Zabawy swobodne, zabawy przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy integracyjne; zabawy ruchowe. Zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka. Gry i zabawy badawcze rozwijające zainteresowanie otaczającym światem, gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka.
Przygotowanie do śniadania (czynności samoobsługowe; czynności higieniczno-porządkowe).
9:00 – 9.30
Śniadanie, czynności samoobsługowe.
9.30 – 13.00
Zajęcia kierowane prowadzone przez nauczyciela przedszkola i nauczycieli specjalistów, zabawy swobodne, praca indywidualna z dziećmi, pobyt na dworze, przygotowanie do obiadu:
Przygotowanie do II śniadania, II śniadanie (11:00 – 11:20)
Poniedziałek:
Język angielski (10:00 – 10:30)
Wtorek:
Katecheza (11:00 – 11:30)
Środa:
Katecheza (10:00 – 10:30)
Czwartek:
Gry i zabawy logopedyczne (8:00 – 8:30)
Piątek:
Język angielski (8:00 – 8:30) Gimnastyka ogólnorozwojowa (8:30 – 9:00)
13.00
Obiad, czynności obsługowe
po obiedzie - 14.00
Odpoczynek poobiedni – zabawy relaksacyjne, czytanie literatury dziecięcej, gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, praca indywidualna, zabawy i gry stolikowe, porządkowanie sali;
Program edukacji przedszkolnej "Nasze przedszkole"
opis dokumentu
typ
data
Program edukacji przedszkolnej " Nasze przedszkole" autorstwa M. Kwaśniewskiej, W. Żaby - Żabińskiej.
- posługiwanie się, w celowo stworzonych sytuacjach, liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym
Początkowa nauka czytania i pisania
Słuch fonematyczny
- tworzenie słów (lub wyszukiwanie obrazów) zawierających daną sylabę na początku, na końcu lub w środku
- układanie rymów do podanych słów
- wyodrębnianie ze słów głosek: w nagłosie, wygłosie, śródgłosie
- analiza i synteza głoskowa wyrazów
Próby czytania:
- rozpoznawanie i nazywanie małych i wielkich liter: i, I, t, T, d , D , k, K
- czytanie sylab, wyrazów ( o prostej budowie fonetycznej)
Przygotowanie do pisania
- rozwijanie sprawności manualnej poprzez uczestnictwo w zabawach oraz poprzez podejmowanie działalności plastycznej
- odróżnianie druku od pisma
- wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych
- budzenie zainteresowania podejmowaniem prób pisania
Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej dzieci poprzez zabawy ruchowe i ćwiczenia gimnastyczne, zachęcanie do ruchu na świeżym powietrzu.
Inspirowanie do rozwijania twórczej ekspresji słownej, plastycznej, ruchowej, muzycznej.
Zachęcanie do samodzielności, wzmacnianie wiary dzieci we własne możliwości; podczas zabaw, zajęć, pełnienia dyżurów, czynności samoobsługowych.
Nasza grupa: współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie - przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie. - rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji: współdziałanie podczas zabaw, gier, tańców integracyjnych.
"Była raz sobie skała bardzo dziwna, KWADRATOWA, stał na tej skale pałac, bardzo dziwny, KWADRATOWY. W pałacu tym na tronie bardzo dziwnym, KWADRATOWYM, zasiadał król w koronie bardzo dziwnej, KWADRATOWEJ, i patrzył z okna wieży bardzo dziwnej, KWADRATOWEJ, na dzielnych swych rycerzy bardzo dziwnych, KWADRATOWYCH."
(Danuta Wawiłow)
Ewa Dudek
Zadania dydaktyczno-wychowawcze na październik 2020
Tematyka:
Idzie jesień przez ogród i sad 05.10 – 09.10.2020
Idzie jesień do zwierząt – 12 – 16.10.2020
Co z czego otrzymujemy? – 19 – 23.10.2020
Idzie jesień z deszczem – 26 – 30.10.2020
Zadania:
Poznajemy przyrodę. Jesień:
- rozpoznawanie drzew owocowych po owocach, wyjaśnienie znaczenia słowa sad
-rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw; rozróżnianie ich za pomocą wzroku, dotyku, smaku, zapachu.
-nazywanie przetworów z owoców i warzyw ( soki, dżemy, kiszonki, kompoty)
- poznawanie wybranych owoców egzotycznych
Przyroda w sali, w domu:
- poznawanie zasad dbania o zwierzęta hodowane w domu: karmienia ich, wizyt u weterynarza, wychodzenia na spacer.
- nazywanie dorosłych i młodych zwierząt
- wykorzystywanie tworzywa przyrodniczego w działalności plastycznej, technicznej, matematycznej, muzycznej.
Edukacja matematyczna:
- kształtowanie pojęć liczbowych i umiejętności liczenia – rozpoznawanie cyfr: 1, 2, 3.
- posługiwanie się, w celowo stworzonych sytuacjach, liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym
Początkowa nauka czytania i pisania
Słuch fonematyczny
- tworzenie słów (lub wyszukiwanie obrazów) zawierających daną sylabę na początku, na końcu lub w środku
- układanie rymów do podanych słów
- wyodrębnianie ze słów głosek: w nagłosie, wygłosie, śródgłosie.
Próby czytania:
- rozpoznawanie i nazywanie małych i wielkich liter: o, O, a, A, m , M , e, E.
- czytanie sylab, wyrazów ( o prostej budowie fonetycznej)
Przygotowanie do pisania
- rozwijanie sprawności manualnej poprzez uczestnictwo w zabawach (np. z zastosowanie klamerek, spinaczy) oraz poprzez podejmowanie działalności plastycznej
- odróżnianie druku od pisma
- wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych
- budzenie zainteresowania podejmowaniem prób pisania
Nasza grupa: współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie - przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie. - rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji: współdziałanie podczas zabaw, gier, tańców integracyjnych.
Nasze zdrowie: - rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej - samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych - wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych.
Śpiewanie piosenek, prowadzenie zabaw ruchowo-rytmicznych.
Ewa Dudek
Idzie jesień przez las, park 28.09.2020 – 02.10.2020
Dzień Chłopaka w naszej grupie.
W kalendarzu jesień, a my budujemy zamki z piasku!
Ewa Dudek
Moja droga do przedszkola 21–25.09.2020
Bądźmy uważni, bądźmy ostrożni!
Dzień Przedszkolaka!
Ewa Dudek
Moja grupa 11 – 18.09.2020
Mali konstruktorzy!
Ewa Dudek
Informacja o zebraniu
Szanowni Państwo,
zapraszam Państwa na pierwsze w bieżącym roku szkolnym zebranie Rodziców
grupy 11. Spotkanie odbędzie się 15.09.2020 (wtorek) o godzinie 15:45 w Wierzchowiskach.
Z wyrazami szacunku
Ewa Dudek
To jestem ja 07 – 11.09.2020
Radośnie spędzamy czas!!!
Zadania dydaktyczno-wychowawcze na wrzesień 2020
Tematyka:
Witamy po wakacjach – 01 - 04.09.2020
To jestem ja – 07 - 11.09.2020
Moja grupa – 14 - 18.09.2020
Moja droga do przedszkola – 21 - 25.09.2020
Idzie jesień przez las, park – 28.09 - 02.10.2020
Zadania:
Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie - przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji – współdziałanie podczas zabaw, gier, tańców integracyjnych, stosowanie form grzecznościowych względem siebie.
Poznawanie swojego ciała poprzez zabawy – rysowanie siebie, dostrzeganie swojej niepowtarzalności, a także niepowtarzalności innych, szanowanie jej.
Nasz kontakt z techniką – Środki transportu – poznanie różnych środków transportu: lądowego, wodnego, powietrznego; poznanie znaczenia pasów, sygnalizacji świetlnej, znaków drogowych; zaznajamianie z zasadami ruchu drogowego z wykorzystaniem zabaw tematycznych, literatury, wycieczek; poznawanie wybranych pojazdów, w tym specjalistycznych, np.: straży pożarnej, karetki pogotowia, policji.
Poznajemy przyrodę – jesień – oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu, nazywanie ich, wyjaśnianie zjawiska usychania liści; rozpoznawanie drzew po ich liściach i owocach; zbieranie owoców drzew, wykorzystywanie owoców w działalności plastycznej, technicznej, matematycznej, muzycznej oraz w inny niestandardowy sposób; poznawanie wybranych przedstawicieli grzybów jadalnych (borowik, maślak) i niejadalnych (muchomor sromotnikowy); pokazywanie na wybranych przykładach (jeża, wiewiórki, bociana), jak zwierzęta przygotowują się do nadchodzącej zimy (odlatują do Afryki, gromadzą zapasy, zasypiają); zwracanie uwagi na zmiany w wyglądzie zwierząt (zmiana ubarwienia, gęstnienie futra, piór).
Dbamy o nasze zdrowie – przebywanie na świeżym powietrzu, uczestniczenie w spacerach, zabawach i ćwiczeniach ruchowych.
Rozwijanie mowy: komunikowanie się w grupie – mówienie o swoich potrzebach, odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu, słuchanie i rozpoznawanie odgłosów dochodzących z otoczenia, słuchanie i powtarzanie podanych słów, zdań.
Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych − ściąganie ubrań i butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu, zakładanie ubrań i butów, korzystanie z toalety, spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.
Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.
Śpiewanie piosenek, wyrażanie muzyki ruchem, zabawy ruchowo-rytmiczne.
Edukacja matematyczna – przeliczanie elementów zbioru w zakresie dostępnym dziecku, porównywanie liczebności, określanie wielkości przedmiotów, ustalanie równoliczności zbiorów poprzez łączenie ich elementów w pary, nakładanie ich na siebie lub przeliczanie, dobieranie przedmiotów w pary funkcyjne.
Ewa Dudek
Witamy po wakacjach. 01 - 04.09.2020
“Gdy dzień wstaje i wita świat,
ranną porą wstaję i ja.
Mama pomaga ubierać się,
do przedszkola prowadzi mnie.”
(K. Bożek-Gowik)
Drogie Dzieci!
Niech radość i entuzjazm towarzyszy Wam każdego dnia,
niech zdobywanie wiedzy okaże się fascynującą przygodą.
Życzę inspirujących pomysłów do zabaw
oraz zadowolenia ze spotkań z rówieśnikami.
Drodzy Rodzice!
Niech każdy dzień dostarcza Państwu okazji do dumy i radości