający dywan'

 

https://www.youtube.com/watch?v=HPbZTS2Zxnc

 

 Życzę miłej zabawy. Pozdrawiam serdecznie.

 

                    Urszula Wnuk

Pożegnanie z zabawkami – 22.06.2020 r.

 

Witajcie kochani:)

 

Tematyką nowego tygodnia to: ,,Pożegnania nadszedł czas.

Propozycje:

1. O czym rozmawiają zabawki? – słuchanie opowiadania Barbary Szelągowskiej Zabawkowe smutki. Link do opowiadania: https://www.youtube.com/watch?v=4u61GxE_aro 

Książka (s. 78–79)
Dziecko siada na dywanie. Rodzic zaprasza do wysłuchania opowiadania. Czytając opowiadanie, prezentuje ilustracje do niego.
Zabawki, podobnie jak dzieci, wiedziały, że zbliżają się wakacje.
– Znowu lato – westchnęła lalka Emilka – i, jak co roku, za kilka dni zrobi się w przedszkolu tak cicho. Będę tęsknić za dziećmi.
– Łatwo ci mówić – powiedziała lalka Rozalka. – Masz wszystkie ręce i nogi. A ja? Popatrz na mnie. Jakiś rozrabiaka wyrwał mi rękę.
– Nie jakiś, tylko Krzyś – zawołał pajacyk i fiknął koziołka.
– A ja tam lubię wakacje. W ciągu dnia przez okno zagląda słoneczko, a wieczorem księżyc. Cisza, spokój… – powiedział miś Łatek i pogłaskał się po naderwanym uchu. – Może ktoś mi je w końcu przyszyje.
– Tak, tak, nareszcie będzie można odsapnąć. Do tej pory nie mogę odnaleźć mojego kółka – zawołała wyścigówka. – Jak mam jeździć? Na trzech kołach? Nie da rady.
– Coś nas uwiera – westchnęły chórem klocki, ledwie wystając z wielkiego pudła. – Może to właśnie twoje kółko? Mógłbyś je w końcu zabrać, a nie tylko narzekasz!
– Lubię dzieci. Lubię, jak mnie biorą do swoich rączek i patrzą na mnie z zachwytem – dodał zajączek Kłapek. – Mają taki miły dotyk. Pamiętam, jak pierwszy raz trafiłem do przedszkola. Okropnie się bałem. Myślałem, że może dzieci mnie nie polubią. Ala tylko raz na mnie spojrzała i już wiedziałem, że wszystko będzie dobrze.
– A mnie Ania woziła w wózeczku – Rozmarzyła się Rozalka. – Zaraz po tym, gdy Krzyś wyrwał mi rękę. A później Zosia próbowała ją wsadzić z powrotem, ale jej się nie udało.
– A z tym kółkiem to też troszkę była moja wina. Niepotrzebnie najechałem na klocek. Kiedy dzieci mną się bawią, to wiem, że jestem potrzebny. A na dodatek, gdy Pawełek płakał, to Maciek dał mu mnie do zabawy. I od razu Pawełek się uspokoił. Fajnie jest, gdy wywołujemy u dzieci uśmiech na twarzach.
– I jak się nami dzielą – odezwał się z rogu sali tygrysek.
– Ja też wolę jeździć po torach, gdy słyszę dziecięce głosy – wyszeptała kolejka, zagwizdała przeciągle i pojechała dalej.
– Mam nadzieję, że te wakacje szybko miną i znów będziemy wesoło bawić się z dziećmi – odezwał się po chwili zastanowienia misio. – A może dostanę całkiem nowe ucho i będzie ładniejsze od tego? – powiedział i znowu pogłaskał się po głowie. – Chciałbym, żeby było w kratkę!
– Na pewno dostaniesz nowe ucho. Pani Ewa potrafi tak pięknie szyć. Spójrz na mnie – powiedziała lalka Emilka i zerknęła na swoją nową, koronkową sukieneczkę.
– Będzie dobrze – zawołał pajacyk. – Musimy tylko uzbroić się w cierpliwość i zebrać siły oraz energię na cały przyszły rok. Zobaczycie, na pewno nie będziemy się nudzić od września.
– Na pewno – odpowiedziały chórem lalki i uszczęśliwione zasnęły.
Misio i inne zabawki też poszli spać, śniąc o nadchodzących zabawach. Pajacyk po raz ostatni fiknął koziołka i usnął przytulony do zajączka.

 

2.Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania i ilustracji w książce.

Rodzic zadaje pytania:

Co przytrafiło się lalce Rozalce, misiowi Łatkowi i wyścigówce podczas zabaw z dziećmi?;

Za jakimi przedszkolnymi zabawami i zabawkami będziesz tęsknić w czasie wakacyjnej przerwy?.

 

3. Zabawa ruchowa Pajacyki i misie.
Bębenek.
Dziecko maszeruje w rytm bębenka. Na przerwę w grze naśladują wesołego pajacyka (skacze, jak pajacyk) lub smutnego misia (powoli chodzi ze spuszczoną w dół głową na czworakach).

 

4.Odnajdywanie zabawki po opisie słownym. Odgadywanie, jakie ważne informacje chciałaby zabawka przekazać dziecku.

Rodzic mówi dziecku, że w pokoju jest zabawka, która chciałaby coś powiedzieć. Podaje opis słowny np. znajdującego się w pokoju pluszowego misia. Dziecko odnajduje zabawkę. Wskazuje na te cechy wymienione przez Rodzica, które pozwoliły mu odgadnąć, że chodziło właśnie o misia. Następnie zgaduje, co miś chciałby mu powiedzieć.

 

5. Karta pracy, cz. 2, nr 60.
Dziecko:
−nazywa miejsca przedstawione na zdjęciach i to, co znajduje się pod nimi,
−łączy zdjęcia z odpowiednim krajobrazem,
−koloruje muszelki, liczy je i pokazują ich liczbę na palcach

 

6. Zabawa plastyczna ,,Moja ulubiona zabawka".

Narysuj kredkami lub pisakami swoją ulubioną zabawkę z przedszkola na kartce papieru. Pamiętaj, aby wykorzystać całą kartkę i zachować odpowiednie proporcje (aby nie była za mała). Powodzenia!

 

 

Źródło: Przewodnik metodyczny Nowe przygody Olka i Ady, cz. 4, Karty pracy,YouTube.

 

Miłego dnia:)

 

                                                                                                                         E. Paśnik



 

 

 

22.06.2020. katecheza

Kochane Dzieci, Drodzy Rodzice oto propozycje na dzisiejszą katechezę

Wychwalamy Boga modlitwą i śpiewem.

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus

 

Możemy wychwalać Boga słowem, czyli modlić się.

Zapraszam do obejrzenia filmiku: Codzienna modlitwa

https://www.youtube.com/watch?v=OkbHk1CQv9c

 

Możemy także chwałę Bogu wyśpiewać - wtedy czynimy to za pomocą pieśni (piosenek) i to też będzie naszą modlitwą.

Zapraszam Was do wychwalania Boga piosenką zatytułowaną ”Sercem kocham Jezusa”

https://www.youtube.com/watch?v=vhiu1I5a_0E

 

Jest jeden szczególny dzień tygodnia, w którym modlimy się i śpiewamy Bogu w kościele.

Rodzicu pokaż dziecku kalendarz i wytłumacz, jakimi kolorami oznaczone są dni.

Niektóre dni oznaczone są kolorem czerwonym – są to święta i niedziele.

 Niedziela jest wyjątkowym dniem, ponieważ jest pamiątką Zmartwychwstania Pana Jezusa. Dlatego jest to dla nas szczególny dzień, uroczysty, to dzień odpoczynku i czasu dla rodziny.

Obejrzyj krótki film: Niedzielna Msza

 https://www.youtube.com/watch?v=hJWumUxqZr8&feature=youtu.be

 

Bardzo ważne jest, by modlić się i  śpiewać w czasie Mszy Świętej razem ze wszystkimi wiernymi.

Święty Augustyn powiedział, że ten, kto śpiewa, modli się podwójnie.

Zachęcam wszystkie dzieci, zarówno młodsze jak i starsze, do nauki piosenki. Będzie to piosenka o graniu i śpiewaniu dla Boga (możecie pokazywać):

Uszy, oczy, ręce dwie, https://www.youtube.com/watch?v=Pw9ltLk5W-o


Uszy, oczy, ręce dwie

buzia nie zamyka się.
Pan Bóg ci to wszystko dał,
żebyś śpiewał Mu i grał.
Ref.
Bo granie i śpiewanie to twoje zadanie./4

 

Modlitwa
Zapraszam Was do uwielbienia-wychwalania Boga modlitwą: „Ojcze Nasz”

 

Źródło: Przewodnik metodyczny: W świecie mojego Boga, internet.

 

                                                                                                                                                  Bożena Dziewicka

Wakacje nad morzem 19.06.2020 r.

Witajcie przedszkolaki:)

 

1. Rozmowa kierowana Pocztówka znad morza.

Rodzicu pooglądajcie wspólnie zdjęcia znad morza, porozmawiajcie z dzieckiem na temat „Co możemy robić nad morzem?”. Przypomnij dziecku zasady bezpiecznej zabawy nad wodą.

 

2. Film edukacyjny - Jedyneczka „Nasze morze”:

 

https://vod.tvp.pl/video/jedyneczka,nasze-morze,20295914

 

3. Opisywanie nadmorskiego krajobrazu. Określanie cech morza. Rodzicu zadaj dziecku pytanie:

Jakie jest według ciebie morze? (np. głębokie, niebieskie, szerokie, piękne, niebezpieczne, tajemnicze itp.)

Czym morze różni się od rzeki lub od jeziora? (aby ułatwić porównanie można pokazać obrazek przedstawiający krajobraz nad rzeką lub jeziorem)

Jaki smak ma woda morska?

Dlaczego morze jest słone? (Morza i oceany mają ogromną powierzchnię, która stale paruje. Woda paruje, ale sól jest za ciężka i zostaje więc pozostała woda robi się coraz bardziej słona. Jest tak słona, ze nasze języki czują tą sól).

 

 

4. Odgadywanie treści obrazka.

Obrazek lub zdjęcie przedstawiające nadmorski krajobraz – pięć kawałków szarego papieru (takiej wielkości, aby przykryły obrazek). Na każdym kawałku papieru narysowana jest inna liczba słoneczek (od 1 do 5). Dzieci kolejno wymieniają dowolną liczbę i przy pomocy R. odsłaniają odpowiedni fragment obrazka. Próbują odgadnąć, co jest przedstawione na obrazku.

 

5. Burza na morzu
Dziecko jest marynarzem. Rodzic wydaje odpowiednie komendy:
- Spokój na morzu- dziecko delikatnie się kołysze (na boki), mówi cicho szszyy…
- Na lewą burtę- przesuwa się na lewą stronę
- Na prawą burtę- przesuwa się na prawą stronę
- Burza na morzu- mocno tupie
Kolejność komend dowolna

 

6. Rodzicu włącz dziecku nagranie szumu morza- fal.
https://www.youtube.com/watch?v=wQMe94qRHxA

Nie mówcie, co to jest, niech dziecko samo odpowie. Nagranie jest długie, ale można wyłączyć po paru minutach
- Czego odgłosu słuchaliście?
- Czy ten odgłos był przyjemny?

 

7. Wakacyjny obrazek - ćwiczenia ruchowo – graficzne:

Dziecko kreśli w powietrzu za rodzicem rękami kształt morskich fal, a potem kształt ryby.

 

8. Zabawa na świeżym powietrzu – opowieść ruchowa Na plaży (według Małgorzaty Markowskiej). Rodzic czyta treść, a dziecko wykonuje odpowiednie ruchy:

Jesteśmy na plaży. Spoglądamy w niebo, na którym fruwają latawce. (Dziecko biega w jednym kierunku).

Latawce unoszą się wysoko na wietrze. (Wznosi ramiona do góry).

Teraz opadają w dół. (Wyciąga ramiona w bok).

Przestało wiać. Latawce opadają na piasek.(Dziecko siada skrzyżnie).

Rysujemy na piasku kształt swojego latawca. Wietrzyk zaczyna lekko wiać, latawce podrywają się do lotu.(Dziecko powoli podnosi się do stania i kontynuuje bieg).

Słonko świeci, piasek staje się gorący. Idziemy ochłodzić stopy w wodzie. Idąc, podnosimy wysoko kolana, staramy się utrzymać przez chwilę na jednej nodze. Wchodzimy do wody i ochładzamy ciała, polewając wodą ramiona, plecy, brzuch. Podskakujemy obunóż, rozchlapując wodę dookoła. Czas na kąpiel słoneczną. Kładziemy się na piasku i opalamy brzuchy. (Leży tyłem)Patrzymy na niebo i podziwiamy latawce. Teraz opalamy plecy. (Przechodzi, przez przetoczenie, do leżenia przodem).                       

 

 

Niedługo Dzień Taty!!!

Myślę, że nauczycie się przy pomocy mamy przez wekend krótkiego wierszyka dla taty

,,Czas tak szybko krąży,

za rokiem rok mija,

z życzeniami dąży,

Niech Ci Tatku szczęście sprzyja!

Za Twe czułe serce, za mądre nakazy,

w dniu Twojego święta

dziękuję sto razy!"

Zabawa taneczna z tatą - "Daj mi rękę tato"

https://www.youtube.com/watch?v=ZxgFEtsfIBs

 

 

Źródło: Przewodnik metodyczny Nowe przygody Olka i Ady, cz. 4,YouTube.

 

Miłej zabawy:)

 

                                                                                                                     E.Paśnik

 

 

 

 

19.06.2020. katecheza

Kochane Dzieci, Drodzy Rodzice oto propozycje na dzisiejszą katechezę

 

Serce Pana Jezusa źródłem miłości i dobroci

 

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus

 

Kochane Dzieci, jest takie serce, które najmocniej kocha wszystkich ludzi. To Serce Pana Jezusa. W tym sercu mieści się najwięcej miłości i dobroci. To serce uwielbiane jest przez nas zawsze, ale szczególnie w miesiącu czerwcu.

 

Dzisiaj dla pogłębienia, poszerzenia wiadomości o Sercu Pana Jezusa proponuję film z serii:

Moja katolicka Rodzina Św.  Maria Małgorzata i nabożeństwo do Serca Jezusowego

https://www.youtube.com/watch?v=G8nOrvLyUIk

 

Z wdzięczności wysłuchajmy i zaśpiewajmy razem z zespołem Serduszka piosenkę:

„Serduszko”

https://www.youtube.com/watch?v=mwZUeGR2aSE

 

Dorosły pokazuje dziecku obraz przedstawiający Najświętsze Serce Pana Jezusa i mówi:

 

 

https://wf1.xcdn.pl/files/18/06/08/430603_QGBi_731734_SERCE20JEZUSA_7.jpg

 

Serce Jezusa, w którym mieści się tyle miłości i dobroci, uwielbiane jest przez nas zawsze, ale szczególnie w czerwcu.

W świątyniach odprawiane jest wtedy nabożeństwo, podczas którego modlimy się Litanią do Najświętszego Serca Jezusa. Pomódlmy się fragmentem tej modlitwy, powtarzając: „Zmiłuj się nad nami”. Prosimy tymi słowami Jezusa, aby wybaczył nam to, że nie zawsze chcemy Go naśladować.

 

Dorosły: Serce Jezusa dobroci i miłości pełne.

Dz.: Zmiłuj się nad nami.

D: Serce Jezusa cierpliwe i wielkiego miłosierdzia.

Dz.: Zmiłuj się nad nami.

D: Serce Jezusa włócznią przebite.

Dz.: Zmiłuj się nad nami.

D: Serce Jezusa źródło wszelkiej pociechy.

Dz.: Zmiłuj się nad nami.

 

Dorosły wyjaśnia dzieciom znaczenie poszczególnych wezwań litanii.

 Rymowanka: 

Jezu, bardzo Cię prosimy,

pomóż zmieniać nasze czyny.

 

Modlitwa na zakończenie: Ojcze Nasz...

 

Źródło: Przewodnik metodyczny: W świecie mojego Boga, internet.

 

                                                                                                                                                  Bożena Dziewicka

język angielski

Dzień dobry

Dziś przypomnienie nazw dzikich zwierząt.

https://view.genial.ly/5eda5fd19543960d59dbded6/presentation-3-latki-animals

 

Pozdrawiam

Edyta Sobczyk-Wilkołazka

„Wakacje z rowerem”- 18.06.20 r.

Witam kochane przedszkolaki:)

Propozycje zabaw:

1. Słuchanie piosenki „Wakacje z rowerem”

Drogi rodzicu udostępnij dziecku piosenkę i wspólnie z dzieckiem zaśpiewaj, oto link:

https://www.youtube.com/watch?v=CkXSdjgvaAk&list=PL7OVl7WqJXQKtWuSVoJg4Hhke1dsdjOEe&index=16

 

Tekst piosenki:

1. Najwspanialej powiem szczerze
Podróżować na rowerze
Gdy wakacji czas nastaje
Wcale z nim się nie rozstaję
Nie rozstaję

Ref: Swym rowerem ruszam w drogę
Znam przepisy już drogowe
Powiem więcej znam dokładnie
Tak, że mnie z nich nikt nie zagnie

2. Już zakładam dętki nowe
Sprawny musi być mój rower
Sprawdzam jeszcze dzwonek, lampki
Jak najmocniej wiążę trampki
Wiążę trampki

Ref: Swym rowerem ...

3. Ochraniacze mam na nóżkach
Osłonięta kaskiem główka
Są odblaski na plecaku
A w bidonie smaczny napój
Smaczny napój

Ref: Swym rowerem …



2. Po wysłuchaniu piosenki, odpowiedz na pytania:

- o jakim pojeździe jest mowa?

- jak przygotować rower do jazdy ? - / sprawdzić czy rower jest sprawny, opony napompowane, sprawny dzwonek, łańcuch nie spada/

- jak przygotować siebie do drogi? - / kask, ochraniacze, odpowiedni ubiór do pogody, bidon z wodą/

- czy powinniśmy znać zasady ruchu drogowego? Po co je znać? - / żeby bezpiecznie poruszać się po drogach, znać znaczenie sygnalizacji świetlnej, wiedzieć, że po przejściu dla pieszych prowadzimy rower a nie jedziemy, jeździć ścieżką rowerową, na wycieczkę wybrać się w spokojne miejsce, aby podziwiać przyrodę/.

 

3.Zajęcie plastyczne ,,Mój rower".

Posłuchaj krótkiego wierszyka o rowerze, który przeczyta ci rodzic.

 

Mój rower mknie wesoło

Mój dzwonek głośno dzwoni

Mój rower ma hamulec

I grube ma opony

Na rowerze jadę Ja

To zabawa na sto dwa!

 

Wybierz sobie obrazek z rowerem i pokoloruj go na taki kolor jaki jest twój rower. Powodzenia!.

Oto link:

http://summercoloringpages.club/kolorowanka-rower.html

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/rower-0

https://miastodzieci.pl/kolorowanki/pucio-z-dziadkiem-na-rowerze/

 

4. Zabawa Prawda czy fałsz – rozwijanie zdolności koncentracji podczas działania przy muzyce.

Nagranie piosenki – dowolne.

 

Dziecko maszeruje po okręgu w rytmie piosenki. Na przerwę w muzyce R. prezentuje dziecku zdania prawdziwe lub fałszywe. Jeżeli zdanie jest prawdziwe, dziecko unosi ręce, jeżeli jest fałszywe, przechodzi do przysiadu.

Rower musi mieć sprawne hamulce.

Na rowerze jeździmy w wyznaczonych miejscach.

Rower to rodzaj samochodu.

Rowerem możemy zjeżdżać z góry bez hamulców.

Na rowerze jeżdżą tylko dziewczynki.

5.Zapraszam do zabawy muz. - ruch. ROWERY

https://www.youtube.com/watch?v=nMrgD75miGY

 

6. Na koniec obejrzyj krótki filmik o zasadach bezpieczeństwa na rowerze. Oto link:

https://www.youtube.com/watch?v=gSzVtcWBd_w

 

 

 

Źródło: Przewodnik metodyczny Nowe przygody Olka i Ady, cz. 4,YouTube.

Miłej zabawy podczas wspólnego spędzania czasu:)

                                                                                                                                            E. Paśnik

Planujemy wakacje - 17.06.2020 r.

 

Witajcie przedszkolaki:)

 

Dzisiaj proponuję:

1.Zajęcie to ćwiczenia artykulacyjne i ruchowe na podstawie rymowanki Iwony Fabiszewskiej Wakacyjne plany.

Drogi rodzicu przeczytaj dziecku rymowankę i za pierwszym razem wspólnie z dzieckiem wykonaj określone ruchy i wypowiadaj sylaby. Podczas kolejnego powtórzenia zachęcaj dziecko do samodzielności w powtarzaniu rymowanki. Oto rymowanka:

Wakacyjne plany"

*Słonko mocno świeci - dziecko podnosi ręce i naśladuje wkręcanie żarówek,

*Cieszą się więc dzieci - dziecko podskakuje obunóż,

*Chi, chi, cha, chi, chi, cha -dziecko powtarza sylaby i klaszcze w dłonie,

*Moc promyków słonka da - dziecko ręce i naśladuje wkręcanie żarówek,

*Chodźmy więc nad wodę - dziecko maszeruje w miejscu,

*Po letnią przygodę - dziecko kontynuuje marsz w miejscu,

*Plum, plum, plum, plum, plum, plum – dziecko powtarza sylaby i pokazuje fale dłonią,

* To strumyka słychać szum - dziecko wypowiada długo głoskę szszsz...

*Wejdziemy też na górę - dziecko naśladuje wchodzenie na górę,

*Podziwiać naturę - dziecko rozgląda się dokoła trzymając rękę przy czole,

*Och, och, och, puch, puch, puch - dziecko powtarza sylaby i klaszcze w dłonie,

*To przedszkolak dzielny zuch - dziecko wskazuje siebie. Powodzenia!

 

2.Zajęcie to praca w książce ,,Nowe Przygody Olka i Ady".

karta pracy cz. II, str. 58

 

*Obejrzyj obrazki, powiedz, co pakuje do walizki Olek.

*Policz kolejno spodenki - koszulki - czapki - pary skarpet - pary butów (parę liczymy jako 1)

*Narysuj czarną kredką odpowiednią liczbę kropek w ramkach pod małymi obrazkami. Powodzenia!

*Na dole karty narysuj niebieską kredką w każdym kolejnym polu o jedną chmurkę więcej niż w poprzednim. Powiedz ile jest najwięcej chmurek? Powodzenia!

 

Karta pracy cz. II, str. 59

* Obejrzyj obrazki, powiedz, co pakuje do walizki Ada.

*Policz kolejno: stroje kąpielowe - spódniczki - koszulki - kapelusze - pary skarpet - pary butów (parę liczymy jako 1)

*Narysuj czarną kredką odpowiednią liczbę kropek w ramkach pod małymi obrazkami. Powodzenia!

Powiedz, jaka jest różnica między bagażami Olka i Ady?

*Na dole karty narysuj niebieską kredką w każdym kolejnym polu o jedną chmurkę mniej niż w poprzednim. Powiedz ile jest najmniej chmurek? Powodzenia!

 

 

3.Zajęcie to zadanie konstrukcyjne ,,Wakacyjna żaglówka"

Potrzebne będą klocki plastikowe lub drewniane w kształcie figu geometrycznych.

Dziecko układa z klocków sylwetę żaglówki, może popatrzeć na podany wzór w linku. Powodzenia!

Oto link: https://www.youtube.com/watch?v=fzuzX6NDCsU - kolorowanie żaglówki z figur geometrycznych.

 

4.Zajęcie kolorowanka online ,,Żaglówka"

Dzisiaj proponuję inną formę kolorowania czyli kolorowanie w komputerze.

Oto link do kolorowania online: https://www.kolorowankionline.net/zaglowka

 

 

 5. Zadania dla małych bystrzaków (3) - ćwiczymy pamięć i spostrzegawczość

https://www.youtube.com/watch?v=k-keE_Vd-EE

 

Źródło: Przewodnik metodyczny Nowe przygody Olka i Ady, cz. 4, Karty pracy,YouTube.

 

Miłej zabawy:)

 

                                                                                                                                     E.Paśnik

Rytmika z rodzicem 17.06.2020
Witam . proponuję konkurs ,, Z jakiej bajki to piosenka?".
Podaję linki:

 

https://www.youtube.com/watch?v=mWSl-l9vBQs

https://www.youtube.com/watch?v=DF5UuBH6424

https://www.youtube.com/watch?v=SPSPsNMFo3s

 

Życzę miłej zabawy.

 

                  Urszula Wnuk

Sposób na wakacyjną nudę 16.06.2020r.

Witajcie kochani:)

 

Propozycje zabaw:

1.Obrysowywanie, wycinanie i kolorowanie sylwet ryb.

 

Szablon przedstawiający sylwetę ryby, biała kartka z bloku technicznego, nożyczki, kredki. Rodzic mówi dziecku zagadkę:

W wodzie pływają,

głosu nie mają.(ryby)

Układa na stole szablon przedstawiający rybę. Dziecko obrysowuje sylwetę ryby na białej kartce, wycina i koloruje według własnego pomysłu.

 

2. Zabawa Ryba w rzece. Rozwijanie sprawności manualnej.

 

Potrzebna będzie rolka po ręczniku papierowym, kawałki włóczki, wykonana wcześniej przez dziecko sylweta ryby, dziurkacz, kawałek niebieskiej krepiny.

R. proponuje zabawę z rybką. Wręcza dziecku rolkę po ręczniku papierowym. Przywiązuje do niej koniec włóczki. Pozostałą część włóczki dziecko nawija na rolkę. W wykonanej wcześniej sylwecie ryby robi dziurkaczem otwór. Dziecko samodzielnie lub z pomocą R. przywiązuje sylwetę rybki do końca włóczki. R. rozkłada na podłodze niebieską krepinę – to rzeka. Proponuje dziecku, aby rybkę wypuścić do rzeki. Dziecko trzyma za końce w obu dłoniach rolkę po ręcznikach. Powoli obraca rolkę, odwijając z niej włóczkę. Sylweta rybki znajduje się coraz niżej. Zadanie jest wykonane, gdy sylweta rybki dotknie niebieskiej krepiny, czyli rybka zanurzy się w wodzie. Podczas powtórzenia zabawy można dziecku zaproponować łowienie ryb tj. nawijanie włóczki ze znajdująca się na końcu sylwetą ryby na rolkę.

 

3. Co pływa, co tonie? – zajęcia badawcze.

 

R. proponuje wspólne eksperymenty, podczas których dziecko dowie się co pływa, a co tonie. Potrzebne będzie: plastikowa tacka, plastikowy pojemniki na wodę i np. małe kamyki, kartki z zeszytu, plastelina, metalowy klucz, korek, piłeczki do ping-ponga, kawałki papieru o różnej strukturze i grubości (np. kawałek tektury, bibuły, brystolu), klocek drewniany, klocek plastikowy, styropian, piórko, liść, gąbka, makaron, dwie łódki z papieru wykonane techniką origami.

 

Oto film jak zrobić taką łódkę dla dziecka.

https://www.youtube.com/watch?v=hxHqIuvsx2M

 

Rodzic ustawia na trawniku pojemnik wypełniony wodą, obok układa na tacce różne przedmioty. Dziecko otrzymuje dwie łódki z papieru wykonane np. techniką origami. Wykonuje następujące doświadczenia:

 

sprawdza, czy łódki pływają – umieszcza je na wodzie, obserwuje, swobodnie wypowiada się na temat sposobu poruszania się łódek,

dmucha na łódki umieszczone na wodzie. Obserwuje, jak łódki poruszają się pod wpływem strumienia powietrza (dmucha raz mocno, raz lekko),

obciąża łódkę kamykami, uważając, aby nie zatonęła. Obserwuje, która łódka udźwignęła większy ciężar. Swobodnie wypowiadają się na temat wykonywanego doświadczenia. R. zwraca uwagę na ograniczenia, jakie obowiązują przy obciążeniu np. statków. Wyjaśnia, że załadowany zbyt duży ciężar może spowodować zatonięcie statku. Odkłada łódki na bok.

sprawdza, czy plastelina utrzyma się na wodzie. Robi z plasteliny kuleczkę, placek, robi dziurkę w placku, lepi kształt spodeczka. Ostrożnie umieszcza na powierzchni wody,

kładzie na wodzie kartki z zeszytu. Układa na nich piórko, monetę, mały kamyk itp. Wykonuje ćwiczenie ostrożnie, tak, aby kartka utrzymała ciężar,

sprawdza, które z ułożonych na tackach przedmiotów po wrzuceniu ich do wody zatoną, a które nie,

układają na jednej tacce przedmioty, które toną, na drugiej przedmioty, które pływają. Zastanawiają się, dlaczego tak się dzieje. R. wyjaśnia, że wszystko zależy od ciężaru przedmiotów. Ciężkie przedmioty toną, lekkie pływają.

 

4. Zapraszamy do zabawy i wspólnego śpiewania, bo ruch to zdrowie ,,Duży i mały skok”:)

 

https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M

 

Źródło: Przewodnik metodyczny Nowe przygody Olka i Ady, cz. 4,YouTube.

 

Miłej zabawy podczas wspólnego spędzania czasu:)

 

                                                                                                                       E.Paśnik

 

 

język angielski

Witam serdecznie!

Dziś propozycja zabaw związanych z latem i wakacjami.

https://view.genial.ly/5edb812b7ffdde0d798c0e1e/presentation-summer-holidays

 

Miłej zabawy

Pozdrawiam

Edyta Sobczyk-Wilkołazka

,,Wakacyjne podróże"- 15.06.2020r

Witam kochane przedszkolaki:)

1.Zajęcie to słuchanie opowiadania Barbary Szelągowskiej „Wakacyjne podróże". Książka (s.76-77).

Słuchowisko na youtube "Wakacyjne Podróże" Barbary Szelągowskiej

https://www.youtube.com/watch?v=TaxwjOL1TxY

Kochany rodzicu przeczytaj dziecku opowiadanie, a następnie porozmawiaj o treści wysłuchanego opowiadania. Pomogą Ci w tym pytania pod tekstem.

Na wakacje czas!

Powoli zbliżały się wakacje. Każdy dzień był odrobinę dłuższy od poprzedniego. Robiło się coraz cieplej. Ada od dawna marzyła o locie samolotem. Lubiła bawić się starym globusem swojej mamy. Plastikowym samolocikiem lądowała na maciupeńkich, ledwie widocznych wysepkach. Któregoś dnia tata z tajemniczą miną podszedł do dziewczynki.

-Córeczko, czy ja mogę wylądować na twoim globusie? -Oczywiście, że możesz. A gdzie chcesz wylądować, tatusiu? -Widzisz, tutaj jest taki but na obcasie. To są Włochy i tu chciałbym wylądować razem z tobą, Olkiem, babcią, dziadkiem i mamą.

-To wspaniale, ale nie wiem, czy się zmieścimy w takim malutkim samolociku- zaśmiała się dziewczynka.

-W takim razie może polecimy dużym samolotem? Takim prawdziwym! Co ty na to?

-Bardzo, bym chciała, tatusiu! - krzyknęła uradowana Ada. -To powiem ci w tajemnicy, że już kupiłem bilety. -Naprawdę?! -zapytała z niedowierzaniem dziewczynka. -Olek, słyszałeś, będziemy lądować na bucie! Naprawdę!

Olek, podobnie jak jego siostra, nie mógł się doczekać się wyjazdu. Kilka dni później całą rodziną przyjechali na lotnisko. -Kochani -powiedział tata -lotnisko jest bardzo duże i łatwo się zgubić. Musimy się wzajemnie pilnować -dodał i popatrzył na dzieci.

Rodzeństwo z zaciekawieniem rozglądało się po ogromnej, pełnej ludzi hali wylotów.

-A kim są ci ludzie w mundurach? -zapytała Ada, ściskając Dinusia. -To kapitan i stewardesy -odpowiedziała mama. -może będą z nami lecieć do Włoch. Zobaczymy.

Dwie godziny później cała rodzina usadowiła się wygodnie w samolocie. Początkowo dziewczynka odrobinę bała się hałasujących silników.

-Startujemy! Nareszcie! -ucieszył się Olek i patrzył przez okno, jak z każdą chwilą wszystko robiło się coraz mniejsze i mniejsze. W końcu wlecieli w chmury i tylko od czasu do czasu widać było ląd, a potem morze. wreszcie samolot wylądował i zaczęły się prawdziwe wakacje. upalne dni dzieci spędzały w krystalicznie przeźroczystej i ciepłej wodzie. Wieczorami zaś zwiedzały piękne miasta, miasteczka i wsie pełne gajów oliwnych i winorośli. Ada uwielbiała pozować do zdjęć -zwłaszcza w towarzystwie Dinusia. Najbardziej spodobała się jej Fontanna Pszczół.

-Mamo, czy mogę posadzić tutaj Dinusia? -zapytała dziewczynka i w tym momencie Dinuś wpadł do wody. Na szczęście tata szybko wyłowił niesfornego pluszaka. -musisz go bardziej pilnować, córeczko -zaśmiał się tata. -Nie wiem, czy jest zadowolony z kąpieli. -Chyba nie. Coś smutno wygląda. I co teraz zrobimy? Jeszcze się na mnie pogniewa - zasmuciła się Ada. -Nie martw się. Myślę, że poprawi mu się humor, gdy tylko spróbuje prawdziwej włoskiej pizzy! -powiedział dziadek. -Zrobiłem się naprawdę głodny. A wy? - I wskazał budynek, z którego unosił się świeży zapach ziół i ciasta. -W końcu jak Włochy, to i pizza! -zawołał Olek i cała rodzina weszła do pobliskiej pizzerii. Dinusiowi też poprawił się humor. Tak naprawdę nawet nie zdążył się mocno zmoczyć.

2. Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania i ilustracji w książce. Książka (s. 76–77) dla dziecka.

Pytania do opowiadania:

-Gdzie wybrali się Olek i Ada z rodzicami i dziadkami na wakacje?

-Co stało się z Dinusiem tuż przed tym, jak tata zrobił jemu i Adzie zdjęcie?

-Jakie miejsce odwiedziła cała rodzina Olka i Ady?

R. prosi, aby dziecko opowiedziało, jak wygląda Fontanna Pszczół. Następnie kontynuuje rozmowę na temat opowiadania.

 

Co jeszcze robili na wakacjach Olek, Ada i ich rodzina?

W jaki sposób rodzina Olka i Ady dotarła do Włoch?

Jeśli dziecko ma problem z płynnym opowiadaniem, R. może je wspierać, zadając dodatkowe pytania.

3. Zabawy z globusem.

Globus lub zdjęcie R. pokazuje dziecku globus. Wyjaśnia, co on przedstawia. Dziecko opisuje jego wygląd, wymienia kolory, których jest na nim najwięcej. R. zwraca uwagę na kolor niebieski. Informuje, że tym kolorem oznaczone są jeziora, rzeki, morza i oceany. Następnie wspólnie z dzieckiem dzielą rytmicznie, słowo ,,Globus” na sylaby.

4. Moje wymarzone wakacje – malowanie na podkładzie z gazy.

Przygotować: kartkę z bloku technicznego, klej, farby plakatowe, pędzel, gaza opatrunkowa.

R. proponuje wykonanie pracy plastycznej na temat ,,Moje wymarzone wakacje”. Zapoznaje z nową techniką – malowania na gazie. Prosi, aby dziecko namalowało miejsce, do którego najchętniej pojechałoby podczas wakacji. Kartkę z bloku technicznego dziecko pokrywają klejem. Na całej powierzchni kartki przyklejają gazę. Na tak przygotowanym podłożu malują farbami plakatowymi na temat „Moje wymarzone wakacje.” Po skończonej pracy dziecko opowiadanie o swoich wymarzonych wakacjach, o tym co przedstawia jego praca.

5. Zabawy konstrukcyjne „Na lotnisku”.

Potrzebne różne rodzaje klocków. R. zachęca do zabawy tematycznej. Na lotnisku. Dziecko buduje z różnego rodzaju klocków samoloty. Nadaje im nazwy i uzasadnia, dlaczego właśnie tak chcą je nazwać. Następnie buduje z klocków hangary (garaże) dla samolotów. Dalszą część zabawy wymyśla samodzielnie. Powodzenia!

6. Zapraszamy do zabawy, poruszajmy się i pośpiewajmy do piosenki pt.:,, Skaczemy, biegniemy”.)

https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA

 

Źródło: Nowe przygody Olka iAdy, yotube

Miłego dnia:)

                                                                                                                             E.Paśnik

Rytmika z rodzicem 15.06.2020

Witam . proponuję pośpiewać piosenki dla Taty. Już niedługo Dzień Ojca. Podaję linki do piosenek pt.,, Daj mi rękę Tato" i ,,Kiedy Tata humor ma".

https://www.youtube.com/watch?v=ZxgFEtsfIBs

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=ZxgFEtsfIBs

 

Życzę miłej zabawy. Pozdrawiam.

 

                  Urszula Wnuk

15.06.2020. katecheza

 Kochane Dzieci, Drodzy Rodzice oto propozycje na dzisiejszą katechezę

 

Każda parafia ma swojego patrona.

 

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus

Kochane Dzieci, wiecie że modlimy się do świętych, którzy są w niebie. Oni nam pomagają, wspierając nasze modlitwy do Boga Ojca. W kościołach jest dużo obrazów i figur różnych świętych. Najbardziej znanym świętym pochodzącym z naszego kraju jest papież Jan Paweł II. Zadaniem świętego patrona jest opiekowanie się tymi, którzy o to proszą.

Naszym kościołem i wszystkimi mieszkańcami parafii  opiekuje się św. Antoni.

 

Zapraszam Was do obejrzenia krótkiej bajki, w której poznamy historię św. Antoniego.

https://www.youtube.com/watch?v=0JQFryfUF8A&feature=youtu.be

 

Zachęcam do pokolorowania obrazka: Św. Antoni

 

 

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/sw-antoni-z-padwy

 

Gdy coś zgubimy, możemy poprosić św. Antoniego o pomoc, w krótkiej modlitwie:

               Święty Antoni Padewski

               Mój patronie niebieski

               Niech się spełni wola Twoja

               Niech się znajdzie zguba moja.

 

Pozdrawiam serdecznie. Szczęść Boże.

Źródło: Intrenet                                                                                              

 

                                                                                                                                                                      Bożena Dziewicka

Rytmika z rodzicem 10.06.2020

Witam bardzo serdecznie . Zapraszam do zabawy z Ciocią Tunią, która zaproponuje nam ,, Sposób na nudę". Podaję  link:

https://www.youtube.com/watch?v=2T6eW_b3saQ

 

Życzę miłych wrażeń. Pozdrawiam serdecznie.

 

                      Urszula Wnuk

Rytmika z rodzicem 10.06.2020

Witam bardzo serdecznie . Zapraszam do zabawy z Ciocią Tunią, która zaproponuje nam ,, Sposób na nudę". Podaję  link:

https://www.youtube.com/watch?v=2T6eW_b3saQ

 

Życzę miłych wrażeń. Pozdrawiam serdecznie.

 

                      Urszula Wnuk

Bezpieczne zabawy na podwórku - 10.06.2020r.

Witam serdecznie wszystkie dzieci i rodziców:)

 

Zadanie 1

Drogie dzieci, dużymi krokami zbliża się do nas lato i wakacje. Na pewno spędzicie miło i wesoło ten czas. Skoro place zabaw są już dla was otwarte, to pewnie się tam wybierzecie. Musimy przypomnieć sobie ważne zasady, które zawsze obowiązują w takich miejscach. Pomoże Wam w tym pewien wiersz:

 

BEZPIECZNE MIEJSCE DO ZABAWY”

Autorzy: Kamil B. z mamą

Czy to w domu czy na dworze

bawić się bezpiecznie możesz.

W lesie, w parku czy w ogrodzie

zawsze coś się zdarzyć może.

Na ulicy się nie bawię

wolę pobuszować w trawie.

Chodnik miejscem jest do tego

żeby chodzić nim kolego.

Place zabaw są fajowe,

ale trzeba mieć to w głowie,

że bezpieczna tam zabawa,

to naprawdę fajna sprawa.

Bądź ostrożny słuchaj mamy

takich zasad przestrzegamy!

 

Zadanie 2

Obejrzyj filmik pt: „Zabawa Binga i Flopa w piaskownicy”

https://www.youtube.com/watch?v=pbKs8m9nnGo

 

Zadanie 3

Posłuchaj piosenki pt. „Plac zabaw”

https://www.youtube.com/watch?v=iCqcdRZSrFc

 

Zadanie 4

Posłuchaj bajki „Kicia Kocia na placu zabaw”:

https://www.youtube.com/watch?v=oU8D47iqnmg

 

Zadanie 5

Projektowanie swojego placu zabaw:

Możesz zainspirować się słowami piosenki oraz treścią bajki i wykonać pracę plastyczną pt. „Mój wymarzony plac zabaw”- technika dowolna (malowanie, rysowanie, kolaż...)

Dziecko opowiada, jak zaprojektowało swój wymarzony plac zabaw. Używają wyrazów określających położenie przedmiotów w przestrzeni.

 

6. Rytmiczna rozgrzewka W PODSKOKACH                                  https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo

 

 

 

7. Zabawy swobodne na dworze: jazda rowerkiem, gra w piłkę.

 

Źródło: Przewodnik metodyczny Nowe przygody Olka i Ady, cz. 4,YouTube.

 

 

 

Miłego weekendu, odpocznijcie! Spędźcie miło czas z rodzinką:)

 

 

                                                                                                                         E. Paśnik

Liczymy babki - 09.06.2020r.

Witam Was kochani:):):)

Propozycje:

 

1. Zabawa ruchowa z wykorzystaniem kolorowych krążków.                                                                                                    Spacerowanie po pokoju z krążkiem ( może być książka) nad głową, potem przed sobą, za sobą, obok siebie. Tak samo robimy w pozycji siedzącej.

 

2. „Babki z piasku” - ćwiczenia w liczeniu. Jeżeli pogoda dopisze drogi rodzicu zabierz dziecko do piaskownicy, przygotuj foremki. Rodzic mówi dziecku zadania, a ono ilustruje je za pomocą babek z piasku i podaje wyniki np.

- Zrób cztery babki. Policz je głośno. Usuń dwie babki. Ile babek Ci zostało? Policz je.

- Zrób dwie babki. Policz je głośno. Dorób jeszcze dwie babki. Ile masz razem babek?

- Zrób trzy babki. Policz je głośno. Usuń jedną babkę. Ile babek Ci zostało? Policz je głośno. Itd.

 

3. Zabawa ruchowa z wykorzystaniem wiaderka – dziecko spaceruje trzymając wiaderko nad głową, potem przed sobą, obok siebie. Tak samo robi w pozycji siedzącej. Rodzic mówi gdzie ma być wiaderko.

 

4. Zabawa z wykorzystaniem rymowanki

- Jakie piękne to podwórko,

zielone pod białą chmurką.

* dziecko mówi rymowankę z R. w różnych pozycjach: stojąc na palcach, leżąc, w przysiadzie

5. Nasze ulubione zabawy w ogrodzie – wspólne zabawy według propozycji dzieci.)

 

 

Dla chętnych:

Rodzicu jeżeli pada deszcz wykonaj razem z dzieckiem:

- Piasek z mąki przepis:

8 szklanek mąki, 2 szklanki oleju, laska kredy dla zabarwienia starta na tarce.

https://mojedziecikreatywnie.pl/2013/06/piasek-z-maki-przepis/

- Jak zrobić piasek kinetyczny - najlepszy przepis

https://www.youtube.com/watch?v=rs68nsQ5v0I

 

 Źródło: Przewodnik metodyczny Nowe przygody Olka i Ady, cz. 4,YouTube. 

 

Kochane dzieci i Drodzy rodzice to wszystko na dziś mam nadzieję, że świetnie będziecie się bawić. Pozdrawiam serdecznie :):):) Do jutra :)

 

                              E.Paśnik

 

Rytmika z rodzicem.08.06.2020

Witam i zapraszam  do zabawy z latem. Podaję linki fajnych pioseneczek :

https://www.youtube.com/watch?v=AMHERjgWdgI

https://www.youtube.com/watch?v=Ls4y1_s5czI

 Życzę miłej zabawy.

 

           Pozdrawiam serdecznie

                                                   Urszula Wnuk

Na moim podwórku - 08.06.2020r.

 

Witam wszystkie kochane przedszkolaki:)

Dzisiaj proponuję:

 

1. Wysłuchanie wiersza Jadwigi Koczanowskiej Podwórko.

Na naszym podwórku wspaniała zabawa,

jest ławka, huśtawka i zielona trawa.

Jest piasek, łopatka i wiele foremek,

są piłki, skakanki, czerwony rowerek.

Tutaj się bawimy, zapraszamy gości,

bo wspólna zabawa to mnóstwo radości.

 

Pytania do wiersza:

-Jakie zabawki znajdują się na podwórku?

-Co dostarcza dzieciom wspólna zabawa?

 

 

2. Praca w książce ,,Nowe Przygody Olka i Ady".

 

Karta pracy, cz. 2, nr 57.

 

Rodzicu przeczytaj instrukcję zabawy dzieci na placu zabaw!!

 

*połącz obrazki dzieci z obrazkami sprzętów, z których korzystały podczas pobytu na placu zabaw, i tak:

 

- Ada kolor fioletowy,

 

- Kazuo kolor pomarańczowy,

 

- Diego kolor zielony,

 

- Paloma kolor niebieski. Powodzenia! Rysuj po śladzie kredką brązową sprzęty do zabawy; powiedz, co to jest? Powodzenia!

 

 

3. Zabawy rytmiczne do muzyki ,,Ćwiczenia w podskokach z liczeniem".

 

Rodzicu udostępnij dziecku film z zabawami rytmicznymi, który rozwija poczucie rytmu, słuch muzyczny i technikę swobodnego liczenia. Zachęcam do ćwiczeń rytmicznych, oto link:

 

https://www.youtube.com/watch?v=bzboHM5GUzg lekcja 4. ćw.z liczeniem w podskokach

 

 

 

Zapraszam na spacer i zabawy na świeżym powietrzu.

 

Źródło: Przewodnik metodyczny Nowe przygody Olka i Ady, cz. 4, Karty pracy,YouTube. 

 

Miłego dnia:)

 

 

 

E.Paśnik

 

 

 

08.06.2020. katecheza

 Kochane Dzieci, Drodzy Rodzice oto propozycje na dzisiejszą katechezę

Uroczystość Bożego Ciała.

 

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus..                                                                    
Na początku pomódlcie się ,,Aniele Boży...’’

 

https://i.pinimg.com/originals/60/3e/48/603e484214dc24904a65741d23d2cd1a.jpg

 

W czwartek 11 czerwca przypada Uroczystość Bożego Ciała. W tym dniu w całym kraju odbywają się uroczyste procesje. Pan Jezus obecny w Najświętszym Sakramencie idzie ulicami naszych miejscowości. My uczestnicząc w tej procesji wyznajemy wiarę w Jezusa, który jest obecny w Przenajświętszej Hostii.

Proszę obejrzeć interaktywną katechezę o Bożym Ciele

Dzisiejsza katecheza kryje się pod poniższym linkiem. Kliknijcie w start i poruszajcie się po mapie. 

https://view.genial.ly/5ed271b59be45e112004d6bb/interactive-image-boze-cialo-ogolne?fbclid=IwAR0GjvwrV5wG1XrGf6RVvM8mxOpB5dL3Xi9vduaaeuquumFyIym2UWQru7Y

W linku pod kwiatkiem jest szablon, który możecie przerysować lub wydrukować i przykleić na okno w Waszym domu.

 

Mam nadzieję, że Wy również 11 czerwca będziecie kroczyć za Panem Jezusem. Zachęcam do udziału nie tylko w procesji Bożego Ciała, ale również i we Mszy Świętej (choć w tym roku mniej uroczyście - bez procesji ulicami miasta).

Możesz obejrzeć jeszcze film, pokolorować obrazek

Boże Ciało dlaczego WIELKIE PRZYGOTOWANIA JAŚ

https://www.youtube.com/watch?v=sBAvzHfxB_w

 

  https://www.maluchy.pl/img/boze-cialo-procesja.jpg

Posłuchaj wiersza (rodzic odczytuje wierszyk)

Boże Ciało

To dzień, gdy samochody

z boku przystają wszędzie,

gdyż środkiem ulicy Pan Jezus

 idzie w monstrancji złocistej.

      Dziewczynki sypią kwiaty,

     a wierni procesją wspaniałą

     głoszą, jak bardzo ważne

     jest dla nich – Boże Ciało!

 

Na zakończenie pomódlcie się ,,Ojcze nasz...’’

Szczęść Boże   

         Źródło: Intrenet                                                                                              

 

                                                                                                                                          Bożena Dziewicka

Zabawy dzieci z różnych stron świata - 05.06.2020r.

Witajcie kochani:)

 

1.Słuchanie wiersza Agaty Widzowskiej ,,Dzieci na Ziemi".

 

Na kuli ziemskiej bawią się dzieci,

cieplutkie słonko dla nich wciąż świeci,

a księżyc mruga oczkiem na niebie

do wszystkich ludzi, również do ciebie.

Zulu z Afryki chodzi po drzewach,

a Chinka Inka jak ptaszek śpiewa.

Eskimos Bubu gra w piłkę z foką,

na słoniu jeździ Hindus Namoko.

Dzieci się różnią kolorem skóry,

jednak są dumne ze swej kultury

i choć w dziwacznych mówią językach,

pragną się bawić, tańczyć i brykać!

Inka i Zulu, Bubu, Namoko –