Godło Polski umieszczone w tarczy, według wzoru i kolorystyki zgodnych z ustawą

Przedszkole Nr 1
im. Janusza Korczaka
w Bełżycach

Grupa III

Ramowy rozkład dnia

Witamy Rodziców i dzieci z grupy III w nowym roku szkolnym 2019/2020 :)

 

Zapraszamy na konsultacje:

 

Anna Pokładek - środa godz. 10.30 - 11.00

Anna Mazurek  -  wtorek godz. 9.30 - 10.00

lub w innym, wcześniej uzgodnionym terminie

 

Ramowy rozkład dnia w Przedszkolu Nr 1 im. Janusza Korczaka

w Bełżycach w roku szkolnym 2019/2020

 

 

6.00 – 8.00

Schodzenie się dzieci: gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, gry i zabawy badawcze rozwijające u dziecka zainteresowania otaczającym światem, zajęcia rozwijające muzyczne, plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, gry i zabawy wspomagające rozwój ruchowy dziecka,  gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny  i społeczny dziecka.

 

8.00 – 13.00 REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO

 

8.00 – 8.45

Zabawy swobodne, zabawy przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy integracyjne; zabawy ruchowe.

Przygotowanie do śniadania (czynności samoobsługowe; czynności  higieniczno-porządkowe).

8.45 – 9.30

Śniadanie. Po posiłku mycie zębów, czynności samoobsługowe.

9.30 – 13.00

 

Zajęcia kierowane prowadzone przez nauczyciela przedszkola i nauczycieli specjalistów, zabawy swobodne, praca indywidualna z dziećmi, pomoc psychologiczno-pedagogiczna, czytanie literatury dziecięcej, pobyt na dworze, przygotowanie do obiadu:

Przygotowanie do II śniadania, II śniadanie

Poniedziałek:

Katecheza 12.00-12.30

Rytmika 12.30-13.00

 11 - 11.30

Wtorek:

Język angielski 9.30-10.00

 11 - 11.30

Środa:

Rytmika 10.00-10.30

Gimnastyka ogólnorozwojowa 10.30-11.00

 11- 11.30

Czwartek:

Język angielski 11.30-12.00

Gry i zabawy logopedyczne 12.00-12.30

 11 - 11.30

Piątek:

Katecheza 11.30-12.00

 11 - 11.30

13.00

Obiad, czynności obsługowe

po obiedzie  - 15.10

 

  • Gr. III – leżakowanie, relaksacja; czynności obsługowe; przygotowanie do podwieczorku

 

15.10 – 16.00

Podwieczorek, porządkowanie sali.

 

16.00 – 17.00

gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, gry i zabawy badawcze rozwijające u dziecka zainteresowania otaczającym światem, zajęcia rozwijające muzyczne,  plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, gry i zabawy wspomagające rozwój ruchowy dziecka,  gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka; pobyt w ogrodzie przedszkolnym

 

 

Program edukacji przedszkolnej " Nasze Przedszkole"

Program edukacji przedszkolnej " Nasze przedszkole" autorstwa M. Kwaśniewskiej, W. Żaby - Żabińskiej.

 

 

opis dokumentutypdata
pdf11-09-2019[ Pobierz ]
5 118 kB
Konsultacje z nauczycielami
Drodzy Rodzice
Uprzejmie informujemy, że konsultacje z wychowawcami grupy III możliwe są poprzez kontakt mailowy lub komunikator dziennika elektronicznego :
Anna Mazurek aniamazurek00@wp.pl 
Anna Pokładek anna_pokladek@wp.pl 
Macie też Państwo z nami stały kontakt przez aplikację facebook, messenger ( grupaIII)  i udostępniony prywatny numer telefonu.
Pozdrawiamy Anna Mazurek Anna Pokładek
03.04.2020. katecheza

Szczęść Boże!

Niedziela Palmowa – Pan Jezus wjeżdża do Jerozolimy

 

„Hosanna! Błogosławiony Ten, który przychodzi w imię Pańskie” (Mk 11,9)

 

Rodzicu przeczytaj dziecku opowiadanie

Przed wielu laty w pewnym zamku życie płynęło wspaniale. Pewnego dnia król zamku powiedział: – Nadszedł czas, by zorganizować piękną uroczystość. Zaprosimy wszystkich królów, królewny i wszystkich rycerzy, których znamy. Jak powiedział, tak uczynił. Wysłał do wszystkich znajomych posłańców z zaproszeniem, w którym napisano: „Wszystkich królów, królowe, księżniczki i królewiczów oraz rycerzy zapraszamy na zamek, aby wspólnie uczestniczy-li we wspólnej zabawie. Król byłby rad, gdyby wszyscy goście mieli na sobie najcenniejsze szaty i najwspanialsze klejnoty”. Wszyscy rzeczywiście ubrali się w szaty najpiękniejsze i mieli na sobie korony, pierścienie i naszyjniki. Do zamku przybyli w kryształowych karetach. Po wspaniałej uczcie wrócili do swoich domów. Przez długie lata wszyscy opowiadali o niezwykłym spotkaniu i o bogactwie, które królowie pokazali.

Zapytaj

– Kogo król zaprosił na uroczystość?

– O co król poprosił królów, królowe, księżniczki i królewiczów?

– O czym długo opowiadano?

Wyjaśnij

Pan Jezus również jest królem, ale zupełnie innym, niż ci królowie, o których słyszeliśmy w opowiadaniu. Nie posiadał bogactwa, pięknych szat, klejnotów, ani kryształowej karety. Jest królem ludzkich serc i pragnie, aby wszyscy byli dla siebie dobrzy i wzajemnie się kochali. Żyjąc tu na ziemi, nie wymagał, aby Mu ludzie służyli, lecz to On służył innym – pomagał, uzdrawiał, pocieszał, nawoływał wszystkich do miłości. Ludziom podobała się Jego postawa, dlatego też, kiedy przybywał do jakiejś miejscowości wszyscy bardzo się cieszyli i witali Go radośnie. Niezwykłe powitanie przygotowali Mu mieszkańcy Jerozolimy.

Ludzie, witając Pana Jezusa, pragnęli oddać Mu hołd jak Królowi. Pan Jezus, wjeżdżając na osiołku, chciał pokazać, że jest królem cichym, skromnym i niosącym pokój. Podobnie, jak mieszkańcy Jerozolimy i my oddamy cześć Panu Jezusowi.

 

Wspólna recytacja wiersza - modlitwy.

Hosanna, Hosanna, Jezu nasz i Panie.

Niech Twa cześć i chwała nigdy nie ustanie.

Przyjmij nasze palmy i serca dziecięce.

Chcemy Twoją chwałę śpiewać coraz więcej.

 

POBIERZ I WYDRUKUJ

Nadchodząca Niedziela Palmowa rozpoczyna Wielki Tydzień. Wykonaj wraz z dzieckiem  pracę z gotowych materiałów.

http://www.paperloving.com/wp-content/uploads/2015/03/palm-sunday-paper-craft.pdf

 

„Radość tchnij w serce me”(posłuchaj, zaśpiewajcie razem)

https://www.youtube.com/watch?v=OIoQ-1ol9dQ&list=RDOIoQ-1ol9dQ&index=2

https://www.youtube.com/watch?v=gXeFfdTCCZg

 

Radość tchnij w serce me, bym Cię chwalił.

Radość tchnij, proszę, w serce me.

Radość tchnij w serce me, bym Cię chwalił,

bym Cię zawsze chwalił, Panie mój.

 

Ref. Śpiewaj hosanna, śpiewaj hosanna!

Śpiewaj Panu, który Królem jest!

Śpiewaj hosanna, śpiewaj hosanna!

Śpiewaj Panu cały dzień.

                                                               Szczęść Boże, pozdrawiam, całuski     Bożena Dziewicka

 

 

Bawię się w domu 02.04.2020

 

 

Drogie Dzieci, Szanowni Rodzice

żeby w domu było miło

żeby Ci się nie nudziło

by pobudzić Twoje zmysły

by lenistwa znaki prysły

kilka zabaw dnia każdego

tu pojawi się kolego!

gdy wykonasz je starannie

sprawisz radość Pani Annie! (nawet dwóm) :)

 

Ptasie trele

1. Zabawa twórca na podstawie wiersza Juliana Tuwima Spóźniony słowik. Przeczytaj dziecku.

 

 

Płacze pani słowikowa w gniazdku na akacji,

Bo pan słowik przed dziewiątą miał być na kolacji.

Tak się godzin wyznaczonych pilnie zawsze trzyma,

A tu już po jedenastej - i słowika nie ma!



Wszystko stygnie: zupka z muszek na wieczornej rosie,

Sześć komarów nadziewanych w konwaliowym sosie,

Motyl z rożna, przyprawiony gęstym cieniem z lasku,

A na deser - tort z wietrzyka w księżycowym blasku.



Może mu się co zdarzyło? Może go napadli?

Szare piórka oskubali, srebrny głosik skradli?

To przez zazdrość! To skowronek z bandą skowroniątek!

Piórka - głupstwo, bo odrosną, ale głos - majątek!



Nagle zjawia się pan słowik, poświstuje, skacze...

"Gdzieś ty latał? Gdzieś ty fruwał? Przecież ja tu płaczę!"

A pan słowik słodko ćwierka: "wybacz, moje złoto,

Ale wieczór taki piękny, że szedłem piechotą!"

 

Następnie porozmawiajcie na temat jego treści ,zapytajcie Co mogłaby uczynić pani Słowikowa w dzisiejszych czasach czekając na pana Słowika? ? (nakierowuj rozmowę tak, aby dziecko  "wpadło na to", iż pani Słowikowa powinna skorzystać z telefonu i zadzwonić do męża). Dlaczego on się spóżniał ? . Jakie potrawy na niego czekały?.Porozmawiaj ze swoim dzieckiem na temat rozmów telefonicznych.

2. Zabawa dramowa rodzinna : spróbujcie improwizować rozmowę telefoniczną z podaniem celu rozmowy(np. Powiedz dziecku aby zadzwoniło do dziadków i zapytało  czy są zdrowi ?, zadzwoń do cioci Eli i zapytaj co gotuje na obiad? itd. ).

3. Kulinarna zabawa rodzinna : postarajcie się domowym sposobem uzyskać sok. Możecie na przykład obranego i pokrojonego na cząstki buraka włożyć do słoika i zasypać cukrem można to samo zrobić z cebulą uzyskując sok na kaszel. Wystarczy potem, obserwować, czekać na efekty i wyciągnąć wnioski.

Anna Mazurek

Anna Pokładek

Bawię się w domu 01.04.2020

 

 

Drogie Dzieci, Szanowni Rodzice

żeby w domu było miło

żeby Ci się nie nudziło

by pobudzić Twoje zmysły

by lenistwa znaki prysły

kilka zabaw dnia każdego

tu pojawi się kolego!

gdy wykonasz je starannie

sprawisz radość Pani Annie! (nawet dwóm) :)

Wiosenne porządki

  • 1. Przeczytajcie swojemu dziecku wiersz Jana Brzechwy pt. ,,Wiosenne porządki''.

http://wiersze.juniora.pl/brzechwa/brzechwa_w05.html

  • Porozmawiajcie chwilę na temat wiersza. A teraz zachęćcie dziecko do posprzątania swojego pokoju najlepiej jak potrafi.

2. Zabawa rodzinna dramowa w teatr lub kalambury. Usiądźcie wspólnie z cała rodziną i pobawcie się w rozpoznawanie i nazywanie emocji – radość, złość, smutek , płacz, gniew, strach, wstyd, rozbawienie, szczęście. Jedna osoba pokazuje, bez mówienia emocje reszta rodziny rozpoznaje.

3. Poproście dziecko (najlepiej zróbcie to razem z nim) aby narysowało wyspę o nazwie Niespodzianka lub Marzenie według własnego pomysłu, taką wymarzoną – porozmawiacie z dzieckiem o jego rysunku. Jeśli rodzic również wykonał swoją pracę, niech także opowie dziecku co i dlaczego się na niej znajduje, a najlepiej omówcie swoje prace wzajemnie. Dobra okazja, aby w domu stworzyć galerię/album prac plastycznych , opartych na wspólnie wysłuchanych opowiadań. Do dzieła Kochani...

I oczywiście najważniejsze: dziś Prima Aprilis...robimy żarty i psikusy żeby wywołać uśmiech na każdej twarzy

Anna Mazurek

Anna Pokładek

Rytmika z rodzicem.

Witam Państwa bardzo serdecznie . Dzisiaj proponuję abyśmy pobawili się z dzieciakami zabawą ludową pt.,, Wieziemy tu kogucika". podaję tekst przyśpiewki:

 

Wieziemy tu kogucika
dajcie jajek do koszyka
dajcie aby choć ze cztery
a do tego ze trzy sery
dla kogucika!
Kukuryku!

Oj, zieleni się, zieleni
młoda trawka tuż przy ziemi
kukuryku, kukuryku
już i pełno jest w koszyku
dla kogucika!
Kukuryku!

Do was tutaj wstępujemy
zdrowia, szczęścia winszujemy
dajcie też co macie dodać
zdrowia, szczęścia nie żałować
dla kogucika!
Kukuryku!

 

Zabawę możemy obejrzeć na YouTube , wystarczy wpisać ,, Wieziemy tu kogucika".

 

Życzę miłej zabawy. Pozdrawiam serdecznie .

                         Urszula Wnuk

Bawię się w domu 31.03.2020

 

Drogie Dzieci, Szanowni Rodzice 

żeby w domu było miło 

żeby Ci się nie nudziło 

by pobudzić Twoje zmysły 

by lenistwa znaki prysły 

kilka zabaw dnia każdego 

tu pojawi się kolego! 

gdy wykonasz je starannie 

sprawisz radość Pani Annie! (nawet dwóm) :)

 

 

Żabki i bocian

1. Zabawa z piosenką. Posłuchajcie, zaśpiewajcie. (pobrano ze str youtube 24.03.2020)

https://www.youtube.com/watch?v=VR50rxz_wGM

Zapytajcie dziecko co zapamiętało z tekstu piosenki? O czym ona jest? Jakie zwierzęta występują w piosence?

2. Narysujcie zwierzęta występujące w piosence

3. Przeczytajcie dziecku ... Tytuł - ,,Niesamowity sok" - autor Agata Widzowska - Pasiak ( P21 , Eduskrypt,Kraków 2012)) , ilustracja do opowiadania - Małgorzata Maćkowiak, (opieka metodyczna Iwony Ochockiej)) ( pobrano z facebookagnieszkaczeglik za zgodą autora postu 25.03.2020)

,,Na wyspie o wdzięcznej nazwie Niespodzianka, mieszkali ludzie i zwierzęta. Słynęli z tego, że mieli ,,muchy w nosie” i nie potrafili się uśmiechać. A ,,mieć muchy w nosie” to znaczy być stale w złym humorze. I tacy właśnie byli mieszkańcy Niespodzianki. Dziewczynki obrażały się z byle powodu, chłopcy kłócili się ze sobą, a dorośli krzyczeli, aż uszy bolały! - ,,Nie lubię cię” – to było najczęściej wypowiadane zdane na wyspie. Nawet krówka Muuucia pokazywała wszystkim długi różowy jęzor i nie chciała dawać mleka. Kolorowe ptaszki robiły ludziom złośliwe psikusy : porywały im różne drobiazgi, stukały dziobami w dachy domów lub wyskubywały piórka z kołder i poduszek. Psy gruzły, koty drapały, małpki pluły na siebie, a drzewa bananowe nie chciały rodzić bananów. To było straszne! Wszystko się zmieniło, gdy na wyspie pojawił się tajemniczy Pirat Czerwonobrody. Człowiek ten miał zakręcone wąsy i gęstą czerwoną brodę, która jednak nie zakrywała tego, co najważniejsze – serdecznego uśmiechu. Każdy, kto choć raz spotkał się z Czerwonobrodym, wracał dziwnie odmieniony i opowiadał o skarbie ukrytym na pirackim statku. Zły pies warkot, który niejednemu podarł nogawkę, postanowił wywęszyć skarb. Podpłynął do pirackiego okrętu i porwał mapę, która okazała się cenną wskazówką. - ,,Rozwiń mapę, wytęż wzrok. Zrób do przodu żabi skok. Teraz cztery kroki w lewo…Ach! Uważaj, tam jest drzewo! Tutaj spotkasz się z papugą, a więc ruszaj w stronę drugą. Teraz cztery kroki w prawo…Wszystkie małpki biją brawo! Puść im oczko, popatrz w bok. Jest czerwony skarb. To sok!” – Hurrrra , znalazłem skarb- zaszczekał piesek i napił się czerwonego soku. Zahuczało, zaszumiało, a wokół psa pojawiły się wesołe ogniki! Pam!Pam!Pam! Łaskotały go delikatnie po nosku. Pod wpływem tych czarów pies nagle zaczął merdać ogonkiem i…uśmiechnął się. Bo psy naprawdę potrafią się uśmiechać! Marszczą przy tym śmiesznie nosek i ukazują szereg białych ząbków. Małpki również postanowiły posmakować tajemniczego soku. Zahuczało, zaszumiało, a wokół nich pojawiły się tańczące ogniki! Pam!Pam!Pam! Małpki natychmiast przestały na siebie pluć, a każda z nich podchodziła do drugiej i szeptała : ,,Przepraszam. Nie chciałam ci zrobić przykrości. Pobawmy się razem wesoło, zgoda?” Od tej pory wszyscy mieszkańcy Niespodzianki codziennie piją zaczarowany sok Pirata Czerwonobrodego, który podarował im aż pięć beczek tego cudownego napoju. Ludzie i zwierzęta mają dobry humor, żyją w zgodzie i pomagają sobie wzajemnie. Wszyscy potrafią się uśmiechać! Okazuje się, że uśmiech pomaga rozwiązać wiele problemów. Dziewczynki dzielą się zabawkami, chłopcy rozgrywają mecze, trafiając do kosza orzechem kokosowym, a dorośli łagodni jak baranki. Krówka Muuucia zaczęła dawać mleko z pianką, a ptaszki, psy i koty zostali najlepszymi przyjaciółmi. Od czasu gdy podlano bananowca szklanką czerwonego soku, rosną na nim wielkie kiście żółciutkich bananów. – Z czego robi się niezwykły sok? – pytali wszyscy Czerwonobrodego. – Może z marchewek? Z czerwonych jabłuszek? A może z pomidorów? – Na pewno z ketchupu! – powiedziała papuga. A pirat tylko się uśmiechał i głaskał swoją czerwoną brodę… Zapytajcie dziecko : Jak zachowywali się mieszkańcy wyspy przed wypiciem soku? Kto pierwszy spróbował soku? Jak sok odmienił życie mieszkańców Niespodzianki? Z jakich owoców lub warzyw można uzyskać sok w kolorze czerwonym?Co to znaczy mieć dobry humor?

Anna Mazurek 

Anna Pokładek

Rytmika z rodzicem.

Witam. Proszę państwa proponuję na ten tydzień taniec integracyjny pt.,,Qusi Que no", wpisujemy tylko tytuł na yuotobe i się pojawia. Niech dziecko ogląda i na ile może ćwiczy  choreografię, nie dłużej niż 10 minut dziennie. Bardzo proszę o powtórzenie też piosenki pt.,, Piosenka o wiośnie" z repertuaru Orkiestry Dni Naszych.

 

 Życzę miłej zabawy.

 

                                                       Urszula Wnuk

Bawię się sam 30.03.2020

 

Drogie Dzieci, Szanowni Rodzice 

żeby w domu było miło 

żeby Ci się nie nudziło 

by pobudzić Twoje zmysły 

by lenistwa znaki prysły 

kilka zabaw dnia każdego 

tu pojawi się kolego! 

gdy wykonasz je starannie 

sprawisz radość Pani Annie! (nawet dwóm) :)

 

Powroty ptaków

1. Zaczynamy od Gąsienicy bo wiemy jak dzieci ją lubią. Materiał udostępniony za zgodą Pani Marii Tomaszewskiej. Śpiewamy razem i naśladujemy.(pobrano ze str akademia malucha 24.03.2020)

https://www.facebook.com/akademiamaluchagora/videos/2488917481422736/UzpfSTEwMDAwMzY2MjIzNjcwOTpWSzozNjM0OTIyNzI5OTEyMTg1/.

2. O ptakach inaczej...Przeczytajcie dziecku:

,,Kamień dobrych życzeń" - autor Agata Widzowska - Pasiak ( P21 , Eduskrypt,Kraków 2012) - czterolatki) , ilustracja do opowiadania - Małgorzata Maćkowiak, (opieka metodyczna Iwony Ochockiej) ( pobrano z facebookagnieszkaczeglik za zgodą autora postu 24.03.2020)

,,Na Czerwonej Wyspie mieszka papuga Dwudziesta Druga. Gdy wykluła się z jajka, była żółta jak kurczaczek. Pewnego dnia jednak poczerwieniała ze złości. Złościła się z powodu sztormu, narzekała, gdy wiatr-psotnik dmuchał jej w piórka - lub gdy słońce zaczepiało ją promyczkiem. Denerwowało ją to, że małpki drapią się po plecach, a jeże nie mogą, bo mają kolce. Kipiała ze złości, gdy widziała uśmiechniętego lwa, bo jej zdaniem lew nie powinien się uśmiechać. Najbardziej jednak złościło papugę to, że deszcz pada kap,kap,kap, a nie brzdęk, brzdęk, brzdęk. Tego naprawdę nie mogła znieść. W złości postanowiła się wkraść Piratowi Czerwonobrodemu magiczny kamień, który spełnia życzenia. Zakradła się nocą i porwała kamień ukryty w drewnianej szkatułce. Usiadła w gnieździe na rozłożystej palmie i położyła kamień przed swoim dziobem. - Życzę sobie, żeby wiatr-psotnik raz na zawsze został zamknięty w beczce z kiszoną kapustą! - powiedziała. Kamień na to nic nie odpowiedział. - Życzę sobie, żeby deszcz był suchy jak makaron spaghetti przed ugotowaniem! Kamień dalej nic nie odpowiedział. - Życzę sobie, żeby Piratowi Czerwonobrodemu odpadła broda, bo wygląda jak szczotka! - wrzasnęła papuga coraz bardziej zdenerwowana. Kamień wciąż milczał. - Życzę sobie, żebyś natychmiast przestał być głuchy i wszystkim małpom zawiązał ogony na supeł. Kamień dalej spokojnie leżał. - Życzę sobie, żeby lew stał się szczerbaty i nigdy więcej nie szczerzył zębów w uśmiechu. Kamień nic. - Życzę sobie żebyś wszystkie dzieci pozamieniał w papugi! I to już ! Kamień spokojnie trwał w milczeniu. - Wcale nie jesteś niezwykły, ty.....ty....odłamku szarej skały! Rozgniewana papuga chwyciła kamień i postanowiła rozłupać go na kawałki. - Do stu tysięcy ptasich piór! Niech ten kamień wreszcie spełni któreś życzenia, bo już dłużej tego nie wytrzymam - wrzasnęła! - Proszę bardzo - odezwał się kamień i wskoczył do morza. Tam spełnił życzenie złotej rybki, która chciała, żeby szaremu śledziowi nie było smutno i żeby również stał się złoty. Potem morze wyrzuciło go w pobliże rybackiej wioski. Potoczył się do niej i spełnił życzenie małej dziewczynki, która pragnęła zdrowia dla chorego dziadka. Na prośbę Króla Wiatrów pomógł rybakom rozplątać sieci. W ciągu trzech dni kamień wsłuchiwał się w marzenia i pragnienia różnych stworzeń. Poprosił chmurki by pokropiły deszczem wysuszone zboże, żeby ludziom nie zabrakło mąki na chleb. Znalazł dom dla chorego pieska. Pewien chłopiec zapragnął się nim opiekować, bo zawsze marzył o czworonożnym przyjacielu. Pomógł słoniowi rozplątać supeł na trąbie, ponieważ prosiły o to zmartwione zwierzęta. Ten kamień miał naprawdę niezwykłą moc! Dlaczego więc nie spełnił ani jednego życzenia papugi Dwudziestej Drugiej? Był to bowiem kamień, który spełniał tylko dobre życzenia, przynoszące radość i szczęście innym. Wrócił do szkatułki Pirata Czerwonobrodego i czeka tam spokojnie na to, co przyniesie mu los. A papuga Dwudziesta Druga zzieleniała ze złości. Wkrótce musiała też opuścić Czerwoną Wyspę w poszukiwaniu Wyspy Zielonej. Podobno szuka już 8 lat. Życzymy jej powodzenia!"

Zapytajcie dziecko gdzie mieszkała papuga Dwudziesta Druga ?, dlaczego z żółtej zamieniła się w czerwoną ?, co złościło papugę ? dlaczego kamień nie spełnił jej życzeń ?, jakie Ty miałbyś życzenie, mając niezwykły kamień Czerwonobrodego?

3. Zabawa rodzinna: wspólnie z dzieckiem wykonajcie kamień ,,dobrych życzeń". Poszukajcie kamyka (zróbcie z masy solnej), który z łatwością zmieści się w dłoni. Pomalujcie kamień farbą lub flamastrami. A teraz możecie poprosić swój kamień o spełnienie dobrych życzeń. Porozmawiajcie o tym, jak czuje się człowiek gdy spełnia dobre życzenie.

30.03.2020. katecheza

Szczęść Boże!!!

 

Boża wiosna daje nam dar życia

Uczymy dzieci, że wszystko, co budzi się do życia, jest darem Pana Boga. Wzbudzamy u dzieci pragnienie dziękowania Panu Bogu za Jego dary.

 

Rodzicu przeczytaj dziecku list, niech dziecko odpowie na zadane w liście pytania, posłuchajcie i zaśpiewajcie piosenkę.

Pączuszki, kwiatuszki, Dzieciaczki, cudaczki!

Jestem zieloną, kwitnącą wiosną.

Piszę do was list, aby powiedzieć Wam,

że już wiosenny wiaterek wieje, słoneczko coraz cieplej grzeje,

a na drzewach nabrzmiewają pąki.

Spotkałam szarego ptaszka, który zaśpiewał jak dzwonek.

Znacie go dobrze Dzieci, bo to był skowronek.

A teraz mam do was pytanie:

Czy kaczeńce i kaczuszki zawsze mają mokre nóżki?

Kto odpowie, czy baranki lubią zapach macierzanki?

O czym gwiżdże sobie szpaczek, kiedy po gałęziach skacze?

Gdy wyjdziecie na spacerek, wnet odpowiedź będzie znana.

Odpowiedzcie wszyscy pięknie na zadane tu pytania.

Na tym kończę list Dzieciaki i przesyłam wam wiosenne swe radosne dziś buziaki.

 

 

 

Powiedzmy dobremu Bogu o naszej radości i wdzięczności za Jego dary tak, jak każdy potrafi.

Źródła: Pan Jezus mnie kocha.

Piosenka: Już teraz we mnie kwitną Twe ogrody

https://www.youtube.com/watch?v=-bJMbQm2jbY

 

                                                                                                                                             Bożena Dziewicka

Bawię się w domu
Kochane dzieci, Drodzy Rodzice
Niezwykle nas cieszy, że korzystacie z naszych propozycji zabaw umieszczanych na stronie przedszkola i w aplikacji messenger. Dziękujemy, że tak pięknie bawicie się z Naszymi dziećmi także  przy okazji codziennych czynności. Dziękujemy za stały kontakt, pytania, za to, że po ludzku zwyczajnie jesteśmy razem. Dziękujemy za przesłane zdjęcia, przepraszamy, że nie wszystkie udało się tutaj wstawić. Będzie więcej. Nic nas tak nie cieszy jak uśmiech dziecka będący wyrazem szczęścia, zadowolenia, bezpieczeństwa. 
lightbox lightbox
lightbox lightbox
lightbox lightbox
lightbox lightbox
lightbox lightbox
lightbox lightbox
Tekst Anna Pokładek
        Anna Mazurek
foto: Dorota Pietraś, Ewelina Bartoszcze, Konrad Bielecki, Dorota Niedziela, Ewa Pietrzak, Dorota Niedziela, Zuzanna Dziak, Krzysztof Furmańczyk, Magdalena Kopa, Agnieszka Mendykowska, Joanna Oleszek, Angelika Łopion, Renata Stępniak
Bawię się w domu 27.03.2020

 

Drogie Dzieci, Szanowni Rodzice 

żeby w domu było miło 

żeby Ci się nie nudziło 

by pobudzić Twoje zmysły 

by lenistwa znaki prysły 

kilka zabaw dnia każdego 

tu pojawi się kolego! 

gdy wykonasz je starannie 

sprawisz radość Pani Annie! (nawet dwóm) :)

 

Wiosenny ogródek

  • 1. Zabawa badawcza - wiemy, że nie każdy ma w domu ziemię kwiatową, nasiona więc typowego ogródka wiosennego nie założycie w domach ( oczywiście, kto posiada to serdecznie polecamy). Ale spróbujemy pokazać dziecku, jak rosną rośliny, ile czasu to wymaga, pobudzimy do obserwacji i ciekawości. Słoik, wodę i cebulę mają wszyscy. Niech dziecko naleje wodę do słoika, umieści w nim cebulkę. Zapytajcie dziecko co urośnie z tej cebulki? Jakiego koloru? Do czego posłuży? A teraz z niecierpliwością będzie sprawdzało co chwilę czy już się dzieje, czy są korzenie, czy cebulka ma już szczypiorek. Możecie też założyć wiosenną hodowlę ziemniaka. (pobrano ze str youtube 24.03.2020)

http://frajdap.blogspot.com/2016/04/ziemniak-z-parapetu.html

Do dzieła Kochani...

2. A teraz wykonajcie wspólnie pracę przestrzenną. Wystarczy kartka papieru i plastelina. Zaplanujcie wiosenny ogródek, podzielcie kartkę robiąc grządki a na nich niech "rosną" ulepione przez Was wspólnie warzywa.

3. Zaśpiewajcie razem i zatańczcie (pobrano z youtube 24.03. 2020)

Znów przyszła wiosna - kliknij tu

 

 

Anna Pokładek Anna Mazurek

27.03.2020. katecheza

Droga krzyżowa Pana Jezusa

 

Na drodze Cię, Jezu spotykam i krzyża ciężkiego dotykam,

Więc pójdę za Tobą cichutko, by ulżyć choć trochę Twym smutkom.

 

Kochany przedszkolaku!

Jeśli chcesz pomóc Jezusowi pokoloruj obrazek lub narysuj z pomocą rodziców Drogę krzyżową.

 

 

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcRjY2rWeTXN7ZEUNUXX4idgVvT7_GpcCyhv6MbnNpQ532ZnlszN

 

Drodzy Rodzice

 

Droga Krzyżowa jest dowodem wielkiej miłości Boga do nas. Znaleźli się na niej różni ludzie i różną przybierali postawę (opowiedz dziecku kogo Pan Jezus spotkał na swojej drodze).

                                                                                                                                       Bożena Dziewicka

 

Źródło: W świecie mojego Boga

Gimnastyka

Drodzy Państwo!

Przedstawiam  Państwu kilka ćwiczeń dla dzieci w domu, zachęcam do codziennego ruchu.

 

Rozgrzewka:

Marsz w miejscu

Wysokie unoszenie kolan naprzemian

Krążenia ramion w przód następnie w tył

Podskoki na jednej nodze

 

Po rozgrzewce skupimy się na rzutach i łapaniu różnych przedmiotów, moga to być: piłki rożnej wielkości, rolka papieru toaletowego, para skarpetek zwinietych w kulke, kulka z gazety itp.

Ustawiamy na dywanie w niewielkiej odległości ok 2-3m kosz lub jakis pojemnik do którego dziecko będzie trafiało ww przedmiotami, nastpenie rodzic wyjmuje przedmioty z kosza i rzuca do dziecka, które ma za zadanie złapać. ;)

 

 

                                                                                                                                    Justyna Giza

Urodziny Szymonka

Dzisiaj swoje urodziny obchodzi Szymonek. Wszyscy o nim pamiętamy i życzenia mu składamy :)

Dzieci i Panie z grupy III

W pierwszym wagonie olbrzymie słonie.
Dalej żyrafy... lisy... niedźwiedzie...
Na samym końcu pyszny tort jedzie...
Zające z miną uśmiechniętą wołają:
"Dziś jest Twoje święto”

 

lightbox

Bawię się w domu 26.03.2020

 

 

Drogie Dzieci, Szanowni Rodzice 

żeby w domu było miło 

żeby Ci się nie nudziło 

by pobudzić Twoje zmysły 

by lenistwa znaki prysły 

kilka zabaw dnia każdego 

tu pojawi się kolego! 

gdy wykonasz je starannie 

sprawisz radość Pani Annie! (nawet dwóm) :)

 

Co słychać wiosną w gnieździe?

1. Spróbujcie zrobić z dzieckiem prace plastyczną. Pisklęta w gnieździe. Wydzierajcie z kolorowych gazet małe kawałki i naklejajcie na kartkę formując gniazdo i ptaszki. Na koniec można oczywiście użyć flamastra, by dorysować oczy czy inny niezbędny element.

2.Zabawa badawcza ,,Pienisty ptak”

Potrzebne będą: mała plastikowa butelka, ocet, płyn do mycia naczyń, soda, miska. Małą butelkę napełniamy do połowy octem i dolewamy trochę płynu do mycia naczyń ( można zabarwic farbką ), ostrożnie mieszamy składniki, butelkę ustawiamy na środku miski, bierzemy 3 łyżeczki sody oczyszczonej i wsypujemy na środek papierowej chusteczki do nosa. Zwijamy ją i skręcamy końce i wrzucamy zawiniętą chusteczkę do butelki. Po kilku minutach z butelki zacznie wydobywać się piana. Można ozdobić butelkę kolorowym papierem wtedy piana będzie wychodziła z z dzióbka kolorowego ptaka..Zapytaj dziecko co widzi? Porozmawiaj z dzieckiem o tym, że gdy mieszamy ocet z sodą oczyszczoną powstaje gaz zwany dwutlenkiem węgla. Tworzy on w occie bąbelki gazu, który reaguje z płynem do mycia naczyń. Powstaje przy tym tak dużo piany, że wydostaje się ona z ptasiego dzióbka. – butelki. Zrozumieją!

3. Nie zapominamy też o ruszaniu się. Zapytajcie dzieci czy pamiętają tę piosenkę, lubiły ją, zaśpiewajcie bez podkładu muzycznego, to trudne i zatańczcie razem.

 

Dzisiaj do Przedszkola idzie Janek i Jola,

razem z nimi do przedszkola idę Ja.

Czeka na nas uśmiechnięta Pani Ania,

która tę piosenkę śpiewa zawsze nam.



Ref. Chodźcie wszystkie małe przedszkolaki,

zatańczymy teraz taniec taki,

weźcie się za ręce i w kółeczku tym,

poskaczemy sobie w rytm. /x2



Taki taniec to zabawa fajna i klawa,

nikt nie stoi z boku i nie nudzi się.

Klaśnij w ręce przecież to jest żadna sprawa,

do kółeczka zapraszamy właśnie cię.

 

Rytmika z rodzicem.

Witam, Proszę Państwa proszę o utrwalanie z dzieckiem zabaw z poniedziałku.

      Pozdrawiam serdecznie

                   Urszula Wnuk

Bawię się w domu 25.03.2020

 

Drogie Dzieci, Szanowni Rodzice 

żeby w domu było miło 

żeby Ci się nie nudziło 

by pobudzić Twoje zmysły 

by lenistwa znaki prysły 

kilka zabaw dnia każdego 

tu pojawi się kolego! 

gdy wykonasz je starannie 

sprawisz radość Pani Annie! (nawet dwóm) :)

 

 

Kolory wiosny

 

 

1. Zabawa badawcza Kolory

Potrzebny będzie: mazak (kolor obojętny, ja używam koloru brązowego), słoik lub szklanka, kilkucentymetrowy pasek bibuły filtracyjnej( ligniny, ręcznika papierowego, bądź zwykłego papieru), ocet lub mieszanina denaturatu z wodą. Do szklanki nalewamy 1 cm octu (1cm od dna). W odległości 2 cm od końca paska, zaznaczamy kreskę naszym mazakiem. Następnie pasek wkładamy do szklanki z octem ( tak, by koniec dotykał dna ) i obserwujemy rozszczepianie się barw na pasku. Porozmawiaj z dzieckiem o tym jak barwy rozszczepiają się pod wpływem denaturatu lub octu. Zapytaj: Co widzisz? A jak myślisz, dlaczego tak się dzieje? Jakie kolory dostrzegasz? Jaki kolor podoba Ci się najbardziej? A wiesz jak po angielsku nazywają się te kolory? itp.

2. Zróbcie plastelinową tęczę rozcierając kolejne kolory plasteliny na kartce papieru.

3. Zabawa twórcza Kolory...Stańcie się detektywami. Pobawcie się w odnajdywanie w najbliższym otoczeniu kolorów: zielony- dziecko dotyka czegoś zielonego. Teraz dziecko prosi Ciebie: czerwony i Ty dotykasz czegoś czerwonego. Wywoływane kolory mogą się powtarzać ale dotykane przedmioty nie. Odnalezione przedmioty można też układać w jednym miejscu. Następnym etapem może być przeliczenie ich i klasyfikowanie tych przedmiotów ze względu na wybraną cechę: np. Wybierz wszystko, co czerwone lub wszystko co okrągłe, lub wszystkie owoce, lub wszystkie zabawki lub wszystkie ubrania. itp.

Anna Mazurek

Anna Pokładek

 

Język angielski

Drodzy Rodzice

 

Dzisiaj przypominamy sobie liczby w j. angielskim. Poniższy link odeśle Państwa do propozycji piosenek i gier dla dzieci.

 

http://linoit.com/users/edit188/canvases/Kindergarden3%3ANumbers

 

Rytmika z rodzicem.

Witam serdecznie.

W dniu dzisiejszym będziemy pracować nad uwrażliwieniem dzieci na zmiany rytmu,tempa i dynamiki.

 

Proponuję następujące zabawy:

 

1. Muzyczne powitanie(dowolna- wymyślona  przez dziecko melodia)'

2.Zabawa ruchowa:

    -przy wesołej muzyce- skacze we wszystkie strony jak tylko potrafi(,,wesołki"),

    -przy smutnej siada skrzyżnie i chowa głowę między kolana(,,smutki").

 

              Państwo sami dobieracie utwory z własnej płytoteki.

              Zabawę należy powtórzyć kilkakrotnie.

 

3. Uczymy się piosenki pt.,, Marcowa pogoda"(internet).

      

            1. Ugotuję dziś pogodę, na marcową zmienną porę

               Wleję deszczu kilka kropel , dodam też lodowy sopel

               Słońca żółcią wnet poleję, niech się w garnku słońce grzeje.

           

            2.Już pogoda się gotuje, wszystko mieszam i próbuję

              Jak mgła z garnka para buch, och, pogoda mnie nie słucha

              Już unosi się pokrywa, zerkam- w garnku tęcza pływa.

.

 Możecie Państwo z dzieckiem skomponować własną  melodię , rytm, tempo i dynamikę(gdzie głośno a gdzie cicho).

 

4. Muzyczne pożegnanie( może być oparte na melodii z piosenki).

 

 

                                                     Miłej zabawy Urszula Wnuk

24/03/2020 Zabawy logopedyczne

 

1.”Gimnastyka buzi i języka”

 

  Potrzebna: kostka do gry oraz 6 kubków/ miseczek (mogą być w różnych kolorach), pod którymi ukrywamy karteczki z ćwiczeniami aparatu artykulacyjnego:

 

  • żabka” - za pomocą kremu „przyklejamy” papierowe kółeczka do policzków. Następnie nadymamy policzki i przepychamy powietrze z jednego policzka do drugiego do momentu, aż kółeczka same odpadną.

 

  • świeca” - dmuchamy leciutko na płomień świecy, by „tańczył” i nie zgasł.

 

  • język na klej”- język „przyklejamy” do podniebienia. Następnie otwieramy i zamykamy buzię pamiętając, aby masa języka przylegała do podniebienia (wytrzymujemy tak ok. 5 sekund).

 

  • grzebień” - naprzemienne „czesanie” warg: dolnymi zębami górnej wargi, górnymi – dolnej.

 

  • paluszek” – zadaniem dziecka jest jak najszybsze zjedzenie słonego paluszka bez użycia rąk.

 

  • ryjek świnki” - wysuń wargi do przodu (udając ryjek świnki). Następnie połóż na górnej wardze słomkę i spróbuj ją utrzymać jak najdłużej.

 

            Dziecko wybiera kubek/ kolor miseczki i rzuca kostką. Wykonuje dane ćwiczenie tyle razy, ile wskazuje liczba wyrzuconych oczek.

 

 

 2. Słomką malowane”

 

      Potrzebne: płatki do mleka w różnych kształtach, ryż preparowany, ugotowany (długi) makaron, talerze i słomki.

 

    Z nitek ugotowanego makaronu układamy na talerzu łodygi kwiatów. Następnie obok talerza rozsypujemy różne kształty płatków do mleka. Ćwiczenie polega na przysysaniu (przyciąganiu na wdechu) za pomocą słomki różnych lekkich elementów i przenoszeniu ich w inne miejsce. W ten sposób tworzymy na naszym talerzu kwiatowe wzory, które po skończonej zabawie możemy zjeść w nieco inny sposób (wciąganie nitek makaronu ustami, nachylanie się nad talerzem i chwytanie za pomocą czubka języka płatków do mleka. Przyklejanie ich do podniebienia w różne miejsca, dociskanie czubkiem języka ziarenka ryżu: za górnymi zębami/ za dolnymi zębami do momentu rozpuszczenia).

 

 

    Pamiętajmy o bezpieczeństwie dzieci i nie zostawiajmy ich samych przy zabawie. Zwróćmy uwagę, aby wykorzystywane do ćwiczeń produkty nie były mniejsze niż średnica słomki.

 

                                                                                                         „Smacznej” zabawy - Anna Boruch

 

 

Bawię się w domu 24.03.2020

 

Drogie Dzieci, Szanowni Rodzice

żeby w domu było miło

żeby Ci się nie nudziło

by pobudzić Twoje zmysły

by lenistwa znaki prysły

kilka zabaw dnia każdego

tu pojawi się kolego!

gdy wykonasz je starannie

sprawisz radość Pani Annie! (nawet dwóm) :)

 

Przyroda wiosną

1. Zabawa badawcza -wiosenne powietrze

Gdzie jest powietrze?”

Potrzebny będzie : przeźroczysty słoik, piłeczka pingpongowa, kawałek papieru, napełnione wodą, przeźroczyste naczynie wyższe od słoika. Umieszczamy papier na dnie słoika i mocujemy taśmą klejącą. Piłeczkę kładziemy na powierzchni wody. Odwracamy słoik do góry dnem i zamykając w nim piłeczkę, zanurzamy go w wodzie, aż dotknie dna (woda nie wchodzi do słoika, a piłeczka leży na dnie naczynia pokrytego cienką warstwą wody).

Ponownie zanurzamy słoik w wodzie, a kiedy dotknie dna przechylamy go (ze słoika wydobywają się pęcherzyki powietrza, które poruszają się ku górze i na powierzchni wody pękają. Woda wchodzi do słoika unosząc piłeczkę coraz wyżej i zwilżając papier). Zapytaj dziecko co widzi? Dlaczego tak się dzieje?

Na koniec porozmawiaj z dzieckiem o tym, że powietrze jest wszędzie i zajmuje każdą wolną przestrzeń. Znajduje się w wodzie, w przedmiotach i roślinach, w ciele człowieka i zwierzęcia. Jest lekkie i niewidoczne, a jednak można znaleźć sposób na to, żeby je „zobaczyć”.

2. Zaproponuj dziecku wspólne czytanie. Niech ono wybierze książkę. Niech to będzie Wasze wspólne kilka minut

3. Na koniec możecie zrobić wspólnie ilustrację do przeczytanego tekstu.

 

Tekst

Anna Mazurek

Anna Pokładek

 

23.03.2020. katecheza

Krzyż znakiem miłości Pana Jezusa do ludzi.

 

Uczymy dzieci postawy szacunku dla Krzyża.

 

Dzieci wykonują krzyżyki z papieru np.; wycinając dwa paski ( jeden dłuższy, drugi krótszy) łączą je klejem i kolorują.

 

Modląc się z dziećmi – zaśpiewajmy piosenkę: „Rysuję Krzyż”.

 

1. Rysuję krzyż z kropelką krwi i z jedną dużą łzą,

za krzyżem drzwi do nieba drzwi.

Dla mnie otwarte są.

 

Ref. Za ten krzyż i Twoje łzy, za serdeczne krople krwi

Jezu dziękuję Ci.

Za otwarte nieba drzwi, dróżkę, którą szedłeś Ty

Jezu dziękuję Ci.

 

                                                                                                                                       Bożena Dziewicka

 

Bawię się w domu 23.03.2020

Drogie Dzieci, Szanowni Rodzice

żeby w domu było miło

żeby Ci się nie nudziło

by pobudzić Twoje zmysły

by lenistwa znaki prysły

kilka zabaw dnia każdego

tu pojawi się kolego!

gdy wykonasz je starannie

sprawisz radość Pani Annie! (nawet dwóm) :)

 

1. Zabawa twrócza "Taki jak..." Usiądźcie sobie w oknie. Pooglądajcie, co widać za szybą. Jak wygląda najbliższe otoczenie wiosną. Zwróć dziecku uwagę na detale, szczegóły.Niech chwilę opowiada, Ty podpowiadaj.  Następnie powiedz dziecku:  Zielony jak... a dziecko ma dokończyć jednym słowem związanym z tym, co zaobserwowaliście  za szybą okna. Potem dziecko pyta ciebie: Czerwony jak...odpowiadasz. Kolory mogą się powtarzać ale Wasze odpowiedzi  nie. Podobnie można bawić się słownie z kształtami widzianymi za oknem: Okrągły jak - (słońce, koło, znak itp.), kwadrawowy jak - (śmietnik, znak, dom), trójkątny jak- (znak). Dzieci znają już kształty i kolory więc zabawa powinna być miła i ciekawa.
2. Zabawcie się z dzieckiem przy muzyce. Wiosenny deszczyk zdarza się często więc proponuję pobawić się przy piosence Wieje, wieje wiatr:
Dzieci znają,  śpiewają, umieją naśladować, nauczą rodziców.
3. A na koniec usprawnimy paluszki - zabawa badawcza z cieczą nienewtonowską
Przepis na ciecz nienewtonowską jest prosty:
maka ziemniaczana ok 150g, chłodna woda, miska
Nie ma tu idealnych proporcji, dlatego wodę dodajemy do momentu, gdy masa stanie się jednolita, lecz jeszcze nie płynna. Powinna być nieco twardsza od ciastoliny, a jednocześnie tworzyć gładką, lustrzaną powierzchnię. Kiedy zaczniemy ją skrobać, powstają wiórki, które po chwili zmieniają się w płyn. Rodzicu jednocześnie wyjaśniaj dziecku, że każda zwykła ciecz pod wpływem nacisku łatwo się rozpływa na boki tak jak woda w wannie. Natomiast ciecz nienewtonowska pod wpływem nacisku zmienia swoje właściwości. Taka ciecz zmienia swoją “twardość” czasami do tego stopnia, że można po niej chodzić. Ważne, aby robić to szybko i mocno naciskać stopami na powierzchnię cieczy. Natomiast w przypadku zabawy dłońmi gdy szybko chwycimy ciecz i zgnieciemy to utworzy się kulka, natomiast zwalniając nacisk, ciecz spłynie nam z dłoni.   I bawimy się do woli, sami zobaczycie jakie to zaskakujące.
Kiedy dzieciom już znudzi się taplanina, dodajcie barwniki spożywcze lub kawałki bibuły. Zyskajcie co najmniej 15 minut oddechu… aby zebrać siły na wielkie sprzątanie!
Uwaga, nie marnujemy produktów, dlatego można tę ciecz odstawić na kilka dni, potem wrócić do zabawy dolewając do cieczy trochę wody. 
Tekst
Anna Mazurek
Anna Pokładek

 

Urodziny Zuzi

Dzisiaj 21 maraca 2020r. swoje urodziny obchodzi Zuzia. Dołączamy się do wszystkich życzeń :)

 

Wszystko, co piękne i wymarzone
Niech w Twym życiu będzie spełnione.
Niech życie słodko płynie,
a wszystko, co złe niech szybko minie!

 

lightboxTekst: Anna Pokładek, Anna Mazurek. Foto: Dorota Pietraś

20. 03. 2020. katecheza

Chcę być dobrym jak Pan Jezus.

 

Drogie dzieci:

 

Pan Jezus dał nam  przykazanie. Przykazanie to nazywamy przykazaniem miłości:

 

"To jest moje przykazanie, abyście się wzajemnie miłowali, tak jak Ja was umiłowałem" (J 15,12)

 

Pan Jezus uczy nas, abyśmy pomagali sobie wzajemnie i obdarzali miłością wszystkich ludzi.

 

Rodzicu porozmawiaj z dzieckiem na temat:

W jaki sposób dzieci mogą wypełniać przykazanie miłości ? ( dziecko wymienia dobre uczynki).

 

Wiersz do słuchania

Gdy pomogę mamie posprzątać dom,

choremu koledze prezent dam.

Gdy potrafię z bratem w zgodzie żyć,

czynię co Pan Jezus uczył nas.

                                                                                                                                              Bożena Dziewicka

 

Bawię się w domu 20.03.2020

Drogie Dzieci, Szanowni Rodzice

żeby w domu było miło

żeby Ci się nie nudziło

by pobudzić Twoje zmysły

by lenistwa znaki prysły

kilka zabaw dnia każdego

tu pojawi się kolego!

gdy wykonasz je starannie

sprawisz radość Pani Annie! (nawet dwóm) :)

 

Dzisiaj pobudzamy wyobraźnię, usprawniamy myślenie i utrwalamy to, co dzieci już o świecie wiedzą.

1. Wytnijcie z kolorowych gazet obrazki zwierząt. Zróbcie opaskę na głowę z nacięciem z przodu. Jedna osoba ma na głowie opaskę i losuje obrazek  nie podglądając. Druga osoba umieszcza ten obrazek w nacięciu na opasce. Zgadnij kim jestem? Osoba z opaską zadaje pytanie próbując zgadnąć jakie zwierzę jest na opasce: czy mam długą szyję, czy mam kropki, czy mieszkam w Polsce, czy nam nogi, czy mam zęby, czy jestem w paski itp. Druga osoba może tylko odpowiadać "tak" lub "nie". ( zamiast zwierząt mogą być obrazki owoców, warzyw, osób z rodziny itp)

2. Dziecko wybiera jeden obrazek zwierzęcia i maluje to zwierzę farbami używając zamiast pędzla własnych paluszków.

 

Tekst

Anna Mazurek

Bawię się w domu 19.03 2020

 

 

Drogie Dzieci, Szanowni Rodzice

żeby w domu było miło

żeby Ci się nie nudziło

by pobudzić Twoje zmysły

by lenistwa znaki prysły

kilka zabaw dnia każdego

tu pojawi się kolego!

gdy wykonasz je starannie

sprawisz radość Pani Annie! (nawet dwóm) :)

 

A dzisiaj propozycje zabaw artystycznych, bo przez twórcze działanie dziecko wyraża siebie, swoje spostrzegania świata, swoje lęki i radości. Ma poczucie sprawstwa z czego czerpie nie tylko doznania emocjonalne ale też rozwija pod każdym innym względem.

Propozycje aktywności twórczej:

1. Z recyklingowych kartonów, gazet, papierów wspólnie z dzieckiem zrób domek dla lalek, rakietę kosmiczną domek dla kota czy psa. Nożyczki, klej i cała masa niepotrzebnych domowych "śmieci" zapewnią wspaniałą zabawę, pamiętajcie o szczególach.

2. A teraz niech dziecko narysuje to, co razem stworzyliście.

 

 

Tekst 

 Anna Mazurek

18.03.20 Rytmika z rodzicem.

Proszę Państwa 

bardzo proszę o obejrzenie na internecie filmików z nagrań występów przedszkolaków tańczących poloneza, tańce śląskie  i lubelskie. Proszę o pośpiewanie z dzieckiem piosenki o wiośnie.

Podaję linki :

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=PW19iiWC3uU

https://www.youtube.com/watch?v=xh1chdtZ0YE

https://www.youtube.com/watch?v=Y9rB4ADGI0U

https://www.youtube.com/watch?v=hHvqucAAN28

 

                Urszula Wnuk

Uczymy się języka angielskiego 17/03/2020

Poniższy link odeśle Państwa do propozycji zabaw, piosenek przeznaczonych do nauki języka angielskiego. 

 

 http://linoit.com/users/edit188/canvases/1.Kindrergarden1

 

 

Edyta Sobczyk-Wilkołazka

Bawię się w domu 17.03.2020

Drogie Dzieci, Szanowni Rodzice

żeby w domu było miło

żeby Ci się nie nudziło

by pobudzić Twoje zmysły

by lenistwa znaki prysły

kilka zabaw dnia każdego

tu pojawi się kolego!

gdy wykonasz je starannie

sprawisz radość Pani Annie! (nawet dwóm) :)

 

Zabawy sensoryczne mają za zadanie dostarczać różnorodnych bodźców do rozwoju zmysłów malucha i poszerzać świat jego doznań. Nie potrzeba do nich skomplikowanych zabawek, można wykorzystać przedmioty codziennego użytku i produkty spożywcze, które znajdą się w każdym domu.

1. Kolorowe woreczki - każdy może zostać czarodziejem, a przy okazji przekonać się, jak powstają barwy. Do zabawy potrzebnych będzie kilka plastikowych woreczków z zamknięciem strunowym i farby w kolorach podstawowych: żółtym, niebieskim i czerwonym. Do każdego woreczka wlewamy po odrobinie farby w dwóch kolorach w taki sposób, żeby kleksy znajdowały się w przeciwległych rogach, i szczelnie zamykamy. Maluch ugniatając woreczek miesza barwy i na jego oczach dzieją się prawdziwe czary-mary. Zabawa pokazuje związki przyczynowo-skutkowe, a przy okazji pozwala ćwiczyć mięśnie dłoni i koordynację ręka – oko.

2. Ciastolinowe ciastka mogą mieć różne wielkości, kształty i kolory, w roli wafelków do lodów doskonale sprawdzą się papierowe papilotki (takie, w których piecze się babeczki). Do zabawy przyda się wałek, wykrawaczki do ciastek i występujące w roli posypek cekiny, brokatowy pył, ziarenka maku lub sezamu.

Domowa ciastolina:

2 szklanki mąki,

1 szklanka soli,

2 łyżki oleju roślinnego,

2 płaskie łyżki proszku do pieczenia,

1,5 szklanki gorącej wody.

Wszystkie składniki należy wymieszać i intensywnie ugniatać, aż się połączą, a masa zrobi się zwarta i elastyczna. Ciastolinę można zabarwić, dodając do podzielonej na części masy barwniki spożywcze.

3. Ścieżka sensoryczna- to zabawa dla bosych stóp. Na podłodze przygotowujemy trasę składającą się z powierzchni o rożnych właściwościach. Mogą to być kawałki tkanin – wełna, jedwab, futerko, płótno, papiery – ścinki gazet, grubszy karton, bibuła, tacki wypełnione cienką warstwą kaszy albo ryżu. Spacerowanie taką ścieżką rozwija nie tylko zmysł dotyku. Dzięki kolorom stymulowany jest też wzrok, a wydające różne dźwięki faktury pobudzają słuch.

 

Tekst

Anna Mazurek

Zwierzęta z dżungli i sawanny 02.03-06.03.2020

W tym tygodniu poznawaliśmy zwierzęta egzotyczne oraz ciekawostki z nimi związane. Nauczyliśmy się piosenki o żyrafie. W zabawach swobodnych towarzyszyły nam figurki zwierząt z dżungli i sawanny. Były tańce i zabawy integracyjne, plastyczne oraz matematyczne. To był bardzo egzotyczny tydzień :)

 

lightbox

 

lightbox

 

lightbox lightbox

 

lightbox

 

Tekst i foto

Anna Pokładek 

Zadania dydaktyczno - wychowawcze na miesiąc marzec

 

Tematyka:

  • Zwierzęta z dżungli i sawanny ………………….…..………02.03. - 06.03.2020r.

  • Zwierzęta z naszych pól i lasów ………………… .. .............09.03. - 13. 03.2020 r.

  • Marcowa pogoda.....................................................................16.03. - 20.03.2020 r.

  • Wiosenne przebudzenie……………..……………… …....... 23.03. - 27.03.2020 r.

  • Mamo, tato, wolę wodę………………… ………………......30.03 - 03.04.2020r.

 

Zadania:

1.Przyroda

Przyroda

- poznawanie przedstawicieli zwierząt egzotycznych.

Przyroda wiosną

- obserwowanie okazów przyrodniczych za pośrednictwem filmów, książek, zdjęć.

- poznawanie warunków niezbędnych do rozwoju zwierząt (przestrzeń życiowa, bezpieczeństwo, pokarm).

- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie w związku z nadejściem wiosny – powroty ptaków (np. bocian), pojawiające się pierwsze kwiaty (przebiśniegi, krokusy)

- omawianie życia ptaków wiosną (budowanie gniazd).

2.Procesy poznawcze

- popularyzacja picia wody jako podstawowego napoju, który jest niezbędny dla organizmu żywego.

Uwaga

- skupienie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.

Spostrzeganie słuchowe

- rozpoznawanie różnych odgłosów, dźwięków dochodzących z bliskiego otoczenia.

- rozpoznawanie dźwięków poznanych instrumentów perkusyjnych

3.Aktywność językowa

Ćwiczenia narządów artykulacyjnych

- uczestniczenie w ćwiczeniach rozwijających umiejętność świadomego kierowania ruchami narządów artykulacyjnych.

Słownictwo

- słuchanie wyjaśnień niezrozumiałych słów.

4. W świecie techniki

Działalność badawcza

- uczestniczenie w wybranych zabawach badawczych, np. badanie tonięcia i pływania ciał.

5.Działalność plastyczna

Obcowanie ze sztuką

- tworzenie prac plastycznych wykonywanych różnymi technikami.

6.Elementy matematyki

Orientacja przestrzenna

- określanie położenia przedmiotów w przestrzeni, stosowanie określeń: blisko, daleko, wysoko, nisko, dalej, bliżej, wyżej, niżej.

Klasyfikowanie

- porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek).

7.Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji: stosowanie form grzecznościowych względem siebie.

8. Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych: ściąganie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu, zakładanie ubrań, butów, korzystanie z toalety, spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.

9. Kształtowanie nawyków higienicznych i kulturalnych: poprawne umycie się, poprawne umycie zębów, właściwe zachowanie się przy stole podczas posiłków.

10. Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.

11. Rozwijanie sprawności manualnej.

12. Kształtowanie gotowości do czytania i pisania.

13. Śpiewanie piosenek, prowadzenie zabaw ruchowo-rytmicznych.



 

Kubusiowi Przyjaciele Natury 24.02 - 28.02.2020

Tydzień rozpoczęliśmy realizacją programu Kubusiowi Przyjaciele Natury.Poznaliśmy sposoby dbania o przyrodę nasze najbliższe otoczenie .W ramach preorientacji zawodowej odwiedził nas tata Zosi tym razem poznaliśmy zawód informatyka.Z wielkim zaciekawieniem poznaliśmy budowę komputera jego możliwości i sposoby wykorzystania. To było niezwykłe spotkanie bardzo dziękujemy  :)

  

 

lightbox lightbox

lightbox lightboxlightbox lightbox

 

Tekst i foto

Anna Pokładek

Nie jesteśmy sami w kosmosie 17.02 - 21.02. 2020

 Tydzień zaczęliśmy obchodami Światowego Dnia Kota .W tym dniu wszystko było związane z kotami ; kocia muzyka , kocie bajki , kocie piosenki , kocie zabawy .W kolejnych dniach wzbogacaliśmy naszą wiedzę o kosmosie i planetach.Nie zabrakło zabaw ruchowych i dobrej zabawy .Nauczyliśmy się piosenki o trzech kosmitach, przeliczaliśmy , kodowaliśmy...to był fajny tydzień... :)

 

lightbox lightbox

 

lightbox lightbox

 

lightbox

 

Tekst i Foto

Anna Pokładek

Muzyka wokół nas 10.02 -14.02.2020

W ubiegłym tygodniu czas spędziliśmy na wspólnym muzykowaniu. Poznawaliśmy instrumenty muzyczne, tworzyliśmy własne kompozycje. Nie zabrakło również zabaw ruchowo-tanecznych. W dniu 14 lutego w naszym przedszkolu obchodziliśmy Dzień Świętego Walentego. Walentynki odbyły się pod znakiem przyjaźni i radości z przebywania ze sobą nawzajem. Po wspólnych zabawach zostaliśmy obdarowani lizakami w kształcie serduszek. To był bardzo miły czas :)

 

lightbox lightbox

 

lightbox lightbox

 

lightbox lightbox

 

 

 

Tekst i foto

   Anna Pokladek 

Baśnie, bajki, bajeczki 03.02-07.02

Ten tydzień minął nam baśniowo i bajecznie. Nasze panie przypomniały nam najpiękniejsze utwory literatury dziecięcej budząc naszą wyobraźnię i dziecięcą ciekawość. Odbył się też Bal Karnawałowy, podczas którego wcieliliśmy się w postacie z bajek i świetnie się bawiliśmy. Nasza grupa pożegnała się z panią Grażynką Madej, która kończy wieloletnią pracę w naszym przedszkolu. Podziękowaliśmy jej krótkim występem.

 

lightbox lightbox

 

lightbox lightbox

 

lightbox

 

tekst i foto

Anna Mazurek

Anna Pokładek

Zadania dydaktyczno - wychowawcze na miesiąc luty

 

 

Tematyka:

  • Baśnie i bajeczki....................................…….………03.02 - 07.02. 2020 r.

  • Muzyka wokół nas………………….….....................10.02 - 14.02. 2020r.

  • Nie jesteśmy sami w kosmosie...…………................17.02 - 21.02. 2020 r.

  • Kubusiowi Przyjaciele Natury…….…...….....……....24.02 - 28.02. 2020r.

 

Zadania:

1. Zainteresowania czytelnicze

- słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów

- dzielenie się informacjami na temat ulubionych książek.

2. Muzyka i śpiew

- śpiewanie piosenek o łatwej linii melodycznej i krótkim tekście

- słuchanie utworów instrumentalnych.

Instrumenty perkusyjne

- uczestniczenie w zabawach w kąciku muzycznym; poznawanie grzechotki, kołatki, bębenka, tamburynu

- poznawanie sposobu gry na instrumentach perkusyjnych

- tworzenie własnych instrumentów z dostępnych materiałów, w tym materiałów odpadowych

- próby akompaniamentu do piosenek na wykonanych instrumentach.

3. Świat bliski i świat daleki

- oglądanie książek z ilustracjami przedstawiającymi obiekty nieznane z bezpośredniej obserwacji

- przyswajanie nazw: globus, wszechświat, planeta, Ziemia, Księżyc

- poznawanie ciekawostek na temat Ziemi i wszechświata.

4. W świecie techniki

Działalność badawcza

- poznawanie przyborów, narzędzi potrzebnych do obserwowania otoczenia, np. lupy, lornetki, mikroskopu.

5. Elementy matematyki

Liczenie

- liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika.

Intuicja geometryczna

- układanie dowolnych kompozycji z klocków w kształcie figur geometrycznych.

6. Ochrona przyrody: Poznawanie zagrożeń dla środowiska przyrodniczego wynikających z niszczycielskiej działalności ludzi, np. zatruwanie wód, powietrza, gleby, zabijanie zwierząt dla futer, kłów, wycinanie lasów, wyrzucanie odpadów w niedozwolonych miejscach; sprzątanie placu zabaw, np. w czasie Dnia Ziemi; niedeptanie trawników, klombów z kwiatami; szanowanie wody, niemarnowanie jej. (Program edukacyjny „Kubusiowi Przyjaciele Natury”).

7. Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych: ściąganie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu, zakładanie ubrań, butów, korzystanie z toalety, spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.

8. Kształtowanie nawyków higienicznych i kulturalnych: poprawne umycie się, poprawne umycie zębów, właściwe zachowanie się przy stole podczas posiłków.

9. Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.

10. Rozwijanie sprawności manualnej.

11. Kształtowanie gotowości do czytania i pisania.

12. Śpiewanie piosenek, prowadzenie zabaw ruchowo-rytmicznych.

 

 

Zawodowy zawrót głowy 27.01 - 31.01.2020

Ten tydzień minął nam pod hasłem oszczędzania. Poznaliśmy zawody związane z finansami. Z ciekawością uczestniczyliśmy w zabawach matematycznych. Poznaliśmy funkcję i wartość pieniądza, sposób jego produkcji. W zaprzyjaźnionym Banku Spółdzielczym mieliśmy okazję poznać bankomat. Jak zawsze nie zabrakło zabaw plastycznych i ruchowych. Przygotowaliśmy upominki dla naszych kochanych dziadków.

 

lightbox lightbox

 

lightbox lightbox

 

lightbox lightbox 

 

  Tekst i Foto

Anna Mazurek

Anna Pokładek

Zima i zwierzęta 13 - 17.01.2020

Przez cały tydzień z wielkim zaangażowaniem opiekowaliśmy się ptakami. Zbudowaliśmy dla nich karmnik, dowiedzieliśmy się jakie ptaki zimują w Polsce, co jedzą, jakie mają zwyczaje. Z radością robiliśmy pracę plastyczną ,,karmnik'' i kolorowe niespodzianki dla Babci i Dziadka, bo wkrótce ich święto. Jak zawsze towarzyszyła nam wesoła muzyka, zabawy, uśmiech i radość. 

 

lightbox lightbox

 

lightbox

 

lightbox

 

lightbox

 

lightbox

 

Tekst i foto

Anna Mazurek

Anna Pokładek

 

 

Urodziny Klaudii i Mikołaja Błaszczaków 13.01. 2020

Idzie misio, idzie konik,
małpka, piesek no i słonik.
Wszyscy razem z balonami,
z najlepszymi życzeniami.
Bo to dzień radosny wielce
-podwójne szczęście w naszej ręce.

 

lightbox

Urodziny Sandry Dziak !3.01. 2020

W piątek swoje urodziny świętowała Sandra .Tradycyjnie nie zabrakło urodzinowej piosenki życzeń i słodkości.

 

Niech Ci słonko ciepło gra,
niech Twój uśmiech długo trwa,
nie trać swej wesołej minki,
bo dziś są Twoje urodzinki.

 

 

 

 

Tekst i foto

Anna Mazurek

Anna Pokładek

 

Mijają dni miesiące lata 07.01- 13.01.2020

W tym tygodniu rozmawialiśmy o czasie, przyrządach do pomiaru.Wykonywaliśmy,,Biedronkę  urodzinową".Liczyliśmy ile mamy lat , a naszymi liczmanami były urodzinowe świeczki.Wdrażamy się do kodowania, a kubeczki były do tego doskonałym narzędziem.

 

lightboxlightbox

 

lightboxlightbox

 

lightboxlightbox

 

 

Tekst i foto

Anna Mazurek

Anna Pokładek

Zadania dydaktyczno - wychowawcze na miesiąc Styczeń

Tematyka:

 

  1. Mijają dni, miesiące, lata ……………...........07.01. - 10. 01.2020 

  2. Zima i zwierzęta......................................13.01. - 17.01.2020 

  3. Babcia i dziadek……………..…………………… 20.01. - 24.01.2020 

  4. Zawodowy zawrót głowy……………………....27.01 -  31.01.2020

 

Zadania:

  1. Przyroda

Obserwacja przyrody

- obserwowanie przyrody w naturalnym otoczeniu, podczas pobytu na świeżym powietrzu w ogrodzie przedszkolnym oraz podczas spacerów i wycieczek.

Przyroda zimą

- nazywanie ptaków odwiedzających karmnik; dokarmianie ich.

Podstawy ekologii

- pomaganie zwierzętom, np. dokarmianie ptaków zimą.

2. Rodzina

Własne możliwości

- poznawanie własnych możliwości w toku wykonywania różnych czynności i w konfrontacji z rówieśnikami (określanie: sam potrafię…).

Wiedza o rodzinie

- nazywanie członków bliższej rodziny i dalszej rodziny: mama, tata, brat, siostra, babcia, dziadek, wujek, ciocia.

Rodzinne święta

-dzielenie się informacjami dotyczącymi rodzinnych świąt

Więzi rodzinne

- wzajemne okazywanie sobie uczuć.

– kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku do starszych osób.

3. Praca dorosłych

-gromadzenie informacji na temat pracy osób w różnych zawodach (dostępnych bezpośredniej obserwacji).

-zapoznanie z warsztatem pracy: księgowej, bankowca, ekspedientki, nauczyciela, kucharza. Określanie roli różnych zawodów w życiu społecznym.

-poznawanie ważniejszych punktów usługowych znajdujących się w pobliżu, określanie pełnionych przez nie funkcji. Bogacenie słownika dziecka o słownictwo specjalistyczne.

4 .Elementy matematyki

Organizacja czasu i przestrzeni

- dostrzeganie rytmu w ciągu ułożonych przedmiotów lub ułożonego tworzywa przyrodniczego; próby kontynuowania dostrzeżonego rytmu

dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dni i nocy, pór roku, dni tygodnia, miesięcy.

5. Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji: stosowanie form grzecznościowych względem siebie.

6. Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych: ściąganie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu, zakładanie ubrań, butów, korzystanie z toalety, spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.

7. Kształtowanie nawyków higienicznych i kulturalnych: poprawne umycie się, poprawne umycie zębów, właściwe zachowanie się przy stole podczas posiłków.

8. Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.

9. Rozwijanie sprawności manualnej.

10. Kształtowanie gotowości do czytania i pisania.

11. Śpiewanie piosenek, prowadzenie zabaw ruchowo-rytmicznych.



W piątek swoje urodziny obchodził Bartuś. Nie zabrakło życzeń i słodkości :) 

 

Najlepsze życzonka,
pięknego w życiu słonka,
smutków małych jak biedronka
i szczęścia wielkiego jak smok!

 

lightbox

Magia Świąt 16.12 - 20.12 .2019

Przedświąteczny tydzień minął w atmosferze przygotowań do Świąt .Wykonywaliśmy w grupach choinki , przy tej okazji nie zabrakło ciekawych zajęć i  zabaw .Byliśmy z wizytą w Salonie Optycznym , w którym pracuje mama Patryka.Mieliśmy okazję zwiedzić salon oraz poznać na czym polega praca optyka. Dziękujemy :)

 

 

lightboxlightbox

 

lightboxlightbox

 

lightboxlightbox

 

 

lightboxlightbox

 

 

lightbox

Tekst i foto

Anna Mazurek

Anna Pokładek

 

 

Wesołych Świąt dla Wszystkich Państwa 

Życzą nauczycielki z oddziału III

 

lightbox

Przedszkolne kolędowanie 09.12. - 13.12.2019

 

W czwartek z Kubusiem świętowaliśmy jego urodziny. Nie zabrakło urodzinowej piosenki i słodkości :)

 

Ile drzew rośnie w lesie,
Ile ciężarów siłacz uniesie,
Ile uciągnie lokomotywa,
Ile włosów liczy lwia grzywa,
Ile ciastek w ciastkarni,
A bułek w piekarni,
Tyle szczęścia i słodyczy
W dniu urodzin Twoja grupa Tobie życzy :)

 

lightbox

 

Święta to piękny i radosny czas, który angażuje nas do tworzenia wyjątkowej atmosfery. Tę atmosferę tworzą jasełka, które mają wieloletnią tradycję, a w wykonaniu naszych przedszkolaków nabierają szczególnego znaczenia i wdzięku. Dziecięca interpretacja Narodzin Jezusa pozwoliła poczuć magię nadchodzących świąt. 

 

lightbox

 

lightboxlightbox

 

lightboxlightbox

 

Wzięliśmy udział w przedstawieniu o tematyce świątecznej.

 

lightbox

 

Serdecznie dziękujemy rodzicom za przygotowanie pięknych strojów na przedstawienie jasełkowe :)

 

Foto

Alina Szyszko

Anna Mazurek

Anna Pokładek

Tekst

Anna Mazurek

Anna Pokładek

Nasze zabawki 02.12-06.12.2019 r.

Nasze zabawki to tematyka tego tygodnia. Rozmawialiśmy o naszych ulubionych zabawkach ale też tych, które chcielibyśmy dostać od Mikołaja. Wykonaliśmy "Aniołki" i prezenty dla naszych bliskich.Pakowaliśmy dary, które wszystkie grupy przedszkolne zbierały dla DPS w Matczynie. Z zapałem i zaangażowaniem uczestniczyliśmy w próbach do występu jasełkowego. W czwartek z pomocą rodziców piekliśmy i dekorowaliśmy pyszne pierniki. Dziękujemy rodzicom za pomoc. A w piątek byliśmy w Lublinie na przedstawieniu teatralnym " Teatr baniek mydlanych" i spotkaliśmy Mikołaja, który prezenty zostawił dla nas w przedszkolu. To był tydzień pełen wrażeń.

 

lightbox

 

 

lightboxlightbox

 

lightboxlightbox

lightboxlightbox

 

lightboxlightbox

 

lightboxlightbox

 

Tekst i foto

Anna Mazurek

Anna Pokładek

Zadania dydaktyczno - wychowawcze na miesiąc grudzień

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ NA GRUDZIEŃ 2019

W GRUPIE III DZIECI 3 -LETNICH

Tematyka:



1. Ulubione zabawy i zabawki…..……………………………….…02.12- 06.12

3. Zima biała...........................……………………………..…....09.12 – 13.12

3. Święta tuż, tuż..............................…………………………..16.12 – 20.12

4. Magia Świąt.........................................................…….23.12 – 27.12

5. Z Nowym Rokiem........................................................30.12 – 03.01

Zadania:

Nasze rodziny. Organizowanie świąt o charakterze rodzinnym – przygotowanie i prezentowanie programu artystycznego, wspólne kolędowanie z przybyłymi gośćmi podczas poczęstunku.

Wzmacnianie więzów w rodzinie – kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych związanych ze Świętami Bożego Narodzenia. Wzajemne okazywanie sobie uczuć, mówienie o nich – tworzenie wzajemnych relacji opartych na szacunku, akceptacji i miłości.

Kształtowanie pojęć liczbowych i umiejętności liczenia: liczenie z wymienianiem kolejnych liczebników głównych; zwrócenie uwagi na rolę ostatniego liczebnika. Posługiwanie się liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym.

Rozwijanie umiejętności płynnego mówienia, wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu.

Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie – przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.

Komunikowanie się w grupie – mówienie o swoich potrzebach, odpowiadanie na pytania.

Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji:

stosowanie form grzecznościowych względem siebie.

Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych: ściąganie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu, zakładanie ubrań, butów, korzystanie z toalety, spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.

Kształtowanie nawyków higienicznych i kulturalnych: poprawne umycie się, poprawne umycie zębów, właściwe zachowanie się przy stole podczas posiłków.

Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.

Kształtowanie gotowości do czytania i pisania.

Śpiewanie piosenek, prowadzenie zabaw ruchowo-rytmicznych.

Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych − ściąganie ubrań i butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu, zakładanie ubrań i butów, korzystanie z toalety, spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem

 

 









Dbamy o zdrowie i bezpieczeństwo

Kolejny tydzień za nami. Było zdrowo i bezpiecznie. W poniedziałek obchodziliśmy Światowy Dzień Pluszowego Misia. W tym dniu przyszliśmy do przedszkola ze swoimi misiami. Zabawa z nimi towarzyszyła nam w ciągu całego dnia. Gościliśmy tatę naszej Julci Gałat, który jest kucharzem. Opowiedział nam o zdrowym odżywianiu i na czym polega jego praca. Dziękujemy za odwiedziny i czekamy na kolejne spotkanie przy pieczeniu świątecznych pierniczków. Tydzień zakończyliśmy zabawą andrzejkową :)

 

lightbox

 

lightbox lightbox

 

 

 

lightbox lightbox

 

lightbox

 

lightbox

 

 

lightbox lightbox

 

Rozpoczęliśmy przygotowania do zbliżających się Świąt...

 

lightbox

 

W środę wspólnie z naszą Zuzią świętowaliśmy jej urodziny. Jak zawsze nie zabrakło życzeń, słodkości i urodzinowej piosenki :)

 

Słońce świeci dziś dla Ciebie,
a chmurki tańczą na niebie.
Śmieją się motylki,
a biedronki i kwiatki
przesyłają życzenia
i słodkie buziaczki!

 

lightbox

 

Anna Mazurek

Anna Pokładek

 

A deszcz pada i pada

Choć za oknem szaro i zimno u nas zawsze wesoło i ciekawie ...W tym tygodniu przynieśiiśmy  nasze parasole zabawom z nimi nie było końca. Nie zabrakło zabaw matematycznych , plastycznych, muzycznych. Rozpoczęliśmy przygotowania do Jasełek , wzięiiśmy udział w spotkaniu   w ramach akcji Cała Polska czyta dzieciom ,pani Agnieszka Zasada przedstawiła nam teatr obrazkowy - kamishibai prezentując bajkę Trzy świnki.

 

lightbox

 

 

lightboxlightbox

 

lightbox

 

lightboxlightbox

 

lightboxlightbox

 

lightboxlightbox

 

lightbox

 

Anna Mazurek

Anna Pokładek

Domy i domki

Kolejny tydzień za nami, rozmawialiśmy o naszych domach i, pomieszczeniach w nich się znajdujących oraz ich wyposażeniu i przydatności .Odbyło się pierwsze spotkanie z panią Agnieszką Zasadą , która przyniosła dla nas książki z biblioteki .Nie zabrakło również tańców , prac plastycznych oraz odwiedzin naszych rodziców. Tym razem odwiedził nas tata naszej Zosi Jęczeń, który jest strażakiem. Opowiadał nam na czym polega jego praca.Teraz wiemy ze strażacy to nasi bohaterowie. Dziękujemy za piękne spotkanie :)

 

lightbox

 

lightbox  lightbox

 

lightbox lightbox

 

lightbox

 

lightbox

 

lightbox

 

lightboxlightbox

Anna Mazurek 

Anna Pokładek

 

Moja Ojczyzna

W tym tygodniu realizowaliśmy tematykę związaną z Ojczyzną. Poznaliśmy symbole narodowe, uczyliśmy się je nazywać, śpiewaliśmy też hymn narodowy. Rozmawialiśmy o naszym mieście, jego historii i tradycjach. Nie zabrakło śpiewów, tańców, wesołych zabaw ruchowych przy muzyce, a także prac plastycznych. Nasze wyjście edukacyjne do Urzędu Miasta Bełżyce i spotkanie z panem burmistrzem oraz pracownikami urzędu było bardzo ciekawe.. Tydzień zakończyliśmy przemarszem z okazji Święta Niepodległości z kotylionami i flagami. Wzięliśmy udział w Ogólnopolskiej Akcji Szkoła do Hymnu , w której wszystkie przedszkolaki odśpiewały hymn. Nie zapominamy o naszych podopiecznych- patyczakach rogatych :)

 

lightbox lightbox

 

lightbox lightbox

 

lightbox lightbox

 

lightbox

 

 lightbox

 

lightbox

 

lightbox lightbox

 

Anna Mazurek

Anna Pokładek

Zadania dydaktyczno - wychowawcze na miesiąc Listopad

Tematyka:

 

 

1. Moja Ojczyzna…..……………………………….…04.11- 08.11

3. Domy i domki ……………………………..…..…..11.11 – 15.11

3. A deszcz pada i pada………………………………18.11 – 22.11

4. Dbamy o zdrowie i bezpieczeństwo………… .25.11 – 29.11

 

Zadania:

Rozwijanie poczucia przynależności narodowej: stosowanie zwrotów: Jestem Polakiem. Mieszkam w Polsce. Mówię po polsku. Podawanie nazwy naszego kraju, symboli narodowych: flagi, godła, hymnu. Oglądanie zdjęć, ilustracji, słuchanie wierszy, opowiadań; odwoływanie się do własnych obserwacji w celu zwrócenia uwagi na piękno naszego kraju.

Nasza miejscowość nasz region. Poznawanie osób pracujących w bliskim otoczeniu przedszkola, zawodów naszych rodziców w ramach założeń proorientacji zawodowej

Zdrowa żywność. Dbanie o nasze zdrowie poprzez spożywanie zdrowej żywności: warzyw, owoców, mięsa, nabiału., dbanie o bezpieczeństwo na drodze swoje i innych.

Pokazywanie na wybranych przykładach (np. jeża, wiewiórki, bociana), jak zwierzęta przygotowują się do nadchodzącej zimy (odlatują do Afryki, gromadzą zapasy, zasypiają).

Obserwowanie zmian zachodzących późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych (padającego deszczu, mgły, obniżającej się temperatury, skracającej się długości dnia)

Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji:

stosowanie form grzecznościowych względem siebie.

Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych: ściąganie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu, zakładanie ubrań, butów, korzystanie z toalety, spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.

Kształtowanie nawyków higienicznych i kulturalnych: poprawne umycie się, poprawne umycie zębów, właściwe zachowanie się przy stole podczas posiłków.

Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.

Kształtowanie gotowości do czytania i pisania.

Śpiewanie piosenek, prowadzenie zabaw ruchowo-rytmicznych.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jesień wokół nas

 Kolejny jesienny tydzień za nami..Był pełen zabaw  nowych wyzwań i radości.Zabawy na świeżym powietrzu to jest,to co maluchy uwielbiają :) Nie zabrakło też nowych zabaw z matami sensorycznymi oraz matą kolorów.Doskonale też radziliśmy sobie z wyzwaniami matematycznymi.Rozpoczęliśmy hodowlę Patyczaka Rogatego, to bardzo miłe zajęcie.Były tańce i śpiew bo przedszkolaki lubią dobrą zabawę.Nasza grupa zainicjowała kolejną ważną akcję w przedszkolu.Zbieramy zabawki dla DPS w Matczynie , liczymy na wrażliwość naszych rodziców.Tydzień zakończyliśmy zabawą badawczą Dynia- usprawniała nas polisensorycznie i była ciekawa.

 

 

 

  

lightboxlightbox

 

lightboxlightbox

 

lightbox

 

                  lightbox lightbox

 

lightboxlightbox

 

 

 

Anna Mazurek

Anna Pokładek

 

 

Zwierzęta domowe

 Z wielką niecierpliwością czekaliśmy na ten tydzień. Był to bowiem tydzień zwierząt domowych. W naszej sali pojawiły się zwierzęta, które sprawiły nam ogromną radość. Miło spędziliśmy czas z królikiem Patryka oraz psami Pana Piotra Gałkowskiego. Przedstawiliśmy teatrzyk ,,O kotku, który zwierzęta mlekiem częstował''. Wzięliśmy również udział w audycji muzycznej, a była to podróż po Włoszech. Mieliśmy przyjemność również gościć mamę Darii, która odwiedziła nas w ramach realizacji założeń proorientacji zawodowej w przedszkolu. Bardzo dziękujemy za to spotkanie oraz upominki :)

 

lightbox lightbox

 

lightbox lightbox

 

lightbox lightbox

 

lightbox

 

lightbox

 

lightbox

 

 Nie zabrakło również prac plastycznych.

 

lightbox

 

 

 

Anna Mazurek

Anna Pokładek

Nasze rodziny

 W tym tygodniu rozmawialiśmy o naszych rodzinach. Poznaliśmy zależności pokoleniowe.Byliśmy też w miejscu ważnym dla wszystkich rodziców - szpitalu bo to tu rodzą się największe skarby :) .Zorganizowaliśmy w sali wystawę zdjęć rodzinnych.Wdrożyliśmy się do przeliczania w zakresie czterech.Nie mogło też zabraknąć wspaniałych prac plastycznych. Braliśmy udział w pokazie ,,Żywego drzewa"w mobilnym planetarium.Braliśmy udział w uroczystości z okazji Dnia Edukacji Narodowej. To był tydzień pełen wrażeń.

 

lightbox lightbox

 

lightbox lightbox

 

lightbox lightbox

 

lightbox lightbox

 

lightbox  lightbox

 

Anna Mazurek

Anna Pokładek

Owocowo - warzywny zawrót głowy

Ostatnie dwa tygodnie rozmawialiśmy o owocach i warzywach. Dzięki uprzejmości rodziców, którzy dostarczyli nam mnóstwo tych darów z ogrodu i sadu. Mogliśmy je badać wszystkimi zmysłami. Nazywaliśmy je, określaliśmy ich wygląd, kształt, kolor, wielkość oraz oczywiście smak. Wykonaliśmy ciekawe prace plastyczne, nauczyliśmy się nowego powitania, świętowaliśmy Dzień Chłopaka :) były prezenty i życzenia. Obchodziliśmy też Światowy Dzień Zwierząt i z tego powodu nasza grupa zorganizowała w całym przedszkolu zbiórkę karmy dla bezdomnych zwierząt ze schroniska w Lublinie. 

 

lightbox lightbox

 

lightbox lightbox

 

lightbox lightbox

 

lightbox 

 

lightbox lightbox

 

lightbox lightbox

 

lightbox lightbox

 

W czwartek wzięliśmy udział w przedstawieniu teatralnym pt.,,Pinokio''. 

 

lightbox

 

W piątek wspólnie świętowaliśmy urodziny naszej koleżanki Zosi. Nie obyło się bez życzeń i słodkości.

 

Najlepsze życzonka, dużo zdrówka i słonka,
humoru dobrego, życia kolorowego
i wielkich wrażeń przy spełnianiu marzeń!

 

lightbox

 

 

Anna Mazurek

Anna Pokładek

Zadania dydaktyczno - wychowawcze na miesiąc październik

 

Tematyka:

Jesień w sadzie …………………………………30.09 - 04.10

Kolorowe warzywa ………………………..…..07.10- 11.10

Nasze rodziny …………………………...........14.10 – 18.10

Domowi ulubieńcy ………………………….....21.10 – 25.10

Jesień wokół nas…………………....28.10 – 01.11

 

 

Zadania:

  1. Poznajemy przyrodę Jesień – obserwowanie środowiska przyrodniczego, zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę; zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie; oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu.

  2. Rozpoznawanie wybranych owoców po wyglądzie, kształcie, smaku, poznawanie wybranych owoców egzotycznych.

  3. Rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw; rozróżnianie ich za pomocą wzroku, dotyku, smaku, zapachu.

  4. Pokazywanie na wybranych przykładach (np. jeża, wiewiórki, bociana), jak zwierzęta przygotowują się do nadchodzącej zimy (odlatują do Afryki, gromadzą zapasy, zasypiają).

  5. Organizowanie świąt o charakterze rodzinnym – uczestniczenie w krótkich programach artystycznych; przygotowywanie programu artystycznego na uroczystość Pasowania na Przedszkolaka.

  6. Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji:

stosowanie form grzecznościowych względem siebie.

  1. Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych: ściąganie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu, zakładanie ubrań, butów, korzystanie z toalety, spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.

  2. Kształtowanie nawyków higienicznych i kulturalnych: poprawne umycie się, poprawne umycie zębów, właściwe zachowanie się przy stole podczas posiłków.

  3. Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.

  4. Kształtowanie gotowości do czytania i pisania.

  5. Śpiewanie piosenek, prowadzenie zabaw ruchowo-rytmicznych.

 

 

 

 

 

 

Powitaliśmy Jesień

Ten tydzień upłynął nam pod znakiem Pani Jesieni. Na spacerach szukaliśmy jej oznak. Rozmawialiśmy o jej kolorach, liściach, pogodzie. Kasztany i żołędzie oraz liście służyły nam do liczenia, określania wielkości i kolorów. Śpiewaliśmy, tańczyliśmy i poznaliśmy nowy wiersz. Nie zabrakło pięknych prac plastycznych i zabaw stolikowych.

Dzielnie wzięliśmy udział w próbnej ewakuacji. To był miły tydzień! :)

 

lightbox lightbox

 

lightbox lightbox

 

lightbox lightbox

 

lightbox lightbox

 

lightbox lightbox

 

Anna Mazurek

 Anna Pokładek 

Święto Przedszkolaka

To był bardzo ważny tydzień! Rozmawialiśmy o zasadach bezpieczeństwa w przedszkolu i na drodze. Nauczyliśmy się jak bezpiecznie poruszać się po chodnikach i ulicach. Było też sporo dobrej zabawy, poprzez którą poznaliśmy wiele zachowań. Bo nasze panie dbają o nasz rozwój :) A w piątek oficjalnie staliśmy się PRZEDSZKOLAKAMI. Było pasowanie, prezenty i uroczysty przemarsz ulicami miasta z okazji Dnia Przedszkolaka. 

 

lightbox lightbox

 

lightbox 

 

lightbox lightbox

 

lightbox lightbox

 

lightbox lightbox

 

Anna Mazurek

Anna Pokładek

 

 

W przedszkolu miło płynie czas

Za nami drugi, bardzo miły i owocny tydzień w przedszkolu. Powoli przestajemy się o Was, Drodzy Rodzice martwić. Jakoś sobie bez nas radzicie :) Jesteśmy spokojniejsi o Wasz los i rano do sali wchodzimy z uśmiechem. U nas same nowości. Poznaliśmy Kodeks przedszkolaka i dzielnie przestrzegamy zasad, upominając się też o swoje prawa :) , samodzielnie myjemy zęby, ubieramy się i spacerujemy w parach. Tańczymy, śpiewamy, malujemy wszystkim czym się da oraz wykonujemy trudne zadania.

 

lightbox lightbox

 

lightbox

 

lightbox lightbox

 

lightbox

 

lightbox

 

lightbox

 

lightbox

 

W piątek swoje urodziny świętowała Zosia. Była wspaniała zabawa, życzenia i bardzo dużo słodyczy :)

 

Dla Kochanej Dziecinki
życzenia na Urodzinki
Poznaj bajek tysiące,
przygód dwa tysiące,
miej buzię wesołą,
promienną jak słońce!

 

lightbox

 

Anna Mazurek

Anna Pokładek

Zadania dydaktyczno - wychowawcze na miesiąc wrzesień

 

Tematyka:

  1. Pierwszy raz w przedszkolu…………………….......02.09-  06.03 2018 r.
  2. Jestem przedszkolakiem…..............................09.09 -13.09 2018 r.
  3. Bezpieczne ulice………….................................16.09 - 20.09. 2018r.
  4. Nadeszła jesień………...………………………..........23.09 - 27.09. 2018 r.

 

Zadania:

 

Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie:

 - poznawanie imion i nazwisk dzieci z grupy

 - przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.

Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji

 - stosowanie form grzecznościowych względem siebie.

Rozwijanie umiejętności komunikowania się w grupie:

-  mówienie o swoich potrzebach;

- odpowiadanie na pytania.

Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych:

-  ściąganie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu

- zakładanie ubrań, butów      

- korzystanie z toalety

- spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.

Rozwijanie zainteresowań techniką:

- poznawanie wybranych środków transportu: lądowego, wodnego, powietrznego;            

- poznawanie znaczenia pasów, sygnalizacji świetlnej.

Uświadomienie niebezpieczeństw wynikających z nieprzestrzegania zakazów:

- Poznanie sytuacji zagrażających zdrowiu,

- Uwrażliwienie dzieci na niebezpieczeństwo zabaw w pobliżu jezdni i ulic.

 Zainteresowanie dzieci zjawiskami przyrodniczymi:

-  obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany jakie zachodzą w przyrodzie

-  oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu

- zbieranie owoców drzew, wzbogacanie nimi kącika przyrody.

Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.

Kształtowanie gotowości do czytania i pisania.

Śpiewanie piosenek, prowadzenie zabaw ruchowo-rytmicznych.

 

 

Już jesteśmy PRZEDSZKOLAKAMI

Hurra! Zaczęło się! Po trzech latach beztroskiego życia już jesteśmy PRZEDSZKOLAKAMI. Pierwsze dni upłynęły nam na poznaniu naszych pań, sali no i oczywiście siebie nawzajem :) . Oj, działo się, działo! Po burzliwych porankach :) nastał spokój i cisza przy wspaniałej zabawie. Poznawaliśmy nasze imiona, znaczki przedszkolne, tańczyliśmy i jedliśmy pyszne posiłki. A, że czasem ktoś się zalał, zachlapał, popłakał, czy zasmucił to przecież normalne :D . Wy dorośli też tak czasem macie. Po obiedzie zasypialiśmy przy dźwiękach kołysanek. I uwaga... nic złego nam się nie stało! Panie czuwały z troską nad nami, tak jak Wy Kochane Mamusie, podejmując odpowiedzialność tak jak Wy Drodzy Tatusiowie. Jedyne co nas zasmuciło w ciągu dnia to myśl o WAS.

Drodzy Rodzice, przez trzy lata czuwaliśmy nad Wami. Nie dziwcie się więc, że teraz zwyczajnie się o Was martwimy, jak Wy sobie teraz bez nas poradzicie...

 

lightbox

 

 lightbox lightbox

 

lightbox lightbox

 

lightbox

 

lightbox

 

lightbox

 

Anna Mazurek

Anna Pokładek 

 

 

 

 

Rytmika z rodzicem.

Witam serdecznie.

W dniu dzisiejszym, będziemy pracować nad uwrażliwieniem dzieci na zmiany rytmu,tempa i dynamiki.

 

Proponuję następujące zabawy:

 

1. Muzyczne powitanie(dowolna- wymyślona  przez dziecko melodia).

2.Zabawa ruchowa:

    -przy wesołej muzyce- skacze we wszystkie strony jak tylko potrafi(,,wesołki"),

    -przy smutnej siada skrzyżnie i chowa głowę między kolana(,,smutki").

 

              Państwo sami dobieracie utwory z własnej płytoteki .      Zabawę powtórzyc kilkakrotnie.

 

3. Uczymy się piosenki pt.,, Marcowa pogoda"(internet).

      

            1. Ugotuję dziś pogodę, na marcową zmienną porę

               Wleję deszczu kilka kropel , dodam też lodowy sopel

               Słońca żółcią wnet poleję, niech się w garnku słońce grzeje.

           

            2.Już pogoda się gotuje, wszystko mieszam i próbuję

              Jak mgła z garnka para buch, och, pogoda mnie nie słucha

              Już unosi się pokrywa, zerkam- w garnku tęcza pływa.

.

 Możecie Państwo z dzieckiem skomponować własną  melodię , rytm , tempo i dynamikę(gdzie głośno gdzie  cicho).

 

4. Muzyczne pożegnanie( może być oparte na melodii z piosenki).

 

                               Miłej zabawy  Urszula Wnuk

 

[ Cookies - info ]Oprogramowanie CMS: DragoN-NogarD © ( www: http://nogard.pl )