Godło Polski umieszczone w tarczy, według wzoru i kolorystyki zgodnych z ustawą

Przedszkole Nr 1
im. Janusza Korczaka
w Bełżycach

Grupa 3

Konsultacje dla rodziców: 

 

Małgorzata Suchora 

Środa: 10.00-10.30

 

Anna Rumińska

Czwartek: 10.00-10.30

 

numer tel.: 81 517 20 85

lub przez komunikator dziennika elektronicznego.

Ramowy rozkład dnia

Ramowy rozkład dnia

w Przedszkolu Nr 1 im. Janusza Korczaka w Bełżycach

z oddziałami zamiejscowymi w Wierzchowiskach

w roku szkolnym 2020/21

 

6.00 – 8.00

Schodzenie się dzieci: gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, gry i zabawy badawcze rozwijające u dziecka zainteresowania otaczającym światem, zajęcia rozwijające muzyczne, plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, gry i zabawy wspomagające rozwój ruchowy dziecka,  gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny                       i społeczny dziecka.

 

8.00 – 13.00                REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO

 

8.00 – 8.45 (9.00)

Zabawy swobodne, zabawy przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy integracyjne; zabawy ruchowe.

Przygotowanie do śniadania (czynności samoobsługowe; czynności  higieniczno-porządkowe).

8.45 (9.00)– 9.30 (9.45)

Śniadanie. Czynności samoobsługowe.

9.30 (9.45) – 13.00

 

Zajęcia kierowane prowadzone przez nauczyciela przedszkola i nauczycieli specjalistów, zabawy swobodne, praca indywidualna z dziećmi, pobyt na dworze, przygotowanie do obiadu:

Przygotowanie do II śniadania, II śniadanie.

 

Poniedziałek:

Religia                                                                                             10.30-11.00

 

         11.00-11.30

Wtorek:

Język angielski                                                                               10.30-11.00

 

11.00-11.30

Środa:

Zajęcia logopedyczne                                                           10.00-10.30

 

11.00-11.30

Czwartek:

Język angielski                                                                               10.00-10.30

Zajęcia ruchowe                                                                            11.30-12.00

 

 

11.00-11.30

Piątek:

Religia                                                                                             11.30-12.00

 

11.00-11.30

13.00

Obiad, czynności obsługowe

po obiedzie  - 15.10

Odpoczynek poobiedni (zabawy relaksacyjne, czytanie literatury dziecięcej); gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, gry i zabawy badawcze rozwijające u dziecka zainteresowania otaczającym światem, zajęcia rozwijające muzyczne,  plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, gry i zabawy wspomagające rozwój ruchowy dziecka,  gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka; praca indywidualna; pobyt w ogrodzie przedszkolnym;  przygotowanie do podwieczorku.

 

 

15.10 – 16.00

Podwieczorek, zabawy i gry stolikowe, porządkowanie sali.

 

16.00 – 17.00

Gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, gry i zabawy badawcze rozwijające u dziecka zainteresowania otaczającym światem, zajęcia rozwijające muzyczne,  plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, gry i zabawy wspomagające rozwój ruchowy dziecka,  gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka; pobyt w ogrodzie przedszkolnym

Program wychowanie przedszkolnego
opis dokumentutypdata

Program wychowania przedszkolnego - Wiesława Żaba-Żabińska, Wioletta Majewska, Renata Paździo

pdf09-10-2020[ Pobierz ]
1 162 kB
Wiosna na wsi... 10.05-14.05.2021

Kolejny majowy tydzień spędziliśmy poznając mieszkańców wsi.

Próbowaliśmy rozpoznać i nazwać dzieci zwierząt z wiejskiego podwórka.

Poszło nam znakomicie :)

fot. A. Rumińska

 

Stworzyliśmy również piękne kaczuszki, tym razem za pomocą naszych  pomalowanych stóp.

Mieliśmy przy tym dużo zabawy i uśmiechu :)

 

 

fot. A. Rumińska

 

A. Rumińska

M. Suchora

 

Łąka wiosną... 04.05-0705.2021

W tym tygodniu rozmawialiśmy o tym jak wygląda łąka wiosną. Sami spróbowaliśmy stworzyć piękne, pełne kolorowych kwiatów łąki. Zrobiliśmy to przy użyciu farb oraz plastikowych widelców. To była świetna zabawa i nowe doświadczenie :)

 

fot. A. Rumińska

 

Ćwiczyliśmy nasze zdolności manualne także za pomocą plasteliny.

Powstały z niej kolorowe ślimaki.

 

fot. A. Rumińska

 

A. Rumińska

M. Suchora

 

04.05.2021- 5 urodziny Zuzi Pietras

ZUZIU

Ile kropek na biedronce,

Ile elfów jest na łące,

Ile gwiazdek jest na niebie,

Tyle życzeń dziś dla Ciebie!!!

-panie i dzieci z grupy III.

 

Fot. A. Rumińska 

 

Anna Rumińska 

Małgorzata Suchora 

 

 

Zadania dydaktyczno- wychowawcze na maj 2021

Tematyka:

  1. Łąka wiosną ………………04.05-07.05.2021
  2. Wiosna na wsi…………… 10.05-14.05.2021
  3. Znamy różne zawody…17.05-21.05.2021
  4. Moi rodzice………………..24.05-28.05.2021

Zadania:

Fizyczny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • zakładanie ubrań, butów, spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem, korzystanie z toalety, zdejmowanie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu w szatni, udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie.

Językowa aktywność dziecka

  • rozwijanie sprawności całego ciała(w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych), nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy.

Artystyczna aktywność dziecka

  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych, rytmiczne poruszanie się przy muzyce.

Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka

  • przebywanie na świeżym powietrzu –uczestniczenie w spacerach, zabawach naśladowanie ruchów wykonywanych przez nauczyciela, odtwarzanie ruchem całego ciała sposobów poruszania się zwierząt, sygnalizowanie nauczycielowi złego samopoczucia, uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem, ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku.

 

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • podejmowanie prób wspólnych zabaw, poznanie własnych możliwości przy wykonywaniu różnych czynności, dzielenie się zabawkami z innymi dziećmi, nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie.

 

Społeczny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • odpowiadanie na pytania, podejmowanie prób wspólnych zabaw, przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie, uczestniczenie we wspólnych zabawach.

 

Poznawczy obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • spacerowanie w pobliżu przedszkola, wymienianie i nazywanie wybranych zawodów,

odgrywanie różnych ról zawodowych w zabawie, poznawanie czynności, jakie wykonują osoby z najbliższego otoczenia, nazywanie narzędzi pracy, zwrócenie uwagi na ubiór tych osób.

Językowa aktywność dziecka

  • wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu, rytmiczne powtarzanie tekstów rymowanek, krótkich wierszy, słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego, różnicowanie głosów zwierząt, pojazdów, naśladowanie ich, słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego, sylabizowanie w toku zabaw, np. naśladowanie mowy robota, lalki.

Artystyczna aktywność dziecka:

  • rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, plasteliny, rytmiczne poruszanie się przy muzyce, uczestniczenie w zabawach naśladowczych, naśladowanie ruchów, gestów, głosów ludzi, zwierząt. 

Poznawcza aktywność dziecka

  • podejmowanie zabaw inicjowanych przez nauczyciela, rozwijających zainteresowania dzieci, powtarzanie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem, uczestniczenie w zabawach –rozwiązywanie prostych zagadek,  ustalanie kolejności zdarzeń (np.: teraz, wcześniej, później), liczenie palców, przedmiotów itp., poznawanie wybranych owadów, np. pszczół, mrówek; uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcję i radość, dostrzeganie podobieństw między przedmiotami ze względu na ich wspólne położenie w przestrzeni, poznawanie wybranych dorosłych i młodych zwierząt hodowanych na wsi, naśladowanie sposobów poruszania się zwierząt hodowanych w domu, ich głosów, rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą zmysłów: dotyku, smaku, węchu, wzroku, słuchu.

 

 

Święto Flagi 29.04.2021

"Powiewa flaga,
gdy wiatr się zerwie.
A na tej fladze
biel jest i czerwień.
Czerwień to miłość,
biel - serce czyste.
Piękne są nasze
barwy ojczyste".

                                                          Czesław Janczarski

 

lightbox

fot. A. Rumińska, J. Masierak

Małgorzata Suchora

Anna Rumińska

Dbajmy o przyrodę - 19 - 23.04.2021

 

 

 

lightbox

 

Malowanie palcami to wspaniałe ćwiczenie naszej sprawności manualnej oraz doskonała zabawa. Dzisiaj malujemy krokusy, jedne z pierwszych wiosennych kwiatów. Wiemy, że nie należy ich zrywać, bo są chronione. 

 

lightbox

fot. A. Rumińska

 

22 kwiecień to Międzynarodowy Dzień Ziemi. Z powodu deszczu i wiatru nie możemy się bawić w ogrodzie więc uczymy się dbać o naszą planetę w sali. Wiemy, że należy szanować drzewa, bo one dają życie nam i innym stworzeniom na ziemi.

 

Małgorzata Suchora

Anna Rumińska

5 urodziny Klaudii Matyjasik - 21.04.2021

KLAUDIA!

Świeczki się na torcie mienią,
obok wiśnie się czerwienią,
cudnie pachnie czekolada,
skrzy się w szklankach lemoniada,
baloniki wiszą w górze,
klaun oklasków zbiera burzę,
a to wszystko z tej przyczyny,
że masz dzisiaj urodziny!

Wszystkiego najlepszego 

                                                 - życzą panie i dzieci z gr. III.

 

lightbox

 

fot. M. Suchora

Małgorzata Suchora

Anna Rumińska

5 urodziny Karola Nowakowskiego - 20.04.2021

KAROL!

Ile w ulu pszczół robotnic,
ile pociąg mija zwrotnic,
ile kwiatów liczy łąka,
ile kropek ma biedronka,
tyle szczęścia i słodyczy
w Dniu Urodzin Tobie życzą

                                  - panie i dzieci z gr. III 

 

lightbox

 

fot. A. Rumińska

Małgorzata Suchora

Anna Rumińska

Ufo - 16.04.2021

Dzień dobry Kochane Dzieci!

Dzisiaj  deszczowo i sennie, wiec się trochę rozruszajmy i zatańczmy dowolny taniec przy piosence Chciałbym zostać kosmonautą (link do piosenki 14.04.2021).

Teraz mała gimnastyka z zestawem zabaw dla Was i Waszych najbliższych: rodzeństwa, rodziców.

 

1. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych „Szukamy wiosny” 4 latki

 

metoda zabawowa i naśladowcza
• „Słońce i deszcz” – zabawa orientacyjno-porządkowa.
Dziecko  biega swobodnie. Na hasło: Słońce! zatrzymuje się i stoi z rękami podniesionymi w górę. Na hasło: Deszcz! przykuca i chowa głowę.
• „Szukamy słońca” – ćwiczenie dużych grup mięśniowych.
Rodzic i dziecko w siadzie skrzyżnym, ręce mają uniesione. Skręty tułowia w lewo i w prawo – szukanie słońca na niebie.
• „Niedźwiadki wygrzewają się na słońcu” – zabawa z elementem czworakowania.
Rodzic i dziecko chodzą na czworakach, zatrzymują się i kładą na plecach. Poruszają rękami i nogami uniesionymi w górę. Na hasło: Słońce schowało się! - niedźwiadki idą dalej.
• „Przyleciały ptaki” – zabawa z elementem biegu.
Dziecko porusza się po pokoju z  rozłożonymi szeroko ramionami. Rodzic czuwa nad bezpieczeństwem dziecka.
• „Bociany chodzą po łące” – zabawa z elementem równowagi.
Chód z wysokim unoszeniem kolan. Co pewien czas „bociany”, zatrzymują się i stają na jednej nodze, rozkładając szeroko ramiona.
• „Zajączki” – zabawa z elementem podskoku.
Podskoki raz na jednej, raz na drugiej nodze. Po serii podskoków zajączki zatrzymują się i nasłuchują – dłonie przy uszach, skręty w jedną i w druga stronę.
• „Wypatrujemy wiosny przez lornetkę” – ćwiczenie mięśni grzbietu.
Uczestnicy leżą na brzuchu, łokcie mają wsparte o podłogę, dłonie zwinięte przy oczach naśladują lornetkę. Co pewien czas wznoszą łokcie.
• „Mucha na suficie” – ćwiczenie mięśni brzucha.
W leżeniu na brzuchu poruszanie uniesionymi w górę rękami i nogami – naśladowanie poruszającej się muchy.
• „Wąchanie kwiatów” – ćwiczenie oddechowe. Uczestnicy chodzą swobodnie, co pewien
czas pochylają się i wąchają pierwsze kwiaty.

Marsz ze śpiewem dowolnej piosenki o tematyce wiosennej.

 

 

http://www.wesolyprzedszkolak.pl

 

2. Słuchanie opowiadania Natalii Usenko „UFO”.

  • Rozwiązanie zagadki.

Czy to spodek czy rakieta?

Ufoludek nim ucieka. (UFO)

 

Pewnego razu wróżka Laurencja wybrała się do parku na poranny spacerek.

– Jejku! – zawołała nagle i stanęła jak wryta. – Śni mi się czy co? Na polance stoi ogromny talerz! Cały biały w różowe kwiatki. Skąd on się tu wziął?

– Przyleciał – mruknęła papuga Klarcia.

– Telewizji nie oglądasz czy co? To nie jest zwykły talerz, tylko latający. Nazywa się UFO.

– A kto to są te małe kolorowe, co na nim siedzą?

– Ufoludki, oczywiście. Zobacz, jak płaczą. Chyba mają kłopoty.

– No to chodźmy im pomóc! – zawołała Laurencja.

Ufoludki na ich widok ucieszyły się okropnie i zaczęły pokazywać coś na migi.

– Zepsuły im się baterrryjki – przetłumaczyła Klarcia. – Nie mogą lecieć dalej.

– To ja im takie bateryjki wyczaruję! – Laurencja podniosła swoją czarodziejską różdżkę. Niestety, za pierwszym razem wyczarowały się jej ogórki. Za drugim – kręgle. A za trzecim maszynka do golenia.

– Chyba się nie znam na bateryjkach – westchnęła Laurencja. – W szkole czarownic zawsze miałam pałę z fizyki.

Ufoludki płakały coraz głośniej i wyrywały sobie z głów czerwone włosy. Laurencja też zaczęła chlipać.

– Przestań się mazać! – rozzłościła się Klarcia. – Rrrusz głową!

– Już wiem! – zawołała Laurencja i puknęła się różdżką w czoło.

W jednej chwili z dwu stron talerza wyrosły wielkie nietoperzowe skrzydła, a z trzeciej – puszysty lisi ogon.

– Pip, pip, kuraa! – wrzasnęły ufoludki i skoczyły do talerza. – Pęki, pęki, pa, pa!

– To na pewno znaczy: „Hip, hip, hurra” i „Dzięki, dzięki” – wyjaśniła Klarcia.

– A „pa, pa” – to sama wiesz.

W chwilę później talerz, machając skrzydłami i powiewając ogonem, zniknął w chmurach.

– Tym razem naprawdę ci się udało – powiedziała Klarcia. – Jesteś zupełnie dobrą czarownicą.

– No myślę – odparła Laurencja i zadarła nos do góry.

 

  • Rozmowa na temat opowiadania.

- Co spotkała wróżka Laurencja w parku?

- Jak wyglądało UFO?

- Dlaczego ufoludki wylądowały w parku?

- Co wyczarowała wróżka zamiast bateryjek?

- Jak zakończyła się ta historia?

 

3. Rysowanie UFO (tak jak sobie je dzieci wyobrażają).

Potrzebne będą: Kredki, kartki.

Dziecko rysuje UFO tak jak sobie wyobraża.

 

Miłej zabawy :-)

 

Małgorzata Suchora

Anna Rumińska

 

źródła:

Przewodnik metodyczny Odkrywam siebie , cz. 3, wyd. MAC Edukacja

http://www.wesolyprzedszkolak.pl

https://zpomoszczanka.szkolna.net/

16. 04. 2021. katecheza

Kochane Dzieci, Drodzy Rodzice oto propozycje na dzisiejszą katechezę

 

Zmartwychwstały Pan Jezus mówi do nas

 

Uświadamiamy dziecku, że Pana Jezusa możemy usłyszeć, chociaż Go nie widzimy

 

 

 

https://www.przewodnik-katolicki.pl/getattachment/d6711d00-c05e-4fb6-90e4-47aa3d6f2179/.aspx

– Kogo widzisz na tym zdjęciu ?(kapłan)

– Co on robi? (czyta księgę)

– Co to za księga, którą kapłan odczytuje podczas Mszy św.?(Pismo Święte)

– Czyje słowa zapisane są w Piśmie św.? (Pana Jezusa)

– Kto do nas mówi, gdy kapłan czyta Pismo św. (Pan Jezus)

 

Rodzicu pokaż dziecku Pismo Święte, odczytaj wybrany fragment.

 

https://static.abstore.pl/img/wds/1ca8b559-2fc7-4235-b8fa-a6170e201b66/l/ilustrowane-pismo-swiete-dla-dzieci.jpg

Rodzicu: Uświadom dziecku, że Pan Jezus mówi do nas w liturgii słowa (Msza św. – poprzez słuchanie słów zapisanych w Piśmie Świętym). Choć nie można Go wtedy zobaczyć, to jednak mocno wierzymy, że tak jest. Możemy Go wtedy usłyszeć. Poprośmy Pana Jezusa, żeby w naszych sercach było wciąż „światełko wiary” i powiedzmy Mu, że wierzymy Jego słowom. Uczmy dzieci otwartości na słowo Boże.

 

Piosenka: „Wierzę i kocham Go”, modlitwa na zakończenie (odtworzenie nagrania z piosenką)

https://www.youtube.com/watch?v=vTvfpmO2NAQ

 

– Czy wierzysz, że Pan Bóg pokochał cię?

Wierzę i kocham Go.

– Że wszystko, co dobre, od Niego jest?

Wierzę i kocham Go.

– Czy wierzysz, że Bóg Jezusa nam dał?

 Wierzę i kocham Go.

– To tak, jakby serce swoje nam dał.

Wierzę i kocham Go.

– Czy wierzysz, że Jezus też dzieckiem był?

Wierzę i kocham Go.

– I po to, by kochać, jedynie żył?

Wierzę i kocham Go.

– Życie na krzyżu wysłużył nam.

Wierzę i kocham Go.

– Przez Ducha Świętego pomaga nam.

Wierzę i kocham Go.

W związku Tygodniem Biblijnym czytajmy dziecku fragmenty Pisma Świętego dla dzieci.

                                                 Szczęść Boże!                                                               Bożena Dziewicka

Gwiazdy, gwiazdeczki- 15.04.2021

Dzień dobry !


Oto propozycje zabaw na dziś:

 

Zabawa orientacyjno-porządkowa Dzień i noc.
Na hasło słońce poruszamy się swobodnie (może być to bieg, podskoki, marsz). Na hasło księżyc  kładziemy się na dywanie i przez chwile leżymy nieruchomo- śpimy. Zabawę powtarzamy kilka razy.

 

Czy to tak cały czas trwa: dzień, noc, dzień, noc, dzień, noc...? Jak myślicie?

 

Gwiazdy, gwiazdeczki- zabawa matematyczna.

 

Do zabawy potrzebne nam będą gwiazdy w dwóch rozmiarach: duże i małe oraz w trzech kolorach (np. srebrne, złote, białe), a także trzy obręcze.

 

Pierwsze zadanie to segregowanie gwiazd według wielkości do dwóch obręczy. Do jednej wkładamy małe, a do drugiej duże. Nazywamy powstałe zbiory: Tutaj są małe gwiazdy, a tu duże gwiazdy.

 

Drugie zadanie to segregowanie gwiazd według koloru. Do pierwszej obręczy wkładamy złote gwiazdy, do drugiej srebrne, a do trzeciej białe. Nazywamy powstałe kolekcje: Tutaj mamy złote gwiazdy, tu srebrne gwiazdy, a tu białe gwiazdy.

 

Teraz wysłuchajcie wiersza D. Gellner Gwiazda

 

Gwiazda z miną uśmiechnięta,

tupie w górze złotą piętą.

Bez latarki i bez świeczki

chodzi nocą na wycieczki.

Chodzi, chodzi, aż do rana,

no i świeci sobie sama.

 

Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
Co robi gwiazda?

Kiedy na niebie widzimy gwiazdy?

 

Na koniec posłuchajmy piosenki  Chciałbym zostać kosmonautą (sł. i muz. Danuta i Karol Jagiełło).

 

https://soundcloud.com/user-956760406/chcia-bym-zosta-kosmonaut-s-i

 

 

Życzymy miłej zabawy!
Do zobaczenia wkrótce :)

 

Anna Rumińska

Małgorzata Suchora

Gimnastyka 15.04.2021

Witajcie Przedszkolaki;)

 

Oto propozycja ćwiczeń. Zachęcam Was do aktywności fizycznej. 

 

   

    Justyna Giza

 

14.04.2021 r. LOGOPEDYCZNE ZABAWY W ... KOSMOSIE ;)

Kochane Przedszkolaki,



zachęcam do zabawy:

 

 

 

kliknij w poniższy link:

https://view.genial.ly/606dcd4736be9d0d9f8e4735/interactive-content-kosmiczne-zabawy



Pozdrawiam serdecznie

Anna Boruch

Chce być kosmonautą - 14.04.2021

Dzień dobry Dzieci :-)

1. Na początek dzisiejszego dnia  proponuję zabawy z figurami geometrycznymi. Poproście rodziców o wycięcie kilku rożnych figur ( koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt) w kilku kolorach i rozmiarach. Potem razem ułóżcie z nich rakietę. 

 

2. Zabawy przy piosence Chciałbym zostać kosmonautą (sł. i muz. Danuta i Karol Jagiełło).

 

https://soundcloud.com/user-956760406/chcia-bym-zosta-kosmonaut-s-i

 

1.  Mój kolega chciałby zostać marynarzem,

wszystkie oceany bardzo dobrze zna,

koleżanka mówi, że będzie aktorką.

A ja, a ja, a ja?

 

Ref.: Kosmonautą chciałbym zostać, kosmonautą

i zamienić na rakietę taty auto,

podróżować nią po długiej mlecznej drodze

i odwiedzać nowych ufoludków co dzień.

 2.  Moja siostra lubi jeździć na rowerze,

wszystkie drogi w okolicy dobrze zna,

starszy brat odwiedza wciąż nieznane kraje.

A ja, a ja, a ja?

 

Ref.: Kosmonautą chciałbym zostać, kosmonautą…

 

Rozmowa na temat piosenki:

- Kim chciałyby zostać dzieci z piosenki?

- Kto to jest kosmonauta? -Jeśli trzeba, to rodzice wyjaśniają co oznacza słowo: kosmonauta. 

- Czym można podróżować w kosmos?

- Kim chciałbyś zostać?

 

Po wysłuchaniu piosenki  i rozmowie  spróbujcie ułożyć akompaniament z użyciem metalowych przedmiotów (sztućce, garnki, pojemniki metalowe, pokrywki.. itp).

Zabawa ruchowa:  Jak witają się ufoludki? 

Rodzic pokazuje, jak według niego mogą się witać ufoludki, a dzieci naśladują jego propozycję. Np. łapią się za nosy, chwytają jedną ręką swój nos, a drugą – ucho witającego się z nim ufoludka i kłaniają się razem. Dzieci pokazują potem swoje propozycje.

 

3. Spotkanie z ufoludkiem – zabawa z elementem dramy, z udziałem Rodzica.

Jestem Ufuś piegowaty,

mam ubranko w srebrne łaty,

a na głowie czułki dwa,

skaczę lekko: hopsa, sa.

Mieszkam sobie we wszechświecie,

podróżuję w swej rakiecie.

Przyjaciela zdobyć chciałem,

więc na Ziemię przyleciałem.

Zaprzyjaźnić chcę się z wami,

choć jesteście jeszcze mali.

Złego nic mi nie zrobicie?

Czy bać muszę się o życie?

Chętnie z wami porozmawiam.

Przyjacielski ukłon składam.

Ziemia piękną jest planetą,

choć od mojej tak daleką.

Poznać wasze chcę zwyczaje

i pozwiedzać różne kraje.

 

Rozmowa z dziećmi na temat:

Czy w kosmosie można spotkać żywe istoty?
Wyjaśnianie pojęcia ufoludek.
Zachęcanie do wypowiadania się na temat wyglądu przybyszów z innych planet.

 

4. Jeżeli macie ochotę na dalszą kosmiczną zabawę, to proponuję  tematyczne kolorowanki ze strony:

https://miastodzieci.pl/kolorowanki/

 

źródła:

Przewodnik metodyczny Odkrywam siebie , cz. 3, wyd. MAC Edukacja

https://soundcloud.com/user-956760406/chcia-bym-zosta-kosmonaut-s-i

https://miastodzieci.pl/kolorowanki/

https://zsprytwiany.pl/

 

Miłego dnia :-)

Małgorzata Suchora

Anna Rumińska

 

 

Wyprawa na zieloną planetę- 13.04.2021

Dzień dobry Przedszkolaki!

 

Na początek proponujemy Wam zabawę ruchowo-naśladowczą "Rakieta".

 

Usiądźcie wygodnie na dywanie, a dłonie połóżcie na uda. 

 

Uruchamiamy rakietę                     (uderzamy rytmicznie w uda, najpierw powoli, potem coraz szybciej;

                                                   następnie robimy młynek- najpierw powoli, potem coraz prędzej)

Start!                                           (wyciągamy ręce do góry)

Uuuuuu...!!                                   (głośno krzyczymy).

 

Teraz posłuchajcie rymowanki o Zielonej Planecie.

 

Na Zielonej planecie wszystko jest zielone-

drzewa, krzewy, kwiaty,

wszystkie zwierzęta, nie tylko oswojone.

Ludzie mają zieloną skórę, włosy i ubrania,

zielonymi oczami patrzą na słońce, które zielona chmura przesłania.

 

Spróbujcie na podstawie wysłuchanej rymowanki stworzyć obrazek o życiu na Zielonej Planecie. Pamiętajcie, by zrobić to tylko i wyłącznie przy użyciu zielonej kredki! :)

 

 

W pokoju Zuzi ukryły się ufoludki. Spróbujcie je odnaleźć :)

 

Miłej zabawy!

 

Anna Rumińska

Małgorzata Suchora

 

Język angielski 13.04.2021

Hello Everyone! Witajcie Kochani!

Today, we are going to the moon! Dzis wybieramy się w kosmos!

Are you ready? Czy jesteście gotowi?

 

https://www.youtube.com/watch?v=FfyVPTuikiI

 

Słownictwo:

rocket- rakieta

spaceship- statek kosmiczny

moon-księżyc

sun-słońce

take off- odlecieć

 

Have fun! Miłej zabawy!

 

Pozdrawiam,

Ewa Baprawska

 

                           źródło You Tube

Światowy Dzień Czekolady 12.04.2021

Drogie Dzieci,  w tym tygodniu udamy się w kosmiczną podróż.

Najpierw wysłuchajcie opowiadania pt. „Zasypianka z Ufoludkiem” i porozmawiajcie o nim z rodzicami lub rodzeństwem. Do nauczenia się też będzie krótka rymowanka, dzięki której będziecie mieli okazję zabawić się w aktorów.

1. Opowiadanie A. Onichimowskiej - „Zasypianka z ufoludkiem”

Mam na imię Egon, a mój statek kosmiczny – Ogon. Mieszkamy na Marsie. Najbardziej lubię podróżować nocą. Ogon lata cicho jako ćma i jest tak malutki, że wszędzie możemy się wślizgnąć. Oblatywałem kiedyś po raz pierwszy planetę Ziemia. Ciekawe, czy jest zamieszkana… zastanawiałem się, zbliżając coraz szybciej do rozjarzonej kuli. Ogon zniżył lot i znalazłem się naprzeciwko domu z uchylonym oknem. Już po chwili byliśmy w środku. W łóżku spał olbrzym. Był częściowo przykryty. Miał na pewno jedną rękę, jedno ucho i głowę porośniętą ciemną trawą. Nie wiem, jak się poruszał, czy też na sprężynie, jak ja, czy jakoś inaczej, bo bałem się go odsłonić. Na mojej planecie najwyższy mieszkaniec ma dwadzieścia centymetrów wzrostu. A potem znalazłem dwa statki kosmiczne. – Co robisz? – spytał Ogon. – Próbuję uruchomić te rakiety. – Przecież to są trampki! Nie ciągnij za sznurowadła, bo urwiesz! I w czym jutro ten chłopczyk pójdzie do przedszkola? – wskazał antenami na śpiącego olbrzyma. Nie chciałem dłużej słuchać, jak Ogon się mądrzy. Był już kiedyś wcześniej na Ziemi, z moim bratem. – Odlatujemy! – zatrzasnąłem kabinę. Olbrzym poruszył się gwałtownie. Ma jednak dwoje oczu, zauważyłem. I dwoje rąk. A skoro nosi trampki, ma również nogi… Wszystko to zapisałem szybko w moim elektronicznym notesie. – Wielki ze mnie naukowiec – mruknąłem z dumą na pożegnanie, wzlatując ponad dachy.

2. Nauka rymowanki: „Ufoludki, ufoludki to zielone, małe ludki”

Mówienie rymowanki z różnym natężeniem głosu: cicho, gdy rodzic trzyma palec na ustach i głośno – gdy podniesie rękę.

  • Zabawa ruchowa twórcza „Powitanie ufoludków”

– dzieci – ufoludki tańczą w rytm ulubionej piosenki, gdy muzyka ucichnie witają się z rodzicem lub rodzeństwem wybraną częścią ciała, wymyślając przy tym dla siebie kosmiczne imię.

  • Teraz spróbujcie narysować swojego ufoludka :-)

 

3. Dzisiaj jest Dzień Czekolady, więc proponuję krótki film edukacyjny o powstawaniu czekolady:

 

https://www.youtube.com/watch?v=HXVDMllbsiM

 

I oczywiście koniecznie zjedzcie dzisiaj kawałek Waszej ulubionej czekolady!!  :-)

Poniżej znajdziecie przepis na domową czekoladę z ulubionymi przez Was dodatkami:

 

https://ohme.pl/lifestyle/fit-czekolada-domowa-przepis/

 

 

źródła:

Przewodnik metodyczny Odkrywam siebie , cz. 3, wyd. MAC Edukacja

https://www.youtube.com/watch?v=HXVDMllbsiM

https://ohme.pl/lifestyle/fit-czekolada-domowa-przepis/

Sprzedają 100-letnie czekoladki. Przerażające czekoladki

 

 

Miłego i słodkiego dnia!

 

Małgorzata Suchora

Anna Rumińska

12. 04. 2021. katecheza

Kochane Dzieci, Drodzy Rodzice oto propozycje na dzisiejszą katechezę

 Dobry Pasterz prowadzi mnie przez życie

Modlitwa „Aniele Boży” i śpiew: „Spotkał mnie dziś Pan”.

https://www.youtube.com/watch?v=NS3V4kLhV8s

 

Opowiadanie.

Dawno, dawno temu zdarzyła się ciekawa historia. Pewien pasterz, który codziennie wieczorem przeliczał swoje owieczki, zauważył, że jedna z nich gdzieś się zagubiła. Była to mała Kropeczka – bo pasterz każdą z nich nazywał po imieniu. Ona zawsze biegła na końcu, tak że nieraz pasterz, chcąc pośpieszyć całe stado, brał ją na ręce, aby się nie zmęczyła lub nie pokaleczyła. Tym razem nie pamiętał nawet, kiedy widział ją po raz ostatni. Chodził po całej zagrodzie, szukał i wołał. Kropeczka zaginęła. Pasterz pozamykał swoją owczarnię i wyruszył na poszukiwanie zagubionej. Była już ciemna noc, księżyc wciąż chował się za chmurę, a wilki wyły groźnie, gdzieś w pobliżu. Pasterz z pośpiechu zapomniał nawet latarki. Szedł więc po ciemku i nasłuchując myślał, że może ona gdzieś jest tu blisko. Kiedy schodził ostrożnie z urwiska, usłyszał ciche kwilenie. Ależ tak! To jego owieczka! Choć było to bardzo niebezpieczne, pasterz pochylił się całym ciałem ze skały, aby spośród cierniowego krzaku wyciągnąć zagubioną i wystraszoną Kropeczkę. Przyniósł ją do domu, nakarmił, a potem długo jeszcze trzymał w ramionach, dopóki się nie uspokoiła.

Rozmowa na temat opowiadania:

– Co stało się z małą owieczką?

– Dlaczego owieczka się zagubiła?

– Co zrobił pasterz, gdy zobaczył, że nie ma owieczki?

– Jaki był pasterz dla swoich owiec?

 

Odczytanie tekstu z Pisma Świętego i omówienie ilustracji

„Ja jestem dobrym pasterzem. Dobry pasterz daje życie swoje za owce” (J 10,11)

 

https://sliwamariusz.files.wordpress.com/2015/04/do_blogaaaaa.jpg

Analiza tekstu biblijnego.

– Co Pan Jezus mówi o sobie?

– Kim są owieczki Pana Jezusa?

– Co robi dobry pasterz dla swoich owiec?

– Co zrobił Pan Jezus dla ludzi – swoich owieczek?

– Jakim pasterzem jest Pan Jezus?

Pan Jezus jest naszym Dobrym Pasterzem. Oddał za nas swoje życie na krzyżu i troszczy się o nas, wskazując drogę do nieba. Wszyscy powinniśmy starać się o to, aby się nie zagubić. Musimy być blisko Pana Jezusa.

Odpowiedz

– Kiedy jesteśmy blisko Pana Jezusa?

 

Pan Jezus porównał siebie do Dobrego Pasterza, a nas nazwał swoimi owieczkami. Zawsze, kiedy słuchamy słów Pana Jezusa i wypełniamy je, jesteśmy blisko Niego

 

Modlitwa na zakończenie: „Pan jest pasterzem moim”  (odtworzenie nagrania z piosenką)

https://www.youtube.com/watch?v=dPt_7ekZCK8

 

Pan jest moim pasterzem,

niczego mi nie braknie.

Na niwach zielonych pasie mnie,

nad wody spokojne prowadzi mnie. /x2

 

Dziecko koloruje obrazek pt. „Owieczka”.

 

https://www.buliba.pl/attachments/games/zwierzeta-na-wsi-owca-podglad.jpg

 

Źródło: podręcznik – Jezus mnie kocha, Internet:

https://www.youtube.com/watch?v=NS3V4kLhV8s

https://sliwamariusz.files.wordpress.com/2015/04/do_blogaaaaa.jpg

https://www.youtube.com/watch?v=dPt_7ekZCK8

https://www.buliba.pl/attachments/games/zwierzeta-na-wsi-owca-podglad.jpg

                                                                                Bożena Dziewicka

09. 04. 2021. katecheza

RADUJĘ SIĘ ZMARTWYCHWSTANIEM JEZUSA

Bóg nie umarł (piosenka)

https://www.youtube.com/watch?v=JAwddr6OEDQ

Wszyscy ludzie, którzy wierzą w Jezusa i kochają Go, cieszą się z Jego zmartwychwstania.

 My również cieszymy się, że Jezus powstał z martwych, dlatego dajemy temu wyraz w piosence.

 

Bóg nie umarł, Jezus żyje x3

                               (dzieci najpierw kiwają palcem, a następnie wskazują nim w górę)

Daj mu ręce swe,             (dzieci klaszczą w dłonie)

Daj mu nogi swe,              (dzieci tupią nogami)

Daj mu serce swe,            (dzieci uderzają lekko pięścią w swoje serce, naśladując jego bicie)

On zawsze z nami jest.       (dzieci radośnie podskakują

Znaki zmartwychwstałego Jezusa w kościele

Aby uczcić zmartwychwstanie Jezusa przychodzimy do kościoła na Mszę Świętą- teraz modlimy się w domu. W kościele znajdujemy wiele znaków przypominających nam o radosnym wydarzeniu, jakim było zmartwychwstanie Jezusa.

Paschał

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9d/Pascha%C5%82.JPG

Paschał jest to duża świeca, która oznacza Jezusa zmartwychwstałego. Jak światło tej świecy rozświetla  ciemność,

tak Jezus panuje nad życiem i śmiercią.

 Figura zmartwychwstałego Jezusa

 

https://christiana-dabrowscy.com/743/figura-chrystusa-zmartwychwsta%C5%82ego.jpg

Figura przedstawia Jezusa, który trzyma w ręku zwycięską czerwoną chorągiew. Oznacza to, że jest On Królem, który pokonał śmierć.

Rymowanka – naucz dziecko

Radości nadszedł czas –Jezus żyje pośród nas.

Źródło: strony internetowe: https://www.youtube.com/watch?v=JAwddr6OEDQ

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9d/Pascha%C5%82.JPG

https://christiana-dabrowscy.com/743/figura-chrystusa-zmartwychwsta%C5%82ego.jpg

 Przewodnik metodyczny: Kocham Dobrego Boga.                          Bożena Dziewicka

Język angielski 08.04.2021

Witam Was Kochane Przedszkolaki!

 

Czy pamiętacie nazwy zawodów z naszych ostatnich zajęć?

 

doktor- doctor

pielęgniarka- nurse

policjant- police man

strażak-firefighter

nauczyciel-teacher

rolnik- farmer

 

https://www.youtube.com/watch?v=r6Oxqyd5qUw

 

Dzisiaj poznamy zwrot I want to be....Ja chcę zostać/być ....

Kim chciałbyś zostać w przyszłości? Spróbujcie odpowiedzieć w języku angielskim.

 

Na koniec przypomnijmy sobie dni tygodnia- days of the week.

 

https://www.youtube.com/watch?v=mXMofxtDPUQ

 

Have fun!

 

Pozdrawiam Was serdecznie,

Ewa Baprawska.

 

08.04.2021-Moje zabawy na powietrzu

Dzień dobry Kochane Przedszkolaki!

 

Na dobry początek dnia zapraszamy do narysowania słońca według wierszyka. Słońce możecie narysować w powietrzu, na kartce, na stoliku albo na plecach rodziców czy rodzeństwa ;)

 

Rysuje kółeczko, 

żółciutkie, gorące.

Dorysuje kreseczki

i otrzymam słońce.

 

Czy macie w domu kolorowe piłeczki? Jeśli tak użyjcie ich do zabawy matematycznej "Kolorowe piłeczki", w której poćwiczymy umiejętność klasyfikowania.

 

Wrzućcie do pojemnika piłeczki w pięciu różnych kolorach. Na podłodze połóżcie pięć obręczy. Niech rodzic poprosi was o umieszczenie w obręczach piłek o określonym kolorze, np. 

- w pierwszej: czerwone,

-w drugiej: zielone,

w trzeciej-: niebieskie,

-w czwartej : żółte,

-w piątej: różowe. 

 

Posegregujcie piłki według instrukcji. Spróbujcie policzyć ile piłek jest w każdej obręczy. A może uda wam się zauważyć gdzie jest najwięcej, a gdzie najmniej piłek?

 

Pamiętajmy, że pomimo panujących obostrzeń, ważne jest by spędzać czas na świeżym powietrzu. Wybierzcie się dziś na spacer, pograjcie w piłkę, pojeździjcie na rowerze. Pamiętajcie by robić to w bezpieczny sposób. 

 

 

Powodzenia!!!

 

Anna Rumińska

Małgorzata Suchora

Gimnastyka 08.04.2021

Kochane Przedszkolaki dziś zapraszam Was na muzyczną gimnastykę ;)

 

Ćwiczenia możecie powtórzyć kilka razy ;)

 

(3412) MUZYCZNA GIMNASTYKA - ćwiczenia W PODSKOKACH | ODCINEK 1 - YouTube

 

 

 

Miłej zabawy ;)

  

Justyna Giza

Chcę być sportowcem - 07.04.2021

Witajcie Kochani!

 

1. Na początek dnia proponuję gimnastykę z wczorajszym wierszykiem:

Dziecko:

 

Gimnastyka,                                       wyciąga ręce w  bok,

To zabawa,                                        trzyma ręce wyprostowane, zgina je w łokciach,

                                                        dłońmi dotyka klatki piersiowej,

ale także                                           jak wyżej – ręce ma wyprostowane

ważna sprawa,                                   zgina je w łokciach,

bo to sposób                                     ręce ma opuszczone, wykonuje przysiad, wstaje,

jest jedyny,                        

żeby silnym być                                podnosi ramiona, zgina ręce w łokciach, dłonie zaciska

i zwinnym.                                       w pięści i pokazuje, jakie są silne,

                                        

Skłony,                                            wykonuje skłon,

skoki                                               wykonuje podskok,

i przysiady                                       wykonuje przysiad,

trzeba ćwiczyć                                  powtarza skłon, podskok i przysiad,

- nie ma rady!

To dla zdrowia i urody                       spaceruje uśmiechnięte.

niezawodne są metody.

 

2.  Zabawa z piosenką „Chcę być sportowcem”  ( D. I K. Jagiełło)

 1. Biegam bardzo szybko
w piłkę dobrze gram
Kim zostanę już za chwilę
zaraz powiem wam.

 

Ref: Sportowcem chciałbym zostać
Sportowcem chciałbym być
Trenować co dzień rano
I sprawnym zawsze być.

 

 2. Chodzę też na judo
Wiele chwytów znam
Kim zostanę, już za chwilę
Zaraz powiem wam.

 

Ref: Sportowcem chciałbym zostać…

 

3. Jeżdżę na rowerze

i trenuję sam,

kim zostanę, już za chwilę

zaraz powiem wam.

 

Ref.: Sportowcem chciałbym zostać….

 

4. Pierwsze już medale

na swej półce mam,

kim zostanę, już za chwilę,

zaraz powiem wam.

 

Ref.: Sportowcem chciałbym zostać…

 

Rozmowa na temat piosenki.

  • Co ćwiczy chłopiec?
  • Kim chciałby zostać?

 

Zabawa przy piosence:

Podczas zwrotek (1-3) dziecko naśladuje ruchy, o których jest mowa w tekście (bieganie, granie w piłkę, chwyty judo, jazdę na rowerze). Podczas ostatniej zwrotki stają na baczność, jak sportowcy udekorowani medalami.

 

https://chomikuj.pl/maciejasiaa/Piosenki+-+przedszkole/Chc*c4*99+by*c4*87+sportowcem,6312968167.mp3(audio)

 

3. Jakbyście chcieli poćwiczyć sprawność rąk, to zachęcam do wydrukowania i kolorowania obrazków (dla chętnych dzieci): 

 

 https://miastodzieci.pl/kolorowanki/k/sporty-letnie-letnia-olimpiada/

 

 

źródła:

Przewodnik metodyczny Odkrywam siebie , cz. 3, wyd. MAC Edukacja

https://chomikuj.pl/maciejasiaa/Piosenki+-+przedszkole/Chc*c4*99+by*c4*87+sportowcem,6312968167.mp3(audio)

https://miastodzieci.pl/kolorowanki/k/sporty-letnie-letnia-olimpiada

 

 

Miej zabawy :-)

 

Małgorzata Suchora

Anna Rumińska

Gimnastyka - 06.04.2021

Dzień dobry!

Witamy po świętach!

W tym tygodniu zadbajmy o swoją kondycję fizyczną, to bardzo dobry czas aby się trochę rozruszać....

1. Posłuchajcie wiersza J. Koczanowskiej pt. Gimnastyka:

Gimnastyka to zabawa,
ale także ważna sprawa,
bo to sposób jest jedyny,
żeby silnym być i zwinnym.

Skłony, skoki i przysiady
trzeba ćwiczyć - nie ma rady!
To dla zdrowia i urody
niezawodne są metody.

 

Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
-Dlaczego gimnastyka jest ważna dla naszego zdrowia?
- Co robimy, gdy się gimnastykujemy?

 

2. Zabawa dydaktyczna: "Co służy naszemu zdrowiu?".
Oglądanie na komputerze obrazków przedstawiających różne formy spędzania czasu wolnego:
-jazda na rowerze,
- pływanie,
- gra w piłkę,
- oglądanie TV,
- gra na komputerze,
- jazda na rolkach.
Przygotujcie obrazki dwóch buziek: uśmiechniętej i smutnej. Gdy zobaczycie obrazek, który służy naszemu zdrowiu pokażcie buźkę uśmiechniętą. w przeciwnym wypadku pokażcie buźkę smutną. 
Spróbujcie też  uzasadnić swój  wybór.

3. A teraz rozruszajcie się trochę razem z Wygibasami:

https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ

 

https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA

 

 

źródła:

Przewodnik metodyczny Odkrywam siebie , cz. 3, wyd. MAC Edukacja

https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ

https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA

 

Gimnastyka ważna sprawa! | Przedszkole nr 39 w Olsztynie

 

Wesołej zabawy Dzieciaki!!!

Małgorzata Suchora

Anna Rumińska

 

Zadania dydaktyczno wychowawcze na kwiecień 2021

Tematyka:

  1. Chciałbym być sportowcem ……………..  06.04-09.04.2021
  2. Co się dzieje w kosmosie?……………….. 12.04-16.04.2021
  3. Dbamy o przyrodę ……………………….... 19.04.-23.04.2021
  4. Jestem Polakiem i Europejczykiem …… 26.04-30.04.2021

Zadania

Fizyczny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • korzystanie z toalety, spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem,
  • wskazywanie części ciała i ich nazywanie,
  • zdejmowanie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu w szatni,
  • zakładanie ubrań, butów,
  • udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie,

Językowa aktywność dziecka

  • rozwijanie sprawności całego ciała(w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
  • nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy,
  • nazywanie wybranych części ciała,

Artystyczna aktywność dziecka

  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych, rytmiczne poruszanie się przy muzyce,
  • budowanie z naturalnych materiałów (piasek, śnieg),
  • reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu,

Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka

  • uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem,
  • przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach
  • naśladowanie ruchów wykonywanych przez nauczyciela, odtwarzanie ruchem całego ciała sposobów poruszania się zwierząt,
  • sygnalizowanie nauczycielowi złego samopoczucia,
  • ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku,

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • podejmowanie prób wspólnych zabaw,
  • poznanie własnych możliwości przy wykonywaniu różnych czynności,
  • dzielenie się zabawkami z innymi dziećmi,
  • nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie,
  • próby nazywania swoich emocji (np.: radość, smutek, złość, strach),

Społeczny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • odpowiadanie na pytania,
  • podejmowanie prób wspólnych zabaw,
  • przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie,
  • nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie,
  • stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych w każdej sytuacji (w domu, w przedszkolu, na ulicy),
  • określanie miejsca zamieszkania (miasto, wieś),

Poznawczy obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • spacerowanie w pobliżu przedszkola,
  • wymienianie i nazywanie wybranych zawodów,

Językowa aktywność dziecka

  • różnicowanie głosów zwierząt, pojazdów, naśladowanie ich,
  • rytmiczne powtarzanie tekstów rymowanek, krótkich wierszy,
  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego,
  • sylabizowanie w toku zabaw, np. naśladowanie mowy robota, lalki,
  • wypowiadanie się prostymi zdaniami,
  • słuchanie dźwięków dochodzących z otoczenia,
  • uważne słuchanie rozmówcy,
  • recytowanie, indywidualnie i zespołowo, krótkich wierszy,
  • naśladowanie czytających dorosłych, np. zabawa w czytanie,
  • słownictwo w języku obcym,

Artystyczna aktywność dziecka

  • śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą,
  • rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej,
  • budowanie z naturalnych materiałów (piasek, śnieg),
  • uczestniczenie w zabawach naśladowczych,
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce,
  • uczestniczenie w krótkich programach artystycznych,

Poznawcza aktywność dziecka

  • podejmowanie zabaw inicjowanych przez nauczyciela, rozwijających zainteresowania dzieci,
  • powtarzanie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem,
  • porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic występujących     

      między nimi,

  • uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcję i radość,
  • uczestniczenie w zabawach naśladowczych,
  • reagowanie na humor zawarty w utworze literackim lub w danej sytuacji,
  • układanie prostych kompozycji z figur geometrycznych według podanego wzoru,
  •  wskazywanie wymienionych części ciała,
  • liczenie z wymienianiem kolejnych liczebników głównych; zwrócenie uwagi na rolę ostatniego liczebnika,
  • liczenie palców, przedmiotów itp.,
  • oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu,
  • uczestniczenie w zabawach rozwijających umiejętność poznawania samego siebie,
  • nauka na pamięć krótkich wierszy i piosenek treściowo bliskich dzieciom oraz sytuacjom, z jakimi się spotykają,
  • obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie.

Witam Was Kochane Przedszkolaki!

Mam nadzieję, że miło spędziliście święta.

Dzisiaj poznamy nazwy zawodów w języku angielskim.

doktor- doctor

pielęgniarka- nurse

policjant- police man

strażak-firefighter

nauczyciel-teacher

rolnik- farmer

 

Zapraszam do obejrzenia filmiku:

 

https://www.youtube.com/watch?v=cyy6sLTFKHc

 

Co robią Twoi rodzice?

 

Pozdrawiam i miłego dnia życzę,

Ewa Baprawska.

 

                                 Źródło You Tube

02. 04. 2021. katecheza

Kochane Dzieci, Drodzy Rodzice oto propozycje na dzisiejszą katechezę

Święcenie pokarmów na wielkanocny stół - Koszyczek dobrych życzeń

 

https://i.pinimg.com/originals/c9/96/d8/c996d8c322ec77ce519593e8b4b42e2b.jpg

 

Rodzicu - wraz z dzieckiem przygotuj koszyczek ze święconką, wytłumacz co oznaczają poszczególne potrawy.

Przygotowany koszyczek odstawmy w chodne miejsce, żeby czekał na nasze wielkanocne śniadanie.

 

Przy świątecznym stole w Wielką Niedzielę, dzieląc się pokarmami z koszyczka powiedzcie wraz z dziećmi modlitwę:

„Panie Jezu Chryste, zasiądź między nami i udziel nam radości Twego zmartwychwstania, a stół nasz

niech będzie znakiem pojednania. Alleluja!” (można nauczyć się w sobotę).

 

Posłuchajcie piosenek:

Wielkanocna piosenka

https://www.youtube.com/watch?v=cNT7haqYeqw

 

Wesołego Alleluja

https://www.youtube.com/watch?v=lVsbR81g8UM

 

 

 

https://archidiecezjalubelska.pl/wp-content/uploads/2020/04/pok02-678x381.jpg

 

                                                        Wesołego Alleluja!                Bożena Dziewicka

Wielkanocna niespodzianka - 01.04.2021

Witajcie Kochani!!!

Zaczynamy nowy miesiąc. Dziś 1 kwietnia: świętujemy nie tylko Prima Aprilis, ale również Dzień Klauna :)

 

Na dobry początek dnia zróbcie masażyk relaksacyjny. 

 

Świeci słonko, świeci,      (rysujemy słonko na plecach partnera)

a chmurka się skrada,      (rysujemy małą chmurkę)

zasłoniła słonko,              (rysujemy dużą chmurę)

będzie deszczyk padał.     (uderzamy palcami, naśladując spadający deszcz)

 

Teraz spróbujcie rozwiązać wielkanocne zagadki:

 

Zjedz mu długie ucho lub kawałek głowy,

bo jest bardzo pyszny i czekoladowy... (zajączek z czekolady)

 

Na stole wielkanocnym to ona króluje,

ma lukier i rodzynki i wszystkim smakuje.... (babka wielkanocna)

 

Zrobione z wydmuszek, pięknie malowane-

w szlaczki kolorowe albo nakrapiane.... (pisanki)

Wśród pisanek leży, ma żółty kubraczek.

Powiedz co to jest? To mały.... (kurczaczek)

 

O cukrowym tym zwierzątku każdy z nas pamięta

i wkłada go do koszyczka w wielkanocne święta... (baranek cukrowy)

 

Ostatnia propozycja na dziś to malowanie bańkami mydlanymi. 

 

Potrzebne nam będą: 

  • 1 litr wody,
  • 4 łyżki płynu do mycia naczyń,
  • barwniki spożywcze,
  • słomki do napojów,
  • biała kartka.

Do dużego naczynia wlewamy litr wody i dodajemy 3 łyżki gęstego płynu do mycia naczyń. Delikatnie mieszamy składniki.  Do małych miseczek lub szklanek wlewamy wodę z płynem i dodajemy odrobinę barwnika spożywczego. Mieszamy łyżeczką i zabieramy się za „produkcję” kolejnej kolorowej mikstury. Zabawa polega na dmuchaniu przez słomkę i tworzeniu kaskady kolorowych baniek. Wyleją  się z misek jak lawa. Bańki zostawią na kartce kolorowe wzory. (źródło: https://www.haart.pl/2017/03/banki-mydlane/)

 

Życzymy wspaniałej zabawy!

P.S. Nie zapomnijcie o zrobieniu komuś żartu, w końcu dziś Prima Aprilis ;)

 

Anna Rumińska

Małgorzata Suchora

 

 

Język angielski 01.04.2021

Witajcie Kochane Przedszkolaki!

 

Święta Wielkanocne (Easter) tuż, tuż.

Zobaczcie, co robi świąteczny króliczek.

 

https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc.

 

A teraz przypomnijmy sobie nasze wielkanocne słownictwo:

Easter- Wielkanoc

Easter egg- jajko wielkanocne, pisanka

Bunny- królik 

Chick- kurczaczek 

 

 

Dzieci liczą małe wielkanocne zajączki (Little Easter Bunnies) z piosenki: 

 

https://www.youtube.com/watch?v=Tyyh8rhwKQ8

 

i poruszają się tak jak one:

 

-kiedy usłyszymy - hop, hop, hop,… - skoki obunóż,

 

-kiedy usłyszymy - run, run, run,… - bieganie,

 

-kiedy usłyszymy – walk, walk, walk,… - spacerowanie,

 

-kiedy usłyszymy – skip, skip, skip,… - podskoki „z nóżki na nóżkę”

 

 

Happy Easter! Wesołych Świąt!

 

Serdecznie pozdrawiam,

Ewa Baprawska.

Wielkanoc w muzyce i piosence - 31.03.2021

Witamy Was Kochani!

Nie możemy pośpiewać razem wielkanocnych piosenek, więc zachęcamy do śpiewania z najbliższymi: mamą, tatą, rodzeństwem, dziadkami... 

1) Oto tekst do nauki piosenki "Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne..." 

https://www.youtube.com/watch?v=qKY9oeELKn4

 

Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne...

1) Koszyczek z wikliny pełen jest pisanek,
A przy nich kurczaczek i z cukru baranek.
Przy baranku babka, sól, chleb i wędzonka,
Oto wielkanocna świąteczna święconka.

 

Ref. Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne,
Pięknie ozdobione, ale niezbyt mocne.
Pisanki, kraszanki, całe w ornamentach,
Uświetniły nasze wielkanocne święta.

 

2) Kłócił się z kurczakiem cukrowy baranek,
Która najpiękniejsza ze wszystkich pisanek?
Czy ta malowana, czy ta wyklejana,
Czy zdobiona woskiem i pofarbowana

 

Ref. Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne…

 

3) Baranek kurczaczkiem długo się spierali,
aż goście świąteczni do drzwi zapukali 
Wielkanocni goście czasu nie tracili 
potłukli pisanki jajkiem się dzielili.

 

Ref. Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne…

 

2) Zachęcam do ćwiczenia umiejętności liczenia.  Podczas przygotowań świątecznych możemy liczyć rożne przedmioty, a w chwili odpoczynku proponuję zabawy z kurczakami, zajączkami i pisankami..

 

Przeliczanie z Zajączkiem Wielkanocnym
Potrzebne będą maskotka lub obrazek Zajączka, liczmany; można użyć dowolnych ( na zdjęciu pomponiki z Pepco). Do małych przedmiotów można dołączyć szczypce ( ćwiczy dodatkowo chwyt pęsetkowy). Informujemy dzieci, że Zajączek ma problemy z liczeniem. Celowo podczas liczenia popełniamy błędy i prosimy dzieci, żeby nas poprawiały. Pomponiki oczywiście chwytamy szczypcami.

https://www.dzieckiembadz.pl/2017/04/wielkanocne-zabawy-matematyczne

 

 

3) Jeszcze małe ćwiczenia sprawności rąk - kolorowanie obrazków, labirynty itp.. można wydrukować, albo pobrać i zrobić to online:

https://miastodzieci.pl/kolorowanki/wesolych-swiat-2/

 

Miłego dnia i wesołej zabawy!

 

Małgorzata Suchora

Anna Rumińska

Zajęcia z języka angielskiego 30.03.2021

Hello Everyone!  Witajcie przedszkolaki! 

Tematem dzisiejszych zajęć jest wiosna i Wielkanoc.

Zapraszam do obejrzenia naszej wiosennej piosenki-

 

https://www.youtube.com/watch?v=0r6Bx7oTT_c

 

Kochane Przedszkolaki spróbujcie również zapamiętać kilka wielkanocnych słówek.

 

https://www.youtube.com/results?search_query=easter+vocabulary

 

 

Serdecznie pozdrawiam,

Ewa Baprawska. 

                                                                                   Źródło You Tube

Pisanki- propozycje zabaw 30.03.2021

Witajcie Drogie Przedszkolaki!

 

Święta Wielkanocne zbliżają się wielkimi krokami... Dlatego mamy dla Was kilka "wielkanocnych zadań" :)

 

1. Poszukajcie w domu wielkanocnych  kartek. Obejrzyjcie je wraz z rodzicami i spróbuje odnaleźć elementy które się powtarzają.  Porozmawiajcie z rodzicami na temat tradycji wysyłania kartek świątecznych. A może spróbujecie wysłać taką kartkę do kogoś bliskiego?

 

2. Dziś w planie mieliśmy wykonywać pisanki, więc może spróbujecie zrobić je z rodzicami w domu? Zachęcamy do barwienia jajek naturalnym sposobem (np. łupinami z cebuli czy sokiem z buraka). 

 

3. Na koniec wysłuchajcie wspólnie wielkanocnej piosenki "Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne..." https://www.youtube.com/watch?v=qKY9oeELKn4

 

Życzymy miłej zabawy !!! 

 

Anna Rumińska 

Małgorzata Suchora

29. 03. 2021. Katecheza

 

  Kochane Dzieci, Drodzy Rodzice oto propozycje na dzisiejszą katechezę

Dziękuję Panu Jezusowi za to, że pozostał wśród nas – Wielki Czwartek

W Wielkim Tygodniu przeżywamy dni, przypominające mękę, śmierć i zmartwychwstanie Pana Jezusa.

 

W czwartek przed swoją męką i śmiercią Pan Jezus polecił uczniom przygotować świąteczną wieczerzę tzn. kolację. Była to Ostatnia Wieczerza Pana Jezusa z Apostołami. Apostołowie przygotowali ją w pomieszczeniu, które nazwane było Wieczernik.