Grupa I Konsultacje Indywidualne:
Elżbieta Bakalarz: środa 16.00- 16.30
Małgorzata Suchora: środa 16.00- 16.30
Ramowy rozkład dnia
w Przedszkolu Nr 1 im. Janusza Korczaka w Bełżycach
w roku szkolnym 2019/120
Grupa I ( dzieci 4 i 5 letnie)
7.00 – 8.00
|
Schodzenie się dzieci: gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, gry i zabawy badawcze rozwijające u dziecka zainteresowania otaczającym światem, zajęcia rozwijające muzyczne, plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, gry i zabawy wspomagające rozwój ruchowy dziecka, gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka.
|
8.00 – 13.00 REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
8.00 – 8.45
|
Zabawy swobodne, zabawy przy niewielkim udziale nauczyciela..
Zajęcia kierowane prowadzone przez nauczycieli specjalistów.
Zabawy integracyjne, zabawy ruchowe.
Przygotowanie do śniadania (czynności samoobsługowe; czynności higieniczno-porządkowe).
|
|
Poniedziałek:
Rytmika
|
8.00- 8.30
|
|
Środa:
Rytmika
|
8.00- 8.30
|
|
Czwartek:
Zabawy Logopedyczne
|
8.00- 8.30
|
8.45 – 9.30
|
Śniadanie. Po posiłku mycie zębów, czynności samoobsługowe.
|
9.30 – 13.00
|
Zajęcia kierowane prowadzone przez nauczyciela przedszkola i nauczycieli specjalistów, zabawy swobodne, praca indywidualna z dziećmi, w tym pomoc psychologiczno-pedagogiczna, pobyt na dworze, przygotowanie do obiadu:
|
Przygotowanie do II śniadania,
II śniadanie
|
Poniedziałek:
Religia
|
12.30- 13.00
|
Wtorek:
J. angielski
|
12.30- 13.00
|
Środa:
Gimnastyka ogólnorozwojowa
|
9.30- 10.00
|
Czwartek:
J. angielski
|
12.30- 13.00
|
Piątek:
Religia
|
12.30- 13.00
|
13.00
|
Obiad, czynności obsługowe
|
po obiedzie - 15.10
|
Odpoczynek poobiedni (zabawy relaksacyjne, czytanie literatury dziecięcej); gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, gry i zabawy badawcze rozwijające u dziecka zainteresowania otaczającym światem, zajęcia rozwijające muzyczne, plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, gry i zabawy wspomagające rozwój ruchowy dziecka, gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka; praca indywidualna; przygotowanie do podwieczorku.
|
15.10 – 16.00
|
Podwieczorek, porządkowanie sali.
|
Program edukacji przedszkolnej "Nasze Przedszkole" |
opis dokumentu | typ | data | |
Program edukacji przedszkolnej " Nasze przedszkole" autorstwa M. Kwaśniewskiej, W. Żaby - Żabińskiej.
|
pdf |
10-09-2019 |
[ Pobierz ] 5 118 kB |
|
26. 06. 2020. katecheza | Kochane Dzieci, Drodzy Rodzice oto propozycje na dzisiejszą katechezę
Wakacje z Panem Jezusem
„Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus”
Przez cały rok szkolny spotykaliśmy się razem i mówiliśmy o Jezusie. On był z nami, mówił do nas.
Zastanówmy się, gdzie możemy Go spotkać w czasie wakacji?
Posłuchaj piosenki: Jak odnaleźć mam Chrystusa - Kasia Nowak
https://www.youtube.com/watch?v=dl8i15t2JRE
Z Jezusem możemy się spotykać wszędzie: w górach, w lesie, na łące, w parku, nad wodą. Dobry Jezus chce, abyśmy byli szczęśliwi. Pragnie, abyśmy się cieszyli słońcem, ciepłą wodą, śpiewem ptaków, kwiatami na łące i drzewami w lesie. Lecz Jezus chce się spotkać z każdym dzieckiem nie tylko w tych miejscach. Jest też jedno miejsce bardzo szczególne, wyjątkowe. To świątynia. On czeka na spotkanie z nami i cieszy się, gdy z Nim rozmawiamy, gdy Mu dziękujemy, gdy okazujemy swą miłość.
Nauczmy się rymowanki:
Choć wakacji nadszedł czas,
Jezus zawsze czeka nas.
Drogie Przedszkolaki, Drodzy Rodzice!
Bardzo dziękuję Wam za czas spędzony w przedszkolu i podczas zdalnego nauczania. Mam nadzieję, że w tym czasie
dużo się dowiedzieliście, nabyliście nowych umiejętności. Ufam, że lekcje religii pomogły Wam bardziej poznać
i pokochać Pana Jezusa.
Życzę błogosławieństwa Bożego oraz radosnego przeżycia czasu wakacji.
Niech będzie to czas odpoczynku, ale również umocnienia wiary i miłości.
Wszystkim uczestnikom naszych spotkań dedykuję radosną piosenkę: Małe TGD - Ukulele
https://www.youtube.com/watch?v=theV7DbihP4&feature=youtu.be
Źródło: Przewodnik metodyczny: W świecie mojego Boga, internet, YouTube.
„Z Panem Bogiem” Bożena Dziewicka |
26-06- 2020 | Słuchanie piosenki „ Kończymy już przedszkole „ (sł. i muz. Danuta i Karol Jagiełło).
https://www.youtube.com/watch?v=qmvipCo922
I. Kończymy już przedszkole, do szkoły czas, zeszyty i tornistry wołają nas.
A my nie chcemy, nie chcemy jeszcze iść.
Ref.: Tak bardzo nam tu dobrze, że nie chcemy wcale jeszcze iść. (2x)
II. Wakacje szybko miną, a potem już zadzwoni pierwszy dzwonek,
lekcje tuż-tuż. A my nie chcemy, nie chcemy jeszcze iść.
Ref.: Tak bardzo...
III. Lecz co tu robić, w życiu zawsze tak jest, że upływają lata, starszym się jest.
A my nie chcemy, nie chcemy starsi być.
Ref.: Tak bardzo...
Ćwiczenia gimnastyczne.
1. Zabawa orientacyjno- porządkowa Samochody.
Dzieci biegają w różnych kierunkach naśladując rękami poruszanie kierownicą. Wydają odgłosy poruszającego samochodu: brr, brr, brum, brum. Na sygnał - uderzenie w bębenek - zatrzymują się i trąbią: pi, pi, pi. Dwa uderzenia są sygnałem do ponownego poruszania się.
2. Ćwiczenia dużych grup mięśniowych - Trawa i chmury.
Na hasło: Trawa, dzieci przykucają; na hasło: Chmury, stają na palcach, wyciągają ręce w górę i poruszają nimi w prawo i w lewo - naśladują chmury płynące po niebie.
3. Ćwiczenia tułowia - skręty - Śledzimy lot samolotu.
Dzieci siedzą skrzyżnie. Jedną rękę mają na kolanach, a z drugiej tworzą daszek nad oczami. Wykonują skręt tułowia i głowy uniesionej do góry w jedną, a następnie w drugą stronę - obserwują lot samolotu.
4. Ćwiczenia równowagi - Rysujemy koła.
Dzieci, w staniu na jednej nodze, rysują stopą w powietrzu małe koła i duże koła. Ćwiczenie wykonują raz jedną, raz drugą nogą.
"Wakacyjne rady" Wiera Badalska
Głowa nie jest od parady
służyć musi dalej.
Dbaj więc o nią i osłaniaj,
kiedy słońce pali. Płynie w rzece woda
chłodna, bystra, czysta,
tylko przy dorosłych
z kąpieli korzystaj. Jagody nieznane,
gdy zobaczysz w borze:
Nie zrywaj! Nie zjadaj! –
bo zatruć się możesz.
Urządzamy grzybobranie,
jaka rada stąd wynika:
Gdy jakiegoś grzyba nie znasz,
nie wkładaj go do koszyka.
Biegać boso jest przyjemnie,
ale ważna rada:
- idąc na wycieczkę pieszą
dobre buty wkładaj!
Gdy w polu, w lesie, czy za domem
wykopiesz przedmiot zardzewiały
- nie dotykaj go!
Daj znać dorosłym!
Śmierć niosą groźne przedmioty!
Rozmowa na temat wiersza.
Filmik edukacyjny „Bezpieczne wakacje”
https://www.youtube.com/watch?v=0iidgRGFl60
Źródło: internet, YouTube.
E. Bakalarz
M. Suchora

Radosnych wakacji !!!!
|
25/06/2020 | 1. Zabawa rozwijająca koncentrację uwagi – Części ciała.
Nagranie dowolnej muzyki, odtwarzacz CD.
Dziecko maszeruje w rytmie wybranego przez dorosłego nagrania muzyki. Na przerwę w nagraniu zatrzymuje się i spogląda na dorosłego, który wskazuje wybrane części ciała, równocześnie je nazywając. Podczas zabawy w pewnym momencie dorosły celowo wskazuje wybraną część ciała, inaczej ją nazywając. Dziecko, jeśli się pomyli i nie zauważy pomyłki, przechodzi do siadu skrzyżnego.
2. Zabawa: Dokończ zdania.
Dorosły rozpoczyna zdania, a dziecko je kończy. Np.:
W przedszkolu lubiłem/ lubiłam…
W przedszkolu nie lubiłem/nie lubiłam…
W przedszkolu czułem się/czułam się…
Wypowiadanie się dziecka swobodnie na temat: Co najbardziej podobało mi się (wśród zdarzeń w ciągu roku) w przedszkolu.
3. Posłuchajcie jeszcze raz piosenki „Na zawsze zapamiętasz”- sł. i muz. Krystyna Gowik- Bożek
https://www.youtube.com/watch?v=X9O852cIGaA
4. Czereśnie- praca plastyczna- technika dowolna.
A oto propozycje:
  
Źródło: Nowe przygody Olka i Ady- Przewodnik, internet, YouTube.
E. Bakalarz
M. Suchora
|
Rytmika z rodzicem 24.06.2020 | Witam. Proponuję dziś piosenki na deszczową pogodę.
Podaję linki:
|
24/06/2020 | 1. Posłuchajcie piosenki „Na zawsze zapamiętasz”- sł. i muz. Krystyna Gowik- Bożek
https://www.youtube.com/watch?v=X9O852cIGaA
Ref.: Choć ostatnie to w przedszkolu dni, choć rozstania, pożegnania czas, to mówię ci, to mówię ci – nic tak naprawdę nie rozłączy nas. To mówię ci, to mówię ci, – nic tak naprawdę nie rozłączy nas.
I. Na zawsze zapamiętasz, jak Lena wciąż płakała, podarty elementarz przez Olka i Michała. Jak Ada jeść nie chciała, Jaś zasnął pośród lalek. Jak Ola kompot raz wylała na całą naszą salę. O- jojo – jojo – joj!
Ref.: Choć ostatnie…….
II. Uśmiechniesz się, gdy wspomnisz ludziki z plasteliny, jak Bartek ćwiczył skoki, a Karol – śmieszne miny. I kłótnie Ani z Basią i miśka brzuch rozpruty. Jak Kasia kiedyś zapomniała na spacer włożyć buty! O – jojo – jojo – joj!
Ref.: Choć ostatnie…..
III. Pomyślisz, jakie miłe widziałeś teatrzyki. Piosenki i zabawy, występy i wierszyki. Wspomnienia będą czekać w albumie ze zdjęciami. Bo to przedszkole zawsze będzie tu, w myślach, razem z nami! Tak, tak, tak.
Ref.: Choć ostatnie……
Pytania dotyczące tekstu piosenki:
- o czym jest ta piosenka?
- jakie zdarzenia zapamiętacie z naszego przedszkola?
- określ charakter piosenki, powiedz, ile piosenka ma zwrotek?
2. Zabawa „Wakacje”.
Potrzebne będą kartka i kredki.
Rysowanie w prawym górnym rogu kartki słoneczka, z jednoczesnym wypowiadaniem zdania: Wakacje muszą być słoneczne. Rysowanie w lewym dolnym rogu kartki kwiatka i wypowiadanie zdania: Wakacje muszą być pachnące. Rysowanie w lewym górnym rogu kartki lodów i wypowiadanie zdania: Wakacje muszą być słodkie. Rysowanie w ostatnim, pustym rogu kartki skrzyni i wypowiadanie zdania: Wakacje muszą być tajemnicze. Określanie, który to róg. Rysowanie na środku kartki siebie na wakacjach.
3. Karta pracy fioletowa, cz. 4, str. 75.
Kończenie kolorowania kredek według wzoru (rytmu) z poprzedniej karty.
4. Karta pracy fioletowa, cz. 4, str. 76-77.
Rysowanie tego, co podobało się w przedszkolu. Wskazywanie obrazków zgodnie z kolejnością pór roku. Rozmowa na temat tego, co dzieci poznały w przedszkolu. Rysowanie słoneczek po śladach. Kolorowanie rysunków.
Miłego dnia !!!
Źródło: Nowe przygody Olka i Ady- przewodnik cz. 5, karty pracy cz.4 s. 75, 76, 77, YouTube.
E. Bakalarz
M. Suchora |
23.06.2020 | 1. Ćwiczenia w liczeniu za pomocą patyczków:
Potrzebne będą patyczki w różnych kolorach.
Dzieci biorą sobie po tyle patyczków, ile mają palców u rąk, i siadają.
• Układanie z patyczków kształtów figur geometrycznych. Dzieci układają z patyczków trójkąt, prostokąt, kwadrat. Określają, ile patyczków potrzebowały do ułożenia kształtu każdej figury.
• Układanie patyczków według kolorów: Dzieci liczą patyczki w każdym kolorze. Podają całkowitą liczbę patyczków, mówiąc np., 3 patyczki czerwone dodać 4 patyczki zielone i dodać 3 patyczki żółte to razem 10 patyczków.
• Odkładanie patyczków, np. w kolorze żółtym: Dzieci liczą pozostałe patyczki, mówiąc: 10 odjąć 3 to siedem.
• Odkładanie patyczków, np. czerwonych: Dzieci liczą pozostałe patyczki, mówiąc: 7 odjąć 3 to cztery.
Dalsze ćwiczenia w dodawanie i odejmowanie patyczków przeprowadzamy analogicznie.
2. Utrwalanie nazw miesięcy na podstawie fragmentu wiersza Krystyny Datkun-Czerniak Rok:
Podczas recytacji wiersza rodzic nazywa miesiące, wypowiadając nazwy bezgłośnie, poruszając samymi ustami. Dzieci podają głośno nazwy miesięcy w odpowiedniej formie.
W styczniu Nowy Rok przychodzi, często mrozem grozi.
W lutym czyni tak samo.
W marcu bywa jak w garncu (…).
Kwiecień z majem w zieleni skąpane (…).
Czerwiec obiecuje radości wiele, bo – moi przyjaciele
– lipiec i sierpień to wakacji czas (…).
Wrzesień i październik zmieniają kolory ziemi (…).
W listopadzie smutek na drzewach się kładzie.
A w grudniu zmęczony pracą Stary Rok żegna się i… zaprasza Nowy Rok. (…)
3. Kochane Dzieci posłuchajcie piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=AEwMx26C3IA
Może spróbujecie zaśpiewać ją rodzicom i wspólnie zatańczycie ?
4. Kończenie rysowania szlaczków. Dzielenie nazw obrazków na sylaby (lub na głoski) - Karta pracy, cz. 4, s. 73
źródła: Nowe przygody Olka i Ady- przewodnik, karty pracy, YouTube.
Miłego dnia :-)
M. Suchora
E. Bakalarz |
ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO |
Drodzy Rodzice i kochane Przedszkolaki
z grupy I,
serdecznie zapraszamy
na uroczyste zakończenie roku szkolnego,
(dla dzieci, które w tym roku szkolnym
kończą edukację przedszkolną)
w dniu
23 czerwca 2020 roku (wtorek) godz. 10.00.
Uroczystość odbędzie się w ogrodzie przedszkolnym.
.........................................................................................
Prosimy w tym dniu zabrać ze sobą kartę rejestrującą
dzienny pobyt dziecka w przedszkolu.
Kartę należy złożyć w sekretariacie za potwierdzeniem zwrotu.
Elżbieta Bakalarz
Małgorzata Suchora |
Rytmika z rodzicem. 22.03.2020 | Witam bardzo serdecznie . Zapraszam do nauki tańca pt.,, Piękny dzień"
|
22/06/2020 | 1. Na początek piosenka
https://www.youtube.com/watch?v=By6dA9peBi4
2. Posłuchajcie czy czegoś Wam to nie przypomina?
https://www.youtube.com/watch?v=TvMeIPpRAfg
3. A teraz zapraszamy do wysłuchania opowiadania Agaty Widzowskiej ,,Pocieszajki dla maluchów”.
Ada była bardzo dumna z tego, że po wakacjach pójdzie do szkoły. Będzie miała kolorowy plecak, a w nim książki, zeszyty i piórnik z przyborami. Bardzo chciała się nauczyć samodzielnie czytać, bo obiecała Olkowi, że w przyszłości to ona przeczyta mu bajkę na dobranoc, a nie odwrotnie. Na zakończenie ostatniego roku w przedszkolu zaproszono wszystkich rodziców, a młodsze grupy zadbały o niespodzianki: zaśpiewały pożegnalne piosenki i wręczyły starszakom samodzielnie przygotowane sadzonki drzewek szczęścia w małych doniczkach. Grupa Ady odwdzięczyła się przedstawieniem teatralnym dla maluchów o misiu, który trafił do przedszkola i niczego nie potrafił robić samodzielnie: nie umiał sam jeść, ubierać się, wiązać sznurowadeł i budować domku z drewnianych klocków. Nie wiedział nawet, że przed jedzeniem trzeba myć łapki, ani nie znał słów: ,,proszę, dziękuję, przepraszam”. Ten miś musiał się wszystkiego nauczyć w przedszkolu, a dzieci mu w tym pomagały. Był to teatrzyk kukiełkowy, w którym Ada przedstawiała postać dziewczynki o imieniu Basia. Tomek trzymał kukiełkę niedźwiadka, a Basia uczyła misia, jak myć łapki: -O! Popatrz, misiu, tu jest łazienka, wodą się zmywa farbę na rękach, a ty masz łapki całe w powidłach, więc musisz użyć wody i mydła! Piotrek, Janek i Paweł poruszali kukiełkami zielonych żabek i śpiewali piosenkę: Kum, kum, kum! Rech, rech, rech! Było przedszkolaków trzech. Hopsa w lewo! Hopsa w prawo! Skaczą zwinnie. Brawo! Brawo! Ucz się misiu, z nimi ćwicz, Skacz i do dziesięciu licz! Tu następowała wyliczanka do dziesięciu: 1,2,3,4,5 i tak dalej….. Potem na scenie pojawiły się symbole pór roku: słońce, bałwanek, kasztany i skowronek. Dzieci z młodszych grup doskonale wiedziały, które symbolizują wiosnę, lato, jesień, zimę. Na zakończenie przedstawienia wszystkie starszaki ukłoniły się pięknie i wyrecytowały: ,,Nie płaczcie, kochani, gdy nas tu nie będzie, nasz wesoły uśmiech zostawimy wszędzie, a gdy po wakacjach znajdziemy się w szkole, będziemy wspominać kochane przedszkole!” Młodszym dzieciom bardzo podobało się przedstawienie, a po spektaklu wszyscy chcieli obejrzeć z bliska kukułki. Ada stanęła pod oknem i przyglądała się swoim koleżankom i kolegom. Z jednej strony cieszyła się na myśl o szkole, z drugiej jednak czuła, że będzie tęsknić. -Trochę mi smutno- powiedziała do Kasi. -Mnie też- odpowiedziała dziewczynka. – Nauczyłam się tutaj pisać swoje imię: KASIA- przeliterowała. -A ja się nauczyłam sama korzystać z łazienki, bo jak byłam mała, to nie umiałam spuszczać wody- dodała Ada. -Piotrek mi pokazał, jak bezpiecznie zjeżdżać ze zjeżdżalni i wspinać się po drabinkach. -Mnie też! I umiemy już rozpoznawać kształty: kółka, trójkąty, prostokąty i kwa…kwa…-zająknęła się Kasia. -Kwadraty- dokończyła Ada. -Tak! Kwadraty! -I co jeszcze? -Pani pokazała nam jak się kroi warzywa, tak żeby się nie skaleczyć. -I już umiemy same zrobić sałatkę z majonezem- odparła z dumą Ada. -A pamiętasz, jak lepiliśmy pączki z piasku do naszej cukierni? Tomek ugryzł jednego i pani kazała mu szybko wypłukać buzię. -Cha, cha! Nigdy tego nie zapomnę. -I piekliśmy ciasto na Dzień Mamy, a wyszedł nam zakalec! -Pamiętam, Pani polała je rozpuszczoną czekoladą i powiedziała, że takie ciasto jada się we Francji. -Było bardzo dobre. Wszyscy prosili o dokładkę. Dziewczynki wymieniły jeszcze wiele wesołych wspomnień i obiecały sobie, że będą odwiedzać swoje przedszkole i ulubioną panią. Pożegnały się z innymi dziećmi, z kucharkami, panem ,,złotą rączką”, który potrafi naprawić każdą rzecz, a nawet zabawki. Przed wyjściem z przedszkola Ada położyła coś ukradkiem w swojej szafce w szatni. -Co tam zostawiłaś? – zdziwiła się mama. -Zostawiłam pudełko z pocieszajkami. -A co to są pocieszajki? -To są kolorowanki ze zwierzętami. Powiedziałam pani, że jak jakiś maluch będzie płakał, to można mu dać taką kolorowankę i poprosić, żeby pomalował smutne zwierzątko. Ja też kiedyś płakałam za tobą w przedszkolu i wtedy pomalowałam krowę na żółto. Świeciła jak słońce i od razu mi było lepiej. -To wspaniały pomysł – mama spojrzała z podziwem na Adę i mocno ją przytuliła. -Pa, pa! Przedszkole! – powiedział Ada. – Kiedyś cię odwiedzę.
Rozmowa na temat opowiadania. − Co przygotowała grupa Ady na pożegnanie przedszkola? − Co przygotowali młodsi koledzy? − Co robiły Ada i Kasia? − Kogo pożegnała Ada? − Co to były "pocieszajki" Ady? − Gdzie je zostawiła?
4. Karty pracy cz. 4, s. 72.
Odszukiwanie na obrazku piłek. Określanie ich położenia. Rysowanie po śladzie drogi piłki do bramki.
Miłego Dnia !!!!
Źródło: nowe przygody Olka i Ady- przewodnik, karty pracy, YouTube.
E. Bakalarz
M. Suchora
|
22.06.2020. katecheza | Kochane Dzieci, Drodzy Rodzice oto propozycje na dzisiejszą katechezę
Wychwalamy Boga modlitwą i śpiewem.
Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus
Możemy wychwalać Boga słowem, czyli modlić się.
Zapraszam do obejrzenia filmiku: Codzienna modlitwa
https://www.youtube.com/watch?v=OkbHk1CQv9c
Możemy także chwałę Bogu wyśpiewać - wtedy czynimy to za pomocą pieśni (piosenek) i to też będzie naszą modlitwą.
Zapraszam Was do wychwalania Boga piosenką zatytułowaną ”Sercem kocham Jezusa”
https://www.youtube.com/watch?v=vhiu1I5a_0E
Jest jeden szczególny dzień tygodnia, w którym modlimy się i śpiewamy Bogu w kościele.
Rodzicu pokaż dziecku kalendarz i wytłumacz, jakimi kolorami oznaczone są dni.
Niektóre dni oznaczone są kolorem czerwonym – są to święta i niedziele.
Niedziela jest wyjątkowym dniem, ponieważ jest pamiątką Zmartwychwstania Pana Jezusa. Dlatego jest to dla nas szczególny dzień, uroczysty, to dzień odpoczynku i czasu dla rodziny.
Obejrzyj krótki film: Niedzielna Msza
https://www.youtube.com/watch?v=hJWumUxqZr8&feature=youtu.be
Bardzo ważne jest, by modlić się i śpiewać w czasie Mszy Świętej razem ze wszystkimi wiernymi.
Święty Augustyn powiedział, że ten, kto śpiewa, modli się podwójnie.
Zachęcam wszystkie dzieci, zarówno młodsze jak i starsze, do nauki piosenki. Będzie to piosenka o graniu i śpiewaniu dla Boga (możecie pokazywać):
Uszy, oczy, ręce dwie, https://www.youtube.com/watch?v=Pw9ltLk5W-o
Uszy, oczy, ręce dwie
buzia nie zamyka się. Pan Bóg ci to wszystko dał, żebyś śpiewał Mu i grał. Ref. Bo granie i śpiewanie to twoje zadanie./4
Modlitwa Zapraszam Was do uwielbienia-wychwalania Boga modlitwą: „Ojcze Nasz”
Źródło: Przewodnik metodyczny: W świecie mojego Boga, internet.
Bożena Dziewicka |
19.06.2020. katecheza | Kochane Dzieci, Drodzy Rodzice oto propozycje na dzisiejszą katechezę
Serce Pana Jezusa źródłem miłości i dobroci
Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus
Kochane Dzieci, jest takie serce, które najmocniej kocha wszystkich ludzi. To Serce Pana Jezusa. W tym sercu mieści się najwięcej miłości i dobroci. To serce uwielbiane jest przez nas zawsze, ale szczególnie w miesiącu czerwcu.
Dzisiaj dla pogłębienia, poszerzenia wiadomości o Sercu Pana Jezusa proponuję film z serii:
Moja katolicka Rodzina Św. Maria Małgorzata i nabożeństwo do Serca Jezusowego
https://www.youtube.com/watch?v=G8nOrvLyUIk
Z wdzięczności wysłuchajmy i zaśpiewajmy razem z zespołem Serduszka piosenkę:
„Serduszko”
https://www.youtube.com/watch?v=mwZUeGR2aSE
Dorosły pokazuje dziecku obraz przedstawiający Najświętsze Serce Pana Jezusa i mówi:

https://wf1.xcdn.pl/files/18/06/08/430603_QGBi_731734_SERCE20JEZUSA_7.jpg
Serce Jezusa, w którym mieści się tyle miłości i dobroci, uwielbiane jest przez nas zawsze, ale szczególnie w czerwcu.
W świątyniach odprawiane jest wtedy nabożeństwo, podczas którego modlimy się Litanią do Najświętszego Serca Jezusa. Pomódlmy się fragmentem tej modlitwy, powtarzając: „Zmiłuj się nad nami”. Prosimy tymi słowami Jezusa, aby wybaczył nam to, że nie zawsze chcemy Go naśladować.
Dorosły: Serce Jezusa dobroci i miłości pełne.
Dz.: Zmiłuj się nad nami.
D: Serce Jezusa cierpliwe i wielkiego miłosierdzia.
Dz.: Zmiłuj się nad nami.
D: Serce Jezusa włócznią przebite.
Dz.: Zmiłuj się nad nami.
D: Serce Jezusa źródło wszelkiej pociechy.
Dz.: Zmiłuj się nad nami.
Dorosły wyjaśnia dzieciom znaczenie poszczególnych wezwań litanii.
Rymowanka:
Jezu, bardzo Cię prosimy,
pomóż zmieniać nasze czyny.
Modlitwa na zakończenie: Ojcze Nasz...
Źródło: Przewodnik metodyczny: W świecie mojego Boga, internet.
Bożena Dziewicka |
19/06/2020 | 1. Słuchanie wiersza Marioli Golc- „ Słoneczny uśmiech”.
Nadchodzą wakacje,
słoneczna pora.
Słoneczny uśmiech
śle więc przedszkolak.
I tym uśmiechem
ze słonkiem razem
ogrzeje wszystkie
nadmorskie plaże.
Promienny uśmiech
prześle też górom,
by się nie kryły
za wielką chmurą.
Ma jeszcze uśmiech
dla wszystkich dzieci.
Niech im w wakacje
słoneczko świeci.
Rozmowa na temat wiersza.
− Kto przesyłał uśmiechy?
− Komu przedszkolak przesyłał uśmiechy?
− Dlaczego przesyłał je dzieciom?
2. Posłuchaj zagadek słuchowych dotyczących bezpieczeństwa podczas wakacji wg Barbary Kosmowskiej- dopowiedz zakończenia.
Wiem, że pan ratownik mnie nie zauważy,
dlatego nie kąpię się na niestrzeżonej… (plaży)
Kiedy płoną lasy, to giną zwierzęta,
dlatego dbam o to i o tym pamiętam,
by w lesie wszystkim żyło się dogodnie.
Z tego powodu nie bawię się… (ogniem)
Jeśli się zagubię w obcym dla mnie mieście,
wiem, co mam zrobić, wiem nareszcie!
Mogę zaufać pewnemu człowiekowi,
czyli panu… (policjantowi)
Gdy nie ma rodziców w domu,
to choć bardzo przykro mi,
nie otwieram obcym ludziom
do naszego domu… (drzwi)
Ze względu na żmije zawsze w lesie noszę
moje ukochane, gumowe… (kalosze)
Grzybobranie to grzybów zbieranie,
a nie ich jedzenie czy też smakowanie.
Dlatego po powrocie z lasu
sięgam do grzybów pełnego… (atlasu)
Nie podchodzę do dzikich zwierząt,
bo choć są piękne i bajeczne,
bywają także dla ludzi bardzo… (niebezpieczne)
3. Filmy edukacyjne o bezpieczeństwie:
Na wakacjach – wycieczka w góry
https://www.youtube.com/watch?v=yYxODuUtGnE
Bezpieczeństwo w górach
https://www.youtube.com/watch?v=wS4SRvkvLio
Wakacje nad morzem – zasady bezpieczeństwa
https://www.youtube.com/watch?v=N4X0RhlMf7Y
Bezpieczeństwo nad wodą
https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA
4. Zabawy pod hasłem: Ryby w morzu. Należy przygotować folię dla dziecka, farby, pędzelek, kubeczek z wodą, kartkę. Następnie dziecko maluje na foli na zmianę: prawą i lewą ręką. Malując, mówi wierszyk: Wysokie i piękne fale widzę z brzegu doskonale.

Na łódce siedzę sobie

i ryby piękne łowię.

MIŁEGO DNIA!!!!
Źródło: Nowe przygody Olka i Ady cz. 5, YouTube, internet.
E. Bakalarz
M. Suchora
|
18/06/2020 | 1. Swobodne zabawy przy piosence Lato na wakacjach.
https://drive.google.com/file/d/1qnk8OzCff4mDYh0hwkOEnKpP2uAOjj94/view
2. Rozwiązywanie zagadek o różnych środkach lokomocji.
Pędzi po torze szybko, z daleka, bo tłum podróżnych na stacji czeka. (pociąg) Ma skrzydła, choć nie jest ptakiem. Lata podniebnym szlakiem. (samolot) Ma maskę, a pod nią konie, cylindry – nie na głowie. A w środku siedzi człowiek. (samochód) Ta wielka latająca maszyna owada – ważkę, przypomina. (helikopter)
3. Karta pracy, cz. 4, s. 62-63
Słuchanie, dokąd podróżują ludzie podanymi środkami lokomocji. Naklejanie obok obrazków środków lokomocji obrazków odpowiednich miejsc. Kolorowanie na obu kartach wakacyjnego pociągu.Nawlekanie muszelek na nitkę według wzoru (rytmu)
4. Karta pracy, cz. 4, s. 77.
Rysowanie po śladach fal. Nazywanie tego, co się w nich ukryło.
5. Wykonanie pracy plastycznej- Wakacyjny pociąg- technika dowolna.
POZDRAWIAMY!!!
Źródło: Nowe przygody Olka i Ady- przewodnik cz. 5, karty pracy cz. 4, YouTube, internet.
E. Bakalarz
M. Suchora |
17/06/2020 | 1. Posłuchajcie piosenki „ Lato na wakacjach” (sł. i muz. Krystyna Gowik)
https://drive.google.com/file/d/1qnk8OzCff4mDYh0hwkOEnKpP2uAOjj94/view
I. Idzie lato poprzez pola, roześmiane przyszło do nas, do przedszkola. Wita lato wszystkie dzieci: „Na wakacje razem ze mną pojedziecie”.
Ref.: Na na na na na na na na na na na na, już wakacji nadchodzi czas. Witamy morze, jezioro, łąkę, rzekę, las, bo wakacji nadchodzi czas!
II. Więc walizki spakujemy, plecak, piłkę i materac zabierzemy. Z mamą, tatą, siostrą, bratem po przygodę wyruszymy razem z latem.
Ref.: Na na na.
2. Zabawa – opowieść ruchowa „Na plaży” (według Małgorzaty Markowskiej)
Jesteśmy na plaży. Spoglądamy w niebo, na którym fruwają latawce. (Dzieci biegają po pokoju w jednym kierunku). Latawce unoszą się wysoko na wietrze. (Wznoszą ramiona do góry). Teraz opadają w dół. (Wyciągają ramiona w bok). Przestało wiać. Latawce opadają na piasek. (Dzieci siadają skrzyżnie). Rysujemy na piasku kształt swojego latawca. Wietrzyk zaczyna lekko wiać, latawce podrywają się do lotu. (Dzieci powoli podnoszą się do stania i kontynuują bieg). Słonko świeci, piasek staje się gorący. Idziemy ochłodzić stopy w wodzie. Idąc, podnosimy wysoko kolana, staramy się utrzymać przez chwilę na jednej nodze. Wchodzimy do wody i ochładzamy ciała, polewając wodą ramiona, plecy, brzuch. Podskakujemy obunóż, rozchlapując wodę dookoła. Czas na kąpiel słoneczną. Kładziemy się na piasku i opalamy brzuchy. (Leżą tyłem). Patrzymy na niebo i podziwiamy latawce. Teraz opalamy plecy. (Przechodzą, przez przetoczenie, do leżenia przodem).
3. Karta pracy, cz. 4, s. 60.
Wykonanie łódki według instrukcji. Rysowanie po śladach.
MIŁEGO DNIA!!!
Źródło: Nowe przygody Olka i Ady- przewodnik, karty pracy, YouTube, internet.
E. Bakalarz
M. Suchora
|
Rytmika z rodzicem 17.06.2020 | Witam . proponuję konkurs ,, Z jakiej bajki to piosenka?".
Podaję linki:
|
16.06.2020 | 1. Zabawa matematyczna – Góralskie liczenie. Rozwijanie umiejętności liczenia. Rozwiązywanie zadań metodą symulacji.
Przygotujmy do tej zabawy dowolne liczmany - 10 sztuk (guziki, patyczki, klocki, itp). Zaprośmy dzieci do zabawy w górach.
Rodzice powinni wytłumaczyć dziecku, kim jest juhas, a kim baca.
Zadanie 1.
Na hali, na hali 10 owiec juhas pasie.
Dwie w góry mu uciekły.
Ile teraz masz owiec, juhasie?
Dzieci układają 10 liczmanów. Odsuwają 2. Udzielają odpowiedzi na pytanie: Teraz jest 8 owiec
Tak samo postępują przy innych zadaniach.
Zadanie 2.
Do zagrody 9 owiec wpędził juhas młody.
Ale cztery starsze owce uciekły z zagrody.
Policz teraz szybko mi – ile owiec w zagrodzie śpi?
Zadanie 3.
Na hali, na hali raz się tak zdarzyło,
że do 7 starszych owiec, 3 młode przybyły.
Powiedz teraz mi – ile wszystkich owiec w zagrodzie śpi?
Zadanie 4.
Na łące pod górą juhas owce pasie;
cztery czarne owce i pięć białych hasa.
Ile wszystkich owiec jest w stadzie juhasa?
2.Zabawa taneczna z rodzicami przy piosence: Niestraszki – Julek Pechulek „W góry” - zapoznanie ze środowiskiem przyrodniczym obszarów górskich oraz zachowaniem bezpieczeństwa podczas wycieczek w góry.
https://www.youtube.com/watch?v=FDY3HNRUaeE
3. Rysowanie szlaczków - ćwiczenia grafomotoryczne - karta pracy str. 59.
źródło: Przewodnik metodyczny Nowe przygody Olka i Ady, cz.5, Youtube
M. Suchora
E. Bakalarz |
15.06.2020. katecheza | Kochane Dzieci, Drodzy Rodzice oto propozycje na dzisiejszą katechezę
Każda parafia ma swojego patrona.
Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus
Kochane Dzieci, wiecie że modlimy się do świętych, którzy są w niebie. Oni nam pomagają, wspierając nasze modlitwy do Boga Ojca. W kościołach jest dużo obrazów i figur różnych świętych. Najbardziej znanym świętym pochodzącym z naszego kraju jest papież Jan Paweł II. Zadaniem świętego patrona jest opiekowanie się tymi, którzy o to proszą.
Naszym kościołem i wszystkimi mieszkańcami parafii opiekuje się św. Antoni.
Zapraszam Was do obejrzenia krótkiej bajki, w której poznamy historię św. Antoniego.
https://www.youtube.com/watch?v=0JQFryfUF8A&feature=youtu.be
Zachęcam do pokolorowania obrazka: Św. Antoni

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/sw-antoni-z-padwy
Gdy coś zgubimy, możemy poprosić św. Antoniego o pomoc, w krótkiej modlitwie:
Święty Antoni Padewski
Mój patronie niebieski
Niech się spełni wola Twoja
Niech się znajdzie zguba moja.
Pozdrawiam serdecznie. Szczęść Boże.
Źródło: Intrenet
Bożena Dziewicka |
15/06/2020 | 1. Wysłuchanie opowiadania Małgorzaty Strękowskiej- Zaremby „Wakacyjne podróże”.
https://www.youtube.com/watch?v=EL4cBT-B-VE
Od samego rana tata, Olek i Ada planowali podróże wakacyjne. Zapomnieli o porannym myciu, a nawet o przebraniu się z piżam. Gdyby nie mama, zapomnieliby też o śniadaniu. Szczęśliwie mama przypomniała im o wszystkim. Kiedy byli już umyci, przebrani i najedzeni, wyjęła z szafy wielki globus i postawiła go na podłodze. – Teraz możecie podróżować palcem po całym świecie. – Super! – ucieszył się Olek. Bez namysłu zakręcił globusem. Fruuu! Gdyby kula ziemska obracała się tak szybko, wszyscy dostaliby kręćka jakiegoś lub co najmniej zadyszki. Przed oczami Olka, Ady i taty mknęły kontynenty: Ameryka Północna i Ameryka Południowa, Afryka, Europa i zaraz Azja i Australia. – Tu jedziemy! – Palec Olka zatrzymał rozpędzony świat namalowany na globusie. – Australia, Sydney. Niezłe miejsce. Będzie fajnie. W Australii są kangury i koale. – W Sydney chciałbym zobaczyć gmach filharmonii – wtrącił tata. – A będzie tam gmach naszego przedszkola? – spytała Ada. Olek spojrzał na siostrę z politowaniem. Przecież nikt nie podróżuje do przedszkola, które jest kilka metrów od domu. Zakręcił drugi raz. Jego palec wskazał państwo leżące w Ameryce Południowej. – Brazylia. Dobry wybór – pochwalił tata. – Są tam wspaniałe plaże. Chętnie poleżałbym sobie – przeciągnął się leniwie. – Może i ja zaproponuję podróż? – mama zajrzała do salonu. – Chciałabym pojechać z wami do Indii. Zawsze interesowała mnie Azja i jej kultura. Chociaż Afryka też jest ciekawa. – No pewnie! Jedziemy do Kenii! Do parku z dzikimi zwierzętami. Zobaczymy słonie i żyrafy! – zawołał Olek ożywiony wizją spotkania dzikiego słonia, a może i lwa. – A będzie tam nasz park? – nieśmiało spytała Ada. Wszyscy spojrzeli na nią jak na przybysza z kosmosu. – Nasz park będzie czekał na ciebie w Polsce. Teraz ja wybieram – powiedział tata. Energicznie zakręcił globusem. Niebieski kolor oceanów i mórz zmieszał się z zielonym, żółtym i brązowym – kolorami kontynentów. Adzie aż zakręciło się w głowie. Świat na globusie obracał się zbyt szybko. Co będzie, jeżeli palec taty trafi na głęboki ocean? Nie chciałaby spędzić wakacji na oceanie. Tam już z pewnością nie ma znajomego parku ni przedszkola ani placu zabaw z dużą okrągłą piaskownicą. – Stany Zjednoczone. Waszyngton – zakomunikował tata. – Jest tam plac zabaw? – spytała Ada. – Naszego nie ma, są inne. Jest za to Biały Dom i... – Ale naszego domu tam nie ma – przerwała tacie Ada. – Ja nie mogę! Chcesz jechać na wakacje czy nie? – zniecierpliwił się Olek. – Chcę. Tylko nie tak daleko – bąknęła Ada. – To gdzie? Wybieraj – podsunął jej globus. Ada zamknęła oczy. ,,Niech los zdecyduje” – pomyślała i dotknęła palcem globusa. – Tu! Cała rodzina wbiła wzrok w miejsce, które wskazał palec Ady. Mama i tata pierwsi gruchnęli śmiechem. – Europa, Polska, Warszawa – podsumował Olek. Ada westchnęła z ulgą. Jak to dobrze, że zdała się na los szczęścia. W Warszawie jest jej przedszkole i dom, i park, i znajomy plac zabaw. No i tuż pod Warszawą mieszkają ukochani dziadkowie. Co ważne, ich dom stoi w pobliżu lasu. – Pojedziemy do babci i dziadka. Tam są bociany, dzięcioły, kukułki, żabki, biedronki, ślimaki, pszczoły – zachwalała Ada. – Mrówki, komary i muchy – dorzucił ponuro Olek. Ale już po chwili śmiał się jak tata i mama. Nawet napad komarów nie odstraszyłby ani jego, ani Ady od podróży do dziadków. Podpatrywanie ptaków w towarzystwie dziadka, który zna setki ciekawostek o zwierzętach, to był najlepszy z wakacyjnych planów.
- Propozycja rozmowy na temat opowiadania.
− Co Olek, Ada i tata planowali z samego rana? − Dzięki czemu mogli podróżować palcem po całym świecie? − Jakie kontynenty były widoczne na globusie? − Co wskazywał palec Olka? − Co wskazywał palec taty? − Gdzie chciała pojechać mama? − Co wspominała cały czas Ada? − Co wskazywał palec Ady? Gdzie ona chciała pojechać na wakacje?
2. Dzisiaj "zabieramy" Was na wakacje nad nasze polskie morze.
Zapraszamy do obejrzenia filmów:
Polskie Morze https://www.youtube.com/watch?v=MLtavdqm75I
Nasz Piękny Polski Bałtyk https://www.youtube.com/watch?v=V_h6Fys5xzc
3. Nasze morze – malowanie farbami- można malować palcami lub pędzlem.
MIŁEJ ZABAWY!!!!
Źródło: Nowe przygody Olka i Ady, YouTube, internet.
E. Bakalarz
M. Suchora
|
Rytmika z rodzicem.10.06.2020 | Witam bardzo serdecznie . Zapraszam do zabawy z Ciocią Tunią, która zaproponuje nam ,, Sposób na nudę". Podaję link:
https://www.youtube.com/watch?v=2T6eW_b3saQ
Życzę miłych wrażeń. Pozdrawiam serdecznie.
Urszula Wnuk |
10/06/2020 | 1. Słuchanie piosenek: Plac zabaw
https://www.youtube.com/watch?v=_fgm-kI1RNY
https://www.youtube.com/watch?v=TfGxLip-6y4
2. Zagadki – Co znajduje się na placu zabaw?
Rodzic (a później dziecko) omawia wygląd urządzeń z placu zabaw, nie podając ich nazw. Np.:
Obraca się dookoła, poruszana co jakiś czas przez kogoś. (karuzela)

Porusza się do przodu i do tyłu – przez osobę albo ruchami nóg. (huśtawka)

Można na niej zjeżdżać z góry na dół. (zjeżdżalnia)

3. Poproś dziecko aby namalowało lub narysowało wymarzony plac zabaw.
Wykonanie pracy – malowanie, rysowanie swojego wymarzonego placu zabaw.
Źródło: YouTube, internet.
E. Bakalarz
M. suchora |
09/06/2020 | 1.Ćwiczenia logorytmiczne.
Dzieci wykonują ruchy, o których jest mowa w rymowance, powtarzając za rodzicem jej tekst.
Krok do przodu, w lewo, w prawo.
Krok do tyłu, rusz się żwawo.
Znowu w lewo, aż dwa kroki,
w stronę prawą trzy podskoki.
2. Słuchanie wiersza J. Koczanowskiej: Nie wolno!
Nawet małe dziecko dobrze o tym wie,
kto to jest znajomy, a kto obcym jest.
Ze znajomym można bawić się, rozmawiać,
ale gdy ktoś obcy, to trzeba uważać!
Nie wolno zaufać, nawet gdy ktoś mówi,
że zna mamę, tatę i bardzo nas lubi.
Nie wolno przyjmować słodyczy, podarków
lub iść z nieznajomym na spacer do parku.
Krótka rozmowa na temat wiersza
Czy powinniśmy rozmawiać z nieznajomymi?
Czy odchodzimy z nieznajomym z podwórka, jeżeli kusi nas, obiecując zabawkę albo pobawienie się z pieskiem?
Co robimy, gdy spotkamy taką osobę?
Dlaczego nie powinniśmy odchodzić z nieznajomymi, nie rozmawiać z nimi?
3. Zabawa ruchowa z piosenką: Kto jak skacze
https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ
Źródło: Kolorowy start, YouTube, internet.
E. Bakalarz
M. Suchora
|
08. 06. 2020. katecheza | Kochane Dzieci, Drodzy Rodzice oto propozycje na dzisiejszą katechezę
Uroczystość Bożego Ciała.
Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus.. Na początku pomódlcie się ,,Aniele Boży...’’
 |
|
|