Godło Polski umieszczone w tarczy, według wzoru i kolorystyki zgodnych z ustawą

Przedszkole Nr 1
im. Janusza Korczaka
w Bełżycach

Grupa 10

 

KONSULTACJE DLA RODZICÓW:

  • kontakt telefoniczny: Elżbieta Bakalarz – czwartek godz. 8.30 – 9.00                                        Anna Węglińska- wtorek godz. 10.00- 10.30     

         tel. 798 288 744;

Ramowy rozkład dnia

w Przedszkolu Nr 1 im. Janusza Korczaka w Bełżycach

z oddziałami zamiejscowymi w Starych Wierzchowiskach

w roku szkolnym 2020/21

Grupa X (dzieci 3-letnie)

7.00 – 8.00

Schodzenie się dzieci: gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, gry i zabawy badawcze rozwijające u dziecka zainteresowania otaczającym światem, zajęcia rozwijające muzyczne, plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, gry i zabawy wspomagające rozwój ruchowy dziecka,  gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny                       i społeczny dziecka.

8.00 – 13.00  REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO

8.00 –  9.00

Zabawy swobodne, zabawy przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy integracyjne; zabawy ruchowe. Przygotowanie do śniadania (czynności samoobsługowe; czynności  higieniczno-porządkowe).

9.00 – 9.45

Śniadanie. Po posiłku mycie zębów, czynności samoobsługowe.

9.45 – 13.00

 

Zajęcia kierowane prowadzone przez nauczyciela przedszkola i nauczycieli specjalistów, zabawy swobodne, praca indywidualna z dziećmi, pobyt na dworze, przygotowanie do obiadu:

Przygotowanie do II śniadania, II śniadanie

Poniedziałek:

  • język angielski – 9.30-10.00

godz. 10.50

Wtorek:

  • katecheza – 10.30-11.00

 

Środa:

  • katecheza – 09.30-10.00

 

Czwartek:

  • gry i zabawy logopedyczne – 8.30- 9.00

 

Piątek:

  • zajęcia ruchowe – 8.00–8.30
  • język angielski – 8.30-9.00

 

13.00

Obiad, czynności obsługowe.

po obiedzie  - 15.10

Odpoczynek poobiedni (leżakowanie, relaksacja); czynności obsługowe; przygotowanie do podwieczorku.

           15.10- 16.00            Podwieczorek, zabawy i gry stolikowe, porządkowanie sali.

Program wychowania przedszkolnego

 

 

opis dokumentutypdata 

Program wychowania przedszkolnego - Wiesława Żaba-Żabińska, Wioletta Majewska, Renata Paździo

pdf 27-09-2020 [ Pobierz ]
1 162 kB

 

 

 

14/05/21 Urodziny Kornelki

                                                                  

 

Kornelko! 

Ile kropek na biedronce,

Ile elfów jest na łące,

Ile gwiazdek jest na niebie,

Tyle życzeń dziś dla Ciebie!!!

-panie i dzieci z grupy X.

 

 

 

                                                               Fot. E. Bakalarz

13/05/21 Urodziny Adama

                                                             

ADASIU!

Zdrowia, szczęścia, pomyślności,
niech co dzień radość gości.

Przyjaźni wielkich i małych,
wielu przygód niebywałych.
Uśmiechu wesołego i wszystkiego,
wszystkiego najlepszego!

                                  Życzą dzieci i panie z gr. X

 

 

     

                                                                 Fot. E. Bakalarz

05/05/2021 Urodziny Pawła

PAWEŁKU !!!!!

Ile w ulu pszczół robotnic,
ile pociąg mija zwrotnic,
ile kwiatów liczy łąka,
ile kropek ma biedronka,
tyle szczęścia i słodyczy
w Dniu Urodzin Tobie życzą

                                  - panie i dzieci z gr. X

 

fot. E. Bakalarz

Zadania dydaktyczno- wychowawcze na maj 2021 r.

Tematyka:

  1. Łąka wiosną  .…….……………........... 03 - 07.05.2021
  2. Wiosna na wsi ……………….….…...... 10 - 14.05.2021
  3. Poznajemy różne zawody ……......… 17 - 21.05.2021
  4. Moja rodzina ……………….....…........ 24 - 28.05.2021

 

Zadania:

  1. Poznajemy przyrodę. Wiosna. Poznawanie zwiastunów wiosny – tego jak przyroda budzi się do życia w różnym środowisku. Poznawanie mieszkańców łąk i wiejskiej zagrody.
  2. Poznajemy różne zawody – poznawanie różnych zawodów, w tym zawodów jakie wykonują rodzice dzieci.
  3. Nasze zabawy i zainteresowania – uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcję i radość; organizowanie zabaw w kącikach zainteresowań i innych miejscach do zabaw – wykorzystywanie w zabawach różnych zabawek, przedmiotów, znaków i symboli, wymienianie poglądów na temat ulubionych zabawek.
  4. Nasze rodziny – Podawanie informacji nt. swojej rodziny: jak mają na imię mama, tata, brat, siostra; pełnienie ról społecznych (członkowie rodziny), np. w toku zabaw tematycznych; dzielenie się informacjami nt. ważnych wydarzeń w życiu rodziny.
  5. Kształtowanie pojęć liczbowych i umiejętności liczenia: liczenie z wymienianiem kolejnych liczebników głównych; zwrócenie uwagi na rolę ostatniego liczebnika. Posługiwanie się liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym.
  6. Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie – poznawanie imion i nazwisk dzieci z grupy, przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie
    w grupie.
  7. Komunikowanie się w grupie – mówienie o swoich potrzebach, odpowiadanie na pytania.
  8. Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji - stosowanie form grzecznościowych względem siebie.
  9. Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych − ściąganie ubrań i butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu, zakładanie ubrań i butów, korzystanie z toalety, spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.
  10. Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.
  11. Śpiewanie piosenek, prowadzenie zabaw ruchowo-rytmicznych.
30/04/21 Dzień Flagi

Dzień Flagi:

- przygotowanie biało- czerwonych flag

                                      

 

- przemarsz z biało-czerwonymi flagami po okolicy

 

                                   

 

30/04/21 Urodziny Julii

JULCIU !

Świeczki się na torcie mienią,
obok wiśnie się czerwienią,
cudnie pachnie czekolada,
skrzy się w szklankach lemoniada,
baloniki wiszą w górze,
klaun oklasków zbiera burzę,
a to wszystko z tej przyczyny,
że masz dzisiaj urodziny!

Wszystkiego najlepszego

 

                                               - życzą panie i dzieci z gr. X.

 

 

 

                                                                                            

Czekoladowy dzień.

22 kwietnia świętowaliśmy w przedszkolu Dzień Czekolady.

 

                                                

 

                                         

fot. E. Bakalarz

19/04/2021 Świętowanie urodzin Gabrysi

GABRYSIU !

Samych uśmiechów, przyjaciół stu,
Tysiąca przygód, bajecznych snów,
Worka prezentów, uciech bez liku,
Słonecznych dni, lodów na patyku
I mnóstwa, mnóstwa słodyczy 

                          - dzieci i panie z gr. X życzą!

 

fot .A Węglińska

Język angielski 16.04.21

Hello Everyone! Witajcie Kochani!

Today, we are going to the moon again! Dzis ponownie wybieramy się w kosmos!

Are you ready? Czy jesteście gotowi?

 

https://www.youtube.com/watch?v=DEHBrmZxAf8

 

https://www.youtube.com/watch?v=FfyVPTuikiI

 

Czy pamiętacie słownictwo?

rocket- rakieta

spaceship- statek kosmiczny

moon-księżyc

sun-słońce

take off- odlecieć

 

Have fun! Miłej zabawy!

 

Pozdrawiam,

Ewa Baprawska

 

                           źródło You Tube

Na niebie pełno gwiazd 15.04.2021

                                                                     Dzień Dobry Przedszkolaczki!!! 

 

                                  Dzisiaj zaczniemy od zabawy ruchowej, trochę tańca na dobry początek ♥♥♥

                                    Poproście Rodziców o włączenie utworu zamieszczonego poniżej,

                                    wyobraźcie sobie niebo nocą i w rytm muzyki poruszajcie się jak migocące

                                    nocą  gwiazdeczki  ☻☻☻

                                    https://youtu.be/6UXoCl0gxEE

 

                                    Teraz czas na pracę plastyczną. Przygotujcie karton najlepiej czarny ale jeśli

                                    nie posiadacie, może być w dowolnym kolorze. Poproście Rodziców o przybory

                                    plastyczne (kredki, farby, plastelina) i według własnego pomysłu stwórzcie

                                    pracę pt. NIEBO PEŁNE GWIAZD

                                    

 

                                    Życzę Wam Miłego Dzionka☺☺☺

                                    Serdecznie Pozdrawiam!!!

 

 

                                                                                                                                               Anna Węglińska

                                    

                                     

15.04.2021 r. LOGOPEDYCZNE ZABAWY W ... KOSMOSIE ;)

Kochane Przedszkolaki,



zachęcam do zabawy:

 

 

 

kliknij w poniższy link:

https://view.genial.ly/606dcd4736be9d0d9f8e4735/interactive-content-kosmiczne-zabawy



Pozdrawiam serdecznie

Anna Boruch

Dzień i noc 14.04.2021

                                                                 Dzień Dobry Kochani♥♥♥

 

                          Czy już wyglądaliście za okno? Widzieliście jak kwiecień plecień przeplata???

 

                                                                Wszyscy są witam Was,

                                                                Zaczynamy już czas!

                                                                Jestem Ja, Jesteś Ty

                                                                Raz , Dwa, Trzy

 

                           Nasz dzisiejszy temat jest bardzo prosty i ciekawy DZIEŃ I NOC.

                           Zapraszam Was do obejrzenia krótkiego filmiku, który wszystko nam wyjaśni...

                           https://youtu.be/ekY5oZDdQ4k

 

                           Myślę, że wszyscy już wiecie czym różnią się od siebie dzień i noc???

                           Zapraszam do zabawy orientacyjno - porządkowej☺☺☺

 

                           Na hasło Dzień, wszyscy jesteśmy w ruchu, możemy swobodnie podskakiwać, biegać,

                           naśladować codzienne zabawy, następnie na hasło NOC układamy się wygodnie na dywanie

                           i udajemy, że zasypiamy. Dla utrwalenia powtórzmy zabawę kilka razy ☺☺☺

 

                           Zapraszam do pracy plastycznej. Przygotujcie kartkę i kredki. Przedzielcie ją na pół i na górze

                           narysujcie wszystko co kojarzy Wam się z nocą a na dole co można zauważyć dniem ☺☻☺

 

                           Życzę Wam miłego, Wiosenno - Zimowego Dzionka♥♥♥

 

                                                                                

 

                                                                                                                                       Anna Węglińska

 

 

 

14. 04. 2021. katecheza

Kochane Dzieci, Drodzy Rodzice oto propozycje na dzisiejszą katechezę

 

Zmartwychwstały Pan Jezus mówi do nas

 

Uświadamiamy dziecku, że Pana Jezusa możemy usłyszeć, chociaż Go nie widzimy

 

 

 

https://www.przewodnik-katolicki.pl/getattachment/d6711d00-c05e-4fb6-90e4-47aa3d6f2179/.aspx

– Kogo widzisz na tym zdjęciu ?(kapłan)

– Co on robi? (czyta księgę)

– Co to za księga, którą kapłan odczytuje podczas Mszy św.?(Pismo Święte)

– Czyje słowa zapisane są w Piśmie św.? (Pana Jezusa)

– Kto do nas mówi, gdy kapłan czyta Pismo św. (Pan Jezus)

 

Rodzicu pokaż dziecku Pismo Święte, odczytaj wybrany fragment.

 

https://static.abstore.pl/img/wds/1ca8b559-2fc7-4235-b8fa-a6170e201b66/l/ilustrowane-pismo-swiete-dla-dzieci.jpg

Rodzicu: Uświadom dziecku, że Pan Jezus mówi do nas w liturgii słowa (Msza św. – poprzez słuchanie słów zapisanych w Piśmie Świętym). Choć nie można Go wtedy zobaczyć, to jednak mocno wierzymy, że tak jest. Możemy Go wtedy usłyszeć. Poprośmy Pana Jezusa, żeby w naszych sercach było wciąż „światełko wiary” i powiedzmy Mu, że wierzymy Jego słowom. Uczmy dzieci otwartości na słowo Boże.

 

Piosenka: „Wierzę i kocham Go”, modlitwa na zakończenie (odtworzenie nagrania z piosenką)

https://www.youtube.com/watch?v=vTvfpmO2NAQ

 

– Czy wierzysz, że Pan Bóg pokochał cię?

Wierzę i kocham Go.

– Że wszystko, co dobre, od Niego jest?

Wierzę i kocham Go.

– Czy wierzysz, że Bóg Jezusa nam dał?

 Wierzę i kocham Go.

– To tak, jakby serce swoje nam dał.

Wierzę i kocham Go.

– Czy wierzysz, że Jezus też dzieckiem był?

Wierzę i kocham Go.

– I po to, by kochać, jedynie żył?

Wierzę i kocham Go.

– Życie na krzyżu wysłużył nam.

Wierzę i kocham Go.

– Przez Ducha Świętego pomaga nam.

Wierzę i kocham Go.

W związku Tygodniem Biblijnym czytajmy dziecku fragmenty Pisma Świętego dla dzieci.

                                                 Szczęść Boże!                                                               Bożena Dziewicka

13/04/21

 WITAJCIE!!!

Zapraszam do zabaw przy piosence- ZIELONE UFOLUDKI

 

https://www.youtube.com/watch?v=HHeZUbouzP4

 

1. Mój brat wciąż czyta o kosmitach,

    Gwiazdach, planetach i orbitach.

    O niczym innym nie chce słyszeć,

    Nawet do UFO listy pisze.

    Wreszcie zasłużył na nagrodę

    I latający ujrzał spodek,

    Bo wylądował dziś w ogródku

    Pojazd zielonych ufoludków.

Ref. Zielone włosy, zielone butki,

       Całe zielone są ufoludki.

       Zielone włosy, zielone butki,

       Całe zielone są ufoludki.

2. Kot na ich widok zaraz zmyka,

    Dziwnego boi się ludzika.

    Pies szybko przykrył nos ogonem,

    Może to gryzie to zielone.

    A czym się żywi śmieszny tworek?

    Czy zjedzą z nami podwieczorek?

    Kompot dostały, tort dostały,

    Zjadły, wypiły, odleciały.

Ref. Zielone włosy.....


Tekst pochodzi z  https://www.tekstowo.pl/piosenka,fasolki,zielone_ufoludki.html

 

  • Zapraszam dzieci do posłuchania piosenki o ufoludkach. Opiszcie rodzicom  ich wygląd  oraz powiedzcie  jak nazywa się pojazd ,którym podróżują. Następnie zachęcam was do zabawy przy piosence, można naśladować latający pojazd kosmiczny albo zamienić się w ufoludki i poruszać się w rytm muzyki wg własnego pomysłu.
  • A może wykonacie takiego ufoludka? Wykorzystajcie to co macie w domu : kolorowy papier, słomki do napoju, włóczkę, plastelinę, małe pudełko itp. Jeśli nie macie dużego wyboru, to namalujcie ufoludka kredkami albo farbami . 

Źródło: You Tube, Internet.

Pozdrawiam. E. Bakalarz

13. 04. 2021. katecheza

Kochane Dzieci, Drodzy Rodzice oto propozycje na dzisiejszą katechezę

 Dobry Pasterz prowadzi mnie przez życie

Modlitwa „Aniele Boży” i śpiew: „Spotkał mnie dziś Pan”.

https://www.youtube.com/watch?v=NS3V4kLhV8s

 

Opowiadanie.

Dawno, dawno temu zdarzyła się ciekawa historia. Pewien pasterz, który codziennie wieczorem przeliczał swoje owieczki, zauważył, że jedna z nich gdzieś się zagubiła. Była to mała Kropeczka – bo pasterz każdą z nich nazywał po imieniu. Ona zawsze biegła na końcu, tak że nieraz pasterz, chcąc pośpieszyć całe stado, brał ją na ręce, aby się nie zmęczyła lub nie pokaleczyła. Tym razem nie pamiętał nawet, kiedy widział ją po raz ostatni. Chodził po całej zagrodzie, szukał i wołał. Kropeczka zaginęła. Pasterz pozamykał swoją owczarnię i wyruszył na poszukiwanie zagubionej. Była już ciemna noc, księżyc wciąż chował się za chmurę, a wilki wyły groźnie, gdzieś w pobliżu. Pasterz z pośpiechu zapomniał nawet latarki. Szedł więc po ciemku i nasłuchując myślał, że może ona gdzieś jest tu blisko. Kiedy schodził ostrożnie z urwiska, usłyszał ciche kwilenie. Ależ tak! To jego owieczka! Choć było to bardzo niebezpieczne, pasterz pochylił się całym ciałem ze skały, aby spośród cierniowego krzaku wyciągnąć zagubioną i wystraszoną Kropeczkę. Przyniósł ją do domu, nakarmił, a potem długo jeszcze trzymał w ramionach, dopóki się nie uspokoiła.

Rozmowa na temat opowiadania:

– Co stało się z małą owieczką?

– Dlaczego owieczka się zagubiła?

– Co zrobił pasterz, gdy zobaczył, że nie ma owieczki?

– Jaki był pasterz dla swoich owiec?

 

Odczytanie tekstu z Pisma Świętego i omówienie ilustracji

„Ja jestem dobrym pasterzem. Dobry pasterz daje życie swoje za owce” (J 10,11)

 

https://sliwamariusz.files.wordpress.com/2015/04/do_blogaaaaa.jpg

Analiza tekstu biblijnego.

– Co Pan Jezus mówi o sobie?

– Kim są owieczki Pana Jezusa?

– Co robi dobry pasterz dla swoich owiec?

– Co zrobił Pan Jezus dla ludzi – swoich owieczek?

– Jakim pasterzem jest Pan Jezus?

Pan Jezus jest naszym Dobrym Pasterzem. Oddał za nas swoje życie na krzyżu i troszczy się o nas, wskazując drogę do nieba. Wszyscy powinniśmy starać się o to, aby się nie zagubić. Musimy być blisko Pana Jezusa.

Odpowiedz

– Kiedy jesteśmy blisko Pana Jezusa?

 

Pan Jezus porównał siebie do Dobrego Pasterza, a nas nazwał swoimi owieczkami. Zawsze, kiedy słuchamy słów Pana Jezusa i wypełniamy je, jesteśmy blisko Niego

 

Modlitwa na zakończenie: „Pan jest pasterzem moim”  (odtworzenie nagrania z piosenką)

https://www.youtube.com/watch?v=dPt_7ekZCK8

 

Pan jest moim pasterzem,

niczego mi nie braknie.

Na niwach zielonych pasie mnie,

nad wody spokojne prowadzi mnie. /x2

 

Dziecko koloruje obrazek pt. „Owieczka”.

 

https://www.buliba.pl/attachments/games/zwierzeta-na-wsi-owca-podglad.jpg

 

Źródło: podręcznik – Jezus mnie kocha, Internet:

https://www.youtube.com/watch?v=NS3V4kLhV8s

https://sliwamariusz.files.wordpress.com/2015/04/do_blogaaaaa.jpg

https://www.youtube.com/watch?v=dPt_7ekZCK8

https://www.buliba.pl/attachments/games/zwierzeta-na-wsi-owca-podglad.jpg

                                                                                Bożena Dziewicka

Światowy Dzień Czekolady 12.04.2021

                                                                      Witam Serdecznie!

 

 

                                                                    Wszyscy są witam Was

                                                                     Zaczynamy już czas!

                                                                     Jestem ja, Jesteś Ty

                                                                     Raz, Dwa, Trzy!!!

 

 

                               Dzisiaj będzie Słodko i Pysznie!!! Obchodzimy Światowy Dzień Czekolady ♥♥♥

 

                               Zapraszam Was do obejrzenia filmu przedstawiającego produkcję CZEKOLADY ☺☺☺

                               https://www.youtube.com/watch?v=oAjB4Udr6UM)

 

                                  Zapewne wszyscy wiecie, że podstawowym składnikiem czekolady jest KAKAO

                                  Poproście Rodziców, żeby wspólnie z Wami pobawili się w badaczy i spróbujcie określić, 

                                jakie cechy ma KAKAO ??? (kolor, konsystencję, smak, zapach).

 

                                Jeśli macie w domu czekoladę koniecznie spróbujcie czy czuć w niej KAKAO? ☺☺☺

 

                                Na koniec zapraszam do wspólnej zabawy przy słodkiej piosence pt. CZEKOLADA

                                CZEKOLADA – Śpiewanki.tv https://www.youtube.com/watch?v=H4xzx6pt6uk 

 

 

                                Życzę Miłego, Słodkiego i Smacznego Dnia♥♥♥

                                                                                                                                         

 

                                                                                                                                        Anna Węglińska

                                     

 

                                     

                                            

Język angielski 12.04.2021

Hello Everyone! Witajcie Kochani!

Today, we are going to the moon! Dzis wybieramy się w kosmos!

Are you ready? Czy jesteście gotowi?

 

https://www.youtube.com/watch?v=FfyVPTuikiI

 

Słownictwo:

rocket- rakieta

spaceship- statek kosmiczny

moon-księżyc

sun-słońce

take off- odlecieć

 

Have fun! Miłej zabawy!

 

Pozdrawiam,

Ewa Baprawska

 

                           źródło You Tube

09/04/21
  • Zapraszam do zabawy ruchowej: Kto jak skacze?

https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ

 

  • Piłka skacze – zabawy ruchowe z piłką.

Oto kilka zabaw z piłką, które z powodzeniem można przeprowadzić w domu.

Potrzebne będą: piłka, koc, krzesła, kosz lub kuferek na zabawki.

  1. Rzut i chwyt. Zabawa w parze w pozycji stojącej. Rzucamy i chwytamy piłkę.
  2. Turlanie. Zabawa w parze w pozycji siedzącej. Turlamy i chwytamy piłkę.
  3. Piłka do kosza. Kosz lub kuferek na zabawki stawiamy na podłodze, wyznaczamy np. sznurkiem lub skakanką linię, z której należy rzucić piłkę i celujemy tak, aby wpadła do środka.
  4. Do celu. Rozstawiamy w pokoju krzesełka. Dziecko toczy piłkę przed sobą stopami tak, aby przetoczyć ją pod krzesłami.
  5. Piłka na kocu. Zabawa w parze w pozycji stojącej. Trzymamy koc za rogi i poruszamy nim tak, aby piłka nie spadła na podłogę.  

 

  • Po tych zabawach udajcie się na spacer, poobserwujcie przyrodę, a następnie wykonajcie pracę na temat: Wiosenne kwiaty, a oto kilka propozycji:

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTwHTrIYEZ2WIicQhuoe54bp99GGMnesMZ1ww&usqp=CAUhttps://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTfON6nB9rsQcnvDTKS16cdJt1PwMM2dbetwg&usqp=CAUhttps://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSzf4FMFoLUdeEs41c3OU6GbsEJ9ERKMOg6_Q&usqp=CAU

 

Źródło: Przewodnik metodyczny, You Tube,Internet

Pozdrawiam! E. Bakalarz

 

 

Gimnastyka 09.04.2021

Kochane Przedszkolaki dziś zapraszam Was na muzyczną gimnastykę ;)

 

Ćwiczenia możecie powtórzyć kilka razy ;)

 

(3412) MUZYCZNA GIMNASTYKA - ćwiczenia W PODSKOKACH | ODCINEK 1 - YouTube

 

 

 

Miłej zabawy ;)

  

Justyna Giza

Język angielski 09.04.2021

Witam Was Kochane Przedszkolaki! Hello everyone!

 

Czy pamiętacie nazwy zawodów z naszych ostatnich zajęć?

 

doktor- doctor

pielęgniarka- nurse

policjant- police man

strażak-firefighter

nauczyciel-teacher

rolnik- farmer

 

https://www.youtube.com/watch?v=r6Oxqyd5qUw

 

Dzisiaj poznamy zwrot I want to be....Ja chcę zostać/być ....

Kim chciałbyś zostać w przyszłości? Spróbujcie odpowiedzieć w języku angielskim.

 

Na koniec przypomnijmy sobie dni tygodnia- days of the week.

 

https://www.youtube.com/watch?v=mXMofxtDPUQ

 

Have fun!

 

Pozdrawiam was serdecznie,

Ewa Baprawska.

08/04/21

Witam Was Drodzy Rodzice i Kochane Dzieci .

Oto propozycje na dzisiaj:

  • Zabawa z elementem skokuUwaga! Bocian!

Dzieci- żabki – skaczą po pokoju- łące. Na hasło Uwaga! Bocian! – zatrzymują się przez chwilę w bezruchu.

  • Powtórzcie piosenkę: „Kwiatki, bratki”
  1. Jestem sobie ogrodniczka,
    Mam nasionek pół koszyczka.
    Jedne gładkie, drugie w łatki,
    A z tych nasion będą kwiatki.

Ref.: Kwiatki, bratki i stokrotki
Dla Malwinki, dla Dorotki.
Kolorowe i pachnące,
Malowane słońcem.

      2. Mam konewkę z dużym uchem
          Co podlewa grządki suche.
          Mam łopatkę, oraz grabki
          Bo ja dbam o moje kwiatki.

Oto link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=zhvQFI04CX8

  • Obejrzyjcie filmy. Dzieci mogą odgadnąć, jakie zwierzęta można spotkać w lesie.

https://www.youtube.com/watch?v=MhW_l3nlVWY

https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY

 

 Źródło: Przewodnik metodyczny 3, Kolorowy Start, You Tube

Kolorowa Wiosna 07.04.2021

                                                                          Dzień Dobry Przedszkolaki☺☺☺

 

 

                                                        Dzisiaj zaczynamy od powitania naszą ulubioną piosenką♥♥♥

 

                                                                           Wszyscy są witam Was

                                                                           Zaczynamy już czas

                                                                           Jestem ja, jesteś Ty

                                                                           Raz, dwa, trzy!!!

                            

 

                             Przyjrzyjcie się obrazkowi poniżej i opiszcie co na nim widzicie, jak byście opisali zdjęcie???

                             - kolorowa wiosna?

                             - łąka kolorowych kwiatów?

                             - kolorowe krokusy?

                             Wszystkie odpowiedzi są prawidłowe, brawo☺

 

 

                   

                         

           

                      A teraz zadanie dla Was ☺ Najpierw wymieńcie jakie kolory kwiatów widzicie na obrazku

                     (biały,żółty,fioletowy), następnie przygotujcie kartki, kredki i spróbujcie narysować krokusy i je

                     pokolorować na wyżej wymienione kolory.

                     Policzcie ile jest krokusów na Waszym rysunku i dorysujcie jeszcze jeden kwiatek

                     w swoim ulubionym kolorze.

                     Możecie wyciąć Wasze kwiaty i wykorzystać je do zabawy matematycznej... ułóżcie je obok siebie

                     i policzcie ile krokusów powstało na Waszych rysunkach♥♥♥

 

                             

                     A na zakończenie zabawa ruchowa - Uwaga! Bocian! Zapraszamy do zabawy całą Rodzinę ☺☺☺

 

                     Zalecam też dotlenienie organizmu na długim spacerze i zabawy na świeżym powietrzu ♥♥♥

                     Życzę Miłego Dzionka i Serdecznie Pozdrawiam ☺☺☺

 

                                                                                                                                         Anna Węglińska

07. 04. 2021. katecheza

Apostołowie mówią o zmartwychwstaniu  Pana Jezusa

Rodzicu zaśpiewaj, opowiedz, przeczytaj, zachęć do wspólnej modlitwy

 „Spotkał mnie dziś Pan” - (odtworzenie nagrania z piosenką)

https://www.youtube.com/watch?v=NS3V4kLhV8s

 

Spotkał mnie dziś Pan i radość ogromną w sercu mam.

Z tej radości chcę śpiewać i klaskać w dłonie swe.

Więc wszyscy razem chwalmy Go za to, że trzyma nas ręką swą.

 

W czasach, gdy żył na ziemi Pan Jezus nie było radia, telewizji, gazet. Ludzie wspólnie dzielili się usłyszanymi wiadomościami. Gdy wydarzyło się coś istotnego, przekazywano wiadomości ustnie, bądź specjalny posłaniec wędrował z jednej miejscowości do drugiej, oznajmiając o tym, co się stało.

Opowiadanie.

Rano w niedzielę, o wschodzie słońca, Pan Jezus powstał z grobu żywy. Strażnicy, którzy strzegli grobu bardzo się wystraszyli. W tym czasie, szły do grobu trzy niewiasty, bardzo smutne, chciały namaścić ciało Pana Jezusa olejami. Kiedy doszły do grobu, zdziwiły się, bo grób był pusty, kamień odsunięty. Był tam anioł. Anioł oznajmił niewiastom, że Pan Jezus zmartwychwstał. Kobiety bardzo się ucieszyły i pobiegły do Apostołów, aby im to opowiedzieć. Apostołowie nie chcieli uwierzyć, ale niedługo potem sam Pan Jezus ukazał się im żywy i piękny. Aby przekonać Apostołów, że naprawdę żyje, zjadł z nimi kolację. Pan Jezus jeszcze kilkakrotnie spotykał się po zmartwychwstaniu ze swoimi Apostołami. Dawał im ostatnie rady. Wszyscy się cieszyli i opowiadali ludziom: „Pan Jezus żyje, wstał z grobu!”. Apostołowie potwierdzili, że Jezus zmartwychwstał, byli dumni, że mogą mówić o Jego zmartwychwstaniu, byli szczęśliwi, że są świadkami tego wydarzenia.

– Kto był świadkiem zmartwychwstania Pana Jezusa?

– Dlaczego Apostołowie mówili o zmartwychwstaniu?

Apostołowie mówili o zmartwychwstaniu Pana Jezusa, ponieważ byli świadkami tego niezwykłego wydarzenia. Aby oznajmić wszystkim ludziom, co wydarzyło się w Wielką Niedzielę, udali się na cały świat. Całym swoim życiem głosili prawdę o zmartwychwstaniu Jezusa.

– Kto obecnie głosi prawdę o zmartwychwstaniu Pana Jezusa?

Kapłani nauczają o Panu Jezusie Zmartwychwstałym, ale także każdy z nas może być apostołem zmartwychwstałego Pana Jezusa i opowiadać o Nim innym.

 

https://ekai.pl/wp-content/uploads/2017/06/Ks.-Bruno-Th%C3%A9venin.jpg

Modlitwa: wspólne śpiewanie piosenki -  „Spotkał mnie dziś Pan”.

Narysuj Kapłana, który mówi o Panu Jezusie.

Źródło:podręcznik – Jezus mnie kocha, internet:

https://www.youtube.com/watch?v=NS3V4kLhV8s

https://ekai.pl/wp-content/uploads/2017/06/Ks.-Bruno-Th%C3%A9venin.jpg

                                                                                                                         Bożena Dziewicka

07. 04. 2021. katecheza

Apostołowie mówią o zmartwychwstaniu  Pana Jezusa

Rodzicu zaśpiewaj, opowiedz, przeczytaj, zachęć do wspólnej modlitwy

 „Spotkał mnie dziś Pan” - (odtworzenie nagrania z piosenką)

https://www.youtube.com/watch?v=NS3V4kLhV8s

 

Spotkał mnie dziś Pan i radość ogromną w sercu mam.

Z tej radości chcę śpiewać i klaskać w dłonie swe.

Więc wszyscy razem chwalmy Go za to, że trzyma nas ręką swą.

 

W czasach, gdy żył na ziemi Pan Jezus nie było radia, telewizji, gazet. Ludzie wspólnie dzielili się usłyszanymi wiadomościami. Gdy wydarzyło się coś istotnego, przekazywano wiadomości ustnie, bądź specjalny posłaniec wędrował z jednej miejscowości do drugiej, oznajmiając o tym, co się stało.

Opowiadanie.

Rano w niedzielę, o wschodzie słońca, Pan Jezus powstał z grobu żywy. Strażnicy, którzy strzegli grobu bardzo się wystraszyli. W tym czasie, szły do grobu trzy niewiasty, bardzo smutne, chciały namaścić ciało Pana Jezusa olejami. Kiedy doszły do grobu, zdziwiły się, bo grób był pusty, kamień odsunięty. Był tam anioł. Anioł oznajmił niewiastom, że Pan Jezus zmartwychwstał. Kobiety bardzo się ucieszyły i pobiegły do Apostołów, aby im to opowiedzieć. Apostołowie nie chcieli uwierzyć, ale niedługo potem sam Pan Jezus ukazał się im żywy i piękny. Aby przekonać Apostołów, że naprawdę żyje, zjadł z nimi kolację. Pan Jezus jeszcze kilkakrotnie spotykał się po zmartwychwstaniu ze swoimi Apostołami. Dawał im ostatnie rady. Wszyscy się cieszyli i opowiadali ludziom: „Pan Jezus żyje, wstał z grobu!”. Apostołowie potwierdzili, że Jezus zmartwychwstał, byli dumni, że mogą mówić o Jego zmartwychwstaniu, byli szczęśliwi, że są świadkami tego wydarzenia.

– Kto był świadkiem zmartwychwstania Pana Jezusa?

– Dlaczego Apostołowie mówili o zmartwychwstaniu?

Apostołowie mówili o zmartwychwstaniu Pana Jezusa, ponieważ byli świadkami tego niezwykłego wydarzenia. Aby oznajmić wszystkim ludziom, co wydarzyło się w Wielką Niedzielę, udali się na cały świat. Całym swoim życiem głosili prawdę o zmartwychwstaniu Jezusa.

– Kto obecnie głosi prawdę o zmartwychwstaniu Pana Jezusa?

Kapłani nauczają o Panu Jezusie Zmartwychwstałym, ale także każdy z nas może być apostołem zmartwychwstałego Pana Jezusa i opowiadać o Nim innym.

 

https://ekai.pl/wp-content/uploads/2017/06/Ks.-Bruno-Th%C3%A9venin.jpg

Modlitwa: wspólne śpiewanie piosenki -  „Spotkał mnie dziś Pan”.

Narysuj Kapłana, który mówi o Panu Jezusie.

Źródło:podręcznik – Jezus mnie kocha, internet:

https://www.youtube.com/watch?v=NS3V4kLhV8s

https://ekai.pl/wp-content/uploads/2017/06/Ks.-Bruno-Th%C3%A9venin.jpg

                                                                                                                         Bożena Dziewicka

06. 04. 2021. katecheza

RADUJĘ SIĘ ZMARTWYCHWSTANIEM JEZUSA

Bóg nie umarł (piosenka)

https://www.youtube.com/watch?v=JAwddr6OEDQ

Wszyscy ludzie, którzy wierzą w Jezusa i kochają Go, cieszą się z Jego zmartwychwstania.

 My również cieszymy się, że Jezus powstał z martwych, dlatego dajemy temu wyraz w piosence.

 

Bóg nie umarł, Jezus żyje x3

                               (dzieci najpierw kiwają palcem, a następnie wskazują nim w górę)

Daj mu ręce swe,             (dzieci klaszczą w dłonie)

Daj mu nogi swe,              (dzieci tupią nogami)

Daj mu serce swe,            (dzieci uderzają lekko pięścią w swoje serce, naśladując jego bicie)

On zawsze z nami jest.       (dzieci radośnie podskakują

Znaki zmartwychwstałego Jezusa w kościele

Aby uczcić zmartwychwstanie Jezusa przychodzimy do kościoła na Mszę Świętą- teraz modlimy się w domu. W kościele znajdujemy wiele znaków przypominających nam o radosnym wydarzeniu, jakim było zmartwychwstanie Jezusa.

Paschał

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9d/Pascha%C5%82.JPG

Paschał jest to duża świeca, która oznacza Jezusa zmartwychwstałego. Jak światło tej świecy rozświetla  ciemność,

tak Jezus panuje nad życiem i śmiercią.

 Figura zmartwychwstałego Jezusa

 

https://christiana-dabrowscy.com/743/figura-chrystusa-zmartwychwsta%C5%82ego.jpg

Figura przedstawia Jezusa, który trzyma w ręku zwycięską czerwoną chorągiew. Oznacza to, że jest On Królem, który pokonał śmierć.

Rymowanka – naucz dziecko

Radości nadszedł czas –Jezus żyje pośród nas.

Źródło: strony internetowe: https://www.youtube.com/watch?v=JAwddr6OEDQ

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9d/Pascha%C5%82.JPG

https://christiana-dabrowscy.com/743/figura-chrystusa-zmartwychwsta%C5%82ego.jpg

 Przewodnik metodyczny: Kocham Dobrego Boga.                          Bożena Dziewicka

06/04/21 Kwiatki, bratki.

Witam Was Drodzy Rodzice i Kochane Dzieci .

Oto propozycje zabaw:

  • Na początek kilka zagadek słownych do rozwiązania związanych z tematyką dnia.

Tulipany, róże, bławatki, to są kolorowe… (kwiatki)

Niebieściutkie są te kwiatki, delikatne mają płatki, żółtymi oczkami mrugają, nad strumykiem zakwitają…. (niezapominajki)

Są zwiastunem wiosny, białe płatki mają i to one pierwsze w śniegu zakwitają… (przebiśniegi)

Białe, wąskie płatki, w środku żółta kropka. Jaki to jest kwiatek? To właśnie… (stokrotka)

Małe fiołki ogrodowe, mają kolorowe płatki, ozdabiają nam tarasy. Już wiadomo, że to… (bratki)

  • Zabawa z elementem skokuUwaga! Bocian!

Dzieci- żabki – skaczą po pokoju- łące. Na hasło Uwaga! Bocian! – zatrzymują się przez chwilę w bezruchu.

  • Nauka piosenki: „Kwiatki, bratki”
  1. Jestem sobie ogrodniczka,
    Mam nasionek pół koszyczka.
    Jedne gładkie, drugie w łatki,
    A z tych nasion będą kwiatki.

Ref.:
Kwiatki, bratki i stokrotki
Dla Malwinki, dla Dorotki.
Kolorowe i pachnące,
Malowane słońcem.

  1. Mam konewkę z dużym uchem
    Co podlewa grządki suche.
    Mam łopatkę, oraz grabki
    Bo ja dbam o moje kwiatki.

Oto link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=zhvQFI04CX8

 Źródło: Przewodnik metodyczny 3, Kolorowy Start, You Tube

Elżbieta Bakalarz

Zadania ddaktyczno- wychowawcze na kwiecień 2021

Tematyka:

  1. Nadeszła wiosna ……….…….. 05 - 09.04.2021

  2. W kosmosie …..................… 12 - 16.04.2021

  3. Dbamy o Ziemię …………......  19 - 23.04.2021

  4. Jestem Polakiem …………...… 26 – 30.04.2021

 

Zadania:

  1. Poznajemy przyrodę. Wiosna. Poznawanie zwiastunów wiosny, np. kwitnienie wierzby i leszczyny, pojawienie się pąków na drzewach, krzewach; zakładanie w sali zielonego ogródka, poznawanie czynników potrzebnych do rozwoju roślin; zachęcanie do prowadzenia kalendarza obserwacji roślin.

  2. Ochrona przyrody: Poznawanie zagrożeń dla środowiska przyrodniczego wynikających z niszczycielskiej działalności ludzi, np. zatruwanie wód, powietrza, gleby, zabijanie zwierząt dla futer, kłów, wycinanie lasów, wyrzucanie odpadów w niedozwolonych miejscach; sprzątanie placu zabaw, np. w czasie Dnia Ziemi; niedeptanie trawników, klombów z kwiatami; szanowanie wody, niemarnowanie jej.

  3. Interesujemy się książką. Wzbudzanie zainteresowania literaturą. Poznawanie nazwisk wybranych autorów książek dla dzieci (D. Wawiłow, D. Gellner, W. Chotomska, J. Tuwim, J. Brzechwa itd.), zwracanie uwagi na budowę książki: okładkę z tytułem i nazwiskiem autora, ilustracje; przestrzeganie zasad korzystania z książek: odwracania stron, oglądania tekstu. Słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów.

  4. Rozwijanie poczucia przynależności narodowej: stosowanie zwrotów: Jestem Polakiem. Mieszkam w Polsce. Mówię po polsku. Podawanie nazwy naszego kraju, symboli narodowych: flagi, godła, hymnu. Oglądanie zdjęć, ilustracji, słuchanie wierszy, opowiadań; odwoływanie się do własnych obserwacji w celu zwrócenia uwagi na piękno naszego kraju.

  5. Nasze zabawy i zainteresowania – uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcję i radość; organizowanie zabaw w kącikach zainteresowań i innych miejscach do zabaw – wykorzystywanie w zabawach różnych zabawek, przedmiotów, znaków i symboli, wymienianie poglądów na temat ulubionych zabawek.

  6. Kształtowanie pojęć liczbowych i umiejętności liczenia: liczenie z wymienianiem kolejnych liczebników głównych; zwrócenie uwagi na rolę ostatniego liczebnika. Posługiwanie się liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym.

  7. Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie – poznawanie imion i nazwisk dzieci z grupy, przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.

  8. Komunikowanie się w grupie – mówienie o swoich potrzebach, odpowiadanie na pytania.

  9. Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji - stosowanie form grzecznościowych względem siebie.

  10. Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych − ściąganie ubrań i butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu, zakładanie ubrań i butów, korzystanie z toalety, spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.

  11. Rozw