Godło Polski umieszczone w tarczy, według wzoru i kolorystyki zgodnych z ustawą

Przedszkole Nr 1
im. Janusza Korczaka
w Bełżycach

Grupa I

Konsultacje Indywidualne: 

 

Elżbieta Bakalarz: środa 16.00- 16.30

Małgorzata Suchora: środa 16.00- 16.30

 

Ramowy rozkład dnia

w Przedszkolu Nr 1 im. Janusza Korczaka w Bełżycach

w roku szkolnym 2019/120

Grupa I ( dzieci 4 i 5 letnie)

 

7.00 – 8.00

Schodzenie się dzieci: gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, gry i zabawy badawcze rozwijające u dziecka zainteresowania otaczającym światem, zajęcia rozwijające muzyczne, plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, gry i zabawy wspomagające rozwój ruchowy dziecka, gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka.

 

8.00 – 13.00                REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO

 

8.00 – 8.45

Zabawy swobodne, zabawy przy niewielkim udziale nauczyciela..

Zajęcia kierowane prowadzone przez nauczycieli specjalistów.

Zabawy integracyjne, zabawy ruchowe.

Przygotowanie do śniadania (czynności samoobsługowe; czynności  higieniczno-porządkowe).

 

Poniedziałek:

Rytmika

 

8.00- 8.30

 

Środa:

Rytmika

 

8.00- 8.30

          

Czwartek:

 Zabawy Logopedyczne                                                                                        

 

8.00- 8.30

8.45 – 9.30

Śniadanie. Po posiłku mycie zębów, czynności samoobsługowe.

9.30 – 13.00

 

Zajęcia kierowane prowadzone przez nauczyciela przedszkola i nauczycieli specjalistów, zabawy swobodne, praca indywidualna z dziećmi, w tym pomoc psychologiczno-pedagogiczna, pobyt na dworze, przygotowanie do obiadu:

Przygotowanie do II śniadania,

II śniadanie

Poniedziałek:

Religia

 

12.30- 13.00

Wtorek:

J. angielski

 

12.30- 13.00

Środa:

Gimnastyka ogólnorozwojowa

 

9.30- 10.00

Czwartek:

J. angielski

 

12.30- 13.00

Piątek:

Religia

 

12.30- 13.00

13.00

Obiad, czynności obsługowe

po obiedzie  - 15.10

Odpoczynek poobiedni (zabawy relaksacyjne, czytanie literatury dziecięcej); gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, gry i zabawy badawcze rozwijające u dziecka zainteresowania otaczającym światem, zajęcia rozwijające muzyczne,  plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, gry i zabawy wspomagające rozwój ruchowy dziecka,  gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka; praca indywidualna;  przygotowanie do podwieczorku.

15.10 – 16.00

Podwieczorek, porządkowanie sali.

Program edukacji przedszkolnej "Nasze Przedszkole"
opis dokumentutypdata 

Program edukacji przedszkolnej " Nasze przedszkole" autorstwa M. Kwaśniewskiej, W. Żaby - Żabińskiej.

pdf 10-09-2019 [ Pobierz ]
5 118 kB
29/05/2020

1. UCZUCIA, EMOCJE – FILM EDUKACYJNY

https://youtu.be/Yqb95ZWykSI

 

2.Słuchanie tekstu Jolanty Kucharczyk Moje uczucia.

 Żal mi minionych wakacji, urodzin, które już były,
i tego, że odwiedziny babci już się skończyły.
Smutno, że tata wyjechał, mama tak mało ma czasu,
i złość mnie bierze, że brat mój robi tak dużo hałasu.

Tu, w moim sercu, mieszkają uczucia: miłość, radość i smutek.

Czasem jestem tak bardzo szczęśliwy, lecz czasem także się smucę.
 W kieszonce kasztan na szczęście o tym wciąż przypomina,

że wszystko, co jest tak smutne, kiedyś z czasem przemija.

 

 Zobacz, już się uśmiechasz, bo znowu będą wakacje,
tata niedługo już wróci, z mamą pójdziesz na spacer.
Po burzy zawsze jest tęcza,  po deszczu słońce znów świeci,

po chwilach trudnych i smutnych znowu szczęśliwe są dzieci.

 • Rozmowa na temat tekstu.
− Co mieszka w sercu?
− Czy zawsze jest nam wesoło?
 − Czy zdarza się, że coś was smuci?
− Czy zdarza się, że coś was złości?

 

3. Kilka ćwiczeń gimnastycznych
* Zabawy z piosenką : https://www.youtube.com/watch?v=ozI7YcVASgo

 

4. Zabawa w lustro emocjonalne.

Rodzicu usiądź naprzeciwko dziecka. Jedna osoba w parze jest lustrem, druga – przegląda się w nim.

Osoba stojąca przed lustrem wyraża miną, gestem, ruchem ciała różne emocje,

a lustro je powtarza. Po chwili następuje zmiana ról.

 

Źródło: Nowe przygody Olka i Ady,cz. 5, YouTube.

E. Bakalarz

M. Suchora

29. 05. 2020. katecheza

 Kochane Dzieci, Drodzy Rodzice oto propozycje na dzisiejszą katechezę

 

Kościół  miejscem spotkania z Jezusem 

Zagadka obrazkowa: Co widzisz na  zdjęciu?

Jest to wnętrze kościoła w ……………

 

 

https://parafia.belzyce.pl/uploads/images/1%20-%20r%C3%B3%C5%BCne/_MG_5661.JPG

 

Na Mszy św. w każdym kościele mamy okazję być z Panem Jezusem najbliżej, jak tylko można.

Są jednak jeszcze inne miejsca w kościele, w których Pan Jezus spotyka się z nami, ale inaczej niż we Mszy św

 

Ołtarz – stół eucharystyczny

Na ołtarzu dzieje się coś bardzo ważnego – odprawiana jest Msza Święta.

 

 

https://blog.wiara.pl/Przyroda/files/2018/09/zz_Siedl_ska.jpg

 

Tabernakulum

 

https://upominkireligijne.pl/userdata/public/gfx/3948/Tabernakulum.jpg

 

Jest to miejsce, gdzie żywy, zmartwychwstały Pan Jezus zawsze czeka, żeby Go ktoś odwiedził.

Ten złoty domek nazywa się „tabernakulum”. W nim dniem i nocą przebywa Pan Jezus w znaku chleba (pod postacią chleba).

Przy tabernakulum zawsze pali się czerwone światełko, które nazywamy wieczną lampką. Witając się z panem Jezusem mówimy modlitwę:

„Niechaj będzie pochwalony Przenajświętszy Sakrament, teraz i zawsze, i na wieki wieków. Amen”.

 

Chrzcielnica i paschał

 

 

https://paslek.re-rum.pl/wp-content/uploads/2018/03/pastoral.jpg

 

Jest i takie miejsce, gdzie zmartwychwstały Pan Jezus po raz pierwszy spotkał się z nami. Powiedział wtedy: „Pójdź za Mną”, i uczynił nas w ten sposób swoimi uczniami i przyjaciółmi. Był to sakrament chrztu każdego z nas.

 

Drodzy Rodzice!

W kościele jest obecny Pan Jezus. Tę prawdę przekazujemy przez prowadzenie dziecka do Domu Bożego

i dbanie o należytą postawę.

 

Żródło: Przewodnik metodyczny: W świecie mojego Boga, internet.

                                                                                                                                             Bożena Dziewicka

28/05/2020

DZIWNI GOŚCIE

1. CO TO ZA DZIWNI GOŚCIE DO NAS DZIŚ ZAWITALI? POSŁUCHAJCIE

https://www.youtube.com/watch?v=Mq5LVKj8pXQ

I. Przyszła do mnie dziś pani Złość.

Krzyczy, że całego świata ma już dość!

Nogą głośno tupie i pięści pokazuje,

Brzydkie miny stroi. O! O! O!

A za chwilę wszedł wielki Śmiech

I za brzuch się gruby trzyma, ech, ech, ech!

Tak się głośno śmieje, że łzy ze śmiechu leje,

I żartuje sobie, he, he, he!

Ref.: E e e emocje, tacy dziwni goście,

Złoszczą, śmieszą, smucą, straszą nas.

Czy jest na to czas i pora, czy nie czas.

E e e emocje, czasem ich wyproście.

Bo i tak powrócą w inny czas,

Jeszcze raz i jeszcze raz, i jeszcze raz.

  II.  Potem smutek wpadł, tutaj siadł,

Łzy mu kapią z mokrych oczu: kap, kap, kap.

Nic go nie ucieszy i nikt go nie pocieszy.

Smutku przestań płakać, tak, tak, tak!

A na koniec: ciach! Wskoczył Strach!

Trochę boi się wszystkiego, ach, ach, ach!

Wielkie zrobił oczy i jak tu nie podskoczy!

Idź już, Strachu, sobie: sio, sio, sio!

Ref.: E e e emocje…

2. Rodzicu porozmawiaj z dzieckiem na temat piosenki:

– o czym jest piosenka?

– co oznacza słowo „emocje”?

– o jakich emocjach jest mowa w piosence?

– jakie emocje nas odwiedzają, co się wtedy dzieje?

– co czujecie słuchając piosenki?

3. NASZE EMOCJE- NAZWIJ JE.