Godło Polski umieszczone w tarczy, według wzoru i kolorystyki zgodnych z ustawą

Przedszkole Nr 1
im. Janusza Korczaka
w Bełżycach

Grupa V

Urszula Kijewska

konsultacje: czwartek godz.16.00-16.30

                  lub w innym ustalonym terminie

 

 

Ramowy rozkład dnia

w Przedszkolu Nr 1 im. Janusza Korczaka w Bełżycach

w roku szkolnym 2019/20 

Grupa I (dzieci 3 i  4-letnie)  7.30 – 16.00

 

 

 

7.30 – 8.00

Schodzenie się dzieci: gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, gry i zabawy badawcze rozwijające u dziecka zainteresowania otaczającym światem, zajęcia rozwijające muzyczne, plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, gry i zabawy wspomagające rozwój ruchowy dziecka,  gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka.

 

 

 

8.00 – 13.00                REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO

 

8.00 – 8.45

Zabawy swobodne, zabawy przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy integracyjne; zabawy ruchowe.

Przygotowanie do śniadania (czynności samoobsługowe; czynności  higieniczno-porządkowe).

8.45 – 9.30

Śniadanie. Po posiłku mycie zębów, czynności samoobsługowe.

9.30 – 13.00

 

Zajęcia kierowane prowadzone przez nauczyciela przedszkola i nauczycieli specjalistów, pomoc psychologiczno-pedagogiczna,  zabawy swobodne, praca indywidualna z dziećmi,, pobyt na dworze, przygotowanie do obiadu:

Przygotowanie do II śniadania, II śniadanie

Poniedziałek:

  • rytmika 10.00- 10.30
  • religia   09.30- 10.00

 

Wtorek:

  • język angielski 11.30- 12.00

 

Środa:

  • rytmika 11.00- 11.30
  • zajęcia ruchowe 11.30- 12.00

 

Czwartek:

  • zajęcia logopedyczne 11.00-11.30
  • język angielski 10.30- 11.00

 

Piątek:

  • religia10.30- 11.00

 

13.00 – 13.30

Obiad, czynności samoobsługowe.

po obiedzie - 15.10

Odpoczynek poobiedni - słuchanie bajek i muzyki relaksacyjnej, czytanie literatury dziecięcej; rozwijanie zainteresowań czytelniczych; gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka; gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka; gry i zabawy badawcze rozwijające u dziecka zainteresowania otaczającym światem; zajęcia rozwijające plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci; gry i zabawy ruchowe; praca

 

 

 WITAMY W NOWYM ROKU SZKOLNYM  2019/20

 

Program edukacji przedszkolnej
opis dokumentutypdata

Program edukacji przedszkolnej "Nasze przedszkole", autorstwa M. Kwaśniewskiej, W. Żaby - Żabińskiej. 

pdf12-09-2019[ Pobierz ]
5 118 kB
03.04.2020. katecheza

Szczęść Boże!

Niedziela Palmowa – Pan Jezus wjeżdża do Jerozolimy

 

„Hosanna! Błogosławiony Ten, który przychodzi w imię Pańskie” (Mk 11,9)

 

Rodzicu przeczytaj dziecku opowiadanie

Przed wielu laty w pewnym zamku życie płynęło wspaniale. Pewnego dnia król zamku powiedział: – Nadszedł czas, by zorganizować piękną uroczystość. Zaprosimy wszystkich królów, królewny i wszystkich rycerzy, których znamy. Jak powiedział, tak uczynił. Wysłał do wszystkich znajomych posłańców z zaproszeniem, w którym napisano: „Wszystkich królów, królowe, księżniczki i królewiczów oraz rycerzy zapraszamy na zamek, aby wspólnie uczestniczy-li we wspólnej zabawie. Król byłby rad, gdyby wszyscy goście mieli na sobie najcenniejsze szaty i najwspanialsze klejnoty”. Wszyscy rzeczywiście ubrali się w szaty najpiękniejsze i mieli na sobie korony, pierścienie i naszyjniki. Do zamku przybyli w kryształowych karetach. Po wspaniałej uczcie wrócili do swoich domów. Przez długie lata wszyscy opowiadali o niezwykłym spotkaniu i o bogactwie, które królowie pokazali.

Zapytaj

– Kogo król zaprosił na uroczystość?

– O co król poprosił królów, królowe, księżniczki i królewiczów?

– O czym długo opowiadano?

Wyjaśnij

Pan Jezus również jest królem, ale zupełnie innym, niż ci królowie, o których słyszeliśmy w opowiadaniu. Nie posiadał bogactwa, pięknych szat, klejnotów, ani kryształowej karety. Jest królem ludzkich serc i pragnie, aby wszyscy byli dla siebie dobrzy i wzajemnie się kochali. Żyjąc tu na ziemi, nie wymagał, aby Mu ludzie służyli, lecz to On służył innym – pomagał, uzdrawiał, pocieszał, nawoływał wszystkich do miłości. Ludziom podobała się Jego postawa, dlatego też, kiedy przybywał do jakiejś miejscowości wszyscy bardzo się cieszyli i witali Go radośnie. Niezwykłe powitanie przygotowali Mu mieszkańcy Jerozolimy.

Ludzie, witając Pana Jezusa, pragnęli oddać Mu hołd jak Królowi. Pan Jezus, wjeżdżając na osiołku, chciał pokazać, że jest królem cichym, skromnym i niosącym pokój. Podobnie, jak mieszkańcy Jerozolimy i my oddamy cześć Panu Jezusowi.

 

Wspólna recytacja wiersza - modlitwy.

Hosanna, Hosanna, Jezu nasz i Panie.

Niech Twa cześć i chwała nigdy nie ustanie.

Przyjmij nasze palmy i serca dziecięce.

Chcemy Twoją chwałę śpiewać coraz więcej.

 

POBIERZ I WYDRUKUJ

Nadchodząca Niedziela Palmowa rozpoczyna Wielki Tydzień. Wykonaj wraz z dzieckiem  pracę z gotowych materiałów.

http://www.paperloving.com/wp-content/uploads/2015/03/palm-sunday-paper-craft.pdf

 

„Radość tchnij w serce me”(posłuchaj, zaśpiewajcie razem)

https://www.youtube.com/watch?v=OIoQ-1ol9dQ&list=RDOIoQ-1ol9dQ&index=2

https://www.youtube.com/watch?v=gXeFfdTCCZg

 

Radość tchnij w serce me, bym Cię chwalił.

Radość tchnij, proszę, w serce me.

Radość tchnij w serce me, bym Cię chwalił,

bym Cię zawsze chwalił, Panie mój.

 

Ref. Śpiewaj hosanna, śpiewaj hosanna!

Śpiewaj Panu, który Królem jest!

Śpiewaj hosanna, śpiewaj hosanna!

Śpiewaj Panu cały dzień.

                                                               Szczęść Boże, pozdrawiam, całuski     Bożena Dziewicka

ZABAWY PLASTYCZNE LENKI MENDYKOWSKIEJ

    

    

                          

 

                                                                          brawo Lenko .... piękne prace !!!

                                                                        ściskam Cię mocno !   Urszula Kijewska

ZABAWY Z MAMĄ I TATĄ -02.04

Dzień dobry Dzieciaki !!!

 

Do dzisiejszej zabawy potrzebne będą sylwety kwiatów w różnych kolorach ( można je wyciąć z kolorowego papieru lub pokolorować białe kwiaty kolorowymi kredkami).

- porozkładajcie kwiaty na stole - łące ( tworzenie dowolnych kompozycji, ćwiczenia manipulacyjne)

- poukładajcie  teraz wszystkie kwiaty na talerzykach, w ten sposób, aby na każdym talerzyku znalazły się kwiaty jednego koloru (segregowanie wg określonej cechy)

- spróbujcie przeliczyć kwiaty, powiedzieć, których jest więcej, których mniej ( kształcenie umiejętności liczenia, porównywania liczebności zbiorów)

- kartkę papieru dzielimy na pół wyraźną kreską, po lewej stronie rodzic układa prosty układ z kwiatów, zadaniem dziecka jest ułożyć taką samą kompozycję po stronie prawej ( kształcenie koordynacji wzrokowo-ruchowej)

 

A teraz wykorzystajcie sylwety kwiatów do stworzenia pięknej, kolorowej, wiosennej łąki. Naklejcie kwiaty na kartkę papieru, dorysujcie kredkami dowolne elementy np: trawę, motylki, bociana, żabki, słońce, chmurki i.......co tylko chcesz !!!

 

                                                                                                            Pozdrawiam cieplutko

                                                                                                             Urszula Kijewska

 

 

01/04/2020 "...BARDZO SPRAWNY JĘZYK MAM..." - logopedyczne zabawy
  1.    Lustereczko, lustereczko powiedz przecie, kto ma najbardziej wygimnastykowany język na świecie?”... - logopedyczne zmagania w ...KUCHNI !:)

 

 

Język giętki,

język zwinny...

 

Biega, skacze i figluje

czasem sobie podskakuje.

Dotknie tutaj, dotknie tam

bardzo sprawny język mam.

 

Już do nosa unieść umiem

i wahadło naśladuję.

Zrobię rurkę i łyżeczkę,

napracuję się troszeczkę.

 

Mój języczek zmienia kształty,

czasem trochę jest uparty.

Jest szeroki, wąski, długi,

lubi tańczyć ługi-bugi.

 

Aż się czasem dziwię sobie

ile sztuczek tutaj zrobię!

 

To nie bajka moi mili...

 

To co wszystko opisuję,

w swym lusterku podpatruję.

 

   Jackowska I., 2010, Język sportowiec, [w:] tejże, Buzi gimnastyka w wierszykach. Ćwiczenia usprawniające motorykę narządów mowy u dzieci, Poznań, s. 6.

 

   Do zabawy potrzebne będzie: lusterko i produkty, które mamy w kuchni: (np. ryż preparowany, płatki śniadaniowe, chrupki kukurydziane, polewa czekoladowa/ nutella/ rozpuszczona czekolada, miód itp.)

 

Dziecko próbuje się zmierzyć z następującymi zadaniami:

 

  • ziarenko ryżu preparowanego – dociskanie ziarenka ryżu preparowanego za górnymi zębami przy otwartej buzi,

  • płatki śniadaniowe (najlepiej w kształcie kółka) – podnoszenie czubkiem języka płatka śniadaniowego przy otwartej buzi i dociskanie go w różne miejsca na podniebieniu;

  • chrupka kukurydziana – wciąganie wargami chrupki kukurydzianej bez użycia rąk;

  • polewa czekoladowa lub nutella – smarujemy dokładnie usta słodką polewą i odbijamy je na kartce papieru (usta są wysunięte do przodu);

  • miód – za pomocą czubka języka próbujemy usunąć miód z podniebienia;

 

     Ćwiczenia te, przygotowują aparat mowy do wymowy głosek szumiących (sz, rz, cz, dż).

 

 2. „CZEKOLADOWE WARIACJE”

 

  Na koniec proponuję malowanie.....(rozpuszczoną wcześniej) czekoladą! Przygotujcie dwa talerze i wyczarujcie dla siebie czekoladowe zadanie – rodzic dla dziecka, dziecko dla rodzica, co Wam tylko do głowy przyjdzie! A teraz czas na najprzyjemniejsze:

 

       to, co za pomocą łyżki wyczarujesz, za sprawą (czubka) języka usuniesz”.

 

     (A. Boruch)

 

 

     Zachęcam, do podzielenia się z nami swoją inwencją twórczą! ;););)

 

 

                                   „PYSZNEJ” ZABAWY! - Anna Boruch

Rytmika z rodzicem.

Witam Państwa bardzo serdecznie . Dzisiaj proponuję abyśmy pobawili się z dzieciakami zabawą ludową pt.,, Wieziemy tu kogucika". podaję tekst przyśpiewki:

 

Wieziemy tu kogucika
dajcie jajek do koszyka
dajcie aby choć ze cztery
a do tego ze trzy sery
dla kogucika!
Kukuryku!

Oj, zieleni się, zieleni
młoda trawka tuż przy ziemi
kukuryku, kukuryku
już i pełno jest w koszyku
dla kogucika!
Kukuryku!

Do was tutaj wstępujemy
zdrowia, szczęścia winszujemy
dajcie też co macie dodać
zdrowia, szczęścia nie żałować
dla kogucika!
Kukuryku!

 

Zabawę możemy obejrzeć na YouTube , wystarczy wpisać ,, Wieziemy tu kogucika".

 

Życzę miłej zabawy. Pozdrawiam serdecznie .

                         Urszula Wnuk

NIE NUDZĘ SIĘ W DOMU.....

Taką pracę nadesłała dla nas Oliwka Pietras !!! Prawda, że śliczny.....

 

                                      

                                                                                                                Urszula Kijewska

ZABAWY Z MAMĄ I TATĄ - 01.04

Wiosenny ogródek- zabawa badawcza

 

Witam Dzieciaki !!!  Macie ochotę na założenie własnego wiosennego ogródka ? Potrzebne będą słoiki, gaza, cebula i nasiona grochu. Do słoika nalejcie wodę, gazę nałóżcie  na słoiki, przymocujcie za pomocą gumki-recepturki. Gaza musi dotykać wody, w jednym słoiku umieśćcie cebulę, w drugim nasiona grochu. Wasz wiosenny ogródek ustawcie na parapecie. Zastanówcie się czego potrzebują rośliny do życia ?

Spróbujcie odgadnąć, co wyrośnie z tej cebulki, nasion? Jakiego koloru? Do czego posłuży?

A teraz zapraszam Was do codziennej obserwacji ,co dzieje się w waszym ogródku, sprawdzajcie , czy są korzenie, czy cebulka ma już szczypiorek, czy nasiona popękały i co się z nimi dzieje ? Pamiętajcie o codziennym podlewaniu waszego ogródka.

 

                                                     

 

Po skończonej pracy zapraszam Was do zabawy - fasolki rosną na wiosnę. Kucnijcie i powoli niczym fasolki unoście się do góry lekko się obracając. Do tej zabawy wykorzystajcie dowolną, spokojną melodię :)

 

 

 

                                                                                                           Pozdrawiam cieplutko

                                                                                                                                           Urszula Kijewska

 

Liczymy po angielsku

Dzień dobry

Dziś propozycja zabaw rozwijających umiejętność liczenia.

 

http://linoit.com/users/edit188/canvases/Kindergarden3%3ANumbers

 

Pozdrawiam

Edyta Sobczyk-Wilkołazka

Kle, kle boćku - 31.03.2020

Wszyscy są witam Was,

zaczynamy już czas.

Jestem ja, jesteś Ty

raz, dwa, trzy!

 

  • Bocian - działalność plastyczna

 

Do wykonania bociana potrzebujemy:

  • tekturowy talerzyk,
  • czerwony papier,
  • biały papier,
  • czarną i białą bibułę,
  • nożyczki,
  • klej.

 

Rodzic wycina gotowe elementy (głowa z białego papieru, skrzydła z talerzyka, nogi i dziób z czerwonego papieru).

Dziecko smaruje klejem i łączyły poszczególne części bociana.

Na koniec z kawałków podartej bibuły (białej i czarnej) przykleja fragmenty upierzenia. Bocian już gotowy!

 

Źródło: 

https://mojedziecikreatywnie.pl/2014/03/bociany/

 

 

  • Zabawa przy piosence Kle, kle boćku, kle, kle

 

Dziecko swobodnie porusza się przy piosence (improwizacja ruchowa). Może zatańczy z wykonanym przez siebie boćkiem? 

 

https://www.youtube.com/watch?v=Q9GXQJ6kRRA

 

Pozdrawiam słonecznie, kochane przedszkolaki ;-)

 

Beata Badowska

Rytmika z rodzicem.

Witam. Proszę państwa proponuję na ten tydzień taniec integracyjny pt.,,Qusi Que no", wpisujemy tylko tytuł na yuotobe i się pojawia. Niech dziecko ogląda i na ile może ćwiczy  choreografię, nie dłużej niż 15 minut dziennie. Bardzo proszę o powtórzenie też piosenki pt.,, Piosenka o wiośnie" z repertuaru Orkiestry Dni Naszych.

 

 Życzę miłej zabawy.

 

                                                       Urszula Wnuk

ZABAWY Z MAMĄ I TATĄ 30.03

Witam Dzieciaki !!!

Posłuchajcie opowiadania o ptakach, które wracają do nas z ciepłych krajów, spróbujcie zapamiętać, o których ptakach jest mowa w tym opowiadaniu i gdzie budują swoje gniazda. Znacie te ptaki, potraficie opisać jak wyglądają?

 

B. Szelągowska ,,Wiosenne powroty''

Przyszła wiosna, tuż za nią ptaki przyleciały. Teraz będą jak co roku gniazda zakładały. Bocian lubi patrzeć z góry – dom ma na topoli. Za to żuraw wśród mokradeł raczej mieszkać woli. A jaskółka gdzieś pod dachem gniazdko swe zakłada. Zaś kukułka swoje jajka niesie do sąsiada. Tyle ptaków powróciło do nas razem z wiosną! W dużych gniazdach, małych gniazdkach niech pisklęta rosną!

 

Ptaki wracają- zabawa ruchowo-naśladowcza. Dziecko porusza się po pokoju naśladując lot ptaków, następnie chodzi wysoko unosząc kolana i próbuje stanąć na jednej nodze- bocian na łące.

Zachęcam do odwiedzenia strony  https://pixabay.com/pl/photos/ptak-gniazdo-jajko-natura-las-2561655/ , a może uwijecie swoje małe gniazdko? Może z włóczki, pasków materiału i patyczków znalezionych na spacerze? W środku gniazda połóżcie pięć plastelinowych jajeczek.   

                                                                                                                                      Pozdrawiam cieplutko

                                                                                                                                           Urszula Kijewska

 

 

 

 

 

30.03.2020. katecheza

Szczęść Boże!!!

 

Boża wiosna daje nam dar życia

Uczymy dzieci, że wszystko, co budzi się do życia, jest darem Pana Boga. Wzbudzamy u dzieci pragnienie dziękowania Panu Bogu za Jego dary.

 

Rodzicu przeczytaj dziecku list, niech dziecko odpowie na zadane w liście pytania, posłuchajcie i zaśpiewajcie piosenkę.

Pączuszki, kwiatuszki, Dzieciaczki, cudaczki!

Jestem zieloną, kwitnącą wiosną.

Piszę do was list, aby powiedzieć Wam,

że już wiosenny wiaterek wieje, słoneczko coraz cieplej grzeje,

a na drzewach nabrzmiewają pąki.

Spotkałam szarego ptaszka, który zaśpiewał jak dzwonek.

Znacie go dobrze Dzieci, bo to był skowronek.

A teraz mam do was pytanie:

Czy kaczeńce i kaczuszki zawsze mają mokre nóżki?

Kto odpowie, czy baranki lubią zapach macierzanki?

O czym gwiżdże sobie szpaczek, kiedy po gałęziach skacze?

Gdy wyjdziecie na spacerek, wnet odpowiedź będzie znana.

Odpowiedzcie wszyscy pięknie na zadane tu pytania.

Na tym kończę list Dzieciaki i przesyłam wam wiosenne swe radosne dziś buziaki.

 

 

 

Powiedzmy dobremu Bogu o naszej radości i wdzięczności za Jego dary tak, jak każdy potrafi.

Źródła: Pan Jezus mnie kocha.

Piosenka: Już teraz we mnie kwitną Twe ogrody

https://www.youtube.com/watch?v=-bJMbQm2jbY

 

                                                                                                                                             Bożena Dziewicka

 

27.03.2020

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych „Szukamy wiosny” 4 latki

 

metoda zabawowa i naśladowcza


• „Słońce i deszcz” – zabawa orientacyjno-porządkowa.
Dzieci biegają swobodnie w różnych kierunkach. Na hasło: Słońce! zatrzymują się i stoją z rękami podniesionymi w górę. Na hasło: Deszcz! przykucają i chowają głowy.
• „Szukamy słońca” – ćwiczenie dużych grup mięśniowych.
Dzieci w siadzie skrzyżnym, ręce mają uniesione. Skręty tułowia w lewo i w prawo – szukanie słońca na niebie.
• „Niedźwiadki wygrzewają się na słońcu” – zabawa z elementem czworakowania.
Dzieci chodzą na czworakach, zatrzymują się i kładą na plecach. Poruszają rękami i nogami
uniesionymi w górę. Na hasło: Słońce schowało się! - niedźwiadki idą dalej.
• „Przyleciały ptaki” – zabawa z elementem biegu.
Dzieci biegną, poruszając rozłożonymi szeroko ramionami.
• „Bociany chodzą po łące” – zabawa z elementem równowagi.
Chód z wysokim unoszeniem kolan. Co pewien czas dzieci – bociany, zatrzymują się i stają na jednej nodze, rozkładając szeroko ramiona.
• „Zajączki” – zabawa z elementem podskoku.
Podskoki raz na jednej, raz na drugiej nodze. Po serii podskoków zajączki zatrzymują się i nasłuchują – dłonie przy uszach, skręty w jedną i w druga stronę.
• „Wypatrujemy wiosny przez lornetkę” – ćwiczenie mięśni grzbietu.
Dzieci leżą na brzuchu, łokcie mają wsparte o podłogę, dłonie zwinięte przy oczach naśladują lornetkę. Co pewien czas dzieci wznoszą łokcie.
• „Mucha na suficie” – ćwiczenie mięśni brzucha.
W leżeniu na brzuchu poruszanie uniesionymi w górę rękami i nogami – naśladowanie poruszającej się muchy.
• „Wąchanie kwiatów” – ćwiczenie oddechowe. Dzieci chodzą swobodnie, co pewien
czas pochylają się i wąchają pierwsze kwiaty.

Marsz ze śpiewem dowolnej piosenki o tematyce wiosennej.

 

źródło: http://www.wesolyprzedszkolak.pl/

Miłej zabawy :-)

 

Małgorzata Suchora

27.03.2020. katecheza

 

Droga krzyżowa Pana Jezusa

 

Na drodze Cię, Jezu spotykam i krzyża ciężkiego dotykam,

Więc pójdę za Tobą cichutko, by ulżyć choć trochę Twym smutkom.

 

Kochany przedszkolaku!

Jeśli chcesz pomóc Jezusowi pokoloruj obrazek lub narysuj z pomocą rodziców Drogę krzyżową.

 

 

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcRjY2rWeTXN7ZEUNUXX4idgVvT7_GpcCyhv6MbnNpQ532ZnlszN

 

Drodzy Rodzice

 

Droga Krzyżowa jest dowodem wielkiej miłości Boga do nas. Znaleźli się na niej różni ludzie i różną przybierali postawę (opowiedz dziecku kogo Pan Jezus spotkał na swojej drodze).

                                                                                                                                       Bożena Dziewicka

 

Źródło: W świecie mojego Boga

 

ZABAWY Z MAMĄ I TATĄ 26.03

Witam Dzieciaki!!!

Dzisiaj zapraszam Was do zabawy matematycznej. Poproście Rodziców o wyszukanie w internecie piosenki ,,Jestem sobie ogrodniczka''

https://www.youtube.com/watch?v=zhvQFI04CX8.

Przygotowujemy koszyczek i dostępne w domu nasionka: groch, ziarnka słonecznika, dyni (mogą być zamienniki np. kolorowe guziki lub małe klocki). Polecenia do wykonania przez małego ogrodnika:

- posegreguj nasiona wg rodzaju, wielkości, kształtu, koloru

- spróbuj określić, których jest więcej, których mniej (policz)

- zaprojektuj swój ogródek, zasiej nasionka na dywanie ( układanie nasion w liniach, kołach lub dowolnych kompozycjach).

 

Od nasionka do kwiatuszka - zabawa ruchowa

Dziecko wykonuje przysiad, obejmuje nogi rękami, chowa głowę- staje się malutkim nasionkiem. Słuchając piosenki ( zwrotka) dziecko- nasionko budzi się do życia i rośnie do słonka. Podczas śpiewania refrenu stoi wyprostowane,wykonuje wymachy rąk wysoko nad głową.

 

                                                                                                               Pozdrawiam cieplutko i życzę miłej zabawy!

                                                                                                                                             Urszula Kijewska

Rytmika z rodzicem.

Witam, Proszę Państwa proszę o utrwalanie z dzieckiem zabaw z poniedziałku.

      Pozdrawiam serdecznie

                   Urszula Wnuk

25.03.2020

W wolnej chwili warto dziecku czytać bajki.

Zamieszczam link do strony, gdzie można znaleźć bajki zarówno do czytania, jak i oglądania z dzieckiem:

 

https://bajkidladzieci.net

 

Są tam również inne ciekawe propozycje do zabaw rodziców z dzieckiem.

Miłej zabawy. 

M. Suchora

ZABAWY Z MAMĄ I TATĄ - 25.03

Dzień dobry Dzieciaki !!!

Dzisiaj zapraszam was do zabawy muzycznej z wykorzystaniem piosenki  "Maszeruje wiosna" autor K.Bożek- Gowik . Proponuję, aby dziewczynki poszukały odpowiedniej garderoby i ubrały się jak wiosna w piosence.(chłopcy wymyślają wersję męską). Wszystkie dzieci ilustrują ruchem treść piosenki. Później możecie narysować piękną, kolorową wiosnę.

 

                                                                                                                                Pozdrawiam Was cieplutko

                                                                                                                                             Urszula Kijewska

 

https://www.youtube.com/watch?v=4vx2vNXEyIk

 

1. Tam daleko gdzie wysoka sosna
maszeruje drogą mała wiosna
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.

Ref. Maszeruje wiosna a ptaki wokoło
lecą i świergocą głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat,
gdy go w górę wznosi zielenieje świat

2. Nosi wiosna dżinsową kurteczkę, na ramieniu 
małą torebeczkę. Chętnie żuje gumę i robi
balony a z nich każdy jest zielony.

Ref. Maszeruje wiosna a ptaki wokoło
lecą i świergocą głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat,
gdy go w górę wznosi zielenieje świat !

3. Wiosno, wiosno nie zapomnij o nas
każda trawka chce być już zielona.
gdybyś zapomniała inną drogą poszła
zima by została mroźna.

Ref. Maszeruje wiosna...
KONSULTACJE Z RODZICAMI

 

 Drodzy Rodzice!

Uprzejmie informuję, że od 25 marca 2020 roku
konsultacje z wychowawcą grupy V
są możliwe przez kontakt mailowy i komunikator
w dzienniku elektronicznym.

Dane kontaktowe umieszczone w komunikatorze dziennika elektronicznego.

 

                                                                                  Urszula Kijewska

 

 

 

 

Zabawy z mamą i tatą - 24.03.2020
  • Rzucanie jajkami

 

Opakowanie po jajkach stawiamy na podłodze. Dziecko ustawia się w oddaleniu około pięciu metrów od kartonu po jajkach, na linii rzutu. Gracz otrzymuje teraz trzy piłeczki pingpongowe jako zastępcze jajka. Powinien je rzucić tak, aby dostały się do kartonu na jajka. Dla większych dzieci, każde zagłębienie w opakowaniu można podpisać liczbą od 0 do 10. Rzucające dziecko otrzymuje wówczas odpowiednią liczbę punktów, w zależności od tego, gdzie wylądują jajka - piłeczki. 

 

  • Polowanie na ubranie

 

Rozkładamy po pokoju buty, kurtki, czapki, szaliki i rękawiczki. Później wysyłamy dziecko na poszukiwanie swych "manatków". Dziecko odnajduje i zakłada wszystkie elementy swego ubioru. Możemy stoperem mierzyć czas. ;-)

 

 

Źródło:

Zabawy dla maluchów. Różne propozycje dla dzieci w wieku przedszkolnym 

Autor: Almuth Bartl, Cornelia Nitsch

 

Do jutra, kochane przedszkolaki! ;-)

Beata Badowska

Urszula Kijewska

ZABAWY Z MAMĄ I TATĄ -23.03

Cieplutko witam wszystkie Dzieciaki !!! Macie ochotę na fajną zabawę ?

 

     Czy to słońce, czy światło z lampki każdy punkt świetlny sprawia, że nasze ukochane zabawki rzucają cień. A gdyby tak z odrysowanych cieni naszych ulubionych zabawek stworzyć wspólnie z dzieckiem rysunek? 

 

    

                                                                                                         

                                                                                                              Serdecznie Was pozdrawiam

                                                                                                                               Urszula Kijewska

Rytmika z rodzicem.

Witam serdecznie.

W dniu dzisiejszym będziemy pracować nad uwrażliwieniem dzieci na zmiany rytmu,tempa i dynamiki.

 

Proponuję następujące zabawy:

 

1. Muzyczne powitanie(dowolna- wymyślona  przez dziecko melodia)'

2.Zabawa ruchowa:

    -przy wesołej muzyce- skacze we wszystkie strony jak tylko potrafi(,,wesołki"),

    -przy smutnej siada skrzyżnie i chowa głowę między kolana(,,smutki").

 

              Państwo sami dobieracie utwory z własnej płytoteki.

              Zabawę należy powtórzyć kilkakrotnie.

 

3. Uczymy się piosenki pt.,, Marcowa pogoda"(internet).

      

            1. Ugotuję dziś pogodę, na marcową zmienną porę

               Wleję deszczu kilka kropel , dodam też lodowy sopel

               Słońca żółcią wnet poleję, niech się w garnku słońce grzeje.

           

            2.Już pogoda się gotuje, wszystko mieszam i próbuję

              Jak mgła z garnka para bucha, och, pogoda mnie nie słucha

              Już unosi się pokrywa, zerkam- w garnku tęcza pływa.

.

 Możecie Państwo z dzieckiem skomponować własną  melodię , rytm, tempo i dynamikę(gdzie głośno a gdzie cicho).

 

4. Muzyczne pożegnanie( może być oparte na melodii z piosenki).

 

 

                                                     Miłej zabawy Urszula Wnuk

23.03.2020. katecheza

 Krzyż znakiem miłości Pana Jezusa do ludzi.

 

Uczymy dzieci postawy szacunku dla Krzyża.

 

Dzieci wykonują krzyżyki z papieru np.; wycinając dwa paski ( jeden dłuższy, drugi krótszy) łączą je klejem i kolorują.

 

Modląc się z dziećmi – zaśpiewajmy piosenkę: „Rysuję Krzyż”.

 

1. Rysuję krzyż z kropelką krwi i z jedną dużą łzą,

za krzyżem drzwi do nieba drzwi.

Dla mnie otwarte są.

 

Ref. Za ten krzyż i Twoje łzy, za serdeczne krople krwi

Jezu dziękuję Ci.

Za otwarte nieba drzwi, dróżkę, którą szedłeś Ty

Jezu dziękuję Ci.

 

                                                                                                                                              Bożena Dziewicka

Gimnastyka

Drodzy Państwo!

Przedstawiam  Państwu kilka ćwiczeń dla dzieci w domu, zachęcam do codziennego ruchu.

 

Rozgrzewka:

Marsz w miejscu

Wysokie unoszenie kolan naprzemian

Krążenia ramion w przód następnie w tył

Podskoki na jednej nodze

 

Po rozgrzewce skupimy się na rzutach i łapaniu różnych przedmiotów, moga to być: piłki rożnej wielkości, rolka papieru toaletowego, para skarpetek zwinietych w kulke, kulka z gazety itp.

Ustawiamy na dywanie w niewielkiej odległości ok 2-3m kosz lub jakis pojemnik do którego dziecko będzie trafiało ww przedmiotami, nastpenie rodzic wyjmuje przedmioty z kosza i rzuca do dziecka, które ma za zadanie złapać. ;)

 

 

                                                                                                                                    Justyna Giza

20. 03. 2020. katecheza

Chcę być dobrym jak Pan Jezus.

 

Drogie dzieci:

 

Pan Jezus dał nam  przykazanie. Przykazanie to nazywamy przykazaniem miłości:

 

"To jest moje przykazanie, abyście się wzajemnie miłowali, tak jak Ja was umiłowałem" (J 15,12)

 

Pan Jezus uczy nas, abyśmy pomagali sobie wzajemnie i obdarzali miłością wszystkich ludzi.

 

Rodzicu porozmawiaj z dzieckiem na temat:

W jaki sposób dzieci mogą wypełniać przykazanie miłości ? ( dziecko wymienia dobre uczynki).

 

Wiersz do słuchania

Gdy pomogę mamie posprzątać dom,

choremu koledze prezent dam.

Gdy potrafię z bratem w zgodzie żyć,

czynię co Pan Jezus uczył nas.

                                                                                                                                              Bożena Dziewicka

 

 

ZABAWY Z MAMĄ I TATĄ - 20.03

Witam Dzieciaki !!!! Zapraszam do miłej zabawy !

 

     Lustro

    Do zabawy wystarczy kartka przedzielona na pół oraz różne przedmioty, które macie w domu w parach (po 2 szt np. łyżeczki, klocki, autka itp.). Zabawa polega na układaniu przedmiotów wzdłuż osi symetrii lub inaczej w odbiciu lustrzanym. Warto dziecku przy okazji takiej zabawy pokazać jak ułożone przedmioty wyglądają w lustrzanym odbiciu. Dla młodszych dzieci układamy początkowo po 3-4 przedmioty i odtwarzamy ten sam wzór z drugiej strony. Starszym dzieciom stopniowo zwiększmy liczbę przedmiotów, lub wykorzystujemy do zabawy kolorowe figury geometryczne.