Godło Polski umieszczone w tarczy, według wzoru i kolorystyki zgodnych z ustawą

Przedszkole Nr 1
im. Janusza Korczaka
w Bełżycach

Grupa V

Urszula Kijewska

konsultacje: czwartek godz.16.00-16.30

                  lub w innym ustalonym terminie

 

 

Ramowy rozkład dnia

w Przedszkolu Nr 1 im. Janusza Korczaka w Bełżycach

w roku szkolnym 2019/20 

Grupa I (dzieci 3 i  4-letnie)  7.30 – 16.00

 

 

 

7.30 – 8.00

Schodzenie się dzieci: gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, gry i zabawy badawcze rozwijające u dziecka zainteresowania otaczającym światem, zajęcia rozwijające muzyczne, plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, gry i zabawy wspomagające rozwój ruchowy dziecka,  gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka.

 

 

 

8.00 – 13.00                REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO

 

8.00 – 8.45

Zabawy swobodne, zabawy przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy integracyjne; zabawy ruchowe.

Przygotowanie do śniadania (czynności samoobsługowe; czynności  higieniczno-porządkowe).

8.45 – 9.30

Śniadanie. Po posiłku mycie zębów, czynności samoobsługowe.

9.30 – 13.00

 

Zajęcia kierowane prowadzone przez nauczyciela przedszkola i nauczycieli specjalistów, pomoc psychologiczno-pedagogiczna,  zabawy swobodne, praca indywidualna z dziećmi,, pobyt na dworze, przygotowanie do obiadu:

Przygotowanie do II śniadania, II śniadanie

Poniedziałek:

  • rytmika 10.00- 10.30
  • religia   09.30- 10.00

 

Wtorek:

  • język angielski 11.30- 12.00

 

Środa:

  • rytmika 11.00- 11.30
  • zajęcia ruchowe 11.30- 12.00

 

Czwartek:

  • zajęcia logopedyczne 11.00-11.30
  • język angielski 10.30- 11.00

 

Piątek:

  • religia10.30- 11.00

 

13.00 – 13.30

Obiad, czynności samoobsługowe.

po obiedzie - 15.10

Odpoczynek poobiedni - słuchanie bajek i muzyki relaksacyjnej, czytanie literatury dziecięcej; rozwijanie zainteresowań czytelniczych; gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka; gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka; gry i zabawy badawcze rozwijające u dziecka zainteresowania otaczającym światem; zajęcia rozwijające plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci; gry i zabawy ruchowe; praca

 

 

 WITAMY W NOWYM ROKU SZKOLNYM  2019/20

 

Program edukacji przedszkolnej
opis dokumentutypdata

Program edukacji przedszkolnej "Nasze przedszkole", autorstwa M. Kwaśniewskiej, W. Żaby - Żabińskiej. 

pdf12-09-2019[ Pobierz ]
5 118 kB
29.05.2020

Drogie Dzieci!

Posłuchajcie wiersza i porozmawiajcie z Rodzicami na jego temat:

 

Jolanta Kucharczyk "Moje uczucia"

Żal mi minionych wakacji, urodzin, które już były,
i tego, że odwiedziny babci już się skończyły.
Smutno, że tata wyjechał, mama tak mało ma czasu,
i złość mnie bierze, że brat mój robi tak dużo hałasu.

Tu, w moim sercu, mieszkają uczucia: miłość, radość i smutek.

Czasem jestem tak bardzo szczęśliwy, lecz czasem także się smucę.
W kieszonce kasztan na szczęście o tym wciąż przypomina,

że wszystko, co jest tak smutne, kiedyś z czasem przemija.

 

Zobacz, już się uśmiechasz, bo znowu będą wakacje,
tata niedługo już wróci, z mamą pójdziesz na spacer.
Po burzy zawsze jest tęcza,  po deszczu słońce znów świeci,

po chwilach trudnych i smutnych znowu szczęśliwe są dzieci.

 

Rozmowa na temat tekstu.

- Co mieszka w sercu?
- Czy zawsze jest nam wesoło?
- Czy zdarza się, że coś was smuci?
- Czy zdarza się, że coś was złości?

 

Proponuję teraz trochę zabawy przy piosenkach: 

https://www.youtube.com/watch?v=dThbJhxoE2Q

 

Miłego dnia!

 

źródła: Przewodnik metodyczny Nowe przygody Olka i Ady, cz.5, You Tube

Małgorzata Suchora

29. 05. 2020. katecheza

 Kochane Dzieci, Drodzy Rodzice oto propozycje na dzisiejszą katechezę

 

Kościół  miejscem spotkania z Jezusem 

Zagadka obrazkowa: Co widzisz na  zdjęciu?

Jest to wnętrze kościoła w ……………

 

 

https://parafia.belzyce.pl/uploads/images/1%20-%20r%C3%B3%C5%BCne/_MG_5661.JPG

 

Na Mszy św. w każdym kościele mamy okazję być z Panem Jezusem najbliżej, jak tylko można.

Są jednak jeszcze inne miejsca w kościele, w których Pan Jezus spotyka się z nami, ale inaczej niż we Mszy św

 

Ołtarz – stół eucharystyczny

Na ołtarzu dzieje się coś bardzo ważnego – odprawiana jest Msza Święta.

 

 

https://blog.wiara.pl/Przyroda/files/2018/09/zz_Siedl_ska.jpg

 

Tabernakulum

 

https://upominkireligijne.pl/userdata/public/gfx/3948/Tabernakulum.jpg

 

Jest to miejsce, gdzie żywy, zmartwychwstały Pan Jezus zawsze czeka, żeby Go ktoś odwiedził.

Ten złoty domek nazywa się „tabernakulum”. W nim dniem i nocą przebywa Pan Jezus w znaku chleba (pod postacią chleba).

Przy tabernakulum zawsze pali się czerwone światełko, które nazywamy wieczną lampką. Witając się z panem Jezusem mówimy modlitwę:

„Niechaj będzie pochwalony Przenajświętszy Sakrament, teraz i zawsze, i na wieki wieków. Amen”.

 

Chrzcielnica i paschał

 

 

https://paslek.re-rum.pl/wp-content/uploads/2018/03/pastoral.jpg

 

Jest i takie miejsce, gdzie zmartwychwstały Pan Jezus po raz pierwszy spotkał się z nami. Powiedział wtedy: „Pójdź za Mną”, i uczynił nas w ten sposób swoimi uczniami i przyjaciółmi. Był to sakrament chrztu każdego z nas.

 

Drodzy Rodzice!

W kościele jest obecny Pan Jezus. Tę prawdę przekazujemy przez prowadzenie dziecka do Domu Bożego

i dbanie o należytą postawę.

 

Żródło: Przewodnik metodyczny: W świecie mojego Boga, internet.

                                                                                                                                             Bożena Dziewicka

ZABAWY Z MAMĄ I TATĄ - 28.05

Witam kochane Dzieciaki !!!

 Wysłuchajcie proszę wiersza i spróbujcie nauczyć się go na pamięć.

 

Wszystkie dzieci na całym świecie są takie same

lubią skakać na jednej nodze i lubią zadręczać mamę

wszystkie dzieci na całym świecie śpiewają wesołe piosenki

i byle kamyk, byle szkiełko biorą jak skarb do ręki

 

Wszystkie dzieci na całym świecie bywają niegrzeczne czasem

lecz to nie u nas, nie w naszym mieście

to gdzieś za górą, za lasem.....

 

Odpowiedzcie teraz na pytanie : Co lubią robić dzieci na całym świecie ?

A co Wy lubicie robić najbardziej ?

 

Przypomnijcie sobie teraz swojego ulubionego kolegę lub koleżankę z przedszkola. Jak ma na imię, w co najbardziej lubiliście się bawić ? Spróbujcie to narysować.

 

 

 

                                                                                                                   Pozdrawiam cieplutko

                                                                                                                        Urszula Kijewska

j.angielski

Dzień dobry

Zapraszam do wspólnej zabawy z owocami.

https://view.genial.ly/5ec7d751f14dd60d907389fb/presentation-fruit-4-latki

 

Pozdrawiam

Edyta Sobczyk-Wilkołazka

Rytmika z rodzicem.27.05.2020
Witam . Mam dla dzieciaków fajne pioseneczki zespołu Orkiestra Dni Naszych. Proszę pośpiewać z pociechami. Podaje linki:

https://www.youtube.com/watch?v=Mudintn3BM4

https://www.youtube.com/watch?v=imoS6Wkr04w

 

    Życzę miłej zabawy.

 

          Pozdrawiam serdecznie Urszula Wnuk.

ZABAWY Z MAMĄ I TATĄ - 27.05

Witajcie kochane Dzieciaki !!!

 

Dzień Patrona

 

1. Obejrzyjcie wspólnie film animowany zrealizowany przez dzieci dotyczący życia patrona naszego przedszkola Janusza Korczaka

https://www.youtube.com/watch?v=UEs8LlkILkU

Porozmawiajcie wspólnie o Januszu Korczaku.

 

2. Posłuchajcie wspólnie piosenkiBallada o Starym Doktorze” – słuchanie piosenki w wykonaniu zespołu Gawęda

https://www.youtube.com/watch?v=WnF6l_6OPlA

 

3. A teraz spróbujcie narysować portret Janusza Korczaka.

 

                                                                                                                                    Pozdrawiam cieplutko

                                                                                                                                         Urszula Kijewska

Gimnastyka

Witajcie Przedszkolaki ;)

 

Oto propozycja ćwiczeń dla Was ;)

 

https://www.youtube.com/watch?v=Xw7aNr4vTbc

 

Pozdrawiam

Justyna Giza

ZABAWY Z MAMĄ I TATĄ - 25.05

   Witam kochane Dzieciaki !!!

 

Za kilka dni dzieci na całym świecie będą obchodziły swoje święto.

Dzieci na całym świecie chętnie wspólnie się bawią. Bez uprzedzeń i bez podziałów .

Posłuchajcie wiersza o dziecięcej tolerancji, której powinni uczyć się także dorośli. 

 

 

 

  My jesteśmy dzieci świata

 

Polak, Chińczyk, Afrykanin,
Słowak, Turek i Indianin,
wszyscy klaszczą dziś wesoło,
robią wspólne duże koło.

Ref. My jesteśmy dzieci świata,
choć wyglądem się różnimy,
zawsze chętnie i wesoło
wspólnie, razem się bawimy.

Ja z południa, on z północy,
wszędzie dni, są wszędzie noce,
wszędzie miasta, wszędzie wioski,
gdzie by oczy nie poniosły.

Ref. My jesteśmy dzieci świata…

Czarna, żółta, mlecznobiała,
każda buzia jest wspaniała,
każda buzia uśmiechnięta,
tańczą chłopcy i dziewczęta.

Ref. My jesteśmy dzieci świata…

 

 

A teraz spróbujcie pokolorować najpiękniej jak potraficie wybrany przez was obrazek waszego kolegi 

https://www.superkid.pl/kolorowanki-dzieci-swiata

 

                                                                                                                              Pozdrawiam cieplutko

                                                                                                                                    Urszula Kijewska

 

 

Rytmika z rodzicem 25.05.2020

Witam Państwa serdecznie. Dziś zapraszam na zajęcia muzyczno- ruchowe z przemiłą Panią. Podaję link:

 

https://www.youtube.com/watch?v=uS5YgPgSOko

 

 

 Pozdrawiam serdecznie

                                            Urszula Wnuk

25.05.2020

Witajcie Dzieci !

Posłuchajcie  opowiadania Agaty Widzowskiej "Piłka dla wszystkich":

Kształtowanie postawy tolerancji w stosunku do dzieci niepełnosprawnych.

Niepełnosprawny Franek z grupy Ady często śnił o tym, że gra w piłkę nożną. W snach nie siedział na wózku inwalidzkim, tylko biegał po boisku najszybciej z całej drużyny i strzelał najwięcej goli. – Brawo, Franek! – krzyczeli kibice. – To najlepszy zawodnik! – rozlegały się głosy. Jednak gdy szczęśliwy i dumny Franek otwierał oczy, od razu uświadamiał sobie, że to był tylko sen, a on nigdy nie zostanie piłkarzem. Patrzył na swoje nogi, którymi nie mógł poruszać, i robiło mu się wtedy bardzo smutno. Ada przyjaźniła się z Frankiem i bardzo lubiła się z nim bawić. Pewnego dnia zauważyła, że chłopiec jest wyjątkowo radosny. Miał roześmiane oczy i wesoło pomachał do niej, gdy tylko pojawiła się w sali. Dziewczynka była ogromnie ciekawa, co jest tego przyczyną. Może dostał długo oczekiwany bilet do teatru? A może spełniło się jego marzenie o jeździe na koniu? – Cześć! Nie uwierzysz, co się stało! – powiedział Franek, gdy Ada usiadła przy nim na dywanie. – Opowiedz. – W sobotę pojechałem z moim starszym kuzynem na mecz piłki nożnej. Grały drużyny z dwóch różnych szkół. Byłem bardzo blisko i mogłem obserwować każdy ruch zawodników! – To świetnie. Ja nie przepadam za oglądaniem meczu, ale cieszę się, że ci się podobało – odpowiedziała Ada. – Mój kuzyn podwiózł mnie do ławki, na której siedzieli zawodnicy rezerwowi. I całe szczęście, bo bramkarz skręcił nogę w kostce i trzeba go było zastąpić. Wyobraź sobie, że nagle ktoś kopnął piłkę, a ja ją złapałem! – Ojej! Zostałeś bramkarzem? – Nie. Po prostu piłka wypadła poza boisko i leciała prosto na mnie. Chwyciłem ją i rzuciłem z powrotem jednemu z napastników. – Brawo! – A wtedy on na mnie nakrzyczał… – Jak to nakrzyczał? Powinien ci podziękować – zdziwiła się Ada. – Niestety, nie. Powiedział, żebym się stamtąd wynosił, bo tylko przeszkadzam. A jego koledzy się śmiali i słyszałem, jak mówią o mnie „krasnal na wózku”. – Prawdziwi sportowcy się tak nie zachowują! – zezłościła się Ada. – Jeden z nich zaczął pokracznie chodzić i wskazywał na mnie palcem, a potem wszyscy śmiali się z moich butów. Chciałbym chodzić, nawet taki wykrzywiony, a ja przecież nie mogę chodzić wcale… Pomyślałem, że piłka jest nie dla mnie. – Myślałam, że opowiesz mi o czymś wesołym. Jak cię zobaczyłam, wyglądałeś na szczęśliwego, a ta historia jest smutna – stwierdziła Ada. – Bo jeszcze wszystkiego ci nie opowiedziałem! – uśmiechnął się Franek. – Potem wydarzyło się coś wspaniałego! Ada była bardzo ciekawa, a Franek opowiadał dalej: – Mój kuzyn bardzo się zdenerwował i zdecydował, że zabierze mnie z tego boiska, chociaż mecz rozgrywał się dalej. Kiedy odjeżdżałem, usłyszałem dźwięk gwizdka. Kapitan drużyny przerwał mecz i zwołał wszystkich zawodników. Nie słyszałem, co do nich mówił, ale po chwili dogonił nas, a za nim przybiegła reszta drużyny. Powiedział do mnie tak: „Jako kapitan Niebie- 104 skich chciałem cię przeprosić za zachowanie moich kolegów. Oni zresztą zrobią to sami”. I wtedy każdy z piłkarzy podszedł do mnie i podał mi rękę. Widziałem, że było im wstyd. Zapytali, jak mam na imię i co mi właściwie dolega. – To dobrze, bo już chciałam się wybrać z Olkiem na to boisko i im dokopać! – powiedziała stanowczo Ada. – Chciałaś ich zbić? – spytał zaskoczony Franek. – Nie, dokopać im kilka goli. Jak się zdenerwuję, to potrafię kopnąć tak mocno jak stąd do Krakowa! – To szkoda, że cię tam nie było – zaśmiał się chłopiec. Franek opowiedział Adzie ciąg dalszy tej historii. Zawodnicy dowiedzieli się, że chłopiec doskonale zna zasady gry w piłkę nożną, bo razem z tatą ogląda każdy ważny mecz. Zaproponowali Frankowi, żeby został sędzią, dali mu gwizdek i posadzili na honorowym miejscu, z którego miał świetny widok na całe boisko. Od tej chwili chłopiec bacznie obserwował grę, dawał sygnały zawodnikom, a nawet zadecydował o jednym rzucie karnym. Okazało się, że jest bardzo dobrym i uważnym sędzią i nikt nie powiedział o nim „sędzia kalosz”, czyli taki, który się nie zna na grze i ciągle się myli. – I wiesz, co mi powiedzieli na pożegnanie? – zakończył opowieść Franek. – Powiedzieli, że skoro mam niesprawne nogi i nie mogę grać w piłkę nożną, to przecież mam sprawne ręce i mogę grać w koszykówkę. Mój tata dowiedział się, kto prowadzi drużynę koszykarską dla zawodników na wózkach, i od jutra zaczynam treningi. A ja myślałem, że piłka jest nie dla mnie. – Piłka jest dla wszystkich! – powiedziała Ada. – Zobaczysz, kiedyś przyjdę na mecz koszykówki. Ty będziesz najlepszym koszykarzem, a ja będę piszczała najgłośniej ze wszystkich kibiców.

 

Teraz odpowiedzcie na kilka pytań: 

- Co śniło się Frankowi?

− Jak zachowywali się chłopcy?

− Co zrobił ich kapitan?

− Kim został Franek na meczu?

− Jak oceniacie zachowanie chłopców na początku, a jak potem, po rozmowie z kapitanem?

 

Drogi Rodzicu! 

Wyjaśnij dziecku pojęcie tolerancja:

Tolerancja oznacza cierpliwość i wyrozumiałość dla odmienności. Jest poszanowaniem cudzych uczuć, poglądów, upodobań, wierzeń, obyczajów i postępowania, choćby były całkowicie odmienne od własnych albo zupełnie z nimi sprzeczne. Współcześnie rozumiana tolerancja to szacunek dla wolności innych ludzi, ich myśli i opinii oraz sposobu życia. 

− Czy chłopcy byli tolerancyjni?

− Czy należy wyśmiewać się z kogoś, dlatego że jest gruby, jeździ na wózku…?

 

Miłego dnia!

 

źródło: Przewodnik metodyczny Nowe przygody Olka i Ady, cz. 5

Małgorzata Suchora

25. 05. 2020. katecheza

Kochane Dzieci, Drodzy Rodzice oto propozycje na dzisiejszą katechezę

Wyrażam miłość mojej Mamie

 

Modlitwa wraz z dzieckiem

„Zdrowaś Maryjo”