Grupa 3 Konsultacje dla rodziców:
Małgorzata Suchora
Środa: 10.00-10.30
Anna Rumińska
Czwartek: 10.00-10.30
numer tel.: 81 517 20 85
lub przez komunikator dziennika elektronicznego. Ramowy rozkład dnia | Ramowy rozkład dnia
w Przedszkolu Nr 1 im. Janusza Korczaka w Bełżycach
z oddziałami zamiejscowymi w Wierzchowiskach
w roku szkolnym 2020/21
6.00 – 8.00
|
Schodzenie się dzieci: gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, gry i zabawy badawcze rozwijające u dziecka zainteresowania otaczającym światem, zajęcia rozwijające muzyczne, plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, gry i zabawy wspomagające rozwój ruchowy dziecka, gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka.
|
8.00 – 13.00 REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
8.00 – 8.45 (9.00)
|
Zabawy swobodne, zabawy przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy integracyjne; zabawy ruchowe.
Przygotowanie do śniadania (czynności samoobsługowe; czynności higieniczno-porządkowe).
|
8.45 (9.00)– 9.30 (9.45)
|
Śniadanie. Czynności samoobsługowe.
|
9.30 (9.45) – 13.00
|
Zajęcia kierowane prowadzone przez nauczyciela przedszkola i nauczycieli specjalistów, zabawy swobodne, praca indywidualna z dziećmi, pobyt na dworze, przygotowanie do obiadu:
|
Przygotowanie do II śniadania, II śniadanie.
|
Poniedziałek:
Religia 10.30-11.00
|
11.00-11.30
|
Wtorek:
Język angielski 10.30-11.00
|
11.00-11.30
|
Środa:
Zajęcia logopedyczne 10.00-10.30
|
11.00-11.30
|
Czwartek:
Język angielski 10.00-10.30
Zajęcia ruchowe 11.30-12.00
|
11.00-11.30
|
Piątek:
Religia 11.30-12.00
|
11.00-11.30
|
13.00
|
Obiad, czynności obsługowe
|
po obiedzie - 15.10
|
Odpoczynek poobiedni (zabawy relaksacyjne, czytanie literatury dziecięcej); gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, gry i zabawy badawcze rozwijające u dziecka zainteresowania otaczającym światem, zajęcia rozwijające muzyczne, plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, gry i zabawy wspomagające rozwój ruchowy dziecka, gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka; praca indywidualna; pobyt w ogrodzie przedszkolnym; przygotowanie do podwieczorku.
|
15.10 – 16.00
|
Podwieczorek, zabawy i gry stolikowe, porządkowanie sali.
|
16.00 – 17.00
|
Gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, gry i zabawy badawcze rozwijające u dziecka zainteresowania otaczającym światem, zajęcia rozwijające muzyczne, plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, gry i zabawy wspomagające rozwój ruchowy dziecka, gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka; pobyt w ogrodzie przedszkolnym
|
|
Program wychowanie przedszkolnego | opis dokumentu | typ | data | |
---|
Program wychowania przedszkolnego - Wiesława Żaba-Żabińska, Wioletta Majewska, Renata Paździo | pdf | 09-10-2020 | [ Pobierz ] 1 162 kB |
|
Dzień Babci i Dziadka 21.01.2021 | Dzisiaj jest Dzień Babci i święto Dziadziusia, O tym dniu pamięta każda mała wnusia. My - wasi wnuczkowie - również pamiętamy I swoim najbliższym życzenia składamy.
Pamiętamy o naszych Babciach i Dziadkach. Chociaż nie możemy się spotkać w przedszkolu, to z przyjemnością przygotowujemy niespodzianki i prezenty dla naszych najbliższych....

W poniedziałki pomyślności, a we wtorki kosz radości! W środy, czwartki, precz zmartwienia! Niech i w piątki strapień nie ma! Na soboty i niedziele życzę odpoczynku wiele.
100 lat! - w zdrowiu, radości i miłości najbliższych,
aby każdy dzień przynosił spokój i nadzieję na lepsze jutro.
- Babciom i Dziadkom życzą ukochane wnuki

fot. A. Rumińska, M. Suchora
Małgorzata Suchora
Anna Rumińska
|
5 Urodziny Filipa Błaszkiewicza - 18.01.2021 | FILIP!
Z okazji urodzin składamy Ci życzenia: Uśmiechu, zdrowia, radości, Mnóstwa prezentów i gości, Przyjaźni wielkich i małych, Wielu przygód niebywałych, Uśmiechu wesołego i wszystkiego, Wszystkiego najlepszego!
- dzieci i panie z gr. III

fot. M. Suchora
Małgorzata Suchora
Anna Rumińska |
Zimowe zabawy - 11 - 15.01.2021 | Hu, hu, ha.... Hu, hu, ha... Zima wcale nie jest zła.....

Lubimy malować farbami, a najbardziej wtedy, gdy możemy je dotykać rękami....:-)
Po takich zabawach, gdy pogoda sprzyja, chętnie dokazujemy na śniegu.
Potrzebujemy dużo ruchu, aby móc prawidłowo się rozwijać.


Ciekawe, czy ten śnieg jest czysty?

Od dzisiaj będziemy pamiętać, że nie bierzemy śniegu do buzi.....jest strasznie brudny!!!

fot: A. Rumińska, M. Suchora
Małgorzata Suchora
Anna Rumińska |
ZADANIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA STYCZEŃ 2021 |
Tematyka
- Zwierzęta są głodne……………04.01-08.01.2021
- Zimowe zabawy……………….11.01-15.01.2021
- Babcia i dziadek……………….18.01-22.01.2021
- Jestem samodzielny w kuchni….25.01.-29.01.2021
Zadania:
Fizyczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- zakładanie ubrań, butów, spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem, korzystanie z toalety, wskazywanie części ciała i ich nazywanie, udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie.
Językowa aktywność dziecka
- rozwijanie sprawności całego ciała(w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych), nabywanie koordynacji ruchowej, nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy.
Artystyczna aktywność dziecka
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych, rytmiczne poruszanie się przy muzyce, uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych, budowanie z naturalnych materiałów(piasek, śnieg).
Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka
- przebywanie na świeżym powietrzu –uczestniczenie w spacerach, zabawach, sygnalizowanie nauczycielowi złego samo poczucia, rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała.
Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- podejmowanie prób wspólnych zabaw, rozumienie sposobów przystosowania zwierząt i roślin do środowiska, w których występują, dzielenie się zabawkami z innymi dziećmi, poznanie własnych możliwości przy wykonywaniu różnych czynności, wzajemne okazywanie sobie uczuć przez członków rodziny, rozumienie znaczenia estetycznego urządzenia wnętrz, w których się przebywa.
Społeczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- odpowiadanie na pytania, podejmowanie prób wspólnych zabaw, przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie, nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie, nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny, np.: mama, tata, brat, siostra, ciocia, babcia, dziadek, wujek, wzajemne okazywanie sobie uczuć przez członków rodziny, dzielenie się swoimi przeżyciami.
Poznawczy obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- spacerowanie w pobliżu przedszkola, poznawanie czynności, jakie wykonują osoby z najbliższego otoczenia, nazywanie narzędzi pracy, zwrócenie uwagi na ubiór tych osób.
Językowa aktywność dziecka
- uważne słuchanie rozmówcy, powtarzanie krótkich rymowanek, maszerowanie w rytmie muzyki lub w rytmie wystukiwanym na bębenku, wypowiadanie się prostymi zdaniami, słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego,
swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom w kontaktach indywidualnych, recytowanie, indywidualnie i zespołowo, krótkich wierszy, rozpoznawanie zapisu własnego imienia.
Artystyczna aktywność dziecka
- rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej, śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą, uczestniczenie w zabawach naśladowczych, reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu, uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych, uczestniczenie w krótkich programach artystycznych.
Poznawcza aktywność dziecka
- powtarzanie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem, liczenie palców, przedmiotów itp., obserwowanie w sposób bezpośredni zmian zachodzących w przyrodzie, liczenie palców, przedmiotów itp., porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic występujących między nimi, obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie, oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu. nauka na pamięć krótkich wierszy i piosenek treściowo bliskich dzieciom oraz sytuacjom, z jakimi się spotykają, ustalanie kolejności zdarzeń (np.: teraz, wcześniej, później),określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko, uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcję i radość.
|
Urodziny Igora Serdyckiego 18.12.2020 |
IGORKU!
Wszystkiego najlepszego… Szczęścia i radości moc… Ciepłego słoneczka co dzień… Kolorowych snów co noc…
- składają panie i dzieci z gr. III

fot. M. Suchora
Małgorzata Suchora
Anna Rumiska |
Jasełkowe nutki...16.12.2020 | Boże Narodzenie to cudowny czas.
Wszyscy już czekają na choinki blask.
Na jej świeży zapach i kolorów moc.
Na tę pierwszą gwiazdkę w wigilijną noc...
W środę, 16 grudnia świętowaliśmy spotkanie jasełkowe. Wspólnie z zaproszonym gościem - panią dyrektor Jolantą Barszcz - Skowronek kolędowaliśmy i recytowaliśmy wierszyki. Było to bardzo miłe i uroczyste spotkanie.


Był tez czas na życzenia i wręczenie prezentu od nas dla naszego gościa.
Na zakończenie czekała na nas słodka niespodzianka, którą wspólnie przygotowaliśmy.
To najmilsze chwile naszym życiu przedszkolnym.
Niechaj radość ta świąteczna trafia w każdy kąt,
A my Wam życzymy:
Wesołych Świąt!
Małgorzata Suchora
Anna Rumińska
Joanna Masierak
fot. A. Masierak, E. Jastrzębska
|
Świąteczny czas....14 - 18.12.2020 | Jak co roku, wcześniej przygotowujemy się do nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia. Dzisiaj robimy piękne bombki do dekoracji naszego wigilijnego stołu...


...Prawda, że piękne? Bardzo się staraliśmy...
Małgorzata Suchora
Anna Rumińska
fot. A. Rumińska |
Nasze zabawy 07 - 11.12.2020 | Mikołaj podarował nam nowe klocki, więc wspólnie się bawimy. Każdy z nas ma nowy pomysł na ciekawą zabawę, a my uczymy się dzielić zabawkami i akceptować pomysły innych.


Wiemy co to jest grzechotka i jak należy na niej grać. Stworzyliśmy naszą małą orkiestrę...

fot. J. Masierak, M. Suchora
Małgorzata Suchora
Anna Rumińska |
URODZINY NATALKI KRÓL 07.12.2020 |
Dzisiaj Twoje urodziny, zatem zawsze dziarskiej miny. Do zabawy mnóstwo siły, żeby każdy dzień był miły - pełen śmiechu i radości. Stu urodzinowych gości, aut, lal, klocków i pluszaków. Stu prezentów, stu buziaków. Zdrowia, szczęścia i słodyczy...
- dzieci i panie z gr. III Tobie życzą.

fot. M. Suchora
Małgorzata Suchora
Anna Rumińska |
Spotkanie z Mikołajem 04.12.2020 | W piątek, 4 grudnia odwiedził nas Mikołaj. Czekaliśmy na Niego cały rok, więc było mnóstwo radości z prezentów, które otrzymaliśmy.

Może zaśpiewajmy piosenkę naszemu miłemu Gościowi....
....Kto to, kto to taki dobry
co spełnia marzenia?
Możesz wysłać Mu swą prośbę,
a on w czyn ją zmienia....


fot. M. Suchora
Małgorzata Suchora
Anna Rumińska |
ZADANIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA GRUDZIEŃ 2020 | Tematyka
- Domowi ulubieńcy………………………. 30.11 - 04.12.2020
- Nadchodzi zima…………………………. 07.12 - 11.12.2020
- Zbliżają się Święta……………………… 14.12 - 18.12.2020
- Święta tuż, tuż…………………………... 21.12 - 25.12.2020
- Tak mija nam czas……………………… 28.12 - 31.12.2020
Zadania:
Fizyczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- · zakładanie ubrań, butów, spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem, składanie ubrań,
- korzystanie z toalety.
Językowa aktywność dziecka
- rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych), nabywanie koordynacji ruchowej, nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy.
Artystyczna aktywność dziecka
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych ,rytmiczne poruszanie się przy muzyce, budowanie z naturalnych materiałów (piasek, śnieg).
Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka
- przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach, rozwijanie orientacji w
schemacie własnego ciała, naśladowanie ruchów wykonywanych przez nauczyciela, odtwarzanie ruchem całego ciała sposobów poruszania się zwierząt, sygnalizowanie nauczycielowi złego samopoczucia, przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach, uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem,
Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- podejmowanie prób wspólnych zabaw, współdecydowanie o ubiorze, wyborze zabawek, zabaw, dzielenie się zabawkami z innymi dziećmi, poznanie własnych możliwości przy wykonywaniu różnych czynności, wzajemne okazywanie sobie uczuć przez członków rodziny.
Społeczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- odpowiadanie na pytania, dzielenie się swoimi przeżyciami, przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie
Poznawczy obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- poznawanie czynności, jakie wykonują osoby z najbliższego otoczenia, nazywanie narzędzi pracy, zwrócenie uwagi na ubiór tych osób, spacerowanie w pobliżu przedszkola.
Językowa aktywność dziecka
- uważne słuchanie rozmówcy, wypowiadanie się prostymi zdaniami, słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego, słuchanie dźwięków dochodzących z otoczenia, powtarzanie krótkich rymowanek, swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom w kontaktach indywidualnych, rytmiczne powtarzanie tekstów rymowanek, krótkich wierszy.
Artystyczna aktywność dziecka
- rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej, śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą, uczestniczenie w zabawach naśladowczych, budowanie z naturalnych materiałów (piasek, śnieg).
Poznawcza aktywność dziecka
- rysowanie na dowolne tematy, określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko, liczenie palców, przedmiotów itp., poznawanie zasad dbania o zwierzęta hodowane w domu: karmienia ich, wychodzenia na spacer, naśladowanie sposobów poruszania się zwierząt hodowanych w domu, ich głosów, nauka na pamięć krótkich wierszy i piosenek treściowo bliskich dzieciom oraz sytuacjom, z jakimi się spotykają, obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie, składanie pociętych obrazków w całość według podanego wzoru, uczestniczenie w zabawach twórczych (głównie tematycznych, konstrukcyjnych i ruchowych), nauka na pamięć krótkich wierszy i piosenek treściowo bliskich dzieciom oraz sytuacjom, z jakimi się spotykają, ustalanie kolejności zdarzeń (np.: teraz, wcześniej, później), zauważanie rytmów, np. w ułożonym materiale przyrodniczym, mozaice geometrycznej, w klockach, oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu.
|
Andrzejkowe wróżby | Za nami Andrzejkowa zabawa... Były wróżby, wesoła muzyka, dekoracje, a przede wszystkim tańce :)

Fot. M. Suchora, J. Masierak
Anna Rumińska
Małgorzata Suchora
|
Dzień Misia | W tym roku troszkę inaczej, ale równie wesoło świętowaliśmy Dzień Misia.
"Proszę Państwa, oto miś,
Miś jest bardzo grzeczny dziś,
Chętnie Państwu łapę poda,
Nie chce podać? – a to szkoda!"
J. Brzechwa

Fot. M. Suchora
Anna Rumińska
Małgorzata Suchora
|
16.11.-20.11.2020 - Tutaj rosły paprocie... | W tym tygodniu rozmawialiśmy o dinozaurach i rysowaliśmy je węglem. A oto efekt:

Ćwiczyliśmy wycinanie nożyczkami :

Ćwiczyliśmy też przeliczanie zabawek i szeregowanie ich według wielkości :

I oczywiście wspólnie się bawiliśmy:

Fot. A. Rumińska, M. Suchora
Anna Rumińska
Małgorzata Suchora |
ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI 10.11.2020 | " — Kto ty jesteś?
— Polak mały.
— Jaki znak twój?
— Orzeł biały.
— Gdzie ty mieszkasz?
— Między swemi.
— W jakim kraju?
— W polskiej ziemi..." Władysław Bełza "Katechizm polskiego dziecka"
!0 listopada obchodziliśmy Święto Niepodległości w naszym przedszkolu. O godzinie 11.11 wspólnie z innymi grupami odśpiewaliśmy uroczyście Hymn Narodowy "Mazurek Dąbrowskiego".

fot. M. Suchora
Małgorzata Suchora
Anna Rumińska |
02.11-09.11 - Pada deszcz... | Ten tydzień upłynął nam pod znakiem jesiennej pogody. Dlatego:
- Wyklejaliśmy plasteliną parasole i rysowaliśmy pastelami jesienny deszcz

- Bawiliśmy się kolorami

- Uczyliśmy się liczyć do 4, używając do tego kropelek deszczu

Fot. A. Rumińska
Anna Rumińska
Małgorzata Suchora |
ZADANIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA LISTOPAD 2020 | Tematyka
- Pada deszcz………………..02.11-06.11.2020
- Dbamy o zdrowie………….09.11-13.11.2020
- Tutaj rosły paprocie……….16.11-20.11.2020
- Urządzenia elektryczne……23.11-27.11.2020
Zadania:
Fizyczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- zakładanie ubrań, butów, spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem, wskazywanie części ciała i ich nazywanie, korzystanie z toalety, odkładanie prac na półki indywidualne.
Językowa aktywność dziecka
- rozwijanie sprawności całego ciała(w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych), nabywanie koordynacji ruchowej.
Artystyczna aktywność dziecka
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych, rytmiczne poruszanie się przy muzyce, uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych.
Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka
- przebywanie na świeżym powietrzu –uczestniczenie w spacerach, zabawach, ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku, rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała, dbanie o higienę poprzez: codzienne mycie całego ciała, mycie zębów po posiłkach, samodzielne korzystanie z toalety, mycie rąk, zwłaszcza po pobycie
w toalecie i zabawie na świeżym powietrzu, utrzymywanie czystości odzieży, obuwia, samodzielne ubieranie się i rozbieranie, dbanie o rzeczy osobiste, zachowywanie porządku w miejscu zabawy, wyrabianie nawyków zdrowotnych przy każdej nadarzającej się sytuacji (np. mycie rąk po skorzystaniu z toalety), naśladowanie ruchów wykonywanych przez nauczyciela, odtwarzanie ruchem całego ciała sposobów poruszania się zwierząt, uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem, sygnalizowanie nauczycielowi złego samopoczucia.
Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- podejmowanie prób wspólnych zabaw, współdecydowanie o ubiorze, wyborze zabawek, zabaw, dzielenie się zabawkami z innymi dziećmi, poznanie własnych możliwości przy wykonywaniu różnych czynności, nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie.
Społeczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- odpowiadanie na pytania, dzielenie się swoimi przeżyciami, powtarzanie krótkich rymowanek, przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie, odpowiadanie na pytania.
Poznawczy obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- spacerowanie w pobliżu przedszkola.
Językowa aktywność dziecka
- uważne słuchanie rozmówcy, rytmiczne powtarzanie tekstów, rymowanek, krótkich wierszy, słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego, wypowiadanie się prostymi zdaniami, stopniowe poznawanie określeń dotyczących położenia przedmiotu w przestrzeni, sylabizowanie w toku zabaw, np. naśladowanie mowy robota, lalki.
Artystyczna aktywność dziecka
- rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej, śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą.
Poznawcza aktywność dziecka
- określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko, liczenie palców, przedmiotów itp., obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych np.: padającego deszczu, wskazywanie istotnych różnic pomiędzy dwoma przedmiotami, obrazkami, liczenie z wymienianiem kolejnych liczebników głównych; zwrócenie uwagi na rolę ostatniego liczebnika, liczenie palców, przedmiotów itp., poznawanie wybranych urządzeń gospodarstwa domowego.
|
Uszy na sprzedaż- 30.10.2020 | Witajcie,
oto nasze zadania na dziś :)
Zabawa Co wydaje taki dźwięk? Potrzebne będą różne przedmioty wydające dźwięki (np. gazeta, szklanka, klocki, łyżka, bębenek, suche liście). Rodzic przygotowuje przedmioty i demonstruje dźwięki, jakie one wydają. Dziecko zamyka oczy i próbuje odgadnąć jaki przedmiot wydał dany dźwięk.
Opowiadanie Uszy na sprzedaż Grzegorza Kasdepke
Uszy to wdzięczny temat. Kiedyś już coś na temat uszu mego synka, Kacpra, pisałem - dzisiaj czas na kolejną opowieść. Otóż był taki okres w życiu naszej rodziny, kiedy to wydawało nam się - mnie i mojej żonie, Magdzie - że uszy są Kacprowi całkowicie niepotrzebne; wręcz mu przeszkadzają... Mówiliśmy: "Kacper, chodź na obiad!" Kacper nic. Mówiliśmy: "Kacper, idziemy już do domu!" Kacper nic. Mówiliśmy: "Kacper, wychodź z wanny!" Kacper nic. Bawił się dalej, jak gdyby nie docierały do niego nasze słowa; robił babki z piasku, albo oglądał telewizję, albo taplał się w wodzie - w zależności od tego, gdzie akurat przebywał. - Może on ogłuchł? - przestraszyła się kiedyś Magda, ale zaraz ją uspokoiłem. - Popatrz - powiedziałem, a potem zawołałem w stronę piaskownicy, z której od dobrego kwadransa próbowaliśmy wywabić Kacpra. - Synu, chodź na lody! Kacper w jednej chwili zerwał się na nogi, złapał wiaderko, łopatkę i już był przy nas. - Na patyku? - zapytał oblizując się łakomie. - Czy w kubeczku? A więc nie ogłuchł. Ale dogadać się z nim z tygodnia na tydzień było coraz trudniej. Aż pewnego razu, przy kolacji, gdy po raz dwudziesty zapytałem o coś swego synka, a on mi nie odpowiedział, wpadł mi do głowy pomysł - skoro uszy są Kacprowi niepotrzebne, to może sprzedamy je, a za zarobione pieniądze pojedziemy na wakacje, nad morze lub w góry? - Co ty na to? - zwróciłem się w stronę Kacpra, bez wiary jednak, że mnie usłyszy. - Takie młode uszy, prawie nieużywane, to pewnie są teraz w cenie... Na pewno się komuś przydadzą. Kacper zastrzygł uszami, jak koń odganiający natrętną muchę, ale nie odezwał się ani słowem.- Trochę szkoda... - powiedziała Magda. - Zupełnie nowe uszy... - Szkoda, szkoda... - westchnąłem. - Ale masz lepszy pomysł? Magda nie miała. Daliśmy więc ogłoszenie do gazety: "Sprzedam uszy, prawie nieużywane, warto!" I numer telefonu. Nazajutrz Kacper chodził od rana niespokojny; pytaliśmy się go, o co chodzi, lecz nie odpowiadał - za każdym jednak razem wahał się, jakby chciał wydusić z siebie jakieś słowo. Po dwunastej zadzwonił telefon. Zanim zdążyłem do niego dobiec, Kacper już podnosił słuchawkę. - Halo?... - usłyszałem jego głosik. - Uszy?... Nie, to już nieaktualne... Nie, nie sprzedane... Po prostu właściciel się rozmyślił... Krztusiłem się ze śmiechu, a i Magda także - chciała iść do pokoju, ale ją powstrzymałem. - Nie, nie... - mówił dalej Kacper. - Po prostu stwierdził, że przydadzą mu się... Tak... Do widzenia... A raczej - do usłyszenia! Kacper odłożył słuchawkę, a my wróciliśmy na palcach do kuchni; po chwili Magda zawołała: - Kacper, chodź na obiad! Zastygliśmy w oczekiwaniu. - Już idę! - odkrzyknął Kacper. No i od tamtej pory rzeczywiście Kacper wykorzystuje uszy tak, jak uszy wykorzystywać należy - im jednak jest starszy, tym większej nabiera pewności, że głos tego pana, który chciał kupić kacperkowe uszy, jakoś dziwnie przypominał głos dziadka Irusia...
Pytania do opowiadania:
-
Do czego służą uszy?
-
Czy chłopiec reagował na wołania rodziców?
-
A może chłopiec był głuchy…?
-
Jaki pomysł mieli rodzice?
-
Czy ktoś zadzwonił, żeby kupić uszy Kacperka?
-
Kto rozmawiał z osobą, która zadzwoniła?
-
Czy chłopiec sprzedał swoje uszy?
-
Czy po tym telefonie zachowanie Kacpra się zmieniło?
-
Jak nazywamy osoby, które nie słyszą?
-
Czy jest jakiś sposób komunikacji z takimi osobami?
Zabawa plastyczna. Potrzebne będą skrawki różnych materiałów (np. waty, bibuły, wełny, itp. ) oraz klej. Postarajcie się stworzyć jesienny krajobraz.
(źródło: Przewodnik metodyczny „Odkrywam siebie” cz. 1)
Do szybkiego zobaczenia :)
Anna Rumińska
|
Nasze zabawy - 19-23.10.2020 | Bardzo lubimy się bawić, szczególnie wtedy, gdy na dworze zimno i deszczowo.... Nigdy się nie nudzimy, bo przecież mamy mnóstwo ciekawych pomysłów :-)




Przygotowujemy się do nauki czytania i uczymy się czytać globalnie nasze imiona.
Bardzo lubimy prace plastyczne, a szczególnie wtedy, gdy możemy eksperymentować z różnymi materiałami oraz klejem.

fot. M. Suchora, A. Rumińska
Małgorzata Suchora
Anna Rumińska |
12.10-16.10.2020 r.- Jesień w ogrodzie | W tym tygodniu:
- poznawaliśmy jesienne warzywa

Fot. A. Rumińska
- robiliśmy pieczątki z ziemniaków

|
|
|