Godło Polski umieszczone w tarczy, według wzoru i kolorystyki zgodnych z ustawą

Przedszkole Nr 1
im. Janusza Korczaka
w Bełżycach

Grupa II

Witamy rodziców i dzieci z gr. II w nowym roku szkolnym 2019/2020 :)

 

Zapraszamy na konsultacje: 

Edyta Józefczak - czwartek godz. 12.00 - 12.30

Edyta Maliborska - wtorek godz. 10.30 - 11.00

 

Ramowy rozkład dnia w Przedszkolu Nr 1 im. Janusza Korczaka

w Bełżycach w roku szkolnym 2019/2020

 

 

7.00 – 8.00

Schodzenie się dzieci: gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, gry i zabawy badawcze rozwijające u dziecka zainteresowania otaczającym światem, zajęcia rozwijające muzyczne, plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, gry i zabawy wspomagające rozwój ruchowy dziecka,  gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny  i społeczny dziecka.

 

8.00 – 13.00 REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO

 

8.00 – 8.45

Zabawy swobodne, zabawy przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy integracyjne; zabawy ruchowe.

Przygotowanie do śniadania (czynności samoobsługowe; czynności  higieniczno-porządkowe).

8.45 – 9.30

Śniadanie. Po posiłku mycie zębów, czynności samoobsługowe.

9.30 – 13.00

 

Zajęcia kierowane prowadzone przez nauczyciela przedszkola i nauczycieli specjalistów, zabawy swobodne, praca indywidualna z dziećmi, w tym pomoc psychologiczno-pedagogiczna, czytanie literatury dziecięcej, pobyt na dworze, przygotowanie do obiadu.  

 

Przygotowanie do II śniadania, II śniadanie

 

 

 

Poniedziałek:

Rytmika 10.30-11.00

Katecheza: 11.00-11.30

 

10.00 - 10.30

Wtorek:

Język angielski 9.00-09.30

10.30 - 11.00

Środa:

Rytmika 9.30-10.00

Gimnastyka ogólnorozwojowa 10.00-10.30

 

10.30 - 11.00

Czwartek:

Język angielski 12.00-12.30

Gry i zabawy logopedyczne 12.30-13.00

 

10.30 - 11.00

Piątek:

Katecheza 09.30-10.00

 

10.30 - 11.00

13.00

Obiad, czynności obsługowe

po obiedzie  - 15.10

Leżakowanie, relaksacja; czynności obsługowe; przygotowanie do podwieczorku,

 

15.10 – 16.00

Podwieczorek,  porządkowanie sali.

 

 

 

 

Program edukacji przedszkolnej " Nasze Przedszkole"
opis dokumentutypdata

Program edukacji przedszkolnej " Nasze przedszkole" autorstwa M. Kwaśniewskiej, W. Żaby - Żabińskiej.

pdf10-09-2019[ Pobierz ]
5 118 kB
Konsultacje z Rodzicami

Drodzy Rodzice

 

 Uprzejmie informujemy, że konsultacje z wychowawcami grupy II możliwe są przez komunikator dziennika elektronicznego i kontakt mailowy.

 

Dane kontaktowe umieszczone w komunikatorze dziennika elektronicznego. 

 

 

 

  Serdecznie pozdrawiamy

                                                                                 Edyta Józefczak, Edyta Maliborska 

Propozycje zabaw 26/06/2020

Dzieciom i Rodzicom

życzymy słonecznych, bezpiecznych,

wspaniałych wakacji!!! 

:) :) :)

Panie z grupy II

 

Do zobaczenia po wakacjach :)

 

1. Zabawa językowa Czym wyruszę na wakacje?

Pomoce: zabawki/obrazki: samolot, pociąg, samochód, rower.

Rodzic prezentuje zabawki/obrazki, dziecko je nazywa. Następnie pokazuje przedmiot; po raz kolejny. Zadaniem dziecka jest odpowiednie dokończenie zdania rozpoczętego przez Rodzica: Na wakacje…(np. Na wakacje pojadę rowerem - jeśli pokazywany jest rower; Na wakacje polecę samolotem - jeśli pokazywany jest samolot).  

2. Wykonanie pomarańczowych lodów sorbetowych.

Sok pomarańczowy (100% naturalny), mały kubeczek jednorazowy lub foremka do lodów, patyczek.

Dziecko nalewa do kubeczków sok, stara się go nie rozlać. Rodzic wstawia kubeczki do lodówki. Po około 30 minutach, kiedy sok już lekko się zmrozi, Rodzic wyjmuje kubeczki, a dziecko wkłada do nich patyczki. Rodzic znów wstawia je do zamrażarki na 2 lub 3 godziny.

  • Lodowa uczta – jedzenie lodów sorbetowych.

Rodzic wyjmuje lody z zamrażalki i pozostawia na chwilę. Aby lody wyszły w całości z foremki lub kubeczków, można je zanurzyć w ciepłej wodzie. Dziecko dzieli się swoimi spostrzeżeniami na temat ich smaku. Ocenia, czy trudno było je wykonać.

3. Zabawa tematyczna w piaskownicy – Lodziarnia.

Pomoce: łyżka do nakładania lodów, foremki, piasek.

Rodzic organizuje przy piaskownicy lodziarnię. Dziecko za pomocą łyżki do lodów nakłada tyle kulek piasku (lodów), ile życzy sobie kupujący. Podaje ulubione smaki lodów.  

Źródło: Przewodnik metodyczny Olek i Ada cz.4, wyd. MAC.

 

Pozdrawiamy Was cieplutko i życzymy miłej zabawy :) 

Do zobaczenia :)    

 Edyta Maliborska, Edyta Józefczak

26. 06. 2020. katecheza

 Kochane Dzieci, Drodzy Rodzice oto propozycje na dzisiejszą katechezę

Wakacje z Panem Jezusem

 

„Niech będzie pochwalony  Jezus Chrystus”

 

Przez cały rok szkolny spotykaliśmy się razem i mówiliśmy o Jezusie. On był z nami, mówił do nas.

Zastanówmy się, gdzie możemy Go spotkać w czasie wakacji?

 

Posłuchaj piosenki: Jak odnaleźć mam Chrystusa  - Kasia Nowak

https://www.youtube.com/watch?v=dl8i15t2JRE

 

Z Jezusem możemy się spotykać wszędzie: w górach, w lesie, na łące, w parku, nad wodą. Dobry Jezus chce, abyśmy byli szczęśliwi. Pragnie, abyśmy się cieszyli słońcem, ciepłą wodą, śpiewem ptaków, kwiatami na łące i drzewami w lesie. Lecz Jezus chce się spotkać z każdym dzieckiem nie tylko w tych miejscach. Jest też jedno miejsce bardzo szczególne, wyjątkowe. To świątynia. On czeka na spotkanie z nami i cieszy się, gdy z Nim rozmawiamy, gdy Mu dziękujemy, gdy okazujemy swą miłość. 

 

Nauczmy się rymowanki:

Choć wakacji nadszedł czas,

Jezus zawsze czeka nas.

 

Drogie Przedszkolaki, Drodzy Rodzice!

Bardzo dziękuję Wam za czas spędzony  w przedszkolu i podczas zdalnego nauczania. Mam nadzieję, że w tym czasie

dużo się dowiedzieliście, nabyliście nowych umiejętności. Ufam, że lekcje religii pomogły Wam bardziej poznać

i pokochać Pana Jezusa.

Życzę błogosławieństwa Bożego oraz radosnego przeżycia czasu wakacji.

Niech będzie to czas odpoczynku, ale również umocnienia wiary i miłości.

 

Wszystkim uczestnikom naszych spotkań dedykuję radosną piosenkę: Małe TGD - Ukulele

https://www.youtube.com/watch?v=theV7DbihP4&feature=youtu.be

 Źródło: Przewodnik metodyczny: W świecie mojego Boga, internet, YouTube.

 

„Z Panem Bogiem”              Bożena Dziewicka

Propozycje zabaw 25/06/2020 r.

Serdecznie Witamy!

1.Rozmowa na temat bezpiecznego przebywania nad wodą.

Pomoce: obrazki przedstawiające zachowania nad wodą.

Rodzic prosi dziecko, aby powiedziało, jak należy zachować się nad wodą. Dziecko odpowiada na pytanie: Czego nie wolno robić nad wodą?, a Rodzi pokazuje  odpowiednie obrazki ( np. wchodzić samodzielnie do wody bez opieki rodziców, oddalać się od rodziców, kąpać się w głębokiej wodzie, gdy ktoś nie umie pływać). Dziecko się dzieli swoimi doświadczeniami, jak można spędzać czas nad wodą( np. budować zamki z piasku, łowić ryby, kopać dołki, pływać na strzeżonym przez ratownika kąpielisku lub popłynąć statkiem).

 

Link: Wakacje nad morzem – zasady bezpieczeństwa: https://www.youtube.com/watch?v=N4X0RhlMf7Y

 

Link: Bezpieczne wakacje: https://www.youtube.com/watch?v=0iidgRGFl60

 

2.Praca plastyczna Żaglówka.

Pomoce: kolorowanka przedstawiająca żaglówkę, kredki.

Dziecko koloruje rysunek żaglówki według własnego pomysłu.

 

 3.Zabawa graficzna Fale morskie.

Pomoce: tacki z piaskiem.

Dziecko rysuje palcami na piasku fale morskie – linie faliste i spiralne.

Źródło: Przewodnik metodyczny Olek i Ada cz.4, wyd. MAC.

 

Link: Film edukacyjny: Co robić gdy się zgubimy i jak się nie zgubić? https://www.youtube.com/watch?v=nl1qqlOLW3E

 

 

                 Słonecznie pozdrawiamy i życzymy miłej zabawy :)

                     Edyta Józefczak, Edyta Maliborska

Gimnastyka 24.06.2020

Witajcie!

 

Dziś zagrajcie w ruletkę i świetnie się bawcie;) 

 

https://wordwall.net/pl/resource/1059556/gimnastyka-dla-przedszkolak%C3%B3w

 

 

Pozdrawiam

Justyna Giza

Rytmika z rodzicem 24.06.2020
Witam. Proponuję dziś piosenki na deszczową pogodę.
Podaję linki:

https://www.youtube.com/watch?v=nusPMHbwlrQ

 

https://www.youtube.com/watch?v=L3QdGJA7T4A

 

https://www.youtube.com/watch?v=CTHycKz70H

 

Pozdrawiam serdecznie

                            Urszula Wnuk

Propozycje zabaw 24/06/2020 r.

Serdecznie Witamy!

 

1.      Układanie sylwety żaglówki z figur geometrycznych.

Pomoce: obrazki przedstawiające  różne pojazdy wodne, klocki, figury geometryczne. Dziecko określa ich kolor i wielkość. Segreguje je  według jednej, określonej przez Rodzica cechy ( koloru, wielkości). Rodzic prezentuje obrazki przedstawiające różne pojazdy  wodne i wspólnie z dzieckiem je nazywa, np. statek, żaglówka, łódka, kajak, motorówka. Dziecko otrzymuje niebieską kartkę papieru. Ma za zadanie ułożyć żaglówkę z otrzymanych figur.

2.      Zabawa ruchowa z elementem celowania – Kto potrafi trafić?

Pomoce: Piłka, medal dla każdego dziecka.

Dziecko celuje piłką do kosza zawieszonego niewysoko, np. na drabinkach. Dziecko ma 5 rzutów, a za każdy rzut otrzymuje 1 punkt. Jak zdobędzie 5 punktów, otrzymuje medal Mistrz w rzutach do kosza.

3.      Zabawa naśladowcza Cisza na morzu.

Dziecko powtarza popularną rymowankę: Cisza na morzu, wicher dmie. Ten bałwan morski, kto pierwszy odezwie się. Naśladuje gesty Rodzica bez hałasowania i głośnych rozmów.

Wciąga żagle na maszt – dziecko przekłada dłonie zaciśnięte w pięści jedna na drugą,

Wygląda lądu z bocianiego gniazda – dziecko przykłada dłoń do czoła i rozgląda się,

Szoruje pokład – dziecko wykonuje rekami ruchy posuwiste po podłodze.

Źródło: Przewodnik metodyczny Olek i Ada cz.4, wyd. MAC.

 

"Bezpieczne wakacje"

Poradniki i pomocne informacje można znaleźć na stronach m.in.: Ministerstwa Edukacji Narodowej https://men.gov.pl/strony/bezpieczny-wypoczynek-poradnik-men-dla-rodzicow-i-opiekunow.html).

 

Więcej informacji o czym warto wiedzieć na temat bezpiecznych wakacji dzieci można znaleźć pod linkiem: https://men.gov.pl/ministerstwo/informacje/przed-wakacjami-co-warto-wiedziec-bezpieczny.html.

                                                                                                                                 

                                                                                                                        Życzymy miłej zabawy i gorąco pozdrawiamy

                                                                                                          Edyta Józefczak, Edyta Maliborska

 

Propozycje zabaw 23/06/2020

Witamy Serdecznie !!!

 

106 Best Dzień ojca. images in 2020 | Dzień ojca, Ojcowie, Tata córka

 

https://pl.pinterest.com/

 

Wszystkim Tatusiom

Z okazji Waszego Święta,

Życzymy zdrowia, sił i codziennej radości.

Wraz ze słowami gorącej wdzięczności,

Za wszystkie trudy i starania

Składamy Wam dzisiaj podziękowania !!!

Dzieci i panie z grupy II

 

 

Wakacyjna podróż pociągiem.

1.Osłuchanie ze słowami i melodią piosenki Wakacyjna wyliczanka.

Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=hXIjlNor91o.

 

Konduktorze, konduktorze,

czy zabierzesz nas nad morze?

Ref: Bardzo chętnie, raz i dwa,

ale zróbcie to co ja.

 

Konduktorze, konduktorze,

każdy z tobą jechać może?

Ref. Pokaż bilet, raz, dwa, trzy.

Na wakacje jedziesz ty!

 

  • Rozmowa na podstawie piosenki.

- Kto to jest konduktor?

- Gdzie pracuje konduktor?

- Czy każdy może jechać pociągiem?

- W jakie miejsca można jechać pociągiem?

  • Nauka refrenu piosenki Wakacyjna wyliczanka fragmentami, metodą ze słuchu. Rodzic prosi, aby dziecko zaśpiewało refren z różnym natężeniem (głośno, średnio, głośno, cicho).

2. Układanie puzzli – Pociąg.

Pomoce: Obrazek pociągu w całości, obrazek pociągu pocięty na 3 – 4 części.

Rodzic prezentuje  obrazek pociągu i prosi, aby na tej podstawie dziecko ułożyło puzzle.
3. Zabawa kulinarna: Sałatka owocowa.

Owoce, np. banany, kiwi, winogrona, plastikowy nóż, tacka, miseczki, deska, salaterka.

Dziecko, po umyciu rąk, siada przy stole. Rodzic podaje dziecku deskę, plastikowy nóż. Na tacy kładzie obrane owoce. Dziecko stara się pokroić owoce. Potem wrzuca je do miseczek. Rodzic wsypuje owoce z miseczek do salaterki i je miesza. Smacznego :)))

 

Źródło: Przewodnik metodyczny Olek i Ada cz.4, wyd. MAC.

Pozdrawiamy Was cieplutko i życzymy miłej zabawy :)       

 Edyta Maliborska, Edyta Józefczak

 

 

Rytmika z rodzicem 22.06.2020
Witam bardzo serdecznie . Zapraszam do nauki tańca pt.,, Piękny dzień"

https://www.youtube.com/watch?v=36-QWe-JeO8

oraz ,,Latający dywan'

 

https://www.youtube.com/watch?v=HPbZTS2Zxnc

 

 Życzę miłej zabawy. Pozdrawiam serdecznie.

 

                    Urszula Wnuk

Propozycje zabaw 22/06/2020 r.

Witamy Serdecznie !

1. Słuchanie wiersza A. Widzowskiej Wakacje.

Kiedy nam buzie ogrzewa lato,

czas na przygody z mamą i tatą.

Czekają góry, pachnące łąki,

morze i plaża, konie, biedronki!

 

Gdy my będziemy się pluskać w rzekach,

Przedszkole na nas grzecznie poczeka,

Odpoczną w ciszy lalki, zabawki,

dwie karuzele, miś i huśtawki.

 

Chętnie wrócimy do naszej pani

Z wakacyjnymi opowieściami.

O sarnach w lesie, o rybkach w morzu

i ptasich gniazdkach ukrytych w zbożu.

 

Będziemy liczyć białe muszelki,

Poznamy nowe, ważne literki,

A ten, kto butów sam nie sznuruje,

W mig się nauczy! Ja już sznuruję!

  • Rozmowa kierowana na podstawie wiersza.

Rodzic zadaje pytanie:

- Co robili Olek i Ada z rodzicami w górach?

- Co robili Olek i Ada z rodzicami nad morzem?

- Dokąd możemy pojechać na wakacje?

- Co się będzie działo w przedszkolu, kiedy my wyjedziemy na wakacje?

- Czego możemy się nauczyć w czasie wakacji?

- Czego nauczyłaś/ nauczyłeś się w tym roku w przedszkolu ?
2. Zabawa  ruchowa Olek i Ada jadą na wakacje.

Pomoce: zdjęcia: gór, morza.

Dzieci naśladują jazdę samochodem – biegają po wyznaczonym miejscu. Dziecko zatrzymuje się, na hasło Rodzica: Morze lub Góry, ustawia się przy właściwym zdjęciu rozłożonym w pokoju.

3.Zabawa matematyczna Lodowe kulki.

Pomoce: wycięte wafle lodowe, plastikowe nakrętki do butelek (w różnych kolorach).

Dziecko losuje wafelki wycięte z papieru kolorowego. Na każdym z nich są narysowane śniegowe gwiazdki (od 1 do 5). Dziecko liczy, ile jest gwiazdek, wybiera nakrętki i układa z nich tyle lodowych kulek, ile jest gwiazdek na wafelku. Określa kolory lodowych kulek.

Źródło: Przewodnik metodyczny Olek i Ada cz.4 wyd. MAC

                                                                                                                                           Słonecznie pozdrawiamy :)

                                                                                                      Edyta Józefczak, Edyta Maliborska 

22.06.2020. katecheza

Kochane Dzieci, Drodzy Rodzice oto propozycje na dzisiejszą katechezę

Wychwalamy Boga modlitwą i śpiewem.

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus

 

Możemy wychwalać Boga słowem, czyli modlić się.

Zapraszam do obejrzenia filmiku: Codzienna modlitwa

https://www.youtube.com/watch?v=OkbHk1CQv9c

 

Możemy także chwałę Bogu wyśpiewać - wtedy czynimy to za pomocą pieśni (piosenek) i to też będzie naszą modlitwą.

Zapraszam Was do wychwalania Boga piosenką zatytułowaną ”Sercem kocham Jezusa”

https://www.youtube.com/watch?v=vhiu1I5a_0E

 

Jest jeden szczególny dzień tygodnia, w którym modlimy się i śpiewamy Bogu w kościele.

Rodzicu pokaż dziecku kalendarz i wytłumacz, jakimi kolorami oznaczone są dni.

Niektóre dni oznaczone są kolorem czerwonym – są to święta i niedziele.

 Niedziela jest wyjątkowym dniem, ponieważ jest pamiątką Zmartwychwstania Pana Jezusa. Dlatego jest to dla nas szczególny dzień, uroczysty, to dzień odpoczynku i czasu dla rodziny.

Obejrzyj krótki film: Niedzielna Msza

 https://www.youtube.com/watch?v=hJWumUxqZr8&feature=youtu.be

 

Bardzo ważne jest, by modlić się i  śpiewać w czasie Mszy Świętej razem ze wszystkimi wiernymi.

Święty Augustyn powiedział, że ten, kto śpiewa, modli się podwójnie.

Zachęcam wszystkie dzieci, zarówno młodsze jak i starsze, do nauki piosenki. Będzie to piosenka o graniu i śpiewaniu dla Boga (możecie pokazywać):

Uszy, oczy, ręce dwie, https://www.youtube.com/watch?v=Pw9ltLk5W-o


Uszy, oczy, ręce dwie

buzia nie zamyka się.
Pan Bóg ci to wszystko dał,
żebyś śpiewał Mu i grał.
Ref.
Bo granie i śpiewanie to twoje zadanie./4

 

Modlitwa
Zapraszam Was do uwielbienia-wychwalania Boga modlitwą: „Ojcze Nasz”

 

Źródło: Przewodnik metodyczny: W świecie mojego Boga, internet.

 

                                                                                                                                                  Bożena Dziewicka

19.06.2020. katecheza

Kochane Dzieci, Drodzy Rodzice oto propozycje na dzisiejszą katechezę

 

Serce Pana Jezusa źródłem miłości i dobroci

 

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus

 

Kochane Dzieci, jest takie serce, które najmocniej kocha wszystkich ludzi. To Serce Pana Jezusa. W tym sercu mieści się najwięcej miłości i dobroci. To serce uwielbiane jest przez nas zawsze, ale szczególnie w miesiącu czerwcu.

 

Dzisiaj dla pogłębienia, poszerzenia wiadomości o Sercu Pana Jezusa proponuję film z serii:

Moja katolicka Rodzina Św.  Maria Małgorzata i nabożeństwo do Serca Jezusowego

https://www.youtube.com/watch?v=G8nOrvLyUIk

 

Z wdzięczności wysłuchajmy i zaśpiewajmy razem z zespołem Serduszka piosenkę:

„Serduszko”

https://www.youtube.com/watch?v=mwZUeGR2aSE

 

Dorosły pokazuje dziecku obraz przedstawiający Najświętsze Serce Pana Jezusa i mówi:

 

 

https://wf1.xcdn.pl/files/18/06/08/430603_QGBi_731734_SERCE20JEZUSA_7.jpg

 

Serce Jezusa, w którym mieści się tyle miłości i dobroci, uwielbiane jest przez nas zawsze, ale szczególnie w czerwcu.

W świątyniach odprawiane jest wtedy nabożeństwo, podczas którego modlimy się Litanią do Najświętszego Serca Jezusa. Pomódlmy się fragmentem tej modlitwy, powtarzając: „Zmiłuj się nad nami”. Prosimy tymi słowami Jezusa, aby wybaczył nam to, że nie zawsze chcemy Go naśladować.

 

Dorosły: Serce Jezusa dobroci i miłości pełne.

Dz.: Zmiłuj się nad nami.

D: Serce Jezusa cierpliwe i wielkiego miłosierdzia.

Dz.: Zmiłuj się nad nami.

D: Serce Jezusa włócznią przebite.

Dz.: Zmiłuj się nad nami.

D: Serce Jezusa źródło wszelkiej pociechy.

Dz.: Zmiłuj się nad nami.

 

Dorosły wyjaśnia dzieciom znaczenie poszczególnych wezwań litanii.

 Rymowanka: 

Jezu, bardzo Cię prosimy,

pomóż zmieniać nasze czyny.

 

Modlitwa na zakończenie: Ojcze Nasz...

 

Źródło: Przewodnik metodyczny: W świecie mojego Boga, internet.

 

                                                                                                                                                  Bożena Dziewicka

Propozycje zabaw 19/06/2020

Witajcie Kochane Przedszkolaki :)))

 

Bezpieczne wakacje.

 

1. Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej Bezpieczne wakacje.  

 

Jak wspaniale! Już wakacje.                                Czapkę nosić – taką z daszkiem

To najlepsza w roku pora!                                   - porażenia się unika.

Można pływać sobie w morzu                              Kąpać się w strzeżonych miejscach

Albo wskoczyć do jeziora…                                  i pod okiem ratownika.

 

 

Na szczyt w górach wspiąć się warto!                    I rodziców trzeba słuchać.

Jak tam pięknie i wysoko!                                    Kto tak robi, ten ma rację.

W zeszłym roku po raz pierwszy                           Ach jak miło, jak wesoło,

Zobaczyłem Morskie Oko!                                    bo już przecież są wakacje!

 

Ale zawsze pamiętajmy,

By dorosłych się pilnować.

Chodzić w górach – lecz po szlakach,

kremem z filtrem się smarować.

 

Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.

- Dlaczego zawsze trzeba pilnować się dorosłych?

- Co to są górskie szlaki? Dlaczego trzeba się ich pilnować?

- Dlaczego latem smarujemy się kremem z filtrem?

- Dlaczego można pływać tylko w miejscach, gdzie jest ratownik?

-Jakie macie rady dla innych przedszkolaków na wakacje? Co można robić, a czego nie wolno?

Link do filmu: Bezpieczeństwo dzieci nad wodą: https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA

Link do filmu: Bezpieczeństwo w górach: https://www.youtube.com/watch?v=wS4SRvkvLio

 

2. Kolorowanie rysunku przedstawiającego wakacyjny krajobraz.

Pomoce: rysunek wakacyjnego krajobrazu, kredki.

Dziecko koloruje rysunek przedstawiający wakacyjny krajobraz.

 

3. Ćwiczenia ortofoniczne Morskie fale.

Rodzic prosi, aby dziecko naśladowało morskie fale, szumiąc (raz głośno, raz cicho, szybko, wolno, w zmiennym tempie).


Źródło: Przewodnik metodyczny Olek i Ada cz.4, wyd. MAC.

Pozdrawiamy Was cieplutko i życzymy miłej zabawy :)       

 Edyta Maliborska, Edyta Józefczak

Propozycje zabaw 18/06/2020 r.

Serdecznie Witamy i do wspólnych działań zapraszamy!

 

1.Zabawa dydaktyczna Koła autobusu się kręcą.

Pomoce: po dwa kolorowe koła z papieru, podzielone na pół, w różnych zestawieniach kolorystycznych.

Rodzic rozkłada jeden rząd kół, a dziecko szuka ich odpowiedników kolorystycznych i układa pod spodem.

 

2.Praca plastyczna Nadmorska plaża.

Pomoce: nagranie piosenki Niech żyją wakacje, kolorowy piasek, pędzel, klej, kartka.

Podczas słuchania nagrania piosenki dziecko wykonuje nadmorski pejzaż. Składa kartkę na pół i układa pionowo przed sobą. Maluje klejem linie faliste na górnej połowie kartki i posypuje niebieskim piaskiem. Drugą część kartki zamalowuje klejem i posypuje żółtym piaskiem. Po wyschnięciu łączy obrazki w długi nadmorski brzeg.

*Kolorowy piasek możemy wykonać samodzielnie, wykorzystując sól kuchenną i kolorową kredę tablicową. Kredę wcieramy w rozsypaną sól aż do momentu uzyskania żądanego natężenia koloru.

 

3. Ćwiczenia spostrzegawczości – Samochodowe memory.

Pomoce: po dwa obrazki przedstawiające takie same samochody.

Dziecko łączy w pary obrazki takich samych samochodów, określa ich kolor, rodzaj  z  pomocą Rodzica  może spróbować określić markę samochodu. Następnie Rodzic układa pozostałe obrazki (obrazkami do dołu) i prosi dziecko, aby wybrało dwa dowolne obrazki. Jeśli są one takie same, dziecko zabiera parę i otrzymuje jeden punkt. Dziecko z pomocą Rodzica liczy punkty.

Źródło: Przewodnik metodyczny Olek i Ada cz.4, wyd. MAC.

 

                                                                                                                          Życzymy owocnej pracy i gorąco pozdrawiamy :)

                                                                                                                                            Edyta Józefczak, Edyta Maliborska

język angielski

Dzień dobry

Dziś przypomnienie nazw dzikich zwierząt.

https://view.genial.ly/5eda5fd19543960d59dbded6/presentation-3-latki-animals

 

Pozdrawiam

Edyta Sobczyk-Wilkołazka

Rytmika z rodzicem 17.06.2020
Witam . proponuję konkurs ,, Z jakiej bajki to piosenka?".
Podaję linki:

 

https://www.youtube.com/watch?v=mWSl-l9vBQs

https://www.youtube.com/watch?v=DF5UuBH6424

https://www.youtube.com/watch?v=SPSPsNMFo3s

 

Życzę miłej zabawy.

 

                  Urszula Wnuk

Propozycje zabaw 17/06/2020 r.

                                                                   Serdecznie Witamy!

1.Zabawa matematyczna Porównaj, gdzie jest więcej

Pomoce: sylwety zabawek do piaskownicy. 

Rodzic rozkłada na dywanie różną liczbę sylwet. Prosi, by dziecko pogrupowało je, oszacowało na oko, których jest więcej i sprawdziło, układając je w pary.

2.Zabawa dydaktyczna Najwięcej, najmniej.                        

Pomoce: koło podzielone na pola z rysunkami zabawek w piaskownicy (od 1 do 4), spinacze do bielizny.

Rodzic podaje dziecku koło  i prosi, by policzyło elementy na poszczególnych polach i przyczepiło odpowiednią liczbę spinaczy. Dziecko, podaje na których polach jest najwięcej spinaczy, a na których najmniej.

3.Zabawa w piaskownicy – Babki z piasku.

Foremki do piasku, łopatki, wiaderka.

Dziecko wykonuje babki z piasku. Pod nadzorem Rodzica liczy je, porównuje ich liczbę.

4.Zabawa Jedzie pociąg z daleka (popularna rymowanka).

Rodzic z dzieckiem śpiewa popularną rymowankę.

 

Jedzie pociąg z daleka,
Ani chwili nie czeka,
Konduktorze łaskawy,
Zabierz nas do Warszawy,
Konduktorze łaskawy,
Zabierz nas do Warszawy.

Konduktorze łaskawy,
Zabierz nas do Warszawy,
Trudno, trudno to będzie,
Dużo osób jest wszędzie,
Trudno, trudno to będzie,
Dużo osób jest wszędzie.

Pięknie pana prosimy,
Jeszcze miejsce widzimy,
A więc prędko wsiadajcie,
Do Warszawy ruszajcie,
A więc prędko wsiadajcie,
Do Warszawy ruszajcie.

Link do piosenki „ Jedzie pociąg z daleka”  +  tekst karaoke:  https://www.youtube.com/watch?v=_YRgbUNJtB8

Źródło: Przewodnik metodyczny Olek i Ada cz.4, wyd. MAC. 

                                                                                  Pozdrawiamy i życzymy miłej zabawy :) 

                                                                                          Edyta Józefczak, Edyta Maliborska 

język angielski

Witam serdecznie!

Dziś propozycja zabaw związanych z latem i wakacjami.

https://view.genial.ly/5edb812b7ffdde0d798c0e1e/presentation-summer-holidays

 

Miłej zabawy

Pozdrawiam

Edyta Sobczyk-Wilkołazka

Propozycje zabaw 16/06/2020

Witajcie Kochane Przedszkolaki :)))

 

Miło spędzam czas.

1. Osłuchanie ze słowami i melodią piosenki Niech żyją wakacje (sł. Maria Kownacka, muz. J. Wesołowski)

Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=BauTov9xmZY.

Niech żyją wakacje, Niech żyje pole i las.                                   
I niebo i słońce. Wolny swobodny czas.

 

Pojedzie z nami piłka i kajak i skakanka,

będziemy grać w siatkówkę, od samiutkiego ranka.

Gorące złote słońce, na ciemno nas opali,                                
w przejrzystej, bystrej rzece będziemy się kąpali.                                

 

Niech żyją wakacje, Niech żyje pole i las.
I niebo i słońce. Wolny swobodny czas.

            

Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu:

- Co można robić podczas wakacji?

- Jak można spędzać wakacje nad rzeką?

- Co warto zabrać na wakacje?

- Czy ta piosenka jest wesoła, czy smutna? Dlaczego? 

 

2. Ćwiczenia dotykowe Wakacyjne akcesoria.

Pomoce: mała walizka, przedmioty, które kojarzą się z wakacjami, np.: okulary przeciwsłoneczne, czapka z daszkiem, sandały, opaska do zasłonięcia oczu.

Rodzic daje do ręki dziecku dowolny przedmiot (dziecko ma zasłonięte oczy opaską). Zadaniem dziecka jest określenie, co to jest i do czego służy. Po odsłonięciu oczu następuje weryfikacja udzielonych odpowiedzi.

 

3. Zabawa plastyczna Nad jeziorem.

Pomoce: niebieskie koło z papieru kolorowego, nożyczki, klej, kredki, kartki, gazety.

Rodzic prosi, aby dziecko przykleiło koło na środku kartki. Następnie prosi, aby dziecko z gazet wycięło dowolne elementy, które mogą znajdować się nad jeziorem. Dziecko może też dorysować elementy.

 

4. Ćwiczenia słuchowe Co to za słowo?

Rodzic dzieli słowa rytmicznie (na sylaby), np. ka-pe-lusz; kwia-tek; a zadaniem dziecka jest powiedzieć całe słowo.

 

Pozdrawiamy Was cieplutko i życzymy miłej zabawy :)       

 Edyta Maliborska, Edyta Józefczak

Propozycje zabaw 15/06/2020 r.

                                                                                Serdecznie Witamy !

1. Rozwiązanie zagadki B. Szelągowskiej Wakacje.

Rodzic recytuje zagadkę i prosi dziecko o podanie rozwiązania.

Morze, góry lub jeziora..

Pociąg wjeżdża już na stację.

Lato wreszcie się zaczęło.

Czas rozpocząć więc …(wakacje).

 

a)  Słuchanie opowiadania E. Stadmüller Wakacje.

- Bartek chwalił się, że na wakacje pojedzie do Grecji - opowiadał przy obiedzie Olek.- Mówił, że będzie się uczył nurkować i dostanie od taty cały potrzebny sprzęt.

- Zobaczycie, że będziecie się u nas bawić równie dobrze jak on – chrząknął dziadzio.

 - Już moja w tym głowa. Postanowiliśmy z babcią , że kupimy wielki dmuchany basen i ustawimy go w ogrodzie.

- Hurra! – zawołała Ada. – A będę w nim mogła puszczać moje kaczuszki?

- Jasne – roześmiała się babcia- i kaczuszki, i łódeczki, i co tam sobie wymyślisz.

- Szkoda, że w ogrodzie nie ma piaskownicy, bo byśmy mieli własną plażę - rozmarzył się Olek.

- To akurat nie problem- włączył się do rozmowy tato. - Cztery deski się znajdą,  a sąsiad dziadków, pan Antoni, handluje materiałami budowlanymi, więc na pewno chętnie przywiezie parę worków piasku.

- I będzie plaża! – zawołała Ada.

- I huśtawka – dodał dziadzio. – Znalazłem ją na strychu.

- Tę samą, na której ja się huśtałem? – ożywił się tato.

- Tylko nie próbuj tego robić, bo moja biedna grusza nie wytrzyma takiego  ciężaru    - przestraszył się dziadzio.

- Oj tam, oj tam…- mruknął tato. – To mocne drzewo, nawet nie wiesz, ile wytrzymało…

- I Bartek mówił jeszcze, że będzie zwiedzał jakieś straszne stare budowle – przypomniał sobie Olek.

- Stare budowle, powiadasz – dziadek uśmiechnął się tajemniczo.

- Ciekaw jestem, czy on widział kiedyś studnię z prawdziwym żurawiem.

- Takim żywym żurawiem? – zdziwiła się Ada.

- Tak nazywało się urządzenie, którym bardzo dawno temu wyciągano wodę ze studni – wyjaśniła wnuczce babcia.

- Tam, gdzie  wybierzemy się na wycieczkę, można zobaczyć prawdziwe chaty kryte strzechą, poletka lnu, stary wiatrak i drabiniasty wóz- taki, jakim jeździł jeszcze mój dziadek.

- W sąsiedniej wsi powstał skansen – wyjaśniła mamie babcia. – I naprawdę jest w nim co zobaczyć.

- Chciałabym, żeby te wakacje już się zaczęły – westchnął Olek. – I nic nie szkodzi,  że nie pojadę  do Grecji – dodał po chwili.

b)  Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania. 

Rodzic, zadaje pytania:

- Dokąd Bartek pojedzie na wakacje?

- Gdzie wakacje spędzą Ada i Olek?

- Co przygotowali dziadkowie, żeby umilić wakacje Adzie i Olkowi?

- Dokąd chciałbyś/chciałabyś pojechać na wakacje?

- Czym można podróżować w czasie wakacji?

2.  Zabawy konstrukcyjne Transport.

Pomoce: pojazdy, klocki.

Dziecko buduje z klocków różnego rodzaju konstrukcje związane z pojazdami: garaże, tory kolejowe, stacje, porty, ulice. Może również poszerzyć zakres budowy o hotele, domy itp.

3.Zabawa ruchowo-naśladowcza Czym podróżujemy?

Rodzic zaprasza dziecko w podróż i prosi, aby ruchem pokazywało pojazd, którym będzie się poruszać .

-Wyrusza z domu samochodem – dziecko biega, naśladuje rekami kręcenie kierownicą; zatrzymuje się na parkingu, zostawia samochód na parkingu.

- Wsiada do samolotu. Samolot startuje (dziecko kuca), unosi się (dziecko biegnie z rozłożonymi rekami) i ląduje (znów kuca).

- Wsiada do pociągu. (Rodzic i dziecko – ustawiają się jedno za drugim, poruszają się, trzymając się za ramiona.)

- Dojechało nad piękne jezioro, gdzie wsiada do kajaka (dziecko maszerując, naśladuje rękami ruch wiosłowania)

Źródło: Przewodnik metodyczny Olek i Ada cz.4, wyd. MAC

                                                                                                                             Gorąco pozdrawiamy i życzmy miłej zabawy :)

                                                                                                         Edyta Józefczak, Edyta Maliborska

Rytmika z rodzicem 15.06.2020

Witam . proponuję pośpiewać piosenki dla Taty. Już niedługo Dzień Ojca. Podaję linki do piosenek pt.,, Daj mi rękę Tato" i ,,Kiedy Tata humor ma".

https://www.youtube.com/watch?v=ZxgFEtsfIBs

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=ZxgFEtsfIBs

 

Życzę miłej zabawy. Pozdrawiam.

 

                  Urszula Wnuk

Rytmika z rodzicem 15.06.2020

Witam . proponuję pospiewać piosenki dla Taty. Już niedługo Dzień Ojca. Podaję linki do piosenek pt.,, Daj mi rękę Tato" i ,,Kiedy Tata humor ma".

https://www.youtube.com/watch?v=ZxgFEtsfIBs

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=ZxgFEtsfIBs

 

Życzę miłej zabawy. Pozdrawiam.

 

                  Urszula Wnuk

15.06.2020. katecheza

 Kochane Dzieci, Drodzy Rodzice oto propozycje na dzisiejszą katechezę

 

Każda parafia ma swojego patrona.

 

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus

Kochane Dzieci, wiecie że modlimy się do świętych, którzy są w niebie. Oni nam pomagają, wspierając nasze modlitwy do Boga Ojca. W kościołach jest dużo obrazów i figur różnych świętych. Najbardziej znanym świętym pochodzącym z naszego kraju jest papież Jan Paweł II. Zadaniem świętego patrona jest opiekowanie się tymi, którzy o to proszą.

Naszym kościołem i wszystkimi mieszkańcami parafii  opiekuje się św. Antoni.

 

Zapraszam Was do obejrzenia krótkiej bajki, w której poznamy historię św. Antoniego.

https://www.youtube.com/watch?v=0JQFryfUF8A&feature=youtu.be

 

Zachęcam do pokolorowania obrazka: Św. Antoni

 

 

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/sw-antoni-z-padwy

 

Gdy coś zgubimy, możemy poprosić św. Antoniego o pomoc, w krótkiej modlitwie:

               Święty Antoni Padewski

               Mój patronie niebieski

               Niech się spełni wola Twoja

               Niech się znajdzie zguba moja.

 

Pozdrawiam serdecznie. Szczęść Boże.

Źródło: Intrenet                                                                                              

 

                                                                                                                                                                      Bożena Dziewicka

Rytmika z rodzicem 10.06.2020

Witam bardzo serdecznie . Zapraszam do zabawy z Ciocią Tunią, która zaproponuje nam ,, Sposób na nudę". Podaję  link:

https://www.youtube.com/watch?v=2T6eW_b3saQ

 

Życzę miłych wrażeń. Pozdrawiam serdecznie.

 

                      Urszula Wnuk

Propozycje zabaw 10/06/2020

 

Witajcie Kochane Przedszkolaki :)))

 

Liczymy babki z piasku

  

1. Propozycja zabawy matematycznej „Liczymy babki z piasku”. Rodzice, zabierzcie dziecko do piaskownicy, zabierzcie, łopatki, foremki. Poproście dziecko, by zrobiło trzy babki, cztery, pięć. Poproście dziecko, by zrobiło tyle babek ile chce, a potem je policzyło.

 

2. Propozycja zabawy plastyczno - technicznej „Portret kota lub psa”. Będąc na placu zabaw, w ogrodzie, przed domem na pewno uda Wam się zaobserwować kota lub psa. Popatrzcie na niego. Po powrocie do domu stwórzcie jego portret. Rodzice, przygotujcie wspólnie z dziećmi dwa papierowe białe talerze (jeśli ich nie macie, wytnijcie z tekturki), kolorowe kartki, nożyczki, klej, flamastry, włóczkę lub sznurek. Dzieci mają za zadanie z otrzymanych materiałów zaprojektować wybranego przez siebie kota lub psa.

 

3. Obejrzyjcie wspólnie film pokazujący bezpieczną zabawę ze zwierzętami, porozmawiajcie o tym.

https://www.youtube.com/watch?v=zgHcI_pe8CU

 

 

Pozdrawiamy cieplutko i życzymy miłej zabawy :)       

 Edyta Maliborska, Edyta Józefczak

Propozycje zabaw 09/06/2020 r.

Witamy i do wspólnych działań serdecznie zapraszamy!

 

1.Słuchanie piosenki: „Rowerowa piosenka” i naśladowanie jazdy  na rowerze. 

Kiedy spojrzę na ulicę
Jadą piękne samochody,
Autobusy i tramwaje spieszą wciąż.
Po błękitnym, czystym niebie
Samoloty mkną przed siebie
I pociągi spieszą z wszystkich świata stron.

 

Ref. A ja swoim rowerem zwiedzę cały świat,
Lubię kiedy w uszach gwiżdże wiatr.
Mijam pola i lasy, i podziwiam wciąż
Jaki piękny jest ten świat.

 

Komu spieszy się to proszę
Może łatwo mnie wyprzedzić,
Mnie nie spieszy się w ogóle nic, a nic.
Bardzo łatwo pedałuję,
Z przerzutkami nie szarżuję
Bo przyjemnie jechać właśnie tak jak ja.

 

Ref. A ja swoim rowerem zwiedzę cały świat,
Lubię kiedy w uszach gwiżdże wiatr.
Mijam pola i lasy, i podziwiam wciąż
Jaki piękny jest ten świat.

 

Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=ud-8KeE2AKY

 

2.„Pojazdy” - film. 

Obejrzyjcie  film pt.: Pojazdy dla dzieci. Zobaczcie, jak wyglądają różne pojazdy  oraz poznajcie dźwięki jakie wydają.

https://youtu.be/Ahp8oBOvu2M

 

3.„Rower” – składanie obrazka z części.

Rodzic pomaga dziecku  rozciąć  obrazek wzdłuż czarnych linii. Następnie zadaniem dziecka jest – ułożenie obrazka, sprawdzenie co przedstawia rysunek, przyklejenie układanki na papier i pokolorowanie jej. (Załącznik 1)

 

4. Oglądanie roweru i nazywanie jego elementów (zwrócenie uwagi na wyposażenie roweru w hamulce i światła) Pogadanka na temat wykorzystania roweru i jego budowy. Co to jest rower? Do czego służy?

                                                                                       

5.„Jedziemy na rowerach” – zabawa bieżna.

Dziecko trzyma plastikową butelkę jak kierownice roweru i biega w podawanym tempie (możemy wystukiwać rytm lub posłużyć się posiadanym instrumentem). Na przerwie dziecko zatrzymuje się i mówi: dryń, dryń, dryń.

 

 

                                                                                                                Życzymy miłej zabawy :) 

                                                                                                             Edyta Józefczak, Edyta Maliborska 

                                                                                          

opis dokumentutypdata

Załącznik 1 

png08-06-2020[ Pobierz ]
89 kB
Propozycje zabaw 08/06/2020 r.

Serdecznie Witamy !

 

1.Rozmowa w oparciu o wiersz J. Koczanowskiej :” Podwórko”

 Na naszym podwórku
wspaniała zabawa.
Jest ławka, huśtawka
I zielona trawa.
Jest piasek, łopatka
I wiele foremek,
Są piłki, skakanki,
czerwony rowerek.
Tutaj się bawimy,
zapraszamy gości,
bo wspólna zabawa
to mnóstwo radości.

* Rozmowa kierowana na podstawie wiersza.

Rodzic zadaje pytania:
− Jakie zabawki znajdują się na podwórku?
− Co dostarcza dzieciom wspólna zabawa?

 

2. Rozwiązywanie zagadek rysunkowych.

Pomoce: kartka formatu A3, mazak.

Rodzic rysuje na kartce różne kształty, np. słońce, truskawkę, łopatkę, wiaderko. Dziecko odgaduje, co zostało narysowane. 

 

3. Zabawy badawcze.

Pomoce: miska z wodą, papierowe łódeczki, plastikowe rurki, np. do napojów, drobny piasek.

Rodzic omawia sposób zabawy, zwraca uwagę dziecku, aby uważnie obserwowało i wsłuchiwało się w dobiegające dźwięki.   

 

Zabawa nr  1 - dziecko puszcza w misce z wodą papierowe łódeczki, przesuwa je oddechem (dmucha na nie).

Zabawa nr  2 - dziecko lekko uderza rekami o powierzchnię wody.

Zabawa nr  3 - dziecko dmucha w wodę przez plastikową rurkę.

Zabawa nr  4 - dziecko zanurza dłonie w drobnym piasku.

 

4. Zabawy ruchowe przy piosence "Podajmy sobie ręce" https://www.youtube.com/watch?v=EkDzE_EHH_A

 

5. Zabawa ruchowa z chusteczką szyfonową mamy, chusteczką papierową (kto, czym w domu dysponuje). Dziecko powtarza ruchy za rodzicem, który: – macha chusteczką przed sobą, za sobą, puszcza ją na podłogę i podnosi; - porusza wysoko chustką nad głową , a następnie nisko nad podłogą; – umieszcza chustkę na głowie, wykonuje skłon i patrzy, jak chustka opada, staje na chustce; -kładzie chustkę obok siebie i wykonuje taniec wokół chustki. A następnie zapraszamy Was na dwór z ulubionymi zabawkami, miłej zabawy na świeżym powietrzu.

                                                                                     

                                                                                          Gorąco pozdrawiamy i życzymy miłej zabawy :)

                                                                                                      Edyta Józefczak, Edyta Maliborska

 

Rytmika z rodzicem.08.06.2020

Witam i zapraszam  do zabawy z latem. Podaję linki fajnych pioseneczek :

https://www.youtube.com/watch?v=AMHERjgWdgI

https://www.youtube.com/watch?v=Ls4y1_s5czI

 Życzę miłej zabawy.

 

           Pozdrawiam serdecznie

                                                   Urszula Wnuk

08. 06. 2020. katecheza

 Kochane Dzieci, Drodzy Rodzice oto propozycje na dzisiejszą katechezę

Uroczystość Bożego Ciała.

 

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus..                                                                    
Na początku pomódlcie się ,,Aniele Boży...’’

 

https://i.pinimg.com/originals/60/3e/48/603e484214dc24904a65741d23d2cd1a.jpg

 

W czwartek 11 czerwca przypada Uroczystość Bożego Ciała. W tym dniu w całym kraju odbywają się uroczyste procesje. Pan Jezus obecny w Najświętszym Sakramencie idzie ulicami naszych miejscowości. My uczestnicząc w tej procesji wyznajemy wiarę w Jezusa, który jest obecny w Przenajświętszej Hostii.

Proszę obejrzeć interaktywną katechezę o Bożym Ciele

Dzisiejsza katecheza kryje się pod poniższym linkiem. Kliknijcie w start i poruszajcie się po mapie. 

https://view.genial.ly/5ed271b59be45e112004d6bb/interactive-image-boze-cialo-ogolne?fbclid=IwAR0GjvwrV5wG1XrGf6RVvM8mxOpB5dL3Xi9vduaaeuquumFyIym2UWQru7Y

W linku pod kwiatkiem jest szablon, który możecie przerysować lub wydrukować i przykleić na okno w Waszym domu.

 

Mam nadzieję, że Wy również 11 czerwca będziecie kroczyć za Panem Jezusem. Zachęcam do udziału nie tylko w procesji Bożego Ciała, ale również i we Mszy Świętej (choć w tym roku mniej uroczyście - bez procesji ulicami miasta).

Możesz obejrzeć jeszcze film, pokolorować obrazek

Boże Ciało dlaczego WIELKIE PRZYGOTOWANIA JAŚ

https://www.youtube.com/watch?v=sBAvzHfxB_w

 

  https://www.maluchy.pl/img/boze-cialo-procesja.jpg

Posłuchaj wiersza (rodzic odczytuje wierszyk)

Boże Ciało

To dzień, gdy samochody

z boku przystają wszędzie,

gdyż środkiem ulicy Pan Jezus

 idzie w monstrancji złocistej.

      Dziewczynki sypią kwiaty,

     a wierni procesją wspaniałą

     głoszą, jak bardzo ważne

     jest dla nich – Boże Ciało!

 

Na zakończenie pomódlcie się ,,Ojcze nasz...’’

Szczęść Boże   

         Źródło: Intrenet                                                                                              

 

                                                                                                                                          Bożena Dziewicka

Propozycje zabaw 05/06/2020 r.

                                                    Witamy i na wspólną zabawę serdecznie zapraszamy.

 

1. Zabawa matematyczna „Gdzie jest zabawka?”. Do wykonania zadania będą potrzebne zabawki: lalka, samochód, puzzle, przytulanka itp.. Rodzic pokazuje dziecku zabawki, które będzie rozmieszczać w pokoju. Zadaniem dziecka jest odpowiedzieć na pytanie: Gdzie jest…? Rodzic powinien tak rozmieścić zabawki, aby dzieci używały zwrotów określających położenie przedmiotów w przestrzeni (na, obok, za, przed, pod). Można też poprosić o określenie kształtu, koloru odnalezionej zabawki, a na koniec odnalezione zabawki policzyć, poprosić dziecko by określiło czy to dużo czy mało.

 

2.Propozycja zabaw ruchowych:

- „Rytmiczna rozgrzewka „

https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo&t=26s

- zabawa ruchowo-dramowa „Dzieci” – wyznaczona osoba pokazuje mimiką (lub za pomocą obrazka, jeśli macie, jeśli nie to można je po prostu narysować) buzie z różnymi emocjami, np. smutek, radość, strach, złość, szczęście. Zadaniem uczestników zabawy polega  na poruszaniu się w taki sposób, aby całym ciałem, nie tylko mimiką twarzy, pokazać te emocje.

 - zabawa ruchowa przy nagraniu dziecięcej muzyki „Śmieszny taniec” – dziecko wybiera muzykę w rytm której będzie tańczyło wymyślony przez siebie taniec, można również bawić się w parach.

 - zabawa ruchowa „Wysoko - nisko”- dziecko maszeruje w rytmie wystukiwanym przez rodzica. Na hasło „wysoko” staje na palcach i musi klasnąć rękami nad głową, na hasło „nisko”- wykonuje przysiad i uderza rękami o podłogę

 

3. Zabawy dramowa „Co było dalej?”– zachęcamy Rodziców do inicjowania tego typu zabaw, dzięki którym jesteśmy w stanie zobaczyć, jak nasze dziecko będzie postępować w danych sytuacjach, warto wtedy nakierować dziecko, jeśli zauważymy zachowania niepoprawne. Przedstawienie scenki przez Rodzica. Wymyślanie jej zakończenia przez dziecko. Rodzic opowiada dziecku, że jego przyjaciel jest bardzo smutny bo jeden z kolegów z twojej przedszkolnej grupy zburzył mu budowlę z klocków. Przyjaciel chciał ją po południu pokazać mamie. Postanowiłeś pomóc przyjacielowi i… Dziecko wymyśla własne zakończenie tej scenki.

 

Improwizacje  na temat: Jak postąpić? Rodzic mówi do dziecka, że ma wyobrazić sobie, że bawi się z kilkoma kolegami z grupy. Przychodzi jego najlepszy przyjaciel i chce zmienić zabawę, pomimo że inny koledzy nie chcą się w nią bawić. Jak powinieneś postąpić? Spróbuj przedstawić swój sposób postępowania.

                                                                                  

                                                                          Gorąco pozdrawiamy i życzymy słonecznego weekendu :)

                                                                                               Edyta Józefczak, Edyta Maliborska

Gimnastyka 04.06.2020

Przedstawiam propozycję ćwiczeń   ;)

Zestaw # 1

  1. Podskoki obunóż jak małe piłeczki. Tempo: wolno wolno wolno, szybko szybko szybko, wolno wolno wolno, szybko szybko szybko, wolno wolno wolno, szybko szybko szybko
  2. W klęku podparty wykonujemy na przemian „koci grzbiet”, następnie „plecy zapadnięte (wklęsłe)”. (około 8 powtórzeń)
  3. Zabawa w pchanie taczek. Trzymamy za kostki nasze dziecko, a ono próbuje chodzić na rękach do przodu, do tyłu, zmieniać kierunek. (+/- do przejścia 15 metrów)
  4. Marsz na czworaka w podporze przodem. (+/- do przejścia 20 metrów w różnych kierunkach)
  5. Szybki sprint w miejscu.

 

 

 

Pozdrawiam

Justyna Giza

05. 06. 2020. katecheza

 Kochane Dzieci, Drodzy Rodzice oto propozycje na dzisiejszą katechezę

 

Pan Jezus zsyła nam Ducha Świętego