Godło Polski umieszczone w tarczy, według wzoru i kolorystyki zgodnych z ustawą

Przedszkole Nr 1
im. Janusza Korczaka
w Bełżycach

Grupa I

Konsultacje Indywidualne: 

 

Elżbieta Bakalarz: środa 16.00- 16.30

Małgorzata Suchora: środa 16.00- 16.30

 

Ramowy rozkład dnia

w Przedszkolu Nr 1 im. Janusza Korczaka w Bełżycach

w roku szkolnym 2019/120

Grupa I ( dzieci 4 i 5 letnie)

 

7.00 – 8.00

Schodzenie się dzieci: gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, gry i zabawy badawcze rozwijające u dziecka zainteresowania otaczającym światem, zajęcia rozwijające muzyczne, plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, gry i zabawy wspomagające rozwój ruchowy dziecka, gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka.

 

8.00 – 13.00                REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO

 

8.00 – 8.45

Zabawy swobodne, zabawy przy niewielkim udziale nauczyciela..

Zajęcia kierowane prowadzone przez nauczycieli specjalistów.

Zabawy integracyjne, zabawy ruchowe.

Przygotowanie do śniadania (czynności samoobsługowe; czynności  higieniczno-porządkowe).

 

Poniedziałek:

Rytmika

 

8.00- 8.30

 

Środa:

Rytmika

 

8.00- 8.30

          

Czwartek:

 Zabawy Logopedyczne                                                                                        

 

8.00- 8.30

8.45 – 9.30

Śniadanie. Po posiłku mycie zębów, czynności samoobsługowe.

9.30 – 13.00

 

Zajęcia kierowane prowadzone przez nauczyciela przedszkola i nauczycieli specjalistów, zabawy swobodne, praca indywidualna z dziećmi, w tym pomoc psychologiczno-pedagogiczna, pobyt na dworze, przygotowanie do obiadu:

Przygotowanie do II śniadania,

II śniadanie

Poniedziałek:

Religia

 

12.30- 13.00

Wtorek:

J. angielski

 

12.30- 13.00

Środa:

Gimnastyka ogólnorozwojowa

 

9.30- 10.00

Czwartek:

J. angielski

 

12.30- 13.00

Piątek:

Religia

 

12.30- 13.00

13.00

Obiad, czynności obsługowe

po obiedzie  - 15.10

Odpoczynek poobiedni (zabawy relaksacyjne, czytanie literatury dziecięcej); gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, gry i zabawy badawcze rozwijające u dziecka zainteresowania otaczającym światem, zajęcia rozwijające muzyczne,  plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, gry i zabawy wspomagające rozwój ruchowy dziecka,  gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka; praca indywidualna;  przygotowanie do podwieczorku.

15.10 – 16.00

Podwieczorek, porządkowanie sali.

Program edukacji przedszkolnej "Nasze Przedszkole"
opis dokumentutypdata 

Program edukacji przedszkolnej " Nasze przedszkole" autorstwa M. Kwaśniewskiej, W. Żaby - Żabińskiej.

pdf 10-09-2019 [ Pobierz ]
5 118 kB
Spotkanie z książką - 12.11.2019 r.

Dzisiaj znów możemy korzystać z dobroci mobilnej biblioteki oraz porad pani Agnieszki. Dziękujemy :-)

 

lightbox

 

lightbox

zdj. M. Suchora

M. Suchora

E. Bakalarz

Urodziny Jakuba Dziaka - 12.11.2019 r.

Jakub!

W dniu Twojego święta,
jest ktoś kto o Tobie pamięta.
Pamięta o Tobie i śle Ci życzenia,
by spełniły się wszystkie Twoje marzenia.
Żyj w szczęściu i radości,
a uśmiech niech Ci życie uprości.

                                                                            - życzą Panie i dzieci z gr. I

 

lightbox

 

 

lightbox

zdj. M. Suchora

 

M. Suchora

E. Bakalarz

Hymn dla Niepodległej - 08.11.2019 r.

"Jeszcze Polska nie zginęła, kiedy my żyjemy..." - tak śpiewały dzieci z naszego przedszkola bijąc rekord dla Niepodległej przed zbliżającym się Świętem Niepodległości. 

Po uroczystym odśpiewaniu Hymnu Narodowego wyruszyliśmy korowodem na barwny przemarsz alejami osiedla trzymając w ręku nasze symbole narodowe.

Jesteśmy Polakami!

 

lightbox

 

lightbox

zdj. M. Suchora

M. Suchora

E. Bakalarz

Urodziny Aleksandra Rejniaka - 05.11.2019 r.

Aleksander!

Niech ten radosny, wspaniały dzień
na zawsze Twe troski, odsunie w cień.
I niech się śmieje do Ciebie świat,
blaskiem szczęśliwych i długich lat.

Zdrowia, szczęścia, pomyślności,
w każdej chwili moc radości.
Niech Ci pachną kwiaty, drzewa
i niech wszystko „sto lat” śpiewa!

                                                                                     - życzą panie i dzieci z gr. I

 

lightbox

 

 

lightbox

zdj. M. Suchora

M. Suchora

E. Bakalarz

ZADANIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA LISTOPAD 2019 R.

Tematyka:

  1.   Moja Ojczyzna ………………………...…............... 04 - 08.11.2019
  2.   Mój dom ..................................................... 11 - 15.11.2019   
  3.   Moje prawa i obowiązki …….......................... 18 - 22.11.2019
  4.   Moje zdrowie i bezpieczeństwo…..….............. 25 - 29.11.2019

 

Zadania:

Rozwój fizyczny

Higiena ciała i otoczenia

  • Rozumienie konieczności przestrzegania zasad higieny.

W zdrowiu i chorobie

  • Uświadomienie potrzeby dbania o zdrowie.

Racjonalne odżywianie

  • Spożywanie różnorodnych pokarmów.

Bezpieczeństwo

Świadomość niebezpieczeństwa

  • Przewidywanie skutków niebezpiecznych zabaw i niewłaściwego zachowania.

Miejscowość, region

Praca dorosłych

  • Opisywanie charakterystycznych cech i ról wybranych zawodów, np.: policjant, strażak, lekarz itp.

Świat wartości

Wartości społeczno-moralne

  • Przestrzeganie norm współżycia opartych na wartościach.
  • Akceptowanie równości praw wszystkich.
  • Ocenianie zachowania – własnego i innych osób, a także różnych postaci literackich.

W świecie techniki

Urządzenia gospodarstwa domowego

  • Dostrzeganie roli urządzeń gospodarstwa domowego w ułatwianiu pracy ludziom.
  • Porównywanie urządzeń z przeszłości z ich współczesnymi odpowiednikami.

Działalność badawcza

  • Poznawanie różnych zjawisk fizycznych i chemicznych: topnienia ciał stałych (np. śniegu), krystalizacji, rozpuszczalności ciał stałych w wodzie, parowania i Skraplania, rozszczepienia światła (tęcza), zjawisk akustycznych (np. echo), magnetycznych.

Świat techniki

Człowiek i technika

  • Stopniowe dowiadywanie się o tym, że wiele przedmiotów, które otaczają człowieka, jest jego dziełem.
  • Zapoznanie z rozwojem techniki na przykładzie porównania funkcjonowania jakiejś dziedziny życia człowieka dawnej i obecnie, np. pokonywania odległości, przekazywania informacji, budowania domów; próba przyswojenia wyrażenia postęp cywilizacyjny.

Przyroda

Uprawa roślin i hodowla zwierząt

  • Nazywanie dorosłych i młodych zwierząt hodowanych w domu lub w sali – terrarium; dbanie o nie, przestrzeganie zasad ich hodowania, opieki (odpowiednia przestrzeń życiowa, spacery, wizyty u weterynarza).

Bezpieczeństwo

Dbałość o bezpieczeństwo

  • Poznawanie sposobu ochrony przed atakami zwierząt, np. psa.

Aktywność językowa

Początkowa nauka czytania i pisania

Słuch fonematyczny

  • Tworzenie słów (lub wyszukiwanie obrazów) zawierających daną sylabę na początku, na końcu lub w środku,
  • Układanie rymów do podanych słów.
  • Wyodrębnianie ze słów głosek: w nagłosie, wygłosie, śródgłosie.

Przygotowanie do czytania

  • Czytanie całościowe wyrazów – nazw obrazków (lub równoważników zdań).
  • Czytanie z nauczycielem tekstów wyrazowo-obrazkowych.

Próby czytania

  • Rozpoznawanie i nazywanie małych liter i wielkich liter: a, b, c, d, e, f, g, h, i, j, k, l, ł, m, n, o, p, r, s, t, u, w, z, ż
  • Czytanie sylab, wyrazów (o prostej budowie fonetycznej).

Przygotowanie do pisania

  • Posługiwanie się różnymi narzędziami pisarskimi (kredką, ołówkiem, długopisem itp.).
  • Dysponowanie sprawnością całego ciała, w tym sprawnością rąk.
  • Odróżnianie druku od pisma.
  • Wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych.
  • Budzenie zainteresowania podejmowaniem prób pisania.

Elementy matematyki

Orientacja przestrzenna

  • Posługiwanie się umownymi znakami, np. strzałkami (przygotowanie do programowania).
  • Organizacja czasu i przestrzeni
  • Przedstawienie układu rytmicznego wyrażonego ruchem, graficznie lub za pomocą klocków, kasztanów.

Liczenie

  • Kojarzenie liczby wyrażonej liczebnikiem z odpowiednią cyfrą.
  • Poznawanie cyfr: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, i liczby10; znaków: <, >, =, oraz stosowanie ich w sytuacjach zadaniowych.

Klasyfikowanie

  • Klasyfikowanie tych samych obiektów wielokrotnie, każdorazowo według innych cech.

Intuicja geometryczna

  • Rozpoznawanie i nazywanie wybranych figur geometrycznych: koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt; podawanie ich cech podstawowych.

Mali artyści

Przejawy ekspresji

  • Uczestniczenie w prezentacji wytworów różnych form własnej ekspresji na forum grupy.

Działalność plastyczna

Zainteresowania plastyczne

  • Wydzieranie części składowych obrazka, prostych kształtów z kolorowego papieru, z gazety itp.
    • Lepienie z gliny, masy solnej, masy papierowej, plasteliny kształtów realnych i kształtów nierealnych.

W świecie sztuki – teatr

Teatr dziecięcy

  • Odgrywanie ról w zabawach parateatralnych; posługiwanie się mową, mimiką, gestem, ruchem.

W świecie sztuki – muzyka

Muzyka i śpiew

  • Nauka piosenek (formy ABA. ABC).

Muzyka i ruch

  • Uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych:

-     ze śpiewem,

-     tanecznych.

Aktywność ruchowa

Sprawność ruchowa

Uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych z wykorzystaniem standardowych metod

Spotkanie z książką - 29.10.2019 r.

W czwartek po raz kolejny gościliśmy panią Agnieszkę z bardzo ciekawymi książkami. Będziemy mieli co czytać z rodzicami w długie świąteczne wieczory :-)

 

lightbox

 

lightbox

zdj. M. Suchora

M. Suchora

E. Bakalarz

16/10/2019 Urodziny Michała Bogusza

 

MICHAŁKU !  

W dniu tak pięknym i wspaniałym
życzymy Tobie sercem całym
moc uśmiechu i radości,
szczęścia, zdrowia, pomyślności!

 

 

Dzieci i panie z gr. I

DZIEŃ EDUKACJI NARODOWEJ 15.10.2019 r.

15 października świętowaliśmy Dzień Edukacji Narodowej w naszym przedszkolu. Dzieci z gr. VIII pod kierunkiem pań: Beaty Badowskiej i Bożeny Dziewickiej przedstawiły z tej okazji montaż słowno - muzyczny, a nam wszystkim zrobiło się bardzo miło. 

Dziękujemy dzieciom i Paniom za tak wzruszające chwile. Gratulujemy!!! 

 

lightbox

zdj. M. Suchora

M. Suchora

E. Bakalarz

ŻYCIE DRZEW - 14.10.2019 r.

W poniedziałek - 14 października braliśmy udział w zajęciach ekologicznych pt. Życie drzew. Były to dla nas ciekawe wrażenia i przydatne informacje. Dowiedzieliśmy się m.im jak obliczyć wiek drzewa, po co drzewom korzenie, dlaczego tracą liście i wiele innych ciekawostek.

Dziękujemy naszym gościom :-)

 

lightbox

 

           lightbox     lightbox

 

zdj. M. Suchora

M. Suchora

         

Spotkanie z książką

8 października odwiedziła nas Pani Agnieszka Zasada z Miejsko - Gminnej Biblioteki Publicznej w Bełżycach z kolejną porcją wspaniałych książek. 

lightbox

 

lightbox

 

lightbox

zdj. M. Suchora

M. Suchora

E. Bakalarz

Urodziny Adama Kwiatkowskiego 03.10.2019 r.

Adam!

Wszyscy dobrze myślą o Tobie,
bo wielkie serce kryjesz w sobie.
Jeden jest duży, a drugi mały.
A Ty po prostu - jesteś wspaniały.

Dużo przygód, morza wrażeń,
Moc słodyczy, nic goryczy
                                                                           Tego Tobie panie i dzieci z gr. I  życzą!

 

lightbox

 

 

lightbox

zdj. M. Suchora

M. Suchora

E. Bakalarz

Tematyka i zadania na październik 2019

Tematyka:

  1. Idzie jesień przez ogród i sad………30. 09. - 04. 10.2019
  2. Idzie jesień do zwierząt…………….07. 10. - 11. 10.2019   
  3. Co z czego otrzymujemy?……........ 14. 10. - 18. 10.2019
  4. Idzie, idzie jesień z deszczem…..…..21. 10. - 25. 10.2019
  5. Jesienne zjawiska…………………...28. 10. – 31. 10. 2019

 

 

Zadania:

1. Poznajemy przyrodę. Jesień:

 -  rozpoznawanie drzew owocowych po owocach, wyjaśnienie znaczenia słowa sad

 -  rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw i owoców; rozróżnianie ich za pomocą wzroku, dotyku, smaku, zapachu.

 - nazywanie przetworów z owoców i warzyw ( soki, dżemy, kiszonki, kompoty)

  - poznawanie wybranych owoców egzotycznych.

2. Poznajemy przyrodę – jesień – oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu, nazywanie ich, wyjaśnianie zjawiska usychania  

liści; rozpoznawanie drzew po ich liściach i owocach; zbieranie owoców drzew, wykorzystywanie owoców w działalności plastycznej, technicznej, matematycznej, muzycznej oraz w inny niestandardowy sposób, pokazywanie na wybranych przykładach (jeża, wiewiórki, bociana), jak zwierzęta przygotowują się do nadchodzącej zimy (odlatują do Afryki – bocian, jaskółka, gromadzą zapasy, zasypiają); zwracanie uwagi na zmiany w  wyglądzie zwierząt (zmiana ubarwienia, gęstnienie futra, piór).

3. Poznajemy przyrodę – jesień – obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych, np.: padającego deszczu, mgły, obniżającej się temperatury, skracającej się długości dnia; wyjaśnienie roli wody w życiu ludzi, zwierząt i roślin.

4. Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie - przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.

5. Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji – współdziałanie podczas zabaw, gier, tańców integracyjnych, stosowanie form grzecznościowych względem siebie.

6. Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.

7. Dbamy o nasze zdrowie – przebywanie na świeżym powietrzu, uczestniczenie w spacerach, zabawach i ćwiczeniach ruchowych, rozumienie znaczenia ubierania się stosownie do pogody.

8. Rozwijanie sprawności manualnej poprzez rożne działania plastyczne i techniczne.

9. Rozwijanie mowy: komunikowanie się w grupie – mówienie o swoich potrzebach, odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu – wdrażanie do wypowiadania się zdaniem, słuchanie i rozpoznawanie odgłosów dochodzących z otoczenia, słuchanie i powtarzanie podanych słów, zdań. Rozwijanie uwagi i koncentracji,  logicznego myślenia, dostrzeganie skutku i przyczyny.

10. Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych − ściąganie ubrań i butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu, zakładanie ubrań i butów, korzystanie z toalety, spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.

11. Śpiewanie piosenek, wyrażanie muzyki ruchem, zabawy ruchowo-rytmiczne, rozwijanie słuchu muzycznego, nazywanie instrumentów muzycznych.

12. Edukacja matematyczna – przeliczanie elementów zbioru w zakresie dostępnym dziecku (w zakresie sześciu). Poznanie cech kwadratu, prostokąta, rozwijanie umiejętności klasyfikowania – segregowanie według jednej cechy – np. kształtu.

Dzień Chłopaka - 30/09/2019

Ostatni dzień września to Dzień Chłopaka. Naszym Chłopakom złożyłyśmy życzenia i wręczyłyśmy upominki.

                                                                                                                                                                                                         

  

Urodziny Tymona Iwaniaka 26.09.2019 r.

Tymon!

Na początek dnia urodzinowego,
wyślemy Tobie coś miłego,
promyk słonka na błękicie,
by Ci uprzyjemniał życie,
krople rosy na trawniku,
szczęścia dadzą Ci bez liku.
Śpiew słowika nad Twą głową,
uśmiech, całus dobre słowo,
i życzenia z serca naszego
dnia cudnego, wesołego.

                                                  - dzieci i panie z gr. I

 

lightbox

 

 

lightbox

 

zdj. M. Suchora

M. Suchora

E. Bakalarz

Dzień Przedszkolaka

20 września świętowaliśmy również Dzień Przedszkolaka. W słoneczny poranek udaliśmy się na uroczysty przemarsz alejami osiedla mieszkaniowego z kolorowymi balonami i wesołym śpiewem. 

 

lightbox

 

zdj. M. Suchora

 

M. Suchora

E. Bakalarz

Pasowanie na Przedszkolaka 20.09.2019 r.

20 września dołączyła do grona przedszkolaków nasza koleżanka Zuzia Furmańczyk!

Gratulujemy i życzymy miłych wrażeń i dobrej zabawy w naszym przedszkolu.

                                                                                                                dzieci i panie z gr. I

 

lightbox

 

        lightbox         lightbox

 

Małgorzata Suchora

Elżbieta Bakalarz

zdj. M. Suchora

 

13/09/2019 Urodziny Pawła Maliborskiego

iaj wspólnie z Pawłem świętowaliśmy Jego 5. urodziny. Naszemu Jubilatowi odśpiewaliśmy "Sto lat", złożyliśmy serdeczne życzenia i obdarowaliśmy Go prezentami. Był słodki poczęstunek;-) Dziękujemy!

 

Pawełku! 

Dla Superbohatera co pomoc innym wybiera

Niech się spełnią wszystkie marzenia
Z łatwością, z jaką składamy życzenia.
Niech siła i odwaga w zabawie i w życiu Ci pomaga.
Niech mocy Ci nie brakuje, a dobro zawsze niech procentuje.

 

 

 

 

Dzieci i panie z gr. I

06/09/2019 Urodziny Szymona Postoja

Dzisiaj wspólnie z Szymonem świętowaliśmy Jego 5. urodziny. Naszemu Jubilatowi odśpiewaliśmy "Sto lat", złożyliśmy serdeczne życzenia i obdarowaliśmy Go prezentami. Dziękujemy za słodkości!!!.

 

Szymonie!  

Życzymy Ci rzeki i piasku przy rzece 
na wspaniałe, piaskowe fortece.
I poziomek w leśnych kotlinach 
oraz drzew, na które można się wspinać ...

 

 

 

 

 

 Dzieci i panie z gr.I

03/09/2019 Urodziny Leny Świątkowskiej

Wraz z rozpoczęciem roku szkolnego świętowaliśmy 5 urodziny Leny Świątkowskiej. Było bardzo wesoło i przyjemnie, dzieci przygotowały dla swojej koleżanki pamiątkową książkę z obrazkami. Oczywiście zaśpiewaliśmy głośne 'Sto lat", złożyliśmy życzenia naszej Jubilatce i podarowaliśmy prezenty, a potem najprzyjemniejsza część - słodki poczęstunek. 

 

Lenko!

Ile płatków ma stokrotka, ile jabłek ma szarlotka,
ile kurek jest w kurniku, ile ząbków jest w grzebyku.
Tyle słońca bez cienia goryczy,
Panie i dzieci z gr. I serdecznie Ci życzą.

 

 

lightbox

 

lightbox

 

Dzieci i panie z gr. I

Tematyka i zadania na wrzesień 2019

Tematyka:

  1.   To jestem ja ………………………...…............ 02 - 06.09.2019
  2.   Moja grupa ............................................ 09 - 13.09.2019    
  3.   Moja droga do przedszkola ……................ 16 - 20.09.2019
  4.   Idzie jesień … przez las, park…..…............ 23 - 27.09.2019

 

Zadania:

  1. Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie - przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
  2. Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji – współdziałanie podczas zabaw, gier, tańców integracyjnych, stosowanie form grzecznościowych względem siebie.
  3. Poznawanie swojego ciała poprzez zabawy – rysowanie siebie, dostrzeganie swojej niepowtarzalności, a także niepowtarzalności innych, szanowanie jej.
  4. Nasz kontakt z techniką – Środki transportu – poznanie różnych środków transportu: lądowego, wodnego, powietrznego; poznanie znaczenia pasów, sygnalizacji świetlnej, znaków drogowych; zaznajamianie z zasadami ruchu drogowego z wykorzystaniem zabaw tematycznych, literatury, wycieczek; poznawanie wybranych pojazdów, w tym specjalistycznych, np.: straży pożarnej, karetki pogotowia, policji. 
  5. Poznajemy przyrodę – jesień – oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu, nazywanie ich, wyjaśnianie zjawiska usychania liści; rozpoznawanie drzew po ich liściach i owocach; zbieranie owoców drzew, wykorzystywanie owoców w działalności plastycznej, technicznej, matematycznej, muzycznej oraz w inny niestandardowy sposób; poznawanie wybranych przedstawicieli grzybów jadalnych (borowik, maślak) i niejadalnych (muchomor sromotnikowy); pokazywanie na wybranych przykładach (jeża, wiewiórki, bociana), jak zwierzęta przygotowują się do nadchodzącej zimy (odlatują do Afryki, gromadzą zapasy, zasypiają); zwracanie uwagi na zmiany w  wyglądzie zwierząt (zmiana ubarwienia, gęstnienie futra, piór).
  6. Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.
  7. Dbamy o nasze zdrowie – przebywanie na świeżym powietrzu, uczestniczenie w spacerach, zabawach i ćwiczeniach ruchowych.
  8. Rozwijanie mowy: komunikowanie się w grupie – mówienie o swoich potrzebach, odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu, słuchanie i rozpoznawanie odgłosów dochodzących z otoczenia, słuchanie i powtarzanie podanych słów, zdań.
  9. Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych − ściąganie ubrań i butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu, zakładanie ubrań i butów, korzystanie z toalety, spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.

      10. Śpiewanie piosenek, wyrażanie muzyki ruchem, zabawy ruchowo-rytmiczne.

      11. Edukacja matematyczna – przeliczanie elementów zbioru w zakresie dostępnym dziecku.

    

[ Cookies - info ]Oprogramowanie CMS: DragoN-NogarD © ( www: http://nogard.pl )