Godło Polski umieszczone w tarczy, według wzoru i kolorystyki zgodnych z ustawą

Przedszkole Nr 1
im. Janusza Korczaka
w Bełżycach

Grupa IV

 

                       Witamy Rodziców i dzieci z gr.IV w nowym roku szkolnym 2019/2020:)

                             Gr IV dzieci 4-letnie     7.00-16.00

 

 

 

Zapraszamy na konsultacje:

Jolanta Karaś  poniedziałek 16.00 - 16.30

Justyna Giza    środa 16.00- 16.30

 

 

 

 

Ramowy rozkład dnia

w Przedszkolu Nr 1 im. Janusza Korczaka w Bełżycach

w roku szkolnym 2019/20

 

7.00 – 8.00

Schodzenie się dzieci: gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, gry i zabawy badawcze rozwijające u dziecka zainteresowania otaczającym światem, zajęcia rozwijające muzyczne, plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, gry i zabawy wspomagające rozwój ruchowy dziecka,  gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka.

 

8.00 – 13.00                REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO

 

8.00 – 8.45

Zabawy swobodne, zabawy przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy integracyjne; zabawy ruchowe.

Przygotowanie do śniadania (czynności samoobsługowe; czynności  higieniczno-porządkowe).

8.45 – 9.30

Śniadanie. Po posiłku mycie zębów, czynności samoobsługowe.

9.30 – 13.00

 

Zajęcia kierowane prowadzone przez nauczyciela przedszkola i nauczycieli specjalistów, zabawy swobodne, praca indywidualna z dziećmi, w tym rewalidacja i pomoc psychologiczno-pedagogiczna, czytanie literatury dziecięcej, pobyt na dworze, przygotowanie do obiadu:

Przygotowanie do II śniadania, II śniadanie

Poniedziałek:

Katecheza: godz. 10.00-10.30

Rytmika: godz. 11.30-12.00

 

Wtorek:

Język angielski: godz. 10.30 - 11.00

 

Środa:

Zajęcia ruchowe: godz. 11.00 - 11.30

Rytmika:10.30-11.00

 

 

Czwartek:

Język angielski: godz. 11.00 - 11.30

Logopedia: godz. 11.30 - 12.00

 

Piątek:

Katecheza: godz. 11.00 - 11.30

 

13.00

Obiad, czynności obsługowe

Po obiedzie-15.10

Odpoczynek poobiedni,(zabawy relaksacyjne,czytanie literatury dziecięcej).Gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, gry i zabawy badawcze rozwijające u dziecka zainteresowania otaczającym światem, zajęcia rozwijające muzyczne,  plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, gry i zabawy wspomagające rozwój ruchowy dziecka,  gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka;praca indywidualna;przygotowanie do podwieczorku.

 

15.10 – 16.00

Podwieczorek, porządkowanie sali.

 

 

Konsultacje z Rodzicami

Szanowni Państwo!

 

Informujemy,że od dnia 25.03.2020 roku konsultacje z wychowawcami  grupy IV będą możliwe poprzez kontakt mailowy, komunikator w dzienniku elektronicznym, a także kontakt telefoniczny.

 

 

 

 

Numery telefonów i adresy e-mail  udostępnimy dla Państwa w komunikatorze dziennika elektronicznego. 

 

 

                                                                                Justyna Giza

                                                                                Jolanta Karaś

29. 05. 2020. katecheza

 Kochane Dzieci, Drodzy Rodzice oto propozycje na dzisiejszą katechezę

 

Kościół  miejscem spotkania z Jezusem 

Zagadka obrazkowa: Co widzisz na  zdjęciu?

Jest to wnętrze kościoła w ……………

 

 

https://parafia.belzyce.pl/uploads/images/1%20-%20r%C3%B3%C5%BCne/_MG_5661.JPG

 

Na Mszy św. w każdym kościele mamy okazję być z Panem Jezusem najbliżej, jak tylko można.

Są jednak jeszcze inne miejsca w kościele, w których Pan Jezus spotyka się z nami, ale inaczej niż we Mszy św

 

Ołtarz – stół eucharystyczny

Na ołtarzu dzieje się coś bardzo ważnego – odprawiana jest Msza Święta.

 

 

https://blog.wiara.pl/Przyroda/files/2018/09/zz_Siedl_ska.jpg

 

Tabernakulum

 

https://upominkireligijne.pl/userdata/public/gfx/3948/Tabernakulum.jpg

 

Jest to miejsce, gdzie żywy, zmartwychwstały Pan Jezus zawsze czeka, żeby Go ktoś odwiedził.

Ten złoty domek nazywa się „tabernakulum”. W nim dniem i nocą przebywa Pan Jezus w znaku chleba (pod postacią chleba).

Przy tabernakulum zawsze pali się czerwone światełko, które nazywamy wieczną lampką. Witając się z panem Jezusem mówimy modlitwę:

„Niechaj będzie pochwalony Przenajświętszy Sakrament, teraz i zawsze, i na wieki wieków. Amen”.

 

Chrzcielnica i paschał

 

 

https://paslek.re-rum.pl/wp-content/uploads/2018/03/pastoral.jpg

 

Jest i takie miejsce, gdzie zmartwychwstały Pan Jezus po raz pierwszy spotkał się z nami. Powiedział wtedy: „Pójdź za Mną”, i uczynił nas w ten sposób swoimi uczniami i przyjaciółmi. Był to sakrament chrztu każdego z nas.

 

Drodzy Rodzice!

W kościele jest obecny Pan Jezus. Tę prawdę przekazujemy przez prowadzenie dziecka do Domu Bożego

i dbanie o należytą postawę.

 

Żródło: Przewodnik metodyczny: W świecie mojego Boga, internet.

                                                                                                                                             Bożena Dziewicka

Rytmika z rodzicem.27.05.2020
Witam . Mam dla dzieciaków fajne pioseneczki zespołu Orkiestra Dni Naszych. Proszę pośpiewać z pociechami. Podaje linki:

https://www.youtube.com/watch?v=Mudintn3BM4

https://www.youtube.com/watch?v=imoS6Wkr04w

 

    Życzę miłej zabawy.

 

          Pozdrawiam serdecznie Urszula Wnuk.

j.angielski

Dzień dobry

Zapraszam do wspólnej zabawy z owocami.

https://view.genial.ly/5ec7d751f14dd60d907389fb/presentation-fruit-4-latki

 

Pozdrawiam

Edyta Sobczyk-Wilkołazka

Zabawy z mamą i tatą 27.05.2020

Witajcie Przedszkolaki ;)

 

Nasz Patron – Janusz Korczak

Poznawanie sylwetki Janusza Korczaka

 

 

 Obejrzyj filmy

Janusz Korczak - film animowany

https://www.youtube.com/watch?v=UEs8LlkILkU

 

 

 Zaśpiewaj piosenkę

Zespół  "GAWĘDA - Ballada O Starym Doktorze

https://www.youtube.com/watch?v=WnF6l_6OPlA

 

Pokoloruj kartę pracy lub narysuj portret Janusza Korczaka

 

https://a.allegroimg.com/s1024/0cfefe/e23dbdb54d1d9c669b3364f78a92

 

Źródło:  Internet, YouTube

https://mm.pwn.pl/ency/jpg/583/m/d86i0996.jpg

https://www.youtube.com/watch?v=WnF6l_6OPlA

https://a.allegroimg.com/s1024/0cfefe/e23dbdb54d1d9c669b3364f78a92

https://www.youtube.com/watch?v=cuLJFYoY9l8

 

 

Justyna Giza

Gimnastyka

Witajcie Przedszkolaki ;)

 

Oto propozycja ćwiczeń dla Was ;)

 

https://www.youtube.com/watch?v=Xw7aNr4vTbc

 

Pozdrawiam

Justyna Giza

Zabawy z mamą i tatą 26.05.2020

Witajcie Dzieci !

Posłuchajcie  opowiadania Agaty Widzowskiej "Piłka dla wszystkich":

Kształtowanie postawy tolerancji w stosunku do dzieci niepełnosprawnych.

Niepełnosprawny Franek z grupy Ady często śnił o tym, że gra w piłkę nożną. W snach nie siedział na wózku inwalidzkim, tylko biegał po boisku najszybciej z całej drużyny i strzelał najwięcej goli. – Brawo, Franek! – krzyczeli kibice. – To najlepszy zawodnik! – rozlegały się głosy. Jednak gdy szczęśliwy i dumny Franek otwierał oczy, od razu uświadamiał sobie, że to był tylko sen, a on nigdy nie zostanie piłkarzem. Patrzył na swoje nogi, którymi nie mógł poruszać, i robiło mu się wtedy bardzo smutno. Ada przyjaźniła się z Frankiem i bardzo lubiła się z nim bawić. Pewnego dnia zauważyła, że chłopiec jest wyjątkowo radosny. Miał roześmiane oczy i wesoło pomachał do niej, gdy tylko pojawiła się w sali. Dziewczynka była ogromnie ciekawa, co jest tego przyczyną. Może dostał długo oczekiwany bilet do teatru? A może spełniło się jego marzenie o jeździe na koniu? – Cześć! Nie uwierzysz, co się stało! – powiedział Franek, gdy Ada usiadła przy nim na dywanie. – Opowiedz. – W sobotę pojechałem z moim starszym kuzynem na mecz piłki nożnej. Grały drużyny z dwóch różnych szkół. Byłem bardzo blisko i mogłem obserwować każdy ruch zawodników! – To świetnie. Ja nie przepadam za oglądaniem meczu, ale cieszę się, że ci się podobało – odpowiedziała Ada. – Mój kuzyn podwiózł mnie do ławki, na której siedzieli zawodnicy rezerwowi. I całe szczęście, bo bramkarz skręcił nogę w kostce i trzeba go było zastąpić. Wyobraź sobie, że nagle ktoś kopnął piłkę, a ja ją złapałem! – Ojej! Zostałeś bramkarzem? – Nie. Po prostu piłka wypadła poza boisko i leciała prosto na mnie. Chwyciłem ją i rzuciłem z powrotem jednemu z napastników. – Brawo! – A wtedy on na mnie nakrzyczał… – Jak to nakrzyczał? Powinien ci podziękować – zdziwiła się Ada. – Niestety, nie. Powiedział, żebym się stamtąd wynosił, bo tylko przeszkadzam. A jego koledzy się śmiali i słyszałem, jak mówią o mnie „krasnal na wózku”. – Prawdziwi sportowcy się tak nie zachowują! – zezłościła się Ada. – Jeden z nich zaczął pokracznie chodzić i wskazywał na mnie palcem, a potem wszyscy śmiali się z moich butów. Chciałbym chodzić, nawet taki wykrzywiony, a ja przecież nie mogę chodzić wcale… Pomyślałem, że piłka jest nie dla mnie. – Myślałam, że opowiesz mi o czymś wesołym. Jak cię zobaczyłam, wyglądałeś na szczęśliwego, a ta historia jest smutna – stwierdziła Ada. – Bo jeszcze wszystkiego ci nie opowiedziałem! – uśmiechnął się Franek. – Potem wydarzyło się coś wspaniałego! Ada była bardzo ciekawa, a Franek opowiadał dalej: – Mój kuzyn bardzo się zdenerwował i zdecydował, że zabierze mnie z tego boiska, chociaż mecz rozgrywał się dalej. Kiedy odjeżdżałem, usłyszałem dźwięk gwizdka. Kapitan drużyny przerwał mecz i zwołał wszystkich zawodników. Nie słyszałem, co do nich mówił, ale po chwili dogonił nas, a za nim przybiegła reszta drużyny. Powiedział do mnie tak: „Jako kapitan Niebie- 104 skich chciałem cię przeprosić za zachowanie moich kolegów. Oni zresztą zrobią to sami”. I wtedy każdy z piłkarzy podszedł do mnie i podał mi rękę. Widziałem, że było im wstyd. Zapytali, jak mam na imię i co mi właściwie dolega. – To dobrze, bo już chciałam się wybrać z Olkiem na to boisko i im dokopać! – powiedziała stanowczo Ada. – Chciałaś ich zbić? – spytał zaskoczony Franek. – Nie, dokopać im kilka goli. Jak się zdenerwuję, to potrafię kopnąć tak mocno jak stąd do Krakowa! – To szkoda, że cię tam nie było – zaśmiał się chłopiec. Franek opowiedział Adzie ciąg dalszy tej historii. Zawodnicy dowiedzieli się, że chłopiec doskonale zna zasady gry w piłkę nożną, bo razem z tatą ogląda każdy ważny mecz. Zaproponowali Frankowi, żeby został sędzią, dali mu gwizdek i posadzili na honorowym miejscu, z którego miał świetny widok na całe boisko. Od tej chwili chłopiec bacznie obserwował grę, dawał sygnały zawodnikom, a nawet zadecydował o jednym rzucie karnym. Okazało się, że jest bardzo dobrym i uważnym sędzią i nikt nie powiedział o nim „sędzia kalosz”, czyli taki, który się nie zna na grze i ciągle się myli. – I wiesz, co mi powiedzieli na pożegnanie? – zakończył opowieść Franek. – Powiedzieli, że skoro mam niesprawne nogi i nie mogę grać w piłkę nożną, to przecież mam sprawne ręce i mogę grać w koszykówkę. Mój tata dowiedział się, kto prowadzi drużynę koszykarską dla zawodników na wózkach, i od jutra zaczynam treningi. A ja myślałem, że piłka jest nie dla mnie. – Piłka jest dla wszystkich! – powiedziała Ada. – Zobaczysz, kiedyś przyjdę na mecz koszykówki. Ty będziesz najlepszym koszykarzem, a ja będę piszczała najgłośniej ze wszystkich kibiców.

 

Teraz odpowiedzcie na kilka pytań: 

- Co śniło się Frankowi?

− Jak zachowywali się chłopcy?

− Co zrobił ich kapitan?

− Kim został Franek na meczu?

− Jak oceniacie zachowanie chłopców na początku, a jak potem, po rozmowie z kapitanem?

 

Drogi Rodzicu! 

Wyjaśnij dziecku pojęcie tolerancja:

Tolerancja oznacza cierpliwość i wyrozumiałość dla odmienności. Jest poszanowaniem cudzych uczuć, poglądów, upodobań, wierzeń, obyczajów i postępowania, choćby były całkowicie odmienne od własnych albo zupełnie z nimi sprzeczne. Współcześnie rozumiana tolerancja to szacunek dla wolności innych ludzi, ich myśli i opinii oraz sposobu życia. 

− Czy chłopcy byli tolerancyjni?

− Czy należy wyśmiewać się z kogoś, dlatego że jest gruby, jeździ na wózku…?

 

 

 

źródło: Przewodnik metodyczny Nowe przygody Olka i Ady, cz. 5

 

Justyna Giza

Rytmika z rodzicem.25.05.2020

Witam Państwa serdecznie. Dziś zapraszam na zajęcia muzyczno- ruchowe z przemiłą Panią. Podaję link:

 

https://www.youtube.com/watch?v=uS5YgPgSOko

 

 

 Pozdrawiam serdecznie

                                            Urszula Wnuk



Zabawy z mamą i tatą 25.05.2020

Witam kochane Dzieciaki !!!

 

Zapraszam Was dzisiaj do zabawy matematycznej ,,Majowa łąka dla mamy''. Przyjrzyjcie się uważnie ilustracji i spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

  • policz, ile jest na obrazku ślimaków? – klaśnij tyle razy ile jest ślimaków
  • ile fruwa motyli? – podskocz tyle razy ile jest motyli
  • ile jest biedronek? – tupnij tyle razy ile jest biedronek
  • ile jest pszczółek? – podskocz na jednej nodze tyle razy ile jest pszczół

 

 

Gdzie jest biedronka...?

Rodzic umieszcza przed dzieckiem sylwetę kwiatka oraz wybranego mieszkańca łąki. Zadaniem dziecka jest określenie położenia sylwety owada w stosunku do kwiatka przy użyciu pojęć: na, pod, nad, obok, między, wyżej, niżej, bliżej, dalej.

Zamiast gotowych obrazków do zabawy można użyć kolorowych zakrętek/ umawiamy się z dzieckiem jakiego owada oznacza dany kolor/ i szablonu kwiatka wyciętego z dowolnego kartonu.

 

    A teraz ,,pozbierajcie'' kwiaty z naszej majowej łąki i spróbujcie kredkami wyczarować piękny bukiet dla Mamy!!!

 

 

Justyna Giza

25. 05. 2020. katecheza

Kochane Dzieci, Drodzy Rodzice oto propozycje na dzisiejszą katechezę

Wyrażam miłość mojej Mamie

 

Modlitwa wraz z dzieckiem

„Zdrowaś Maryjo”